Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Olin katsellut Nettiautossa erästä Rellua joka oli listattu hyvään 20.500e hintaan. Ilmeisesti liian hyvään, sillä auto merkittiin myydyksi ja muutama päivä tämän jälkeen Kamux listasi saman auton hieman korjatulla 23.400e hinnalla.
Eipä näiden kanssa kannata turhaan aikailla, jos ostohousut on jalassa. Jos tuote on myynnissä oikeaan hintaan niin kyllä se liikkuu, oli maailmantilanne yms. sitten mitä tahansa.

EDIT: Yllä oltiinkin nopeampia about samoin asioin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
No onhan tuo nyt "keräilymallina" melkoisen tuuheaa paskaa - mutta jokaiselle oman maun mukaan.
Saksasta saa alkaen ~12000 eur ja siihen ~1500 veroa ja kulut päälle (toki tällä hetkellä hinnat on mitä on jos tarjolla yksi paska yksilö hirveillä kilsoilla eikä kukaan pääse hakemaan ulkomailta mitään).

Tällä logiikalla muuten kannattaisi nyt ostaa talliin happanemaan pari kappaletta seuraavan sukupolven R32:ia, niitä kun saa noilla kilsoilla johonkin 11-12 tonniin ihan täältä kotimaasta. 5v tallissa ja 10 tonnia voittoa? :rolleyes:

Esim. tuommoisen manuaalin kun hakee (ja hakisin mieluummin kuin tuon mk4:n itse), niin rahantuloa ei voi estää - vissiin. :D
Et ole tainnut miettiä sitä että valmistusmäärät vaikuttavat yleensä jonkin verran hintoihin. MK5 ja MK4 R32 on kaksi ihan eri autoa ja valmistusmäärät MK4:ssä aika paljon pienemmät. Tästä on nyt ihan turha vääntää kun olet vain selvästi jotakin mieltä ja turha sitä on faktoilla sotkea.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Eivät nuo mk4 R32:set saksassakaan mitään halpoja ole, tosin hieman vähemmän ajettuja, kuin tuo turussa myynnissä oleva yksilö.

Mobile.de
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Et ole tainnut miettiä sitä että valmistusmäärät vaikuttavat yleensä jonkin verran hintoihin. MK5 ja MK4 R32 on kaksi ihan eri autoa ja valmistusmäärät MK4:ssä aika paljon pienemmät. Tästä on nyt ihan turha vääntää kun olet vain selvästi jotakin mieltä ja turha sitä on faktoilla sotkea.
Määrät nyt johtuu lähinnä siitä että sitä valmistettiin vain se kaksi viimeistä vuotta mallisarjasta ennen kuin uusi tuli pihalle. Tosin ei tuota 2005-> malliakaan taidettu valmistaa kuin se 3 vuotta. Hyvä jos tuplamäärä on myyty (jenkkeihin sama 5000kpl mitä nelosta). Ja puolet, ellei enemmän, noista uusista on DSG:llä joten käsivaihteisten "keräilystatus" on varmaan yhtä taattu kuin Mk4:n.

Jos keräilyarvokasta yksilöä, niin sitten tämmönen: :D

Tuo hinta noissa oli lähinnä tuo mikä ei ole "keräilystatukseen" *omasta mielestä* linjassa - mutta saahan ne ihmiset pyytää ja maksaa mitä haluavat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Taidat puhua nyt tosiaan USA:n valmistusmääristä. Täytyy myöntää että asia ei ihan niin paljoa kiinnosta että jaksaisin alkaa googlettelemaan tarkkoja valmistusmääriä. Muistikuvan mukaan MK5 on kuitekin reilusti enemmän myyty kuin MK4 jos R32:sta puhutaan. En minäkään tuota Turun autoa ostaisi munat vaahdossa, mutta ei se nyt sentään ihan kuninkaallisesti metsässä ole pyynniltään. Jos kone on about OK niin pikkujutuillahan tuosta saisi melkein orkkiksen jolloin varmaan kaupallisuus olisi ihan eri tasolla.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
. Jos kone on about OK niin pikkujutuillahan tuosta saisi melkein orkkiksen jolloin varmaan kaupallisuus olisi ihan eri tasolla.
Omasta mielestä tuohon 17500e pyyntiin pitäisi yleiskunto olla parempi ja kilsat olla paljon vähemmät. Nythän tuossa on mahdollista konevikaa, ruostetta ympäri koria, sisustaa rikki yms. Olkoon vaikka kuinka harvinainen niin kyllä niissäkin kunto on tärkeä jos korkeaa hintaa meinaa saada. Pyytää voi vaikka miljoonan
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Ei varmaan ole ihan halpa, vaikka itse arvostaisin pelkkää moottoria tuossa. Joskus vuosia sitten etin Lotus kansia, mutta loppui mielenkiinto, kun käytetylläkin oli hintaa yli 3000€:a, siis pelkällä kannella ilman nokkia, venttiileitä ja muita tilpehöörejä.

https://www.nettiauto.com/ford/cortina/11948315
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Jos ostaisin autoa arvonnousu mielessä, niin harvinaisuuden ja haluttavuuden lisäksi pitäisi kyllä kilometrit olla jotenkin järkeviä, esim 100k pintaan.
Tämä on kyllä totta, ainakin niin kauan kun auto on näinkin tuore. Jossain kohtaa ne kilometrit menettää merkityksensä jossain määrin jos auto on täysin entisöity. Nyt kuitenkin myydään "vain ajettua" läjää joten parhaimmillaankin kyseessä on vain aihio.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
479
Mitä erikoista tuollaisessa R32-Golffissa on - mahdollisen harvinaisuuden lisäksi - samalla tekniikalla varustettuun Audi A3:een, joita saa puoleen hintaan tuosta? Kysyn siis ihan rehdisti siksi, kun en tiedä ja itse ottaisin jälkimmäisen, jos olisi kaksi muuten identtistä yksilöä vierekkäin. Vaikkei toki siltikään tuo kone olisi oikein mielekkäin valinta omassa käytössäni.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
509
Mitä erikoista tuollaisessa R32-Golffissa on - mahdollisen harvinaisuuden lisäksi - samalla tekniikalla varustettuun Audi A3:een, joita saa puoleen hintaan tuosta? Kysyn siis ihan rehdisti siksi, kun en tiedä ja itse ottaisin jälkimmäisen, jos olisi kaksi muuten identtistä yksilöä vierekkäin. Vaikkei toki siltikään tuo kone olisi oikein mielekkäin valinta omassa käytössäni.
Ihan samanikäiseen A3:een ei saanut muita kuin nelipyttyisiä koneita, ja automaattilaatikotkin olivat "vanhanaikaisia", eikä DSG. A3 sukupolvea 8L vastaa Golf IV:tä, vuodet 1996-2003, ja sitten Golf V kanssa sisarmalli A3 8P, johon sitten sai jo tosiaan saman koneen ja askin, mutta Golf IV:n aikana ei oikein ollut muuta samalla tekniikalla. Audi TT:kin tuolla isolohkolla tuli vasta 2003, eli tuolloin loppuvuodesta 2002 ei ollut muita tarjokkaita. Seuraavina parina vuonna niitä tulikin sitten jokunen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Mitä erikoista tuollaisessa R32-Golffissa on - mahdollisen harvinaisuuden lisäksi - samalla tekniikalla varustettuun Audi A3:een, joita saa puoleen hintaan tuosta? Kysyn siis ihan rehdisti siksi, kun en tiedä ja itse ottaisin jälkimmäisen, jos olisi kaksi muuten identtistä yksilöä vierekkäin. Vaikkei toki siltikään tuo kone olisi oikein mielekkäin valinta omassa käytössäni.
Niin mäkin ottaisin sen Audin, jos siis omilla rahoilla pitäisi ostaa. Eihän tuo R32 ole kummoinenkaan autona. Silti vaan niitä keräilijöitä ja faneja löytyy paljon hullummillekin yksilöille ja kysynnän ja tarjonnan laki sen hinnan sitten lopulta määrittää.


Aikamoinen löytö näillä kilsoilla, tuskin löytyy montaa yhtä vähän ajettua maailmaltakaan. Tälläisessä hinta voi pysyä ja joskus vielä noustakin kun kilsat pitää matalina (max 1000-2000km vuodessa)

Kai näitä japani on vielä täynnä pikkukilsoillakin. Hinnat on toki kovia, mutta niin on tuossakin.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Jos keräilyarvokasta yksilöä, niin sitten tämmönen: :D

Tuo hinta noissa oli lähinnä tuo mikä ei ole "keräilystatukseen" *omasta mielestä* linjassa - mutta saahan ne ihmiset pyytää ja maksaa mitä haluavat.
Tuossa on maileja mittarissa alle 2000 mailia. Eli luokkaa 3000 kilometriä ajettu tai alle.

Jos keräily- tai sijoitusmielessä käytettyä autoa ostaa, niin tuollaisilla tai pienemmillä kilometreillä varustettunahan se kannattaa mielellään ostaa. Toki jos autoyksilön historia on mielenkiintoinen tyyliin joku merkittävä autokisan voitto tai sitten joku Adolf Hitlerin vanha Mercedes-Benz 770 tai James Deanin tappanut Porsche 550 Spyder olisi kilometreistä huolimatta sellaisia aarteita, että loppuelämän pärjäisi mukavasti sellaisen myyntihinnalla.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
509
Jenkkituonti mutta rekkarilla ei löydy Biltemasta VIN:iä niin ei pääse katsomaan löytyykö Copart-kuvia :hmm:

Edellisessä myynti-ilmossa on jenkkipapereissa VIN, mutta eipä noissa dokuissa ainakaan mitään erikoista näy. Jännästi yksityinen myyjä koittaa kovempaa hintaa saada kuin autoliike vähemmän ajetusta halusi, tsemppiä myyntiin vaan
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
Edellisessä myynti-ilmossa on jenkkipapereissa VIN, mutta eipä noissa dokuissa ainakaan mitään erikoista näy. Jännästi yksityinen myyjä koittaa kovempaa hintaa saada kuin autoliike vähemmän ajetusta halusi, tsemppiä myyntiin vaan
Ei lue mainintaa öljynsyöntiongelma korjaamisesta, olisiko selvinnyt tuossa 6000km aikana, että öljyä menee ja päättänyt pistää auton eteenpäin...

Muokkaus: ei löydy enää kuvia mutta jossain VIN-sivulla oli maininta "sold damaged" eli mällipeliltä tuokin vaikuttaa vaikka on jo aikoja sitten tuotu SUomeen
 
Viimeksi muokattu:

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Eivät nuo mk4 R32:set saksassakaan mitään halpoja ole, tosin hieman vähemmän ajettuja, kuin tuo turussa myynnissä oleva yksilö.

Mobile.de
Jos haluaa oikeasti harvinaisen ... voidaanko sanoa "4-kopan golffin" niin koettaa löytää myynnistä Audi TT quattro Sporttia. Niitä on valmistettu aikoinaan jotain 1100kpl, eli todennäköisemmin kadulla tulee vastaan Ferrarin F40 kuin tuollainen. Hehe gnuts.



:smovember:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Jos haluaa oikeasti harvinaisen ... voidaanko sanoa "4-kopan golffin" niin koettaa löytää myynnistä Audi TT quattro Sporttia. Niitä on valmistettu aikoinaan jotain 1100kpl, eli todennäköisemmin kadulla tulee vastaan Ferrarin F40 kuin tuollainen. Hehe gnuts.



:smovember:
Harmillisesti audi tt:llä on vähän huono maine tollasena vakavasti otettavana sporttikaarana, joten voi moni karsastaa tuota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Harmillisesti audi tt:llä on vähän huono maine tollasena vakavasti otettavana sporttikaarana, joten voi moni karsastaa tuota.
"Klassinen 'hairdresser car' minkä ratissa ei Hetero Mies (tm) kehtaa näyttäytyä." taitaa olla tuo maine niin kuin pähkinänkuoressa...
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Harmillisesti audi tt:llä on vähän huono maine tollasena vakavasti otettavana sporttikaarana, joten voi moni karsastaa tuota.
Yksi suurimpia tekijöitä asian kuin asian arvonnousulle on sen haluttavuus ja heti seuraavana saatavuus. Käytännössä vaikka millaisia rumasti sanottuna 1970/80 -lukujen "museoromuja" myydään melkoisilla hintapyynneillä vain koska vastaavia ei enää ole. Siis ihan tavallisia autoja vailla minkäänlaisia perinteitä tai meriittejä.

VÄittäisin että 4-kopan golffeista tuo sport Quattro on se, joka eniten nostaa arvoaan X-Y-Z vuosien aikana. R32 ... tuskin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Ei taida siistikuntoista mk3 vr6 golfiakaan saada enää ihan muutamilla tonneilla.
Tai mk2 G60? Tai Polo G40?

Jos verkun hinta on nousujohteinen niin miksei R32:n?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Toi on vähän niinkun köyhän miehen 370z, ihan hyvän näköinen. En vaan ymmärrä minkä takia tollanen leikkikalu on pilattu automaatilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
En edes tiennyt että tuollaista autoa on olemassa. Erittäin hieno, tekis jo melkein mieli harkita ostaa. Todella hyvän näköinen, vetää oikeasta päästä ja ihan hyvä suorituskykykin ja hintakin on siedettävä. Ja automaattikaan ei haittaa yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Kuulosta vaan vähän hölmöltä ostaa tollanen automaattina. Samalla vaivalla se vois olla sitten joku litranen pölynimurikin jos ei sillä oo tarkoitus kepittää. Jos tossa olis joku nopea loota niin ymmärtäisin, mutta tollanen vanha mehumaija ei oikein lämmitä ton tyylisessä autossa.

Sellainen "oikea" Genesis olisi myös ihan hieno. Tällainen siis 2019 Genesis G80 3.8L SKU:KU296126 Sedan - cars & trucks - by dealer... Tässä ymmärrän jo sen automaatinkin ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Itse pidän kyllä, automaatti ja tarpeeksi iso moottori niin on miellyttävä ajella menemään. Kierroksia on se 1000rpm pintaan ja kick-downilla saa kulkuakin, toki onhan siinä aina viive ennenkuin mennään. Tosi paljon riippuu kyllä autosta jos on se perinteinen automaatti, että miten sopii kone ja laatikko yhteen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Itse pidän kyllä, automaatti ja tarpeeksi iso moottori niin on miellyttävä ajella menemään. Kierroksia on se 1000rpm pintaan ja kick-downilla saa kulkuakin, toki onhan siinä aina viive ennenkuin mennään. Tosi paljon riippuu kyllä autosta jos on se perinteinen automaatti, että miten sopii kone ja laatikko yhteen.
Ei se iso moottori mitään pelasta jos kierrokset 1000rpm, edes 250hv ja 500nm ei pidä automaatilla kierroksia noin alhaalla vaan ne on lähempänä 2000rpm.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Varmaan ihan autosta riippuvaista tämäkin, ainakin Lexus LS mikä mulla oli laittoi vitosta sisään jo 50km/h vauhdeissa ja silloin oli kierrokset noin 1100rpm. Lexuxsessa oli 284hv / 400Nm. Mutta paljon on autokohtaisia eroja. Osassa autoissa automaatti vaihtaa koko ajan ja osassa taas pysyy pykälä päällä melkein tilanteessa kuin tilanteessa, itse pidän jälkimmäisestä enemmän. Esim Jaguar-S type millä ajoin, 3l bensa ja 5-nop. automaatti vaihtoi heti kun pienikin nyppylä tuli eteen, vähän oli hermostunutta menoa. Nykyinen CLK on ihan ok automaatin osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Kyllä melko pitkä ja kivinen tie on jos tosta meinaa 13 donaa saada. Ehkä sen voi jossain liikkeessä vaihtaa johonkin 700 päivää varastossa olleeseen 3,2 v6 manuaali cayenneen tolla 13k hyvityksellä, mutta muuten voi olla aika tiukassa 13k :D

Varsinkin kun orkkiksia saa paljon halvemmalla ja pitäisin sellaista kuitenkin kalliimpana kun tollasta pärnäsen tekemää tuninkiversioo.
Myydyissäkin on esim 150tkm ajettu webastolla jonka pyyntihinta on ollut 10800. Pitäisin ton linkin auton hintana ehkä max jotain 7800-8000e ja silloinkin ostajan pitäisi haluta juuri nimenomaan ko. yksilö.

"Moottoria piristetty lisäämällä teholastu ja auton omaa moottorinohjausboksia säätämällä! Moottorista mitattu tehopenkissä n. 200hv ja vääntöä 400nm! Tehonmittauslappu löytyy!"

Ei kai tän ikäisiin nyt oikeasti enää mitään lastuja vaihdella...
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Jos sinne on ensin laitettu "teholastu" eli eebaista tilattu paskalaatikko huijaamaan lisää löpöä (totuus: saatu rasia jossa ei ole mitään sisällä) ja myöhemmin joku softaaja on repinyt sen helvettiin ja ajanut halvimman bulkkisoftan sisään?
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Jos sinne on ensin laitettu "teholastu" eli eebaista tilattu paskalaatikko huijaamaan lisää löpöä (totuus: saatu rasia jossa ei ole mitään sisällä) ja myöhemmin joku softaaja on repinyt sen helvettiin ja ajanut halvimman bulkkisoftan sisään?
Ja ilma tulee maagisesti polttoaineen mukana? Epäselvästihän tuo on kirjoitettu, mutta kyllähän siinä lukee, että vakiota moottoriohjausta säätämällä ja hehkutetaan Suomen ainoaksi. Valmiin softan lataaminen ei ole säätämistä, vaikka muiden tulkintoja ei voi tietää.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Ja ilma tulee maagisesti polttoaineen mukana? Epäselvästihän tuo on kirjoitettu, mutta kyllähän siinä lukee, että vakiota moottoriohjausta säätämällä ja hehkutetaan Suomen ainoaksi. Valmiin softan lataaminen ei ole säätämistä, vaikka muiden tulkintoja ei voi tietää.
Dieseleihin taitaa noita hienoja modeja löytyä jos silmällä katsoo. Bensoihin toki asia sitten eri.

Lähinnä oli tarkoitus hassutella noilla eebain "teholastuilla" dieseleihin, mutta hassuttelu on näköjään vaikea laji internetsissä. Tai ihmisillä liikaa hiekkaa persvaossa.

Jotenkin tuosta myyjän ilmaisukyvystä päättelisin, ettei kaveri välttämättä itsekkään tiedä mitä sinne on laitettu..
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Dieseleihin taitaa noita hienoja modeja löytyä jos silmällä katsoo. Bensoihin toki asia sitten eri.

Lähinnä oli tarkoitus hassutella noilla eebain "teholastuilla" dieseleihin, mutta hassuttelu on näköjään vaikea laji internetsissä. Tai ihmisillä liikaa hiekkaa persvaossa.

Jotenkin tuosta myyjän ilmaisukyvystä päättelisin, ettei kaveri välttämättä itsekkään tiedä mitä sinne on laitettu..
Näkeehän niitä huonosti säädettyjä. Jos laitetaan puskemaan mustaa niin lämmöt nousee ja kulutus kasvaa, mutta ei sillä paljoa voimaa saada, kun ilmaa pitää olla. Luulisi että siinä dynolapussa näkyy myös seokset. Hintaa on kuitenkin liikaa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Näkeehän niitä huonosti säädettyjä. Jos laitetaan puskemaan mustaa niin lämmöt nousee ja kulutus kasvaa, mutta ei sillä paljoa voimaa saada, kun ilmaa pitää olla. Luulisi että siinä dynolapussa näkyy myös seokset. Hintaa on kuitenkin liikaa.
Juu, en laskisi eebain "tehoboksia" kovin hyväksi "säätämiseksi" jolle tosiaan oli ajatus naureskella :rolleyes:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Jostain ihme syystä THP 200hp ja 270hp on toimivia ja ne pienempitehoiset taas ei. Ainakin tälläinen mielikuva on jäänyt kun Pösö foorumilla pyörin aikaisemmin 307:n takia. Tarkalleen en muista mitä eroja noissa koneissa oli eikä niin Pösöt jaksa muutenkaan kiinnostaa, edes tuo RCZ.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Noissa pienimmissä tosiaan ollut jakoketju ongelmia todella paljon, mitä THP200:ssa ei ole juurikaan raportoitu, mutta toisaalta kyllä noista aivan kaikista THP koneista on raportoitu myös muita ongelmia, esim. moni valittaa posketonta öljynkulutusta ja muita isompia tai pienempiä hajoamisia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Noissa pienimmissä tosiaan ollut jakoketju ongelmia todella paljon, mitä THP200:ssa ei ole juurikaan raportoitu, mutta toisaalta kyllä noista aivan kaikista THP koneista on raportoitu myös muita ongelmia, esim. moni valittaa posketonta öljynkulutusta ja muita isompia tai pienempiä hajoamisia.
Eräästä vannoutuneesta ranskalaisten autojen ystävästä tuli käännynnäinen erään THP-koneisen Peugeotin omistamisen jälkeen (olikohan 3008?). Kaikenlaisia ongelmia kun tuon tuosta moottorin vikavalo päällä. Imusarjoja piti putsauttaa melkein yhtä usein kuin vaihtaa moottoriöljyt sun muita järjettömyyksiä. Voisi itseäkin vituttaa jos uuden auton oston jälkeen pitäisi seisottaa autoa marmorin pajalla useita kertoja vuosittain useita päiviä kerrallaan vaikka takuisiin menisikin.

Itselle taasen riitti yhden 307SW omistaminen kahden vuoden ajan joskus kymmenen vuotta sitten. Ranskalaisia en ala enää harrastamaan, mieluummin ostaa sitten sen oikean harrastusauton.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
301
Jotenkin tuosta myyjän ilmaisukyvystä päättelisin, ettei kaveri välttämättä itsekkään tiedä mitä sinne on laitettu..
Pösö-jutut vielä jatkuivat, niin googlasin ton ekan diesel-pösön myyjän ja jotenkin jäi kutina, että kaveri saattaisi tietää jotain, mitä autolle on tehty. Viimeistään huoltojoukot ehkäpä?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Pösö-jutut vielä jatkuivat, niin googlasin ton ekan diesel-pösön myyjän ja jotenkin jäi kutina, että kaveri saattaisi tietää jotain, mitä autolle on tehty. Viimeistään huoltojoukot ehkäpä?
Jaa, saattaa se ollakkin, ei kiinnosta googlata random pösöjen myyjiä.

Yleensä vakavasti otettavat rakentelijat osaavat itsensä ymmärrettävästi ilmaista halutessaan. Mitä itse tai kaveriporukalla rakennettuja katu/rata-autoja on myyty, niin ei tulisi ihan heti mieleen laitella "teholastuja" sinne ilmoitukseen vaikka sillä tarkoitettaisiinkin esimerkiksi eeprommin vaihtoa jotta pääsee alkuperäiseen ecuun sisään.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
No nyt aamulla 5008 -18 1.2 Puretech kylmäkäynnistäessä -7° herjaili moottorin öljypainetta hmm just meni 50tkm rikki pidemmällä reissulla. Pitäs varmaan tarkistettavaksi viedä.
Aikasemmin takuuseen uudet tulpat ja epäilivät pitäisikö puolakin samalla vaihtaa niin pienestä nykimisestä päätellen se ottaa samalla työnalle.
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
409
No nyt aamulla 5008 -18 1.2 Puretech kylmäkäynnistäessä -7° herjaili moottorin öljypainetta hmm just meni 50tkm rikki pidemmällä reissulla. Pitäs varmaan tarkistettavaksi viedä.
Aikasemmin takuuseen uudet tulpat ja epäilivät pitäisikö puolakin samalla vaihtaa niin pienestä nykimisestä päätellen se ottaa samalla työnalle.
Voi olla jo jakohihnan murua öljysihtiä tukkimassa ja siksi ei heti startissa nouse paine nopeasti, ei olis ihan eka 1.2 puretech joka hajoaa tuosta syystä. Paikallisen merkkihuollon takapihalla oli parhaimmillaan melkoinen rivi noita rikkoutuneita 1.2 puretech koneita.
Toivottavasti syy ei ole tuo mutta ei se todellakaan mahdoton skenaario ole :beye:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Voi olla jo jakohihnan murua öljysihtiä tukkimassa ja siksi ei heti startissa nouse paine nopeasti, ei olis ihan eka 1.2 puretech joka hajoaa tuosta syystä. Paikallisen merkkihuollon takapihalla oli parhaimmillaan melkoinen rivi noita rikkoutuneita 1.2 puretech koneita.
Toivottavasti syy ei ole tuo mutta ei se todellakaan mahdoton skenaario ole :beye:
2018 vuotisessa pitäisi olla jo uudempi lasikuituvahviseinen hihna, joka ei ole kärsinyt jakohihnan murentumisesta. Helpoiten tuon pystyy varmistamaan avaamalla öljykorkin ja katsomaan näkyykö hihnassa valkoiset vai keltaiset merkinnät. Valkoiset merkinnät on ensimmäisen ja toisen sukupolven hihnoissa sekä keltaiset merkinnät ovat kolmannen polven hihnoissa.
 

Lyd

Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
132
Mä olin hetken ihan ihmeissäni että mikä helvetin "murentunut jakohihna öljysihdissä" mutta pikaisen googlaamisen perusteella se on näemmä ihan oikea ongelma... Ja silti olen ihmeissäni että mitä helvettiä?? Miksi uittaa sitä hihnaa öljyssä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom