Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan mielenkiinnosta: Mikä on käytännön syy tummentaa etusivulasit(poislukien autovalmistajan tehdastummennukset)?No ei, mutta jatkuvastihan noita liikenteessä näkyy. Mullakin monessa autossa ollut tummat etulasit ihan käytännön syistä. Tuulilasia nyt en tohtisi tummentaa, mutta jotkut sitäkin harrastaa.
Ihan mielenkiinnosta: Mikä on käytännön syy tummentaa etusivulasit(poislukien autovalmistajan tehdastummennukset)?
Jos häpeää autoaan, eikä halua tulla nähdyksi?
Varmaan sama syy kuin sumuvalojen käyttö edessä ilman sumua.Ihan mielenkiinnosta: Mikä on käytännön syy tummentaa etusivulasit(poislukien autovalmistajan tehdastummennukset)?
Ihan mielenkiinnosta: Mikä on käytännön syy tummentaa etusivulasit(poislukien autovalmistajan tehdastummennukset)?
Muistelen jonkun sanoneen, että on ihan lääkärin diagnosoima valoherkkyys, jonka takia tummennuksista on "hyötyä". Todellisuudessa toki suurin osa tummennetuista etusivulaseista on tehty ulkonäkösyistä.Ihan mielenkiinnosta: Mikä on käytännön syy tummentaa etusivulasit(poislukien autovalmistajan tehdastummennukset)?
Muistelen jonkun sanoneen, että on ihan lääkärin diagnosoima valoherkkyys, jonka takia tummennuksista on "hyötyä". Todellisuudessa toki suurin osa tummennetuista etusivulaseista on tehty ulkonäkösyistä.
Ne arskat ei valitettavasti suojaa ihoa. On siis mahdollista, että ihmisellä on lääketieteellinen syy, että tarvitsee kunnolliset UV-suojat auton laseihin. Tämä on toki sitten sellainen, että pitää olla lääkäriltä lausunto ja sen lisäksi pitää hakea erillistä lupaa Trafilta.Arskat päähän vaan.
Varmaan tästä syystä myös maalataan mattamustalla kromattuja merkkejä? Auton merkki hävettää, mutta tilin saldo ei riitä muuhun kuin kilikolimaalin hankintaan.Jos häpeää autoaan, eikä halua tulla nähdyksi?
Taitaa siitä etulasista tulla niin paljon valoa autoa ajaessa, että tuossa skenaariossa sivulasien tummennus on ihan turha toimenpide.Ne arskat ei valitettavasti suojaa ihoa. On siis mahdollista, että ihmisellä on lääketieteellinen syy, että tarvitsee kunnolliset UV-suojat auton laseihin. Tämä on toki sitten sellainen, että pitää olla lääkäriltä lausunto ja sen lisäksi pitää hakea erillistä lupaa Trafilta.
Miksi niitä pitäisi itse tummentaa ja mustaksi asti?Takalasien tummennus itse ei ole lailla kielletty, joten siinähän se syy. Etulasien vetäminen tummaksi (lue: mustaksi) vaikeuttaa autosta ulos näkemistä pimeällä merkittävästi, joten se on luonnollisesti kielletty. Ajaako joku yöllä aurinkolasit päässä vain siksi, että se näyttää coolilta?
No joo onhan tuo nyt sanomattakin selvää, että asian voi tehdä hyvin tai huonosti.Koska niin nuo on yleensä tehty, eli itse ja pikimustaksi. Harvemmin on tullut vastaan thyyning-autoa, jossa olisi maltilliset tummennukset.
Siis tarkoitatko että ihan käytännössä on henkilöitä joilla on Trafilta lupa vetää etulaseihin lisä UV suojaa, niin vahvaa että lasitkin tummenee selkeästi.Ne arskat ei valitettavasti suojaa ihoa. On siis mahdollista, että ihmisellä on lääketieteellinen syy, että tarvitsee kunnolliset UV-suojat auton laseihin. Tämä on toki sitten sellainen, että pitää olla lääkäriltä lausunto ja sen lisäksi pitää hakea erillistä lupaa Trafilta.
Takalasian tummennus ei vaaranna liikkennettä, (verrattuna etulasit)Eiköhän niiden etulasien tummennusten hyöty ole ihan sama kuin takalasienkin. Miksi ette itke, kun jollain on takalasit tummat?
Johtuu varmaan siitä että et kiinnitä mitään huomiota niihin maltillisiin tummennuksiin, kun eivät ne pistä silmään.Koska niin nuo on yleensä tehty, eli itse ja pikimustaksi. Harvemmin on tullut vastaan thyyning-autoa, jossa olisi maltilliset tummennukset.
En hänen puolesta, mutta omasta puolesta.Johtuu varmaan siitä että et kiinnitä mitään huomiota niihin maltillisiin tummennuksiin, kun eivät ne pistä silmään.
En tiedä termeistä, aiemmin mainitsi tehdas tekoiset ja niillä tarkoitin laseja joista ei näe sisälle yhtä hyvin kuin jostain toisesta missä silmämääräisesti "kirkkaammat" lasitNiissä autoissa joita olen itse ajanut, on ollut usein tehtaalla asennetut sävylasit. Ne eivät ole siis tummennettuja, vaan niiden sävy on lievästi johonkin suuntaan kallellaan. Varsinaisesti tummennettuja laseja ei ole tullut vastaan missään tehdasvehkeessä, mutta kaipa niitäkin on.
Eiköhän niiden etulasien tummennusten hyöty ole ihan sama kuin takalasienkin. Miksi ette itke, kun jollain on takalasit tummat?
Tehdaslaseissa voi olla lämpösäteilyä heijastavaa kerrosta enemmän tai vähemmän, ja ei tarvi olla näkyvää valoa haitata (en väitä että täysin kirkkaita).Kait noita kalvoja on monenlaisia? Muitakin kuin tummia. Pienemmän lämpösäteilyn takia olisi mukava käyttää jotain kalvoa.
Erinomaisessa alkuperäiskunnossa...
...Yhdessä vanteessa kanttariosuma ja kahdessa hyvin pienet jäljet
Onhan nuo ihan hyvässä kunnossa noin vanhoiksi. Keräilyosat maksaa.Saab Hirsch performance 19”
Myydään Saab/Hirsch performancen 19x8” ET41 3-twin spoke kevytmetallivanteet. Erinomaisessa alkuperäiskunnossa. Ei oikomisia, maalauksia eikä muitakaan korjauksia. Virheettömät alkuperäiset keskiöt (näitähän ei mistään enään saa). Yhdessä vanteessa kanttariosuma ja kahdessa hyvin pienet...www.tori.fi
Ehkä olen vain sivistymätön moukka kun en ymmärrä miksi naarmuiset Saabin vanteet maksaa 4 tonnia.
Niin oliko ne nyt erinomaiset vai ei?
Ehkä 4 tonnia olisi ok jos olisivat ns. pakasta vedetyt. Enkä sinänsä epäile etteivätkö olisi harvinaiset mutta 4 tonnia...
Pyyntihinta ja myyntihinta on kaksi eri asiaa.
Ei tarjouksia. Myyntihinta ilmoituksessa.
Tuosta aiemmin postatusta vanne jutusta tiedä, mutta mutuilen että jos kyse ei ole oman kylän harrastaja kerhosta, vaan valtakunnallisesta löysästä ryhmästä niin jokin yleinen markkina-alusta voi olla ihan toimiva mikä tarjoaa sen pohjan. vaikka markkinointi tapahtuisi sisäpiirissä, ylihinnoitelulla voi sitten valikoida ostajia. No ehkä joku kuvittelee jokerivoittoa, jostain joku tulee rahatukon kanssa ota, tai pelkää että joku seurasta tekee tiliä. Tai sitten on muistaa jonkun vanhan ylihinnoitellun ilmoituksen kuvitellen että se on markkinahinta. (no jos vanteet häivää pian, niin ei kerro mitään, jos ovat pitkään myynnissä niin kertoo jotain)Välillä vaikuttaa siltä näissä merkkiharrastajien jutuissa, kun joku haluaa ostaa jotain, niin ei tarjotakaan suoraan vaan laitetaan yleiseen myyntiin ja kunnon pyyntihinnalla. Nuo vanteet ovat kyllä utopistisella hinnalla, kun renkaatkin on vaihtokunnossa ja rotaatiokin kaikissa sama.
Aika kylmä/välinpitämätön/kulutustavaramainen suhtautuminen vanhaan autoosiVolkswagen New Beetle, 2008 - Autotalli.com
Volkswagen New Beetle Limited edition 1,9 TDI 77 kW Man. | Webasto | Vakkari | Ilmastointi | 2x Renkaat | Suomi-auto! (${registrationNumber}) - 230000 km - Diesel - Manuaali - Myyjä: Autolle.com, Vantaawww.autotalli.com
Hmm, tuon romun oon myynyt parisen vuotta sitten. Ruosteet on saatu hyvin piiloon, nimittäin sitä on ja paljon. Kaksoismassa kolkottaa, kuskin ovessa ei toimi kun lukko ja sähköikkuna koska piuhanippu aika silppuna, vakkariakaan tuskin on oikeasti korjattu. Vaikka on manuaali, niin pientä rutinaa on havaittavissa jos oikein tarkasti kiinnittää huomiota. On siinä muutakin sanottavaa mitä en kaikkea edes muista. Nyt se on näköjään kiertänyt vähän siellä täällä pitkin suomea.
Tällä vitsillä varmaan joku sisäpiiri kytkös, en ole seurannut omat rakkaat autot ketjua...Aika kylmä/välinpitämätön/kulutustavaramainen suhtautuminen vanhaan autoosi
Aika kylmä/välinpitämätön/kulutustavaramainen suhtautuminen vanhaan autoosi
Saab Hirsch performance 19”
Myydään Saab/Hirsch performancen 19x8” ET41 3-twin spoke kevytmetallivanteet. Erinomaisessa alkuperäiskunnossa. Ei oikomisia, maalauksia eikä muitakaan korjauksia. Virheettömät alkuperäiset keskiöt (näitähän ei mistään enään saa). Yhdessä vanteessa kanttariosuma ja kahdessa hyvin pienet...www.tori.fi
Ehkä olen vain sivistymätön moukka kun en ymmärrä miksi naarmuiset Saabin vanteet maksaa 4 tonnia.
Niin oliko ne nyt erinomaiset vai ei?
Ehkä 4 tonnia olisi ok jos olisivat ns. pakasta vedetyt. Enkä sinänsä epäile etteivätkö olisi harvinaiset mutta 4 tonnia...
On tuossa vähän harrastajalisää. Sanoisin että oikeasti virheettömässä kunnossa täällä pohjolassa noiden arvo 1500-2000€.
Siis ymmärsinkö oikein, neljätonnia noista on ihan hakoteillä, tonnikin ihan liikaa. (tai vaihtoehtoisesti jos tarkoitit että 4*1000€ on liikaa)Entisenä Saab-harrastajana ja yleisestikin autoharrastajana sanoisin noihin Saabin vanteisiin sen, että jos ei tiedä niin ei tiedä, yleensä kommentit kertoo sen suoraan ja aina on hyvä se myös kertoa ääneen ja kysyä. On totta, että Suomessa noista ei kukaan, paitsi ehkä juuri noita tarvitseva harrastaja, maksa tuota hintaa. Maailmalla kylläkin, eli Ebay olisi noiden oikea myyntipaikka, ei Tori, jos ne siis myydä haluaa. En moiti hintaa enkä ihmettele kun tiedän noiden arvon, mutta on noissa Suomen markkinoille tonni liikaa. Hyväkuntoiset Hirschit ja vielä 19" koossa nyt vaan maksaa kunnosta riippuen 2ke ->, kysyntä ja tarjonta, noita kun et enää mistään saa uutena muutenkuin aftermarketista. Tavan pisteestä A pisteeseen B ajavaa ihmistä se varmasti kummeksuttaa ja niitä jotka ostaa vanteensa suoraan kuvastosta tyyliin "hei toi näyttää hyvältä kaupan seinällä ja kuvastossa" ja totuus auton alla on kaikkea muuta.
Siis ymmärsinkö oikein, neljätonnia noista on ihan hakoteillä, tonnikin ihan liikaa. (tai vaihtoehtoisesti jos tarkoitit että 4*1000€ on liikaa)
Eli klapivertaus, nyt joku savolainen heittomottikauppias hinnoitellut palikkansa etelän tavaratalon klapipussin mukaan.
Kovasti aina kirjoitellaan että jos löydät tämänlaisista tuotteista, että osta vaan halvalla jostain jos saat ja tee tili eteenpäin myymällä.Ei se hakoteillä ole, mutta Suomessa tuskin menee kaupaksi tuolla hinnalla, pyynnissä siis tonni liikaa, ellei nyt ole pakollinen tarve saada ja ulkomailta vanteiden tilaaminen jännittää. Jos tonnilla jostain löydät noi vanteet niin osta vaikka et tarvitsisi, koska tilin teet trokaamalla ne eteenpäin vaikka sillä 2000 eurolla.
Tällä vitsillä varmaan joku sisäpiiri kytkös, en ole seurannut omat rakkaat autot ketjua...
Mutta oli miten oli, niin alkoi kiinnostaa, onko auto laitettu kuntoon, vai onko vain romu laitettu isolla rahalla kiertoon. (jos joku käy tuolla liikkeessä renkaita potkimassa ja ohessa vilaisee, niin kuvaus jakoon).
Jos auto vastaa Myrkyn kuvausta, niin ilmoitus lähenee jo...
Nuo on aina mielenkiintoisia kun oma/tuttu auto ilmestyy myyntiin myöhemmin. Yllättäen niitä vikoja mitä oli, ja tuskin on korjattu, on harvoin mainittu
Miten aina oletetaan, ettei ole korjattu? Kun ei ole mainintaa vai?
Maksaahan nuo korjaukset, jo kuskinoven piuhasarja maksaa maltaita, vakkarin korjauksen hintaa en muista. Kaksoismassan vaihdon hinnan osannee sanoa joku VAG asiantuntija. Ruosteet sitten, miten on korjattu selviää jos ja kun alkaa kukkimaan, on siellä sellaisiakin ruostekohtia mitkä ei vielä näy ulospäin. Asiahan selviää laittamalla liikeeseen viestiä.
Tuo nyt on siirtynyt jobbarilta toiselle muutamankin kerran.
Voinhan pistää tuonne viestiä että toimiiko nämä ja nämä.
Tuon hintaisen volkkarin entisöintiin tuskin kukaan on kovin isoa rahaa sijoittanut vaikka hinta on yli tuplaantunut siitä mitä se oli itsellä myytävänä.