Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi kukaan möisi tuon "tappiolla" edes selvittämättä missä vika? Joku haisee.. ettei olisi selvinnyt että on kolaroitu, kastunut tmv. Tosin jos olisi joku tuollainen case, se kyllä selviäisi uudellekin ostajalle nopeasti.

No nyt poistui myynnistä. Hintapyynti oli siis tasan 25 000e
 
Pole taisi olla joku USA / Aasia versio valoista päätellen. Eli onko ostettu joku tulva-auto huutokaupasta?
Tai vaihtoehtoisesti eri mantereen vehkeitä joihin EU versioiden testilaitteet tmv. ei käy?
 
Mites nämä loppuunviritellyt dieselit ym. suhtautuu lakimuutokseen, jossa pitäisi rapsut aika helpostikin seurata päästömanipuloinnista. Tuossakin ilmoituksessa hyvin avoimesti mainostetaan virityksiä, ja esim. Dpf:iä ei todellakaan enää ole putkessa välissä noilla tehomäärillä.
 
Sama myyjä, arvelen että ei ole ihan heti kukaan hakemassa noita Audeja.
Eiköhän laittanut vaan autot sinne jos joku tyhmä lankeaa. Jotkut keräilijät tekee noin, vaikka varsinaista halua ei olisikaan luopua, paitsi jos massia tulee extra paljon.
 
Jape on tuttu alan harrastaja ja varmasti ei myy mitään huonokuntoisia fixattuja romuja, vaan oikeesti hyvin pidettyjä korjattuja ja huollettuja laatuautoja. Noi autot on arvokkaita keräilypiireissä hyvin pidettynä. Hyväkuntoisten keräilykappaleiden hinnoittelusta varmaan löytyy monta mielipidettä. Arvostajat arvostaa, muut ei.
 
Jape on tuttu alan harrastaja ja varmasti ei myy mitään huonokuntoisia fixattuja romuja, vaan oikeesti hyvin pidettyjä korjattuja ja huollettuja laatuautoja. Noi autot on arvokkaita keräilypiireissä hyvin pidettynä. Hyväkuntoisten keräilykappaleiden hinnoittelusta varmaan löytyy monta mielipidettä. Arvostajat arvostaa, muut ei.

Eihän toi B7 tai C7 edes ole hinnaltaan mitenkään erityisemmin muista vastaavista poikkeava. B5:n markkinat muutenkin taitaa olla enemmän euroopan laajuiset, kun ainut suomessa myynnissä oleva ja epäilen ettei hyvä kuntoiset muuallakaan ole yhtään halvempia.
 
Otetaan nyt mallikuva, oikeasti meinaatte että tässä myydään jotain paskaa ylihintaan?

f8c7fd92afd965fb-large.jpg


Toki jos ei tiedä autoista mitään ja katsotaan vain numeroita niin voihan se tuntua hassulta että noi oikeasti maksaa.
 
Toki jos ei tiedä autoista mitään ja katsotaan vain numeroita niin voihan se tuntua hassulta että noi oikeasti maksaa.

Alunperin oli kyse, että löytyykö Suomesta 80 000e maksajia näille Audeille eikä siitä onko ne hienoja tai mitä muualla maksaa. Ei ole helppoja myytäviä, se kellä on 80ke ylimääräistä katselee muita kuin +200tkm ajettuja kisakireitä farkkuja.

Juniorit näistä tietysti haaveilevat mutta maksukyky loppuu siihen 30ke luokkaan. :psmoke:
 
Alunperin oli kyse, että löytyykö Suomesta 80 000e maksajia näille Audeille eikä siitä onko ne hienoja tai mitä muualla maksaa. Ei ole helppoja myytäviä, se kellä on 80ke ylimääräistä katselee muita kuin +200tkm ajettuja kisakireitä farkkuja.

Juniorit näistä tietysti haaveilevat mutta maksukyky loppuu siihen 30ke luokkaan. :psmoke:
Ja minä en kommentoinut sitä että löytyykö näille ostajaa suomesta vai ei, kommentoin sitä että miksi tälläiset autot maksaa sen mitä maksaa.
 
Alunperin oli kyse, että löytyykö Suomesta 80 000e maksajia näille Audeille eikä siitä onko ne hienoja tai mitä muualla maksaa. Ei ole helppoja myytäviä, se kellä on 80ke ylimääräistä katselee muita kuin +200tkm ajettuja kisakireitä farkkuja.

Juniorit näistä tietysti haaveilevat mutta maksukyky loppuu siihen 30ke luokkaan. :psmoke:

Onhan tuo aikansa bulkkituote. Jos myymässä oikeasti olisi niin varmaan jonkin toisen paikan ois valinnut.
 
Ja minä en kommentoinut sitä että löytyykö näille ostajaa suomesta vai ei, kommentoin sitä että miksi tälläiset autot maksaa sen mitä maksaa.

83 000e on pyyntihinta, ei siitä voi päätellä mitä se myydessä maksaa. Ei ainakaan tuota 83 000e :cool: Puolet vähemmän mittarissa niin olisi ehkä mahdollista saada täysi pyyntihinta
 
83 000e on pyyntihinta, ei siitä voi päätellä mitä se myydessä maksaa. Ei ainakaan tuota 83 000e :cool: Puolet vähemmän mittarissa niin olisi ehkä mahdollista saada täysi pyyntihinta

Tää.

Jape on hieno audimees eikä mulla ole mitään häntä vastaan, mutta noi kilometrit... Jos autostaan haluaa voiko tässä sanoa "Keski-Eurooppalaisen keräilykappaleen" tasoisen hinnan niin sen pitää kyllä olla OEM .. korkeintaan OEM+ ja kilsat ihan jotain muuta kuin 200-250tkm. Kilsojen merkitys häviää oikeastaan vain jenkkimuskeleissa tai jossain kasarilaitteissa, esim. E24 M5 / M635CSi. Ne menee preemiumilla vaikka kilsat ois +200k.

Katsoinko väärin vai oliko tolla kymmenvuotiaalla RS6:kin vaivaiset 5 omistajaa + Jape. Ja kilsoja se päälle 200tkm. Eli aivan jäätävästi. Ei kukaan täysjärkinen halua tuollaista, vieläpä yli markkinahinnan. Aivan sama onko auto "läpikäyty" ja ammattilaisten toimesta kiilloteltu, ruostesuojailtu ja alustapesty.


Ostin pari vuotta sitten erikoisauton, samaa vuosimallia (2014) kuin yllä oleva Audi RS6. Kilsoja omassani oli alle 1/3 osa tosta Audista, mutta skippasin silti heti kaikki vastaavan omistajahistorian (4-6 tyyppiä ennen minua) omaavat vehkeet. Löysin fiksun yksilön, jota oli käytetty (9 vuotta ja ~72tkm) ja jolla oli ollut 2 omistajaa, yksi ulkomailla 2 vuotta ja toinen Suomessa ~7 vuotta. Jarrupaloja myöden kaikki bemarin OEM kulutus / pisteosia, ei mitään ebaysta tilattua 2nd hand seppälää. Tykkäsin.

Olen niin vanhanaikainen jantteri, että elän siinä lumemaailmassa että ns. erikoisautoilla suurempi määrä omistajia = enemmän kenkimistä ja ylläpidosta tinkaamista = suurempi mahdollisuus työntää kätensä paskaan. Eräänlainen "kiertopalkintostatus", tyyliin kenkii yhden kesän, puolikkaan talven -> ei takuuvarmasti panosta auton tekniseen ylläpitoon.

Tuo lainaamani 205tkm ajettu Audi RS6: Jos ymmärsin oikein niin Jape hankki sen 3 vuotta sitten (?) eli sillä oli ollut jo 6-7 vuotiaana 5 omistajaa - toisin sanoen auto on vaihtanut omistajaa reilun vuoden välein?? Eiiii .... lähde :poop: :notworthy:
 
Tää.

Jape on hieno audimees eikä mulla ole mitään häntä vastaan, mutta noi kilometrit... Jos autostaan haluaa voiko tässä sanoa "Keski-Eurooppalaisen keräilykappaleen" tasoisen hinnan niin sen pitää kyllä olla OEM .. korkeintaan OEM+ ja kilsat ihan jotain muuta kuin 200-250tkm. Kilsojen merkitys häviää oikeastaan vain jenkkimuskeleissa tai jossain kasarilaitteissa, esim. E24 M5 / M635CSi. Ne menee preemiumilla vaikka kilsat ois +200k.

Katsoinko väärin vai oliko tolla kymmenvuotiaalla RS6:kin vaivaiset 5 omistajaa + Jape. Ja kilsoja se päälle 200tkm. Eli aivan jäätävästi. Ei kukaan täysjärkinen halua tuollaista, vieläpä yli markkinahinnan. Aivan sama onko auto "läpikäyty" ja ammattilaisten toimesta kiilloteltu, ruostesuojailtu ja alustapesty.


Ostin pari vuotta sitten erikoisauton, samaa vuosimallia (2014) kuin yllä oleva Audi RS6. Kilsoja omassani oli alle 1/3 osa tosta Audista, mutta skippasin silti heti kaikki vastaavan omistajahistorian (4-6 tyyppiä ennen minua) omaavat vehkeet. Löysin fiksun yksilön, jota oli käytetty (9 vuotta ja ~72tkm) ja jolla oli ollut 2 omistajaa, yksi ulkomailla 2 vuotta ja toinen Suomessa ~7 vuotta. Jarrupaloja myöden kaikki bemarin OEM kulutus / pisteosia, ei mitään ebaysta tilattua 2nd hand seppälää. Tykkäsin.

Olen niin vanhanaikainen jantteri, että elän siinä lumemaailmassa että ns. erikoisautoilla suurempi määrä omistajia = enemmän kenkimistä ja ylläpidosta tinkaamista = suurempi mahdollisuus työntää kätensä paskaan. Eräänlainen "kiertopalkintostatus", tyyliin kenkii yhden kesän, puolikkaan talven -> ei takuuvarmasti panosta auton tekniseen ylläpitoon.

Tuo lainaamani 205tkm ajettu Audi RS6: Jos ymmärsin oikein niin Jape hankki sen 3 vuotta sitten (?) eli sillä oli ollut jo 6-7 vuotiaana 5 omistajaa - toisin sanoen auto on vaihtanut omistajaa reilun vuoden välein?? Eiiii .... lähde :poop: :notworthy:

Rekattu 07/13, 3 vuotta sitten ollut 8 vuotias ja neljällä omistajalla. Vaikka onkin ns. erikoisauto niin ei noita osteta pelkkään kesäiseen jäätelökiskalla käyntiin käyttöautoksi sopiva, kuten vastaava 2.0 tdi A6, mutta hieman paremman maksukyvyn omaaville.

Tuskin riittävällä maksukyvyllä viitsii millään vanhalla käyttiksellä ajella, en yhtään ihmettelisi vaikka siirtyisi jo vuoden vanhana toiselle omistajalle ja 3 vuotiaana jo 3-omistaja.
Eikös traficomilta pientä rahaa vasten omistajatiedot?

Enemmän kiertopalkinto mielestäni, jos kyseessä 15 vuotias, 15 k€ pyynnillä oleva esim S5, joka vaihtaa omistajaa kerran vuodessa ja nähnyt merkkihuollon/merkkiin erikoistuneen huollon edellisen kerran 5 vuotta sitten.
 
Ja minä en kommentoinut sitä että löytyykö näille ostajaa suomesta vai ei, kommentoin sitä että miksi tälläiset autot maksaa sen mitä maksaa.
Miksi ne maksaa ?
Nyt jäi olo että joku nyt hinnoittelee auton sillä perusteella että on niihin takonut rahaa, mutta jos se olisi vanhojen paljon ajettujen autojen hinta peruste, niin aika moni käytetty maksaisi paljon enemmän.

Vai sitä että todella halutusta harvinaisuudesta voidaan toki maksaa isoja summia, vaikka ei olisi tonniakaan laitettu, hyväkuntoisesta vielä enemmän. markkina kansainvälinen.
 
Ajattele, jotkut maksaa +100k€ e30 m3 ja se häviää teslalle vielä enemmän. :facepalm:

Et taida ymmärtää jutun jujua...
Se jolla tieto on, niin tiedon pitäköön?

Piti googletella,

BMW M3 nettiauto 1988 pyynti n. 110 000 , ajettu(?) alle 100 000 km, mittarissa reilu 60 000 mailia (!)

Tuossa kai myydään museoautoa, entisöityä, mutta ilmeisesti siinä juju se että on lisäksi harvinainen jolloin entisöinnillä on arvoa. Mainittu että tälläisiä yksilöitä vain muutama kappale, no ei kerro paljon ko mallia on. Jos puhe vuosimallista, muserekkarista, väristä , kunnosta, niin ihan mahdollista.

Mainostetaan myös sijoituksena jonka arvo nousee kokoajan, mutta viimevuode ilmeisesti ollut heikompaa kehitystä, jos arvo 2019 ollut 107250€, nyt ei ole käynyt kaupaksi. (en tiedä pitkäänkö on ollut myynnissä, ja mikä olisi ns kauppa hinta millä lähtisi)

Tuo oli tuon yksilön myyntipuheet.


Tesla kommentti oli vastattu myynti postaukseen missä myytiin 80 000€ vanhaa ylimaalattua farkku Audista.
 
Otetaan nyt mallikuva, oikeasti meinaatte että tässä myydään jotain paskaa ylihintaan?
f8c7fd92afd965fb-large.jpg

En ymmärrä. Mikä tässä kuvassa on pointti; korinväriset puslat, uudehko pakoputki vai pesty alusta on +20k?

PS. Mikähän asetus on pielessä kun en saa hymiöitä viestiin kun koko valikko on harmaana?
 
Tietyissä autoissa, saatikka niiden erikoisversioissa, kilometreillä ei oikeasti ole merkitystä niin paljon että se vaikuttaa juuri hintaan.

Keräilijä joka käyttää autoa, arvostaa kaikkea muuta. Jos ei ymmärrä mitä ihmeellistä tuon Audin alustassa on ja mitä se kertoo autosta, niin en voi auttaa.

sgh.jpg


Siitä hakemaan uutta jarrulevyä Zimmermannilta, nämä on erikoisautoja ja erikoisauto, mistä pidetään huolta ja alustassa kaikki uutta, on erikoishinnat.

 
Tietyissä autoissa, saatikka niiden erikoisversioissa, kilometreillä ei oikeasti ole merkitystä niin paljon että se vaikuttaa juuri hintaan.

Keräilijä joka käyttää autoa, arvostaa kaikkea muuta. Jos ei ymmärrä mitä ihmeellistä tuon Audin alustassa on ja mitä se kertoo autosta, niin en voi auttaa.

sgh.jpg


Siitä hakemaan uutta jarrulevyä Zimmermannilta, nämä on erikoisautoja ja erikoisauto, mistä pidetään huolta ja alustassa kaikki uutta, on erikoishinnat.

Jos kyse vanhasta autosta, niin ei sen arvo siitä tule paljonko siihen on rahaa ja aikaa upotettu.
Jos kyse keräilykohteesta, todella halutusta harvinaisuudesta suhteessa tarjontaan, niin se totta että ihan romunkin arvo voi olla uuteen teslaan verrattuna huima.

Ymmärrän että voi olla vaikea sanoittaa mikä tuossa Audissa maksaa, ilmeisesti ihan eriasia kuin tuossa linkaamassani vanhassa bemarissa. Jokin ajatus tuosta audista on, mutta en pysty itsekkään sitä sanoittaan.

Tässäkin olisi 80000e hintapyyntö 23v vanhasta ylimaalatusta farkku-Audista...
Ehkä tuossa ei harrastajalle tekee kipeää tuo myyntiteksti, yritän nyt sanottaa, tarinan alussa viitataan auton tunnettavuuteen, niin maksaisikohan tuossa myyjä. Eli arvostettu myyjä, siis hänen projekti, ja siitä oikeasti on maksajia. ja tarinan tuntevat ei lähde karkuun myyntitekstin takia.

Voisi kuvitella että kaupan ns piireissä, tuo ilmoitus sen takia että ei jää sisäpiirin ulkopuolisilta piiloon. (toisenlaisella myyntitekstillä ehkä parempi mielikuva)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa, että kohta 20v vanhassa autossa on tuon ajan hightechia eli kaarrevalot. Ikävää, että ne eivät tänä päivänä toimi vaan toinen on epäkunnossa :cool:

Vähän menee ehkä offtopicin puolelle, mutta pakko kysyä kerta tuli aiheeksi.
Mitähän katsuri sanoo jos kaarrevalot ei toimi? Tuon ilmoituksen mukaan ei mitään, mutta itsellä käsitys että auton valot ja niihin liittyvät järjestelmät tulee toimia, joka tarkoittaa että myös kaarrevalojen tulisi toimia jos sellaiset löytyy?
 
Vähän menee ehkä offtopicin puolelle, mutta pakko kysyä kerta tuli aiheeksi.
Mitähän katsuri sanoo jos kaarrevalot ei toimi? Tuon ilmoituksen mukaan ei mitään, mutta itsellä käsitys että auton valot ja niihin liittyvät järjestelmät tulee toimia, joka tarkoittaa että myös kaarrevalojen tulisi toimia jos sellaiset löytyy?

Kyllä ne valot toimii, ei vaan kaarre ominaisuus. Eihän siitäkään tule hylkyä jos oot lisävarusteena hommannut kamerat ja yks niistä on pimeenä.
 
Kyllä ne valot toimii, ei vaan kaarre ominaisuus.
Eli tässä osittainen toimimattomuus, eli tarkoitatko että sen saa jättää noin, eli ei tarvi ominaisuutta kytkeä pois ? / säätää kohdilleen ? (jos riippuu viasta, niin missä menee ns raja, sekopäisesti villkuva varmaan pitää saada rahoittuun pysyvästi)

Eihän siitäkään tule hylkyä jos oot lisävarusteena hommannut kamerat ja yks niistä on pimeenä.
Mitä kamera systeemiä ajattelet, nyt kun aloin miettii mikä kameraa tukeutuva systeemi ylipäätään kiinnostaisi katsastuksessa, niin tuli mieleen peilit, vahdit jne. niin voisi kuvitella että toimittava.

Joku ylimääräinen peruutuskamera varmaan kiinnostaa yhtäpaljon kuin navigaattori. jos ei haittaa, niin ihan sama tomiiko.
 
Keräilijä joka käyttää autoa, arvostaa kaikkea muuta. Jos ei ymmärrä mitä ihmeellistä tuon Audin alustassa on ja mitä se kertoo autosta, niin en voi auttaa.

On toikin yksi hyvä tapa väistää kysymys. Olisin odottanut vähän parempaa argumentointia meille tyhmille. No ehkä sen joku varakas ostaa ”kokoelmiinsa” Ferrarien ja Porscheiden (vaikea kielioppi) viereen.
 
Mitähän katsuri sanoo jos kaarrevalot ei toimi? Tuon ilmoituksen mukaan ei mitään, mutta itsellä käsitys että auton valot ja niihin liittyvät järjestelmät tulee toimia, joka tarkoittaa että myös kaarrevalojen tulisi toimia jos sellaiset löytyy?

Kaarrevaloista tulee vikailmoitus mittaristoon. Veikkaan, että on vain kuitattu pois ennen katsastusta. Muuten olisi hyväksyttynäkin papereissa korjausmääräys XX.XX.XXXX aikaan mennessä.
 
Ei kaarrevalot ole mikään katsastusvaatimus, eikä niistä tule mitään korjausmääräystä. Valot toimivat lain edellyttämällä tavalla, oli kaarretoiminto käytössä tai ei. Osassa autojahan sen saa ihan kytkettyä tietääkseni poiskin.
 
Ei kaarrevalot ole mikään katsastusvaatimus, eikä niistä tule mitään korjausmääräystä. Valot toimivat lain edellyttämällä tavalla, oli kaarretoiminto käytössä tai ei.

Käsittääkseni kaikista valoja koskevista vikailmoituksista tulee korjausmerkintä, nopeasti etsittynä suoraa vastausta ei tullut mutta molempia vaihtoehtoja tarjotaan.


Jos siis tuollainen valo on taulussa (eikä kaarrevaloja ole koodattu pois) niin katsuri reagoi siihen varmasti....
 
Ei kaarrevalot ole mikään katsastusvaatimus, eikä niistä tule mitään korjausmääräystä. Valot toimivat lain edellyttämällä tavalla, oli kaarretoiminto käytössä tai ei. Osassa autojahan sen saa ihan kytkettyä tietääkseni poiskin.
Nyt on kaksi versiota, tilanne 2 sanoo ettei väliä, 1 että voi tulla korjaus kehoitus.

Jos nyt ei puhuta viasta että ne ei ole käytössä, eli vastaisi tilannetta että pois kytketty, tai koko varuste puuttuisi.

Vaan sellaisesta viasta että ne ei toimi oikein ?

Lokiikka ettei pakollinen varuste, niin ei lisävalotkaan ole pakollisia, mutta jos siellä joku ledpatteri sekoilee, niin en ihan luottaisi siihen että sekoilevana menee läpi. Mutta jos faktaa niin uskon.

Jos tarkoitatte että jokin toiminnallisuus puute on sallittu, esim toinen silmä sojottaa vastaantulijoille kiinteästi, ja toinen liikkuu kuin pitää niin ok, mutta jos pahemmin sekoilee niin sitten voi tulla sanomista , niin missä raja.
 
Lisätään nyt tähän, että jos valoista tulee vikavalo tauluun katsastuksessa se on ihan sama onko se lisävarusteesta johtuva vai ei. Siitä tulee korjauskehoitus. Saadaan tasapeli, ratkaisija kysyy katsastusasemalta. Nykyäänhän ei saa olla edes työvalon umpiossa kosteutta kun siitä tulee korjauskehotus vaikka se ei vaikuta itse ajoon.
 
Lakihan menee valaisimien kanssa jotenkin niin, että jos sumuvalot tms ei toimi, ne pitää joko korjata tai sitten repiä pois ja poistaa/maalata valaisimen lasi.
 
Lakihan menee valaisimien kanssa jotenkin niin, että jos sumuvalot tms ei toimi, ne pitää joko korjata tai sitten repiä pois ja poistaa/maalata valaisimen lasi.

Mulla palaa väärällä puolella (japsi-tuonti) niin siitä tulee aina huomautus. Nykyään molemmilla puolilla saa palaa. En ole viittinyt rikkoa johtosarjaa ja siirtää.
 
Lakihan menee valaisimien kanssa jotenkin niin, että jos sumuvalot tms ei toimi, ne pitää joko korjata tai sitten repiä pois ja poistaa/maalata valaisimen lasi.
Jos tämä liittää noihin kaarrevaloihin, niin mikäs tilanne.
- ei mitään merkitystä toimiiko 2 ääntä
- ei merkitystä kunhan vikakoodi kuitattu (siis korjauskehoitus jos vika koodi/valo) 1,5 ääntä
- korjauskehoitus jos katsastaja huomaa 1,5 ääntä

kaksiviimeistä yhteensä kolme vs ei merkitystä kaksi.
 
Jos tämä liittää noihin kaarrevaloihin, niin mikäs tilanne.
- ei mitään merkitystä toimiiko 2 ääntä
- ei merkitystä kunhan vikakoodi kuitattu (siis korjauskehoitus jos vika koodi/valo) 1,5 ääntä
- korjauskehoitus jos katsastaja huomaa 1,5 ääntä

kaksiviimeistä yhteensä kolme vs ei merkitystä kaksi.

Ehkä kohta saadaan tähän käytännön esimerkki, omassa autossa joku sensori ei tykkää vedestä niin aina märällä säällä heittää kaarrevalot vikatilaan ja katsastus edessä parin kuukauden sisään.
Yritin aikoinaan löytää tähänä suoraa vastausta mutta en minäkään onnistunut sen tarkempaa tietoa asiasta löytämään.

Mulla palaa väärällä puolella (japsi-tuonti) niin siitä tulee aina huomautus. Nykyään molemmilla puolilla saa palaa. En ole viittinyt rikkoa johtosarjaa ja siirtää.

Eikö nää tuontivehket oo vapautettu tuosta (taka)sumareita koskevasta laista, vai koskeeko vain jos sitä ei ole alunperinkään olemassa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 708
Viestejä
4 555 003
Jäsenet
75 047
Uusin jäsen
kakssataakolmesataa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom