Nettiauto - keskustelu, löydöt

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 413
Miksi kukaan möisi tuon "tappiolla" edes selvittämättä missä vika? Joku haisee.. ettei olisi selvinnyt että on kolaroitu, kastunut tmv. Tosin jos olisi joku tuollainen case, se kyllä selviäisi uudellekin ostajalle nopeasti.
No nyt poistui myynnistä. Hintapyynti oli siis tasan 25 000e
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 367
Pole taisi olla joku USA / Aasia versio valoista päätellen. Eli onko ostettu joku tulva-auto huutokaupasta?
Tai vaihtoehtoisesti eri mantereen vehkeitä joihin EU versioiden testilaitteet tmv. ei käy?
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
151
Mites nämä loppuunviritellyt dieselit ym. suhtautuu lakimuutokseen, jossa pitäisi rapsut aika helpostikin seurata päästömanipuloinnista. Tuossakin ilmoituksessa hyvin avoimesti mainostetaan virityksiä, ja esim. Dpf:iä ei todellakaan enää ole putkessa välissä noilla tehomäärillä.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
260
Sama myyjä, arvelen että ei ole ihan heti kukaan hakemassa noita Audeja.
Eiköhän laittanut vaan autot sinne jos joku tyhmä lankeaa. Jotkut keräilijät tekee noin, vaikka varsinaista halua ei olisikaan luopua, paitsi jos massia tulee extra paljon.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
23
Jape on tuttu alan harrastaja ja varmasti ei myy mitään huonokuntoisia fixattuja romuja, vaan oikeesti hyvin pidettyjä korjattuja ja huollettuja laatuautoja. Noi autot on arvokkaita keräilypiireissä hyvin pidettynä. Hyväkuntoisten keräilykappaleiden hinnoittelusta varmaan löytyy monta mielipidettä. Arvostajat arvostaa, muut ei.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
885
Jape on tuttu alan harrastaja ja varmasti ei myy mitään huonokuntoisia fixattuja romuja, vaan oikeesti hyvin pidettyjä korjattuja ja huollettuja laatuautoja. Noi autot on arvokkaita keräilypiireissä hyvin pidettynä. Hyväkuntoisten keräilykappaleiden hinnoittelusta varmaan löytyy monta mielipidettä. Arvostajat arvostaa, muut ei.
Eihän toi B7 tai C7 edes ole hinnaltaan mitenkään erityisemmin muista vastaavista poikkeava. B5:n markkinat muutenkin taitaa olla enemmän euroopan laajuiset, kun ainut suomessa myynnissä oleva ja epäilen ettei hyvä kuntoiset muuallakaan ole yhtään halvempia.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 413
Toki jos ei tiedä autoista mitään ja katsotaan vain numeroita niin voihan se tuntua hassulta että noi oikeasti maksaa.
Alunperin oli kyse, että löytyykö Suomesta 80 000e maksajia näille Audeille eikä siitä onko ne hienoja tai mitä muualla maksaa. Ei ole helppoja myytäviä, se kellä on 80ke ylimääräistä katselee muita kuin +200tkm ajettuja kisakireitä farkkuja.

Juniorit näistä tietysti haaveilevat mutta maksukyky loppuu siihen 30ke luokkaan. :psmoke:
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
412
Alunperin oli kyse, että löytyykö Suomesta 80 000e maksajia näille Audeille eikä siitä onko ne hienoja tai mitä muualla maksaa. Ei ole helppoja myytäviä, se kellä on 80ke ylimääräistä katselee muita kuin +200tkm ajettuja kisakireitä farkkuja.

Juniorit näistä tietysti haaveilevat mutta maksukyky loppuu siihen 30ke luokkaan. :psmoke:
Ja minä en kommentoinut sitä että löytyykö näille ostajaa suomesta vai ei, kommentoin sitä että miksi tälläiset autot maksaa sen mitä maksaa.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 608
Alunperin oli kyse, että löytyykö Suomesta 80 000e maksajia näille Audeille eikä siitä onko ne hienoja tai mitä muualla maksaa. Ei ole helppoja myytäviä, se kellä on 80ke ylimääräistä katselee muita kuin +200tkm ajettuja kisakireitä farkkuja.

Juniorit näistä tietysti haaveilevat mutta maksukyky loppuu siihen 30ke luokkaan. :psmoke:
Onhan tuo aikansa bulkkituote. Jos myymässä oikeasti olisi niin varmaan jonkin toisen paikan ois valinnut.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 413
Ja minä en kommentoinut sitä että löytyykö näille ostajaa suomesta vai ei, kommentoin sitä että miksi tälläiset autot maksaa sen mitä maksaa.
83 000e on pyyntihinta, ei siitä voi päätellä mitä se myydessä maksaa. Ei ainakaan tuota 83 000e :cool: Puolet vähemmän mittarissa niin olisi ehkä mahdollista saada täysi pyyntihinta
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
878
83 000e on pyyntihinta, ei siitä voi päätellä mitä se myydessä maksaa. Ei ainakaan tuota 83 000e :cool: Puolet vähemmän mittarissa niin olisi ehkä mahdollista saada täysi pyyntihinta
Tää.

Jape on hieno audimees eikä mulla ole mitään häntä vastaan, mutta noi kilometrit... Jos autostaan haluaa voiko tässä sanoa "Keski-Eurooppalaisen keräilykappaleen" tasoisen hinnan niin sen pitää kyllä olla OEM .. korkeintaan OEM+ ja kilsat ihan jotain muuta kuin 200-250tkm. Kilsojen merkitys häviää oikeastaan vain jenkkimuskeleissa tai jossain kasarilaitteissa, esim. E24 M5 / M635CSi. Ne menee preemiumilla vaikka kilsat ois +200k.

Katsoinko väärin vai oliko tolla kymmenvuotiaalla RS6:kin vaivaiset 5 omistajaa + Jape. Ja kilsoja se päälle 200tkm. Eli aivan jäätävästi. Ei kukaan täysjärkinen halua tuollaista, vieläpä yli markkinahinnan. Aivan sama onko auto "läpikäyty" ja ammattilaisten toimesta kiilloteltu, ruostesuojailtu ja alustapesty.


Ostin pari vuotta sitten erikoisauton, samaa vuosimallia (2014) kuin yllä oleva Audi RS6. Kilsoja omassani oli alle 1/3 osa tosta Audista, mutta skippasin silti heti kaikki vastaavan omistajahistorian (4-6 tyyppiä ennen minua) omaavat vehkeet. Löysin fiksun yksilön, jota oli käytetty (9 vuotta ja ~72tkm) ja jolla oli ollut 2 omistajaa, yksi ulkomailla 2 vuotta ja toinen Suomessa ~7 vuotta. Jarrupaloja myöden kaikki bemarin OEM kulutus / pisteosia, ei mitään ebaysta tilattua 2nd hand seppälää. Tykkäsin.

Olen niin vanhanaikainen jantteri, että elän siinä lumemaailmassa että ns. erikoisautoilla suurempi määrä omistajia = enemmän kenkimistä ja ylläpidosta tinkaamista = suurempi mahdollisuus työntää kätensä paskaan. Eräänlainen "kiertopalkintostatus", tyyliin kenkii yhden kesän, puolikkaan talven -> ei takuuvarmasti panosta auton tekniseen ylläpitoon.

Tuo lainaamani 205tkm ajettu Audi RS6: Jos ymmärsin oikein niin Jape hankki sen 3 vuotta sitten (?) eli sillä oli ollut jo 6-7 vuotiaana 5 omistajaa - toisin sanoen auto on vaihtanut omistajaa reilun vuoden välein?? Eiiii .... lähde :poop: :notworthy:
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
885
Tää.

Jape on hieno audimees eikä mulla ole mitään häntä vastaan, mutta noi kilometrit... Jos autostaan haluaa voiko tässä sanoa "Keski-Eurooppalaisen keräilykappaleen" tasoisen hinnan niin sen pitää kyllä olla OEM .. korkeintaan OEM+ ja kilsat ihan jotain muuta kuin 200-250tkm. Kilsojen merkitys häviää oikeastaan vain jenkkimuskeleissa tai jossain kasarilaitteissa, esim. E24 M5 / M635CSi. Ne menee preemiumilla vaikka kilsat ois +200k.

Katsoinko väärin vai oliko tolla kymmenvuotiaalla RS6:kin vaivaiset 5 omistajaa + Jape. Ja kilsoja se päälle 200tkm. Eli aivan jäätävästi. Ei kukaan täysjärkinen halua tuollaista, vieläpä yli markkinahinnan. Aivan sama onko auto "läpikäyty" ja ammattilaisten toimesta kiilloteltu, ruostesuojailtu ja alustapesty.


Ostin pari vuotta sitten erikoisauton, samaa vuosimallia (2014) kuin yllä oleva Audi RS6. Kilsoja omassani oli alle 1/3 osa tosta Audista, mutta skippasin silti heti kaikki vastaavan omistajahistorian (4-6 tyyppiä ennen minua) omaavat vehkeet. Löysin fiksun yksilön, jota oli käytetty (9 vuotta ja ~72tkm) ja jolla oli ollut 2 omistajaa, yksi ulkomailla 2 vuotta ja toinen Suomessa ~7 vuotta. Jarrupaloja myöden kaikki bemarin OEM kulutus / pisteosia, ei mitään ebaysta tilattua 2nd hand seppälää. Tykkäsin.

Olen niin vanhanaikainen jantteri, että elän siinä lumemaailmassa että ns. erikoisautoilla suurempi määrä omistajia = enemmän kenkimistä ja ylläpidosta tinkaamista = suurempi mahdollisuus työntää kätensä paskaan. Eräänlainen "kiertopalkintostatus", tyyliin kenkii yhden kesän, puolikkaan talven -> ei takuuvarmasti panosta auton tekniseen ylläpitoon.

Tuo lainaamani 205tkm ajettu Audi RS6: Jos ymmärsin oikein niin Jape hankki sen 3 vuotta sitten (?) eli sillä oli ollut jo 6-7 vuotiaana 5 omistajaa - toisin sanoen auto on vaihtanut omistajaa reilun vuoden välein?? Eiiii .... lähde :poop: :notworthy:
Rekattu 07/13, 3 vuotta sitten ollut 8 vuotias ja neljällä omistajalla. Vaikka onkin ns. erikoisauto niin ei noita osteta pelkkään kesäiseen jäätelökiskalla käyntiin käyttöautoksi sopiva, kuten vastaava 2.0 tdi A6, mutta hieman paremman maksukyvyn omaaville.

Tuskin riittävällä maksukyvyllä viitsii millään vanhalla käyttiksellä ajella, en yhtään ihmettelisi vaikka siirtyisi jo vuoden vanhana toiselle omistajalle ja 3 vuotiaana jo 3-omistaja.
Eikös traficomilta pientä rahaa vasten omistajatiedot?

Enemmän kiertopalkinto mielestäni, jos kyseessä 15 vuotias, 15 k€ pyynnillä oleva esim S5, joka vaihtaa omistajaa kerran vuodessa ja nähnyt merkkihuollon/merkkiin erikoistuneen huollon edellisen kerran 5 vuotta sitten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 490
Viestejä
4 332 126
Jäsenet
72 239
Uusin jäsen
nora

Hinta.fi

Ylös Bottom