Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattele, jotkut maksaa +100k€ e30 m3 ja se häviää teslalle vielä enemmän. :facepalm:

Et taida ymmärtää jutun jujua...
Se jolla tieto on, niin tiedon pitäköön?

Piti googletella,

BMW M3 nettiauto 1988 pyynti n. 110 000 , ajettu(?) alle 100 000 km, mittarissa reilu 60 000 mailia (!)

Tuossa kai myydään museoautoa, entisöityä, mutta ilmeisesti siinä juju se että on lisäksi harvinainen jolloin entisöinnillä on arvoa. Mainittu että tälläisiä yksilöitä vain muutama kappale, no ei kerro paljon ko mallia on. Jos puhe vuosimallista, muserekkarista, väristä , kunnosta, niin ihan mahdollista.

Mainostetaan myös sijoituksena jonka arvo nousee kokoajan, mutta viimevuode ilmeisesti ollut heikompaa kehitystä, jos arvo 2019 ollut 107250€, nyt ei ole käynyt kaupaksi. (en tiedä pitkäänkö on ollut myynnissä, ja mikä olisi ns kauppa hinta millä lähtisi)

Tuo oli tuon yksilön myyntipuheet.


Tesla kommentti oli vastattu myynti postaukseen missä myytiin 80 000€ vanhaa ylimaalattua farkku Audista.
 
Otetaan nyt mallikuva, oikeasti meinaatte että tässä myydään jotain paskaa ylihintaan?
f8c7fd92afd965fb-large.jpg

En ymmärrä. Mikä tässä kuvassa on pointti; korinväriset puslat, uudehko pakoputki vai pesty alusta on +20k?

PS. Mikähän asetus on pielessä kun en saa hymiöitä viestiin kun koko valikko on harmaana?
 
Tietyissä autoissa, saatikka niiden erikoisversioissa, kilometreillä ei oikeasti ole merkitystä niin paljon että se vaikuttaa juuri hintaan.

Keräilijä joka käyttää autoa, arvostaa kaikkea muuta. Jos ei ymmärrä mitä ihmeellistä tuon Audin alustassa on ja mitä se kertoo autosta, niin en voi auttaa.

sgh.jpg


Siitä hakemaan uutta jarrulevyä Zimmermannilta, nämä on erikoisautoja ja erikoisauto, mistä pidetään huolta ja alustassa kaikki uutta, on erikoishinnat.

 
Tietyissä autoissa, saatikka niiden erikoisversioissa, kilometreillä ei oikeasti ole merkitystä niin paljon että se vaikuttaa juuri hintaan.

Keräilijä joka käyttää autoa, arvostaa kaikkea muuta. Jos ei ymmärrä mitä ihmeellistä tuon Audin alustassa on ja mitä se kertoo autosta, niin en voi auttaa.

sgh.jpg


Siitä hakemaan uutta jarrulevyä Zimmermannilta, nämä on erikoisautoja ja erikoisauto, mistä pidetään huolta ja alustassa kaikki uutta, on erikoishinnat.

Jos kyse vanhasta autosta, niin ei sen arvo siitä tule paljonko siihen on rahaa ja aikaa upotettu.
Jos kyse keräilykohteesta, todella halutusta harvinaisuudesta suhteessa tarjontaan, niin se totta että ihan romunkin arvo voi olla uuteen teslaan verrattuna huima.

Ymmärrän että voi olla vaikea sanoittaa mikä tuossa Audissa maksaa, ilmeisesti ihan eriasia kuin tuossa linkaamassani vanhassa bemarissa. Jokin ajatus tuosta audista on, mutta en pysty itsekkään sitä sanoittaan.

Tässäkin olisi 80000e hintapyyntö 23v vanhasta ylimaalatusta farkku-Audista...
Ehkä tuossa ei harrastajalle tekee kipeää tuo myyntiteksti, yritän nyt sanottaa, tarinan alussa viitataan auton tunnettavuuteen, niin maksaisikohan tuossa myyjä. Eli arvostettu myyjä, siis hänen projekti, ja siitä oikeasti on maksajia. ja tarinan tuntevat ei lähde karkuun myyntitekstin takia.

Voisi kuvitella että kaupan ns piireissä, tuo ilmoitus sen takia että ei jää sisäpiirin ulkopuolisilta piiloon. (toisenlaisella myyntitekstillä ehkä parempi mielikuva)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa, että kohta 20v vanhassa autossa on tuon ajan hightechia eli kaarrevalot. Ikävää, että ne eivät tänä päivänä toimi vaan toinen on epäkunnossa :cool:

Vähän menee ehkä offtopicin puolelle, mutta pakko kysyä kerta tuli aiheeksi.
Mitähän katsuri sanoo jos kaarrevalot ei toimi? Tuon ilmoituksen mukaan ei mitään, mutta itsellä käsitys että auton valot ja niihin liittyvät järjestelmät tulee toimia, joka tarkoittaa että myös kaarrevalojen tulisi toimia jos sellaiset löytyy?
 
Vähän menee ehkä offtopicin puolelle, mutta pakko kysyä kerta tuli aiheeksi.
Mitähän katsuri sanoo jos kaarrevalot ei toimi? Tuon ilmoituksen mukaan ei mitään, mutta itsellä käsitys että auton valot ja niihin liittyvät järjestelmät tulee toimia, joka tarkoittaa että myös kaarrevalojen tulisi toimia jos sellaiset löytyy?

Kyllä ne valot toimii, ei vaan kaarre ominaisuus. Eihän siitäkään tule hylkyä jos oot lisävarusteena hommannut kamerat ja yks niistä on pimeenä.
 
Kyllä ne valot toimii, ei vaan kaarre ominaisuus.
Eli tässä osittainen toimimattomuus, eli tarkoitatko että sen saa jättää noin, eli ei tarvi ominaisuutta kytkeä pois ? / säätää kohdilleen ? (jos riippuu viasta, niin missä menee ns raja, sekopäisesti villkuva varmaan pitää saada rahoittuun pysyvästi)

Eihän siitäkään tule hylkyä jos oot lisävarusteena hommannut kamerat ja yks niistä on pimeenä.
Mitä kamera systeemiä ajattelet, nyt kun aloin miettii mikä kameraa tukeutuva systeemi ylipäätään kiinnostaisi katsastuksessa, niin tuli mieleen peilit, vahdit jne. niin voisi kuvitella että toimittava.

Joku ylimääräinen peruutuskamera varmaan kiinnostaa yhtäpaljon kuin navigaattori. jos ei haittaa, niin ihan sama tomiiko.
 
Keräilijä joka käyttää autoa, arvostaa kaikkea muuta. Jos ei ymmärrä mitä ihmeellistä tuon Audin alustassa on ja mitä se kertoo autosta, niin en voi auttaa.

On toikin yksi hyvä tapa väistää kysymys. Olisin odottanut vähän parempaa argumentointia meille tyhmille. No ehkä sen joku varakas ostaa ”kokoelmiinsa” Ferrarien ja Porscheiden (vaikea kielioppi) viereen.
 
Mitähän katsuri sanoo jos kaarrevalot ei toimi? Tuon ilmoituksen mukaan ei mitään, mutta itsellä käsitys että auton valot ja niihin liittyvät järjestelmät tulee toimia, joka tarkoittaa että myös kaarrevalojen tulisi toimia jos sellaiset löytyy?

Kaarrevaloista tulee vikailmoitus mittaristoon. Veikkaan, että on vain kuitattu pois ennen katsastusta. Muuten olisi hyväksyttynäkin papereissa korjausmääräys XX.XX.XXXX aikaan mennessä.
 
Ei kaarrevalot ole mikään katsastusvaatimus, eikä niistä tule mitään korjausmääräystä. Valot toimivat lain edellyttämällä tavalla, oli kaarretoiminto käytössä tai ei. Osassa autojahan sen saa ihan kytkettyä tietääkseni poiskin.
 
Ei kaarrevalot ole mikään katsastusvaatimus, eikä niistä tule mitään korjausmääräystä. Valot toimivat lain edellyttämällä tavalla, oli kaarretoiminto käytössä tai ei.

Käsittääkseni kaikista valoja koskevista vikailmoituksista tulee korjausmerkintä, nopeasti etsittynä suoraa vastausta ei tullut mutta molempia vaihtoehtoja tarjotaan.


Jos siis tuollainen valo on taulussa (eikä kaarrevaloja ole koodattu pois) niin katsuri reagoi siihen varmasti....
 
Ei kaarrevalot ole mikään katsastusvaatimus, eikä niistä tule mitään korjausmääräystä. Valot toimivat lain edellyttämällä tavalla, oli kaarretoiminto käytössä tai ei. Osassa autojahan sen saa ihan kytkettyä tietääkseni poiskin.
Nyt on kaksi versiota, tilanne 2 sanoo ettei väliä, 1 että voi tulla korjaus kehoitus.

Jos nyt ei puhuta viasta että ne ei ole käytössä, eli vastaisi tilannetta että pois kytketty, tai koko varuste puuttuisi.

Vaan sellaisesta viasta että ne ei toimi oikein ?

Lokiikka ettei pakollinen varuste, niin ei lisävalotkaan ole pakollisia, mutta jos siellä joku ledpatteri sekoilee, niin en ihan luottaisi siihen että sekoilevana menee läpi. Mutta jos faktaa niin uskon.

Jos tarkoitatte että jokin toiminnallisuus puute on sallittu, esim toinen silmä sojottaa vastaantulijoille kiinteästi, ja toinen liikkuu kuin pitää niin ok, mutta jos pahemmin sekoilee niin sitten voi tulla sanomista , niin missä raja.
 
Lisätään nyt tähän, että jos valoista tulee vikavalo tauluun katsastuksessa se on ihan sama onko se lisävarusteesta johtuva vai ei. Siitä tulee korjauskehoitus. Saadaan tasapeli, ratkaisija kysyy katsastusasemalta. Nykyäänhän ei saa olla edes työvalon umpiossa kosteutta kun siitä tulee korjauskehotus vaikka se ei vaikuta itse ajoon.
 
Lakihan menee valaisimien kanssa jotenkin niin, että jos sumuvalot tms ei toimi, ne pitää joko korjata tai sitten repiä pois ja poistaa/maalata valaisimen lasi.
 
Lakihan menee valaisimien kanssa jotenkin niin, että jos sumuvalot tms ei toimi, ne pitää joko korjata tai sitten repiä pois ja poistaa/maalata valaisimen lasi.

Mulla palaa väärällä puolella (japsi-tuonti) niin siitä tulee aina huomautus. Nykyään molemmilla puolilla saa palaa. En ole viittinyt rikkoa johtosarjaa ja siirtää.
 
Lakihan menee valaisimien kanssa jotenkin niin, että jos sumuvalot tms ei toimi, ne pitää joko korjata tai sitten repiä pois ja poistaa/maalata valaisimen lasi.
Jos tämä liittää noihin kaarrevaloihin, niin mikäs tilanne.
- ei mitään merkitystä toimiiko 2 ääntä
- ei merkitystä kunhan vikakoodi kuitattu (siis korjauskehoitus jos vika koodi/valo) 1,5 ääntä
- korjauskehoitus jos katsastaja huomaa 1,5 ääntä

kaksiviimeistä yhteensä kolme vs ei merkitystä kaksi.
 
Jos tämä liittää noihin kaarrevaloihin, niin mikäs tilanne.
- ei mitään merkitystä toimiiko 2 ääntä
- ei merkitystä kunhan vikakoodi kuitattu (siis korjauskehoitus jos vika koodi/valo) 1,5 ääntä
- korjauskehoitus jos katsastaja huomaa 1,5 ääntä

kaksiviimeistä yhteensä kolme vs ei merkitystä kaksi.

Ehkä kohta saadaan tähän käytännön esimerkki, omassa autossa joku sensori ei tykkää vedestä niin aina märällä säällä heittää kaarrevalot vikatilaan ja katsastus edessä parin kuukauden sisään.
Yritin aikoinaan löytää tähänä suoraa vastausta mutta en minäkään onnistunut sen tarkempaa tietoa asiasta löytämään.

Mulla palaa väärällä puolella (japsi-tuonti) niin siitä tulee aina huomautus. Nykyään molemmilla puolilla saa palaa. En ole viittinyt rikkoa johtosarjaa ja siirtää.

Eikö nää tuontivehket oo vapautettu tuosta (taka)sumareita koskevasta laista, vai koskeeko vain jos sitä ei ole alunperinkään olemassa?
 
Eikö nää tuontivehket oo vapautettu tuosta (taka)sumareita koskevasta laista, vai koskeeko vain jos sitä ei ole alunperinkään olemassa?

En tiedä mutta aina tuosta on kitisty katsastuksessa, ekalla kerralla en edes tiennyt että takana on sumarit. Luulisi että pitää muuttaa kuten etuvalojen kuviokin.

Ilmeisesti olisi pitänyt torpata jo maahantuonnin rekisteröintikatsastuksessa. Auto on siis lähtenyt uutena Japaniin mutta ratti on silti vasemmalla.

Joskus sai Suomessa palaa vain toinen ja kuulemma joissain on vaan katkaistu toinen johto mutta tästä en löytänyt viitteitä tai sitten on helvetin hyvin piilotettu katkaisukohta.
 
En tiedä mutta aina tuosta on kitisty katsastuksessa, ekalla kerralla en edes tiennyt että takana on sumarit. Luulisi että pitää muuttaa kuten etuvalojen kuviokin.

Ilmeisesti olisi pitänyt torpata jo maahantuonnin rekisteröintikatsastuksessa. Auto on siis lähtenyt uutena Japaniin mutta ratti on silti vasemmalla.

Joskus sai Suomessa palaa vain toinen ja kuulemma joissain on vaan katkaistu toinen johto mutta tästä en löytänyt viitteitä tai sitten on helvetin hyvin piilotettu katkaisukohta.
Nykyään japsivehkeissä riittää, että täyttää alkuperäismaan käyttöönottoajan vaatimukset eli jos esimerkiksi mun skylinessä ei ole ollut alkujaan sumuvaloa niin sitä ei tarvitse nytkään olla, vaikka välissä jengillä näki noita jonnekin puskurin alle erikseen tehtyjä takasumuvaloja. Sama noissa on istumapaikoissa jne.

Valokuvion kääntö pitää tehdä toki siltikin. Yleensä katsureiden kitinät johtuu siitä, ettei ne vaan ole perillä noista säännöistä.
 
Nykyään japsivehkeissä riittää, että täyttää alkuperäismaan käyttöönottoajan vaatimukset eli

Niin joo, tämä auto on lähtenyt Suomesta Japaniin 2002 eli silloisten määräysten mukaan mennään. No parempi vaan fiksata toi niin ei tarvi ihmetellä.
 
Eikö nää tuontivehket oo vapautettu tuosta (taka)sumareita koskevasta laista, vai koskeeko vain jos sitä ei ole alunperinkään olemassa?
Jos auto tuotu "vanhan" lain aikaan, pitää edelleen sumarit, valot yms olla sen ajan lain mukaisia. Nykyään kun tuo auton, hyväksytään sen valot semmoisenaan (pl. ilmeisesti väärän puolen liikenteellä olevat etuvalot).
 
Vähän menee ehkä offtopicin puolelle, mutta pakko kysyä kerta tuli aiheeksi.
Mitähän katsuri sanoo jos kaarrevalot ei toimi? Tuon ilmoituksen mukaan ei mitään, mutta itsellä käsitys että auton valot ja niihin liittyvät järjestelmät tulee toimia, joka tarkoittaa että myös kaarrevalojen tulisi toimia jos sellaiset löytyy?
Minulle leimamies sanoi, että perjaatteessa siitä voisi hylätä kun mainitsin oman pihankoristeen kaarrevalojen vikatilasta. Sivuttaiskääntö ei siis toimi omassa, mutta korkeussäätö, yms muu toimii.
Edit: Ei siis tullut mainintaa tai hylkyä tuolla kertaa. Kolme leimaa mennyt tuo tila päällä.
 
Exällä oli tollanen renault 5:nen vähän aikaa. Kaks isompaa ihmistä painaa enemmän kun koko auto. =D
Ei ollu gt malli. En tainnu perhana kertaakaan ajaa.
 
Ei kai vitosrellu koskaan ole ruma ollut?!? Ei tosin komeakaan, mutta edukseen erottuva ja nätti.

Kauneus on katsojan silmässä. Omasta mielestään pelkästään se, että joku auto on vanha ja hyvässä kunnossa ei tee siitä nättiä. En tykännyt Rellusta pikkupoikana enkä tykkää vieläkään. :psmoke:
 
Jonnet ei tajua sitä tunnetta, mitä tuommoisen auton näkeminen tuo. Näitä kuolattiin silloin pilkupoikina.

Tosin tämänkin se 30k Tesla jätättää mennen tullen ni ei voi olla hyvä.

No ei se hyvä ole, mutta ajaton ja klassikko se on ja herättää enemmän niitä positiivisia tunteita kuin joku väsyny Tesla.
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä. Mikä tässä kuvassa on pointti; korinväriset puslat, uudehko pakoputki vai pesty alusta on +20k?

PS. Mikähän asetus on pielessä kun en saa hymiöitä viestiin kun koko valikko on harmaana?
Tuollaista autoa ostava voi todeta että mm. puslat on vaihdettu ja arvatenkin laadukkaisiin. Myös koko alusta on läpikäyty ja uutta osaa on paljon.
Ok, osilla on hintansa mutta on myös työlle jos osaavalla pajalla tehdään alusta samaan kuntoon.
Toinen laita näistä vastaavista autoista on vehkeet joiden reitti on saksa-albania-espanja-italia-liettua-suomi. Historiassa ainakin pari mälliä ja korin oikaisua, korjaamista eri mallisarjan osilla ja perinteinen mittarin rullaus alaspäin. Myyntitekstissä "laadukas superauto, hyvät pörinät."
Eli laatu tavarasta laatu kuvat, ei pelkkä pakoputki kuva. :)
 
Jos tuohon audiin vielä palataan, niin ehkä tuohon hintapyyntiin voisi olettaa, että olisi ollut varaa ostaa oikean levyiset renkaat ettei tarvi paria tuumaa alikokoisia venyttää vanteelle :smoke:

Ei ole tuo venykumi-touhu itselle koskaan iskenyt, pahimipia kötöstyksiä gti-magazinessa oli aikoinaan ne missä etupäästä runkopalkkeja lyötiin lekalla linttaan, että saatiin alle mahtumaan 19" pallot johonkin CRX:ään.
 
Jos tuohon audiin vielä palataan, niin ehkä tuohon hintapyyntiin voisi olettaa, että olisi ollut varaa ostaa oikean levyiset renkaat ettei tarvi paria tuumaa alikokoisia venyttää vanteelle :smoke:

Eihän nuo rs6 renkaat mitään venykumeja ole nähnytkään.
 
Eihän nuo rs6 renkaat mitään venykumeja ole nähnytkään.
Jos tuosta audista kyse (lainaus viestistä alla), niin tuli kommentista mieleen toisenlaiset, mutta renkaat nyt kai aina kompromissi.

Onhan se hieno ja tehokas mutta löytyykö 83 000e maksajaa yli 10v vanhalle, yli 200tkm ajetulle ja ylimaalatulle autolle? :psmoke: Nuorilla, jotka tuollaista kuolaa, ei varmasti ole noita rahoja taskussa.

Liitteenä kuvakaappaus ilmoituksen kuvasta, GTI Magazine / Jape
kuva_2024-08-11_221225074.png

Ilmeisesti myyjä on ko lehden kuvaaja.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän nuo rs6 renkaat mitään venykumeja ole nähnytkään.

Ei, jos eletään jossain bimmerfestin stance-maailmassa, mutta venytetty ne silti on. Jos halutaan niin vaalia alkuperäistä ja myydä keräilykappaleena, niin ehkä silloin voisi alla olla auton alkuperää enemmän mukailevat kumit.

Makuasia tietysti sitten mitä mieltä niistä on, mutta venykumit on 90% tapauksissa dorkan näköiset eikä tuo audi tee poikkeusta.
 
Aavistuksen "venytetyt" ei itseä niin haittaa. Mutta paras on kun laitetaan etuveto GTI:Hin taakse leveämmät vanteet ja renkaat kunnon venytyksellä.. ei helvetti. :sick:
 
Ei, jos eletään jossain bimmerfestin stance-maailmassa, mutta venytetty ne silti on. Jos halutaan niin vaalia alkuperäistä ja myydä keräilykappaleena, niin ehkä silloin voisi alla olla auton alkuperää enemmän mukailevat kumit.

Makuasia tietysti sitten mitä mieltä niistä on, mutta venykumit on 90% tapauksissa dorkan näköiset eikä tuo audi tee poikkeusta.

Minkä kokoiset kumit noille ilmoituksen mukaan OE 9,5x21J kiekoille pitäisi laittaa? Taitaa olla ihan valmistajan ilmoittama koko toi 285/30R21
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 821
Viestejä
4 587 944
Jäsenet
75 494
Uusin jäsen
toke1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom