Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 328
Melkonen kasa paskaa. Tollaset markettistereoviritykset kyllä automaattisesti saa kääntämään katseen autossa kuin autossa. Jos niitä Hifejä ei osata asentaa kunnolla, niin varmaan kaikki muukin sitten ranetettu.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
781
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
210
Kohtuukilsoilla (yleensä näillä on ajettu 300 000km) oleva 130i tullut myyntiin, veikkaan että menee parissa viikossa https://classic.nettiauto.com/bmw/130/14348166
Keulakolaroitu tai vaihdettu tarvikeloksut. Itseasiassa etulyhdyt kyllä kiiltää niin kovasti, että voihan olla vain otettu puskuri lyhtyjen kiillottamisen tai muun vaihdon vuoksi irti ja laitettu vaan puskuri huonosti takaisin paikalleen, mene ja tiedä.. Hmm no tuonti peli, katsastuksessa 2023 ollut kehotus, että lähivalojen korkeussäätö ei toimi. Tuotu sentäs rehellisesti Saksasta.

Ninja-edittinä vielä nettiautoilmossahan tosiaan lukee, että etututkien piuha poikki. Kaikki aikaisempi siis pelkkää sattumaa ja spekulaatio. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 328
Joo, ei kyllä vaikuttaisi meikäläisen ostopäätökseen jos jeesuksen vanhaan bemarin räppänään on joskus tehty jotain maalailuja. En tiedä onko maailmassa yhtään tuollaista johon ei olisi jotain raapaisua maalattu uusiksi. Näin karrikoiden.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
210
No, en nyt ota tähän kyseiseen tapaukseen sinänsä mitään kantaa, enkä ala Sherlokkailemaan taikka kaivelemaan tarkempaa historiaa mistään, kun piha täynnä autoja, eikä niin paljoa kiinnosta. Mainitsin vain huomiot mitä itselle herätti, kun on tullut noita Bemareita harrastettua yhdelle eliniälle varmaan riittävästi.
Ekana se että on esim. loksut vaihdettu ja maalautettu, mikä on hyvin yleistä tuon ikäisissä, niin jos on tehty siististi niin ei keikuta mun venettä. Mun pointti oli se toinen skenaario, eli keulakolari. Etulamput vaihdettu (tai kiillotettu), lokasuojat ei istu konepeltiin ja valoihin nähden, korkeussäätö ei valoissa toimi ja etututkien piuha poikki. Kovin monta sattumaa kerralla keulan alueelle. Myyjä vielä lisäksi erikseen itse nostaa esille tuon maalipaksuus asian, miksi? Ja myynti-ilmoituksessa mm. ei mitään mainintaa tuosta korkeussäädöstä, tai ei ainakaan lue, että sille olisi mitään viimeisen vuoden aikana tehty. Herättää heti suurta luottamusta.

Itse olen sen verran tällä pallolla jo matkaa tehnyt, niin se että joku myynti-ilmoitukseen, nyt ihan siis mihin vaan ilmoitukseen, jotain kirjoittaa ja yrittää saada tavaransa myydyksi, niin itse pidän sen todistusarvoa yhtään mistään äärimmäisen vähäisenä. Hypoteettisesti jos olisi (mikä tahansa) auto mällätty uutena saksassa vuonna 2008 ja korjattu valtuutetun korjaamon toimesta tehtaan osilla, niin pitäisin äärimmäisen ihmeellisenä, että maalipaksuus ei olisi sama. Siihen aikaan tuohonkin Bemariin on saanut valmiiksi tehdasmaalatut osat Saksan marmorilta.

Nyt sitten se, kun ongelma ei ole lokasuojien uusiminen ja niiden maalauttaminen ammattimaalarilla, vaan jos olisi hypoteettisesti 16 vuotta sitten mällätty peli, niin ne ongelmat alkavat yleensä viiveellä. Ja juuri noin, että kun niitä on edes ammattiliikkeiden vaikea saada fiksattua tismalleen samanlaiseksi kuin tehtaalla vaikka olisikin oiottu runkoaisat takaisin speksien sisään (kun speksit on väljemmät kuin mitä se on tehtaan linjastolta ulos rullatessa), kun joku moottorin johtonippu menee 1 cm vinoon ja väärin asennetuksi, niin +15 vuodessa tapahtuu ihmeellisiä asioita. Tai esim. erittäin vittumaista ottaa sisälokaria irti, kun et saakaan sitä millään takaisin kiinni ilman hullua patentointia, kun suhteessa toisiinsa kaikki ruuvinpaikat pari milliä vinossa. Ja tällainen pohdiskelu on vain näin autoharrastajan näkökulmasta tällaista riskienhallintaa (ja spekulointia).
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
271
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 056
En tiedä onko parempaakaan ketjua, mutta:

Autokauppa Xbil on ajautunut talousongelmiin ja keikkuu konkurssin partaalla. Ylöjärveläisyhtiö on lopettanut kaikki kivijalkamyymälänsä.
En ostaisi tuolta nyt mitään. Myyjän virhevastuulle kun saa heittää hyvästit konkurssin yhteydessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 056
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 328
Ja varovainen saa muutenkin olla, kun ala painii nyt suurimpien vaikeuksien kanssa (mm. sähköautojen arvonalenema) vuosikausiin.
Ei varmasti ole XBIL ainoa joka siinä teslahuumassa painoi varastoon 2-3 millillä sähköautoa ja kauppa seisahtui kuin seinään.

Itse suuntaisin katseen ehkä hiukan pidempään toimineisiin vakavaraisiin tahoihin jos olisin autoa ostamassa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 257
Niin, eli konkurssihakemus jätetään siis tänään.


Yhtä kaikki, toivottavasti kukaan ei erehdy mitään kauppaa loppuun saattamaan tässä välissä.
En nyt löytänyt lähdettä, mutta jossain kerrottiin tyyliin että yhteistyökumppaneille myyty rahoituksella autoja takaisinostosopimuksella. Ja yhtiö ei niitä lunastanut ennen konkurssia ja nyt toki myöhästä.
Niissä sama ongelma kuin se mihin yhtiö kaatu, eli autojen arvo romahti, eli rahoitussopparin loppuerä suurempi kuin auton arvo, tai oikeastaan paljon pahempi , auton kauppahinta ollut korkeahko (liike saanut rahat), ja rahoitus tehty alkujaankin tavallista isommalla jäänösarvolla (kk maksu pieni), näin saatu yhteistyökumppanille halpa-auto. lupaamalla lunastaa auto jäänösarvolla.
Nyt sitten pihassa auto, josta maksanut ylihintaa ja josta velkaa reilusti enemmän kuin sen arvo + isompikorko. vastineeksi tästä on ahkerasti mainostanut myyjää.

Ilmeiseti uhrina pienituloisia urheilijoita ym.

Edit, löyty juttua yle.fi

Kuusisto saisi käyttöönsä Tesla Model Y:n, jonka arvoksi autokauppa määritteli 68 000 euroa. Tätä vastaan Kuusiston pitäisi markkinoida autoliikettä somekanavillaan vähintään kerran kuussa ja osallistua Xbilin tapahtumiin.
...

Mikä tärkeintä, Kuusistolle oli luvattu mahdollisuus auton vaihtamiseen tai palauttamiseen jäännösarvollaan Xbilille sopimuksen kestettyä 9–12 kuukautta


Edit:
Foorumillakin jotain satunnaisia postauksia missä Xbil tarjouksia kehuttu.
-Kuukausimaksu oli edullinen ja minulle kerrottiin, ettei ole riskiä auton arvon alenemasta
...
Väännöstä huolimatta hänelle jäi käsiinsä Tesla Model Y ja yli 60 000 euron lainavelka rahoitusyhtiölle autosta, jonka arvo romahti viime vuonna 40 000 euroon. Pelkästään auton arvon alenema tuottaa Kuusistolle yli 20 000 euron tappion someyhteistyöstä, jossa autoliikkeen mukaan ei pitänyt olla riskejä.
Toinen esimerkki
Somevaikuttaja Tiina sanoo, että niin ikään hänelle luvattiin, että Xbil lunastaa tai vaihtaa auton vuoden käytön jälkeen jäännösarvollaan. Näin ei tapahtunut. Someyhteistyön seurauksena hänellä on 62 000 euron velka autosta, jonka arvo on nyt 35 000 euroa.
Edit
Kummelli "kyllä mää niistä maksoin"
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 568
Viestejä
4 288 371
Jäsenet
71 681
Uusin jäsen
vilho14324

Hinta.fi

Ylös Bottom