Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
Melkonen kasa paskaa. Tollaset markettistereoviritykset kyllä automaattisesti saa kääntämään katseen autossa kuin autossa. Jos niitä Hifejä ei osata asentaa kunnolla, niin varmaan kaikki muukin sitten ranetettu.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
778
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
209
Kohtuukilsoilla (yleensä näillä on ajettu 300 000km) oleva 130i tullut myyntiin, veikkaan että menee parissa viikossa https://classic.nettiauto.com/bmw/130/14348166
Keulakolaroitu tai vaihdettu tarvikeloksut. Itseasiassa etulyhdyt kyllä kiiltää niin kovasti, että voihan olla vain otettu puskuri lyhtyjen kiillottamisen tai muun vaihdon vuoksi irti ja laitettu vaan puskuri huonosti takaisin paikalleen, mene ja tiedä.. Hmm no tuonti peli, katsastuksessa 2023 ollut kehotus, että lähivalojen korkeussäätö ei toimi. Tuotu sentäs rehellisesti Saksasta.

Ninja-edittinä vielä nettiautoilmossahan tosiaan lukee, että etututkien piuha poikki. Kaikki aikaisempi siis pelkkää sattumaa ja spekulaatio. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
Joo, ei kyllä vaikuttaisi meikäläisen ostopäätökseen jos jeesuksen vanhaan bemarin räppänään on joskus tehty jotain maalailuja. En tiedä onko maailmassa yhtään tuollaista johon ei olisi jotain raapaisua maalattu uusiksi. Näin karrikoiden.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
209
No, en nyt ota tähän kyseiseen tapaukseen sinänsä mitään kantaa, enkä ala Sherlokkailemaan taikka kaivelemaan tarkempaa historiaa mistään, kun piha täynnä autoja, eikä niin paljoa kiinnosta. Mainitsin vain huomiot mitä itselle herätti, kun on tullut noita Bemareita harrastettua yhdelle eliniälle varmaan riittävästi.
Ekana se että on esim. loksut vaihdettu ja maalautettu, mikä on hyvin yleistä tuon ikäisissä, niin jos on tehty siististi niin ei keikuta mun venettä. Mun pointti oli se toinen skenaario, eli keulakolari. Etulamput vaihdettu (tai kiillotettu), lokasuojat ei istu konepeltiin ja valoihin nähden, korkeussäätö ei valoissa toimi ja etututkien piuha poikki. Kovin monta sattumaa kerralla keulan alueelle. Myyjä vielä lisäksi erikseen itse nostaa esille tuon maalipaksuus asian, miksi? Ja myynti-ilmoituksessa mm. ei mitään mainintaa tuosta korkeussäädöstä, tai ei ainakaan lue, että sille olisi mitään viimeisen vuoden aikana tehty. Herättää heti suurta luottamusta.

Itse olen sen verran tällä pallolla jo matkaa tehnyt, niin se että joku myynti-ilmoitukseen, nyt ihan siis mihin vaan ilmoitukseen, jotain kirjoittaa ja yrittää saada tavaransa myydyksi, niin itse pidän sen todistusarvoa yhtään mistään äärimmäisen vähäisenä. Hypoteettisesti jos olisi (mikä tahansa) auto mällätty uutena saksassa vuonna 2008 ja korjattu valtuutetun korjaamon toimesta tehtaan osilla, niin pitäisin äärimmäisen ihmeellisenä, että maalipaksuus ei olisi sama. Siihen aikaan tuohonkin Bemariin on saanut valmiiksi tehdasmaalatut osat Saksan marmorilta.

Nyt sitten se, kun ongelma ei ole lokasuojien uusiminen ja niiden maalauttaminen ammattimaalarilla, vaan jos olisi hypoteettisesti 16 vuotta sitten mällätty peli, niin ne ongelmat alkavat yleensä viiveellä. Ja juuri noin, että kun niitä on edes ammattiliikkeiden vaikea saada fiksattua tismalleen samanlaiseksi kuin tehtaalla vaikka olisikin oiottu runkoaisat takaisin speksien sisään (kun speksit on väljemmät kuin mitä se on tehtaan linjastolta ulos rullatessa), kun joku moottorin johtonippu menee 1 cm vinoon ja väärin asennetuksi, niin +15 vuodessa tapahtuu ihmeellisiä asioita. Tai esim. erittäin vittumaista ottaa sisälokaria irti, kun et saakaan sitä millään takaisin kiinni ilman hullua patentointia, kun suhteessa toisiinsa kaikki ruuvinpaikat pari milliä vinossa. Ja tällainen pohdiskelu on vain näin autoharrastajan näkökulmasta tällaista riskienhallintaa (ja spekulointia).
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
259
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 809
Viestejä
4 271 954
Jäsenet
71 562
Uusin jäsen
lissaw96

Hinta.fi

Ylös Bottom