Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 008
Monessa muuten siistissä autossa toki kuluneet kilvet ottaa silmään. Moneen itsekkin uudet hankkinut. Toki yleensä aikakauden mukaiset.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Höhö. Poliiseja tullut vastaan, ajanut takana, ollut puhallusratsioissa yms ja ketään ei ole jaksanut kiinnostaa mustat EU kilvet. Varmasti jos kohdalle sattuu joku yli-innokas nuorempi konstaapeli, mutta tähän päivään asti ei ole tuntunut kiinnostavan kuin..
Ei ketään.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
Höhö. Poliiseja tullut vastaan, ajanut takana, ollut puhallusratsioissa yms ja ketään ei ole jaksanut kiinnostaa mustat EU kilvet. Varmasti jos kohdalle sattuu joku yli-innokas nuorempi konstaapeli, mutta tähän päivään asti ei ole tuntunut kiinnostavan kuin..
Ei ketään.
Eli tuon perusteella lain rikkominen on ok kunhan siitä ei jää kiinni ja rangaista? :D

No joo ihan hiton sama mun mielestä vaikka ei olisikaan kilvet virallisen EU:n siniset. Kai tuollaisen tarran saa irti jos konttorilla alkavat napisemaan. Saisi tulla enemmän vaihtoehtoja rekkariin kuin noi nykyiset kirjaimet - numerot.

Enpäs tiennytkään että uudet kilvet ovat noin edulliset. Varsinkin etukilpi menee ajan kanssa huonoon kuntoon ja hyttyset ei irtoa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Eli tuon perusteella lain rikkominen on ok kunhan siitä ei jää kiinni ja rangaista? :D

No joo ihan hiton sama mun mielestä vaikka ei olisikaan kilvet virallisen EU:n siniset. Kai tuollaisen tarran saa irti jos konttorilla alkavat napisemaan. Saisi tulla enemmän vaihtoehtoja rekkariin kuin noi nykyiset kirjaimet - numerot.

Enpäs tiennytkään että uudet kilvet ovat noin edulliset. Varsinkin etukilpi menee ajan kanssa huonoon kuntoon ja hyttyset ei irtoa.
En koe, että vaarannan yhteiskuntaa mustalla EU-kilvellä ja aina sen tarran sen saa pois. Toi vaan sopii paremmin mustaan autoon jossa on kuparivärisiä yksityiskohtia kun on musta tausta ja keltaiset tähdet vrt sininen tausta ja keltaiset tähdet. Sama juttu kun mielestäni on ok tummentaa lievästi etusivulaseja. Myönnän et onhan tää amistelua eikä keski-ikäiselle sopivaa, mutta otan riskin ja kannan seuraukset. :tup:
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
En koe, että vaarannan yhteiskuntaa mustalla EU-kilvellä ja aina sen tarran sen saa pois. Toi vaan sopii paremmin mustaan autoon jossa on kuparivärisiä yksityiskohtia kun on musta tausta ja keltaiset tähdet vrt sininen tausta ja keltaiset tähdet. Sama juttu kun mielestäni on ok tummentaa lievästi etusivulaseja. Myönnän et onhan tää amistelua eikä keski-ikäiselle sopivaa, mutta otan riskin ja kannan seuraukset. :tup:
Noihin tummennettuihin etulaseihin saisi kyllä virkavalta jossain kohtaa puuttua, kyllä syksyn pimeydessä se maailmakin näyttää vielä tummemmalla niiden läpi.

Ja mielestäni kannattaa hommata sellainen auto, jota ei hävetä ajaa, niin ei ole tarvetta piilotella kuskia :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Mulla on sellainen käsitys että ainakaan laadukkaissa tummennuksissa se ei juurikaan vaikuta sisältä ulospäin katsoessa.
Omissa autoissa on varmaan viimeisissä 10 autossa ollut haaleat kalvot edessä ihan sen takia että takalaseissa ollut ns "jätesäkit" antamassa näköesteen, ettei esim fillaria pöllitä autosta. On melko hölmön näköinen jos takalasit on mustat ja etulasit aivan akvaariot. En muista että olisin edes ajatellut tätä asiaa jälkeenpäin mitenkään näkyvyyttä huonontavana tai edes kiinnittänyt niihin huomiota ajaessa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Noihin tummennettuihin etulaseihin saisi kyllä virkavalta jossain kohtaa puuttua, kyllä syksyn pimeydessä se maailmakin näyttää vielä tummemmalla niiden läpi.

Ja mielestäni kannattaa hommata sellainen auto, jota ei hävetä ajaa, niin ei ole tarvetta piilotella kuskia :)
Lievä tummennus on mielestäni täysin ok eikä haittaa ajoa talvella sen enempää kuin yöllä keväisin ja syksyisin. Eniten se helpottaa kun ei tule kuumuus läpi. Toki on aina lämpölaseja, mutta liian persaukinen olen että sellaiseen autoon olisi varaa. Eteen riittää hyvin 20%, ei mitään 80% tms.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
Tuleeks ne kalvot lasin sisä- vai ulkopuolelle? Ajattelin että suojaako ne etulasia myös pieniltä kiveniskemiltä.

Mitsussa tuli tehtaalta takalasien tummennukset mutta en ole tarkemmin katsonut miten on tehty.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
484
Tuleeks ne kalvot lasin sisä- vai ulkopuolelle? Ajattelin että suojaako ne etulasia myös pieniltä kiveniskemiltä.

Mitsussa tuli tehtaalta takalasien tummennukset mutta en ole tarkemmin katsonut miten on tehty.
Sisäpuolelle. Tehdastummennukset tehdään sävyttämällä, ei kalvoa
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Lievä tummennus on mielestäni täysin ok eikä haittaa ajoa talvella sen enempää kuin yöllä keväisin ja syksyisin. Eniten se helpottaa kun ei tule kuumuus läpi. Toki on aina lämpölaseja, mutta liian persaukinen olen että sellaiseen autoon olisi varaa. Eteen riittää hyvin 20%, ei mitään 80% tms.
Nojoo, eihän se kesällä tai ees kesäyönä haittaa, mutta ainakin mun silmille syksyllä sateessa illalla alkaa olla liian pimeää ilman kalvojakin.

Ja onhan asiassa toinenkin puoli, sitten kun joku innokas spandexjäbä tai muu itsesuojeluvaistoa vailla oleva skootterikuski puskista sua päin, niin asiaa selvitellessä kannattaa ainakin ikkunat laskea alas siksi aikaa kun virkavalta tekee oman arvion :)
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
69
Nojoo, eihän se kesällä tai ees kesäyönä haittaa, mutta ainakin mun silmille syksyllä sateessa illalla alkaa olla liian pimeää ilman kalvojakin.

Ja onhan asiassa toinenkin puoli, sitten kun joku innokas spandexjäbä tai muu itsesuojeluvaistoa vailla oleva skootterikuski puskista sua päin, niin asiaa selvitellessä kannattaa ainakin ikkunat laskea alas siksi aikaa kun virkavalta tekee oman arvion :)
Viimeiset 5 vuotta olen ajanut autoilla, joissa on ollut etulasit lievästi tummennettu. Enemmän on ollut hyötyä kuin haittaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Ja tuo etulasian tummennus on kyllä ihan ok, kun pitää sen kohtuudessa ja käyttää siihen kunnolla rahaa, vain persaukiset kalvotummennukset on kielletty.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 120
Tuleeks ne kalvot lasin sisä- vai ulkopuolelle? Ajattelin että suojaako ne etulasia myös pieniltä kiveniskemiltä.

Mitsussa tuli tehtaalta takalasien tummennukset mutta en ole tarkemmin katsonut miten on tehty.
muovikalvo ei kestä pyyhkijöitä
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Kolmas kesä menossa prätkällä pikku kilvellä, sanomisia tasan 0kpl, mustista tarroistakaan en ole koskaan kuullut valitettavan, toki omissa autoissa ihan vakio eu kilvet
Kesällä hämmästelin liikenteessä todella pirteää mopoa joka sitten lopulta olikin 500cc KTM pikkukilvellä :hmm:
On meinaan tosi pieni se pikkukilpi.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Noihin tummennettuihin etulaseihin saisi kyllä virkavalta jossain kohtaa puuttua, kyllä syksyn pimeydessä se maailmakin näyttää vielä tummemmalla niiden läpi.

Ja mielestäni kannattaa hommata sellainen auto, jota ei hävetä ajaa, niin ei ole tarvetta piilotella kuskia :)
Homma sellaisen auton että varmasti hävettää niin ei tarvitse hipistella kilpitarroilla tai tummennusprosenteilla.:thumbsup:

Usein noita kebab-thuning toimia tehdään ennemmin siihen hinnat-alkaen-malliin kuin malliston sporttisempiin. Todistaa siis tuon hävettääkö ajaa vai ei.

Sitten toki löytyy aina niitä jotka asennuttaa ilmapussit M5 bemariin, +35 cm korisarjan TypeRään, nelisiipisen hiilikuituisen takaspoikan 911:een jne. Harrastus on harrastus...
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Ei se nyt niin pieni ole, lähes saman levyinen, mutta pituudesta on puolet pois.
Tässä oli kyseessä finnitömästä normaalikilvestä tehty versio joka oli 30-50% alkuperäistä pienempi ja laminoitu muoville. Enska käytössä normaalikilvet jää kuulemma metsään ja tuollainen versio on lähes katulaillinen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Eiköhän tuota kaarta ole vain rutattu vähän kun ihan mutkalla pelti ja siitä lähtenyt + puhutaan 18v vanhasta autosta, alustassa sitä mätää vasta onkin
Noi 2000-luvun peugeotit on yleensä kyllä pohjaltaan hyvin ruosteettomia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 327
Noi 2000-luvun peugeotit on yleensä kyllä pohjaltaan hyvin ruosteettomia.
Jo jostain 90-luvulta saakka sitikat ja pösöt ovat olleet muuten tosi hyvin ruostetta vastustavia, hyvin sinkittyjä, mutta 2000-luvun sellaisissa versiossa joissa muovihelma peittää oikean peltisen on tullut vastaan vähän happamia yllätyksiä. (307 SW & C4 Picasso & yms.)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
121

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
^ enää 12 vuotta säilyttää niin voi suoraan museoida. Mikä ihme on VHS audio liitäntä?

Välillä näkyy noita pitkään säilytettyjä vähillä kilometreilla. Ei ne ihan uusia vastaa kun kumiosat hapertuvat vaikka ei ajeta, renkaatkin kovettuvat. Mutta olishan se hienoa kun kaikki pinnat lähes virheettömiä.

Hyväkuntoisilla Saabeilla tuntuu olevan kysyntää nyt. Tykkään tuosta simppelistä mittaristosta, se on jotenkin rauhoittava kun vertaa nykysiin sekaviin multimediavirityksiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Tuon mallin Saabit on kyllä hienoja vehkeitä. Harmi että korin rakennesuunnittelu on Opelin perua ihan täyttä paskaa ja käytettynä ovat ikävän mätiä tapauksia ja tympeitä korjata. Tuo olisi vielä varmaan toki suojattavissa sillain, ettei edessä olisi neliökaupalla peltien uusimista lähivuosina.

Itselläkin tuollainen "hyvin säilynyt" käväisi muutaman viikon talvella, mutta hävitin äkkiä, kun totuus paljastui.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656

Vielä ehtii huutaa porsaan kotiin. Mitä nyt vaihdelaatikko kolisee ja koneesta kuuluu jotain sivuääniä. Ihanan halpaa...
Tuo onneksi on volkkarin vr6 koneella, joten varmaan korjattavissa järkihintaan, toisin kuin saman aikakauden Porschen vapari-v8, josta lähtee sylinterin pinnoitus kävelemään (turbossa kaiketi parempi rakenne).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Tuo onneksi on volkkarin vr6 koneella, joten varmaan korjattavissa järkihintaan, toisin kuin saman aikakauden Porschen vapari-v8, josta lähtee sylinterin pinnoitus kävelemään (turbossa kaiketi parempi rakenne).
Aivan, unohdin että olikin V8 mikä se kallis olisi. No laatikko kuitenkin vaatii hoitoa, lasi halki, vara-avaimetkin olisi hyvä, sitten kesärenkaatkin pitäisi hankkia. Ja mitä muuta nyt voi tuollaisessa tulla vastaan.

Tuo rahareikä tuli vastaan kun etin tutun ostamaa nykyistä. Entinen Audi, mikä makaa toista vuotta risana, ja toki osti sitten taas audin mikä näytti olevan huutokaupoilla joku aika sitten, semmoinen kiertopalkinto taas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722

Vielä ehtii huutaa porsaan kotiin. Mitä nyt vaihdelaatikko kolisee ja koneesta kuuluu jotain sivuääniä. Ihanan halpaa...
Onko toi normaali käytäntö että nouto maksaa 99€? Kuullostaa vaan tyhmältä. Miksi se ei ole 0€? Luulisi että kun huudat tuosta autosta voittavan hinnan, ni se ois sitten siinä, mutta joudut vielä maksaamaan päälle miltei satkun kun menet noutamaan sen auton. Ei ymmärrä.

Edit. Tässäkin noudon hinta on jo enemmän kuin itse auton arvo. Kunnon löytö tuollainen 2002 megane :lol:
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa

Edit2. Siinä kanssa kunnon rahareikä corvette. säädöillä 690hv, in your dreams :) Ja leiman saamiseen ei paljoa massia palais varmaan...
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Onko toi normaali käytäntö että nouto maksaa 99€? Kuullostaa vaan tyhmältä. Miksi se ei ole 0€? Luulisi että kun huudat tuosta autosta voittavan hinnan, ni se ois sitten siinä, mutta joudut vielä maksaamaan päälle miltei satkun kun menet noutamaan sen auton. Ei ymmärrä.

Edit. Tässäkin noudon hinta on jo enemmän kuin itse auton arvo. Kunnon löytö tuollainen 2002 megane :lol:
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa

Edit2. Siinä kanssa kunnon rahareikä corvette. säädöillä 690hv, in your dreams :) Ja leiman saamiseen ei paljoa massia palais varmaan...
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
Kun joissain liikkeissäkin kehdataan pyytää "toimistomaksu" käytetyistä, uusissa toimituskulu (mikä sisältää paljon enemmän eikä aina riitä, max 600€)


Tuolla ilmoittaminenkin maksaa, vähän sekava nopsaan vilkaistuna - niin ja provikka päälle myynnistä.
Se auton rekkaaminen trafissa jotain alle kympin kai. Tuo Rellu oikein hyvä esimerkki mihin sitä rahaa palaa puolin ja toisin:thumbsup:
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
Tuo onneksi on volkkarin vr6 koneella, joten varmaan korjattavissa järkihintaan, toisin kuin saman aikakauden Porschen vapari-v8, josta lähtee sylinterin pinnoitus kävelemään (turbossa kaiketi parempi rakenne).
Vaikka moottori nauttii kyseisen konsernin tuotteista pitävissä jonkinlaista arvostusta, on valitettavasti kyseinenkin moottori susi. Tietääkseni näistä venahtaa jakoketju vähillä kilometreillä. Moottori on "suunniteltu" sellaiseksi, että on otettava pois nokalta ketjun vaihtoa varten. En muutenkaan pidä moottoria oikeana V6-moottorina vaan lähinnä hieman vihkoon menneenä suorana kuutosena. Kuka muutenkaan haluaisi maasturin, jossa on Golfin kone?
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Vaikka moottori nauttii kyseisen konsernin tuotteista pitävissä jonkinlaista arvostusta, on valitettavasti kyseinenkin moottori susi. Tietääkseni näistä venahtaa jakoketju vähillä kilometreillä. Moottori on "suunniteltu" sellaiseksi, että on otettava pois nokalta ketjun vaihtoa varten. En muutenkaan pidä moottoria oikeana V6-moottorina vaan lähinnä hieman vihkoon menneenä suorana kuutosena. Kuka muutenkaan haluaisi maasturin, jossa on Golfin kone?
Ai se VR6 on menty pilaamaan myös ketjulla... No oma suositus on hankkia kyseisen korinen auto VW-merkki keulalla ja V10 TDI vajaapyttyisten sijaan :)
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
603
^ enää 12 vuotta säilyttää niin voi suoraan museoida. Mikä ihme on VHS audio liitäntä?

Välillä näkyy noita pitkään säilytettyjä vähillä kilometreilla. Ei ne ihan uusia vastaa kun kumiosat hapertuvat vaikka ei ajeta, renkaatkin kovettuvat. Mutta olishan se hienoa kun kaikki pinnat lähes virheettömiä.

Hyväkuntoisilla Saabeilla tuntuu olevan kysyntää nyt. Tykkään tuosta simppelistä mittaristosta, se on jotenkin rauhoittava kun vertaa nykysiin sekaviin multimediavirityksiin.
Tuon mallin Saabit on kyllä hienoja vehkeitä. Harmi että korin rakennesuunnittelu on Opelin perua ihan täyttä paskaa ja käytettynä ovat ikävän mätiä tapauksia ja tympeitä korjata. Tuo olisi vielä varmaan toki suojattavissa sillain, ettei edessä olisi neliökaupalla peltien uusimista lähivuosina.

Itselläkin tuollainen "hyvin säilynyt" käväisi muutaman viikon talvella, mutta hävitin äkkiä, kun totuus paljastui.
Ei ole oma femma kelleen kelvannut vaikka maannut pitkään nettiautossa, tokihan lätkäsin siihen sellaisen pyynnin että tuskin meneekään hetkeen. Täytyyhän siihen laitetuista rahoista osa yrittää saada takaisin. :)

Hyvä autohan se on kun upottaa surutta yli kymppitonnin rahaa ja pistää kuntoon: moottori uusiksi, pellit uusiksi, ja sitten ne nippelit ja nappelit mitä niistä aina porsii jossain kohtaa, kriittisimmät vaihtaa vielä ennakoivasti (esim. tankin pannat).

Nyt ajan Lexuksella ja makuutan Saabia lämpimässä tallissa seisonnassa kun ei näillä polttoainehinnoilla enää raaski 200km duuniajoja tehdä niinkuin joskus. Enskesänä kaivetaan esiin ainakin Saabklubin kesäpäiviä varten.

PS. Saabin kuskinpenkki on parempi kuin Leksan.
 

sjamy

Valokurwaaja
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
150
Siinä kanssa kunnon rahareikä corvette. säädöillä 690hv, in your dreams :) Ja leiman saamiseen ei paljoa massia palais varmaan...
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
Eihän nuo tehot mahdottomat ole, jos on hyvän kokoinen turbo lyöty. Leimatehot minimipaineilla ja maksimeilla tuo ilmoitettu huipputeho. Se onkin sitten toinen juttu, onko kone tehty kestämään tuota yhtä vetoa pidempään... Ilmoitus on kyllä sitä Ö-luokkaa, ettei tuohon koskisi pitkällä tikullakaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Eihän nuo tehot mahdottomat ole, jos on hyvän kokoinen turbo lyöty. Leimatehot minimipaineilla ja maksimeilla tuo ilmoitettu huipputeho. Se onkin sitten toinen juttu, onko kone tehty kestämään tuota yhtä vetoa pidempään... Ilmoitus on kyllä sitä Ö-luokkaa, ettei tuohon koskisi pitkällä tikullakaan.
Ja turbon hihna vinkuu...:D joo, nulkunpissimistä mutta kuitenki, blower sielä on pellin alla, kumma ettei konehuoneesta ole kuvaa. Nätin värinen kyllä tuo.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Tosta Corvette -ilmotuksesta huokuu se ettei myyjä tiedä tekniikasta paljoakaan.

Kun sammuttaa niin pensanpaine laskee nopeasti. Jos seisoo niin 3-5 krt saa laittaa virran päälle niin saa paineet. Luulin että suutin vuotaa mutta ilmeisesti pensapumppu on väsynyt. Toimii kuitenkin normaalisti ajossa.
Laittais sinne linjaan ehjän takaiskuventtiilin niin mitään vikaa ei enää olisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Tosta Corvette -ilmotuksesta huokuu se ettei myyjä tiedä tekniikasta paljoakaan.



Laittais sinne linjaan ehjän takaiskuventtiilin niin mitään vikaa ei enää olisi.
Joo tai "Pitäisi laittaa pari prikkaa turboon niin kitinä lakkaisi".
Ymmärrän mitä tarkoitetaan mutta miten noin päin vittua voi edes kirjottaa tarkoittamansa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 678
Viestejä
4 188 615
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom