Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 645
Eiköhän kilvet ole ihan ulkonäkö syistä vaihdettu finnittömiin.
Finnittömät kilvet samoilla tunnuksilla saa trafilta tilattua parilla kympillä, hinta muistaakseni, sama myös toisinpäin jos halueaa EU kilvet. Toimitusaika pari viikkoa.
Jos on kova kiire niin hakee vaan random kilvet konttorilta halvemmalla ja samantien, tätä ei tietenkään kannata tehdä jos auto on yhtään arvokkaampi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Finnittömät kilvet samoilla tunnuksilla saa trafilta tilattua parilla kympillä, hinta muistaakseni, sama myös toisinpäin jos halueaa EU kilvet. Toimitusaika pari viikkoa.
Jos on kova kiire niin hakee vaan random kilvet konttorilta halvemmalla ja samantien, tätä ei tietenkään kannata tehdä jos auto on yhtään arvokkaampi.
7,5€/kilpi oli hintaa alkuviikosta kun kävin konttorilla tilaamassa finnittömät kilvet autooni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 645
7,5€/kilpi oli hintaa alkuviikosta kun kävin konttorilla tilaamassa finnittömät kilvet autooni.
Vissiin kpl hinta. Ite pariin autoon monta vuotta sitten vaihdoin samoilla tunnuksilla, voinut vaihtua hinta jonkun euron, kuten muutkin palvelut, tai sitten muista vähän väärin.
Konttorilla neuvoivat että kannattaa irrotella kilpiä varuiksi mahdollisen ruosteen takia ennen vaihtoa. No näin tein, siitä tuli hassu ajatus ajella ilman kilpiä sen kaks viikkoa niin että ne oli kuitenkin mukana matkassa. Tuli niitä poliiseita vastaan montakin kertaa, mutta ei mitään reaktiota :D

Ettei ihan ot, niin sitten kun edellinen auto lähti myyntin, niin seuraava omistaja oli ihmetellyt miten kilvet vaihtuneet vuosien välissä, ja hän oli myös edellinen omistaja, eli osti takaisin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
254
Eiköhän kilvet ole ihan ulkonäkö syistä vaihdettu finnittömiin.
Niin se muoti vaihtelee, silloin kun itse sain kortin EU kilvet oli juuri tulleet saataville ja silloiset jonnet kävi katsastusasemalta hakemassa EU kilpiä vanhoihin autoihin kun niitä toki pidettiin hienompina kun finnittömiä kilpiä
:cigar:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Monessa muuten siistissä autossa toki kuluneet kilvet ottaa silmään. Moneen itsekkin uudet hankkinut. Toki yleensä aikakauden mukaiset.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Höhö. Poliiseja tullut vastaan, ajanut takana, ollut puhallusratsioissa yms ja ketään ei ole jaksanut kiinnostaa mustat EU kilvet. Varmasti jos kohdalle sattuu joku yli-innokas nuorempi konstaapeli, mutta tähän päivään asti ei ole tuntunut kiinnostavan kuin..
Ei ketään.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Höhö. Poliiseja tullut vastaan, ajanut takana, ollut puhallusratsioissa yms ja ketään ei ole jaksanut kiinnostaa mustat EU kilvet. Varmasti jos kohdalle sattuu joku yli-innokas nuorempi konstaapeli, mutta tähän päivään asti ei ole tuntunut kiinnostavan kuin..
Ei ketään.
Eli tuon perusteella lain rikkominen on ok kunhan siitä ei jää kiinni ja rangaista? :D

No joo ihan hiton sama mun mielestä vaikka ei olisikaan kilvet virallisen EU:n siniset. Kai tuollaisen tarran saa irti jos konttorilla alkavat napisemaan. Saisi tulla enemmän vaihtoehtoja rekkariin kuin noi nykyiset kirjaimet - numerot.

Enpäs tiennytkään että uudet kilvet ovat noin edulliset. Varsinkin etukilpi menee ajan kanssa huonoon kuntoon ja hyttyset ei irtoa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Eli tuon perusteella lain rikkominen on ok kunhan siitä ei jää kiinni ja rangaista? :D

No joo ihan hiton sama mun mielestä vaikka ei olisikaan kilvet virallisen EU:n siniset. Kai tuollaisen tarran saa irti jos konttorilla alkavat napisemaan. Saisi tulla enemmän vaihtoehtoja rekkariin kuin noi nykyiset kirjaimet - numerot.

Enpäs tiennytkään että uudet kilvet ovat noin edulliset. Varsinkin etukilpi menee ajan kanssa huonoon kuntoon ja hyttyset ei irtoa.
En koe, että vaarannan yhteiskuntaa mustalla EU-kilvellä ja aina sen tarran sen saa pois. Toi vaan sopii paremmin mustaan autoon jossa on kuparivärisiä yksityiskohtia kun on musta tausta ja keltaiset tähdet vrt sininen tausta ja keltaiset tähdet. Sama juttu kun mielestäni on ok tummentaa lievästi etusivulaseja. Myönnän et onhan tää amistelua eikä keski-ikäiselle sopivaa, mutta otan riskin ja kannan seuraukset. :tup:
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
En koe, että vaarannan yhteiskuntaa mustalla EU-kilvellä ja aina sen tarran sen saa pois. Toi vaan sopii paremmin mustaan autoon jossa on kuparivärisiä yksityiskohtia kun on musta tausta ja keltaiset tähdet vrt sininen tausta ja keltaiset tähdet. Sama juttu kun mielestäni on ok tummentaa lievästi etusivulaseja. Myönnän et onhan tää amistelua eikä keski-ikäiselle sopivaa, mutta otan riskin ja kannan seuraukset. :tup:
Noihin tummennettuihin etulaseihin saisi kyllä virkavalta jossain kohtaa puuttua, kyllä syksyn pimeydessä se maailmakin näyttää vielä tummemmalla niiden läpi.

Ja mielestäni kannattaa hommata sellainen auto, jota ei hävetä ajaa, niin ei ole tarvetta piilotella kuskia :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Mulla on sellainen käsitys että ainakaan laadukkaissa tummennuksissa se ei juurikaan vaikuta sisältä ulospäin katsoessa.
Omissa autoissa on varmaan viimeisissä 10 autossa ollut haaleat kalvot edessä ihan sen takia että takalaseissa ollut ns "jätesäkit" antamassa näköesteen, ettei esim fillaria pöllitä autosta. On melko hölmön näköinen jos takalasit on mustat ja etulasit aivan akvaariot. En muista että olisin edes ajatellut tätä asiaa jälkeenpäin mitenkään näkyvyyttä huonontavana tai edes kiinnittänyt niihin huomiota ajaessa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Noihin tummennettuihin etulaseihin saisi kyllä virkavalta jossain kohtaa puuttua, kyllä syksyn pimeydessä se maailmakin näyttää vielä tummemmalla niiden läpi.

Ja mielestäni kannattaa hommata sellainen auto, jota ei hävetä ajaa, niin ei ole tarvetta piilotella kuskia :)
Lievä tummennus on mielestäni täysin ok eikä haittaa ajoa talvella sen enempää kuin yöllä keväisin ja syksyisin. Eniten se helpottaa kun ei tule kuumuus läpi. Toki on aina lämpölaseja, mutta liian persaukinen olen että sellaiseen autoon olisi varaa. Eteen riittää hyvin 20%, ei mitään 80% tms.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Tuleeks ne kalvot lasin sisä- vai ulkopuolelle? Ajattelin että suojaako ne etulasia myös pieniltä kiveniskemiltä.

Mitsussa tuli tehtaalta takalasien tummennukset mutta en ole tarkemmin katsonut miten on tehty.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
483
Tuleeks ne kalvot lasin sisä- vai ulkopuolelle? Ajattelin että suojaako ne etulasia myös pieniltä kiveniskemiltä.

Mitsussa tuli tehtaalta takalasien tummennukset mutta en ole tarkemmin katsonut miten on tehty.
Sisäpuolelle. Tehdastummennukset tehdään sävyttämällä, ei kalvoa
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Lievä tummennus on mielestäni täysin ok eikä haittaa ajoa talvella sen enempää kuin yöllä keväisin ja syksyisin. Eniten se helpottaa kun ei tule kuumuus läpi. Toki on aina lämpölaseja, mutta liian persaukinen olen että sellaiseen autoon olisi varaa. Eteen riittää hyvin 20%, ei mitään 80% tms.
Nojoo, eihän se kesällä tai ees kesäyönä haittaa, mutta ainakin mun silmille syksyllä sateessa illalla alkaa olla liian pimeää ilman kalvojakin.

Ja onhan asiassa toinenkin puoli, sitten kun joku innokas spandexjäbä tai muu itsesuojeluvaistoa vailla oleva skootterikuski puskista sua päin, niin asiaa selvitellessä kannattaa ainakin ikkunat laskea alas siksi aikaa kun virkavalta tekee oman arvion :)
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
67
Nojoo, eihän se kesällä tai ees kesäyönä haittaa, mutta ainakin mun silmille syksyllä sateessa illalla alkaa olla liian pimeää ilman kalvojakin.

Ja onhan asiassa toinenkin puoli, sitten kun joku innokas spandexjäbä tai muu itsesuojeluvaistoa vailla oleva skootterikuski puskista sua päin, niin asiaa selvitellessä kannattaa ainakin ikkunat laskea alas siksi aikaa kun virkavalta tekee oman arvion :)
Viimeiset 5 vuotta olen ajanut autoilla, joissa on ollut etulasit lievästi tummennettu. Enemmän on ollut hyötyä kuin haittaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 045
Ja tuo etulasian tummennus on kyllä ihan ok, kun pitää sen kohtuudessa ja käyttää siihen kunnolla rahaa, vain persaukiset kalvotummennukset on kielletty.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
Tuleeks ne kalvot lasin sisä- vai ulkopuolelle? Ajattelin että suojaako ne etulasia myös pieniltä kiveniskemiltä.

Mitsussa tuli tehtaalta takalasien tummennukset mutta en ole tarkemmin katsonut miten on tehty.
muovikalvo ei kestä pyyhkijöitä
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Kolmas kesä menossa prätkällä pikku kilvellä, sanomisia tasan 0kpl, mustista tarroistakaan en ole koskaan kuullut valitettavan, toki omissa autoissa ihan vakio eu kilvet
Kesällä hämmästelin liikenteessä todella pirteää mopoa joka sitten lopulta olikin 500cc KTM pikkukilvellä :hmm:
On meinaan tosi pieni se pikkukilpi.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Noihin tummennettuihin etulaseihin saisi kyllä virkavalta jossain kohtaa puuttua, kyllä syksyn pimeydessä se maailmakin näyttää vielä tummemmalla niiden läpi.

Ja mielestäni kannattaa hommata sellainen auto, jota ei hävetä ajaa, niin ei ole tarvetta piilotella kuskia :)
Homma sellaisen auton että varmasti hävettää niin ei tarvitse hipistella kilpitarroilla tai tummennusprosenteilla.:thumbsup:

Usein noita kebab-thuning toimia tehdään ennemmin siihen hinnat-alkaen-malliin kuin malliston sporttisempiin. Todistaa siis tuon hävettääkö ajaa vai ei.

Sitten toki löytyy aina niitä jotka asennuttaa ilmapussit M5 bemariin, +35 cm korisarjan TypeRään, nelisiipisen hiilikuituisen takaspoikan 911:een jne. Harrastus on harrastus...
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Ei se nyt niin pieni ole, lähes saman levyinen, mutta pituudesta on puolet pois.
Tässä oli kyseessä finnitömästä normaalikilvestä tehty versio joka oli 30-50% alkuperäistä pienempi ja laminoitu muoville. Enska käytössä normaalikilvet jää kuulemma metsään ja tuollainen versio on lähes katulaillinen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Eiköhän tuota kaarta ole vain rutattu vähän kun ihan mutkalla pelti ja siitä lähtenyt + puhutaan 18v vanhasta autosta, alustassa sitä mätää vasta onkin
Noi 2000-luvun peugeotit on yleensä kyllä pohjaltaan hyvin ruosteettomia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Noi 2000-luvun peugeotit on yleensä kyllä pohjaltaan hyvin ruosteettomia.
Jo jostain 90-luvulta saakka sitikat ja pösöt ovat olleet muuten tosi hyvin ruostetta vastustavia, hyvin sinkittyjä, mutta 2000-luvun sellaisissa versiossa joissa muovihelma peittää oikean peltisen on tullut vastaan vähän happamia yllätyksiä. (307 SW & C4 Picasso & yms.)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
121

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
^ enää 12 vuotta säilyttää niin voi suoraan museoida. Mikä ihme on VHS audio liitäntä?

Välillä näkyy noita pitkään säilytettyjä vähillä kilometreilla. Ei ne ihan uusia vastaa kun kumiosat hapertuvat vaikka ei ajeta, renkaatkin kovettuvat. Mutta olishan se hienoa kun kaikki pinnat lähes virheettömiä.

Hyväkuntoisilla Saabeilla tuntuu olevan kysyntää nyt. Tykkään tuosta simppelistä mittaristosta, se on jotenkin rauhoittava kun vertaa nykysiin sekaviin multimediavirityksiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
479
Tuon mallin Saabit on kyllä hienoja vehkeitä. Harmi että korin rakennesuunnittelu on Opelin perua ihan täyttä paskaa ja käytettynä ovat ikävän mätiä tapauksia ja tympeitä korjata. Tuo olisi vielä varmaan toki suojattavissa sillain, ettei edessä olisi neliökaupalla peltien uusimista lähivuosina.

Itselläkin tuollainen "hyvin säilynyt" käväisi muutaman viikon talvella, mutta hävitin äkkiä, kun totuus paljastui.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637

Vielä ehtii huutaa porsaan kotiin. Mitä nyt vaihdelaatikko kolisee ja koneesta kuuluu jotain sivuääniä. Ihanan halpaa...
Tuo onneksi on volkkarin vr6 koneella, joten varmaan korjattavissa järkihintaan, toisin kuin saman aikakauden Porschen vapari-v8, josta lähtee sylinterin pinnoitus kävelemään (turbossa kaiketi parempi rakenne).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 645
Tuo onneksi on volkkarin vr6 koneella, joten varmaan korjattavissa järkihintaan, toisin kuin saman aikakauden Porschen vapari-v8, josta lähtee sylinterin pinnoitus kävelemään (turbossa kaiketi parempi rakenne).
Aivan, unohdin että olikin V8 mikä se kallis olisi. No laatikko kuitenkin vaatii hoitoa, lasi halki, vara-avaimetkin olisi hyvä, sitten kesärenkaatkin pitäisi hankkia. Ja mitä muuta nyt voi tuollaisessa tulla vastaan.

Tuo rahareikä tuli vastaan kun etin tutun ostamaa nykyistä. Entinen Audi, mikä makaa toista vuotta risana, ja toki osti sitten taas audin mikä näytti olevan huutokaupoilla joku aika sitten, semmoinen kiertopalkinto taas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722

Vielä ehtii huutaa porsaan kotiin. Mitä nyt vaihdelaatikko kolisee ja koneesta kuuluu jotain sivuääniä. Ihanan halpaa...
Onko toi normaali käytäntö että nouto maksaa 99€? Kuullostaa vaan tyhmältä. Miksi se ei ole 0€? Luulisi että kun huudat tuosta autosta voittavan hinnan, ni se ois sitten siinä, mutta joudut vielä maksaamaan päälle miltei satkun kun menet noutamaan sen auton. Ei ymmärrä.

Edit. Tässäkin noudon hinta on jo enemmän kuin itse auton arvo. Kunnon löytö tuollainen 2002 megane :lol:
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa

Edit2. Siinä kanssa kunnon rahareikä corvette. säädöillä 690hv, in your dreams :) Ja leiman saamiseen ei paljoa massia palais varmaan...
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 645
Onko toi normaali käytäntö että nouto maksaa 99€? Kuullostaa vaan tyhmältä. Miksi se ei ole 0€? Luulisi että kun huudat tuosta autosta voittavan hinnan, ni se ois sitten siinä, mutta joudut vielä maksaamaan päälle miltei satkun kun menet noutamaan sen auton. Ei ymmärrä.

Edit. Tässäkin noudon hinta on jo enemmän kuin itse auton arvo. Kunnon löytö tuollainen 2002 megane :lol:
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa

Edit2. Siinä kanssa kunnon rahareikä corvette. säädöillä 690hv, in your dreams :) Ja leiman saamiseen ei paljoa massia palais varmaan...
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
Kun joissain liikkeissäkin kehdataan pyytää "toimistomaksu" käytetyistä, uusissa toimituskulu (mikä sisältää paljon enemmän eikä aina riitä, max 600€)


Tuolla ilmoittaminenkin maksaa, vähän sekava nopsaan vilkaistuna - niin ja provikka päälle myynnistä.
Se auton rekkaaminen trafissa jotain alle kympin kai. Tuo Rellu oikein hyvä esimerkki mihin sitä rahaa palaa puolin ja toisin:thumbsup:
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Tuo onneksi on volkkarin vr6 koneella, joten varmaan korjattavissa järkihintaan, toisin kuin saman aikakauden Porschen vapari-v8, josta lähtee sylinterin pinnoitus kävelemään (turbossa kaiketi parempi rakenne).
Vaikka moottori nauttii kyseisen konsernin tuotteista pitävissä jonkinlaista arvostusta, on valitettavasti kyseinenkin moottori susi. Tietääkseni näistä venahtaa jakoketju vähillä kilometreillä. Moottori on "suunniteltu" sellaiseksi, että on otettava pois nokalta ketjun vaihtoa varten. En muutenkaan pidä moottoria oikeana V6-moottorina vaan lähinnä hieman vihkoon menneenä suorana kuutosena. Kuka muutenkaan haluaisi maasturin, jossa on Golfin kone?
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Vaikka moottori nauttii kyseisen konsernin tuotteista pitävissä jonkinlaista arvostusta, on valitettavasti kyseinenkin moottori susi. Tietääkseni näistä venahtaa jakoketju vähillä kilometreillä. Moottori on "suunniteltu" sellaiseksi, että on otettava pois nokalta ketjun vaihtoa varten. En muutenkaan pidä moottoria oikeana V6-moottorina vaan lähinnä hieman vihkoon menneenä suorana kuutosena. Kuka muutenkaan haluaisi maasturin, jossa on Golfin kone?
Ai se VR6 on menty pilaamaan myös ketjulla... No oma suositus on hankkia kyseisen korinen auto VW-merkki keulalla ja V10 TDI vajaapyttyisten sijaan :)
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
^ enää 12 vuotta säilyttää niin voi suoraan museoida. Mikä ihme on VHS audio liitäntä?

Välillä näkyy noita pitkään säilytettyjä vähillä kilometreilla. Ei ne ihan uusia vastaa kun kumiosat hapertuvat vaikka ei ajeta, renkaatkin kovettuvat. Mutta olishan se hienoa kun kaikki pinnat lähes virheettömiä.

Hyväkuntoisilla Saabeilla tuntuu olevan kysyntää nyt. Tykkään tuosta simppelistä mittaristosta, se on jotenkin rauhoittava kun vertaa nykysiin sekaviin multimediavirityksiin.
Tuon mallin Saabit on kyllä hienoja vehkeitä. Harmi että korin rakennesuunnittelu on Opelin perua ihan täyttä paskaa ja käytettynä ovat ikävän mätiä tapauksia ja tympeitä korjata. Tuo olisi vielä varmaan toki suojattavissa sillain, ettei edessä olisi neliökaupalla peltien uusimista lähivuosina.

Itselläkin tuollainen "hyvin säilynyt" käväisi muutaman viikon talvella, mutta hävitin äkkiä, kun totuus paljastui.
Ei ole oma femma kelleen kelvannut vaikka maannut pitkään nettiautossa, tokihan lätkäsin siihen sellaisen pyynnin että tuskin meneekään hetkeen. Täytyyhän siihen laitetuista rahoista osa yrittää saada takaisin. :)

Hyvä autohan se on kun upottaa surutta yli kymppitonnin rahaa ja pistää kuntoon: moottori uusiksi, pellit uusiksi, ja sitten ne nippelit ja nappelit mitä niistä aina porsii jossain kohtaa, kriittisimmät vaihtaa vielä ennakoivasti (esim. tankin pannat).

Nyt ajan Lexuksella ja makuutan Saabia lämpimässä tallissa seisonnassa kun ei näillä polttoainehinnoilla enää raaski 200km duuniajoja tehdä niinkuin joskus. Enskesänä kaivetaan esiin ainakin Saabklubin kesäpäiviä varten.

PS. Saabin kuskinpenkki on parempi kuin Leksan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 442
Viestejä
4 161 900
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom