Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Ja kun kerran on niin ilman ei voi olla sen jälkeen. Nykyisessä manuaalivaihteisessa on mäkilähtöavustin ja ostaessa katselin listaa että jopas on turha toiminto. Vaan kuinkas kävikään; en siitä luopuisi.
Näin on sanottu sekä automaatista että nelivedostakin. Itselläni on nelikon jälkeen ollut vajaavetoisia ja automaatin jälkeen manuaaleja. Kumpikaan ei ole millään tapaa "must have" vaikka paljon ajankin. Varsinkin nelivedon tarve näin aivan umpimetsässä asuvanakin on niin pientä etten jaksa siitä extraa maksaa. Enemmän hajoavia osia, isompi polttoaineenkulutus ja hyöty on lähinnä meikäläisen ajoissa joku liikennevalolähdön helpottuminen. Kerran talvessa voisi ehkä ajaa kotitien ilman jumiin jäämistä eikä tarvitsisi hakea mönkkäriä ja aurata ensin.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Taitaa sitten olla parempi pysya erossa nelivedoista, jos niillä tuollainen vaikutus on ajotaitoon.
Tai Tampereesta :D Viime talvena oli oikeasti erittäin huono auraus ja pari kertaa jäin ihan korkeamaavaraisella pakullakin kiinni kun kantoi pohjasta.

Neliveto on asia jota oikeasti tarvitsee 0-4 kertaa talvessa, mutta silloin se olisi kiva. Kustannusten (huolto/korjaus) takia ei itse pysty hankkimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Ei se umpimetsä vaan esimerkiksi tampere talvella kun ei ole viikkoihin auratta ja nelikko maasturillakaan ei meinaa kaikkialle päästä asfaltoituja teitä
Okei, oon Tampereella töissä ja ajelen lähes päivittäin keskustan läpi kotiin. En muista että mitään ongelmaa olisi kyllä ollut :D

Jääradalla nelikko oli kiva kun sen yhden talven siellä kikkailin, mutta käyttiksessä tarve oli kyllä ihan minimaalinen.
Toisaalta olen varmaan niin turtunut autoihin että tuntuu oikeastaan että ihan sama millä nämä työmatkat ajelee kunhan ei nyt mikään ihan karmea paskaläjä ole.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Okei, oon Tampereella töissä ja ajelen lähes päivittäin keskustan läpi kotiin. En muista että mitään ongelmaa olisi kyllä ollut :D

Jääradalla nelikko oli kiva kun sen yhden talven siellä kikkailin, mutta käyttiksessä tarve oli kyllä ihan minimaalinen.
Toisaalta olen varmaan niin turtunut autoihin että tuntuu oikeastaan että ihan sama millä nämä työmatkat ajelee kunhan ei nyt mikään ihan karmea paskaläjä ole.
Heh, Tampereella käynyt töissä yli 10 vuotta enkä koskaan tarvinnut nelivetoa eikä koskaan ole ollut auraamattomia teitä tai minkäänlaisia ongelmia Tampereen keskustassa eikä muillakaan asuinalueilla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
538
Tai Tampereesta :D Viime talvena oli oikeasti erittäin huono auraus ja pari kertaa jäin ihan korkeamaavaraisella pakullakin kiinni kun kantoi pohjasta.

Neliveto on asia jota oikeasti tarvitsee 0-4 kertaa talvessa, mutta silloin se olisi kiva. Kustannusten (huolto/korjaus) takia ei itse pysty hankkimaan.
No, olen ajellut kaksi viime talvea Tampereella madallussarjalla, keskieurooppalaisilla kovettuneilla kitkoilla varustetulla SLK:lla enkä ole jäänyt kiinni. Pahinta talvisin on ollut maantiet poispäin keskustasta lämpötilan painuessa 0 alapuolelle silloin kun tie on oikeasti liukas alkaessaan jäätymään, mutta silloinkin on pärjännyt kun sovittaa nopeuden olosuhteiden mukaan. Ja ei ole tullut ikävä nelivetoa, vaan lähinnä parempia talvirenkaita (taakse). 11 vuotta olen nyt takavedoilla ajanut eikä oikeasti ole ollut tarvetta nelivedolle (yhden kerran noina vuosina jäänyt kiinni auraamattomalle pihatielle, ei mielestäni vielä peruste nelivedolle)
Sen kyllä allekirjoitan että tiet oli todella huonossa kunnossa Tampereella viime talvena… tiekarhut pitää saada takaisin hommiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
2006 oli aika raffi talvi kun motaria joutui ajelemaan noin 40-60kmh Tampereelta etelään, mutta silloinkin ongelma oli enemmänkin siinä että tamppaantunutta lunta oli niin paljon että paikat olisi hajonneet jos olisi syöttänyt menemään kovempaa. Neliveto ei kyllä siinäkään olisi pelastanut mitään. Mielestäni Tampereella toimii ihan äärimmäisen hyvin kaikki auraus yms. palvelut.
Toivotaan että asia pysyykin niin vaikka kaupunki kasvaa kohisten.
 
Liittynyt
17.07.2022
Viestejä
68
Sen kyllä allekirjoitan että tiet oli todella huonossa kunnossa Tampereella viime talvena… tiekarhut pitää saada takaisin hommiin.
Tampereella itseasiassa oli todistetusti viime talvena ainakin yksi tiekarhu kaupungin väyliä ylläpitämässä. Tiedän kun näin.
On kyllä ylivertainen laite polanteiden poistoon, joten pahaksi en pistäisi vaikka ne yleistyisikin.

Taitaa tiekarhukin nykyään olla jo harvinainen Nettikone löydös :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
2006 oli aika raffi talvi kun motaria joutui ajelemaan noin 40-60kmh Tampereelta etelään, mutta silloinkin ongelma oli enemmänkin siinä että tamppaantunutta lunta oli niin paljon että paikat olisi hajonneet jos olisi syöttänyt menemään kovempaa. Neliveto ei kyllä siinäkään olisi pelastanut mitään. Mielestäni Tampereella toimii ihan äärimmäisen hyvin kaikki auraus yms. palvelut.
Toivotaan että asia pysyykin niin vaikka kaupunki kasvaa kohisten.
2012 oli myös keväällä mielenkiintoinen keissi kun eräänä päivänä klo 8-16 välillä satoi niin paljon lunta, että auto juuttui pohjasta kiinni tiehen. Onneksi vasta kotipihan parkkipaikalla. Oma reitti oli onneksi Tampereelle päin eikä pois päin, niin töistä pääsi kotia vielä ajamalla hitaasti. Matkalla oli kymmeniä autoja ojassa. Kuvasin tuolloin jopa videon jonoista, jotka jatkuivat useita kilometreja pikkuteiltä pitkin kun ihmiset eivät päässeet töistä kotia moottoritietä pitkin.

Moottoritiet oli poikki ulospäin Tampereelta ketjukolarien takia ja viimeiset pääsi motarilta pois joskus yöllä. Ei liity tuohon aurauskeskusteluun sinänsä, mutta kyllähän yllättävän suurilumiset talvet sekä poikkeuspäivät aiheuttaa ongelmia, mihin ei käytännössä voida varautua. Kalustoa ja henkilöstöähän ei turhaa kannata pitää varikolla seisomassa. :)
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ei se umpimetsä vaan esimerkiksi tampere talvella kun ei ole viikkoihin auratta ja nelikko maasturillakaan ei meinaa kaikkialle päästä asfaltoituja teitä
Olisi kiva tietää mikä on "nelikko maasturi" millä ei muka tampereella eteenpäin pääse?
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Näillä bensanhinnoilla tälläinen mörkömoottorinen bemari on varmasti kysyttyä tavaraa :D https://www.nettiauto.com/bmw/550/13022995
Toisaalta en ainakaan itse näe autossa mitään muuta kiinnostavaa kuin moottorin. En tiedä, onko kyseinen moottorityyppi, mutta valitettavasti suurin osa natsien suunnittelemista oikeista moottoreista vaikuttaa olevan susia, eikä uskalla hankkia ilman vankkaa perehtymistä.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
Joku jota ei bensanhinta kiinnosta, taisi napata bemarin kun poistui myynnistä. :D
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Tai Tampereesta :D Viime talvena oli oikeasti erittäin huono auraus ja pari kertaa jäin ihan korkeamaavaraisella pakullakin kiinni kun kantoi pohjasta.

Neliveto on asia jota oikeasti tarvitsee 0-4 kertaa talvessa, mutta silloin se olisi kiva. Kustannusten (huolto/korjaus) takia ei itse pysty hankkimaan.
Nelivedon pointti ei välttämättä ole se hangesta pois pääsy vaan ihan normaali paikaltaanlähtökin on liukkaalla mukavampaa. Onko se sitten korkeamman kulutuksen jne arvoista, se jää ostajan päätettäväksi.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Nelivedon pointti ei välttämättä ole se hangesta pois pääsy vaan ihan normaali paikaltaanlähtökin on liukkaalla mukavampaa. Onko se sitten korkeamman kulutuksen jne arvoista, se jää ostajan päätettäväksi.
Yhden kerran talveen kun jää ilkeän mäen taakse sisäpihalla kiinni.. Ja pakko tilata hinausta. Työn takia pakko ajaa sinne työkalu auton kera.
Vaihtuu nelikkoon aika pian jopa kaupungissa asujalla ( minimi taka akselin lukolla)
Puhumattakaan että emäntä jäisi kiinni johonkin, sitä avautumista ei kestäisi. Sillekin ajoissa helppo ajoinen nelikko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Onko ne edes oikeasti noin keltaiset vai vääristääkö vaan kamera. Rouvan autossakin on ihan orkkikset nuo kun silläkin on e91 ja on sellaiset ihan normaalin halogeenin väriset, eli jonkin verran kellertävät.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Onko ne edes oikeasti noin keltaiset vai vääristääkö vaan kamera. Rouvan autossakin on ihan orkkikset nuo kun silläkin on e91 ja on sellaiset ihan normaalin halogeenin väriset, eli jonkin verran kellertävät.
E90 "valokuidut" saa varmasti ruskistumaan kun vaihtaa orggislampun tilalle jonkun reilusti kirkkaamman ja samalla enemmän lämpiävän. Saattaa hyvin aiheuttaa tommosta keltaisuutta.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
355
Tuo ässä voi pahimmillaan olla sitä vapari-4.2 -generaatiota, missä sylinterien seinämien mitälie pinnotteet kuluivat. Ainakin kutosissa oli tuota joitain vuosia aikaisemmin ihan ulkomuistista arvottuja, kun joskus sellaista fiilistelin. Mutta toisaalta S/RSsien kanssa isommilla kilsoilla on hyvä aina pitää muutama tonni varuilta remppabudua. Silti todella hienoja vehkeitä.

Toki noilla kilsoilla varmasti ok, mutta kuinkakohan helposti tuollaisesta pääsee eroon. Muuten omaan silmään kuskin penkki vähän kulahtanut noille kilsoille. Parikin biiliä ollut sportti-milanoilla ja nahat ovat olleet 150tkm kulmilla paljon särmemmässä kunnossa.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Tuo ässä voi pahimmillaan olla sitä vapari-4.2 -generaatiota, missä sylinterien seinämien mitälie pinnotteet kuluivat. Ainakin kutosissa oli tuota joitain vuosia aikaisemmin ihan ulkomuistista arvottuja, kun joskus sellaista fiilistelin. Mutta toisaalta S/RSsien kanssa isommilla kilsoilla on hyvä aina pitää muutama tonni varuilta remppabudua. Silti todella hienoja vehkeitä.

Toki noilla kilsoilla varmasti ok, mutta kuinkakohan helposti tuollaisesta pääsee eroon. Muuten omaan silmään kuskin penkki vähän kulahtanut noille kilsoille. Parikin biiliä ollut sportti-milanoilla ja nahat ovat olleet 150tkm kulmilla paljon särmemmässä kunnossa.
Jos Suomessa myyty ja varmennettuna sähköinen huoltokirja isolta toimijalta, sekä katsastus todistusten kilometrit tukee. Kuten yllä joku sanoi penkit eivät tue lukemaa. Samoin maalipinta ei ole tehtaalta lähtöisin. Pinnan paksuus mittari vahvistaa todennäköisesti.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
Penkin kuluneisuuskiaan ei ole kovin hyvä indikaattori kilometreistä ellei sitten henkilökohtaisesti osta siltä ensiomistajalta.

Omassakin perseessä sen verran laardia että penkit kuluu nopeammin kuin kynäniskalla.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
355
Penkin kuluneisuuskiaan ei ole kovin hyvä indikaattori kilometreistä ellei sitten henkilökohtaisesti osta siltä ensiomistajalta.

Omassakin perseessä sen verran laardia että penkit kuluu nopeammin kuin kynäniskalla.
Noh, ei oikein mene jakeluun miksi kukaan kiduttaisi itseään noilla penkeillä, jos torso on iso

Ja semi-isona ei noi penkit tuollaiseen kuntoon mene reilu 100tkm kohdalla. Jos siis ihan kuvasta jo ottaa nuo silmään.

Mutta tosiaan jos historian saa nätisti tsekattua niin mikäs siinä. Ihan hihasta veikkaan, että tuotu max 5v sitten jolloin mittarissa puolet tuosta. Jolloin jääkin aika hämäräksi mites mennyt ensimmäisen 10v osalta. Toki jos huollatettu marmorilla niin AC saa kyllä historian varmistettua.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Noh, ei oikein mene jakeluun miksi kukaan kiduttaisi itseään noilla penkeillä, jos torso on iso

Ja semi-isona ei noi penkit tuollaiseen kuntoon mene reilu 100tkm kohdalla. Jos siis ihan kuvasta jo ottaa nuo silmään.

Mutta tosiaan jos historian saa nätisti tsekattua niin mikäs siinä. Ihan hihasta veikkaan, että tuotu max 5v sitten jolloin mittarissa puolet tuosta. Jolloin jääkin aika hämäräksi mites mennyt ensimmäisen 10v osalta. Toki jos huollatettu marmorilla niin AC saa kyllä historian varmistettua.
Ammatti kauppias saa kaivettua ne saksan katsastustodistukset. Siellä usein kilometrit sitten jotain muuta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Näissä RC:issä ei yleensä ole hirveästi ruostetta ollut mutta tässä on jo vähän takakaaressa, olisiko siinä ollut joku huonoilla pohjilla tehty paikkamaalaus :hmm:

https://www.nettiauto.com/peugeot/206/13051403
Eiköhän tuota kaarta ole vain rutattu vähän kun ihan mutkalla pelti ja siitä lähtenyt + puhutaan 18v vanhasta autosta, alustassa sitä mätää vasta onkin
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
Mitä olen kattellut kaupungilla, niin ton ikäsissä pösöissä on yllättävän hyvät maalipinnat. Joku samanikäinen fordi tai oopeli on paljon pehmeämpi ulkopuolen pelleistä.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Ei nyt nettiautoon liittyvä, vaan mobile.de. Laitoin pari päivää sitten 80-luvun auton sinne myyntiin, ja nyt heti olis rouvashenkilö sitä ostamassa ja maksamassa mitä pyydetään vaikka pankkisiirtona... Hiukan nyt joku haiskahtaa, mutta en keksi mikä ...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Ei nyt nettiautoon liittyvä, vaan mobile.de. Laitoin pari päivää sitten 80-luvun auton sinne myyntiin, ja nyt heti olis rouvashenkilö sitä ostamassa ja maksamassa mitä pyydetään vaikka pankkisiirtona... Hiukan nyt joku haiskahtaa, mutta en keksi mikä ...
Pyytävät seuraavaksi lähettämään sen TNT, UPS tms. :rofl:
 
Liittynyt
20.05.2017
Viestejä
154
Ehdin jo itse hieroa hieman kauppaa linkin pelistä kunnes tein taustatutkimuksia vain todetakseni ettei tämä olekaan sokealla papalla ollut säilössä vuosia ajamattomana. Omaan silmään vaikuttaa ekan omistajan kolaroimalta, 6th Street Dealsin (kannattaa muuten google mapsista käydä street view:llä katsomassa mesta :D) korjaamalta ja Huutokaupat.comissa myydyltä. Jännä juttu vaan ettei CarVertical löytänyt mitään tietoja korjauksista tai mahdollisesta lunastuksesta. Vakuutuksetkin katkaistu 2013-2018.

Eikä tässä vielä kaikki: 4.8.22 myyty Kamuxilta yksityishenkilölle jolta palautunut Kamuxille 6 päivää myöhemmin eli 10.8.22. Liekkö historia selvinnyt tällekin kuluttajalle vähän jälkikäteen.

https://www.nettiauto.com/bmw/z4/12665227

Näyttökuva 2022-08-18 125019.jpg


Näyttökuva 2022-08-18 125358.jpg
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
607
Vähän kun selaat ketjua taaksepäin niin löytyy juttua ko. autosta. (e: ei ollutkaan niin paljoa kuin muistin..)

Mitä nyt nettiä olen hieman selaillut, niin tainnut tuo vehje tulla alunperinkin Suomeen "pikku" projektina (tulva-auto). Tämän jälkeen korjattu ja uusi omistaja ajanut kännissä metsään. Vakuutusyhtiö nostanut kädet pystyyn, eli ei mennyt lunariin ja tästä syystä ei ole mitään merkintää papereissa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Eiköhän tuota kaarta ole vain rutattu vähän kun ihan mutkalla pelti ja siitä lähtenyt + puhutaan 18v vanhasta autosta, alustassa sitä mätää vasta onkin
Tässä näyttäisi olevan edessä kuraläpät paikoillaan. Ei ollut vakiovaruste niin toivottavasti ollut uudesta asti jolloin helmat olisi paremmin säästyneet. Rekisterikilvet tähän on vaihtuneet kuvien välillä, mistäköhän johtuu?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Eiköhän kilvet ole ihan ulkonäkö syistä vaihdettu finnittömiin.
Niin arvelisin itsekin, tuunaajan ajatuksenjuoksua on vaikea ymmärtää. Mustaan autoon kuuluu tilata mustat tarrat eur-merkkien päälle jne...

Etuiskaritolppien välille poikkituki saattaisi jopa olla tuunaus jolla auto muuttuisi paremmaksi ajaa mutta pelimerkit thuningvaloihin ja kilpiin. :hmm:
Takakulman saama osuma on saattanut rikkoa jotain taka-akselistakin niin sen tarkistamisessa olisin erityisen tarkka, tämä on muutenkin joskus vaivana 206 pösöissä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 494
Viestejä
4 164 209
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom