Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Vähänkään erikoisemmissa vehkeissä pitää aina itse selvittää kaikki, geelitukka lyö vain sen mitä kone tarjoaa vaikka olisi tarkempaa tietoa saanut laitteen tullessa sisäänkin.
Teippien poisto käsittääkseni voi olla ihan tehtävissä tai täysi katastrofihomma, riippuu ilmeisesti paljon mitä tavaraa käytetty teippauksessa. Onhan saksalaiset taksitkin kaikki teipattuja ja tulevat suomeen sitten virheettömällä maalipinnalla, mutta joku halvin pingpong-teippi ydinjätteellä jatketulla liimalla sitten eri asia...
Ja se vielä että minkälainen maalipinta sieltä teipin alta paljastuu, kun ei ole mikään uusi kuvio vetää teippi pintaan maalin sijasta jos on jotain vahinkoa ollut tai maalipinta kulahtanut.
 
Eikös tuo hintapyynti ole ihan "Suomi-tasoa", eikä erityisen kallis? Saksasta voi toki löytyä alla kolmen kympin joitain, mutta verot taitavat edelleen olla parinkympin luokkaa. Eli tuon halvemmalla ei juuri S7 irtoa.

En tiedä onko tuo tuon "arvoinen" sinänsä, mutta epäreilua redusoida "10 vuotta vanha X auto"-tyyliin kun Audejakin on niin monenlaisia. Erikoisemmat ja alkujaan kalliimmat voivat säilyttää vaikka neljäsosan hinnastaan vuosikymmenen vanhanakin, kuten toki monet muutkin autot. Joidenkin arvo voi jopa uudesta noustakin!

Tästä syystä itsellä on aina tapana ostaa ns. malliston lippulaiva tai mahdollisimman hyvin varusteltu malli niin ei tarvi myydessä niin kauheasti ihmetellä ku hinta on tippunut ku lehmänhäntä.
 
Tästä syystä itsellä on aina tapana ostaa ns. malliston lippulaiva tai mahdollisimman hyvin varusteltu malli niin ei tarvi myydessä niin kauheasti ihmetellä ku hinta on tippunut ku lehmänhäntä.
Noin toimien todennäköisesti juuri maksimoi arvon aleneman. Itse suosittelenkin ostamaan käytetyn auton vasta, kun sen hinta on uudesta tippunut vähintää 100k€. Sähköautot hieman sekoittavat tuota konseptia, koska ovat veroalen takia uutena niin halpoja.
 
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
 
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.

Ainakin huonosti varustellut saattavat karkoittaa ostajat. Ainakin itsellä (kuten varmaan muillakin) on ne ns. pakolliset varusteet joiden puuttuminen on täysi deal breaker. Sitten on sellaista kiva olla, mutta selviää ilmankin ja sitten niitä turhia hömpötyksiä. Itselle esimerkki täysin pakollisesta on ratinlämmitys ja turhasta kaikki matriisi/laser/jne valot. Joku noihin valoihin tarttuu niin syy on että autoilen lähinnä PK-seudulla jossa todistetusti moni selviää kokonaan ilman valoja ja lisäksi noiden erikoisvalojen mahdollinen uusiminen on tosi kallista lystiä.

Ehkä karvalakeinta on näissä tyypillisissä premium leasing merkeissä (Audi/BMW) on perusväri valkoinen tai musta. Ne on itselle ainakin tosi vaikeita hankkia. Yksi musta auto on ollut, loput jonkin värisiä enkä kyllä aio palata noihin värittömiin.
 
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
Itse väittäisin melkein päinvastoin. Mitä kalliimpi auto niin sitä enemmän se menettää arvoa käytettynä, molemmilla tavoilla suhteellisesti ja absoluuttisesti. Paremmin varusteltu auto on toki käytettynä arvokkaampi kuin karvalakkimalli, mutta enemmän nuo varusteet menettää sitä arvoa kuin se itse auto. Varusteissa on tietenkin eroa, jokin tehokkaampi moottori, neliveto, yms. enemmän vaikuttaa käytetyn arvoon. Mutta on myös aika paljon varusteita, joille käytetyssä annetaan hyvin vähän tai ei ollenkaan arvoa (esim. kosmeettiset varustelut, kaiutinjärjestelmät, yms.). Näihin jälkimmäisiin saa uutta ostaessa helposti palamaan tonneja tai kymppitonnejakin, sitten käytetyn ostajan mielestä ne on parhaimmillaan "ihan kiva, mutta en maksa yhtään lisää" tason juttuja.

Poikkeuksia on kyllä olemassa, mutta pitää mennä todella erikoiseen ja harvinaisiin autoihin, jos haluaa että auto säilyttää hyvin arvonsa. Tai sitten pitää kulua pitkä aika, jollain 50+ vuoden aikajaksolla voi hyvinkin arvo jopa kasvaa alkuperäisestä.
 
Kyllä. Käytetyn auton varusteiden arvo laskee lähes aina kovempaa tahtia kuin koko auton.

Parhaat diilit saa ostamalla hyvin varustellun auton vähän käytettynä, jolloin ensimmäinen omistaja on usein maksanut suoraan omasta pussistaan 70-90% varusteiden koko hinnasta. Sitten omassa omistuksessasi joudut kärsimään enää melkein pelkästään auton keskimääräistä arvonalenemaa, kun varusteiden osuus hinnasta on enää erittäin vähäinen.

Uutena jos auton ostaa, niin hyvin varusteltu toki on myöhemmin helpompi myytävä - mutta sillä ei yleensä ole merkitystä, kun ostaja on suurimmassa osassa tapauksista kuitenkin autoliike ja silloin ei varusteilla ole muuta väliä kuin hyvityshinta. Autoliike ei kieltäydy kaupoista jonkin varusteen puutteen takia, vaikka yksityishenkilö niin voikin tehdä. Mutta varusteista ei myydessä juuri koskaan hyvitetä hyvällä prosentilla alkuperäishinnasta.
 

Oishan tommonen ehdottomasti pähee laite. Ei vaan taida meikäläisen tuloilla olla millään tapaa realistista haaveilla näistä.. Ja hinnathan ei ole ainakaan laskussa
:btooth:

Joo muistan kun näitä oli Suomessakin myynnissä ja hinnat alimmillaan 30-40 tonnin tienoilla. Auton profiili on hieno ja sehän on alumiini monokokki.
 
No jaa. Samanlaisia tuntuu jatkuvasti olevan liikkeellä. Ebay lipat, halpis tonttisatsi ja kiinalaiset vanteet.
En nyt minään ihan super-hienona pidä. Perus-siististi pidetyn oloinen, mutta sitten aivan karvalakkivarusteet. Sporttipenkit on sentään. Ulkonäkö varmaan ehkä enemmän Junioriosaston mieleen.

Propsit siitä että on manuaali ja bensa-vapari, toki vielä kivempi olisi jos olisi s-moottori tai edes 330.
Sinänsä hinta vaikuttaa erikoiselta kun jos harrastetta on hankkimassa, niin e90 M3:a sai ainakin jossain kohtaa siihen 30te pintaan ja pitää varmasti paremmin arvonsa ja on muutenkin autoa aika paljon enemmän. e46 m3 taitaa saada sitäkin halvemmalla.

Vähän väliinputoajamalli, tosin en kyllä jaksa uskoa että tuo ilmoituksen auto on oikeasti 20te arvoinen.
 
Muistaakseni ko. Bemari on Imerin toimesta täällä Turun seudulla ainakin kertaalleen ollut vähän sieltä ja täältä rikki ja kaikkea, kun tehot yllättivät kurdin/irakilaisen/whatever. Eikä maalipintakaan ihan kunnossa ole, kilometritkin niin ja näin.
 
520+250? Eihän tuo nyt ole mitään? Joku purkupisnesmiäs myy siitä varaosia kahdella tonilla.
 
520+250? Eihän tuo nyt ole mitään? Joku purkupisnesmiäs myy siitä varaosia kahdella tonilla.

Ei tullut mieleenkään tuollainen scenaario. Katista saanee jotain, kone voi kelvata jollekin vielä noilla kilsoilla. Voit olla oikeassakin.
 
Ei tullut mieleenkään tuollainen scenaario. Katista saanee jotain, kone voi kelvata jollekin vielä noilla kilsoilla. Voit olla oikeassakin.
Hyväkoppaisesta menee kaupaksi umpiot, puskurit, ovet, lasit etc.
Alkaa olla sitä ikäluokkaa että pertsat ostelee osia käytettynä sen minkä niitä vielä saa.
 
Täytyy vissiin kokeilla seuraavassa autonmyynnissä itsekin tekoälyä, vois toimia vaikka kuinka hyvin :rofl:
 
Youtubekin sen tietää, että Kamuxilla kaikki ovat uskovaisia... :D


1716493353212.png
 
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.
 
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.
No jos ei oikeiden V8 AMG:iden esimerkiksi äänimaailma ole tuttu ostajalle, tai yleensäkään isojen bensamoottorien ääni / ominaisuudet / fiilis, niin kai tuollainen pieni pörisijä menee vaikka jollekin ilmastohuolet tiedostavalle veetille joka haluaa vain näyttää hyvältä rantabulevardilla tukka mintissä.

pointti on siis se että AMG on muutakin kuin vain suorituskykyarvot, muutoinhan esim. uusi 4-pyttyinen C63 AMG hybridi olisi myyntimenestys kun se on nopeampi kuin koskaan, mutta toisin kävi, otsikot ovat: 4-Cylinder Mercedes-AMG C63 Sales Reportedly Utterly Disappointing In Germany
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.

Tuo on sellaisen parturikampaaja rouvan urheiluauton aika, näyttää kivalta ulko ja päältä, mutta ei niitä menohaluja sitten oikein olekkaan.
 
Mikä on se tilanne jossa tuollaisella ei pärjäisi? Joku katukisa?
Sanoinko että tuolla ei pärjäisi? Tuollainen 6,6s nollasta sataan on juuri ja juuri vähän nopeampi kuin se perus farkku perheauto joten mitään ihmeellistä vauhdin hurmaa tuollainen ei tarjoa, näyttää vain hienolta asiasta ymmärtämättömälle.
 
Sanoinko että tuolla ei pärjäisi? Tuollainen 6,6s nollasta sataan on juuri ja juuri vähän nopeampi kuin se perus farkku perheauto joten mitään ihmeellistä vauhdin hurmaa tuollainen ei tarjoa, näyttää vain hienolta asiasta ymmärtämättömälle.
No jos se kiihtyvyys suoralla on tärkeintä. En ole tuollaisella koskaan ajanut, mutta mietin että olisiko muuten hauskempi ajaa kuin joku perhefarkku.
 
No jos se kiihtyvyys suoralla on tärkeintä. En ole tuollaisella koskaan ajanut, mutta mietin että olisiko muuten hauskempi ajaa kuin joku perhefarkku.
No mutta mähän sanoin että toi on sellainen parturikampaaja urheiluauto, näyttää hyvältä asiasta tietämättömälle mutta ei ole mikään oikea urheiluauto.

En missään sanonut että etteikö tuolla pärjäisi ja etteikö olisi hyvä ajaa, totesin vain että 6,6s ei ole mikään ihmeellinen aika.
 
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.

Ihan riittävä kiihtyvyys IMHO, avossa vauhti tuntuu paremmin. Tuollainen ei ole muutenkaan ihan optimi radalle kun painoa on ja silti ei mikään jäykkä kori. Vähän vaarallinenkin jos sattuu menemään katolleen.

Se mersun V6 kuulostaa ainakin SL:ssä kivalta, muistaakseni saa myös tohon linkin malliin. Luotettavuudesta ei mitään tietoa.

@Dunlop joo liike näemmä nimen perusteella on suunnattu puumille :) En sitten tiedä sun oikeasta urheiluautosta, onko Mazda MX-5?
 
On kyllä possulle hinta keksitty, aivan posketon. Hieman nettiä selailemalla tulin lopputulokseen, että tuossa on puolet liikaa. Olkoonkin, että veroja tulee päälle melko summa, vaan ei tuo edes uutena maksanut tuota määrää verojen kanssa. Oletan, että tuo tosiaan on rekisterissä, vaikka asia ei varsinaisesti ilmene ilmoituksesta.

Vai jäikö minulta jotain ymmärtämättä?
 
Harvinainen Leksa, jopa ohjaus vasemmalla. Varmaan ihan hyvä auto sillä tavalla poikkeukselliselle ihmiselle, joka ei halua rasvata näppejään harrasteauton kanssa . Hinnasta ei kyllä mitään käsitystä, koska nuita ei varmasti Suomessa monta ole. Halvemmalla saa V8 autoja esim. mussea, camaroa ja C63. Paljonko harvinaisuus voi nostaa hintaa? Luotettavuudessa mikään em. autoista ei kyllä Leksaa haasta, mutta onko se harrasteauton kanssa niin tärkeää?
 
Ei kai Escort ole vielä niin retroa, että neljä ja puoli tonnia kannattaisi maksaa?


Ford Escort
1.6i Delta 4d A
4 500 €
Valkoinen metalliväri porrasperä henkilöauto
EIE-561 - Helsinki, Uusimaa
Mittarilukema
119 709 km
Moottori
1.6 l, Bensiini
Vuosimalli
1997 (ensirek. 5-1997)
Vaihteisto
Automaatti
Vetotapa
Etuveto
Katsastettu
5-2024
Omistajia
3
 
Ei kai Escort ole vielä niin retroa, että neljä ja puoli tonnia kannattaisi maksaa?

Auto kuin auto, kunhan on pienet kilsat ikään nähden niin hintaa on aina. Tutkimusten mukaan suomalainen arvostaa käytetyssä autossa eniten pieniä kilometreja.
 
Melkonen kasa paskaa. Tollaset markettistereoviritykset kyllä automaattisesti saa kääntämään katseen autossa kuin autossa. Jos niitä Hifejä ei osata asentaa kunnolla, niin varmaan kaikki muukin sitten ranetettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 010
Viestejä
4 438 509
Jäsenet
73 441
Uusin jäsen
nappo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom