- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 748
Ei varsinaisesti löytö, mutta välillä miettinyt harrastepeliä ja tällaista aina halunnut: https://www.nettiauto.com/porsche/944/13807682
Nämä on niin tyhmiä linkata tänne jokainen mihin tullut näppäilyvirhe hintaan... Jokainen varmaankin tajuaa mistä kyse...Nyt ois K-autolla historian halvin RS6 myynnissä
Vaihtoautot: Audi RS6, 2018, Bensiini, YXI-537. – K-Auto
https://www.nettiauto.com/audi/rs6/13723628
Ja se hintakin olisi hyvä laittaa, varsinkin jos se on linkkaamisen syy, nyt ittu jokainen joutuu käydä katsomassa, no ehkä siitä joku tienaaNämä on niin tyhmiä linkata tänne jokainen mihin tullut näppäilyvirhe hintaan... Jokainen varmaankin tajuaa mistä kyse...
Olotan innolla saadaanko jatkoa hintavirheet ketjussa, kun joku riitauttaa jos ei saa pyyntihinnallaAlk. 126 € / kktai9 370 €
+ toimituskulut 199 €
Vanha hinta98 980 €
Ei ehkä K-Auton RS6:n veroinen "tarjous", eikä halutuimmilla spekseillä, mutta omasta mielestä lähes puoli-ilmainen. Useamman vuoden seurannut näiden markkinoita. Iskisin kiinni jos tuollaista haaveillut, ei näitä lisääkään tule.Ei varsinaisesti löytö, mutta välillä miettinyt harrastepeliä ja tällaista aina halunnut: https://www.nettiauto.com/porsche/944/13807682
Olen jo ollut yhteydessä asianajajaani.Olotan innolla saadaanko jatkoa hintavirheet ketjussa, kun joku riitauttaa jos ei saa pyyntihinnalla
Old news mutta ellet ole huomannut niin sähköautokauppahan on ollut selvä kupla ja se on jo puhjennut.^ yllättävän hyvin pitää uudehkot dinot vielä arvonsa. Toisaalta ei siinä tarvita kuin kaksi huutajaa jotka tosissaan haluaa auton.
Ymmärrän kyllä pointtisi mutta kyseiset firmat myyvät enimmäkseen vähän vahempia käytettyjä autoja (RJ:llä taitaa olla jotain uusiakin?).Katso vaikka Wetterin Simulan haastattelu tai Kamuxin q1-2 rapsa tai Rinta-Joupin raportointia, niin myytävien autojen keskihinta on tällä hetkellä jossain 11-13te tietämillä ja parhaiten menee ihan fossiilisilla toimivat laitteet.
Vaihtokoneessa oli nelospytty mykkä, nyt sama vika palasi. Pakoventtiilit olivat palaneet ja korjattiin ilman että vianaiheuttajaa olisi tarkemmin selvitetty.Halpoja leluja. Kone vaihdettu 210 000km ja 240 000km kohdalla pamahti jo uudestaan.... https://www.nettiauto.com/bmw/114/13861194
En nyt ihan varma mikä auto malli/merkki on "dino".Old news mutta ellet ole huomannut niin sähköautokauppahan on ollut selvä kupla ja se on jo puhjennut.
Katso vaikka Wetterin Simulan haastattelu tai Kamuxin q1-2 rapsa tai Rinta-Joupin raportointia, niin myytävien autojen keskihinta on tällä hetkellä jossain 11-13te tietämillä ja parhaiten menee ihan fossiilisilla toimivat laitteet.
Jos tässä nyt vertaat foosilisten hintakehitykseen.Toinen hyvä konsti on katsoa vaikka muutaman vuoden ikäisten sähköautojen hintakehitys. Arvonalenema on sellaista luokkaa ettei markkina ole ikinä sellaista vielä nähnyt. Jotain +100 000e IX Bemaria saa kutosella alkaviin lukemiin, Teslat romahtaneet, Taycaneita Suomessa tarjolla varmaan 100kpl, ja montako veikkaat että myydään kuukaudessa? Kyllä kaikki vähänkään asiasta perillä olleet on vieneet ne vaihdossa takaisin liikkeisiin. Tuota tahtia näitä samoja yksiliöitä myydään vielä 10v päästäkin. Touhu on rajua ja moni hurahtanut maksaa aika kovaa oppirahaa. Nämä kaverit ei todellakaan enää vaihda parin vuoden ajelun jälkeen autoa toiseen, kun on ostettu auto 90 tonnilla, jämäriä 40te viiden vuoden päähän ja nyt on keritty maksamaan velkaa kymppitonni pois kun pyyntihinnat on tippuneet 40 000e. Vielä lohduttomampaa on että pyyntihintaa tuskin mikään autoliike hyvittää kun ovat ihan punainen vaate monelle tällä haavaa. Harmillista mutta totta.
On. 98-vuoden seat oli parivuotiaana jo sellainen lottokone, että oli arvoitus mikä ovi aukeaa pakkasella. Piti purkaa kaikki ovet ja mekanismeihin tehdä kaikenmaailman silikoniletkupatentteja, että toimivatEikö toi ole ollut ihan peruskauraa volkkareissa 80-luvulta lähtien, joko ei pääse ovesta sisään tai ulos tai sitä saa pitää kädellä kiinni.
46 500 € reksiteröity syyskuussa 2023Sieltä sitten Igorilta puolen akullisen verran ajettu Tesla Y
No ainakin arvonalenema on kohtuullinen, 6 € per ajettu kilsa. Itse voisin tarttua, jos pitää paikkansa. Jos siis olisin kyseistä Tesla-mallia hakemassa. Ja jos auton väri olisi joku muu kuin valkoinen (tai musta).46 500 € reksiteröity syyskuussa 2023
Paljonko tuo paketti maksaa ihan suoraan uutena Teslalta. Lähtöhinta taisi Teslalla olla n 48000€
Siis jos sillä miettii että joku oikeasti tuota harkitsee
Edit Igori ei ilmeisesti ole mikään vakio myyjä ketjussa
Noin suorilta yksityinen myyjä vs liike, en tulisi kilpaileen jos hinta ero tuo.No ainakin arvonalenema on kohtuullinen, 6 € per ajettu kilsa. Itse voisin tarttua, jos pitää paikkansa. Jos siis olisin kyseistä Tesla-mallia hakemassa. Ja jos auton väri olisi joku muu kuin valkoinen (tai musta).
Kaveri osti tuolta aikoinaan tuunaillun gti golfin. Pääs vuoden sillä eteenpäin, ennenkuin alko kitit lohkeilla ja kolarikorjauksen hitsaussaumat tulla näkyviin. Koko toinen takakylki piti vaihtaa ja auto ylimaalata.Kyseisestä firmasta 1 auto hankittu ja toista ei tule. Myyjä lupasi että talvirenkaat saa tulla hakemaan ensi vikkolla. Ensi viikolla kyseinen myyjä oli lomalla Lontoossa ja kukaan ei tiennyt mitään noista renkaista. Aikansa kaivoivat rengaskasoja ja löysivät sopivat renkaat.
Siis juuri päin vastoin. Jos arvonalenema ollut esim bmw ix:ssä 40% muutaman vuoden aikana, niin silloinhan suhteessa uuden hankintahintaan käytetyt sähkärit ovat ny halpoja.Jos viesti oli se että käytetyt sähköautot on kalliita, niin totta , mutta eikö se kerro siitä että käytettysähköautosta ollaan valmiita maksamaan.
Miksi ihmeessä joku menisi vaihtamaan jonkun noista dinoon? Yleensä sähkärillä ajavat ovat sitä mieltä että paluuta vanhaan ei ole. Varsinkin noilla sun listaamilla, joku vanha Leaf voi olla eri juttu.Ihan varmasti selittyy, mutta en tiedä lohduttaako se sitä Teslan / IX:n / iPacen, Taycanin you name it, omistajaa tipan vertaa mikä se syy sitten ikinä onkaan.
Uusi varastoautoalella maksaa 44360€ ilman koukkua, jota tuossakaan ei näytä olevan.46 500 € reksiteröity syyskuussa 2023
Paljonko tuo paketti maksaa ihan suoraan uutena Teslalta. Lähtöhinta taisi Teslalla olla n 48000€
Miksi ihmeessä? Onko tämä sama lammas ilmiö kuin dieseleiden kanssa "kukaan ei halua". Sähkössä kumminkin käyttökulut ihan toista joten luulisi kiinnostavan ihmisiä. Miksi ihmeessä kukaan kovin kalliita polttiksia enään laittaa.Ihan varmasti selittyy, mutta en tiedä lohduttaako se sitä Teslan / IX:n / iPacen, Taycanin you name it, omistajaa tipan vertaa mikä se syy sitten ikinä onkaan. Tilannehan on se että kaaoksen kierre on jo alkanut ja porukka vie suu vaahdossa noita vaihdossa polttiksiin. Näitä vanhemman sukupolven sähkiksiä on valmiiksi tuotu niin pirusti suomeen ettei markkina vetänyt enää vuoteen niitäkään ja nyt vielä porukka lykkää näitä paniikissa millä hinnalla hyvänsä vaihdossa ja myynnissä olevien lukumäärä kasvaa. Se ei ainakaan lähitulevaisuudessa tee kovin hyvää arvokehitykselle.
En tiedä onko tämä "dino" nyt joku nuorison termi vai yritetäänkö siitä väkisin tehdä hauskaa&nokkelaa sanaa , mutta se on ihan yhtä surkea keksintö kuin "voikkuli" tai "sisukka". Sillä erotuksella että sillä ei edes ole mitään kosketuspintaa asiaan johon sillä viitataan. Ei jatkoon.Miksi ihmeessä joku menisi vaihtamaan jonkun noista dinoon? Yleensä sähkärillä ajavat ovat sitä mieltä että paluuta vanhaan ei ole. Varsinkin noilla sun listaamilla, joku vanha Leaf voi olla eri juttu.
Pahoittelen jos koet sen dissaavana. Lyhyempi kirjoittaa kuin bensalla tai dieselillä toimiva auto…En tiedä onko tämä "dino" nyt joku nuorison termi vai yritetäänkö siitä väkisin tehdä
No ei nyt dissaavanakaan. Se ei vaan niinkuin sovi aiheeseen mielestäni ja toivottavasti ei tule ikinä trendiksi. Fossiiliset on imho parempi.Pahoittelen jos koet sen dissaavana. Lyhyempi kirjoittaa kuin bensalla tai dieselillä toimiva auto…
(dinolla) , näissä autoketjuissa kutsutaan eri merkkejä ja malleja milloin milläkin nimellä, että saa arpoa, etsiä että mitähän nyt, varsinkin jos heitto on joku yksirivinen ilman lainauksia. Volvo oli vielä liisari-ikäinen joten ei kovin vanha, bemari oli vanhempi ja pyyntiä vielä 5000 jos en väärin muista. Ketjussa varmaan mainittu joku 1900 luvunkin autoa.Pahoittelen jos koet sen dissaavana. Lyhyempi kirjoittaa kuin bensalla tai dieselillä toimiva auto…
No ainakin itselle takaisin polttoaine-autoon siirtyminen ei ole käynyt mielessä. Enkä kyllä tiedä muitakaan, ainakaan omasta kaveripiiristä, joka olisi näin tehnyt. Jatkan tyytyväisenä tällä farmari-Taycanilla ajamistaIhan varmasti selittyy, mutta en tiedä lohduttaako se sitä Teslan / IX:n / iPacen, Taycanin you name it, omistajaa tipan vertaa mikä se syy sitten ikinä onkaan. Tilannehan on se että kaaoksen kierre on jo alkanut ja porukka vie suu vaahdossa noita vaihdossa polttiksiin. Näitä vanhemman sukupolven sähkiksiä on valmiiksi tuotu niin pirusti suomeen ettei markkina vetänyt enää vuoteen niitäkään ja nyt vielä porukka lykkää näitä paniikissa millä hinnalla hyvänsä vaihdossa ja myynnissä olevien lukumäärä kasvaa. Se ei ainakaan lähitulevaisuudessa tee kovin hyvää arvokehitykselle.
No, siinäpä vasta fits-for-all-kansanautoNo ainakin itselle takaisin polttoaine-autoon siirtyminen ei ole käynyt mielessä. Enkä kyllä tiedä muitakaan, ainakaan omasta kaveripiiristä, joka olisi näin tehnyt. Jatkan tyytyväisenä tällä farmari-Taycanilla ajamista![]()
Tämä oli kyllä niin mielenkiintoinen juttu, että piti ihan käydä turbotecin sivuilta katsomassa. Ja kyllähän softalla saa tehot reilusti tuplattua +106% tehoa).Hienosti perseilty valmistajan puolelta, rajoitetaan moottoria niin maksimit, että tehon saa softalla tuplattua ja vielä ylikin.
Saa, mutta onko se sen jälkeen enää yhtä pitkäikäinen (jos nykyään enää mikään moottori on). Toki huollolla ja "oikeanlaisella" käytöllä on aina merkitys. Mutta korostuu kun viedään vakio PA järjestelmä ja turbot rajoille. onko tollasessa minkälaisia valvontoja Eculta saatavana?Tämä oli kyllä niin mielenkiintoinen juttu, että piti ihan käydä turbotecin sivuilta katsomassa. Ja kyllähän softalla saa tehot reilusti tuplattua +106% tehoa).Tuonne Performance - Turbotec kun laittaa 114 bemarin, niin saa oheiset lukemat:
Kyllä mulle kelpaisi, jos omaan koslaan sais tuollaisen tehonlisäyksen softalla!
Kauppa ei käynyt, uusi tämän päivän hintaJa se hintakin olisi hyvä laittaa, varsinkin jos se on linkkaamisen syy, nyt ittu jokainen joutuu käydä katsomassa, no ehkä siitä joku tienaa
Alla paljastus mitä tätä postatessa Vaihtoautot: Audi RS6, 2018, Bensiini, YXI-537. – K-Auto
Olotan innolla saadaanko jatkoa hintavirheet ketjussa, kun joku riitauttaa jos ei saa pyyntihinnallaAlk. 126 € / kktai9 370 €
+ toimituskulut 199 €
Vanha hinta98 980 €
Vanhaa hintaa eivät kehtaa mainostaa98 970 €
+ toimituskulut 199 €
Kaks ekaa koppaa oli takavetoisia (ja nelivetoisia), mutta uusin on etuveto mikäli en väärin muista.Oliks toi 114 takavetoinen mutta sitten taas 118 vetää edestä? Näin joskus noita radallakin mutta ei mitään muistikuvaa.
Just näin. 2019 asti oli takaveto tai neliveto, siitä eteenpäin etuveto tai neliveto.Kaks ekaa koppaa oli takavetoisia (ja nelivetoisia), mutta uusin on etuveto mikäli en väärin muista.
Eikä ole vaivauduttu edes ottamaan Automobilsalonin rekkarikilven taustoja pois.
Pari vuotta vanha 30ke auto ja peltivanteet.
Octaviassa ei ole saksanmallistossa aluja vakiona vaan pelleillä tulee. Saksasta saa hämmentävän huonolla varustelulla olevia vehkeitä, sellaisia mitä ei täällä ole ollenkaan edes mallistossa. Tyyliin Audi A6 halogeenilampuilla jne.Eli tuontiauto, josta on myyty alkuperäiset kesäkumit vanteineen pois ja laitettu alle mitkä tahansa pulttijaoltaan sopivat pellit+kitkat alle.
Itseä vituttaa, kun katselee hybridejä ja sähköautoja, niin ei ilmoiteta SOH:a ollenkaan tai millon, jos milloinkaan, on vaihdettu akku. Osassa kun on kaikenlaista 8-10v/150-180tkm takuita.Ottamatta kantaa yhteenkään yksittäiseen ilmoitukseen, niin aina ihmettelen miten ihmiset eivät vaan vaivaudu yhtään. Laitetaan postimerkin kokoisia kuvia, kuvat otettu perunalla, auto on paskainen, jne. Jostain harvinaisesta ja halutusta harrasteautosta ymmärtäisin vielä, koska sellaisen ostaja innostuu ehkä helpommin, mutta sitten ihan tavalliset kotterot joista on tuhat muutakin myynti-ilmoitusta. Ainakaan itsellä ei herätä ostohaluja yhtään jos auto on paskainen ja kuvat on miten sattuu. Nojuu, kukin tyylillään, ja joitain ei vain varmaan kiinnosta.
Johtuisko siitä, ettei suuriosa edes tiedä mikä on SOH ja mistä sellaisen edes näkeeItseä vituttaa, kun katselee hybridejä ja sähköautoja, niin ei ilmoiteta SOH:a ollenkaan tai millon, jos milloinkaan, on vaihdettu akku. Osassa kun on kaikenlaista 8-10v/150-180tkm takuita.
Siitähän se. Eipä tiedä edes autoliikkeet, että OBD2:n läpi saa kaiken olennaisen tiedon irti autosta kuin autosta. Tai ei vaan napostele tehdä töitä, joka nyt sikseen on ymmärrettävää. Se näkyy kyllä muutenkin ilmoituksesta.Johtuisko siitä, ettei suuriosa edes tiedä mikä on SOH ja mistä sellaisen edes näkee![]()
En nyt ihan tiedä, jos yksityisen statuksella myydään puunattua autoa, myyvillä kuvilla ja tarkan oloisella tekstillä, vs auto jossa taitamaton kuva, missä auto näkyy, auton perustiedot ok., sijainti ja pyynti ok. ja ennekaikea näyttää vilpittömältä.Ottamatta kantaa yhteenkään yksittäiseen ilmoitukseen, niin aina ihmettelen miten ihmiset eivät vaan vaivaudu yhtään. Laitetaan postimerkin kokoisia kuvia, kuvat otettu perunalla, auto on paskainen, jne. Jostain harvinaisesta ja halutusta harrasteautosta ymmärtäisin vielä, koska sellaisen ostaja innostuu ehkä helpommin, mutta sitten ihan tavalliset kotterot joista on tuhat muutakin myynti-ilmoitusta. Ainakaan itsellä ei herätä ostohaluja yhtään jos auto on paskainen ja kuvat on miten sattuu. Nojuu, kukin tyylillään, ja joitain ei vain varmaan kiinnosta.
Autoliikkeillä on enemmän vastuuta, tosin niillä ehkä myös mietitty markkinointia ja sen tehokkuutta, mikä myy, mikä ei, ja toki osassa kyse proseseista, automatisoituja, joten joidenkin asioiden tuonti vaikeampaa, kalliimpaa kuin toisten. Ja kyse myös tiedon omistamisesta.Siitähän se. Eipä tiedä edes autoliikkeet, että OBD2:n läpi saa kaiken olennaisen tiedon irti autosta kuin autosta. Tai ei vaan napostele tehdä töitä, joka nyt sikseen on ymmärrettävää. Se näkyy kyllä muutenkin ilmoituksesta.
Ja manuaali vaihteisto.
Pari vuotta vanha 30ke auto ja peltivanteet.
Näköjään K-Auton sivulla pystyy vain varaamaan auton netissä ja siellä on varmaan ehdoissa kaikenlaista... Koomista olisi, jos auton taustapeilistä roikkuvassa lapussa lukisi samat numerot. Piilokameran kanssa vain liikkeeseen ja myyjä auton luo? Jos asiakas ilmoittaa ostavansa auton pyyntihinnalla, niin millainen myyjä alkaa peruutella tuossa vaiheessa? Kättä päälle ja sopimus on syntynyt, suullinenhan on ihan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, ja asiakas pystyy sen myös tarvittaessa osoittamaan.Olotan innolla saadaanko jatkoa hintavirheet ketjussa, kun joku riitauttaa jos ei saa pyyntihinnalla
Eikös esim. ID4 toimiteta edelleen perusvarustelussa peltivanteilla, vaikka se on Afrikka-mallinakin 50 k€ auto?
Pari vuotta vanha 30ke auto ja peltivanteet.