Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 887
Mikähän noita torissa olevia myyjiä oikeen vaivaa, kun yrittäny nyt useamman kaa tehä kauppaa mutta mikään niistä ei tunnu menevän putkeen.
Joko ei vastata viestiin olleenkaan tai sitten hävitään muutaman viestin jälkeen kuin pieru saharaan. Onneks en oo kenenkään kanssa päässy vielä maksuun asti... o_O
Halvalla hinnoittelevat saa 1-20 viestiä ensimmäisen päivän tai parin aikana. Osa ei muista/ehdi poistaa ilmoitusta ja suurin osa myy sille kuka hakee ekana ja jättää muut keskustelut sikseen. Toki myös vaikkapa tinkimisiin kaikki ei vastaile.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 010
Jotain hyvääkin välillä, tosin taitaa mennä myyjälle suurin kiitos.

Meni kohtuu helposti kaupat kun Huuto.netistä (heräte)ostin vanhaa atk-romua. Tosin hintaa näillä nyt ei kauheasti ole, eikä varmaan kukaan jaksa/viitsi edes kusettaa parin kympin romuilla, joille ostajia löytyy yhden käden sormien verran. Myyjä lähetti tilinumeron ja perinteinen "maksu näkyy tilillä ja paketti lähtee liikkeelle"-viestin ~10.30. Maksoin pois ja kuittasin maksetuksi + laitoin kuitin kuitenkin liitteeksi klo ~11.00.
Ei ole huuto.netin tilillä >15v. aikana, ~20 kauppaa, muuta kuin positiivistä palautetta. Myyjä ilmeisesti kuitenkin luotti sen verran, kun jo ~11.45 paketti oli automaatissa :)
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Emt. Tori.fi on ollu kyl hyvät ostajat. Moni sanoo et siel on niit feikkihuutajii, mut hyvin ainaki täällä käyny aina noutamas ja heti etukäteen maksu käteisellä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
355
No joo itelläki ollu jo iät ja ajat tili huuto.netissä ja ekaa kertaa kävi kauppatapahtuma missä kumpikaan jaksanut lähettää sähköpostia toiselle vaan tuote ja rahat lähetettiin molempiin suuntiin heti. :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 223
Emt. Tori.fi on ollu kyl hyvät ostajat. Moni sanoo et siel on niit feikkihuutajii, mut hyvin ainaki täällä käyny aina noutamas ja heti etukäteen maksu käteisellä.
On itsellänikin vähemmistöä noi oharin tekijät, mut kyllä niitä on riittänyt. Ärsyttävimpiä sellaiset, jotka vielä samana päivänäkin ovat mukamas hakemassa ja sit aikaa vielä vähä siirretään eteenpäin (myöhästyi junasta jne) ja lopulta ei kuulu mitään. Siinä olet päivystänyt kotona turhaan vaikka olisi ollut muutakin asiaa.

Vastapainoksi toki mm. eräskin maksoi edellisenä päivänä jo noudon, kun sanoin, että en varaa :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 684
Halvalla hinnoittelevat saa 1-20 viestiä ensimmäisen päivän tai parin aikana. Osa ei muista/ehdi poistaa ilmoitusta ja suurin osa myy sille kuka hakee ekana ja jättää muut keskustelut sikseen. Toki myös vaikkapa tinkimisiin kaikki ei vastaile.
Tämä luultavasti. Täälläkin on porukkaa, jotka laittelee yv:tä että ostaisin, vaikka selvästi näkevät ketjusta että tuote menossa jo ketjussa sen aiemmin varanneelle. Itsellekin noita kyselyjä tullut niin en ole vaivautunut niihin vastamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 713
Saisvat kyllä kehittää tonne Toriin jonkuin palaute ja tunnistautumis järjestelmän.
Sais ees tossa mobiili sovelluksessa näkyä myyjän rekisteröitymisaika. Pitää aina mennä työpöytä sivulle, jossa toi näkyy.
Nyt marraskuussa rekisteröitynyt myyjä huijas sitten ilmeisesti multa rahat, kun maksun jälkeen tyypistä ei oo kuulunu mitään!
 
Liittynyt
20.12.2020
Viestejä
64
Saisvat kyllä kehittää tonne Toriin jonkuin palaute ja tunnistautumis järjestelmän.
Sais ees tossa mobiili sovelluksessa näkyä myyjän rekisteröitymisaika. Pitää aina mennä työpöytä sivulle, jossa toi näkyy.
Nyt marraskuussa rekisteröitynyt myyjä huijas sitten ilmeisesti multa rahat, kun maksun jälkeen tyypistä ei oo kuulunu mitään!
Koska maksoit? Voi hyvin ollakin huijari, mutta muistetaan nyt se että tässä on just ollut joulunpyhät välissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 713
Koska maksoit? Voi hyvin ollakin huijari, mutta muistetaan nyt se että tässä on just ollut joulunpyhät välissä.
18 päivä ja molemilla oli sama pankki, että onhan tässä ollu 3 kokonaista arkipäivää sekä aatto aikaa lähettää tai ylensä vastata kyselyyn, että millon lähettää. Maksun kanssa oli kuitenkin ihan hiton kiiire, mutta millään muulla ei näköjään.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
553
Itsellä ollut jotain Torissa myynissä niin jos tarjoukset ovat mitä sattuu eikä varmaan edes luettu ilmoitusta, esim, hintaseurannan mukaan myymäni tuote halvimillaan 140€, itse pyydän 100€ avaamattomasta tuotteesta, niin jaksetaan kuitenkin tehdä tarjouksia 20-40€ ... en noihin edes vastaa ollenkaan.
Itse teen niin että en vastaa muuta kuin tosi ostajille ja järkeville tarjouksille, muut jätän väliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
187
Saako Torin hakuvahteja ilmoittamaan uusista kohteista nopeammin kuin kerran päivässä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 713
Ei näytä Torin ylläpito tekevän mitään näille myyjille, jotka huijaa ihmisiä. Eivät estä myyjää mitenkään ja edes sulje myyntikohteita. Siellä se sama myyjä kaupittelee edelleen olematonta tavaraa, joka kusetti multa rahat kuukaus sitten. o_O
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 058
Huuto.netissä, joka muuten on hyvä, mutta käytettävyydessä tahtoo mennä aina huonompaan suuntaan, ei nyt enää toiminut sivun alhaalle ilmestyvä "tämä sivusto käyttää evästeitä" asetukset kohta.
Eli ei voi säätää hyväksyykö vai ei. Kummasti ok kohta kyllä toimii...
Lähetin ylläpidolle viestin.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Ei näytä Torin ylläpito tekevän mitään näille myyjille, jotka huijaa ihmisiä. Eivät estä myyjää mitenkään ja edes sulje myyntikohteita. Siellä se sama myyjä kaupittelee edelleen olematonta tavaraa, joka kusetti multa rahat kuukaus sitten. o_O
Ja samaan aikaan pistävät jäähylle myyjiä, jotka kerran kuukaudessa sattuvat uusimaan ilmoituksensa tekemällä uuden :itku:
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
23
Oli sitten kadonnut oma huuto.net tunnus. Pistin aspaan viestiä jossa kysyin asiasta niin kuulemma olen itse pyytänyt poistoa ja näin ollen mitään tietoja ei löydy kun kaikki poistuu. Salasana vuotanut nettiin jostain varmaan mutta mikä on mahtanut olla pointtina? Onkohan tuota käytetty kusetuksiin ja sitten pyydetty poistoa?
Minulle kävi jokin aika sitten ikävä kyllä samoin. Olin vuosituhannen alussa (~2005 eteenpäin) erittäin aktiivinen sekä ostajana että myyjänä Huuto.netissä, kunnes into pikkuhiljaa hiipui näihin nettimarkkinoihin. Nyt vuosi tai pari sitten yritin kirjautua sisään, mutta eipäs vaan onnistunutkaan. Kaiken keksimäni kokeiltuani laitoin viestiä asiakaspalveluun, josta tiedusteltiin muun muassa kaikki mahdolliset tiedot (nimet, sähköpostiosoitteet, katuosoitteet), joita tiliin oli mahdollisesti liitetty.

Lopputulos: ei sellaista tunnusta kuulemma ole olemassakaan. Ei siis ole poistettu heidän tai minun toimesta, sellaista ei vain löydy. Harmittaa hieman, koska positiivisten palautteiden määrä oli varmasti yli sadan ja negatiivisten nolla.
Myös minulta katosi huuto.net tunnus kuin savuna ilmaan. Huomasin tämän tässä pari kuukautta sitten. Järjestelmä ei enää tunnistanut käyttäjätunnusta eikä sähköpostiosoitetta. Tunnus oli minulla kylläkin ollut pitkään käyttämättä, vaikka silloin tällöin tulikin selailtua ilmoituksia ilman sisäänkirjautumista. En tullut kysyneeksi asiakaspalvelusta missä mennään, mutta käyttöehdoista löytyi muutama kohta, joiden arvelin selittävän tilannetta omalla kohdallani:

4.9 Palveluntarjoajalla on oikeus sulkea Käyttäjän Käyttäjätunnus ja /tai Kukkaro Käyttäjän toimiessa näiden Käyttöehtojen, lain tai hyvän tavan vastaisesti taikka mikäli Käyttäjä ei ole kirjautunut Palveluun kahteentoista (12) kuukauteen.

6.3 Sopimuksen päättyessä Palveluntarjoaja sulkee Käyttäjän Käyttäjätilin ja Kukkaron sekä poistaa Käyttäjän mahdollisesti tallettaman aineiston Palvelusta.

Itselläni oli kirkkaasti tullut tuo 12 kuukautta täyteen viimeisestä kirjautumisesta, niin arvelin että tunnus tuossa vaiheessa on vedetty silppurin läpi. Mitään sähköpostimuistutusta aiheeseen liittyen en kylläkään arkistoistani löytänyt. Minullakin noita pelkkiä positiivisia oli jonkin verran kertynyt, ja tunnus tuli luotua joskus 2005-2006 aikoihin, joten hieman harmitti kyllä tuo tilanne.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Itselläni oli kirkkaasti tullut tuo 12 kuukautta täyteen viimeisestä kirjautumisesta, niin arvelin että tunnus tuossa vaiheessa on vedetty silppurin läpi. Mitään sähköpostimuistutusta aiheeseen liittyen en kylläkään arkistoistani löytänyt.
13.11.2015 on itselle tullut viimeinen sähköposti otsikolla "Huuto.net uudistuu"

Tuli itselläkin tuo 12kk täyteen monet kerrat jo ennen kuin tunnus hävisi. Mutta voi olla tuostakin kyse tietenkin, aspa vain vakuutteli että olen itse pyytänyt poistoa. Mutta voi olla että on vain heidän sellainen go-to valhe jos tiedetään että järjestelmä kusee tms.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
Minulla on nyt Tori.fi:ssä sellainen "ominaisuus", että olen poistanut suosikkilistalta kohteita ja jonkun ajan päästä ne ilmestyvät sinne takaisin. Onko muilla ollut samaa?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Naispuolinen kaveri pyysi mukaansa puhelinkaupoille huomena. Facesta oli apple kirppikseltä löytänyt oheisen myynti-ilmoituksen. Mun mielestä vaikuttaa vähän epäilyttävälle. Tai ei ihan vähääkään. Jopa ilman rasismikortin vilautusta. Selvästi joku kertakäyttö profiilikin. Mitä noissa pitäisi ottaa huomioon kun tekee kauppaa? Kuitit kai ja tarkistaa imei? Ite en koskaan ole ostanut käytettyä kamaa f2f tai elektroniikkaa käytettynä muutenkaan. Lähinnä turvallisuuden takia siis mukaan menossa, mutta ettei nyt tulisi kusetetuksi kiireessään...
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Naispuolinen kaveri pyysi mukaansa puhelinkaupoille huomena. Facesta oli apple kirppikseltä löytänyt oheisen myynti-ilmoituksen. Mun mielestä vaikuttaa vähän epäilyttävälle. Tai ei ihan vähääkään. Jopa ilman rasismikortin vilautusta. Selvästi joku kertakäyttö profiilikin. Mitä noissa pitäisi ottaa huomioon kun tekee kauppaa? Kuitit kai ja tarkistaa imei? Ite en koskaan ole ostanut käytettyä kamaa f2f tai elektroniikkaa käytettynä muutenkaan. Lähinnä turvallisuuden takia siis mukaan menossa, mutta ettei nyt tulisi kusetetuksi kiireessään...
Jaa, en tiedä... Itse ostan aina luurit uutena niin en tule kusetetuksi.
Mutta jos nouto toimii, niin eiköhän kusetukset jää aika vähille. Varsinkin jos voi laitteen testata.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
963
Minulla on nyt Tori.fi:ssä sellainen "ominaisuus", että olen poistanut suosikkilistalta kohteita ja jonkun ajan päästä ne ilmestyvät sinne takaisin. Onko muilla ollut samaa?
On ollut. En tiedä mistä johtui, mutta minulla auttoi kun poistin haamuilmoitukset myös puhelimen tori-äpin kautta.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Jaa, en tiedä... Itse ostan aina luurit uutena niin en tule kusetetuksi.
Mutta jos nouto toimii, niin eiköhän kusetukset jää aika vähille. Varsinkin jos voi laitteen testata.
Niin kai... joo en itekään ole ostanut tai aikeissa ostaa käytettyä kännykkää. Varsinkaan kun siinä ei taida olla edes kuittia mukaan. lol. yritän ylipuhua neidin harkitsemaan vielä tarkkaan :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 723
Naispuolinen kaveri pyysi mukaansa puhelinkaupoille huomena. Facesta oli apple kirppikseltä löytänyt oheisen myynti-ilmoituksen. Mun mielestä vaikuttaa vähän epäilyttävälle. Tai ei ihan vähääkään. Jopa ilman rasismikortin vilautusta. Selvästi joku kertakäyttö profiilikin. Mitä noissa pitäisi ottaa huomioon kun tekee kauppaa? Kuitit kai ja tarkistaa imei? Ite en koskaan ole ostanut käytettyä kamaa f2f tai elektroniikkaa käytettynä muutenkaan. Lähinnä turvallisuuden takia siis mukaan menossa, mutta ettei nyt tulisi kusetetuksi kiireessään...
Mikä tossa on epäilyttävää? Kaiketi 2016 oikea orkkis SE eikä uusi.

Tossa vastaava ”about samalla rahalla”: IPhone SE 128Gb Tähtiharmaa Kohtalainen - JCT-Huolto Kauppa

Jos jotain haluat katsoa niin sen että luuri on poistettu apple-tilistä. Ps. tuo akku 85:llä on täysin finaalissa sammunee pienessä pakkasessa jo 20-30% varaustasosta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 244
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 723
Mä pistin oman 2016 SEn akun vaihtoon 83% kohdalla (olisi kannattanut vaihtaa jo aiemmin), täysin käyttökelvoton kun 50%->kaput meni suht heittämällä. Kyllä tuollakin pärjäs jos yöllä latasi ja päivällä ei käyttänyt juuri ollenkaan jos meinasi illalla pihalla käyttää. Ei tuolle 85% akulle voi luvata edes vuotta säällistä käyttöikää, joten sen akun vaihdon hinnan (40€) saa suoraan laskea myyntihintaan lisää.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 810
Naispuolinen kaveri pyysi mukaansa puhelinkaupoille huomena. Facesta oli apple kirppikseltä löytänyt oheisen myynti-ilmoituksen. Mun mielestä vaikuttaa vähän epäilyttävälle. Tai ei ihan vähääkään. Jopa ilman rasismikortin vilautusta. Selvästi joku kertakäyttö profiilikin. Mitä noissa pitäisi ottaa huomioon kun tekee kauppaa? Kuitit kai ja tarkistaa imei? Ite en koskaan ole ostanut käytettyä kamaa f2f tai elektroniikkaa käytettynä muutenkaan. Lähinnä turvallisuuden takia siis mukaan menossa, mutta ettei nyt tulisi kusetetuksi kiireessään...
Onko tuo sitten SE mallia 2016 vai mallia 2020?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Onko tuo sitten SE mallia 2016 vai mallia 2020?
Se jäi mulle epäselväksi. Sanoin likalle että tekee selväksi myyjälle että "jossain oleva" kuitti puhelimesta on löydyttävä ennen kuin tullaan kaupoille ja että sen lisäksi testataan omalla sim-kortilla jne. No kuittia ei kuulemma huomiseksi löydy ja blahblah. Vielä kun fb-profiilin perusteella oletan kauppiaan olevan nigerialainen, niin sanoin että en ainakaan tule mukaan jos vielä meinaa tehdä kaupat. Tuli onneksi järkiinsä ja luopui tuosta diilistä.

Mikä tossa on epäilyttävää? Kaiketi 2016 oikea orkkis SE eikä uusi.
Todennäköisesti ihan rehelliseltä pohjalta tämä kyseinen myyjä. Eikä kai tuossa nyt muuta hälytyskelloja helistelevää ole kuin että profiili näyttää siltä että se on luotu todennäköisesti joskus kuukausi sitten. Ainoa tieto on on että seuraa Nigerialaista suomessa asuvaa henkilöä. Ainoat kuvatkin ovat joku motivation poster ja taideräpsyjostain temppelistä. Lisäksi kun kaksi kertaa Helsingissä asuessani multa on viety nimenomaan puhelin ja molemmilla kerroilla afrikkalaista alkuperää oleva nuorukainen tekijänä :rolleyes:Kerran näppärästi taskusta 2003 ja uudestaan 2016 kun tönäistiin pysäkillä yllättäen kumoon ja käsistä samalla pudonnut puhelin lähti maratoonarin matkaan. Ei siis epäilytä mikään tekijä yksin, mutta monet pikkuseikat yhdessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 723
Se jäi mulle epäselväksi. Sanoin likalle että tekee selväksi myyjälle että "jossain oleva" kuitti puhelimesta on löydyttävä ennen kuin tullaan kaupoille ja että sen lisäksi testataan omalla sim-kortilla jne. No kuittia ei kuulemma huomiseksi löydy ja blahblah.
Kuitin vaatiminen / olettaminen että sellainen löytyy jostain 100e luurista joka on 5v vanha on "lievästi" sanottuna typerää touhua, kaupasta saa uusia jos niin paljon jännittää. Jos luuria ei ole paritettu apple-tiliin niin kyllä se silloin 99,5% on ihan "laillinen tuote" vai montako ihmistä meinaat että on jotka eivät parita luuriaan ja sitten että montako näistä pöllitään ja vaikka pölittäisiin niin ketä kiinnostaa tuollainen ikiloppu SER-jäte...

Itse ostin (taas kerran yhden applen) joulukuussa 32gb 2016 SE:n hintaan 60e (käytännössä käyttämätön puhelin..), huutonetistä ja torista tullut 5s:iä vuosien varrella ~3kappaletta hintaan 40-50e ja kuittia ei olisi tullut mieleenkään pyytää yhdestäkään, 2 ostanut sokkona postilla ja 2 hakenut mutta enpä ole siltikään koittanut kuin että lähtee käyntiin sillä räveltäminen sinne asti että pääsee icloud-tiliin asti vie turhan paljon aikaa (apple tilin lukituksen pystyi ainakin joskus katsomaan myös netistä puhelimen takana(/vai asetuksista) olevan "sarjanumeron" perusteella). Tietysti jos olisi ostamassa jotain monen sadan kampetta niin vähän tarkemmin kannattaa tutkia.

Katso hopeisesta omenasta myös, ainakin luotettavampi kuin joku random facebook...
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Kuitin vaatiminen / olettaminen että sellainen löytyy jostain 100e luurista joka on 5v vanha on "lievästi" sanottuna typerää touhua, kaupasta saa uusia jos niin paljon jännittää. Jos luuria ei ole paritettu apple-tiliin niin kyllä se silloin 99,5% on ihan "laillinen tuote" vai montako ihmistä meinaat...ketä kiinnostaa tuollainen ikiloppu SER-jäte...
Kirjoitin sekavasti, mutta et ehkä edes lukenut ketjua ajatuksella tms. Kerroin että en ole käytettyjä ostanut, sekä että en tiedä miltä vuodelta puhelin on. 200€ käteistä kiinostaa varmaan monia. Ketä kiinnostaa kermapurkeilla täytetyt "avaamattomat" iphone boxit? Jokin aika sitten uutisoitiin että joku raukka sellaisen meni ostamaan. Lisäksi nimenomaan kirjoitin...
Todennäköisesti ihan rehelliseltä pohjalta tämä kyseinen myyjä.
Katso hopeisesta omenasta myös, ainakin luotettavampi kuin joku random facebook...
Enhän minä mitään puhelinta tässä ollut ostamassa tai edes ettimässä. Ei tästä sen enempää mun puolesta. Case closed ja kiitti muutamille rakentavista kommenteista joilla sai likan pohtimaan vähän mitä on ostamassa :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 711
Tori.fi on kyllä erikoinen. Huonekalut ei kelpaa halvallakaan, ilmaiseksi sitten taas kelpaa.
Niin tai siis "kelpaa" ilmaiseksi jos suostut viemään ne 130 km päähän jollekin ja asentamaan ne paikalleen. Tai jos suostut varaamaan viideksi viikoksi vain jotta vastaanottaja huomaakin että väri ei sovikaan jääkapin oven värin kanssa yhteen. Tai on valmis katsomaan muuten ne 20 "noutoyritystä" missä noutaja ei saavu sovittuun aikaan paikalle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 516
Niin tai siis "kelpaa" ilmaiseksi jos suostut viemään ne 130 km päähän jollekin ja asentamaan ne paikalleen. Tai jos suostut varaamaan viideksi viikoksi vain jotta vastaanottaja huomaakin että väri ei sovikaan jääkapin oven värin kanssa yhteen. Tai on valmis katsomaan muuten ne 20 "noutoyritystä" missä noutaja ei saavu sovittuun aikaan paikalle.
Joo oot ihan oikeassa.
Pakko sanoa et kun tuosta viestimassasta valitsee ne Virtaset tai Korhoset niin on parempi mahku että joku on tulossa oikeasti hakemaankin...
 
  • Tykkää
Reactions: ie1

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 887
Tori.fi on kyllä erikoinen. Huonekalut ei kelpaa halvallakaan, ilmaiseksi sitten taas kelpaa.
Ei varmaan niinkään muutamasta eurosta kiinni. Ihmisillä varmaan vaan enempi hakuvahteja annetaan tavaroille, kuin halua kahlata jatkuvalla syötöllä tulleita huonekaluja läpi josko sieltä löytyisi löytöjä.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
527
Mitähän tos ebays pitää pistää postitusvaihtoehdoksi kun on myymässä tavaraa?

Vai voiko sen postituksen selvittää sitten kun tuote mennyt kaupaksi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 058
Mitähän tos ebays pitää pistää postitusvaihtoehdoksi kun on myymässä tavaraa?

Vai voiko sen postituksen selvittää sitten kun tuote mennyt kaupaksi?
Voi sen selvittää sittenkin kun tuote on mennyt kaupaksi. Myynti-ilmoituksessa olisi hyvä lukea että postitus onnistuu, muuten kukaan ei tiedä että voit postittaa.
Itse kysyin aina myyjiltä, että onnistuuko postitus, ja lähes aina onnistui. Sovittiin sitten esim. Hermes, joka oli halvin 29e, vaikkapa 30kg paketti saksasta suomeen.

Yksityisviestillä oli paras sopia paketin lähettämisestä, vaikka monilla myyjillä on vaihtoehdot jo valmiinakin.
Myös Hermeksen noutopalvelua kokeilin, eli kuriiri nouti paketin englannista myyjältä, ja paketti sitten saapui minulle. Siinä oli hieman säätämistä, mutta kyllä se lopulta onnistui :)
On jo hieman ikävä noita aikoja, täytyy varmaan taas alkaa tilailemaan laitteita :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 223
Ei hitto näitä taas. "Tyhmä se on, jos ei puolta tarjoa, höhö". Xbox one x, 80e? Otin vittuiluna jo tollaisen tarjouksen. Torissa tämä. Nopeesti ku kattoo, nii jostain syystä one x:n hintataso noussu nyt. About 200e on pyyntihinta keskimäärin. Varmaan äkkiä laskee, ku alkaa next-geniä oleen paremmin tarjolla. Series s tasoinen loppupeleissä, molemmilla hyvää ja huonoa.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Ei hitto näitä taas. "Tyhmä se on, jos ei puolta tarjoa, höhö". Xbox one x, 80e? Otin vittuiluna jo tollaisen tarjouksen. Torissa tämä. Nopeesti ku kattoo, nii jostain syystä one x:n hintataso noussu nyt. About 200e on pyyntihinta keskimäärin. Varmaan äkkiä laskee, ku alkaa next-geniä oleen paremmin tarjolla. Series s tasoinen loppupeleissä, molemmilla hyvää ja huonoa.
Low balleja tulee kyllä jatkuvasti. Vaikka kuinka selkeästi lukee, ettei ole pakkomyynnissä ja hinta on tiukka. Siellä on joku idiootti taas katsellut Huutokauppakeisaria ja luulee nyt olevansa kovakin kauppamies.
:sangry:
 
Liittynyt
17.08.2017
Viestejä
208
Voi helvetti näitä Torin myyjiä. Jo neljäs perättäinen...

Ensin sovimme kaupat, pyydän tilinumeroa jotta voin maksaa. Sitten myyjä katoaa jälkiä jättämättä. Kohde on kuitenkin siellä edelleen, ja ollut jo viikkoja joten tuskin äkkiä sattui menemään jollekin muulle.

Laitetaan niitä kyllä sinne mutta asioiden hoitaminen on ihan helvetin ylivoimaista. :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Yritin teeveetä ostaa. Ilmoituksessa saatesanat "Myyn mikäli tarjous miellyttää!" josta kyllä jo arvasin, ettei tästä kauppoja tule. Itse muutenkin vihaan näitä arvaappa hinta! -ilmoituksia. Noh ensinnäkään ilmoituksessa ei ollut mallia mainittu, joten se piti ensin kysyä. Seuraavaksi kysyin suoraan hintaa, millä voi hakea. Vastauksena suora lainaus: "En osaa sanoa. Odottelen tarjouksia ja katson tuleeko mieluisaa ". Sain kuitenkin korkeimman tarjotun summan. Tarjosin samaa ja kysyin voinko sillä hakea, mutta ei sopinut. Kysyin vielä uudestaan millä hinnalla tuotteen voisi hakea, mutta yhteydenpito loppui. Olkoon, en jaksa leikkiä arvauskauppaa kovin pitkään.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
327
Miten tässä pitäisi toimia, kun ostin Torin kautta vahvistimen, jonka myyjä pakkasi niin kevyesti ettei se kestänyt Postin käsittelyä? Myyjä teki Postille vahingonkorvaushakemuksen, mutta en usko että hän saa sieltä mitään takaisin, koska pakkaus ei ollut riittävä.

Pyysin rahojen palautusta ja lupasin lähettää laitteen omaan piikkiin takaisin, mutta tämän jälkeen en ole enää myyjästä kuullut. Myyjä (tai hänen täysnimikaima) näkyy toimivan yrityselämässä, joten hieman kummastuttaa tällainen käytös.
 

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 887
Miten tässä pitäisi toimia, kun ostin Torin kautta vahvistimen, jonka myyjä pakkasi niin kevyesti ettei se kestänyt Postin käsittelyä? Myyjä teki Postille vahingonkorvaushakemuksen, mutta en usko että hän saa sieltä mitään takaisin, koska pakkaus ei ollut riittävä.

Pyysin rahojen palautusta ja lupasin lähettää laitteen omaan piikkiin takaisin, mutta tämän jälkeen en ole enää myyjästä kuullut. Myyjä (tai hänen täysnimikaima) näkyy toimivan yrityselämässä, joten hieman kummastuttaa tällainen käytös.
Eipä tuossa liikoja ole tehtävissä ellei myyjä kanna vastuutaan. Posti ei maksa mitään ellei ole vakuutettu lähetys.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Ostin eBaysta induktiolämmittimen, jossa ilmoituksen mukaan on kahden vuoden takuu. Myyjänä "yritys" ja sijaintina Tsekki.
Ilmoitus oli saksaksi ja osittain englanniksi.
Sain vielä myyjän "asiakaspalvelusta" viestin, että jos tulee kysyttävää, niin voi ottaa yhteyttä sähköpostilla tai soittaa. Sähköpostiosoitetta ei viestissä ollut, mutta puhelinnumero kyllä.
No 3 kuukautta myöhemmin kyseinen induktiolämmitin hajosi kovan pamauksen saattelemana.
Minä tietysti ottamaan myyjään yhteyttä, että mitenkäs takuu. No, myyjälle ei voi laittaa viestiä, kuin ebayn kautta, mutta vastausta ei saa.
Kaivelin sitten myyjän ebay "yrityksen" tietoja ja löysinkin sähköpostiosoitteen muotoa ihanamyyjä@outlook.com ja "yritys" sijaitsee Shanghaissa. :facepalm:
Eli se siitä takuusta. Onneksi vehjes ei ollut lähelkekkään Suomi-hintoja, mutta kuitenkin sen verran, että vituttaa.
Tästä lähin täytyy tarkistaa noitten "yritys"myyjien taustoja.
Huomioitavaa on, että myyjällä oli vain muutama negatiivinen palaute ja nekin pääasiassa viallisena saapuneesta tuotteesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 235
Ostin eBaysta induktiolämmittimen, jossa ilmoituksen mukaan on kahden vuoden takuu. Myyjänä "yritys" ja sijaintina Tsekki.
Ilmoitus oli saksaksi ja osittain englanniksi.
Sain vielä myyjän "asiakaspalvelusta" viestin, että jos tulee kysyttävää, niin voi ottaa yhteyttä sähköpostilla tai soittaa. Sähköpostiosoitetta ei viestissä ollut, mutta puhelinnumero kyllä.
No 3 kuukautta myöhemmin kyseinen induktiolämmitin hajosi kovan pamauksen saattelemana.
Minä tietysti ottamaan myyjään yhteyttä, että mitenkäs takuu. No, myyjälle ei voi laittaa viestiä, kuin ebayn kautta, mutta vastausta ei saa.
Kaivelin sitten myyjän ebay "yrityksen" tietoja ja löysinkin sähköpostiosoitteen muotoa ihanamyyjä@outlook.com ja "yritys" sijaitsee Shanghaissa. :facepalm:
Eli se siitä takuusta. Onneksi vehjes ei ollut lähelkekkään Suomi-hintoja, mutta kuitenkin sen verran, että vituttaa.
Tästä lähin täytyy tarkistaa noitten "yritys"myyjien taustoja.
Huomioitavaa on, että myyjällä oli vain muutama negatiivinen palaute ja nekin pääasiassa viallisena saapuneesta tuotteesta.
Tee dispute paypaliin jos maksoit sitä kautta.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 595
Ostin eBaysta induktiolämmittimen, jossa ilmoituksen mukaan on kahden vuoden takuu. Myyjänä "yritys" ja sijaintina Tsekki.
Ilmoitus oli saksaksi ja osittain englanniksi.
Sain vielä myyjän "asiakaspalvelusta" viestin, että jos tulee kysyttävää, niin voi ottaa yhteyttä sähköpostilla tai soittaa. Sähköpostiosoitetta ei viestissä ollut, mutta puhelinnumero kyllä.
No 3 kuukautta myöhemmin kyseinen induktiolämmitin hajosi kovan pamauksen saattelemana.
Minä tietysti ottamaan myyjään yhteyttä, että mitenkäs takuu. No, myyjälle ei voi laittaa viestiä, kuin ebayn kautta, mutta vastausta ei saa.
Kaivelin sitten myyjän ebay "yrityksen" tietoja ja löysinkin sähköpostiosoitteen muotoa ihanamyyjä@outlook.com ja "yritys" sijaitsee Shanghaissa. :facepalm:
Eli se siitä takuusta. Onneksi vehjes ei ollut lähelkekkään Suomi-hintoja, mutta kuitenkin sen verran, että vituttaa.
Tästä lähin täytyy tarkistaa noitten "yritys"myyjien taustoja.
Huomioitavaa on, että myyjällä oli vain muutama negatiivinen palaute ja nekin pääasiassa viallisena saapuneesta tuotteesta.
Kai soitit siihen numeroon minkä sait?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 777
Viestejä
4 191 710
Jäsenet
70 785
Uusin jäsen
Esa22

Hinta.fi

Ylös Bottom