Itse tulee noista ostettua oikeastaan vaan täsmänä jotain tiettyä asiaa (hakusanalla), ei niinkään selailtua muuten vaan, joten Huuto.netin kiinakrääsämyyjät eivät siinä mielessä haittaa itseä, toki poistaisin ne jos vaan voisin. Itse suosin vielä Huutoa juurikin sen takia että sieltä on eniten hyviä kokemuksia, myyntihalukkaita myyjiä jotka hoitavat kaupan loppuun asti eikä vain maksutietojen antamiseen, ja palautesysteemi on ihan ehdoton.
Myyjien kannalta se toki on varmaan melko huono mesta nykyään, joten ymmärtäähän tuon käyttäjäkadon. Mutta kyllä siellä aikalailla on ostajien markkinat nykyään. Tori.fi:tä ei tule enää juurikaan käytettyä koska niin usein sen kanssa saa pettyä. Jos tuote on erityisen halpa, on se jo takuulla mennyt jonkun "harrastajan" (*krhtrokarikrhm*) haltuun ja on pian myynnissä pari kymppiä kalliimmalla. Normaalihintaisissa taas saa jatkuvasti tuskailla sen kanssa että joko myyjästä ei kuulu mitään vaikka kuinka pistäisi itsevarman ostotarjouksen, tai sitten sieltä tulee päivän/viikon päästä "Joo sori tuote meni jo unohin poistaa ilmoituksen". Varmaan tämäkin riippuu hieman tavarasta, itse lähinnä retro-SERiä, pelikonsoleita ja CD/DVD-levyjä (ja VHS) yms. noista hamstrannut.
Huuto.net on mielestäni paljon selkeämpi myös siis Osta heti -tuotteille, klikkaat "Osta" ja hyväksyt niin aika suurella todennäköisyydellä se tuote on sun eikä tarvii ihmetellä ja päivystää työajalla noita ilmoja ja viestejä. Tori.fi tarttis kyllä palautteen lisäksi jonkun edes ilmoituksen että "joku on tarjoutunut ostamaan tuotteen" eikä niin että kaikki tuo menee ns. selän takana YV:nä.
Itse en haluaisi olla se k.pää joka sitten taas halutessaan jonkun asian, pistää ostotarjouksen viidelle samanhintaiselle myynti-ilmoitukselle, ja ostaa sen ensimmäisen ja muille sitten ilmoittelee kun kerkiää että "joo en otakkaan". Jotain sitovuutta noissa soisi olla, joka sitten näkyisi muillekin että tais mennä jo. Mun mielestä kaikki yksityisviestit on aika turhia muutenkin, julkinen kyssärikenttä mihin pistää tuotteesta asiaa jos on, ja sitten osoitetietojen vaihto ym. vahvistetun kaupan jälkeen joko jollain integroidulla kikkareella tai ihan vanhan liiton s-postilla. IMO.