Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
Onko joku myynyt jotain huutonetissä sulkemalla huuto-kohdetta etuajassa, kun joku on tarjonnut kommenttikentän kautta "ostan heti, jos myyt hinnalla X"?

Hieman mietityttää, kun kohteen myynti hinta on X eur ja pelkän kommentin mukaan myyntihinta olisikin eri hinta Xeur. Jos ostaja alkaakin väittämään että maksaa sittenkin vain sen hinnan mitä sulkemisajalla varsinaisesti on ollut? Pitääkö sillä sitten myydä?
ilmeisesti kyseessä huutokauppa? Käske ostajaa tekemään sen x summan huuto, ja sen jälkeen suljet kohteen.
Jos kyseessä onkin osta heti tuote, voit sallia hintaehdokuksia ja hyväksyä tai hylätä niitä halutessasi.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
6
ilmeisesti kyseessä huutokauppa? Käske ostajaa tekemään sen x summan huuto, ja sen jälkeen suljet kohteen.
Jos kyseessä onkin osta heti tuote, voit sallia hintaehdokuksia ja hyväksyä tai hylätä niitä halutessasi.
Kyllä, huutokauppa.
Ei tullut mieleenkään että ostajahan voi itse huutaa millä summalla tahansa ja koska vain. Mietin vain että korotussumma on aina sama + mahdollisuus käyttää korotusautomaattia. Joko kunnon aivopieru tai käyttänyt sivua liian vähän.
Tämähän ratkaisee heti sitä ongelmaa joka mietitytti, kiitos nopeasta vastauksesta.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Saattaisin tilata erään tuotteen ebaysta.

Subtotal (1 item) US $49.99
Shipping US $65.26
Import charges US $29.15
Order total US $144.40

No additional import charges at delivery, mitään muutoksia tilaukseen ei voi itse tehdä, voiko tähän luottaa etten joudu enää toistamiseen maksamaan veroja ?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 609
Saattaisin tilata erään tuotteen ebaysta.

Subtotal (1 item) US $49.99
Shipping US $65.26
Import charges US $29.15
Order total US $144.40

No additional import charges at delivery, mitään muutoksia tilaukseen ei voi itse tehdä, voiko tähän luottaa etten joudu enää toistamiseen maksamaan veroja ?
Maksa luottokortilla, niin voit luottaa kyllä.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Saattaisin tilata erään tuotteen ebaysta.

Subtotal (1 item) US $49.99
Shipping US $65.26
Import charges US $29.15
Order total US $144.40

No additional import charges at delivery, mitään muutoksia tilaukseen ei voi itse tehdä, voiko tähän luottaa etten joudu enää toistamiseen maksamaan veroja ?
Global Shipping Programilla tulee ilmeisesti. Ei pitäisi tosiaan tulla mitään ylimääräisiä kuluja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Sama yllätys täälläkin, piti tehdä Schibstedt-tili. Oli pakko tehdä että saan hoidettua meneillään olevat kaupat loppuun... Kävin jo katsomassa sen tietosuoja-asetuksia ja siellä oli painike tilin sulkemiselle. Sitä klikkaan kunhan kaupat on hoidettu ja jää Torin käyttö.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Ei sitten muuta ku lopettaa Torin käytön, sillähän se ratkeaa.

Itse en kyllä ymmärrä mikä ongelma on määrittää se uusi tili joka tulee Tori-tilin tilalle. Ihan ymmärrettävää, että Torin ostanut konserni haluaa harmonisoida käyttäjähallinnan eri palveluiden välillä. Ei ole ensimmäinen eikä varmaan tule olemaan viimeinen kerta kun omistajamuutosten takia joutuu naputtelemaan tilejä uusiksi palveluihin...

Edit: Saa kohta lopettaa parin muunkim palvelun käytön jos ei meinaa tehdä schibsted-tiliä

Mikä Schibsted-tili on?
Tori on ensimmäinen palvelu Suomessa, joka käyttää Schibsted-tiliä. Jatkossa voit käyttää samaa tiliä muissakin Schibsted-palveluissa, kuten Oikotiellä, Rakentaja.fi:n sivustoilla ja Hintaoppaassa.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
En oikein ymmärrä näitä myyjiä torissa jotka suostuvat varmaan tavaroita monen päivän päähän. Siinä käy monesti niin että moni potentiaalinen ostaja ehtii tuon takia poistua ja sitten varaaja ei noudakaan tavaraa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Kannattaa pitää mielessä, että vaikka et jotain asiaa ymmärrä, niin se tarkoita, etteikö sillä voisi jotain merkitystä olla.
Ehkä sä voisit valaista mikä tässä asiassa aiheuttaa näin suuren vastarinnan, että mieluummin lopettaa palvelun käytön kuin tekee sen uuden tunnuksen?

Mua ihan oikeasti kiinnostaa tietää mikä tässä potkii niin voimakkaasti vastaan kun mun nähdäkseni kyseessä on ihan normaali konsernitason toimenpide jolla harmonisoidaan palveluiden kirjautumiskäytäntöjä. Ei noiden ehdoissakaan näyttänyt nopeasti lukemalla olevan mitään sen erikoisempaa kuin muillakaan palveluntarjoajilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Mulla on ainakin henkilökohtainen ongelma se, että käytän sisäänkirjautumisen käyttäjätunnuksena omaa henkilökohtaista/virallista sähköpostiosoitettani. En halua luoda tiliä oikotielle yms muualle tuolla sähköpostiosoitetunnuksella, jonka perusteella voidaan jo arpoa kuka heppu Suomen maasta on kyseessä.
Uuden tilin luominen ei ole ongelma, mutta se on ongelma silloin jos nykyisellä tunnuksella on luotu ilmoituksia ja kaupan pitäisi käydä. Nyt jää ostajille vastaamatta. Ehkä luon jonkin paskatunnuksen Toriin jatkossa, mutta nykyisellä en ainakaan jatka.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
89
Miten menee tämä uuden Schibsted-tilin kanssa se, että olen aikanaa rekisteröitynyt palveluun Suomi24 sähköpostilla. Yritin kirjautua tuonne Torin tilile äsken ja kirjautuessa pitäisi nyt tuolta Suomi24 sähköpostista käydä klikkaamassa vahvistusviestiä. Ja kun kyseistä sähköpostia ei ole ollut enää hetkeen, niin en pääse sieltä mitään vahvistamaan. Joten onko tämä Suomi24 käyttäjätunnuksella tehty tili nyt historiaa? Pystynkö ottamaan tuota vahvistusviestiä toiseen sähköpostiin ja aktivoimaan oman historian sen alle? Yritin tuolta Torin sivuilta katsella, mutta joko ei äly riittänyt löytämään asiaa tai sitten siitä asiasta ei ollut sivuilla mainintaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 138
Miten menee tämä uuden Schibsted-tilin kanssa se, että olen aikanaa rekisteröitynyt palveluun Suomi24 sähköpostilla. Yritin kirjautua tuonne Torin tilile äsken ja kirjautuessa pitäisi nyt tuolta Suomi24 sähköpostista käydä klikkaamassa vahvistusviestiä. Ja kun kyseistä sähköpostia ei ole ollut enää hetkeen, niin en pääse sieltä mitään vahvistamaan. Joten onko tämä Suomi24 käyttäjätunnuksella tehty tili nyt historiaa? Pystynkö ottamaan tuota vahvistusviestiä toiseen sähköpostiin ja aktivoimaan oman historian sen alle? Yritin tuolta Torin sivuilta katsella, mutta joko ei äly riittänyt löytämään asiaa tai sitten siitä asiasta ei ollut sivuilla mainintaa.
Tietenkin pitää olla aktiivinen sposti. Laita viestiä Toriin ja kerro sinne uusi sposti niin eiköhän se siitä onnistu. Muuten ei todnäk onnistu.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
jos silloinkaan
Kyllä mulla kaksi vebratimin muistitikkua (eri tilauksissa) aikoinaan(ehkä 5v sitten) tuli kiinasta perille, tosin toimitus aika taisi olla kuukausi. Joten tämän subjektiivisen kokemuksen perusteella voin sanoa, että on luotettava myyjä, jos ainoa kriteeri tälle on että toimittavat sen, minkä on tilannut ehjänä perille.

En sitten tiedä onko heillä tullut jotain muutoksia viimeisen 5v aikana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Onpa muuten rasittava tuo tori.fi nykyään kun yhtäkkiä kirjautuu ulos.

Olet tekemässä ilmoitusta, kirjoittanut sen loppuun jne, klikkaat itsesi vahvistaudu -sivulle niin tulee tuo vammainen Schibstedin kirjaudu sisään -ruutu.

Saattaa myös kirjautua yhtäkkiä ulos vaikka vain selailet omaa myynti-ilmoitussivuasi. Huoh.

Tekeekö teillä samaa?


Ja sitten kun omia vanhentuneita ilmoituksia laittaa takaisin uutena ilmoituksena, tulee randomilla ne bumerangina takaisin sääntöjenvastaisena, mukamas ilmoitus löytyy jo????? osa kuitenkin menee läpi.

Sitten aina jos laittaa penkit, anturin, tai ratin myyntiin ja jos on vähänkin vihjettä että sisältää airbag-osia, niin SÄÄNTÖJENVASTAINEN.

silti siellä on myynnissä airbaggeja joillain? WTF.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Itellä ei vielä näitä Schibsted tunnuksia ole, mutta mikä on se syy jättää tekemättä?
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Sama yllätys täälläkin, piti tehdä Schibstedt-tili. Oli pakko tehdä että saan hoidettua meneillään olevat kaupat loppuun... Kävin jo katsomassa sen tietosuoja-asetuksia ja siellä oli painike tilin sulkemiselle. Sitä klikkaan kunhan kaupat on hoidettu ja jää Torin käyttö.
Ei nyt ton takia kannata koko Torin käytöstä luopua? Kuitenkin edelleen helpoin paikka päästä turhasta tavarasta eroon.

Huuto.net esim. Ei pääse lähellekkään niitä katsomiskertoja mitä Tori.fi.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 014
Näyttismarkkinat on aika mielenkiintoiset tällä hetkellä. Torista kysyin yhdeltä, jonka GTX960 oli 90 euron hintaan varattuna, että ihan mielenkiinnosta, menikö tuolla summalla kaupaksi. Kyllä meni, ja tuumailin vain takaisin että onnea hyvistä kaupoista... Itse ostin siis tänään yksityisviestitarjouksella GTX970:n 87 eurolla naapuripalstalta. +58% enemmän puhtia ja isommalla videomuistilla varustettu.

GTX1070:n kohdalla myös pientä hintaheiluntaa näkynyt, parhaimmillaan 200 eurolla meni tällä viikolla tamperelainen kortti kun taas Torissa näkyy useita 350 euron hintalappuja ja on jollakulla jopa 400 euronkin lappua tarjolla. Torissa ollut 350 euron GTX1080 alkaa olla jopa hyvä diili näillä 1070:n hintalapuilla.

Myös 400 euron GTX1070 ja 300 euron GTX980 jäivät mieleeni.

Summasummarum - Kannattaa katsoa monia myyntipaikkoja, Torissa tuntuisi olevan tuhdeimmat hinnat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 715
Näyttismarkkinat on aika mielenkiintoiset tällä hetkellä. Torista kysyin yhdeltä, jonka GTX960 oli 90 euron hintaan varattuna, että ihan mielenkiinnosta, menikö tuolla summalla kaupaksi. Kyllä meni, ja tuumailin vain takaisin että onnea hyvistä kaupoista... Itse ostin siis tänään yksityisviestitarjouksella GTX970:n 87 eurolla naapuripalstalta. +58% enemmän puhtia ja isommalla videomuistilla varustettu.

GTX1070:n kohdalla myös pientä hintaheiluntaa näkynyt, parhaimmillaan 200 eurolla meni tällä viikolla tamperelainen kortti kun taas Torissa näkyy useita 350 euron hintalappuja ja on jollakulla jopa 400 euronkin lappua tarjolla. Torissa ollut 350 euron GTX1080 alkaa olla jopa hyvä diili näillä 1070:n hintalapuilla.

Myös 400 euron GTX1070 ja 300 euron GTX980 jäivät mieleeni.

Summasummarum - Kannattaa katsoa monia myyntipaikkoja, Torissa tuntuisi olevan tuhdeimmat hinnat.
Vähän sama se on noissa GTX1060 ohjaimissa täällä io-techin myynti osastolla, oli vielä puolisen vuotta sitten pyynnit siinä 100€ paikkeilla ja nyt järestään kaikki on 200€ ja yli. :smoke:
 

jomatuom

Tukijäsen
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
340
Tori.fi on nyt kaksi kertaa putkeen hylännyt myynti-ilmoituksen missä on juuri otetut valokuvat, kaikki tiedot myytävästä tuotteesta, osasto oikein, vain nouto jne.. Sieltä tulee takaisin geneerinen viesti että ilmoitus ei ole sääntöjen mukainen yms, ei tämä ennen näin hankalaa ole ollut. Lähetin viestin asiakaspalveluun että mikä tässä mättää niin he kyselevät onko laittaa vielä vaikka kuitista kuvaa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Tori.fi on nyt kaksi kertaa putkeen hylännyt myynti-ilmoituksen missä on juuri otetut valokuvat, kaikki tiedot myytävästä tuotteesta, osasto oikein, vain nouto jne.. Sieltä tulee takaisin geneerinen viesti että ilmoitus ei ole sääntöjen mukainen yms, ei tämä ennen näin hankalaa ole ollut. Lähetin viestin asiakaspalveluun että mikä tässä mättää niin he kyselevät onko laittaa vielä vaikka kuitista kuvaa :D
Kenties näitä tällä hetkellä trokareiden ja huijareiden suosiossa olevia tuotteita, eli esim. pleikkareita tai näytönohjaimia kyseessä?
 

jomatuom

Tukijäsen
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
340
Kenties näitä tällä hetkellä trokareiden ja huijareiden suosiossa olevia tuotteita, eli esim. pleikkareita tai näytönohjaimia kyseessä?
Ei tässä nyt ole myytävästä tuotteesta kyse vaan siitä että jos ilmoitus on täysin sääntöjen mukainen ja se hylätään tuollaisella geneerisellä viestillä. Hankala mun on siitä arvata että pitää lähettää asiakaspalvelun sähköpostiin kuva kuitista että saan tuotteen myyntiin.
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Tori.fi on nyt kaksi kertaa putkeen hylännyt myynti-ilmoituksen missä on juuri otetut valokuvat, kaikki tiedot myytävästä tuotteesta, osasto oikein, vain nouto jne.. Sieltä tulee takaisin geneerinen viesti että ilmoitus ei ole sääntöjen mukainen yms, ei tämä ennen näin hankalaa ole ollut. Lähetin viestin asiakaspalveluun että mikä tässä mättää niin he kyselevät onko laittaa vielä vaikka kuitista kuvaa :D
Sama oli mulla joskus kun näytönohjainta yritin myydä uutena käyttäjänä. Tuli vaan viestiä että hylätty ilman sen kummempaa selitystä. Pari kertaa muokkasin ilmoitusta ja samaa viestiä pukkasi ja sitten kyselin että mistähän kiikastaa, niin halusivat kuvan kuitista. Tosiaan uutena käyttäjänä vaikeeta geneerisestä viestistä hoksata että kuittia ovat vailla.

Ihme ja kumma sitten kumminkin tori vilisee kusettajia. :hmm:
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Toi on kyl hyvä et siel lukee tori.fi käyttäjä vuodesta 2012, tjsp. Huomaa heti, että kauan ollu ja tulee jonkinlainen luotettavuus.

Mutta se on kyl jännä miten noi ulkomaalaiset käyttää tori.fi

Kun ei viiti suomalaiset maksaa,niin maahanmuuttajat tai mitkä lie ulkomaalaiset käy hakemassa tuotteet kalliimmalla hinnalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
huuto.netissä ei tosiaan tule katsontakertoja, ellei ole tehomyyjä, joka pystyy laittamaan ilmoituksen roikkumaan kuukausiksi. ja hyvillä hakusanoilla.

tuolla tavalla katsojat tulee googlen kautta.

Ainakin minun teorian mukaan siis näin, koska kyllä siellä kuitenkin kauppa käy, mutta enimmäkseen tehomyyjillä.. sen perusteella kun katsoo suljettuja kohteita.
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
huuto.netissä ei tosiaan tule katsontakertoja, ellei ole tehomyyjä, joka pystyy laittamaan ilmoituksen roikkumaan kuukausiksi. ja hyvillä hakusanoilla.

tuolla tavalla katsojat tulee googlen kautta.

Ainakin minun teorian mukaan siis näin, koska kyllä siellä kuitenkin kauppa käy, mutta enimmäkseen tehomyyjillä.. sen perusteella kun katsoo suljettuja kohteita.
Huuto on aika kuollut paikka nykyään. Siellä on juuri ne muutamat tehomyyjät, mutta ei paljoa muuta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Joo itsekin mieluummin käyttäsin Huutonettiä myymiseen kun siellä ei tarvitse selittää ja vakuuttaa ostajia että sulla on sitä mitä olet myymässä ja että haluat luopua siitä rahaa vastaan. Mutta siellä on niin olemattomat määrät käyttäjiä (toriin verrattuna) ettei se yksinkertaisesti kannata.

Toivottasti tuo Torin uudistus ei vie ostajia pois. Vähän yllättynyt negatiivista kommenteista. Tietysti tuon ostanut firma haluaa lisätä muidenkin omistamiensa palveluiden käyttöä, niin yhtenäinen tunnus auttaa siinä. Edellistä Torin omistajaahan ei kiinnostanut luoda palautesysteemiä. Toivottasti uutta kiinnostaa.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Huuto.netin turmioon on syyllinen vain Huuto.net itse. Ahneus ajoi laittamaan kriittisiä osia kauppatoiminnoista, kuten ihmisten välinen viestittely, maksumuurin taakse sekä joitain muita toimintoja tehomyyjä -statukselle jonka saa jos onnistuu kauppaamaan tavaraa vuoden aikana n€ edestä. Samaten se että voit maksaa siitä että ilmoituksesi nousee hakuehtojen kärkeen takaa sen, että muut ilmot jää auttamatta näiden jalkoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Huuto.netin turmioon on syyllinen vain Huuto.net itse. Ahneus ajoi laittamaan kriittisiä osia kauppatoiminnoista, kuten ihmisten välinen viestittely, maksumuurin taakse sekä joitain muita toimintoja tehomyyjä -statukselle jonka saa jos onnistuu kauppaamaan tavaraa vuoden aikana n€ edestä. Samaten se että voit maksaa siitä että ilmoituksesi nousee hakuehtojen kärkeen takaa sen, että muut ilmot jää auttamatta näiden jalkoihin.
Mihin tuota käyttäjien välistä viestittelyä itse Huuto.netissä oikein tarvi? Ainakin omasta mielestä sen kautta puski näitä renkaanpotkijoiden yhteydenottoja kun kalastelivat ohimyyntiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Huuto.netin turmioon on syyllinen vain Huuto.net itse. Ahneus ajoi laittamaan kriittisiä osia kauppatoiminnoista, kuten ihmisten välinen viestittely, maksumuurin taakse sekä joitain muita toimintoja tehomyyjä -statukselle jonka saa jos onnistuu kauppaamaan tavaraa vuoden aikana n€ edestä. Samaten se että voit maksaa siitä että ilmoituksesi nousee hakuehtojen kärkeen takaa sen, että muut ilmot jää auttamatta näiden jalkoihin.
Itse kyllä laitan Huuto.netin tuhon 99% sen piikkiin, että antoivat muutaman myyjän mellastaa siellä liian pitkään. Kun joka ikinen osio ja alaosio on täynnä kiinakrääsää, yleensä jopa sellaista mikä ei edes kuulu ko. osioon, niin mikä saa potentiaaliset ostajat selaamaan sellaista sontaläjää läpi? Ei mikään. Ja kun sitten ostajat kaikkoaa, niin ennenpitkää häviää myös ne myyjätkin ja kiinarojuongelma sen kuin kasvaa.

Nuo kaikki viestittelyjen piilotukset ym. on ihan toissijaisia juttuja siihen nähden että ostajille koko sivusto on pitkään näyttänyt kiinaromun loppusijoituspaikalta, ja oikeiden tuotteiden metsästäminen seasta on ollut likipitäen mahdotonta.

Myöhemmin ovat saaneet vähän paranneltua hakutoimintoja ym. sellaista millä tuota tunkiota voisi nykyään ehkä juuri ja juuri kyetä käymään läpi, mutta ei oikeastaan ole mitään intoa sinne palata.
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Mihin tuota käyttäjien välistä viestittelyä itse Huuto.netissä oikein tarvi? Ainakin omasta mielestä sen kautta puski näitä renkaanpotkijoiden yhteydenottoja kun kalastelivat ohimyyntiä.
Samaa mieltä. Olen ostamassa tai myymässä tavaraa, enkä etsimässä kirjekavereita. Foorumit sun muut sitten erikseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
"Mikä on tiukka hinta?"

Hitto, että toi ärsyttää joka ikinen kerta yhtä paljon. Lähtökohtaisesti se hintapyynti on se tiukka hinta. Välillä ei jaksa vastata yhtään mitään, joskus taas vastaan että "tarjoamalla voi selvitä".
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Itse kyllä laitan Huuto.netin tuhon 99% sen piikkiin, että antoivat muutaman myyjän mellastaa siellä liian pitkään. Kun joka ikinen osio ja alaosio on täynnä kiinakrääsää, yleensä jopa sellaista mikä ei edes kuulu ko. osioon, niin mikä saa potentiaaliset ostajat selaamaan sellaista sontaläjää läpi? Ei mikään. Ja kun sitten ostajat kaikkoaa, niin ennenpitkää häviää myös ne myyjätkin ja kiinarojuongelma sen kuin kasvaa.

Nuo kaikki viestittelyjen piilotukset ym. on ihan toissijaisia juttuja siihen nähden että ostajille koko sivusto on pitkään näyttänyt kiinaromun loppusijoituspaikalta, ja oikeiden tuotteiden metsästäminen seasta on ollut likipitäen mahdotonta.

Myöhemmin ovat saaneet vähän paranneltua hakutoimintoja ym. sellaista millä tuota tunkiota voisi nykyään ehkä juuri ja juuri kyetä käymään läpi, mutta ei oikeastaan ole mitään intoa sinne palata.
Tää se ongelma munki mielestä on, kaikki järkevä tavara hukkuu sinne kiinakrääsätrokareiden viljelemän massan alle.

Mulle nää paikat ainakin on ollu lähtökohtaisesti sitä varten että näissä myydään ja ostetaan (käytettyä) tavaraa yksityisihmisten välillä. Sinne kun pistät sitte sekaan kymmeniä firmoja jotka floodaa kukin tuhat (tai kymmenentuhatta) ilmoitusta sekalaisesta kiinakrääsästä vieläpä vääriin osastoihin (tyyppiesimerkkinä nyt vaikka menet katsomaan puhelinkategoriaa niin se on täynnä kuoria ja mitälie sälää) niin ei siinä kiinnosta enää paljoa palvelua käyttää..
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
303
Itse tulee noista ostettua oikeastaan vaan täsmänä jotain tiettyä asiaa (hakusanalla), ei niinkään selailtua muuten vaan, joten Huuto.netin kiinakrääsämyyjät eivät siinä mielessä haittaa itseä, toki poistaisin ne jos vaan voisin. Itse suosin vielä Huutoa juurikin sen takia että sieltä on eniten hyviä kokemuksia, myyntihalukkaita myyjiä jotka hoitavat kaupan loppuun asti eikä vain maksutietojen antamiseen, ja palautesysteemi on ihan ehdoton.

Myyjien kannalta se toki on varmaan melko huono mesta nykyään, joten ymmärtäähän tuon käyttäjäkadon. Mutta kyllä siellä aikalailla on ostajien markkinat nykyään. Tori.fi:tä ei tule enää juurikaan käytettyä koska niin usein sen kanssa saa pettyä. Jos tuote on erityisen halpa, on se jo takuulla mennyt jonkun "harrastajan" (*krhtrokarikrhm*) haltuun ja on pian myynnissä pari kymppiä kalliimmalla. Normaalihintaisissa taas saa jatkuvasti tuskailla sen kanssa että joko myyjästä ei kuulu mitään vaikka kuinka pistäisi itsevarman ostotarjouksen, tai sitten sieltä tulee päivän/viikon päästä "Joo sori tuote meni jo unohin poistaa ilmoituksen". Varmaan tämäkin riippuu hieman tavarasta, itse lähinnä retro-SERiä, pelikonsoleita ja CD/DVD-levyjä (ja VHS) yms. noista hamstrannut.

Huuto.net on mielestäni paljon selkeämpi myös siis Osta heti -tuotteille, klikkaat "Osta" ja hyväksyt niin aika suurella todennäköisyydellä se tuote on sun eikä tarvii ihmetellä ja päivystää työajalla noita ilmoja ja viestejä. Tori.fi tarttis kyllä palautteen lisäksi jonkun edes ilmoituksen että "joku on tarjoutunut ostamaan tuotteen" eikä niin että kaikki tuo menee ns. selän takana YV:nä.

Itse en haluaisi olla se k.pää joka sitten taas halutessaan jonkun asian, pistää ostotarjouksen viidelle samanhintaiselle myynti-ilmoitukselle, ja ostaa sen ensimmäisen ja muille sitten ilmoittelee kun kerkiää että "joo en otakkaan". Jotain sitovuutta noissa soisi olla, joka sitten näkyisi muillekin että tais mennä jo. Mun mielestä kaikki yksityisviestit on aika turhia muutenkin, julkinen kyssärikenttä mihin pistää tuotteesta asiaa jos on, ja sitten osoitetietojen vaihto ym. vahvistetun kaupan jälkeen joko jollain integroidulla kikkareella tai ihan vanhan liiton s-postilla. IMO.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Mihin tuota käyttäjien välistä viestittelyä itse Huuto.netissä oikein tarvi? Ainakin omasta mielestä sen kautta puski näitä renkaanpotkijoiden yhteydenottoja kun kalastelivat ohimyyntiä.
Sillä sai mm. pyydettyä lisäkuvia kohteesta. Ennen ei voinut kirjottaa edes kohteeseen kysymyksiä niin käyttäjien välinen kommentointi oli mahdotonta. Nytten voi sitten spämmiä noita kysymyksiä mutta siihenkään tekstilootaan ei voi kuvia liittää, pitää laittaa erilliselle saitille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 715
Mihin tuota käyttäjien välistä viestittelyä itse Huuto.netissä oikein tarvi? Ainakin omasta mielestä sen kautta puski näitä renkaanpotkijoiden yhteydenottoja kun kalastelivat ohimyyntiä.
No vaikka kysellä tuotteen tarkempaa sijaintia mahd. noutoa ajatellen.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
Sillä sai mm. pyydettyä lisäkuvia kohteesta. Ennen ei voinut kirjottaa edes kohteeseen kysymyksiä niin käyttäjien välinen kommentointi oli mahdotonta. Nytten voi sitten spämmiä noita kysymyksiä mutta siihenkään tekstilootaan ei voi kuvia liittää, pitää laittaa erilliselle saitille.
Ilmoitukseen voi lisätä kuvia. Muistaakseni 5 kuvaa saa olla.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Tori.fi ...voi että kun olisivat tehneet sen mitä olen sanonut jo vuosia sitten:
laittakaa ilmoituksille joku (mitättömän pieni) hinta!!

Jos ilmoituksille olisi laitettu 10cent hinta niin sieltä karsiutuisi valtavat määrät turhaa sontaa pois. Paras palvelu mun mielestä hankkiutua tavarasta eroon mutta halua kehittämiselle ei oikein ole...viimeisimmät uudistukset ei oikein omaan silmään ainakaan ole toimineet. Tuleeko tori.fi iso osa tuloista mainosten kautta jolloin on tärkeintä että käyntejä sivuilla on mahdollisimman paljon? (*) Vai mistä lie johtuu.


(*) Jos osumia halutaan niin erikseen voisi olla ilmainen "Tori.fi - roskaosasto" jossa olisi näitä käytettyjä leluja yms roskaa 1-5€ hintaan (nythän iso osa ilmoituksista on juuri näitä) ja sitten "Tori.fi - maksullinen" johon saisi esimerkiksi 5€ hintaan ostaa 50kpl ilmoitusoikeuksia.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Tori.fi ...voi että kun olisivat tehneet sen mitä olen sanonut jo vuosia sitten:
laittakaa ilmoituksille joku (mitättömän pieni) hinta!!
Jos olis maksullinen niin itse varmaan käyttäisin jotain muuta palvelua...

Edit: näissä mitättömän pienissä hinnoissa on myös se ongelma että monesti niiden periminen ja käsittely tulee maksamaan enemmän kuin niistä saatava rahamäärä.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 804
Joku palaute systeemi tuonne Tori.fi pitäisi kyllä saada rakennettua. Aivan mahdotonta ostaa mitään muuta kun noudettavaa tavaraa tuolta, kun mitään tietoa myyjän historiasta ei ole. Ainoa mistä voi arvailla on muut myynnissä olevat tuotteet ja koska on liittynyt, mistä kumpikaan ei välttämättä kerro yhtään mitään. Ihan uskomatonta ettei Suomen suurimpaan käytetyn tavaran myyntipalveluun olla saatu vuosien saatossa tehtyä mitään tuota asiaa edistävää.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Voisi olla että se ilmainen osio kannattaisi eriyttää? Ainakin itse kun etsin ostettavaa niin niitä myytäviä tuotteita on mahdoton selailla ilman filttereitä koska kamaa on niin paljon.. ja iso osa siis sellaista aivan täysin turhaa rihkamaa joka kuormittaa vain palvelua.

Joka tapauksessa tori.fi on kyllä hyvä sivusto ja muutama hakuvahti itselläkin on melkein koko ajan jos sattuisi jotain haaviin tarttumaan :)
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
914
Tori.fi ...voi että kun olisivat tehneet sen mitä olen sanonut jo vuosia sitten:
laittakaa ilmoituksille joku (mitättömän pieni) hinta!!

Jos ilmoituksille olisi laitettu 10cent hinta niin sieltä karsiutuisi valtavat määrät turhaa sontaa pois. Paras palvelu mun mielestä hankkiutua tavarasta eroon mutta halua kehittämiselle ei oikein ole...viimeisimmät uudistukset ei oikein omaan silmään ainakaan ole toimineet. Tuleeko tori.fi iso osa tuloista mainosten kautta jolloin on tärkeintä että käyntejä sivuilla on mahdollisimman paljon? (*) Vai mistä lie johtuu.


(*) Jos osumia halutaan niin erikseen voisi olla ilmainen "Tori.fi - roskaosasto" jossa olisi näitä käytettyjä leluja yms roskaa 1-5€ hintaan (nythän iso osa ilmoituksista on juuri näitä) ja sitten "Tori.fi - maksullinen" johon saisi esimerkiksi 5€ hintaan ostaa 50kpl ilmoitusoikeuksia.
Olisihan se varmasti nopea keino karsia ilmoituksia palvelusta, mutta tuskin sillä tavalla kuin tarkoitit. Itse näen tori.fin lähiökirppareiden sähköisenä korvikkeena, paikkana, jonne bengalin tiikerit ovat aina tervetulleita. Jos jostakin syystä ei kuitenkaan halua törmätä niihin, niin kyseisen kategorian voi kiertääkin.

Enemmän tuo palaute systeemin puute nakertaa, vaikka jonkinlaisen kuvan vastapuolesta saakin chatin kautta. Mutta sitä kautta saa myös kaupankäynnin varjopuolet vastaansa, kun viestien pommittaminen on niin paljon helpompaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 315
Viestejä
4 194 056
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom