Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
Saatoinpa tulla kusetetuksi, kun maksoin viime sunnuntaina turkulaiselle Joelille MobilePaylla 730e Zotacin 3070:sta tori.fi:stä bongaamani ilmon perusteella.

Torstain jälkeen ei ole katsonut tori-viestejä, puhelimessa ilmeisesti mun numero estolla, kun soi kerran ja sitten tuuttaa varattua. Whatsappilla näkyi tänään vielä lukeneen viestin jonka pistin. Pitää varmaan vielä kokeilla toisesta numerosta soitella, mutta vähän pahalta näyttää.

Oli kuitenkin ollut syksystä tori-käyttäjä, eikä noin muuten mitään epäilyttävää ilmoituksessa, kun noutokin olisi käynyt yms. Hintakin oli suht normaali vielä viikko sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Joo toi tori on vähän tollanen kun ei ole palaute systeemiä ja tunnistautumista.

Ite ostin toissaviikolla 2070s:n torista e:xxxx:ltä 400e:llä. Myyjä postasi vielä päivämäärälapun kortin kanssa kun pyysin ennen rahoja. No postittamisessa jotain ongelmaa eikä seurantanumeroa tullut mutta kuulemma oli postissa. Kun ei pariin päivään kuulunut niin hänen selvityksen mukaan oli kuulemma palautunut hänelle. Taas tuli ongelmia posittamiseen kun ei tapahtunut ke, to eikä pe. Pe ilallalla laitoin sitten viestiä, että rahat takaisin la iltaan mennessä tai tutkintapyyntö. Palkkapäivä kuulemma ma, jotta silloin pitäisi siirtää... Voi pitää paikkansa kun mullakin tuolloin.

Kusetuksen maku jäi heti kättelyssä kun ei tullut koodia eikä näkynyt oma postissa, mutta pelissä olin aika pitkään mukana kun oikeasti kiinnosti saada kortti. Lisäksi en ole ennen törmännyt kusettajiin jotka jaksaa vastailla. Yleensä rahat tilillä -> radiohiljaisuus. Joten tässä tapauksessa voi olla vaan joku elämässä epäonnistuja, pikavippi tai jotain muuta. No maanantaina sen näkee sitten taas tuleeko eurot vai jatkuuko selitykset.

Ärsyttävintä keissisä oli kun olin viikon ilman näyttistä kun odotti tuota :O. No täältä onneksi sai 1080ti:n kahdessa päivässä postin kautta koneeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Joo toi tori on vähän tollanen kun ei ole palaute systeemiä ja tunnistautumista.

Lisäksi en ole ennen törmännyt kusettajiin jotka jaksaa vastailla. Yleensä rahat tilillä -> radiohiljaisuus. Joten tässä tapauksessa voi olla vaan joku elämässä epäonnistuja, pikavippi tai jotain muuta. No maanantaina sen näkee sitten taas tuleeko eurot vai jatkuuko selitykset.
Itse olen törmännyt kahteen tällaiseen kusettajaan jotka jatkaa vastailua jopa parikin viikkoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 717
Itse olen törmännyt kahteen tällaiseen kusettajaan jotka jatkaa vastailua jopa parikin viikkoa.
Minä kerran. Siitä tosin ei ole vielä tänä päivänäkään täysin varmuutta onko posti hävittänyt kirjeen (Nintendo Switch peli) vaiko myyjä kusetti rahat...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 062
Joo toi tori on vähän tollanen kun ei ole palaute systeemiä ja tunnistautumista.

Ite ostin toissaviikolla 2070s:n torista Vitalilta 400e:llä.
Oliko tuo myös etunimi ja alkoiko sukunimi m:llä? Jos oli niin pitäisi olla luotettava myyjä :)
Ei kannata ostaa torista tuntemattomilta koskaan. Tästäkään ketjusta ei tarvitse katsoa kuin pari viestiä ylöspäin, ja ei voi kuin ihmetellä 730e ja 400e näyttiksiä tuntemattomilta tehtyjä ostoksia...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Oliko tuo myös etunimi ja alkoiko sukunimi m:llä? Jos oli niin pitäisi olla luotettava myyjä :)
Ei kannata ostaa torista tuntemattomilta koskaan. Tästäkään ketjusta ei tarvitse katsoa kuin pari viestiä ylöspäin, ja ei voi kuin ihmetellä 730e ja 400e näyttiksiä tuntemattomilta tehtyjä ostoksia...
Joo varmaan sama heppu. Voi olla, että on vaan feilattu, mutta en mä jaksanut tota sorvausta enää katsoa pidemmälle. Itse prosessi kun on normaalilla atk:ta käyttävällä ihmisellä sellanen, että ostaa kännykällä/netistä paketin kirjottaa tiedot päälle (n.5min ja samalla ostajalle menee seurtantakoodi). Sitten jättää lootan vaikka eteiseen odottamaan ja vielä postiin kun jaksaa. Voi olla, että paketti on jossain seikkaillut vaikka itse sitäkin epäilen kun en ole koskaan moisessa itse onnistunut vaikka satoja kauppoja takana.

Terve, Ostaisin kortin pyynti+postit. -xxxxx
nähty
  • 3.2, 14:56
    Moi, no toihan voisi käydä:)
  • 3.2, 15:00
    Minnes päin pitäisi postittaa?
  • 3.2, 15:00
    Rahat tilille paketti postiin periaatteella? Mobilepay? Posteihin riittää varmaan 10€. Viitetkö vielä laittaa vielä kuvan missä ks. kortti ja sun nimi ja päivämäärä. Numero: xxxxxx . xxxxxx suuntaan postitus.
    nähty
  • 3.2, 15:01
    Juu voin laittaa hetki
  • 3.2, 15:31
    ilmeisesti meni kaupaksi?
    nähty
  • 3.2, 15:31
    muualle siis?
    nähty
  • 3.2, 15:33
    siis poistin sen koska tuli liikaa viestii, laitan sen kuvan kun olen kotona 20-30 min
  • 3.2, 15:34
    :) okei ymmärrän.
    nähty
  • 3.2, 15:36
    Siis sulle se on nyt varattuna ku muut laitteli tyyliin jotain 320e ja tuun hakee :D
  • 3.2, 15:39
    Itseasiassa olen jo 5-10 minuutin päästä kotona niin laitan sen kuvan
  • 3.2, 15:41
    Hyvä homma. Joo tätä kautta tulee hirveästi viestejä (juuri myin 3080:n) ja kaupanteko välillä vähän vaikeaa.
    nähty
  • 3.2, 15:42
    Juu no vissiin vähän halutut noi näyttikset kun ei kaupoissa ole paljoon Bitcoinin takii heh
  • 3.2, 15:52
    "kuvakortista"
  • 3.2, 15:59
    Kiitokset. Maksu mobilepayllä?
    nähty
  • 3.2, 16:01
    kyllä hetki pieni
  • 3.2, 16:02
    Onko tässä muuten takuuta jäljellä?
    nähty
  • 3.2, 16:05
    odotas etsin kuitin niin tarkistan
  • 3.2, 16:09
    En ole yhtään varma missä se kiitti on, mutta kai siinä on pakko olla takuuta jäljellä
  • 3.2, 16:13
    Haitko kaupasta vai löytyiskö sähköpostista? Mutta olis jees jos löytyy jossain vaiheessa. Kaupat voidaan kyllä hoitaa pois alta, jotta saat kortin matkaan :).
    nähty
  • 3.2, 16:15
    Tuota kaupasta silloin hain, niin voin toki yrittää etsiä sen kuitin
  • 3.2, 16:15
    ja voin laittaa vaikka kuvan sitten jos se löytyy?
  • 3.2, 16:16
    Ja laitatko omat tiedot minne lähetän
  • 3.2, 16:19
    osote: xxxxxxx
    nähty
  • 3.2, 16:19
    Laitatko koko nimen ja numeron niin siirtelen eurot
    nähty
  • 3.2, 16:19
    Nimi: xxxxxxxx
  • 3.2, 16:20
    Laitanko postiautomaattiin tulee vai mites?
  • 3.2, 16:20
    numero: xxxxxxx
  • 3.2, 16:20
    Automaatti ok. Jos pitää valita niin xxxxxxxxxx
    nähty
  • 3.2, 16:21
    jees
  • 3.2, 16:21
    Niin laitatko mobile payssa vai?
  • 3.2, 16:21
    Aa juu tuli
  • 3.2, 16:21
    joo sieltä lähti
    nähty
  • 3.2, 16:22
    Jees käyn pistämässä sen postiin enne 19, ja laitan sitten sen seuranta koodin
  • 3.2, 16:23
    Jees hieno homma niin vosi olla perjantaina täällä! Mutta tosiaan jos sen kuitin jostain vielä bongaat.... tuskin tulee mitään, mutta takuu asiat hoituisi vähän helpommin.
    nähty
  • 3.2, 16:24
    Niin, yritän etsiä sen kuitin uskoisin että tuolla lipastossa voisi jossain olla
  • 3.2, 16:25
    Mutta kiitos kaupoista etukäteen, kun sai helposti hoidettua:)
  • 3.2, 16:41
    Ei mitään sama sinne, kiitoset. Kivuttomasti tähän asti ainakin hoitunut!
    nähty
  • 3.2, 20:38
    Moi, tuota mää nukahdin , niin en ehtinyt viedä sitä postiin niin vien huomenna aamusta, pahoittelut
  • 3.2, 20:38
    olin viime yön töissä niin vähän väsytti
  • 3.2, 20:45
    Okei, nou hätä. Kuitenkin lähtee vasta iltapäivällä tänne suuntaan.
    nähty
  • 3.2, 20:45
    Juu, heräilen suht aikasin niin saan ennen iltapäivää laitettuu
  • 4.2, 9:38
    moriesta, matkalla pitäis olla, siellä oli jotain häikkää postiautomaatin kanssa niin jätin vain postin toimipisteeseen.
  • 4.2, 12:02
    Ok. Saitko seurantanumeroa?
    nähty
  • 4.2, 15:42
    No siis missä sen pitäisi näkyä
  • 4.2, 15:44
    yleensä olen tehnyt netin kautta sen jutun niin sieltä saanut seurantanumeron mutta nyt tein kaiken paikan päällä kun postiautomaateis oli jotain häikkää
  • 4.2, 16:06
    Vissiin kuitissa, mut eiköhän postista joku viesti tule sit ku täällä. Niin ei väliä. Numeron varmaan laitoit siihen?
    nähty
  • 4.2, 16:15
    Kyllä laitoin
  • 4.2, 16:15
    numero: xxxxxxx
  • 4.2, 16:15
    tuon
  • 4.2, 16:20
    Roger. Posti muistaa viestillä sit ku noudettavissa niin eipä sillä koodilla väliä.
    nähty
  • 5.2, 0:42
    pistähä huomenna viestii jos on tullut tänään:)
  • 5.2, 17:08
    Ei tullut nouto viestiä... Yleensä tossa 4 paikkeilla tulee jos on tullakseen sinä päivänä. Ei sulle tosiaan tullut sitä seurantakoodia postista? Näkisi missä loota seilaa.
    nähty
  • 5.2, 18:04
    odota hetki tarkistan:)
  • 5.2, 18:30
    Ei tullut
  • 6.2, 3:57
    Jos se ei tänään tule, niin ihan viimeistään maanantaina pitäisi
  • 7.2, 19:28
    Hei, laitahan huomenna viestiä jos tulee koska olen vähän huolissaan kun noin kauan menee:/
  • 7.2, 20:40
    Juu. Ilmottelen.
    nähty
  • 7.2, 20:55
  • 8.2, 16:00
    Moi, onko tullut mitään?...
  • 8.2, 17:55
    Ei oo tullut viestiä. Mistä päin lähetit kortin?
    nähty
  • 8.2, 17:56
    xxxxx posti
  • 8.2, 17:56
    xxxxx posti
  • 8.2, 17:57
    tarkistin ne tiedot silloin muutamaan otteeseen, soitan tuonne postin asiakaspalveluun ja kysyn että mikä homma
  • 8.2, 18:56
    Sen verran pieniposti, että ne vois saada jostain kaivettua sun lähetyksen tiedot ja sen seurantakoodin.
    nähty
  • 8.2, 18:56
    Ilman sitä koodia on aika turha soittaa asiakaspalveluun...
    nähty
  • 8.2, 18:57
    no mutta nehän näkevät sen lähetyksen nun niemellä kai
  • 8.2, 18:59
    Niin juu en tiedä kyllä mitä tallentavat. Mutta voi olla, että löytyy nimelläkin.
    nähty
  • 8.2, 20:44
    Posti selvittää huomenna tuon päivällä ja sitten
  • 8.2, 20:44
    mulle soitetaan
  • 8.2, 21:55
    Okei, hieno homma!
    nähty
  • 8.2, 22:03
    Jees
  • 9.2, 16:40
    Nouto viestiä ei ainakaan tänne ole tullut. Mites sinne suuntaan onko kuulunut postista jotain?
    nähty
  • 9.2, 16:48
    Moi, olin just laittamssa viestii
  • 9.2, 16:48
    elikkä
  • 9.2, 16:49
    postil oli mennyt joku ihan sekasin niin sen takia sinulle ei tullut sitä noutoviestiä ja ne päätti sitten että lähettää sen minulle takaisin:D
  • 9.2, 16:49
    mites tehdään
  • 9.2, 16:54
    Okei. Pääasia ettei hukkunut järjestelmän syövereihin.
    nähty
  • 9.2, 16:55
    Tarvetta olisi kyllä kun tässä on kohta viikko oltu ilman konetta
    nähty
  • 9.2, 16:55
    Ymmärrän:/, minulle sanottiin että sen pitäisi olla jo huomenna takasin täällä
  • 9.2, 16:55
    Ok.
    nähty
  • 9.2, 22:44
    Laitanko uudelleen tulemaan vai? Sitten kun tulee
  • 9.2, 23:52
    Kyllä menee hermot tohon postiin kun toinen kerta puolen vuoden sisään käy tällee
  • 10.2, 7:09
    Juu mielellään kiitos. Niin pääsee viikonloppuna pelailemaan. Eipä noille oikein mitään voi. Ei sentään hävinnyt sinne.
    nähty
  • 10.2, 15:58
    jees
  • 10.2, 17:40
    Mites tuliko kortti takaisin ja saikko postiin?
    nähty
  • 10.2, 18:57
    Eipäs ole vielä tullut, huomenna se varmaan tulee niin jos laitan samantien takas niin eiköhä se ehdi perjantaina tulla
  • 10.2, 19:23
    Juu pitäis ehtiä. Muista laittaa seurantakoodia niin pääsen kattomaan missä matkaa vaikka ei se yhtään nopeammin sitä seuraamalla tule
    nähty
  • 10.2, 19:25
    juu
  • 11.2, 17:02
    Miltäs vaikuttaa?
    nähty
  • 11.2, 17:56
    Moi, tosiaa tuli äsken ilmoitus että voin noutaa, mietin että pitäisikö lähettää matkahuollon kautta?
  • 11.2, 18:33
    Posti on täällä päässä ainakin parempi. MH:lla on vaan yks asiamiespiste.
    nähty
  • 11.2, 18:33
    Paketin lähettäminen – Henkilöille – Posti tuolta vaan ostat paketin ja viet postiin. Juur tuli yks paketti ja se näkyy mulla heti oma postissa (sovellus kännykässä) kun laitat tiedot.
    nähty
  • 11.2, 18:35
    Siis näkyy mulla ennen ku oli jättänyt sitä postiin. Mutta joo taitaa taas mennä yli viikonlopun kun tän päivän paketit on lähteneet... :/. Jos saisit sen huomenissa edes lähtemään niin kaipa se maanantaina on täällä.
    nähty
  • 11.2, 18:37
    jees:)
  • 11.2, 23:06
    laitan huomenna sitä seurantanumeroo
  • 12.2, 13:42
    moi pistän ennen 18 postii:)
  • 12.2, 15:41
    Täältä paketit lähtee joskus 16 ja sen jälkeen postitetut jää seuraavaan päivään... No pääasia että lähtee joskus.
    nähty
  • 12.2, 20:02
    Moi, voitko laittaa ne osoitetieot uudestaan ja sen että minn postiautomaattiin
  • 12.2, 21:05
    Onko sulla siellä matkahuollon pistettä niin ei tulisi ongelmia sen kanssa...?
  • 12.2, 21:13
    Eiköhän tämä ollut tässä. Sulla on mun numero tuolla ylempänä. Huomiseen iltaan asti aikaa palauttaa rahat mobilepay:n kautta. Jos ei sunnuntaina aamulla näy naputtelen tutkintapyynnön poliisille.
    nähty
  • 12.2, 21:16
    Ööh jos haluat rahat takaisin se ei ole lainkaan ongelma, kun en korttia kuitenkaan kerennyt lähettää tänään koska oli paljon muuta puuhailtavaa, käykö että laitan maanantai aamuna ne tukemaan koska minulla tulee palkka silloin?
  • 12.2, 21:16
    Kysyin sinulta alunperin että haluatko että lähetän kortin uudelleen vai en...
  • 12.2, 21:22
    Joo ymmärrän mun oma moka että en ehtinyt tänään viedä omista syistä, mutta ei tarvitse heti huijariksi alkaa luulla
  • 12.2, 21:40
    Maanantai on ok.
    nähty
  • 12.2, 21:54
    okei

Sen verran kauan tehnyt kauppaa netissä, että luottoa on kyllä aika hyvin. Tosin tori on vähän sellanen syöpäle missä en oikein tykkää ostaa tai myydä. Nämä kokemukset vaan vahvistaa lisää sitä pohjaa...

e: Eurot tuli takaisin joten tämä case closed.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
221
Yli 20v netissä tavaraa ostaneena jouduin itse ensimmäistä kertaa tammikuussa kusetetuksi ja juurikin Tori.fi.
Ensin jäi näytönohjain saapumatta ja paria päivää myöhemmin SSD. Summa yhteensä vajaa 140€, onneksi selvisin pienellä jos vrt. yllä oleviin viesteihin.

Tuo puuttuva palaute ja tunnistautuminen on ISO puute torissa jota ihmetellyt siellä alusta asti. Kamat ostin henkilöiltä jotka kuitenkin vähintään sen vuoden olleet torin käyttäjiä sekä ilmoitukset olivat suht asiallisia sekä kuvat kamoista niin eivät kellot soineet.
Rahat saatuaan eivät enää mitään viestejä lukenut.

Ilmoitukset tahoille tehty mutta kiitos suomen lainsäädännön / viranomaisten, ei noita rahoja ikinä tule takaisin saamaan sekä ei kusettajat näistä mitään sanktioita saa muutakuin napautuksen sormille joka on täyttä schaissea. Elleivät sitten ole jo kymmenia kusetuksia tehneet että syyttäjä nostaisi persettä penkiltä.
Poliisi otti tuosta ensimmäisestä tapauksesta yhteyttä ja kertoi haastatelleensa vastapuolta mutta asian ydin ja kaikki muukin jäi vähän ilmaan kiitos hyvin asiasta kiinnostuneen poliisineidin.

Torista tuskin tulee heti ostettua postitse yhtään mitään jos ei noudolla pääse hakemaan, ei sen takia että olisi huijarin pelko vaan esimerkiksi se että viimeisin osa mikä saapui oli Z97 emolevy joka oli kääritty mukavasti SANOMALEHTEEN jossa vastaanottajan nimi päällä.
Ja kuten arvata saattoi, socketin suoja tietysti hukkunut matkalla ja pinnejä osoitti joka ilmansuuntaan, sain onneksi pinnit sinnepäin ja emolevy toimi mutta anyway, myyjiä siellä joka helvetin lähtöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Tuo puuttuva palaute ja tunnistautuminen on ISO puute torissa jota ihmetellyt siellä alusta asti. Kamat ostin henkilöiltä jotka kuitenkin vähintään sen vuoden olleet torin käyttäjiä sekä ilmoitukset olivat suht asiallisia sekä kuvat kamoista niin eivät kellot soineet.
Rahat saatuaan eivät enää mitään viestejä lukenut.
Toriahan mainostettiin alunperin juuri sillä, että siellä ei ole ylimääräisiä kommervenkkejä vaan homma toimii suoraviivaisesti. Sen seurauksena sitten huijaaminen on aavistuksen helpompaa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Yli 20v netissä tavaraa ostaneena jouduin itse ensimmäistä kertaa tammikuussa kusetetuksi ja juurikin Tori.fi.
Ensin jäi näytönohjain saapumatta ja paria päivää myöhemmin SSD. Summa yhteensä vajaa 140€, onneksi selvisin pienellä jos vrt. yllä oleviin viesteihin.

Tuo puuttuva palaute ja tunnistautuminen on ISO puute torissa jota ihmetellyt siellä alusta asti. Kamat ostin henkilöiltä jotka kuitenkin vähintään sen vuoden olleet torin käyttäjiä sekä ilmoitukset olivat suht asiallisia sekä kuvat kamoista niin eivät kellot soineet.
Rahat saatuaan eivät enää mitään viestejä lukenut.

Ilmoitukset tahoille tehty mutta kiitos suomen lainsäädännön / viranomaisten, ei noita rahoja ikinä tule takaisin saamaan sekä ei kusettajat näistä mitään sanktioita saa muutakuin napautuksen sormille joka on täyttä schaissea. Elleivät sitten ole jo kymmenia kusetuksia tehneet että syyttäjä nostaisi persettä penkiltä.
Poliisi otti tuosta ensimmäisestä tapauksesta yhteyttä ja kertoi haastatelleensa vastapuolta mutta asian ydin ja kaikki muukin jäi vähän ilmaan kiitos hyvin asiasta kiinnostuneen poliisineidin.

Torista tuskin tulee heti ostettua postitse yhtään mitään jos ei noudolla pääse hakemaan, ei sen takia että olisi huijarin pelko vaan esimerkiksi se että viimeisin osa mikä saapui oli Z97 emolevy joka oli kääritty mukavasti SANOMALEHTEEN jossa vastaanottajan nimi päällä.
Ja kuten arvata saattoi, socketin suoja tietysti hukkunut matkalla ja pinnejä osoitti joka ilmansuuntaan, sain onneksi pinnit sinnepäin ja emolevy toimi mutta anyway, myyjiä siellä joka helvetin lähtöön.
Yksi syy miksen osta Torista mitään postimyynnillä, vaan lähialueilta noudolla. Sopii mielestäni paremmin juuri tällaiseen paikalliseen kaupankäyntiin, kun kaikenlainen ostajanturva loistaa poissaolollaan.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 138
Toriahan mainostettiin alunperin juuri sillä, että siellä ei ole ylimääräisiä kommervenkkejä vaan homma toimii suoraviivaisesti. Sen seurauksena sitten huijaaminen on aavistuksen helpompaa.
Mutta nyt on ostaminen sekä hankalampaa, että turvatonta, kun mikään muu ei ole muuttunut, kuin että torin yhteydenotot ei tule sähköpostiin, eikä enään näe toriviestejäkään sähköpostista, vaan pitää mennä toriin katsomaan viestit. En ymmärrä mitä näillä muutoksilla on tavoiteltu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Kirsikka kakun päälle olisi, että sinne tulisi kiinan romun myyjät spämmäämään kaikki tukkoon.

Huutishan kuoli käytännössä tohon. Ihan sama mitä hait ja miltä osastolta niin aina tuli jotain kiinan romua haut täyteen mitkä ei liittyneet mitenkään asiaan.

Itse suosin silti huutista vaikka siellä enää ole ketään. Se vaan on tälläselle autistille niin loistava jota ei kiinnosta vittujakaan renkaiden potkinta. Okei romujen myynti kestää helvetin kauan, mutta mikäs kiire tässä on. Aina ne joskus menee kaupaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
eka kertaa laitoin etukäteen tilille suht ison summan torin tavarasta (reilu 700e) niin vähän kuumotti mutta tuli sieltä mitä pitikin....lähinnä se kokonaisuus ratkasee että uskaltaako vai ei, ilmoituksen teksti, viestittelyn taso ja kauanko ollu torin jäsenenä ym
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
425
Laitoin tänään näytönohjainen ostoilmoituksen torille, sainkin heti kusettajilta pari vastausta ja silmille pistävää oli että molempien myyjien kuvat oli otettu täältä myyntipalstalta, toiseen kuvaan oli jopa tämä impotentti, typerä pelle photoshopannut a4:sen jossa nimi ja päivämäärä. Eli vaivaa näkevät kusetuksen eteen, voisivat saman energian suunnata vaikka työnhakuun.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 291
Laitoin tänään näytönohjainen ostoilmoituksen torille, sainkin heti kusettajilta pari vastausta ja silmille pistävää oli että molempien myyjien kuvat oli otettu täältä myyntipalstalta, toiseen kuvaan oli jopa tämä impotentti, typerä pelle photoshopannut a4:sen jossa nimi ja päivämäärä. Eli vaivaa näkevät kusetuksen eteen, voisivat saman energian suunnata vaikka työnhakuun.
Pistä nyt screenshottia. Kuulostaa hauskalta kevennykseltä :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Tänään yritin yhtä näytönohjainta ostaa torista. En kuitenkaan rahoja olisi laittanut etukäteen, vaan kyselin postiennakkomahdollisuutta. Olisi kuulemma käynyt jos laitan pikkusumman tilille etukäteen. Päätin ottaa riskin ja tarjosin postit+ennakkokulut etukäteen. Ei käynyt, vaan 50e olisi pitänyt maksaa etukäteen 200e ohjaimesta. Siinä viestejä vaihdeltaessa kortti poistuu myynnistä, mutta en kuitenkaan kysy myyjältä miksi vaan jatkan viestittelyä. Odottelen, että myyjä sanoisi että kortti on jo myyty, mutta ei mitään. Lopuksi kysyn, että saitko kortin myytyä, kun ilmoitus katosi. Sitten sanoi, että kaupat on sovittu ja odottelee noutajaa.. Toivotin onnea kaupantekoon ja poistuin takavasemmalle.

Vieläkään en oikein ymmärrä mitä tuossa tapahtui. Oliko tämä kusetusyritys, ja jos oli niin miksi myyjä olis poistanut ilmoituksen? Vai yrittikö myyjä pitää kaupan vielä avoimena, jos noutajaa ei kuulukaan? Yleensä noi rahojen etukäteen kyselijät on kyllä selkee punanen lippu.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
Jospa sille tulikin siinä samalla ihan noudolla ostaja.

Hifiä tullu jonkuverra torissa myytyy, lie joku uus ilmiö et tulee paripuheluu monesti, "voiko varata". Ruvennu pyytää varausmaksua, kun vaikee varailla vuorkaudeksikaan ilmanvakuutta, kun tiedä onko edes ostoaikeissa. Siinä voi kans varmaa joku aatella, et on kusettaja kun varauksestaki rahaapyytää.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 138
Jospa sille tulikin siinä samalla ihan noudolla ostaja.

Hifiä tullu jonkuverra torissa myytyy, lie joku uus ilmiö et tulee paripuheluu monesti, "voiko varata". Ruvennu pyytää varausmaksua, kun vaikee varailla vuorkaudeksikaan ilmanvakuutta, kun tiedä onko edes ostoaikeissa. Siinä voi kans varmaa joku aatella, et on kusettaja kun varauksestaki rahaapyytää.
Itse en varaisi muutamaa päivää pidempään, ja sekin edellyttää että esim sovitaan maanantaina, että nouto tapahtuu perjantaina. Toki jos palautteet on kunnossa, on se silloin eri asia, mutta sekin edellyttää että sovitaan noudon tapahtuvan vaikka viikon päästä viikonloppuna. Varausajan pituus riippuu tuotteen kysynnästä. Jotain vanhaa konetta, jota harva kaipaa, ja josta haluaa päästä eroon, voi säilyttää pidempään. Mutta esim. jotain joksenkin tuoretta näytönohjainta en varaisi viikkoa enempää.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
966
Jospa sille tulikin siinä samalla ihan noudolla ostaja.

Hifiä tullu jonkuverra torissa myytyy, lie joku uus ilmiö et tulee paripuheluu monesti, "voiko varata". Ruvennu pyytää varausmaksua, kun vaikee varailla vuorkaudeksikaan ilmanvakuutta, kun tiedä onko edes ostoaikeissa. Siinä voi kans varmaa joku aatella, et on kusettaja kun varauksestaki rahaapyytää.
Minä jos olen jotain halunnut, niin olen itse ehdottanut että maksan varausmaksun. Tällä tavalla varmistan että kauppa on tehty, mutta maksan koko summan vasta kun saan tuotteen. Varausmaksu voi olla luokkaa 5-10 % hinnasta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 609
Joo, siis ite oon myynyt harrastuksen kautta paljon arvokkaampaa keräilytavaraa siinä missä ostanutkin ja oon huomannut, että möi sitten suomessa tai ulkomaille, niin on ihan kätevää maksaa varausmaksu, niin sillä saa selkeästi tiedon onko ostamassa, ja jos joku haluaa multa ostaa, mutta ei just oo koko summaa, niin ehdotan ihan mielellään, että se voi maksaa varausmaksun ja maksaa esim 1kk sisään ja jos ei maksua kuulu niin otan sitten rahat itelle ja myyn muualle. En todellakaan varaile mitään maksutta vaan niin kauan tavara on varattu sille joka iskee ekana rahaa mun suuntaan.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
250
En ymmärrä ylipäätään miksi pitäisi varata jotain. Jos olen ostamassa jotain otan yhteyttä ja sovin ajankohdan milloin nouto onnistuu. Ei sen tarvitse olla samana päivänä, mutta oletan että kaupat on sovittu jos noutopäivä ja aika lyödään lukkoon. Ei siis tarvitse erikseen kysyä voiko myyjä varata tuotteen päivään X asti.

Tietysti ne on sitten oma lukunsa jotka sopii noutoja ja ei koskaan nouda... Usein nekin vaan huomaa jo viestityylistä enkä jaksa kauppoja sen pidemmälle hieroa.

Ja toki jotkut myyvät tyylillä ensimmäiselle joka on oven takana mutta joo.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 609
Jos tavaralle on kysyntää ja yksi kyselijä on ollut niin laitan sille viestiä kyllä että nyt on ottajia, maksatko ennakkoon vai myydäänkö ekalle joka hakee
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
En ymmärrä ylipäätään miksi pitäisi varata jotain. Jos olen ostamassa jotain otan yhteyttä ja sovin ajankohdan milloin nouto onnistuu. Ei sen tarvitse olla samana päivänä, mutta oletan että kaupat on sovittu jos noutopäivä ja aika lyödään lukkoon. Ei siis tarvitse erikseen kysyä voiko myyjä varata tuotteen päivään X asti.

Tietysti ne on sitten oma lukunsa jotka sopii noutoja ja ei koskaan nouda... Usein nekin vaan huomaa jo viestityylistä enkä jaksa kauppoja sen pidemmälle hieroa.

Ja toki jotkut myyvät tyylillä ensimmäiselle joka on oven takana mutta joo.
Mutta kun ne ei ole oma lukunsa jotka sopii noutoja ja ei koskaan nouda. Myyjänä et voi ikinä tietää kummanlaisesta tapauksesta on kyse, vaan ihan kaikki yhtään pidemmälle menevät noudot on sitä varaamista.

Ja samasta syystä postiennakolla ei todellakaan pidä myydä yhtään mitään ilman että pyytää vähintään 2 x postikulut + vaivanpalkat ennakkoon. Ei hirveästi meinaan naurata kun näet vaivan paketoida tavaran ja viedä sen postiin, vain jotta paketti ensin seilaa toiselle puolelle Suomea, on siellä sen maksimisäilytysajan jumissa ja sitten taas seikkailee takaisin sulle, vain jotta pääset vielä maksamaan ne paluumatkan postimaksut että saat oman tavarasi takaisin.

Eli ei, se että joku pyytää postiennakkolähettämisestä etukäteen postiennakkokuluja suurempia maksuja, ei todellakaan ole merkki huijauksesta.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
250
Mutta kun ne ei ole oma lukunsa jotka sopii noutoja ja ei koskaan nouda. Myyjänä et voi ikinä tietää kummanlaisesta tapauksesta on kyse, vaan ihan kaikki yhtään pidemmälle menevät noudot on sitä varaamista.
No joo onhan se niinkin. En itse kyllä myyjänä enkä ostajana kauppoja ikinä ole sopinutkaan kuin korkeintaan parin päivän päähän. Noh, en ole varmaan myynyt riittävän kysyttyä ja arvokasta tavaraa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Ihmeiden aika ei näytä olevan ohi. Naditek limited, eli entinen halvat hinnat, joka siis on kiinan krääsää myyvä paskalafka, kaikki yli 55 000 ilmoitusta näyttäisi olevan kadonnut huuto.netistä
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Nythän se kävi että jouduin ekan huijauksen kohteeksi. Vituttaahan se vaikkei rahaa onneksi paljoa mennyt.

Torista kuulokkeet, ei edes erityisen hyvällä diilillä, halusin ostaa. Postitse piti ihan sijainnin takia hoitaa kaupat. Vastasi hyvin kyselyihin kuulokkeista ja whatsapin kautta lähetti kuitistakin kuvan. Lupasi käydä maanantaina postittamassa ja vielä maanantaina pisti viestiä että käy illalla ja laittaa seurantakoodin sit mulle.

No. Sitten alkoi hiljaiselo. Ei vastaa viesteihin ja soitot menee suoraan vastaajaan. Kerran sain puhelun menemään läpi mutta ei vastannut ja heti uudestaan soittaessa puhelin pistetty kiinni/numero estetty.

Kyllä toi Tori kaipaisi jotain palautejärjestelmää tai tunnistautumista.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
966
En varaa myytävää tuotetta kenellekään, enkä pyydä ketään varaamaan haluamaani tuotetta. Ärsyttää vaan kun lähes aina tulee varailupyyntöjä vaikka ilmoituksessa lukee "en varaa kenellekään" tai "myydään nopeimmalle". Kun varailulinjalle lähtee niin siinä vain palaa turhaa omaa ja muitten aikaa.

Kalliimmat (>satkun) roippeet pyrin ostamaan vain kasvotusten ja olen yleensä valmis lähtemään ostoreissulle heti. Myydessä on toiminut periaate: ensimmäinen maksaja saa tuotteen, ihan sama tuoko rahat käteen vai maksaako verkkopankissa. Näillä on menty jo useampi vuosi ja on toiminut hyvin.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
Nyt vähän kiehuu. Torista sohvaa tuliterä lähes , myyjänkaa whatsapissa chattailtiin realiajassa. Pistin enää parikysymystä makanismista ja miellyttävien vastauksen jälkeen oisin varannu. ja käyny hakemassa Niin näitten kysymyksien välissä henkilö menee varaamaan sohvan jollekkin toiselle. Ja vastaa viestien laitosta 40min viiveellä, että varattu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Nyt vähän kiehuu. Torista sohvaa tuliterä lähes , myyjänkaa whatsapissa chattailtiin realiajassa. Pistin enää parikysymystä makanismista ja miellyttävien vastauksen jälkeen oisin varannu. ja käyny hakemassa Niin näitten kysymyksien välissä henkilö menee varaamaan sohvan jollekkin toiselle. Ja vastaa viestien laitosta 40min viiveellä, että varattu
Myyjä toimi oikein fiksusti, eli myi sille joka ensimmäisenä ilmoitti että ostaa (ja todennäköisesti tulee noutamaan kellonaikaan XX). Ja todennäköisesti sopi tuon 40min aikana kaupan yksityiskohdat ostajan kanssa. Hyvä että jaksoi ilmoittaa myös sinulle että tuote on varattu/myyty. Ei kyselijöistä ikinä tiedä ostavatko tuotteen vai potkivatko vain renkaita.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Nyt vähän kiehuu. Torista sohvaa tuliterä lähes , myyjänkaa whatsapissa chattailtiin realiajassa. Pistin enää parikysymystä makanismista ja miellyttävien vastauksen jälkeen oisin varannu. ja käyny hakemassa Niin näitten kysymyksien välissä henkilö menee varaamaan sohvan jollekkin toiselle. Ja vastaa viestien laitosta 40min viiveellä, että varattu
Itse en varaile renkaanpotkijoille yhtään mitään. 90% heistä katoaa kuin pieru saharaan. Se joka maksaa ensiksi, saa tuotteen. Kerran olin myymässä moottoriajoneuvoa ja joku idiootti lähetti varmaan 20 kyssäriä, ei halunnut tulla katsomaan ja lopulta katosi. Ei enää ikinä tätä.

Ja eihän tuossa mitään väärää tapahtunut, koska et edes sanonut ostavasi, vain kyssäreitä lähettelit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Nykyisin .. Tai no, useamman vuoden on ollut se ilmiö, että nettiin putkahtaa joku "hyvä" kauppapaikka, jossa on hyvinkin kattava tarjonta. Yleensä kyseeessä on kusetus...
Onko tällaisesta paikasta (nettikaupasta) kokemusta:

Liekkö oikea vai aito KUSETUS?
wayback machine ei tunnistanut, joten on uusi.
Melkoisen epäilyttävä pyydys (Sevästi käännetty)
IP on näköjään: 5.100.155.99 (Lontoossa?)
Ripe sanoo ko IP:stä: Public Domain Registry (Virgin Islands)
IP info:
5.100.152.99 IP Address Details - IPinfo.io
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Nykyisin .. Tai no, useamman vuoden on ollut se ilmiö, että nettiin putkahtaa joku "hyvä" kauppapaikka, jossa on hyvinkin kattava tarjonta. Yleensä kyseeessä on kusetus...
Onko tällaisesta paikasta (nettikaupasta) kokemusta:

Liekkö oikea vai aito KUSETUS?
wayback machine ei tunnistanut, joten on uusi.
Melkoisen epäilyttävä pyydys (Sevästi käännetty)
IP on näköjään: 5.100.155.99
Kiinalainen kauppa. Löytyy sivuja vähän joka maasta. Tuolla arvioita uk sivustosta Batterybuy is rated "Poor" with 2.2 / 5 on Trustpilot

Jättäisin ostamatta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Joulukuun puolivälissä tilasin puhelimen suojakotelon muutamalla eurolla Kiinasta eBayn kautta.

Ebayn seurannan mukaan paketti on saapunut Helsinki-Vantaalle 28.12. ja sillä tiellä se on edelleen.

Onkohan tällä hetkellä ruuhkaa oikeasti niin paljon, ettei paketti etene, vai onko paketti jäänyt tulliin ja tullikirje ei ole tullut perille? Vai onkohan paketti vain hukkunut suomalaisen postin käsittelyssä?


Vähän tuota myöhemmin EU-alueelta tilattu paljon arvokkaampi paketti tuli perille alle kahdessa viikossa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Joulukuun puolivälissä tilasin puhelimen suojakotelon muutamalla eurolla Kiinasta eBayn kautta.

Ebayn seurannan mukaan paketti on saapunut Helsinki-Vantaalle 28.12. ja sillä tiellä se on edelleen.

Onkohan tällä hetkellä ruuhkaa oikeasti niin paljon, ettei paketti etene, vai onko paketti jäänyt tulliin ja tullikirje ei ole tullut perille? Vai onkohan paketti vain hukkunut suomalaisen postin käsittelyssä?


Vähän tuota myöhemmin EU-alueelta tilattu paljon arvokkaampi paketti tuli perille alle kahdessa viikossa.
Jos ei ole postin seurannassa näkyvä oikea kirjattu lähetys niin seurantatietoon ei voi luottaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
976
Nykyisin .. Tai no, useamman vuoden on ollut se ilmiö, että nettiin putkahtaa joku "hyvä" kauppapaikka, jossa on hyvinkin kattava tarjonta. Yleensä kyseeessä on kusetus...
Onko tällaisesta paikasta (nettikaupasta) kokemusta:

Liekkö oikea vai aito KUSETUS?
wayback machine ei tunnistanut, joten on uusi.
Melkoisen epäilyttävä pyydys (Sevästi käännetty)
IP on näköjään: 5.100.155.99 (Lontoossa?)
Ripe sanoo ko IP:stä: Public Domain Registry (Virgin Islands)
IP info:
5.100.152.99 IP Address Details - IPinfo.io
Yllä vastattiinkin jo tähän sivuun liittyen, mutta itse toimin aina seuraavasti uuden verkkokaupan kanssa:
1. Etsi sivustolta taustalla olevan yrityksen nimi. Yleensä tämä löytyy helposti esim. yhteydenottolomakkeen, "tietoa meistä" tai tietosuojaselosteen kautta.
1.1. Jos yritystä ei löydy, niin ei kannata edes harkita tilaavansa. Näin on esimerkiksi tässä ostaakku-sivustolla, josta en nopealla etsinnällä löytänyt mitään yritystietoja. Sivusto ei välttämättä ole kusetus, mutta hälytyskellot soi tällöin sen verran kovaa, että kannattaa vakavasti miettiä parempia vaihtoehtoja.
2. Googleta yritys ja tee johtopäätökset
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
737
Olipas erikoinen kauppakokemus tori.fi:ssa, joka kuitenkin päättyi hyvin. Myyjällä oli myynnissä tavarat X, Y ja Z. Näistä tarvitsin ainoastaan tavaran X, mutta myyjä myi nämä ainoastaan pakettina. Paketin hinta oli vain vähän enemmän, mitä tuo X olisi maksanut yksittäin ostettuna, joten ajattelin että ostan koko paketin ja myyn tavarat Y ja Z sitten itse erikseen. Tällöin saisin tavaran X naurettavan halvalla itselleni. Paketti olisi postitettuna kohtuu hankalasti paketoitava ja iso, joten kokeilin kepillä jäätä, josko myyjä suostuisi postittamaan. Yllätys oli suuri, kun se ei ollut ongelma eikä mitään. (PK-seudulla ei olisi kyllä kukaan suostunut tällaista settiä postittamaan, en edes minä.)

- Sovittiin kaupat. Meillä eri pankit, ja myyjällä ilmeisesti äkillinen rahantarve. Myyjä ilmoitti MobilePay-numeron. Numeron alta löytyvä MobilePay-käyttäjän nimi ei vastannut ollenkaan myyjän nimeen. Hälytyskellot alkoivat soimaan ja tiedustelin syytä. Kuulemma kaverin MobilePay numero, ja he saavat sitten keskenään siirrettyä rahat reaaliajassa oikealle tilille.
- Kuulemma kovasti muita kyselijöitä, kaupat tehtävä piakkoin tai menee seuraavalle. Noh, ajattelin että ei minua ole kertaakaan vielä kusetettu ja maksoin. Hinta oli yli satasen, mutta otin nyt sen tietoisen riskin ja tunsin itseni idiootiksi heti tämän jälkeen.
- Myyjä kuittasi, että rahat tulivat ja paketti lähtee heti seuraavana päivänä postiin.
- Seuraavana päivänä myyjä ilmoittaa, että ei lähtenyt auto käyntiin, ei saanut postitettua. Huomenna lähtee postiin. Tässä vaiheessa olin aivan varma, että en näe pakettia ikinä.
- Seuraavana päivänä ilmoitti, että niin paljon muuttohässäkkää nyt menossa, ettei millään saa pakettia postiin tänään päivällä. Lähtee joko illalla, tai huomenna ennen puolta päivää.
- Kun kello sitten kolmantena päivänä oli 12, niin kyselin, että joko on postissa. Hiljaista oli. Parin tunnin päästä tuli kuitenkin viestiä, että on postissa, mutta seurantakoodilappunen olikin mennyt hukkaan. Hohhoi. Tässä vaiheessa olin jo alkamassa uhkaamaan rahojen palautuksella, tai rikosilmoituksella. Posti-äppiin olikin tuosta paketista tullut tiedot, eli "jotain" on laitettu postissa tulemaan.
- Seuraavana päivänä kävin postista hakemassa juuri ne tuotteet, mitä olin ostanut. Kaikki oli niin kuin piti, mutta kyllä tuossa nyt niin monta asiaa haiskahti, että suorastaan ihmettelin, että kaikki lopulta sujui.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Tuo on loistava esimerkki siitä, kuinka leväperäisesti jotkut ihmiset hoitavat asioita. Paljon kauppaa eri alustoilla tehneenä, noita on tullut vastaan yksi jos toinenkin. Olen alkanut aika surutta laittamaan estoja, jos jo alkuvaiheessa esiintyy vähänkään merkkejä tuollaisesta käytöksestä. Ei voi kuin ihmetellä miten näiden ajatuksenjuoksu oikein menee. Vai onko kyse vain välinpitämättömyydestä.
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Tuo on loistava esimerkki siitä, kuinka leväperäisesti jotkut ihmiset hoitavat asioita. Paljon kauppaa eri alustoilla tehneenä, noita on tullut vastaan yksi jos toinenkin. Olen alkanut aika surutta laittamaan estoja, jos jo alkuvaiheessa esiintyy vähänkään merkkejä tuollaisesta käytöksestä. Ei voi kuin ihmetellä miten näiden ajatuksenjuoksu oikein menee. Vai onko kyse vain välinpitämättömyydestä.
Joillakin se kiire ja välittäminen loppuu sillä sekunnilla kun rahat on tilillä. Mitäs sitä siinä vaiheessa hosumaan. Meitä on moneksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Pistin piruuttani yhdelle RTX 3060 tori myyjälle vähän viestiä ja tuskin vastaa. Myyjä oli siis laskenut "hyvää hyvyyttään" MSI RTX 3060 ventus 3X kortin hintapyyntöä päivässä jopa 1200€ -> 950€.

"Miksi näin halvalla myyt? Luulisi tuosta saavan helposti yli tuon 1200€ mikä sulla oli aiemmin pyyntönä. Itse olisin laittanut hinnaksi suoraan 2000€ kun olet niin lahjakkaasti saanut tuon sun näytönohjaimen.

Edit. Ja perään laitoin vielä tämän jimms linkin jossa yli 25kpl suoraan hyllystä paremmalla jäähyllä olevaa 3060 korttia hintaan 649€
Asus GeForce RTX 3060 ROG Strix - OC Edition -näytönohjain, 12GB GDDR6 - 649,90€

Voisihan sitä itsekin laittaa ilmoituksen toriin noista 3060 Strix korteista hintaan 900€/kpl ja hakisi sitä mukaa jimmssiltä niitä kun ostajia ilmaantuu. On tää hullua. Tai kai se pitää vieläkin että ei se ole hullu ketä pyytää vaan se ketä maksaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Ihmeiden aika ei näytä olevan ohi. Naditek limited, eli entinen halvat hinnat, joka siis on kiinan krääsää myyvä paskalafka, kaikki yli 55 000 ilmoitusta näyttäisi olevan kadonnut huuto.netistä
Ilo oli ennenaikainen. Lisää suojelurahaa näyttää olevan maksettu ja samainen roskapulju näyttää taas löytyvän huuto.netistä.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Eilen illalla eBayssa oli jonkinlaisia ongelmia, esimerkiksi sulkeutuneet voittamani kohteet vaan hävisivät. Selaimella minut oli kirjattu ulos eikä sisäänkirjautuminen onnistunut. Sovellus toimi onneksi.
Tänään yksi myyjä laittoi viestiä ja valitteli, kun voitin huutoni niin halvalla eBayn ongelmien vuoksi.
Ihmettelinkin, että miten voitin 4 eri kohdetta varsin alhaisilla huudoilla, eikä tyypillisiä viimeisen sekunnin korotuksia tullut yhteenkään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Tuli Torilta sähköposti, että joku on päättänyt yhdistää tilini johonkin muuhun kuin mihin olen sen tarkoittanut. Tämän myötä luovun Torin käytöstä. On todella ahdistavaa nykypäivänä kun ei ole mitään realistista tapaa tietää mitä henkilökohtaisia tietoja lähetetään minnekin.

Tori-tili on jatkossa Schibsted-tili​
Tori kauppapaikkana säilyy ennallaan mutta yhdellä Schibsted-tunnuksella voi tulevaisuudessa kirjautua kaikkiin Schibsted-konsernin palveluihin, kuten Toriin ja Oikotielle. Schibsted-tili edistää turvallista kaupankäyntiä kattavan tietojenhallinnan sekä vahvemman tunnistautumisen myötä.​
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Tuli Torilta sähköposti, että joku on päättänyt yhdistää tilini johonkin muuhun kuin mihin olen sen tarkoittanut. Tämän myötä luovun Torin käytöstä. On todella ahdistavaa nykypäivänä kun ei ole mitään realistista tapaa tietää mitä henkilökohtaisia tietoja lähetetään minnekin.
Mitenköhän, jos sinne imoittaisi, että ko tilillä ei saa pystyä kirjautumaan muuta, kuin toriin!
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Tuli Torilta sähköposti, että joku on päättänyt yhdistää tilini johonkin muuhun kuin mihin olen sen tarkoittanut. Tämän myötä luovun Torin käytöstä. On todella ahdistavaa nykypäivänä kun ei ole mitään realistista tapaa tietää mitä henkilökohtaisia tietoja lähetetään minnekin.
Eihän sinne toriin edes tarvitse mitään henkilökohtaisia tietoja antaa.

Tässä omat tiedot:
 

Liitteet

Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
1614941484421.png


Mielenkiintoista kuinka monella tavalla nämä ostajat yrittävät saada minut kuljettamaan TV:n heidän luokseen, vaikka ilmoituksessa lukee selkeästi vain nouto. Torissa myyminen muutenkin tuntuu kaikista vaivanloisimmalta iso osa tarjoajista tekee oharit jossain vaiheessa tai sitten tullessaan luistaakin sovitusta hinnasta "mulla onkin vaan tässä satanen kelpaako se tuon 150€ sijasta". Toriin tarvitsisi jonkun tyylisen palautejärjestelmän, että siitä tulisi toimivampi.

Eihän sinne toriin edes tarvitse mitään henkilökohtaisia tietoja antaa.

Tässä omat tiedot:
Itsellä sama, en todellakaan pidä puhelinnumeroa/kokonimeä ilmoituksissa, kun tulee ties mitä hämärämpiä kavereita ehdottelemaan kauppoja
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Edelliset tori.fi kaupat oli hyvät. Tyyppi tuli hakemaan tuotetta jota tarjosin ilmaiseksi, mutta maksoi siitä kympin. Sitten osti vielä toisen tuotteen neljällä kympillä kun mainitsin asiasta.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
6
Onko joku myynyt jotain huutonetissä sulkemalla huuto-kohdetta etuajassa, kun joku on tarjonnut kommenttikentän kautta "ostan heti, jos myyt hinnalla X"?

Hieman mietityttää, kun kohteen myynti hinta on X eur ja pelkän kommentin mukaan myyntihinta olisikin eri hinta Xeur. Jos ostaja alkaakin väittämään että maksaa sittenkin vain sen hinnan mitä sulkemisajalla varsinaisesti on ollut? Pitääkö sillä sitten myydä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 419
Viestejä
4 198 788
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom