Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Oli sitten kadonnut oma huuto.net tunnus. Pistin aspaan viestiä jossa kysyin asiasta niin kuulemma olen itse pyytänyt poistoa ja näin ollen mitään tietoja ei löydy kun kaikki poistuu. Salasana vuotanut nettiin jostain varmaan mutta mikä on mahtanut olla pointtina? Onkohan tuota käytetty kusetuksiin ja sitten pyydetty poistoa?
Onko Huutonetissä kaksivaiheinen vahvistus?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Onko Huutonetissä kaksivaiheinen vahvistus?
Ei ole ainakaan ollut kun olen viimeksi sitä käyttänyt. Eikä mitään sähköpostia ole tullut palvelusta yli viiteen vuoteen. Puhtaasti omaan piikkiin kyllä menee kun en salasanaa useammin vaihtanut, jotenkin vaan aivot skipanneet koko tunnuksen olemassaolon.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
En löytänyt itsekään 2FA-valintaa asetuksista.

Harkitsen tunnuksen poistoa, kun sivu ei enää vuosiin ole ollut erityisen hyödyllinen ja voin joutua vastuuseen tilille murtautuneen teoista. Yli 100 positiivista palautetta kuitenkin on ja tunnusta voisi ehkä hyödyntää jossain muualla (esimerkiksi Torissa, josta palautejärjestelmä puuttuu -- tosin ilmoituksiin huuto.net-linkkejä ei voi laittaa).
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
En löytänyt itsekään 2FA-valintaa asetuksista.

Harkitsen tunnuksen poistoa, kun sivu ei enää vuosiin ole ollut erityisen hyödyllinen ja voin joutua vastuuseen tilille murtautuneen teoista. Yli 100 positiivista palautetta kuitenkin on ja tunnusta voisi ehkä hyödyntää jossain muualla (esimerkiksi Torissa, josta palautejärjestelmä puuttuu -- tosin ilmoituksiin huuto.net-linkkejä ei voi laittaa).
Joskus varmaan 2002 tai 2003 tuli tunnus tehtyä. Oli myös pelkästään positiivisia palautteita, ehkä joku 70? Loppui tuo huuto.netin kun sen valtasi rihkaman jälleenmyyjät ja muut autotalliyritykset krääsöineen, ei oikein löytänyt haulla enää mitään kun oli niin tukossa. Sitten oli ebayn vuoro. Oli vaan pari juttua mitä ei torissa voi myydä sääntöjen takia niin muisti taas tuonkin paikan.

Millainen on mahtanut olla silloin 2000-luvun alkuun tuonkin paikan tietoturva :whistling:
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
344
Tämmönen uutinen osu silmään joten ollaanpas kaikki tarkkoja/varovaisia kun kauppaa tehdään

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
40
Oli sitten kadonnut oma huuto.net tunnus. Pistin aspaan viestiä jossa kysyin asiasta niin kuulemma olen itse pyytänyt poistoa ja näin ollen mitään tietoja ei löydy kun kaikki poistuu. Salasana vuotanut nettiin jostain varmaan mutta mikä on mahtanut olla pointtina? Onkohan tuota käytetty kusetuksiin ja sitten pyydetty poistoa?
Minulle kävi jokin aika sitten ikävä kyllä samoin. Olin vuosituhannen alussa (~2005 eteenpäin) erittäin aktiivinen sekä ostajana että myyjänä Huuto.netissä, kunnes into pikkuhiljaa hiipui näihin nettimarkkinoihin. Nyt vuosi tai pari sitten yritin kirjautua sisään, mutta eipäs vaan onnistunutkaan. Kaiken keksimäni kokeiltuani laitoin viestiä asiakaspalveluun, josta tiedusteltiin muun muassa kaikki mahdolliset tiedot (nimet, sähköpostiosoitteet, katuosoitteet), joita tiliin oli mahdollisesti liitetty.

Lopputulos: ei sellaista tunnusta kuulemma ole olemassakaan. Ei siis ole poistettu heidän tai minun toimesta, sellaista ei vain löydy. Harmittaa hieman, koska positiivisten palautteiden määrä oli varmasti yli sadan ja negatiivisten nolla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Ja sinne meni:

Myi muuten RTX 3090 -kortteja "black friday" -tarjouksena Huudossa 1200 € Osta Heti -hintaan tuossa muutamia päiviä sitten, eli huomiota herättävän halvalla. En tiedä ostiko kukaan.
En tiedä onko huijauksille oma ketju jossain mutta kysyn nyt kuitenkin. Noin hypoteettisesti jos poliisilla olisi rajattomat resurssit ja motivaatio laittaa kaikenlaiset huijarit kuriin niin mitä olisi lain mukaan tehtävissä? Valeostoja, kotietsintää, kuulusteluja, tili- ja puhelintietoja? Onko laissa määritelty jotkut summat milloin mikäkin on petos, huijaus, kavallus jne.
 

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 889
En tiedä onko huijauksille oma ketju jossain mutta kysyn nyt kuitenkin. Noin hypoteettisesti jos poliisilla olisi rajattomat resurssit ja motivaatio laittaa kaikenlaiset huijarit kuriin niin mitä olisi lain mukaan tehtävissä? Valeostoja, kotietsintää, kuulusteluja, tili- ja puhelintietoja? Onko laissa määritelty jotkut summat milloin mikäkin on petos, huijaus, kavallus jne.
Vaikka resursseja olisi loputtomasti, mitä noilla hyötyisi? Näyttöä löytyy yleensä 1-500 kpl nettihuijauksista, nuo kun tekevät liukuhihnalta noita, se ei ole ongelma. Mobilepay tai pankkitili yhdistää tekijään varmasti. Mutta jos rangaistus on olematon, kannattaako poliisin tehdä juuri mitään? Parhaassa tapauksessaa saavat jotain ehdonalaista millä on yhtä vähän merkitystä kuin sakkorangaistuksilla jotka ovat yleisempiä. Yleensähän noilta ressukoilta on luottotiedot menneet aikoja sitten, siihen päälle joko huumekierre ja/tai linnatuomoita. Itselleni soittelivat poliisista muutaman kympin huijauksesta. Kaverilla on sellainen historia, että et ole saamassa rahojasi takaisin. Niin vähän ajattelinkin. Ainoastaan joka kerralla pitenevä vankilatuomio poistaisi noita netistä. Ekalla kerralla kuukausi. Sitten vuosi. 5v. Olisihan tuossa aikaa parantaa tapansa niin tahtoessaan...

 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Onhan näitä uuden tavaran myyjiä nähty.

Yleensä ovat identiteettivarkaita, eli muiden ihmisten kustannuksella tilaavat ja myyvät käteisen toivossa.
Toinen mitä harrastavat, niin tilaavat osareilla ja laskuun niin paljon kun piikkiä riittää ja näin ollen vaihtavat käteiseen tuotteet.
ALV kikkailu on kans yks, mutta se vaatii jo hieman enemmän perehtymistä.

Missään nimessä ei kannata tällaista toimintaa tukea, vaikka uusi rauta 10% alella kuinka himottaisi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Kävin tällaisen keskustelun äsken Torissa minulla myynnissä olevasta (toisesta kuin edelle mainitsemastani) puhelimesta, hintaluokassa 500<1000 €. Yhteyttä otti nimimerkki "Ada". Ilmoituksessa mainitaan puhelimen väri heti 2. sanassa. Google ei löydä yhtään tulosta nimelle "Ada Haanpää". Oma veikkaukseni on, että reaktion perusteella romanikommenttiini kyse oli 80 % romanista ja joka tapauksessa 95 % todennäköisyydellä huijarista, huom. mm. kirjoitusvirheet:

  • Hei! Onko puhelin mahdollisuus tulla ostamaan tänään?
  • Tänään, 12:00
    Moi. Pitäisi onnistua. Olen kotona alkaen joskus klo 15-16 maissa. Asun *Helsingin kaupunginosa pois, missä asun*. Terv. *etunimeni pois*
    nähty
  • Tänään, 12:35
    Okei, loistavaa, itse tulen lahdesta asti hakemaan. Saanko puh num, helpompi saada kiinni txt
  • Tänään, 12:38
    Onko tää se musta "aura black" vai se "aura glow". Toivottavasti musta
  • Tänään, 12:38
    Saanko nimesi kiitos? Tämä on musta. T. *koko nimeni pois*
    nähty
  • Tänään, 12:39
    Ada Haanpää
  • Tänään, 12:39
    Kiitos. Joudun tekemään etukäteisseulontaa huijareiden vuoksi.
    nähty
  • Tänään, 12:42
    Laitan nroni hieman myöhemmin, niin voit soittaa. Miten ajattelit maksaa puhelimen?
    nähty
  • Tänään, 12:43
    Mikä paras tapa sinulle? Mobilepay, käteinen?
  • Tänään, 12:48
    Käteinen.
    nähty
  • Tänään, 13:00
    Ok
  • Tänään, 13:01
    Homma menee niin, että laita joku todiste itsestäsi, esim. linkki someprofiiliin tai vastaavaan, mieluiten listattu puhelinnumero, mikä löytyy nimellä, mihin voin soittaa. Ja mustalaisten kanssa en tee mitään kauppoja omien ja muiden huonojen kokemusten kanssa. Nämä heti tiedoksi, etten tämän enempää käytä asiaan turhaan aikaani, koska tämä vaikuttaa samanlaiselta epämääräiseltä yhteydenotolta, mitä Torissa valitettavasti viimeaikoina alkanut olemaan roskasakin toimesta.
    nähty
  • Tänään, 13:02
    Minä en todellakaan oo mustalainen, oiskohan siellä päädyssä kaaleita???
  • Tänään, 13:03
    Joo, no valitettavasti näitä huonoja kokemuksia romaneista on jo liikaa.
    nähty
  • Tänään, 13:03
    Annetaan olla vaikuttaa tosi hämärälle.. mieluusti haen tosta 100e halvemmalla vastaavan puhelimen. Henkilöltä jolta sain heti puh num, kiitos! :)
  • Tänään, 13:04
    Juu niin on itsellänikin
  • Tänään, 13:04
    Onnea kaupoille.
    toimitettu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Kävin tällaisen keskustelun äsken Torissa minulla myynnissä olevasta (toisesta kuin edelle mainitsemastani) puhelimesta, hintaluokassa 500<1000 €. Yhteyttä otti nimimerkki "Ada". Ilmoituksessa mainitaan puhelimen väri heti 2. sanassa. Google ei löydä yhtään tulosta nimelle "Ada Haanpää". Oma veikkaukseni on, että reaktion perusteella romanikommenttiini kyse oli 80 % romanista ja joka tapauksessa 95 % todennäköisyydellä huijarista, huom. mm. kirjoitusvirheet:

  • Hei! Onko puhelin mahdollisuus tulla ostamaan tänään?
  • Tänään, 12:00
    Moi. Pitäisi onnistua. Olen kotona alkaen joskus klo 15-16 maissa. Asun *Helsingin kaupunginosa pois, missä asun*. Terv. *etunimeni pois*
    nähty
  • Tänään, 12:35
    Okei, loistavaa, itse tulen lahdesta asti hakemaan. Saanko puh num, helpompi saada kiinni txt
  • Tänään, 12:38
    Onko tää se musta "aura black" vai se "aura glow". Toivottavasti musta
  • Tänään, 12:38
    Saanko nimesi kiitos? Tämä on musta. T. *koko nimeni pois*
    nähty
  • Tänään, 12:39
    Ada Haanpää
  • Tänään, 12:39
    Kiitos. Joudun tekemään etukäteisseulontaa huijareiden vuoksi.
    nähty
  • Tänään, 12:42
    Laitan nroni hieman myöhemmin, niin voit soittaa. Miten ajattelit maksaa puhelimen?
    nähty
  • Tänään, 12:43
    Mikä paras tapa sinulle? Mobilepay, käteinen?
  • Tänään, 12:48
    Käteinen.
    nähty
  • Tänään, 13:00
    Ok
  • Tänään, 13:01
    Homma menee niin, että laita joku todiste itsestäsi, esim. linkki someprofiiliin tai vastaavaan, mieluiten listattu puhelinnumero, mikä löytyy nimellä, mihin voin soittaa. Ja mustalaisten kanssa en tee mitään kauppoja omien ja muiden huonojen kokemusten kanssa. Nämä heti tiedoksi, etten tämän enempää käytä asiaan turhaan aikaani, koska tämä vaikuttaa samanlaiselta epämääräiseltä yhteydenotolta, mitä Torissa valitettavasti viimeaikoina alkanut olemaan roskasakin toimesta.
    nähty
  • Tänään, 13:02
    Minä en todellakaan oo mustalainen, oiskohan siellä päädyssä kaaleita???
  • Tänään, 13:03
    Joo, no valitettavasti näitä huonoja kokemuksia romaneista on jo liikaa.
    nähty
  • Tänään, 13:03
    Annetaan olla vaikuttaa tosi hämärälle.. mieluusti haen tosta 100e halvemmalla vastaavan puhelimen. Henkilöltä jolta sain heti puh num, kiitos! :)
  • Tänään, 13:04
    Juu niin on itsellänikin
  • Tänään, 13:04
    Onnea kaupoille.
    toimitettu
Öö. mitähän nyt luin? Ei todellakaan oo normisettiä kysellä mitään toisten someprofiileja tai muutakaan kauppoihin liittymätöntä skeidaa. Täysin asiatonta toimintaa myyjän puolesta tuossa keississä. Ei ihme että et saanut romujasi myydyksi.
 

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 889
Öö. mitähän nyt luin? Ei todellakaan oo normisettiä kysellä mitään toisten someprofiileja tai muutakaan kauppoihin liittymätöntä skeidaa. Täysin asiatonta toimintaa myyjän puolesta tuossa keississä. Ei ihme että et saanut romujasi myydyksi.
Ei. Itselläni nää menee yleensä, samalla kaavalla. Mahdollisesti tingitään, sovitaan koska nouto ja soitto tai txt ennen noutoa. En todellakaan alkaisi jakamaan enempää yhteystietoja kuin nimen ja puhelinnumeron jollekin randomille. Mobilepay on käsittääkseni aika pomminvarma, käteinen on toki hyvä aina tarkistaa, jos ei kehtaa seteleitä tihrustella ostajan nenän edessä, vähintään kulman takana.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
^ valmis noutamaan ja maksamaan käteisellä ja sinä alat mannettelemaan. Onko nykyisessä kaupankäyntikulttuurissa tapahtunut joku oleellinen muutos vai millä tavalla tuo oli asiallista?
Oletko yrittänyt myydä montakin kallista puhelinta Torissa viime aikoina? Nyt vähän valoja päälle siellä. Voin kertoa, että huijariyhteydenottojen määrä rehellisiin ostajiin on noin 5 suhde yhteen. On paljon sekä elämäntaparikollisia romaneita, että näitä pikkurikollisia/nistejä kantasuomalaisia. Luitko parin viikon takaisin viestini siitä, kuinka erehdyin päästämään kaksi maskipäistä nuorta tavanonomaisesti pukeutunutta romaninaista asuntooni? Kaikki tuossa äskeisessä yhteydenotossa viittasi kusetukseen: Alusta loppuun surkea kielioppi ja karkeat kirjoitusvirheet. Ei esitellä itseä kunnolla. Sitten annetulla koko nimellä ei löydy yhtä ainoaa hittiä Googlesta - erittäin epätodennäköistä nykyaikana. Tullaan muka Lahdesta asti hakemaan puhelinta Helsinkiin. Ei tingitä. Ei esitetä mitään mielenkiintoa puhelimen ominaisuuteen, kuntoon jne. historiaa. Kysyttiin toki väriä, mutta se mainitaan ilmoitustekstissä TOISESSA sanassa. Ja sitten tuo kivahdus romanikommentistani. Enkä muuten mannetellut. Pidän kiinni arviostani, että 90 todennäköisyydellä kyse oli kusettajasta - ja varsin todennäköisesti myös romanista.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Ei. Itselläni nää menee yleensä, samalla kaavalla. Mahdollisesti tingitään, sovitaan koska nouto ja soitto tai txt ennen noutoa. En todellakaan alkaisi jakamaan enempää yhteystietoja kuin nimen ja puhelinnumeron jollekin randomille. Mobilepay on käsittääkseni aika pomminvarma, käteinen on toki hyvä aina tarkistaa, jos ei kehtaa seteleitä tihrustella ostajan nenän edessä, vähintään kulman takana.
Meinasin muuten, jos vastaisuuden varalle investoin tuollaiseen setelintunnistinlaitteeseen. Saisi näköjään ihan ammattipelinoloisen laitteen hieman reilulla satasella.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Oletko yrittänyt myydä montakin kallista puhelinta Torissa viime aikoina? Nyt vähän valoja päälle siellä. Voin kertoa, että huijariyhteydenottojen määrä rehellisiin ostajiin on noin 5 suhde yhteen. On paljon sekä elämäntaparikollisia romaneita, että näitä pikkurikollisia/nistejä kantasuomalaisia. Luitko parin viikon takaisin viestini siitä, kuinka erehdyin päästämään kaksi maskipäistä nuorta tavanonomaisesti pukeutunutta romaninaista asuntooni? Kaikki tuossa äskeisessä yhteydenotossa viittasi kusetukseen: Alusta loppuun surkea kielioppi ja karkeat kirjoitusvirheet. Ei esitellä itseä kunnolla. Sitten annetulla koko nimellä ei löydy yhtä ainoaa hittiä Googlesta - erittäin epätodennäköistä nykyaikana. Tullaan muka Lahdesta asti hakemaan puhelinta Helsinkiin. Ei tingitä. Ei esitetä mitään mielenkiintoa puhelimen ominaisuuteen, kuntoon jne. historiaa. Kysyttiin toki väriä, mutta se mainitaan ilmoitustekstissä TOISESSA sanassa. Ja sitten tuo kivahdus romanikommentistani. Enkä muuten mannetellut. Pidän kiinni arviostani, että 90 todennäköisyydellä kyse oli kusettajasta - ja varsin todennäköisesti myös romanista.
En ole myynyt kalliita puhelimia, enkä todellakaan olisi arvannut että niiden kanssa kaupankäynti olisi jotenkin eri kuin muissa tavaroissa. En myöskään ole seurannut kauppahistoriaasi. Tuo parin viikon tapainen keissi kiinnostaa siinä määrin, että jos laitat linkin niin mielelläni lukisin. Harmillista, että sinulle on kerääntynyt huonoja kokemuksia. Itse olen saanut kauppani myös romaniväestön kanssa hienosti maaliin.
 

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 889
Meinasin muuten, jos vastaisuuden varalle investoin tuollaiseen setelintunnistinlaitteeseen. Saisi näköjään ihan ammattipelinoloisen laitteen hieman reilulla satasella.
Varmaan ihan hyvä jos enemmän käsittelee seteleitä. Mutta ei se rahan väärentäminen helppoa ole eikä niitä oikeasti paljon ole. Käytännössä täydellisiä kopioita ei ole, sinnepäin max jossain printattu, hologrammi saattaa olla jotain kiiltävää. Jos sen verran viitsii katsoa, että vaikkapa valoa vasten näkyvät upotetut vesileimat löytyy ja hologrammi vaihtelee, aitoa on. Kaupoilla luonnollisesti ei ole tälläiseen aikaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
En ole myynyt kalliita puhelimia, enkä todellakaan olisi arvannut että niiden kanssa kaupankäynti olisi jotenkin eri kuin muissa tavaroissa. En myöskään ole seurannut kauppahistoriaasi. Tuo parin viikon tapainen keissi kiinnostaa siinä määrin, että jos laitat linkin niin mielelläni lukisin. Harmillista, että sinulle on kerääntynyt huonoja kokemuksia. Itse olen saanut kauppani myös romaniväestön kanssa hienosti maaliin.
Kokemus löytyy parin viikon takaa tästä ketjusta. Olen myynyt viimeisen kolmen vuoden ajan Torissa reilu 150 tuotetta, lähes yksinomaan hyvin kokemuksin, enkä oikeastaan muista vastaavia ongelmia aiemmin. Ulkomaalaisten postitushuijareiden yhteydenottoja tullut varmaan aiemminkin ehkä johonkin kalliimpiin tuotteisiin, mutta nyt nämä kaksi ~1000 € lippulaivapuhelinta tuntuvat vetävän roskasakkia puoleensa magneetin lailla. Näistä tullut samalla kaavalla jo monta tällaista juosten kustua surkean kieliopin yhteydenottoa, joissa nimi tuntuu/on osoittautunut keksityksi, halutaan suoraviivaisesti vain päästä paikan päällä heti tekemään kaupat ilman juurikaan normaalin kiinnostuksen esittämistä ostettavaa tuotetta kohtaan ja yrittää jonkin sortin kusetuksella veivata puhelinta itselleen ilman maksua. Yksi yhteinen tekijä on se, että tullaan jostain keksitystä paikasta kaukaa, niin kuin nyt Lahdesta, mutta kas kummaa, jos sanon, että olen puolentunnin päästä asunnollani ja heti sen jälkeen sopii, niin ollaankin siellä jo valmiina odottelemassa. Yhden (nämä nuoren romaninaikkoset) olen päästänyt sisälle ja useamman kanssa puhunut puhelimessa. Kaikissa prepaidiin viittaavat 3 ensimmäistä nroa ja listaamaton nro. Tässä viimeisessä yhteydenotossa viittasi merkit taas täsmälleen samaan kuvioon, joten siksi otin mieluummin tällaisen kliinisen linjan, jota muutamat täällä ehtineet ihmettelemään, kuin että käytän puolipäivää tai pahimmillaan koko päivän tapaukseen turhaan aikaani ja energiaani ja riskeeraan omaisuuttani, ja pahimmillaan menetän yöunet ja valvon miettien joidenkin ihmisten kylmää kusipäisyyttä.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Varmaan ihan hyvä jos enemmän käsittelee seteleitä. Mutta ei se rahan väärentäminen helppoa ole eikä niitä oikeasti paljon ole. Käytännössä täydellisiä kopioita ei ole, sinnepäin max jossain printattu, hologrammi saattaa olla jotain kiiltävää. Jos sen verran viitsii katsoa, että vaikkapa valoa vasten näkyvät upotetut vesileimat löytyy ja hologrammi vaihtelee, aitoa on. Kaupoilla luonnollisesti ei ole tälläiseen aikaa.
Mutta kuinka moni meistä alkaa sosiaalisessa tilanteessa kauppojen yhteydessä tiiraamaan niitä seteleitä molemmilta puolilta pikaista laskemista tarkemmin? En ainakaan itse ole sitä tähän mennessä tehnyt, vaikka sieltä tarkimmasta päästä olenkin.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
300
Kävin tällaisen keskustelun äsken Torissa minulla myynnissä olevasta (toisesta kuin edelle mainitsemastani) puhelimesta, hintaluokassa 500<1000 €. Yhteyttä otti nimimerkki "Ada". Ilmoituksessa mainitaan puhelimen väri heti 2. sanassa. Google ei löydä yhtään tulosta nimelle "Ada Haanpää". Oma veikkaukseni on, että reaktion perusteella romanikommenttiini kyse oli 80 % romanista ja joka tapauksessa 95 % todennäköisyydellä huijarista, huom. mm. kirjoitusvirheet:

  • Hei! Onko puhelin mahdollisuus tulla ostamaan tänään?
  • Tänään, 12:00
    Moi. Pitäisi onnistua. Olen kotona alkaen joskus klo 15-16 maissa. Asun *Helsingin kaupunginosa pois, missä asun*. Terv. *etunimeni pois*
    nähty
  • Tänään, 12:35
    Okei, loistavaa, itse tulen lahdesta asti hakemaan. Saanko puh num, helpompi saada kiinni txt
  • Tänään, 12:38
    Onko tää se musta "aura black" vai se "aura glow". Toivottavasti musta
  • Tänään, 12:38
    Saanko nimesi kiitos? Tämä on musta. T. *koko nimeni pois*
    nähty
  • Tänään, 12:39
    Ada Haanpää
  • Tänään, 12:39
    Kiitos. Joudun tekemään etukäteisseulontaa huijareiden vuoksi.
    nähty
  • Tänään, 12:42
    Laitan nroni hieman myöhemmin, niin voit soittaa. Miten ajattelit maksaa puhelimen?
    nähty
  • Tänään, 12:43
    Mikä paras tapa sinulle? Mobilepay, käteinen?
  • Tänään, 12:48
    Käteinen.
    nähty
  • Tänään, 13:00
    Ok
  • Tänään, 13:01
    Homma menee niin, että laita joku todiste itsestäsi, esim. linkki someprofiiliin tai vastaavaan, mieluiten listattu puhelinnumero, mikä löytyy nimellä, mihin voin soittaa. Ja mustalaisten kanssa en tee mitään kauppoja omien ja muiden huonojen kokemusten kanssa. Nämä heti tiedoksi, etten tämän enempää käytä asiaan turhaan aikaani, koska tämä vaikuttaa samanlaiselta epämääräiseltä yhteydenotolta, mitä Torissa valitettavasti viimeaikoina alkanut olemaan roskasakin toimesta.
    nähty
  • Tänään, 13:02
    Minä en todellakaan oo mustalainen, oiskohan siellä päädyssä kaaleita???
  • Tänään, 13:03
    Joo, no valitettavasti näitä huonoja kokemuksia romaneista on jo liikaa.
    nähty
  • Tänään, 13:03
    Annetaan olla vaikuttaa tosi hämärälle.. mieluusti haen tosta 100e halvemmalla vastaavan puhelimen. Henkilöltä jolta sain heti puh num, kiitos! :)
  • Tänään, 13:04
    Juu niin on itsellänikin
  • Tänään, 13:04
    Onnea kaupoille.
    toimitettu
Ei millään pahalla mutta en kyllä itsekään olisi tuollaisiin ehtoihin lähtenyt, f2f käteiskaupoissa. Ensinnäkin itsestäni ei ole eikä tule mitään oikealla nimellä olevia someprofiileja nettiin, ja puhelinnumeroni sekä osoitetietoni pidän salassa ellei ole aivan pakko niitä antaa. Yleensä epämääräisissä tapauksissa myyjänä (ja miksei myös ostajan roolissa) sovin itse treffit johonkin julkiselle paikalle, jolloin ei ole pelkoa että sieltä joku elämänkoulukööri tulee ryöstöretkelle, ja ei tarvitse omaa osoitetta jakaa huvinpäiten.

Myös jos myyjä vaikuttaa siltä ettei sitä kiinnosta myydä, esim. mikään kellonaika ei sovi ja ei jaksa valokuvia ottaa tuotteesta niin yleensä skippaan suosiolla vaikka olisi kuinka halpa, en halua ihmisperseiden kanssa asioida noin yleisesti ottaen. Itse sekä myyjänä että ostajana pyrin olemaan joustava ja ystävällinen, kyllä ne pilanpäiten ja kusetusmielessä laitetut viestit sieltä yleensä seuloo seasta aika pikaisella silmäyksellä.

Pelkästään tuo, että puhui "kaaleista", taitaa jo paljastaa homman. En ole kenenkään ei-romanin ikinä kuullut käyttävän nimitystä.
Taidan itse olla sitten romani kun käytän tuota sanaa ihan normaalisti, kuten lähes kaikki muutkin tietämäni ihmiset. Harvemmassa mannettelijat on, mustalaiseksi ja romaniksikin tulee kutsuttua. Ei sillä, en itsekkään kaal... siis mannejen kanssa mielellään kauppaa tee, koska rehelliset mustalaiset yleensä ostelee tavaransa ihan kaupasta ja nämä vilunkia harrastavat sitten spämmäävät ostopalstoja, varsinkin jos nimi on "suomennettu" koska rasssisssmi on iskenyt nimen vuoksi ja aiheuttanut tilin sulkemisen (sekä ehkä vaikuttanut muutama maksamatta jäänyt tuote).
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
558
Seurannut tätä myyjää hetken aikaa:

Tämä myyjä oli hetki sitten yksityinen mutta muuttu yritykseksi noin kaksi viikkoa sitten.

Palautteista päätellen haettu välillä prisman hyllystä tuotteita ja myyty halvemmalla mitä itse maksanut. Mikähän tässä kaupankäynnissä on idea? Myyjällä lähes 200 ilmoitusta enimmäkseen kallista elektroniikkaa ja puhelimia ja hinnat halvemmat osassa mitä kivijalkamyymälöissä. Myyjä myös mainostaa ilmoituksia etusivulla huuto.netissä eli maksaa vielä siitäkin. Osa ihmisistä saanut kyllä tuotteet ja osa odotellut viikkoja, ajattelin että tilaa ulkomailta sitä mukaa kun kauppa käy huuto.netissä ja koittaa ottaa pientä voittoa.
Olen ollut tämän Iisalmen Karin kanssa tekemisissä. Olisin ostanut melko kalliin kannettavan huuto.netistä. Huusin tavaran ja pyysin vielä lisäkuvia. Yllättäen ei sitten pystynyt laittamaan kannettavasta kuin todella utuisen kuvan pahvilaatikosta. Ei kuulemma jaksanut availla enää ennen postitusta... Jäi kaupat tekemättä.

Ainakin silloin tämä sankari teki sitä, että kahdella tai useammalla tilillä osti toisiltaan ja siten sai positiivisia arvosteluita. Todennäköisesti jos noita positiivisia palautteita perkaisi, niin löytäisi varmoja uusia "kypsyttelyvaiheessa" olevia tilejä. Katsokaapa itse tuolta noita postiivisia palautteita, heti löytyy jänniä kehiä joissa on samalta tyypiltä ostettu ja myyty sille myös. Eihän se kiellettyä ole, mutta aika erikoista. En tiedä miten paljon näitä mahdollisia henkilöitä tai feikkitilejä voi täällä ruotia foorumin sääntöjen puitteissa.

Ei kannata hämääntyä jos tileillä on tuhansia palautteita, kun noilla suljeltuillakin oli. Silloin oli tunnuksena "Neon_bluesky" ja "suzuki_87". Suzukilla oli ainakin yli 2000 positiivista palautetta. Ensin lukittiin toinen ja melko pian toinen. Samaa kamaa oli myynnissä Torissa. En tiedä mikä tuo kuvio tuossa oikein oli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
131
Ja sinne meni:

Myi muuten RTX 3090 -kortteja "black friday" -tarjouksena Huudossa 1200 € Osta Heti -hintaan tuossa muutamia päiviä sitten, eli huomiota herättävän halvalla. En tiedä ostiko kukaan.

Carisma_1987 Päässyt raudoistaan ja homma jatkuu

Näyttää vaan negaa puskevan siihen tahtiin että aika lunastuskunnossa koko huuto.net tili hänellä. Jännä hypridi huijaus ku kummiskin osalle lähettää tuotteet ja aika varmasti osa noita kalliita tuotteitakin huutaneet on saanut tuotteen eikä ostajana ole ollut carisman joku altteri.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
558
Carisma_1987 Päässyt raudoistaan ja homma jatkuu

Näyttää vaan negaa puskevan siihen tahtiin että aika lunastuskunnossa koko huuto.net tili hänellä. Jännä hypridi huijaus ku kummiskin osalle lähettää tuotteet ja aika varmasti osa noita kalliita tuotteitakin huutaneet on saanut tuotteen eikä ostajana ole ollut carisman joku altteri.
Nyt taas käyttökiellossa. Vaikea joo sanoa mikä tuossa on kuviona. Joku Karpo pitäis lähettää paikalle selvittämään.
 

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 889
Nyt taas käyttökiellossa. Vaikea joo sanoa mikä tuossa on kuviona. Joku Karpo pitäis lähettää paikalle selvittämään.
Pikavippejä ilman korkoa? Tulisi ekana mieleen jos myy tavaraa, ja sen lisäksi "tavaraa" mitä ei ole, mutta ei kuitenkaan halua ottaa petossyytteitä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Nyt taas käyttökiellossa. Vaikea joo sanoa mikä tuossa on kuviona. Joku Karpo pitäis lähettää paikalle selvittämään.
Joka tapauksessa ostin kaverilta 8kpl käytettyjä B715 4G-modeemeja ja 5 lopulta toimitti ja lopuista palautti rahat - suht pitkällisen väännön jälkeen.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
383
Nyt taas käyttökiellossa. Vaikea joo sanoa mikä tuossa on kuviona. Joku Karpo pitäis lähettää paikalle selvittämään.
Pikavippejä ilman korkoa? Tulisi ekana mieleen jos myy tavaraa, ja sen lisäksi "tavaraa" mitä ei ole, mutta ei kuitenkaan halua ottaa petossyytteitä.
Ikävä kyllä näyttää siltä että kyllä jotkut hölmöt on niitä RTX 3090:kin tuolta huijarilta ostellut, sehän sano niitä olleen jossain ilmoituksessa 5kpl myynnissä alunperin (myöhemmin sanoi olevan yhden jäljellä, kun joku kysyi).
Sanon ostajia hölmöiksi kun on vaan aika hölmöö ostaa yli tonnin tuotetta nettipalstalta ilman näkemättä tuotetta ja nykyään kun ei postiennakollakaan saa enää avata pakettii etukäteen.

Itsekin spekuloin mielessäni mikä tuon huijauksen kuvio on. Ensin tulee mieleen sellainen positiivisten palautteiden perusteella (jos ovat aitoja palautteita), että tyyppi on normaali yhden miehen yritys joka keksinyt itselleen käytetyn tavaran diilaamisen pienellä voitolla, mutta jostain syystä nyt syksyllä toiminta ja suosio onkin räjähtänyt käsiin, eli tilauksia ja hänen omia ostoja tullutkin enemmän kuin yksi mies pystyy ja ehtii käsittelemään, tästähän seuraa vääjäämättä hurja sähköposti rumba asiakkailta mihin pitäisi riittää aikaa vastata ja samaan aikaan hoitaa tilauksia ja muita töitä ja ei vaan ehkä päivässä tunnit riitä enää, sitten lisäksi vielä osa asiakkaista alkaa hermostumaan ja vaatimaan rahojaan takaisin rikosilmoituksen uhalla, nyt sitten tyyppi joutuu palauttamaan rahoja joka johtaa helposti siihen että hänen omat rahavaransa meneekin niihin palautuksiin ja nyt ei olekaan enää rahaa maksaa itse niille joilta tuotteita ostanut ja silloinhan syöksykierre onkin valmis, kun tilauksia olisi sisällä mutta ei enää rahaa ostaa niitä tuotteita mitä pitäisi lähettää huutonet ostajille.

Toinen seikka sitten tuo kun myyjällä paikkakuntana Iisalmi niin se heti vähän herättää epäilyksiä, kun se on niin syrjässä ettei kovin moni ostaja pääse tai ehdota noutoa niin tuollaiset usein vähän soittaa hälytyskelloja ainakin minulla, tosin voi olla sattumaakin myönnän sen kyllä. Ei nykyään mikään estä pyörittämästä osto/myyntiliikettä vaikka jossain kainuun korvessa, kunhan vaan netti toimii.
EDIT: Tarkemmin katsoen eihän tuo myyjä edes tarjoa noutoa pelkkä posti/matkahuolto toimitustapoina, joten tuohan toinen selkee "red flag".
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Ei millään pahalla mutta en kyllä itsekään olisi tuollaisiin ehtoihin lähtenyt, f2f käteiskaupoissa. Ensinnäkin itsestäni ei ole eikä tule mitään oikealla nimellä olevia someprofiileja nettiin, ja puhelinnumeroni sekä osoitetietoni pidän salassa ellei ole aivan pakko niitä antaa. Yleensä epämääräisissä tapauksissa myyjänä (ja miksei myös ostajan roolissa) sovin itse treffit johonkin julkiselle paikalle, jolloin ei ole pelkoa että sieltä joku elämänkoulukööri tulee ryöstöretkelle, ja ei tarvitse omaa osoitetta jakaa huvinpäiten.

Myös jos myyjä vaikuttaa siltä ettei sitä kiinnosta myydä, esim. mikään kellonaika ei sovi ja ei jaksa valokuvia ottaa tuotteesta niin yleensä skippaan suosiolla vaikka olisi kuinka halpa, en halua ihmisperseiden kanssa asioida noin yleisesti ottaen. Itse sekä myyjänä että ostajana pyrin olemaan joustava ja ystävällinen, kyllä ne pilanpäiten ja kusetusmielessä laitetut viestit sieltä yleensä seuloo seasta aika pikaisella silmäyksellä.


Taidan itse olla sitten romani kun käytän tuota sanaa ihan normaalisti, kuten lähes kaikki muutkin tietämäni ihmiset. Harvemmassa mannettelijat on, mustalaiseksi ja romaniksikin tulee kutsuttua. Ei sillä, en itsekkään kaal... siis mannejen kanssa mielellään kauppaa tee, koska rehelliset mustalaiset yleensä ostelee tavaransa ihan kaupasta ja nämä vilunkia harrastavat sitten spämmäävät ostopalstoja, varsinkin jos nimi on "suomennettu" koska rasssisssmi on iskenyt nimen vuoksi ja aiheuttanut tilin sulkemisen (sekä ehkä vaikuttanut muutama maksamatta jäänyt tuote).
No en tosiaan minäkään kyllä ole kaaleet-ilmausta ikinä kuullut muiden kuin mannejen suusta. Muuten vähän niin ja näin.

Kaupoille vaikka kaveri mukaan jos ei itsellä hauis riitä ja pelottaa?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 822
Voisihan tuonne ilmaista konetta erinäisillä vaatimuksilla kaipaavalle vitsinä joku laittaa jostakin spämmipostilaatikosta, että tarvisi tosiaan tilaa nyt jouluksi kun loppuviikosta tulee uusi pelikone Naku-Petteri pojalle kun entinen oli jotenkin rikki kun muisti loppui siitä ja uuden tilasin jouluksi. "Entinen kone on Ryken9 kone jossa on 2080 gigaa jotain geforqe muistia pojan mukaan" ja Naku-Petteri on tämän viikon äidin luona vuorohoidossa niin en voi tarkemmin kysellä nyt.

Sitten pari päivää myöhemmin laittaa uutta postia, että ongelma ratkesikin jo kun uuden koneen tuoneet gigantin pojat lupasi sen entisen romun huolehtia samalla maksutta kierrätykseen jäteasemalle ja reippaan näköisesti sen veivät samalla mukanaan kun uuden toivat.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Toi carisma on kyllä erikoinen tapaus. Just eilen saanut palautetta ihan ilmeisesti aidolta käyttäjältä, että oli palauttanut 300 euroa Intelin nykyisen sukupolven lippulaivamallista.

Mutta millään alvikikkailulla ei voi kyllä saada tuollaista myytyä 300 eurolla ilman tappiota, täytyy olla täysin spekuloitu hinta joka ei toteutunut. Silti väitetysti tyyppi myy 450 euron kellojakin ja saanut positiivista palautetta. Sama ostaja kyllä yritti noudolla ostaa 2000 euron läppäriäkin, se ei yllättäen onnistunut, en viitsinyt enää katsoa kuinka pielessä vallitsevaan hintatasoon sen hinta oli.

Kun tyyppi saa tarpeeksi noita myöhässä tulevia positiivisia niin sen tunnus kyllä varmaan tulee taas auki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Yleinen kysymys; kun myytte takuun alaista tavaraa, niin sensuroitteko takuukuitista jotain omia tietojanne? Vaikuttaako tietojen sensurointi jotenkin kaupan takuukäsittelyyn?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Yleinen kysymys; kun myytte takuun alaista tavaraa, niin sensuroitteko takuukuitista jotain omia tietojanne? Vaikuttaako tietojen sensurointi jotenkin kaupan takuukäsittelyyn?
Miksi ne sensuroida pitäisi? Vaihdatte tiedot kuitenkin eikä osoite ja puhellinnumero mitään salaisuuksia ole.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
558
Yleinen kysymys; kun myytte takuun alaista tavaraa, niin sensuroitteko takuukuitista jotain omia tietojanne? Vaikuttaako tietojen sensurointi jotenkin kaupan takuukäsittelyyn?
Miksi sensuroisin kuitista omia tietojani? Saahan ostaja ne kuitenkin?

Edit: sama tulikin tuossa jo toisella ylempänä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Miksi ne sensuroida pitäisi? Vaihdatte tiedot kuitenkin eikä osoite ja puhellinnumero mitään salaisuuksia ole.
Miksi sensuroisin kuitista omia tietojani? Saahan ostaja ne kuitenkin?

Edit: sama tulikin tuossa jo toisella ylempänä :)
Ne ovat henkilötietoja. Jos ostaja myy tuotteen eteenpäin, niin samalla omat tiedot matkaavat eteenpäin. Esimerkiksi puhelinnumero voi olla salainen, samoin osoite. Eikä ostaja välttämättä tiedä edes myyjän koko nimeä tai täydellistä osoitetta, varsinkin jos noutaa tuotteen. Ne selviävät kuitista.

Kuitissa on yleensä myös mm. asiakasnumero.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
558
Ne ovat henkilötietoja. Jos ostaja myy tuotteen eteenpäin, niin samalla omat tiedot matkaavat eteenpäin. Esimerkiksi puhelinnumero voi olla salainen, samoin osoite. Eikä ostaja välttämättä tiedä edes myyjän koko nimeä tai täydellistä osoitetta, varsinkin jos noutaa tuotteen. Ne selviävät kuitista.

Kuitissa on yleensä myös mm. asiakasnumero.
Pidän hyvin erikoisena ajatusta, että välttää antamasta nimeä tai osoitetta ostajalle "koska ne on henkilötietoja" ja "tiedot matkaavat eteenpäin". On toki varmaan jotain erikoistilanteita, jotka vaativat turvakiellon tms., mutta noin yleisesti.

Olen joskus itsekin kohdannut kauppoja tehdessä tällaisia tyyppejä, jotka eivät ole halunneet kertoa nimeään tai puhelinnumeroa. Kaupat jäi luonnollisesti tekemättä. Käytetyn tavaran kauppahan vaatii luottamusta.

Mutta asiaan: tuskin sen nimen sensurointi siitä kuitista mihinkään vaikuttaa kunhan se kuitti voidaan yhdistää tuotteeseen ja myyntitapahtumaan. Toki tosiaan takuu on myyjän vapaaehtoisesti tarjoama lisäetu ja takuuehdoissa voi olla vaikka mitä. Virhevastuu sitten erikseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Miksi ne sensuroida pitäisi? Vaihdatte tiedot kuitenkin eikä osoite ja puhellinnumero mitään salaisuuksia ole.
Kaveri osti joku vuos pari sitten puhelimen joka oli ostettu Gigantista Tori myyjältä ~1 kk käytettynä johon ei saanut kuittia, koska siinä näkyi edellisen omistajan h.tunnus kuulemma. :)
Myyjä lupas hoitaa takuu jutut, jos niitä ilmenee. Eipä siihen myyjään sitten kuitenkaan saanut enää yhteyttä, kun takuuseen ois pitäny puhelin laittaa...
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Kaveri osti joku vuos pari sitten puhelimen joka oli ostettu Gigantista Tori myyjältä ~1 kk käytettynä johon ei saanut kuittia, koska siinä näkyi edellisen omistajan h.tunnus kuulemma. :)
Myyjä lupas hoitaa takuu jutut, jos niitä ilmenee. Eipä siihen myyjään sitten kuitenkaan saanut enää yhteyttä, kun takuuseen ois pitäny puhelin laittaa...
Eikö puhelimissa ole kuitenkin muutenkin sarjanumero jolla Gigantti kyllä näkisi että on heiltä ostettu puhelin? Vai miten tuossa sitten kävi. Mut pointti oli varmaankin nämä vainoharhaiset myyjät, oikeasti ketään ei kiinnosta missä joku Teppo-Matti asuu.
 
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
50
No niin, vittu mikä elämänkoululainen. Minä myyjänä.

Sunnuntaina:

O: Miten huomenna voisko tulla hakemaan sen maanantaina?

M: Moi, onnistuu 16 jälkeen, pääsetkö esim 17-18? Muulloinkin sopii kun sovitaan aikaikkuna. Sijainti XXXX

O: 17-18 kyllä käy

M: Minut tavoittaa tarvittaessa puh. XXXX.

O: ok soitan kun lähden tulemaan

O: hei sen veran vielä kysyn onko takuu kuittia jos tulee vikoja siihen? tai ei toimi???

M: Moi. Voin lähettää sulle, sähköisenä pdf:n / kuitin. Takuu 2021 loppuun asti.

O: ok ja kiitos tuun 17 jälkeen kun emäntä tulee töistä



Maanantaina: Ostajaa ei näy eikä kuulu. Tässä vaiheessa klo 20.00

M: Moi, katsotaanko toinen aikaikkuna?

O:kyllä

O: ti iltavuoro ja ke aamu klo 17.jälkeen ?? kun hoitaja ei noin työvuorot menee miten menee kun poruka kipenä,!! mutta ke ehkä tai siten to-pe vapaa?? kai????

M: Sopii päivälläkin kun oon etätöissä, laitat vaan vähän aikahaarukkaa niin tiedän. 17 jälkeen myös. Eli ti-ke vaikka.




Keskiviikkoiltana:

O: moro tuli mainos lehti gigantin saa sen sielä 79e.lla ja 3 takuu.kiitos ajasta ja hyvää joulun odousta

M: Tämä myymäni laite on paljon kalliimpi Gigantissa joten tuo on varmasti joku muu laite. Mutta hyvä jos löytyi



Ostaja siis sitte lopulta perui kun löysi jonkun ihan eri malisen ja halvemman pilipalilaitteen kuin myymäni laite. Eihän siinä mitään mutta olisi hyvä kun päätökset tehtäisiin ennen kun aletaan sopimaan noutoja. Ja jos ei noudeta niin olisi kohteliasta ilmoittaa.

Samaan aikaan laitoin muita kyselijöitä "jonoon". No sain myytyä sitten yhdelle jonottajalle kun tämä perui.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
50
Itse torissa ihan kylmästi myyn periaatteella first come, first served. En varaile kellekkään, ainakaa päivää pidempään. Noita ohareita tullut todella paljon.
Hyvä käytäntö. Olisin kanssa pistänyt nopeammin seuraavalle mutta noutava ostaja houkutteli.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
Itse en ole koskaan ottanut todellisia postikuluja enempää ostajilta. Aina tuppaa olemaan kirjekuoria ja pahvilaatikoita ja pehmustetta suojaksi. Harvemmin olen myöskään törmännyt myyjiin, jotka ottavat enemmän. Nyt vähän aikaa sitten satuin törmäämään sellaiseen, joka otti 3,50€ postikulujen lisäksi 0,50€, ei kyllä ollut paha.

E: Ja tästä kotoa tosiaan ei ole postiin/matkahuoltoon, kuin noin 400 metriä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 235
Itse en ole koskaan ottanut todellisia postikuluja enempää ostajilta. Aina tuppaa olemaan kirjekuoria ja pahvilaatikoita ja pehmustetta suojaksi. Harvemmin olen myöskään törmännyt myyjiin, jotka ottavat enemmän. Nyt vähän aikaa sitten satuin törmäämään sellaiseen, joka otti 3,50€ postikulujen lisäksi 0,50€, ei kyllä ollut paha.

E: Ja tästä kotoa tosiaan ei ole postiin/matkahuoltoon, kuin noin 400 metriä.
Juu en minäkää. Tuli vain mieleen tossa, että aika on rahaa loppupeleissä kuitenkin. Itsellä on nykyää alle puol minsaa lähimmälle laatikolle, ku taloyhtiössä on pakettiautomaatti :D Aiemmin oli 10-15min päässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Omasta mielestä se euro pari ylimääräistä postikuluihin ei vielä haittaa mutta sitten kun näkee niitä myyjiä jotka ottaa 15EUR lähetyskuluja joista kuitenkin vain se joku 6-7EUR menee postimaksuihin ja tuote tulee käärittynä vanhoihin sanomalehtiin jotka survottu likaiseen pahvilaatikkoon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Mikähän noita torissa olevia myyjiä oikeen vaivaa, kun yrittäny nyt useamman kaa tehä kauppaa mutta mikään niistä ei tunnu menevän putkeen.
Joko ei vastata viestiin olleenkaan tai sitten hävitään muutaman viestin jälkeen kuin pieru saharaan. Onneks en oo kenenkään kanssa päässy vielä maksuun asti... o_O
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 051
Viestejä
4 190 054
Jäsenet
70 855
Uusin jäsen
Suiza58

Hinta.fi

Ylös Bottom