Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Oisin ostamassa yksiä konserttilippuja tori.fi:stä. Tietääkö kukaan liikkuuko noissa väärennöksiä?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
53
Huuto.netissä ollut melkoista tökkimistä havaittavissa parina päivänä. Välillä ei toimi käytännössä olleenkaan. Ilmeisesti samaa vikaa muillakin? Ainakaan omia kohteita ei ole juurikaan katsottu viimepäivinä (jos niitä nyt ko. palvelussa katsotaan muutenkaan).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Eipä ole enää moneen vuoteen tullut edes selattua eikä ostettua mitään huutokauppasivuilta,paljon helpompaa ja varmempaa ostaa samat vehkeet joko jostain merkki , aihe foorumilta tai uutena ulkomaita .
 
Liittynyt
17.08.2017
Viestejä
208
Huuto.netissä ollut melkoista tökkimistä havaittavissa parina päivänä. Välillä ei toimi käytännössä olleenkaan. Ilmeisesti samaa vikaa muillakin? Ainakaan omia kohteita ei ole juurikaan katsottu viimepäivinä (jos niitä nyt ko. palvelussa katsotaan muutenkaan).
Viimeiset 2 päivää on ollut lähes mahdotonta tehdä siellä mitään. Ihan kyykyssä täälläkin. Mahtaako olla joku huolto kesken vai mitä...
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
Torissa tullut jo useamman kerran vastaan tilanne jossa samalla paikkakunnalla myynnissä olevaa tuotetta ei voi mennä hakemaan vaan on ehdottomasti käytettävä postia. Selvä juttu toki, että rahathan tuossa halutaan vaan tilille ja myyjä katoaa radio Novan kuuluvuusalueen ulkopuolelle, mutta tuntuu olevan yleistymään päin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Ei välttämättä. Monesti kun et tiedä minkälainen hullu siellä ostajana on, niin voi olla että moni pelaa vain varmanpäälle postin kanssa. Itse jos myyn jotain torin kautta, niin aina sovin tapaamisen julkiselle paikalle, yleensä huoltoasemalle jonka vieressä asun, niin ei tule ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Jos noin vainoharhaiseksi heittäydytään, niin ostajallakin on silloin hyvä syy epäillä, että myyjä myy varastettua tavaraa kun ei kotonaan kauppoja uskalla tehdä. Kerran on jopa pikkupoikana isän kanssa yhdet kaupat tehty mopon raadosta, jolloin myyjä halusi ihan välttämättä tulla julkiselle paikalle kauppaa tekemään ja varastettuhan se oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Huuto.netissä ollut melkoista tökkimistä havaittavissa parina päivänä. Välillä ei toimi käytännössä olleenkaan. Ilmeisesti samaa vikaa muillakin? Ainakaan omia kohteita ei ole juurikaan katsottu viimepäivinä (jos niitä nyt ko. palvelussa katsotaan muutenkaan).
Sama täällä. Näyttäisi että ovat jonnekkin pilveen tuota "yrittäneet" pukata mutta homma kusee ja yllättäen korjaus kestää.

Mutta tuohan on ihan linjassa sen kanssa että käytettävyydeltään huuto.net on mennyt vuodesta toiseen aina vain paskempaan suuntaan.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Huuto.netissä ollut melkoista tökkimistä havaittavissa parina päivänä. Välillä ei toimi käytännössä olleenkaan. Ilmeisesti samaa vikaa muillakin? Ainakaan omia kohteita ei ole juurikaan katsottu viimepäivinä (jos niitä nyt ko. palvelussa katsotaan muutenkaan).
Sama homma täälläkin, ei toimi yhtään sivut, suurin osa ikoneista/napeista ei toimi.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Mutta tuohan on ihan linjassa sen kanssa että käytettävyydeltään huuto.net on mennyt vuodesta toiseen aina vain paskempaan suuntaan.
Huuto.netin keskustelufoorumikin on suljettu, sinnekään ei voi enää kysymyksiä laittaa
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
92
Aikamoisessa alamäessä tuntuu huuto.netissä olevan. Ennen oli ehdoton paikka saada lähes mitä vaan kaupaksi nopeastikin. Nykyään taitaa vaan hukkua omat ilmoitukset kaikkien kauppojen ja ammattimyyjien tuhansien automaattiesti uusiutuvien ilmoitusten alle. Mainoksiakin tuntuu olevan nykyään liikaa. Pistävät hakutuloksien joukkoon paljon niitä niin hankaloittaa järkevän tavaran löytämistäkin. Viime aikoina olen usein laittanut saman ilmoituksen sekä tori:iin että huuto.nettiin. Joka kerta torin ilmoitusta on ensimmäiseen päivään katsottu vähintään 3-5 kertainen määrä ja useimmiten mennyt sitten sen kautta kaupaksikin. Huuto.netin puolella kyllä edelleen etuna palautejärjestelmä, joka nyt antaa varmuutta kaikille osapuolille. Saisivat toriinkin palautteet kehittää, jotta varsinkin postin kautta tehtävät kaupat helpottuisivat. Mitään isompia nouto tavaroita ei viitsi enää edes huuto.nettiin laittaa kun torissa keräävät niin paljon enemmän katselijoita. Tinkaaminen tuntuu kyllä enemmän olevan tapana torissa, vaikka olisi hinnoitellut sopivasti niin aika usein tulee enemmän alakanttiin tinkijöitä kuin huudossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Itse olen kyllä pitänyt pitkään tuosta huuto.netin kokonaisprosessin vaivattomuudesta. Näin siis "pakettikohteisiin" eli niihin että ostaja ei halua noutaa tuotetta vaan posti/matkahuolto:

1. Ostajalle/huuto kaupan voittajalle lähtee kaupan sulkeuduttua automaattinen viesti jossa tilinumero ja maksuohjeet

2. Ostaja katsoo kohteen ilmoitetut postikulut ilmoituksesta(osa huolellista ilmoitusta!) ja lisää ne hintaan ja maksaa annetulle tilille. Jos hän on fiksu niin pistää vielä viestiä kun on maksanut.

3 Minä katson että rahat ovat tilille tulleet. Mene huuto.nettiin ja ostan tuotteelle huuto-paketin. Osoitetiedot tulee automaattisesti huuto.netin järjestelmästä.

4. Kun olen maksanut paketin niin vastaanottajalle lähtee järjestelmästä posti jossa seurantakoodi.

5. Vien paketin postiin/matkahuoltoon

6. Ostaja noutaa paketin ja antaa kaupasta palautteen (kuten myös minä)

Näin sujuvaa se on ideaalitapauksessa ja kommunikoinnin tarve ostajan ja myyjän välillä on minimissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Huuto.netissä ollut melkoista tökkimistä havaittavissa parina päivänä. Välillä ei toimi käytännössä olleenkaan. Ilmeisesti samaa vikaa muillakin? Ainakaan omia kohteita ei ole juurikaan katsottu viimepäivinä (jos niitä nyt ko. palvelussa katsotaan muutenkaan).
Vieläkään ei toimi vaikka viikonloppu on jo mennyt. Eipä sitä paljon voi kohteita katsoa jos palvelu ei toimi.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Torissa tullut jo useamman kerran vastaan tilanne jossa samalla paikkakunnalla myynnissä olevaa tuotetta ei voi mennä hakemaan vaan on ehdottomasti käytettävä postia. Selvä juttu toki, että rahathan tuossa halutaan vaan tilille ja myyjä katoaa radio Novan kuuluvuusalueen ulkopuolelle, mutta tuntuu olevan yleistymään päin.
Ei välttämättä. Monesti kun et tiedä minkälainen hullu siellä ostajana on, niin voi olla että moni pelaa vain varmanpäälle postin kanssa. Itse jos myyn jotain torin kautta, niin aina sovin tapaamisen julkiselle paikalle, yleensä huoltoasemalle jonka vieressä asun, niin ei tule ongelmia.
Jos noin vainoharhaiseksi heittäydytään, niin ostajallakin on silloin hyvä syy epäillä, että myyjä myy varastettua tavaraa kun ei kotonaan kauppoja uskalla tehdä. Kerran on jopa pikkupoikana isän kanssa yhdet kaupat tehty mopon raadosta, jolloin myyjä halusi ihan välttämättä tulla julkiselle paikalle kauppaa tekemään ja varastettuhan se oli.
Olen kyllä myös ihmetellyt näitä joiden pitää myynti hoitaa postin kautta. Itse en halua ostaa tavaroita yleensäkään postin kautta, halvassa tuotteessa postikulut on prosentuaalisesti paljon lisähintaa ja kalliissa tuotteessa haluan nähdä tuotteen ennen ostoa. Postin kautta kuitenkin aina riski että tavarassa on jotain vikaa tai sitten selkeä huijaus (toki palautejärjestelmä laittaa tämän aika minimiin). Eli vaikka ei niin ventovieraiden kanssa kiinnosta olla tekemisissä niin se on pieni hinta siitä että näen tavaran konkreettisesti ennen ostoa. Mutta toki tässä voi menetellä eri tavoin, meitä on moneen junaan.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Pientavarat voi hyvinkin diilata huoltsikan pihassa, ei siinä mitään, mutta varsinkin pyöräkaupoissa kun varkaudet ovat tosi yleisiä, niin selvää se on, että kuitti pitää olla tai kauppakirja pitää olla tehtynä jossa on rungon sarjanumero ja molempien nimet.

Itse olen nyt myymässä telkkaria (ilmeisesti jopa 80€ 40" 10v vanhasta telkusta on liikaa?), kyselyitä tulee koko ajan ja 9/10 kyselijöistä on ulkomaalainen henkilö joka alkaa saman tien tinkimään. En edes vastaa niille enää. Eilen yhden afrikkalaisperheen piti tulla käymään ja korostin että ilmoittakaa ajankohta ja tulkaa ennen klo x. Soittivat myöhässä ja olisivat tulleet vasta myöhemmin käymään. Meni käpy tähän täysin, otin pois myynnistä ja lähetän uudeksi vuoseksi Pietariin sukulaisille joululahjaksi.
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Ensimmäiseen huijaukseen törmätty tori.fi palvelussa. Sen verran hyvin oli tehty, että melkein ansaitsikin rahat mitä siitä sai. Oli kuvat, nimen ja päivämäärän kanssa varustettuna ja noutokin laitettu vaihtoehdoksi toimitukselle. Eikä ollut muualla myynnissäkään. Kyseli vielä kohteliaasti sopiiko postitus smartpostiin. Maksun jälkeen katosikin kuin tuhka tuuleen, eikä vastaa enää sähköposteihin ollenkaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Huuto.net ... muistoja herättää. Oli todella kova sana kun sivusto aloitti, sitten pikku hiljaa nussivat omaa oksaa. Muuttui yritysten ja osta heti nappien kans huutokaupasta surkeaksi sivuksi mikä ei tiedä mikä olis.

Nimenomaan se huutokauppa oli se juttu, harmi että ylläpito ei älynny.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Huutokaupassa joutuu odottamaan vaikka pari viikkoa, ja sittenkin aina joku tarjoaa hieman enemmän.
Osta heti on todella hyvä, koska voi ostaa heti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
414
Viimeksi olen käyttänyt huuto.net sivustoa vuonna 2012. Nyt yritin etsiä vanhaa käyttäjätunnusta ja tilata uutta salasanaa sähköpostiin, mutta mitään ei löytynyt.
Poistaako huuto.net käyttämättömät tunnukset tietyn ajan jälkeen?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Huuto.netistä on todella vaikeaa ja ärsyttävää koittaa etsiä yhtään mitään. Koko sivusto täynnä jotain kiinapaskan trokaajia, joiden katalogit suoraan AliExpressistä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Ensimmäiseen huijaukseen törmätty tori.fi palvelussa. Sen verran hyvin oli tehty, että melkein ansaitsikin rahat mitä siitä sai. Oli kuvat, nimen ja päivämäärän kanssa varustettuna ja noutokin laitettu vaihtoehdoksi toimitukselle. Eikä ollut muualla myynnissäkään. Kyseli vielä kohteliaasti sopiiko postitus smartpostiin. Maksun jälkeen katosikin kuin tuhka tuuleen, eikä vastaa enää sähköposteihin ollenkaan.
Näissä olis paras kun tietää asuinpaikan ja henkilöllisyyden niin käydä paikan päällä kysymässä. Mutta toki jos pieni juttu ja monta sataa kilometriä matkaa niin ei jaksa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
53
Itse olen kyllä pitänyt pitkään tuosta huuto.netin kokonaisprosessin vaivattomuudesta. Näin siis "pakettikohteisiin" eli niihin että ostaja ei halua noutaa tuotetta vaan posti/matkahuolto:

1. Ostajalle/huuto kaupan voittajalle lähtee kaupan sulkeuduttua automaattinen viesti jossa tilinumero ja maksuohjeet

2. Ostaja katsoo kohteen ilmoitetut postikulut ilmoituksesta(osa huolellista ilmoitusta!) ja lisää ne hintaan ja maksaa annetulle tilille. Jos hän on fiksu niin pistää vielä viestiä kun on maksanut.

3 Minä katson että rahat ovat tilille tulleet. Mene huuto.nettiin ja ostan tuotteelle huuto-paketin. Osoitetiedot tulee automaattisesti huuto.netin järjestelmästä.

4. Kun olen maksanut paketin niin vastaanottajalle lähtee järjestelmästä posti jossa seurantakoodi.

5. Vien paketin postiin/matkahuoltoon

6. Ostaja noutaa paketin ja antaa kaupasta palautteen (kuten myös minä)

Näin sujuvaa se on ideaalitapauksessa ja kommunikoinnin tarve ostajan ja myyjän välillä on minimissä.
Tässä oli oikeastaan kuvailtu se syy miksi itsekin Huuto.nettiä olen käyttänyt. Sopii hyvin sellaiseen kiireettömään myyntiin, jossa on mahdollisimman vähäinen ihmiskontakti :) Plus-jäsenyydellä ilmoitukseen 3kk voimassaoloaika ja automaattinen uusinta, kyllä ne tavarat joskus kaupaksi menee. Itselläni myynti on lähinnä sellaista tarpeettoman pientavaran muuttamista rahaksi.

Tori.fi on sitten ykkösvalinta jos tarvii jotain isompaa myydä paikallisesti ja mieluiten mahdollisimman nopeasti. Facebook Marketplacen kautta olen vasta pari kauppaa tehnyt ostajan roolissa, mutta ehkä jatkossa laitan sinnekin ilmoituksen Torin lisäksi jos tarvii huonekaluja tms myydä. Autoihin ja muihin moottoriajoneuvoihin liittyvät tavarat ovat menneet parhaiten kaupaksi Nettivaraosan kautta.

Yleisesti ottaen näillä kuluttajakäyttäjien ilmoituspalstoilla tuntuu olevan kaupankäynti nihkeämpää kuin esim. 5-10v sitten. Ilmoituksia katsotaan vähemmän, ilmeisesti tarjontaa on vaan enemmän kuin aiemmin.

Huutokaupat.comissa on tullut myytyä yrityksen tavaroita, ja toimeksiannon perusteella myös jokunen yksityishenkilön kohde. Vähän ristiriitaiset vaikutelmat toistaiseksi. Tavarasta pääsee kyllä eroon, mutta hinta tahtoo jäädä alakanttiin. Tosin kokemukset on aika marginaalituotteista, voi olla että joku halpa henkilöauto meneekin ihan markkinahintaan. Itse myisin mieluiten reiluun huutokauppatyyliin eniten tarjonneelle vaikka 0e lähtöhinnalla, mutta kaikki asiakkaat eivät tuota hyväksy.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
298
Huudossa ja torissa myyn

Huudon ongelma on se, että jos myy esim 100€ arvoista tavaraa, on lähtöhinta pakko laittaa 80-90€ tienoille, jos laittaa esim 30€ niin sielläpä sitten kaikki kyttää vesikielellä viimeminuuteille = hinnaksi jää 1/3 arvosta.

Tämän takia taas tavara liikkuu hitaasti, joitakin olen laittanut alhaisella lähdöllä = yksi huuto per kohde. Yleensä laitankin vaan osta-heti, jos ei mene ekalla yrityksellä.

Muuten helppokäyttöistä kuten yllä kuvattiin

Torissa on sitten riesana selvästi vähä-älyiset, juuri näitä jotka kyselee "minkä värinen, kokoinen, muotoinen" jos myy punaista 20cm kokoista palloa, näin esimerkkinä

Sekä huijarit joiden takia moni ostaja on paskat housussa ulisemassa ihan turhaan, jos esim sanoo hakevansa tavaran varastosta toiselta paikkakunnalta viikonloppuna tms. Eli vaikka pitäisi hyvin yhteyttä ja selittäisi mikäli on jotain hämminkiä = alkaa vihjailu että onko huijaus.

Pari viikkoa sitten myin yhden 40€ tavaran, ostajalla oli hoppu maksaa vaikka sanoin että ehdin etsiä tavaran myöhemmin, no sitten en löytänytkään heti tavaraa ja alkoi kauhea spammailu ostajan puolesta vaikka kerroin että löytyy kyllä.

Ajelin vielä yht. 240km katsomaan olisko tavara mökillä, no ei ollut vaan sittenkin kotosalla paikassa mistä en osannut etsiä

Paskahousu-ostaja ei edes kiitosta sanonut kun laittelin seurantakoodin.

Ja etsimiseen meni siis hurjat 2 päivää + heti postitin.

Palautesysteemi olisi osta-heti napin kera hyvä toriin tms vastaava systeemi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Olenkohan nyt tainnut vuodesta 2005 tehdä kauppaa huuto.netissä ja myös kirppareita tulee kierrettyä lähinnä kattelemassa rompetta itselle. Kun miettii kokonaiskuvaa mikä vuosien varrella on ehkä eniten omasta mielestä ainakin monien myynnissä olevien tuotteiden kohdalla on silkkaa ylitarjontaan. Eli myynnissä on just sellaista tavaraa mikä ei juuri mene kaupaksi koska kaikki muutkin yrittävät niistä päästä eroon ja erotus uuden ja käytetyn tuotteen hinnassa on olematon. Kukaan ei halua heittää pois jos siitä voi saada ehkä rahaa ja toisaalta taas sen roikuttaminen myynnissä kuukausia on tavattoman vaivatonta.

Toinen on sitten se että kaikkien antiikki/romu/huutokauppa ohjelmien jälkeen ihmisten käsitys realistisista myyntihinnoista on kadonnut. Tavarasta koitetaan kiskoa järettömiä summia. Ja vaikka sama tavara roikkuu myynissä kuukaudesta toiseen niin hinta ei laske ollenkaan. Joskus oikein ihmetyttää että mistä ne niitä hintoja oikein katsoo.

Kolmas on varsinkin kirjeellä toimitettavien pienien tavaroiden myynnin hankaluus koska posti on nostanut paljon kirjepostin hintaa vuosien varrella. Käytännössä huuto.netissäkin on monesti halvin lähettää huuto-paketilla (5,95EUR pienin) vaikka koon puolesta tuote menisi vallan hyvin kirjeenäki. (toisaalta taas pakettien hinnat on halventuneet osin tai ainakin pysyneet samana)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Viimeksi olen käyttänyt huuto.net sivustoa vuonna 2012. Nyt yritin etsiä vanhaa käyttäjätunnusta ja tilata uutta salasanaa sähköpostiin, mutta mitään ei löytynyt.
Poistaako huuto.net käyttämättömät tunnukset tietyn ajan jälkeen?
Ei tunnu poistavan. Itsellä on ollut vuosien taukoa kirjautumisissa, ja edelleen sama 2000-luvun alussa luotu tunnus käytössä ja toimii.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Torissa on sitten riesana selvästi vähä-älyiset, juuri näitä jotka kyselee "minkä värinen, kokoinen, muotoinen" jos myy punaista 20cm kokoista palloa, näin esimerkkinä

Sekä huijarit joiden takia moni ostaja on paskat housussa ulisemassa ihan turhaan, jos esim sanoo hakevansa tavaran varastosta toiselta paikkakunnalta viikonloppuna tms. Eli vaikka pitäisi hyvin yhteyttä ja selittäisi mikäli on jotain hämminkiä = alkaa vihjailu että onko huijaus.
Joo,itse tykkään tori.fi, tosin en käytä näitä mitenkään hirmuisesti mutta satunnaisesti kuitenkin. Ja olen samaa mieltä ed.kirjoittajan kanssa tuosta että torissa on valitettavan paljon ihmeellistä porukkaa. Johtuu tietenkin tunnistautumisen puutteesta. Toriin kun saisi tunnistumisen ja jonkun ominaisuuden että myyntiin laittaminen maksaisi vaikka 5-10cent tai jotain niin homma parantuisi NIIIIIIN paljon. Tuolla on paljon roskaa myynnissä 3-5e hintoihin..eihän tuolla hinnalla oikeasti kannata mitään myydä?
 

ie1

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Juuri myin näytönohjaimen huuto.netissä:

- Lähtöhinta 0e ja aukioloaika 2vk
- lopputulos 2vk päästä: 400e ja paketti matkaan, kun rahat näkyivät tilillä

Hienosti toimii :)
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
248
Onko porukka koskaan miettinyt paljonko Huuto.netissä, Torissa jne myydään varastettua tavaraa? Usein vain pistää mietimään, kun sama myyjä myy samaa, muoveissa olevaa peliä useamman kappaleen. En siis syytä ketään kun en ole perehtynyt sen syvemmin, mutta omasta mielestä jotenkin outoa että normijantteri saa jotain uutuspeliä usemman kappaleen jostain ja jotka hän sitten myy kympin tai pari halvemmalla kuin kaupassa.
 

ie1

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Iphoneja myydään usein muoveissa huuto.netissä. Olen ihmetellyt mikä näiden idea on. Koroton pikavippi? Huijauksilta eivät näyttäneet palautteiden perusteella.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Onko porukka koskaan miettinyt paljonko Huuto.netissä, Torissa jne myydään varastettua tavaraa?
Kyllä. Jos multa varastettaisiin joku yksilöitävissä oleva esine, niin en pelkästään seuraisi näitä kauppapaikkoja vaan jättäisin myös ostoilmoituksen. Samoin faceen.

OT: Kallio kierrättää ryhmässä möi jokunen aika sitten eräs Nikita Bergenström stereoita. Varastettu tai ei niin miettisin kahdesti kannattaako ainakaan reklamoida :sori:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Iphoneja myydään usein muoveissa huuto.netissä. Olen ihmetellyt mikä näiden idea on. Koroton pikavippi? Huijauksilta eivät näyttäneet palautteiden perusteella.
Olen ymmärtänyt että kaverit joilla menee rahallisesti huonosti käyttää kaikki keinot, varsinkin siinä vaiheessa kun luottotiedot on menossa.. ostetaan osamaksulla tavaroita (puhelin/tabletti tms) ja sitten myyminen eteenpäin niin kai siitä jotain tiliä tekee. En tosiaan tiedä kuinka yleistä on mutta varmasti tapahtuu. Toinen mitä tulee mieleen noista myyjistä on huijaus, mutta jos on muoveissa ja kuittia löytyy niin en usko huijaamiseen (vaikka olisi sekin helposti tehtävissä). Taitaa yleisimmin huijaajat mennä sieltä mistä aita on matalin eli myydään vaan olematonta tavaraa.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Onko teillä muilla ollut viime päivinä torissa osa kohteiden kuvista puoleksi harmaalla, niin ettei kuvaa näe kuin vähän?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Mikä idea on myydä tuotteita hintaan 39€ tai 62€? Kyseessä näytti olevan jotain vanhoja vaatteita, samalla myyjällä melkein 20 samantyyppistä käytettyä vaatetta siis myynnissä ja lähes kaikissa erikoinen myyntihinta. Ymmärrän että kaupassa kun myydään niin näyttää edullisemmalta 19,90€ hinta eikä sillä muutenkaan väliä kun 90% maksaa kortilla ja tuotteita ostetaan kerralla useita, mutta näin jos joltain ostaa käytettyä tavaraa niin luulisi ne tasahinnat olevan helpoimpia. Kuitenkin yleensä ostetaan yksi tuote ja maksetaan käteisellä.

Toinen mitä ihmettelin niin itse myyn/myin muutamaa huonekalua ja yhden sain jo menemään niin siinä oli mailitse sovittu hommat ja sit kun kaveri ilmaantuu paikalle niin alkaa vielä tinkaamaan.."no kyllähän tämä ihan hyvältä näyttää että mikäköhän se hinta mahtais olla?". Eikö tää olis helpoin hoitaa mailitse ennakkoon? Tiputin sit kuitenkin 10€ kun ei ollut niin väliä mutta jotenkin jäi vähän ärsyttävä fiilis. Itse tinkaan kyllä yleensä hintaa mutta aina ennakkoon. Kuitenkin sovitaan kaupasta ja voi olla useita kiinnostuneita jne (niinkuin tässäkin tapauksessa oli) ja myyjä tavallaan lupaa tuotteen jollekin (kun sopii hakuajan) niin mielestäni järkevintä olisi ennakkoon se tinkaaminen.

Toinen huonekalu jota myyn niin sain tarjouksen joka oli n. 35% pyyntihinnasta :D no,ainahan se kannattaa kysellä ja jollakin voi olla kiire myydä niin silloinhan noita voi saadakin edullisesti. Eli en syytä kysyjää mut joku realismi vois olla paikallaan.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
949
Mikä idea on myydä tuotteita hintaan 39€ tai 62€? Kyseessä näytti olevan jotain vanhoja vaatteita, samalla myyjällä melkein 20 samantyyppistä käytettyä vaatetta siis myynnissä ja lähes kaikissa erikoinen myyntihinta. Ymmärrän että kaupassa kun myydään niin näyttää edullisemmalta 19,90€ hinta eikä sillä muutenkaan väliä kun 90% maksaa kortilla ja tuotteita ostetaan kerralla useita, mutta näin jos joltain ostaa käytettyä tavaraa niin luulisi ne tasahinnat olevan helpoimpia. Kuitenkin yleensä ostetaan yksi tuote ja maksetaan käteisellä.
Luulen että kyseessä tori.fi ja myyjä yrittänyt myydä jotain tuotetta huonolla menestyksellä. Saadakseen tuotteen myytyä, hän on laskenut hintaa. Torissa oli hintapyynnin alentamiseen joku prosenttiraja, jonka ylittyessä myynti-ilmoitukseen ilmestyy punainen alaspäin osoittava nuoli (tms) kertomaan että tuotteen hinta on laskenut. Kaipa myyjä haluaa välttää vaikuttamasta epätoivoiselta myyjältä ja punaisen nuolen näkymisen ilmoituksessa, koittaen kuitenkin saada mahdollisimman kovan hinnan tuotteestaan. Ihan siis pelkkää arvailua, mutta jotain tullut torissa myytyä niin tämä tuli ensimmäisenä mieleen.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Tätä ketjua jo tovin seuranneena tajusin vasta nyt että tämä ihme tinkaaminen ja säätäminen taitaa valitettavasti olla suomalaisten "erityispiirre". En edes tajunnut verrata siihen, että olen myynyt kymmenisen vuotta eBayssa (UK) satunnaisesti vaatteita ja jotain exän design-turhuuksia, eikä tule yhtään huonoa tai rasittavaa kauppakokemusta mieleen. Johtuu varmasti osaksi huonoista paikallisista alustoista (tori ja huuto nyt lähinnä), mutta kyllä facebookinkin (kokemusta Suomesta ja Englannista) kauppapaikoilla suomalaisten ostajien käytös on aika erilaista.

Myin fb:n suomalaisessa kaupparyhmässä muutamasti päällä ollutta takkia. Hinta parhaillaan Stockalla 400€ ja laitoin pyynniksi 200€. Eka kommentti oli "kaks huntti jostain rotsista :D tuliks näppäilyvirhe?" ja perään sitten niitä "voin maksaa 30€" vastatarjouksia. Lopulta löytyi asiallinen ja tyytyväinen ostaja, enkä kyllä edes välitä näistä huumoriostajista...

Pari muuta syytäkin tulee mieleen, mutta ei viitsi yleistää tai mitenkään dissata rehellisiä lapin jätkiä jne. Toisaalta ehkä täällä on niin pienet käytettyjen tavaroiden markkinat, että pieni ja aktiivinen markanvenyttäjäjoukko vääristää kokonaiskuvaa.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
580
Onko kokemusta eBayn Global Shipping Programmista? Olisin tilaamassa englannista tavaraa, näkeekö mistään etukäteen toteutuvia toimituskuluja? Myyjälle laitoin kysymyksen eikä tiennyt, totesi vaan käyttävänsä ebayn omaa Global shippingiä. Vissiin ensimmäistä kertaa hän lähettämässä ulkomaille
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
@LovelyWhore ei me suomalaiset taideta kovin uniikkeja olla tinkimiskulttuurissa.

Totta kai kannattaa tinkiä koska niin saattaa saada hyvät kaupat tehtyä. Olen luultavasti säästänyt ~20 vuoden aikana tuhansia euroja koska olen tinkinyt.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Onko kokemusta eBayn Global Shipping Programmista? Olisin tilaamassa englannista tavaraa, näkeekö mistään etukäteen toteutuvia toimituskuluja? Myyjälle laitoin kysymyksen eikä tiennyt, totesi vaan käyttävänsä ebayn omaa Global shippingiä. Vissiin ensimmäistä kertaa hän lähettämässä ulkomaille
Mä tilasin kerran ja mielestäni ne postikulut näky ihan siinä suoraan, kun kirjautuneena selasin / lisäsin ostoskoriin tms.
Ne sitten veloitetaan erillisellä maksulla sieltä Paypalista tms. millä maksatkaan, ja toimitusaikaan tulee jotain viikko lisää, kun myyjä lähettää sen eka pitney bowesille, jossa ne hautoo pakettia muutaman päivän ja paketoi uudestaan ennen kuin laittavat halvimmalla mahdollisella toimituksella eteenpäin.
Postimaksu on korkeampi kuin jos se myyjä suoraan lähettäisi Suomeen, ja jos päädyt esim. palauttamaan tuotteen jos siinä on vikaa, toimituskuluja tuskin saat takaisin.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Kannattaa ainakin katsoa, että on ebayn money back guarantee ilmossa, sitä kautta nyt saa jotain mielenrauhaa kait.
Tilasin Numaticin George-imurin ja pölypusseja samalta myyjältä. Pitney Bowes oli aukaissut imuripaketin ja survonut pölypussit sisään ja teipannut imuriboxin uudelleen. Semmoisena tuli perille ja ehjänä, mutta kestihän tuon tulo.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Torissa oli viime kuussa joku isompi päivitys, muuttivat montaa kohtaa palvelussa. Päivitys toi myös ongelmia, mutta ne lienee nyt jo korjattu.

Näköjään nykyään, kun ilmoitukseen vastataan, ei saa enää vastaajan yhteystietoja niinkuin ennen. Olen nyt useammalle kysyjälle vastannut, mutta mitään ei ole kuulunut enää takaisin. Jää askarruttamaan saiko he vastauksiani ollenkaan. :tdown:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
@LovelyWhore ei me suomalaiset taideta kovin uniikkeja olla tinkimiskulttuurissa.

Totta kai kannattaa tinkiä koska niin saattaa saada hyvät kaupat tehtyä. Olen luultavasti säästänyt ~20 vuoden aikana tuhansia euroja koska olen tinkinyt.
No joo. Toivottavasti oon väärässä ;) En ole kuitenkaan hirveästi näitä suomen kauppapaikkoja vielä käyttänyt. Toria jonkun verranja jatkossa varmaan enemmän.

Olisin voinut olla myös tarkempi vertailuissani, mutta jos nyt vertaa ebaytä ja huutoa (ei britti-ebay "make offer" mahdollisuudella ole kukaan jankannut pilkkahinnoilla kuten huudossa) tai gumtree.com vs tori (gumtreessäkään ei ole tingitty torin tavoin, mutta suoranaisia kusettajia on ihan tolkuton määrä).

Tiedostan että markkinat ja em. alustat painii ihan eri sarjassa. Ja en tietenkään syytä ihmisiä yksin. Meillä ei luoteta paypaliin, Posti on kallis ja epäluotettava ja lisäksi kaupankäynnin kohteita on niin vähän ettei luotettava rating-järjestelmä välttämättä edes toimisi kaikkien kohdalla.

Mutta kuitenkin... mulla on ebayssä yli 100 positiivista palautetta myyjänä ja koskaan ei ole mennyt kaupankäynti vänkäämiseksi. Käytin huutoa ekan kerran nyt kesällä (myin lp-levyä hp 150€) ja tarjouksia/viestejä tuli toista kymmentä väliltä 20€ - pioneerin autostereot (ois voinu olla hyväkin vaihto, mutta en omista edes autoa :(). Tässäkin kyllä tilastoa väärensi pari tyyppiä jotka eivät uskoneet että hinta ei oikeasti tipu.

Edit: Olinkin kirjoittanut tähän ketjuun syksyllä onnistuneista lenkkarikaupoista tori.fi:ssä. Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Yksi asia minkä yhdistän tuohon tinkaamiseen on se että osalla myyjistä on kauhean harhaiset käsitykset käytetyn tavaran arvosta. Osa myyjistä laittaa toki tahallaan törkeän korkean hinnan ja sit odottelee tarjouksia ja toivovat että joku epätoivoinen maksaa suoraan.

Toinen hankala on erikoisemmat ammatti yms tavarat, kerran muistan kun joku myi operaattori käyttöön tehtyä pseudowire gatewayta huuto.netissä. uutena hinta oli silloin tuollaisella n. Kolme tuhatta euroa. Ebayssä käytetystä pyydettiin n. 1000-1500 euroa. Hän halusi 800 euroa ja vetosi ebay hintaan. Tarjosin 200 euroa. Ei tullut kauppoja. Itselläkään ei tarvetta ollut mutta olisin mielenkiinnosta ostanut leikkikaluksi. Olen aikavarma ettei saanut ikinä suomessa kaupaksi. Joo, olihan se kallis uutena, mutta kellään juuri ei vaan ole tuollaiselle käyttöä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Yksi asia minkä yhdistän tuohon tinkaamiseen on se että osalla myyjistä on kauhean harhaiset käsitykset käytetyn tavaran arvosta. Osa myyjistä laittaa toki tahallaan törkeän korkean hinnan ja sit odottelee tarjouksia ja toivovat että joku epätoivoinen maksaa suoraan.
Tämä on ihan totta. Osalla ihmisistä ei ole näppituntumaa mitä käytetystä kannattaisi pyytää jos sen oikeasti haluaa myydä. Ne ei tajua että jos joku juttu on ostettu ja edes avattu paketti/käytetty kerran niin se on silloin käytetty (tai onhan se käytetty tavallaan kun kannetaan kaupasta ulos) ja arvo laskee. En minä maksa 300€ uutena ostettavasta tuotteesta vaikka 290€ kun se on käytetty. Tietysti poikkeustapaukset erikseen mutta yleisesti nää on ihan maalaisjärjellä mietittävissä nää realistiset pyyntihinnat.

Puhelimia katsellut jonkun kerran käytettynä (ja jonkun oon ostanutkin) niin niissä on isoja hintaeroja kun joku on ostanut uuden, vasta julkaistun puhelimen 2kk aiemmin hintaan 399€ ja yrittää myydä sitä vaikka 360€. Samaan aikaan ko. puhelinten yleinen pyynti hintataso on tippunut vaikka 50€.. muutamaan tuollaiseenkin törmäsin kesällä/syksyllä kun etsiskelin melko vasta myyntiin tullutta puhelinta uutena/lähes uutena. Honor 10 tais maksaa alkukesällä jotain 380-450€ ja loppukesästä joku myi 370€ kun samaan aikaan netistä halvimmat paikat myi jo tuohon hintaan. En muista eurolleen hintoja mut jotenkin noin.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Yksi asia minkä yhdistän tuohon tinkaamiseen on se että osalla myyjistä on kauhean harhaiset käsitykset käytetyn tavaran arvosta.
Myyjillä, kyllä useinkin mutta myös ostajilla on todella usein harhaisia käsitteitä, etenkin vähän käytettyjen tavarojen arvosta, mutta voi olla ihan myös avaamattomista paketeista yms. Etenkin torissa välillä tulee sellaisia ehdotuksia vastaan, että välillä miettii että onko ihan trolli vai mitä ihmettä.

Esim. avaamaton tuote, alkuperäinen hinta n. 500 euroa. Niin 3-4 viestiä eri henkilöiltä, ja hinnat vaihtelevat siinä 150 ja 350 välillä, niin yllätys että ei tullut myytyä.

Ja nyt ihan äsken kun vielä myin PS4 Slim fortnite settiä (käytetty 3-4 tuntia, eli ollut siis ihan turhanpanttina ja voi todella sanoa että on fresh), johon asennettu 500GB:n Samsung 860 Evo (vedin myynnin pois kaikkialta, koitetaan sitten myöhemmin uudelleen joskus), niin yks laitto kyselyä torissa (+2 muuta, eivät heittäneet mitään tarjouksia vaan olisivat postiennakolla koittaneet onneaan tai noutaneet ja yrittäneet paikanpäällä tinkiä viel lisää), 250 posteineen, juuh älä poika luule, olis kannattanut ostaa vissii joulun aikaa?

Paras kauppani kyllä ikinä oli kun jokunen vuosi sit myin kerralla vanhan SNES konsolin (alkuperäisen, ei mitään miniä) + GBA SP:n ja noihin molempiin kaikki härpäkkeet ja pelit, siinä jopa hinta kohtasi täydellisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Torissa harmittelee nämä ysäri/kakstuhariroskanmyyjät, joiden ei olisi alunperinkään ostella mitään. Nyt sitten dumppaavat kamaa urakalla menemään.

esim. Tori.fi - Omat ilmoitukseni.

No on siellä kotimaista lasia, mutta hintoja ei näy suoraan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom