Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Torissa oli viime kuussa joku isompi päivitys, muuttivat montaa kohtaa palvelussa. Päivitys toi myös ongelmia, mutta ne lienee nyt jo korjattu.

Näköjään nykyään, kun ilmoitukseen vastataan, ei saa enää vastaajan yhteystietoja niinkuin ennen. Olen nyt useammalle kysyjälle vastannut, mutta mitään ei ole kuulunut enää takaisin. Jää askarruttamaan saiko he vastauksiani ollenkaan. :tdown:

Vastaus tulee kyllä ainakin ostajalle spostiin, mutta tässä lähiaikana myyjä ei ollut saanut vastausta, ja kaupat venyivät sen vuoksi viikolla...
Sitten myyjä vastasi ettei ollut saanut vastausviestiäni jonka jälkeen saimme kaupat sovittua.
On kyllä huono juttu jos se nyt näin venyy.
Lisäksi spostissa näkyy että "tämän viestin liitteet ja kuvat ja linkit on estetty koska lähettäjä ei ole luotettavien lähettäjien luettelossa..."

Nyt vasta huomasin että roskapostin sekaankin on automaattisesti mennyt Tori.fi myyjän viesti... Onneksi aina vilkaisen mitä tuollakin on, mutta sellaisille jotka eivät koskaan katso roskapostia tuo voi olla huono juttu.
Lähetin äsken viestin asiasta Torin asiakaspalveluun.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vasta huomasin että roskapostin sekaankin on automaattisesti mennyt Tori.fi myyjän viesti... Onneksi aina vilkaisen mitä tuollakin on, mutta sellaisille jotka eivät koskaan katso roskapostia tuo voi olla huono juttu.
Lähetin äsken viestin asiasta Torin asiakaspalveluun.

No niinpäs oli minullakin roskapostikansiossa yksi viesti ostajalta, vaikkakin ei tältä jolle yhden kerran vastasin. Täytyykin olla tarkkana. Millähän periaatteella osa menee roskiksiin ja osa normi??
 
Torin asiakaspalvelusta tuli äsken paluuviesti suoraan Outlookin muut kansioon. Aika monimutkainen tuo Outlook.
 
Torin asiakaspalvelusta tuli äsken paluuviesti suoraan Outlookin muut kansioon. Aika monimutkainen tuo Outlook.
No juu. Aina ihmettelen kuinka ne voi luulla palvelevansa ihmisiä ties millä puolivillaisilla automatisoinneilla. Ite kun tottunut Hordeen ja sen manuaalisen konffauksen vapauteen tulee aika usein oksennettua kun Microsoft päättää puolestani mikä minua kiinnostaa ja milloin se saa kiinnostaa (= kun huomaan toiminnassa jotain epäilyttävää).
 
Myyjillä, kyllä useinkin mutta myös ostajilla on todella usein harhaisia käsitteitä, etenkin vähän käytettyjen tavarojen arvosta, mutta voi olla ihan myös avaamattomista paketeista yms. Etenkin torissa välillä tulee sellaisia ehdotuksia vastaan, että välillä miettii että onko ihan trolli vai mitä ihmettä.

Esim. avaamaton tuote, alkuperäinen hinta n. 500 euroa. Niin 3-4 viestiä eri henkilöiltä, ja hinnat vaihtelevat siinä 150 ja 350 välillä, niin yllätys että ei tullut myytyä.

Ja nyt ihan äsken kun vielä myin PS4 Slim fortnite settiä (käytetty 3-4 tuntia, eli ollut siis ihan turhanpanttina ja voi todella sanoa että on fresh), johon asennettu 500GB:n Samsung 860 Evo (vedin myynnin pois kaikkialta, koitetaan sitten myöhemmin uudelleen joskus), niin yks laitto kyselyä torissa (+2 muuta, eivät heittäneet mitään tarjouksia vaan olisivat postiennakolla koittaneet onneaan tai noutaneet ja yrittäneet paikanpäällä tinkiä viel lisää), 250 posteineen, juuh älä poika luule, olis kannattanut ostaa vissii joulun aikaa?

Paras kauppani kyllä ikinä oli kun jokunen vuosi sit myin kerralla vanhan SNES konsolin (alkuperäisen, ei mitään miniä) + GBA SP:n ja noihin molempiin kaikki härpäkkeet ja pelit, siinä jopa hinta kohtasi täydellisesti.
Mulla on prepaid joka on tälläisen myyntipellen entinen numero. Veikkaan että varastettua myy.

Tuuppaa kaiken aikaa tekstareita kyselijöiltä.

En oo (vielä) ruvennut taklaan sen kauppoja.

Täytyy olla idiootti kun ei sen puhelimeen tuu viestejä, mutta mailiin tulee, eikä se tajuu mitään. Vuoden ollut tää numero ja uusia kohteita pukkaa.

Pidän, koska ei ole soittokäytössä, ja tuskin koskaan edes käynnissä. Parempi että on harhaan vievät jäljet numerolla, voittaa anonyymin numeron.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on prepaid joka on tälläisen myyntipellen entinen numero. Veikkaan että varastettua myy.

Tuuppaa kaiken aikaa tekstareita kyselijöiltä.

En oo (vielä) ruvennut taklaan sen kauppoja.

Täytyy olla idiootti kun ei sen puhelimeen tuu viestejä, mutta mailiin tulee, eikä se tajuu mitään. Vuoden ollut tää numero ja uusia kohteita pukkaa.

Pidän, koska ei ole soittokäytössä, ja tuskin koskaan edes käynnissä. Parempi että on harhaan vievät jäljet numerolla, voittaa anonyymin numeron.
En tiedä mihin tuossa alussa viittaat, mutta luulen että jos ei viestit tule perille puhelimeen niin sitten joko väärä numero sulla tai toinen ei ole saanut viestejä perille eikä voi vastata mahdollisesti sellaiseen mitä ei ole olemassa?

Kyllä tota porukkaa riittää torissa laidasta laittaan, toiset suoraan menevät asiaan ja toiset menee niin ohi aiheesta että voi että tätä maailman menoa.

Eiköhän noilla kaikil torisankareil ja muil "myyntipelleil" oo joku prepaid käytössä, loppunu saldot joskus eikä voi lähettää mitään.
 
Viimeksi muokattu:
No niinpäs oli minullakin roskapostikansiossa yksi viesti ostajalta, vaikkakin ei tältä jolle yhden kerran vastasin. Täytyykin olla tarkkana. Millähän periaatteella osa menee roskiksiin ja osa normi??

Nyt tuli vastaus Torin asiakaspalvelusta. Aikovat lähettää tiedot tekniselle tiimille tutkittavaksi, jotta voivat tehdä tarvittavat korjaukset.
 
Millaisia kokemuksia on Ebayssa myymisestä ? Itseltäni löytyisi parikin artikkelia joille ei todennäköisesti Suomesta ostajaa löydy, mutta maailmalla ovat ihan arvossaan (+200€). Googlettelun perusteella vaikuttaa helvetin hankalalta/ostajan markkinoilta eli jos ostaja väittää ettei ole tuotetta saanut vaikka olisi niin Ebay syyllistää aina myyjän?

Oma lukunsa postikulut. Millä ilveellä sen muka pystyy tietämään mitä postit ovat ympäri maailmaa ?

Entäs se verotus jos myydään EU:n ulkopuolelle ?
 
Millaisia kokemuksia on Ebayssa myymisestä ? Itseltäni löytyisi parikin artikkelia joille ei todennäköisesti Suomesta ostajaa löydy, mutta maailmalla ovat ihan arvossaan (+200€). Googlettelun perusteella vaikuttaa helvetin hankalalta/ostajan markkinoilta eli jos ostaja väittää ettei ole tuotetta saanut vaikka olisi niin Ebay syyllistää aina myyjän?

Oma lukunsa postikulut. Millä ilveellä sen muka pystyy tietämään mitä postit ovat ympäri maailmaa ?

Entäs se verotus jos myydään EU:n ulkopuolelle ?

Oma huikean syvä kokemus rajoittuu kokonaiseen yhteen myyntiin ja sekin meni Englantiin, mutta luulisin että saa aika hyvin riskejä minimoitua rajaamalla myyntialueen eurooppaan + pohjois amerikkaan ja lähettämällä paketin seurannalla joka sitten ainakin toivottavasti toimii kohdemaassa. Ostajan on aika vaikea urputtaa ettei ole saanut pakettia jos seuranta sanoo että paketti on luovutettu ja voit vielä näyttää valokuvan myydystä tuotteesta lähetyspaketissaan jossa on vastaanottajan tiedot näkyvissä.

Postikulut voi vilkuilla postin sivuilta (+ se maksuvyöhyke pdf tuolla), itse katsoin mitä ne maksimissaan voisi olla ja tylysti löin sen kaikille ulkomaalaisille postikuluiksi maasta riippumatta.

Verotuksesta ei kyllä mitään hajua kun ei ole tullut omalle kohdalle eteen.
 
Oon myynyt yli 100 kohdetta eBayssa mutta vain englannin sisäisesti. Ei ongelmia. Joskus on kyllä saanut odotella voittaneen tarjouksen maksua rasittavan kauan.

Suomesta käsin koetin tehdä kauppaa muutaman kerran, mutta postimaksut täältä on niin hurjat että se ei oikein onnistunut. Esim tuon sun +200€ tuotteen tulee olla todella kevyt ja erityisesti mahtua kuoreen tai olla erittäin haluttu, jos sen haluaa saada kaupaksi. Trackingistä maksat vielä lisää siihen päälle.

Postilla on kyllä selkeä hinnasto netissä. Katso ja järkyty.
 
OT/

Tavaroiden lähettämisestä ulkomaille ei hirveästi kokemusta, mutta jos satut myymään isompaa ei postitettavaa tavaraa, niin rimpauta paikalliselle kuljetusfirmalle joka toimii maakunnassa. Ostin ikkunan, 2400x400mm eli hankala tuommosta lähteä ite peräkärryllä vetämään. Lasiliikkeen kuljetus olis ollu sen viiskymppiä.

Soitin sitten paikalliselle pakettiautokuriirille, ikkuna pihaan tuotuna 20 euroa. Oli vieny sen vielä suojaan, eikä läntänny vaan pihatielle.
 
Mikähän näillä myyjillä Torissa oikein on kun ei osata laittaa puhelinnumeroa ilmoitukseen, ja kun laittaa torin kautta viestiä niin siihen ei vastata koskaan, tai jos on numero niin siihen laitettuun tekstariin ei vastata.

Joskus kun on laittanut tekstiviestiä niin siihen ei parin päivän aikana vastata ja sitten kun etsii sitä tuotetta uudestaan niin tämä ilmoitus on kadonnut.

Kyllä Huutonetistä on helpompi ostaa.
 
Olen sen verran hölmö, että olen tullut huijatuksi Torin kaupoissa kolme kertaa. Ekasta kerrasta on muistaakseni vajaa kaksi vuotta ja tekemäni rikosilmoituksen tiimoilta ei ole tähän päivään mennessä kuulunut mitään. Toinen kerta oli viime kesänä ja siitä keissistä tämä huijari (kolmekymppinen nainen) sai tuomionkin. Rahoja en ole saanut takaisin ja en usko niitä saavanikaan.

Kolmas kerta taisi sattua juuri äsken; rahat menivät, tavaraa en ole saanut ja myyjä ei enää vastaa viesteihin. Ilmoituksessa oleva puhelinnumero ei ole käytössä. Ajattelin, että myyjä olisi ollut luotettava, kun oli ollut Torin käyttäjänä lähes vuoden kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Itse käyttänyt huuto.net turhan sälän myyntiin. Tori kokemukset vähäisemmät ja negatiiviset. Vitun vinkujia on nurkat täynnä siellä.

Jos itse myy, kun on hyvä palaute alla huuto.netissä, voi järjestään vaatia, rahat ensin. Piste. Vaihtoehtoja ei ole.

Elämä on liian lyhyt kuluttamaan siitä edes hetken prepaid/rahattomien/vinkujien/kusettajien kanssa keskusteluun.
 
Mikähän näillä myyjillä Torissa oikein on kun ei osata laittaa puhelinnumeroa ilmoitukseen, ja kun laittaa torin kautta viestiä niin siihen ei vastata koskaan, tai jos on numero niin siihen laitettuun tekstariin ei vastata.

Joskus kun on laittanut tekstiviestiä niin siihen ei parin päivän aikana vastata ja sitten kun etsii sitä tuotetta uudestaan niin tämä ilmoitus on kadonnut.

Kyllä Huutonetistä on helpompi ostaa.

Voin kertoa kun joskus erehdyksissä pistin;

-20 soittoa/viestiä "vaihdatko moottorisahan kahvaan ja käytettyihin sukkiin" tyyliin.
-Oma lukunsa ne jotka kertovat ensin 10minuutin yksinpuhelun aikana miksi tuote on aivan sukka ja oikeastaan minun pitäisi olla kiitollinen ja maksaa jos hän hakee sen"
-Haen huomenna, ylihuomenna, varaa jne jotka eivät koskaan ilmesty
-Täynnä oman elämänsä Sulo Vileneitä ja itselläni ei riitä aika ja mielenkiinto porista turhia puhelimessa. Pistät vaikka 300€ markkina-arvoisen tuotteen myyntiin 150€:llä jotta pääsee nopeasti ja helposti eroon niin hirveä vinkuminen hinnasta.
-Soittaminen on liian helppoa niille jotka kyttäävät tuota 24/7 elämänsä kauppojen toivossa. Maili vaatii viitseliäisyyttä.


Itse olen käyttänyt toria vain tapana päästä nopeasti eroon tarpeettomista tavaroista, mutta kyllä se paras tapa on lahjoittaa tutuille tai viedä SPR konttiin, kierrätykseen tai jäteasemalle kaikki alle 100€ tuotteet ennemmin kuin toriin. Huuto.net toimii mutta on täynnä krääsää. Erinäiset foorumit ehkä paras tapa.
 
Sama.

Joka diili on järjestään oikein hyvä, ihan tinkaamatta, koska haluaa helposti eroon jos turhaa jäänyt pyörimään. Käyn töissä enkä tosiaan istu kotona ylläpitämässä käytetyn tavaran verkkokauppaa pelaten hintoja 10s ylös tai alas.

Vähin mitä kaipaa on nämä uikuttajat. Edes 'turha ottaa yhteyttä ellei tarjotut ehdot kelpaa, etkä pysty heti maksamaan,' ei pysäytä näitä mätisäkkejä sohvan pohjalta kommentoimasta, tarjoamasta jotain ihme lyhennysohjelmaa kymppien tuotteeseen.
 
Huuto.netissä onneksi aika usein tulee kaupat käyttäjien kanssa joilla 500 positiivista palautetta ja 20v. historia.

Nämä säästää hermoja, kamat pakettiin ilman stressiä. Nämä kyllä maksaa välittömästi vaikka luotto riittäisikin.

Annan aina näille huutajille vähän kaupanpäälle. Luotettavat tyypit on kullanarvoisia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ie1
Eräs Tori:n myyjä myi vanhaa tavaraa ja sitähän kaikki eivät oikein ymmärrä, ja hän kertoi että hänelle oli tullut viestiä että jo on hulluus huipussaan :lol:

Huuto.netissä onneksi aika usein tulee kaupat käyttäjien kanssa joilla 500 positiivista palautetta ja 20v. historia.

Nämä säästää hermoja, kamat pakettiin ilman stressiä. Nämä kyllä maksaa välittömästi vaikka luotto riittäisikin.

Annan aina näille huutajille vähän kaupanpäälle. Luotettavat tyypit on kullanarvoisia.

Nuo kaupanpäälliset ovatkin tosi mukavia yllätyksiä, muutaman kerran on tullut jotain ylimääräistä mukana.
Yksi myyjä laittaa kaikenlaista pikkutavaraa mukaan esim. legopalikoita, joilla ei tee mitään, mutta on se vain
niin jännää ihmetellä, että ahaa! täältä paketistahan löytyi legoritarin lisäksi tällainen 80-luvun pikkuautokin, jonka olen nähnyt viimeksi silloin 35 vuotta sitten :lol:
 
Nyt on taas kunnon suomalaista myyntiasennetta. Huutonetissä "previously owned"
...ja pre owned tarkoittaa suomeksi ihan vaan "käytetty". Ei mitään yhdellä omistajalla olemista eikä varsinkaan käyttämätöntä. Käyttämättömille on ihan omat termit kuten vaikka "new without tags", "new without warranty" tms.

En ole seurannut tarkemmin, mutta vieläkö noissa pyörii niitä drop shop koijareita jotka antavat ymmärtää tuotteen tulevan Suomesta? On siinä ja business ideaa kerrakseen.
 
Nyt on vahva putki ebayssa. En tiedä onko tuolla meno muuttunut vai omat tavat, mutta olisi ihan kiva kuulla muidenkin mielipide tapauksista;

1. Etulokasuojan jatko pärrään. Kuvan perusteella etulokasuojan etujatko. Tekstissä ei mainittu kumpi on kyseessä (etu vai takajatko) ja oli Espanjaa (googlella käänsin). Lopputuloksena postissa etulokasuojan takajatko eli ei kuvaa vastaava tuote. Pistin myyjälle viestiä niin pahoitteli että on ehkä jäänyt vanha kuva ilmoitukseen (kyseessä firma) ja sanoi etteivät tee etujatkoja ollenkaan. En itseasiassa ole nähnyt kenenkään tekevän, sen takia tuon nappasinkin. Myyjällä ihan reilusti positiivista palautetta ja kyseessä tosiaan firma. Palautus menisi omaan piikkiin ja kun tuote kustansi 30€ posteineen niin eipä sitä palauttamaankaan kannata alkaa.

2. Käytettynä purkuosana 3000km ajettu penkki, pärrään tämäkin aihioksi omiin muovailuihin. Ilmoituksen perusteella kulmasta päällyste revennyt, ei muita mainintoja. Kulmasta tosiaan päällyste revennyt, mutta lisäksi penkin rungossa on murtuma. Pieni ja todennäköisesti ihan hyvin korjattava (=ei tuollaisenaankaan vaikuta käyttöön). Lähetys oli pakattu kierroksella kuplamuovia ja päälle mustaa kiristekalvoa :facepalm: On siis mahdollista, että on murtunut kuljetuksessakin. Tämäkin firma ja reilusti positiivista palautetta.
 
Nyt on vahva putki ebayssa. En tiedä onko tuolla meno muuttunut vai omat tavat, mutta olisi ihan kiva kuulla muidenkin mielipide tapauksista;

1. Etulokasuojan jatko pärrään. Kuvan perusteella etulokasuojan etujatko. Tekstissä ei mainittu kumpi on kyseessä (etu vai takajatko) ja oli Espanjaa (googlella käänsin). Lopputuloksena postissa etulokasuojan takajatko eli ei kuvaa vastaava tuote. Pistin myyjälle viestiä niin pahoitteli että on ehkä jäänyt vanha kuva ilmoitukseen (kyseessä firma) ja sanoi etteivät tee etujatkoja ollenkaan. En itseasiassa ole nähnyt kenenkään tekevän, sen takia tuon nappasinkin. Myyjällä ihan reilusti positiivista palautetta ja kyseessä tosiaan firma. Palautus menisi omaan piikkiin ja kun tuote kustansi 30€ posteineen niin eipä sitä palauttamaankaan kannata alkaa.

2. Käytettynä purkuosana 3000km ajettu penkki, pärrään tämäkin aihioksi omiin muovailuihin. Ilmoituksen perusteella kulmasta päällyste revennyt, ei muita mainintoja. Kulmasta tosiaan päällyste revennyt, mutta lisäksi penkin rungossa on murtuma. Pieni ja todennäköisesti ihan hyvin korjattava (=ei tuollaisenaankaan vaikuta käyttöön). Lähetys oli pakattu kierroksella kuplamuovia ja päälle mustaa kiristekalvoa :facepalm: On siis mahdollista, että on murtunut kuljetuksessakin. Tämäkin firma ja reilusti positiivista palautetta.

Noista voi hyvin pyytää rahoja takaisin tai vaikka 50%. Ei ole ilmoitusta vastaava tavara. Itse sain yhdestä lenovon akusta 50% takaisin, kun oli eri osanumero kuin ilmoituksessa ja "brand new" sijaan latauskertoja oli noin kymmenen.
 
Noista voi hyvin pyytää rahoja takaisin tai vaikka 50%. Ei ole ilmoitusta vastaava tavara. Itse sain yhdestä lenovon akusta 50% takaisin, kun oli eri osanumero kuin ilmoituksessa ja "brand new" sijaan latauskertoja oli noin kymmenen.

Niin joo tätä oikeastaan pitikin kysyä. Suomalainen ajatusmaailma vaan on vähän sellainen "kehtaako sitä nyt" :D Rahallisestihan kyse on yhteensä 70€ keikasta eli se ei oikeastaan häiritse, vaan se ettei tavara ollut sovittua.

Ebayn kautta tuota siis lähdetään ajamaan, mutta suoraan virallinen "keissi" vai myyjän kanssa neuvottelu ?
 
Niin joo tätä oikeastaan pitikin kysyä. Suomalainen ajatusmaailma vaan on vähän sellainen "kehtaako sitä nyt" :D Rahallisestihan kyse on yhteensä 70€ keikasta eli se ei oikeastaan häiritse, vaan se ettei tavara ollut sovittua.

Ebayn kautta tuota siis lähdetään ajamaan, mutta suoraan virallinen "keissi" vai myyjän kanssa neuvottelu ?

Myyjälle viestiä, että ei nyt oikein ollu sellasta kuin olisi pitänyt olla. Tarjoat että pidät tavarat ja saat täyden refundin, ihan vaan koska postittaminen takaisin maksaa ihan helvetisti. Jos ei tohon suostu niin tarjoa sitten tota 50% palautusta. Jos on nihkeä myyjä, niin yleensä auttaa kun mainitsee että ebay tulee kyllä auttamaan jos et saa mitään korvauksia.
 
Onko Huuto.netin palautteen antaminen edelleen mahdollista tasan 75 vrk kaupoista? Meneekö tuo kellonlyömälleen kaupoista vai 76. vrk vaihtumiseen saakka? Oli ajatus jättää nega yhdestä puhelimesta mikä oli naarmuilla, mikä myytiin uudenveroisena. Myyjä reaktio oli hyvin sekava, kirjoitusvirheiden saattelema "en voi asialle mitään, jos puhelimessa on naarmuja". Haluisin minimoida riskin kostonegalle. On jättänyt jo posin palautteen, mutta ehtiihän sen muuttaa, jos äkkää oman palautteeni.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Noista voi hyvin pyytää rahoja takaisin tai vaikka 50%. Ei ole ilmoitusta vastaava tavara. Itse sain yhdestä lenovon akusta 50% takaisin, kun oli eri osanumero kuin ilmoituksessa ja "brand new" sijaan latauskertoja oli noin kymmenen.

Kiitoksia vielä. Jotenkin oma valituskynnys on noussut kun tietää, että nykyään on ammattivalittajia/palauttajia.

Pistin siis tuolta ebaysta "contact seller" kautta selityksen ja kuvat menemään. Oisko se aliotsikko ollut jotain "doesn`t match the description" tyyliin. Menikö oikein ?

Jännä nähdä miten tuo toimii kun en ole ennen ebay:n kautta valittanut vaan niellyt kaiken. Sinänsä huvittavaa, että tuo lokasuojan myyjä valitteli että jääneet vanhat kuvat tuotteeseen. Sama tuote on yhä myynnissä samoilla kuvilla... No ehkä oppii tästä.
 
Vasta jokunen viesti sitten "brassailin" ebayn toimivuudella ja brittien rehellisyydellä. Ostin sitten joulukuussa 150€ vaatekappaleen jossa oli tuumissa mitat. Otsikossa luki "S or M depending your style" please check measurements. Yhdessä lähikuvassa oli se pesu/kokolappunen jossa luki "M" ja tuotteen sarjanumero. Tilasin exän osoitteeseen lontooseen ja se lähetti paketin mulle. Mittoja en koskaan katsonut koska kyllä mulle M koko menee perinteisesti jos kyse ei ole kiinaräteistä. Just ja just meni päälle eikä kyllä kovin mukavalta tunnu. Nyt vasta katoin niin tagissa lukee "S".

1100 positiivista palautetta tällä myyjällä ja kyllä toi on aito, ei epäilystäkään. Tarkistin vieläpä suomalaiselta jälleenmyyjältä. Ja ihan uuden karhea. Sarjanumerokin matchaa, mutta koko ei. Nyt iski suomalaisuus LovelyWhoreen ja en oikein kehtaa valittaa kun tuote on tilattu jo kuukausi sitten. Ehkä sillä oli eri kokoja varastossa ja laittoi mulle väärän tms. Takasin lähettäminen postin toimesta tehty liian kalliiksi, paypalin "dispute time" mennyt, väärän koon todistaminen tuntuu ylivoimaiselta. Täytyy kai niellä tappio ja jättää lidlin hintasauruksen pizzakokoelmat syömättä ja mahtua t-paidassa kesällä tuohon rotsiin. Tai ottaa Tori.fissä vittuilu vastaan niinkuin mies konsanaan.
 
Kiitoksia vielä. Jotenkin oma valituskynnys on noussut kun tietää, että nykyään on ammattivalittajia/palauttajia.

Pistin siis tuolta ebaysta "contact seller" kautta selityksen ja kuvat menemään. Oisko se aliotsikko ollut jotain "doesn`t match the description" tyyliin. Menikö oikein ?

Jännä nähdä miten tuo toimii kun en ole ennen ebay:n kautta valittanut vaan niellyt kaiken. Sinänsä huvittavaa, että tuo lokasuojan myyjä valitteli että jääneet vanhat kuvat tuotteeseen. Sama tuote on yhä myynnissä samoilla kuvilla... No ehkä oppii tästä.

Juuri noin se kuuluu tehdä, otetaan yhteyttä myyjään ja koitetaan löytää yhteinen sävel. Kyllä eBayssä piisaa sakkia jotka joko vahingossa tai tyhmyyttään laittaa kuvat/kuvauksen väärin ja totta kai ihan täysiä kusettajiakin, jos sieltä saa jotain muuta kuin mistä maksoi eikä tee asialle mitään niin se on kyllä omaa tyhmyyttä.

Jos myyjä ei ole halukas ottamaan tuotetta takaisin ja maksamaan rahat takaisin tai antamaan hyvitystä, niin sitten vaan pyydät eBaytä astumaan kuvioihin. Pelkästään uhkaus eskaloida asia eBayn ratkaistavaksi voi hyvinkin riittää, sille ainoalle kusettajalle johon olen törmännyt tuli melkoinen kiire laittaa rahat takaisin kun asiasta mainitsin, sitä ennen tuli vaikka mitä selityksiä.
 
Vasta jokunen viesti sitten "brassailin" ebayn toimivuudella ja brittien rehellisyydellä. Ostin sitten joulukuussa 150€ vaatekappaleen jossa oli tuumissa mitat. Otsikossa luki "S or M depending your style" please check measurements. Yhdessä lähikuvassa oli se pesu/kokolappunen jossa luki "M" ja tuotteen sarjanumero. Tilasin exän osoitteeseen lontooseen ja se lähetti paketin mulle. Mittoja en koskaan katsonut koska kyllä mulle M koko menee perinteisesti jos kyse ei ole kiinaräteistä. Just ja just meni päälle eikä kyllä kovin mukavalta tunnu. Nyt vasta katoin niin tagissa lukee "S".

1100 positiivista palautetta tällä myyjällä ja kyllä toi on aito, ei epäilystäkään. Tarkistin vieläpä suomalaiselta jälleenmyyjältä. Ja ihan uuden karhea. Sarjanumerokin matchaa, mutta koko ei. Nyt iski suomalaisuus LovelyWhoreen ja en oikein kehtaa valittaa kun tuote on tilattu jo kuukausi sitten. Ehkä sillä oli eri kokoja varastossa ja laittoi mulle väärän tms. Takasin lähettäminen postin toimesta tehty liian kalliiksi, paypalin "dispute time" mennyt, väärän koon todistaminen tuntuu ylivoimaiselta. Täytyy kai niellä tappio ja jättää lidlin hintasauruksen pizzakokoelmat syömättä ja mahtua t-paidassa kesällä tuohon rotsiin. Tai ottaa Tori.fissä vittuilu vastaan niinkuin mies konsanaan.

En muista millaiset aikarajat Ebayssa on tuon vaihtamisen ja palauttamisen suhteen, mutta taisi ainakin olla niin, että kun feedback on annettu niin kauppa on ohi. Kyllä mun mielestä silti tuossa tilanteessa voisi ottaa yhteyttä myyjään ja selittää tilanteen ihan rehellisesti ja vetoaisi ystävällisesti hyvään asiakaspalveluun kun kyse ei kuitenkaan ole mistään "vitosen rätistä". Jos postikulut ei ihan hirveät ole niin esim. suostuisi postittamaan omaan piikkiin ainakin takaisin.

Juuri noin se kuuluu tehdä, otetaan yhteyttä myyjään ja koitetaan löytää yhteinen sävel. Kyllä eBayssä piisaa sakkia jotka joko vahingossa tai tyhmyyttään laittaa kuvat/kuvauksen väärin ja totta kai ihan täysiä kusettajiakin, jos sieltä saa jotain muuta kuin mistä maksoi eikä tee asialle mitään niin se on kyllä omaa tyhmyyttä.

Jos myyjä ei ole halukas ottamaan tuotetta takaisin ja maksamaan rahat takaisin tai antamaan hyvitystä, niin sitten vaan pyydät eBaytä astumaan kuvioihin. Pelkästään uhkaus eskaloida asia eBayn ratkaistavaksi voi hyvinkin riittää, sille ainoalle kusettajalle johon olen törmännyt tuli melkoinen kiire laittaa rahat takaisin kun asiasta mainitsin, sitä ennen tuli vaikka mitä selityksiä.

Jees. Ensimmäinen jo vastasikin. Syytti tottakai ensin minua etten ole lukenut kuvausta tarpeeksi tarkkaan ja olisi pitänyt päätellä jo "moottorin ja öljynlauhduttimen suojaamisesta" mihin osa kuuluu. Tosiasiassa vaan näköjään tuon myyjän englannin ymmärrys on itseänikin huonompaa eikä siis edes tajunnut mistä syystä reklamaation tein. Kuvitteli minun luulevan sen olevan takalokarin jatkopala, vaikka kyse oli siitä, että sen piti olla etulokarin ETUjatkopala.

Ilmoitti kuitenkin ottavansa takaisin ja kysyi haluanko palauttaa britteihin vai espanjaan. Miten tässä nyt sitten käytännössä raha vaihtaa omistajaa (jos vaihtaa) ? Meinaan olen aika varma ettei se halua palautusta kun kerron Suomen postin "ystävälliset" hinnat. Jos silti haluaa, niin en todellakaan voi postittaa sitä ennen kuin olen saanut rahat takaisin. Ebayn ehdoissa näköjään lukee, että tälläisissä tapauksissa palautuksenkin postikulut jää myyjän vastuulle.
 
Jees. Ensimmäinen jo vastasikin. Syytti tottakai ensin minua etten ole lukenut kuvausta tarpeeksi tarkkaan ja olisi pitänyt päätellä jo "moottorin ja öljynlauhduttimen suojaamisesta" mihin osa kuuluu. Tosiasiassa vaan näköjään tuon myyjän englannin ymmärrys on itseänikin huonompaa eikä siis edes tajunnut mistä syystä reklamaation tein. Kuvitteli minun luulevan sen olevan takalokarin jatkopala, vaikka kyse oli siitä, että sen piti olla etulokarin ETUjatkopala.

Ilmoitti kuitenkin ottavansa takaisin ja kysyi haluanko palauttaa britteihin vai espanjaan. Miten tässä nyt sitten käytännössä raha vaihtaa omistajaa (jos vaihtaa) ? Meinaan olen aika varma ettei se halua palautusta kun kerron Suomen postin "ystävälliset" hinnat. Jos silti haluaa, niin en todellakaan voi postittaa sitä ennen kuin olen saanut rahat takaisin. Ebayn ehdoissa näköjään lukee, että tälläisissä tapauksissa palautuksenkin postikulut jää myyjän vastuulle.

Se peruuttaa maksun paypalista ja rahat ilmestyy sinne olettaen että maksoit paypalilla. Jos paketti tuli EU:n ulkopuolelta ja maksoit verot/tullit päälle niin niitä et saa takaisin, en tiedä voisiko niitä jotenkin kysellä tullilta takaisin erikseen.

Minä olen yhden paketin laittanut omalla kustannuksellani takaisin kun ei suostunut suoraan maksamaan postimaksua, lähetin kuvan kuitista jonka myyjä sitten maksoi samalla kun maksoi tuotteen hinnankin takaisin jahka sai paketin.
 
Ebay:n Kiinan myyjältä ostin tuotteen, jonka piti olla halkaisijaltaan 3/8". Tuote oli kuitenkin 1/2" ja lähetin kuvat mittoineen. Sen verran ovela oli, että meni päivittämään multa saadut mitat tuotekuvaukseen ja poisti kokonaan 3/8" tiedon. :)
Alkuvänkäyksen jälkeen ilmoitin, että en tee tällä mitään, joten oikea tuote postiin tai rahojen täysi palautus. Juu juu palautetaan ja saat pitää tuotteen.

Meni yli viikko ja mitään ei kuulunut. Sitten tajusin, että eihän tähän saa vauhtia ilman virallista return-nappia. Sieltä kautta tulikin vipinää ja meni pari tuntia, kun myyjä kuittasi palautuksen ja rahat.

Kerran oli myyjän tili kaapattu ja Ebay:ltä tuli viesti, että tee virallinen ilmo, niin palautetaan rahat.
 
Sen verran ovela oli, että meni päivittämään multa saadut mitat tuotekuvaukseen
Hahaa varmaan tiesitkin että se tilaushetken aikainen tuotekuvaus säilyy ainakin muutaman vuoden omassa ostohistoriassa. Pitää vaan scrollata niitten mainoksien ohi sivun alareunaan.
 
Se peruuttaa maksun paypalista ja rahat ilmestyy sinne olettaen että maksoit paypalilla. Jos paketti tuli EU:n ulkopuolelta ja maksoit verot/tullit päälle niin niitä et saa takaisin, en tiedä voisiko niitä jotenkin kysellä tullilta takaisin erikseen.

Minä olen yhden paketin laittanut omalla kustannuksellani takaisin kun ei suostunut suoraan maksamaan postimaksua, lähetin kuvan kuitista jonka myyjä sitten maksoi samalla kun maksoi tuotteen hinnankin takaisin jahka sai paketin.

Eikö tuossa ole sitten vaarana ettei hyvitäkään kuluja ? Ei tää nyt näytä helpolla menevän, ainakaan kummallakaan myyjällä ei ole meininkiäkään että ehdottaisivat jotain kompromissia.
 
Eikö tuossa ole sitten vaarana ettei hyvitäkään kuluja ? Ei tää nyt näytä helpolla menevän, ainakaan kummallakaan myyjällä ei ole meininkiäkään että ehdottaisivat jotain kompromissia.

Jos se tuote ei vastannut kuvausta niin se myyjä on vastuussa palautuskuluista, jos se ei sitä korvaa joko suoraan tai jälkeenpäin niin sitten eBayn voi usuttaa sen kimppuun ja tuskin kukaan haluaa vaarantaa tiliä jolla on tehty paljon kauppaa ja jolla on 100% tai ainakin lähes 100% positiivinen palaute.

Jos sillä on tuollainen ~100% tili ja paljon kauppoja alla, niin se hyvin todennäköisesti pelkää että sinä koitat koijata sitä vänkäämällä vastaan, varsinkin jos sinulla on uusi tili alla.
 
Jos se tuote ei vastannut kuvausta niin se myyjä on vastuussa palautuskuluista, jos se ei sitä korvaa joko suoraan tai jälkeenpäin niin sitten eBayn voi usuttaa sen kimppuun ja tuskin kukaan haluaa vaarantaa tiliä jolla on tehty paljon kauppaa ja jolla on 100% tai ainakin lähes 100% positiivinen palaute.

Jos sillä on tuollainen ~100% tili ja paljon kauppoja alla, niin se hyvin todennäköisesti pelkää että sinä koitat koijata sitä vänkäämällä vastaan, varsinkin jos sinulla on uusi tili alla.

OK. Kiitoksia. Oma tili on vanha kuin taivas (olisko about 10vuotta) ja kauppoja 150kpl (100% palautteella). Sanotaan näin, että jotain tuolla Ebayssakin on tapahtunut tai sitten on vaan helvetin huono tuuri. Harmi kun paikka on ollut hyvä purkuosien hankkimiseen.
 
Hahaa varmaan tiesitkin että se tilaushetken aikainen tuotekuvaus säilyy ainakin muutaman vuoden omassa ostohistoriassa. Pitää vaan scrollata niitten mainoksien ohi sivun alareunaan.

Juu, kyllä löytyi. Alkuun menin kirjautumatta katsomaan tuotetta ja katselin, että muutoksia on tehty kuvaukseen.:)
Hetken kylmäsi, mutta kirjautuneenahan tosiaan tilaushetken tiedot löytyivät. Sen verran pöljä myyjä on, että nytkin näkyy tuotteen tiedot ilman halkaisijaa otsikossa, joten ei varmaan ihan kärkipäässä ole hakujen perusteella. Aikaisemmin pomppasi heti näkyville.
 
Ei noi omat Ebay-palautukset oikein etene mihinkään.

Toinen ilmoitti ettei aio hyvittää palautuspostikuluja koska he lähettivät oikean tuotteen. Okei tuote periaatteessa vastasi kuvausta, siitä vain jätettiin kertomatta kumpaan se sopii ja KUVA OLI TÄYSIN VÄÄRÄ. Ei tätä siis voi palauttaa ilman taistelua, koska sälä maksoi 30€ posteineen ja palautuskulut olisi 30€ :D Pahoittelivat tilannetta, mutta ei se nyt paljon minua lämmitä. Kannattaakohan tämän antaa olla näin vai itkeä vielä Ebaylle ?

Toiselta on ainoastaan tullut automaattiviesti että palautus on o.k. Pistin viestiä, että oletteko nyt aivan varma kun palautuskulut ovat 52,9€ ja itse tuote maksoi 38€. Ei vastausta.
 
Ei noi omat Ebay-palautukset oikein etene mihinkään.

Toinen ilmoitti ettei aio hyvittää palautuspostikuluja koska he lähettivät oikean tuotteen. Okei tuote periaatteessa vastasi kuvausta, siitä vain jätettiin kertomatta kumpaan se sopii ja KUVA OLI TÄYSIN VÄÄRÄ. Ei tätä siis voi palauttaa ilman taistelua, koska sälä maksoi 30€ posteineen ja palautuskulut olisi 30€ :D Pahoittelivat tilannetta, mutta ei se nyt paljon minua lämmitä. Kannattaakohan tämän antaa olla näin vai itkeä vielä Ebaylle ?

Toiselta on ainoastaan tullut automaattiviesti että palautus on o.k. Pistin viestiä, että oletteko nyt aivan varma kun palautuskulut ovat 52,9€ ja itse tuote maksoi 38€. Ei vastausta.
En ole itse jäänyt koskaan vänkäämään yhtä tai kahta viestiä pidemmälle myyjän kanssa, vaan olen aina ottanut yhteyttä eBayhin ja rahat on aina palautuneet täysimääräisenä muutaman päivän päästä tilille.
 
Olen sen verran hölmö, että olen tullut huijatuksi Torin kaupoissa kolme kertaa. Ekasta kerrasta on muistaakseni vajaa kaksi vuotta ja tekemäni rikosilmoituksen tiimoilta ei ole tähän päivään mennessä kuulunut mitään. Toinen kerta oli viime kesänä ja siitä keissistä tämä huijari (kolmekymppinen nainen) sai tuomionkin. Rahoja en ole saanut takaisin ja en usko niitä saavanikaan.

Kolmas kerta taisi sattua juuri äsken; rahat menivät, tavaraa en ole saanut ja myyjä ei enää vastaa viesteihin. Ilmoituksessa oleva puhelinnumero ei ole käytössä. Ajattelin, että myyjä olisi ollut luotettava, kun oli ollut Torin käyttäjänä lähes vuoden kuitenkin.

Oliko myyjillä jokin nimimerkki vai käyttivätkö oikeaa nimeä?
 
En ole itse jäänyt koskaan vänkäämään yhtä tai kahta viestiä pidemmälle myyjän kanssa, vaan olen aina ottanut yhteyttä eBayhin ja rahat on aina palautuneet täysimääräisenä muutaman päivän päästä tilille.

Joo, toinen lienee melko selvä kun on selkeästi murtunut mitä ei kuvauksessa mainittu. Toisen saanee sitten Ebay arvioida kumpi on väärässä.

Jos pyydät, niin PayPal palauttaa sulle rahat ton palauttamisesta. Hyvitetyt palautukset – PayPal

Tuossakin on nuo "voimme/ehkä/kattoo ny" lausekkeet välissä niin sen takia on aina mielenkiintoista miten ne käytännössä toimivat.
 
Oliko myyjillä jokin nimimerkki vai käyttivätkö oikeaa nimeä?

Ekalla oli väärä nimi, toka oli muuttanut nimensä ekan kirjaimen. Tää kolmas on muuten tässäkin ketjussa aiemmin mainittu Tommi Naumanen (jonka huomasin vasta liian myöhään).
 
Kukaan kokeillut myydä huudossa kalliimmalla ebayn tuotteita? Voisi olla todella kannattavaa.
Esim. Dreamcast ebayssa 17e. Huudossa siitä saisi heti 100e.
Tuo oli vain yksi esimerkki.
 
Viimeksi muokattu:
Kukaan kokeillut myydä huudossa kalliimmalla ebayn tuotteita? Voisi olla todella kannattavaa.
Esim. Dreamcast ebayssa 17e. Huudossa siitä saisi heti 100e.
Tuo oli vain yksi esimerkki.
Kiitos vinkistä ;)

Ongelmaksi tulee laitteen takuu ja kuitti jos sitä kyselevät perään myynniskelyn tuoksinnassa.

Tosin aina voi ilmoittaa, että takuuta ei enää ole koska kuitti on kadonnut.
 
Tuskin takuuta ja kuittia tarvitsee jos sen ilmoittaa ettei ole. Vilkaisin tuossa hieman lisää,
ja kylläpä se siltä näytti, että jos vain jaksaa niin esim.
vanhat konsolit ja pelit, Amiga ja C64, vhs ja beta elokuvat olisivat sellaisia, että kannattaisi kyllä harkita
tuota asiaa.
Vaikka postikuluihin menisikin 30e usasta, niin silti jäisi voitolle montakymmentä euroa riippuen myytävien määrästä :)
 
jenkkilät ja japani on ntsc. Eurooppa pal.
Pelitkin pitäisi aina tilata ulkomailta sitten..
Postikulut lisätään tullauksen hintaan niin veikkaisin että ei kovin kannattavaa.

Oma mielipide on että ntsc konsolia en ostaisi ellei nyt jotain japani importtia haluaisi pelata.
 
No ei siinä ehkä paljon voittaisi. Jonkun verran voisi voittaa jos löytäisi ntsc 20e, postit 20e, ja siihen olisi ohjain ja virtasovitin. Utopia disk jos käy siihen niin voisi saada ehkä 150e.
 
No ei siinä ehkä paljon voittaisi. Jonkun verran voisi voittaa jos löytäisi ntsc 20e, postit 20e, ja siihen olisi ohjain ja virtasovitin. Utopia disk jos käy siihen niin voisi saada ehkä 150e.

No tuo ei poista sitä että ntsc konsoli pyörittää pal peliä nopeammin kuin oikeasti. hardware ei muutu mihinkään vaikka regionin saisikin ohitettua :)
Tai ainakin nintendoissa menee noin..

Mutta joo, kikkailkoon kukin mitä tahtoo :)
 
No tuo ei poista sitä että ntsc konsoli pyörittää pal peliä nopeammin kuin oikeasti. hardware ei muutu mihinkään vaikka regionin saisikin ohitettua :)
Tai ainakin nintendoissa menee noin..

Mutta joo, kikkailkoon kukin mitä tahtoo :)

Menee aiheen ohi, mutta tuohan alkoi kiinnostamaan, eli mitähän tuolla (pyörittää nopeammin,hardware ei muutu) nyt oikein tarkoitat? :)
Tässä videossa on ainakin jotain, että ntsc konsolilla voi pelata pal pelejä, jos oikein ymmärsin:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom