Oisin ostamassa yksiä konserttilippuja tori.fi:stä. Tietääkö kukaan liikkuuko noissa väärennöksiä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huuto.netissä ollut melkoista tökkimistä havaittavissa parina päivänä. Välillä ei toimi käytännössä olleenkaan. Ilmeisesti samaa vikaa muillakin? Ainakaan omia kohteita ei ole juurikaan katsottu viimepäivinä (jos niitä nyt ko. palvelussa katsotaan muutenkaan).
Sama täällä. Näyttäisi että ovat jonnekkin pilveen tuota "yrittäneet" pukata mutta homma kusee ja yllättäen korjaus kestää.Huuto.netissä ollut melkoista tökkimistä havaittavissa parina päivänä. Välillä ei toimi käytännössä olleenkaan. Ilmeisesti samaa vikaa muillakin? Ainakaan omia kohteita ei ole juurikaan katsottu viimepäivinä (jos niitä nyt ko. palvelussa katsotaan muutenkaan).
Sama homma täälläkin, ei toimi yhtään sivut, suurin osa ikoneista/napeista ei toimi.Huuto.netissä ollut melkoista tökkimistä havaittavissa parina päivänä. Välillä ei toimi käytännössä olleenkaan. Ilmeisesti samaa vikaa muillakin? Ainakaan omia kohteita ei ole juurikaan katsottu viimepäivinä (jos niitä nyt ko. palvelussa katsotaan muutenkaan).
Mutta tuohan on ihan linjassa sen kanssa että käytettävyydeltään huuto.net on mennyt vuodesta toiseen aina vain paskempaan suuntaan.
Huuto.netissä ollut melkoista tökkimistä havaittavissa parina päivänä. Välillä ei toimi käytännössä olleenkaan. Ilmeisesti samaa vikaa muillakin? Ainakaan omia kohteita ei ole juurikaan katsottu viimepäivinä (jos niitä nyt ko. palvelussa katsotaan muutenkaan).
Torissa tullut jo useamman kerran vastaan tilanne jossa samalla paikkakunnalla myynnissä olevaa tuotetta ei voi mennä hakemaan vaan on ehdottomasti käytettävä postia. Selvä juttu toki, että rahathan tuossa halutaan vaan tilille ja myyjä katoaa radio Novan kuuluvuusalueen ulkopuolelle, mutta tuntuu olevan yleistymään päin.
Ei välttämättä. Monesti kun et tiedä minkälainen hullu siellä ostajana on, niin voi olla että moni pelaa vain varmanpäälle postin kanssa. Itse jos myyn jotain torin kautta, niin aina sovin tapaamisen julkiselle paikalle, yleensä huoltoasemalle jonka vieressä asun, niin ei tule ongelmia.
Olen kyllä myös ihmetellyt näitä joiden pitää myynti hoitaa postin kautta. Itse en halua ostaa tavaroita yleensäkään postin kautta, halvassa tuotteessa postikulut on prosentuaalisesti paljon lisähintaa ja kalliissa tuotteessa haluan nähdä tuotteen ennen ostoa. Postin kautta kuitenkin aina riski että tavarassa on jotain vikaa tai sitten selkeä huijaus (toki palautejärjestelmä laittaa tämän aika minimiin). Eli vaikka ei niin ventovieraiden kanssa kiinnosta olla tekemisissä niin se on pieni hinta siitä että näen tavaran konkreettisesti ennen ostoa. Mutta toki tässä voi menetellä eri tavoin, meitä on moneen junaan.Jos noin vainoharhaiseksi heittäydytään, niin ostajallakin on silloin hyvä syy epäillä, että myyjä myy varastettua tavaraa kun ei kotonaan kauppoja uskalla tehdä. Kerran on jopa pikkupoikana isän kanssa yhdet kaupat tehty mopon raadosta, jolloin myyjä halusi ihan välttämättä tulla julkiselle paikalle kauppaa tekemään ja varastettuhan se oli.
Näissä olis paras kun tietää asuinpaikan ja henkilöllisyyden niin käydä paikan päällä kysymässä. Mutta toki jos pieni juttu ja monta sataa kilometriä matkaa niin ei jaksa.Ensimmäiseen huijaukseen törmätty tori.fi palvelussa. Sen verran hyvin oli tehty, että melkein ansaitsikin rahat mitä siitä sai. Oli kuvat, nimen ja päivämäärän kanssa varustettuna ja noutokin laitettu vaihtoehdoksi toimitukselle. Eikä ollut muualla myynnissäkään. Kyseli vielä kohteliaasti sopiiko postitus smartpostiin. Maksun jälkeen katosikin kuin tuhka tuuleen, eikä vastaa enää sähköposteihin ollenkaan.
Itse olen kyllä pitänyt pitkään tuosta huuto.netin kokonaisprosessin vaivattomuudesta. Näin siis "pakettikohteisiin" eli niihin että ostaja ei halua noutaa tuotetta vaan posti/matkahuolto:
1. Ostajalle/huuto kaupan voittajalle lähtee kaupan sulkeuduttua automaattinen viesti jossa tilinumero ja maksuohjeet
2. Ostaja katsoo kohteen ilmoitetut postikulut ilmoituksesta(osa huolellista ilmoitusta!) ja lisää ne hintaan ja maksaa annetulle tilille. Jos hän on fiksu niin pistää vielä viestiä kun on maksanut.
3 Minä katson että rahat ovat tilille tulleet. Mene huuto.nettiin ja ostan tuotteelle huuto-paketin. Osoitetiedot tulee automaattisesti huuto.netin järjestelmästä.
4. Kun olen maksanut paketin niin vastaanottajalle lähtee järjestelmästä posti jossa seurantakoodi.
5. Vien paketin postiin/matkahuoltoon
6. Ostaja noutaa paketin ja antaa kaupasta palautteen (kuten myös minä)
Näin sujuvaa se on ideaalitapauksessa ja kommunikoinnin tarve ostajan ja myyjän välillä on minimissä.
Viimeksi olen käyttänyt huuto.net sivustoa vuonna 2012. Nyt yritin etsiä vanhaa käyttäjätunnusta ja tilata uutta salasanaa sähköpostiin, mutta mitään ei löytynyt.
Poistaako huuto.net käyttämättömät tunnukset tietyn ajan jälkeen?
Joo,itse tykkään tori.fi, tosin en käytä näitä mitenkään hirmuisesti mutta satunnaisesti kuitenkin. Ja olen samaa mieltä ed.kirjoittajan kanssa tuosta että torissa on valitettavan paljon ihmeellistä porukkaa. Johtuu tietenkin tunnistautumisen puutteesta. Toriin kun saisi tunnistumisen ja jonkun ominaisuuden että myyntiin laittaminen maksaisi vaikka 5-10cent tai jotain niin homma parantuisi NIIIIIIN paljon. Tuolla on paljon roskaa myynnissä 3-5e hintoihin..eihän tuolla hinnalla oikeasti kannata mitään myydä?Torissa on sitten riesana selvästi vähä-älyiset, juuri näitä jotka kyselee "minkä värinen, kokoinen, muotoinen" jos myy punaista 20cm kokoista palloa, näin esimerkkinä
Sekä huijarit joiden takia moni ostaja on paskat housussa ulisemassa ihan turhaan, jos esim sanoo hakevansa tavaran varastosta toiselta paikkakunnalta viikonloppuna tms. Eli vaikka pitäisi hyvin yhteyttä ja selittäisi mikäli on jotain hämminkiä = alkaa vihjailu että onko huijaus.
Kyllä. Jos multa varastettaisiin joku yksilöitävissä oleva esine, niin en pelkästään seuraisi näitä kauppapaikkoja vaan jättäisin myös ostoilmoituksen. Samoin faceen.Onko porukka koskaan miettinyt paljonko Huuto.netissä, Torissa jne myydään varastettua tavaraa?
Olen ymmärtänyt että kaverit joilla menee rahallisesti huonosti käyttää kaikki keinot, varsinkin siinä vaiheessa kun luottotiedot on menossa.. ostetaan osamaksulla tavaroita (puhelin/tabletti tms) ja sitten myyminen eteenpäin niin kai siitä jotain tiliä tekee. En tosiaan tiedä kuinka yleistä on mutta varmasti tapahtuu. Toinen mitä tulee mieleen noista myyjistä on huijaus, mutta jos on muoveissa ja kuittia löytyy niin en usko huijaamiseen (vaikka olisi sekin helposti tehtävissä). Taitaa yleisimmin huijaajat mennä sieltä mistä aita on matalin eli myydään vaan olematonta tavaraa.Iphoneja myydään usein muoveissa huuto.netissä. Olen ihmetellyt mikä näiden idea on. Koroton pikavippi? Huijauksilta eivät näyttäneet palautteiden perusteella.
Mikä idea on myydä tuotteita hintaan 39€ tai 62€? Kyseessä näytti olevan jotain vanhoja vaatteita, samalla myyjällä melkein 20 samantyyppistä käytettyä vaatetta siis myynnissä ja lähes kaikissa erikoinen myyntihinta. Ymmärrän että kaupassa kun myydään niin näyttää edullisemmalta 19,90€ hinta eikä sillä muutenkaan väliä kun 90% maksaa kortilla ja tuotteita ostetaan kerralla useita, mutta näin jos joltain ostaa käytettyä tavaraa niin luulisi ne tasahinnat olevan helpoimpia. Kuitenkin yleensä ostetaan yksi tuote ja maksetaan käteisellä.
Mä tilasin kerran ja mielestäni ne postikulut näky ihan siinä suoraan, kun kirjautuneena selasin / lisäsin ostoskoriin tms.Onko kokemusta eBayn Global Shipping Programmista? Olisin tilaamassa englannista tavaraa, näkeekö mistään etukäteen toteutuvia toimituskuluja? Myyjälle laitoin kysymyksen eikä tiennyt, totesi vaan käyttävänsä ebayn omaa Global shippingiä. Vissiin ensimmäistä kertaa hän lähettämässä ulkomaille
No joo. Toivottavasti oon väärässä En ole kuitenkaan hirveästi näitä suomen kauppapaikkoja vielä käyttänyt. Toria jonkun verranja jatkossa varmaan enemmän.@LovelyWhore ei me suomalaiset taideta kovin uniikkeja olla tinkimiskulttuurissa.
Totta kai kannattaa tinkiä koska niin saattaa saada hyvät kaupat tehtyä. Olen luultavasti säästänyt ~20 vuoden aikana tuhansia euroja koska olen tinkinyt.
Tämä on ihan totta. Osalla ihmisistä ei ole näppituntumaa mitä käytetystä kannattaisi pyytää jos sen oikeasti haluaa myydä. Ne ei tajua että jos joku juttu on ostettu ja edes avattu paketti/käytetty kerran niin se on silloin käytetty (tai onhan se käytetty tavallaan kun kannetaan kaupasta ulos) ja arvo laskee. En minä maksa 300€ uutena ostettavasta tuotteesta vaikka 290€ kun se on käytetty. Tietysti poikkeustapaukset erikseen mutta yleisesti nää on ihan maalaisjärjellä mietittävissä nää realistiset pyyntihinnat.Yksi asia minkä yhdistän tuohon tinkaamiseen on se että osalla myyjistä on kauhean harhaiset käsitykset käytetyn tavaran arvosta. Osa myyjistä laittaa toki tahallaan törkeän korkean hinnan ja sit odottelee tarjouksia ja toivovat että joku epätoivoinen maksaa suoraan.
Myyjillä, kyllä useinkin mutta myös ostajilla on todella usein harhaisia käsitteitä, etenkin vähän käytettyjen tavarojen arvosta, mutta voi olla ihan myös avaamattomista paketeista yms. Etenkin torissa välillä tulee sellaisia ehdotuksia vastaan, että välillä miettii että onko ihan trolli vai mitä ihmettä.Yksi asia minkä yhdistän tuohon tinkaamiseen on se että osalla myyjistä on kauhean harhaiset käsitykset käytetyn tavaran arvosta.
Mikä idea on myydä tuotteita hintaan 39€ tai 62€?