Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Hyvä huomio. Näköjään sekä osasto että alaosasto ovat mukana haussa. Voi todentaa siten, että estii jonkun ilmoituksen, jossa itse ilmoituksessa ei ole samoja sanoja kuin osastossa. Ilmoitus löytyy silti haulla, jossa osaston nimi on mukana. Jos samaan hakuun osaston nimen tilalle laittaa jotain hölynpölyä, ilmoitusta ei löydy.

Varmaan ihan tarkoituksella tehty noin, että haku toisi mahdollisimman paljon tuloksia, mutta tuottaa kieltämättä vähän outoja tilanteita välillä.

Aspan vastaus on kyllä sitä itseään. Mutta jos niitä ei kiinnosta, niin miksi vaivautua. Toki noissa haun ohjeissa voisi ainakin olla asiasta maininta.
Kaikkein pahin tuo ongelma on nimen omaan EI-operaattorin käytön kannalta, kun monet osastot sisältävät paljon useamman tyyppistä tavaraa ja haluat poissulkea turhan tyyppistä romua tulosten joukosta. Toisaalta EI-operaattoria ei tarvitsisi läheskään niin monesti, jos haku ei ulottuisi osaston nimeen.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Myin satasen kelloa torissa. Aamuyöstä oli tullut kysely, että voisinko lähettää amurikkaan. Joo toki, pistän konttiin ja hinta tinkaamisen jälkeen €3200 amerikan dollaria rahteineen ja veroineen. Sitkeesti tyyppi on vielä whatsapissa ja kyselee oikeeta hintaa. No tuohan se on, kun abdul-abe-scam kyselee.

Laitoin toki viestin, että tämän AbuGarsian PayPal-tililtä on jo veloitettu myyntisumma. Sitten tilanne eskaloitui ostajan puolelta.

aa nyt se pistää viestiä, ettei ole mitään ostanut. Pitää kuumottaa vielä vaikka fbi:llä tai GRU:lla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Vittu jengi on ihan pihalla noiden Torin sposti viestien kanssa, kun eivät tajua vastata alkuperäiseen viestiin vaan säätävät jotain. Mä järjestelmällisesti tutkin torissa tiettyä tuoteryhmää ja lähetän kerran viikossa isomman kasan yhteydenottoja kiinnostaviin kohteisiin. Sieltä tulee soittoja aiheesta tai "tyhjiä" viestejä ilman tietoja, että "joo olit kiinnostunut pyörästä"... eikä mitään lisätietoa... yleensä pyydän sitten että VASTAA minun viestiin niin että kaikki kohteen tiedot tulee mukana yms.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Jos hinta on sovittu jo etukäteen ja ostaja yrittää vielä noutaessa tingata niin järjestäin olen sanonut etten myy ollenkaan
Kyllä, oikein, mutta valitettavasti yli 50% ostajista tekee tätä mun kokemuksen mukaan. Hyvä vastaus on myös, että ilmaantui toinenkin tyyppi kuka hakisi tän heti...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Kyllä, oikein, mutta valitettavasti yli 50% ostajista tekee tätä mun kokemuksen mukaan. Hyvä vastaus on myös, että ilmaantui toinenkin tyyppi kuka hakisi tän heti...
Paljon on niitä, jotka yrittävät noudettaessa "tasarahasetelin" turvin tinkausta, kun kaupat jo sovittu, jos tuote on vähän enemmän, kuin yhden tai pari seteliä. Kaikkein veemäisimpiä ovat ne, "että mulla ei ole enempää rahaa mukana - voit vaikka katsoa lompakkoon jos haluat". Yks tollanen törppö meni nuorempana huonona hetkenä läpi, kun tuli muksunsa kanssa noutamaan multa jääkaappia ja jäi harmittamaan. Kakskymppiä tais jäädä vajaaks. Jälkimmäistä temppua yrittävällä saatan jatkossa sanoa, että näkemiin, tai sitten hinta nousee vastineeksi kympillä, eli se takataskuun piilotettu seteli ei välttämättä enää riitäkään välttämään tyhjin käsin kotiin palamista. Viimeks kun myin 4G-modeemia 100 euron pyynnillä, niin sovittiin ostajan kanssa tarjoamisen päätteeksi kaupat 90 euroon. Hakemaan tullessa ei ollut kuin se satkun seteli ja itsellä ei vaihtorahaa, niin sanoin että kelpaa ja sillä tuli kaupat. :)

Itselle ihan perus itsestään selvyys, että kun lähdetään jotain ostamaan sovittuun hintaan, niin mulla on se vastuu tuoda kaupoille tasaraha.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Paljon on niitä, jotka yrittävät noudettaessa "tasarahasetelin" turvin tinkausta, kun kaupat jo sovittu, jos tuote on vähän enemmän, kuin yhden tai pari seteliä. Kaikkein veemäisimpiä ovat ne, "että mulla ei ole enempää rahaa mukana - voit vaikka katsoa lompakkoon jos haluat". Yks tollanen törppö meni nuorempana huonona hetkenä läpi, kun tuli muksunsa kanssa noutamaan multa jääkaappia ja jäi harmittamaan. Kakskymppiä tais jäädä vajaaks. Jälkimmäistä temppua yrittävällä saatan jatkossa sanoa, että näkemiin, tai sitten hinta nousee vastineeksi kympillä, eli se takataskuun piilotettu seteli ei välttämättä enää riitäkään välttämään tyhjin käsin kotiin palamista. Viimeks kun myin 4G-modeemia 100 euron pyynnillä, niin sovittiin ostajan kanssa tarjoamisen päätteeksi kaupat 90 euroon. Hakemaan tullessa ei ollut kuin se satkun seteli ja itsellä ei vaihtorahaa, niin sanoin että kelpaa ja sillä tuli kaupat. :)

Itselle ihan perus itsestään selvyys, että kun lähdetään jotain ostamaan sovittuun hintaan, niin mulla on se vastuu tuoda kaupoille tasaraha.
Joo, no täytyy rehellisyyden nimissä tunnustaa, että mulla on hinnat sen verran korkeilla, että ostajia ei ole jonoon asti, niin ei oikein uskalla kettuilla ostajalle. Onhan toi tosi säälittävä tapa, mutta haluan saada kaupat sen ainoan ostajan kanssa. Mulla on viime vuosina pari peli PC:tä ja kitaraa lähteneet kaupaksi aika kovilla hinnoilla, niin ei viitsi ottaa sitä riskiä. Jos olisi oikeasti paljon kyselijöitä ja jonoksi asti, niin varmasti tekisin kuten sinä ja vittuilisin vielä kaupan päälle että hinta muuten nousi just tai jotain :D

Tosi säälittävä tapa toi ja pitäis olla naama vaan peruslukemilla, ettei paljoa naurata. Tuskin se ostaja oikeasti siitä tyhjin käsin lähtee. Mutta viimeksi kun olin varautunut tuohon hommaan, ja ajattelin etukäteen että JOS alkaa tinkaamaan, niin sanon että on toinen ostaja heti jonossa, niin kyllähän se mulkku alkoi tinkaamaan ja löin tolla kommentilla hampaat kurkkuun.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Tuo tulee kyllä yllättävän monelle yllätyksenä, että myyjällä ei ole vaihtorahaa ties minkälaisista seteleistä. Muutaman kerran on joku sitten lähtenyt lähikauppaan rikkomaan isompaa seteliä kun tulee ostamaan 20€ tuotetta 50€ setelillä.... Jos olen itse ostajana niin kysyn etukäteen onko mahdollista antaa vaihtorahat setelistä vai rikonko itse ennen paikalle tuloa. Tai vaihtoehtoisesti jos voi paikan päällä maksaa tilille / mobilepaylla
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Vittu jengi on ihan pihalla noiden Torin sposti viestien kanssa, kun eivät tajua vastata alkuperäiseen viestiin vaan säätävät jotain. Mä järjestelmällisesti tutkin torissa tiettyä tuoteryhmää ja lähetän kerran viikossa isomman kasan yhteydenottoja kiinnostaviin kohteisiin. Sieltä tulee soittoja aiheesta tai "tyhjiä" viestejä ilman tietoja, että "joo olit kiinnostunut pyörästä"... eikä mitään lisätietoa... yleensä pyydän sitten että VASTAA minun viestiin niin että kaikki kohteen tiedot tulee mukana yms.
Tämä. Ja oikeastaan sama noi tasarahahommat... monet ihmiset ei vaan tajua. Olisko sit "tyhmät ihmiset"-ketjun aineistoa :rofl: Mulla kävi kans viime talvena kun etsin jotain mökkiä ja varaus-systeemit näyttää hieman huonosti noita niin pistin jonkun hakuportaalin kautta lomakkeilla kysymyksiä ja tarjouspyyntöjä varmaan 10 paikkaan mökeistä..useampi noista ihmisistä ei sitten vastannut siihen viestiin vaan laittoivat suoraan mailia (ja yksi tekstaria)..."on se mökki sillon vapaana ja 4 päivän hinta oli 500€". Saa sitten ensimmäisenä tarkistaa että "mistäs mökistä nyt puhutkaan". Ja tosiaan torin ilmoitusten kanssa törmännyt samaan jos heittelee kerralla useamman viestin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
232
Tuo on niiin vanha ja kulahtanut heitto että ois tuosta muutkin kiinnostuneet. Ostajia jonoksi asti. Just soitteli toinen hakija. Mä kun olin tätä sulle varannut jne jne. Sanon yleensä niihin että no sä varmaan myyt sitten sille ja morjens. Kalliimmassa tavarassa tinkaaminen suoritetaan paikan päällä kun nähdään tavaran kunto, ei internetsissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Tuo on niiin vanha ja kulahtanut heitto että ois tuosta muutkin kiinnostuneet. Ostajia jonoksi asti. Just soitteli toinen hakija. Mä kun olin tätä sulle varannut jne jne. Sanon yleensä niihin että no sä varmaan myyt sitten sille ja morjens. Kalliimmassa tavarassa tinkaaminen suoritetaan paikan päällä kun nähdään tavaran kunto, ei internetsissä.
Vanha kunnon renkaidenpotkija!
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Nää on kans hyviä kun tulee soittoa 200e tavarasta ja ne yrittää tingata 150 euroon. Sitten heitän vastapallona 170e, ota tai jätä. Vastaus on "ei sulla nyt pitäis olla 20 eurosta kiinni...". No helvetti miksi ei olisi, jos sullakin on. Se että mä en suostu tinkaamaan 1/4 tuotteen hinnasta ei tarkota että olisin persaukinen, vaan mun ei tarvitse myydä hyvää tavaraa pilkkahintaan. Eiköhän tuollainen 30e tinkaus puhelimitse ole jo ihan hyvä "alennus". Monesti sanon, että jos löydät jotain vikaa niin sitten katotaan sitä tinkaamista.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Nää on kans hyviä kun tulee soittoa 200e tavarasta ja ne yrittää tingata 150 euroon. Sitten heitän vastapallona 170e, ota tai jätä. Vastaus on "ei sulla nyt pitäis olla 20 eurosta kiinni...". No helvetti miksi ei olisi, jos sullakin on. Se että mä en suostu tinkaamaan 1/4 tuotteen hinnasta ei tarkota että olisin persaukinen, vaan mun ei tarvitse myydä hyvää tavaraa pilkkahintaan. Eiköhän tuollainen 30e tinkaus puhelimitse ole jo ihan hyvä "alennus". Monesti sanon, että jos löydät jotain vikaa niin sitten katotaan sitä tinkaamista.
Mä itse tingin kyllä, ja paljon. Hyvänä esimerkkinä on nää älyttymät pyörämyynnit (harrastan itse mtb), jossa myydään 2v vanha pyörä -100€ uuden hinnasta. Mutta teen sen tinkaamisen spostilla, tarjoamalla sopivaa hintaa. En mä edes puhelimessa kehtais tingata. Kirppiksella f2f saatan tarjota omaa hintaa mutta en jää siihen keskustelemaan tai vääntämään jos ei kelpaa. Varsinkin kaikki ählämit ärsyttää kun toi on niiden kulttuuri, mut kyl supisuomalaisellakin on toi tapana :D
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
232
Olet väärässä :facepalm:
Näin minä ainakin toimin. Saatan puhelimessa kysyä onko ilmaa mutta lopullisen päätöksen teen vasta tuotteen nähtyä. Tavaran kunnosta voidaan olla monta mieltä, myyjällä voi olla tunnearvoa, kuvista kaikkea ei näe, jne jne. Elektroniikka on tietysti oma alueensa, mutta yleisesti näin. Jos tavara on sitä mitä on luvattu, en yleensä tinkaa ollenkaan mutta kun liikenteessä on vaikka mitä hermannia.

En mä mikään väkisin tinkaaja ole tai tuomassa epäsopivaa rahaa. Vaan reilu peli. Jos joku siitä suuttuu niin ei voi mitään, mutta väärässä en suostu olemaan.

Ehkä tässä on joku sukupolvien välinen kuilu, mutta sähköpostilla tinkaajalle sanoisin varmaan että soita tai tule katsomaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Mulla on varmasti mennyt jotain ohi ja viime aikoina onkin ihmetyttänyt iltapaskojen kirjoittelut näistä. Olen täysi noviisi ja myynyt vain muutamia tavaroita (telkkari, kengät, pelejä) ja nekin vain tori.fi sivulla. Kaikki mennyt aika vaivattomasti. Nämä siis jäänyt ihmetyttämään itseäni:

-Miksi kukaan antaisi esim. puhelinnumeron ennen kuin ollaan siinä pisteessä että sovitaan noudosta?
-Miksi se tinkaaminen rasittaa niin paljon? Itse olen vastannut korkeintaan sanalla "ei" tai yleensä jättänyt kokonaan vastaamatta näihin. Kyllä se kaupaksi menee jos hinta on kohdillaan. Sama juttu muihin tiedusteluihin (esim ilmoituksessa "vain nouto" niin en ole jaksanut edes vastata toimituskyselyihin).
-Yleisesti herännyt kysymys: ovatko myyjät usein niin epätoivoisia että tekevät aikataulunsa ja muut ostajien ehdoilla? Toki voi aina joustaa, mutta tuntuu että usein päivystetään jonkun tuntemattoman ostajan ehdoilla päivätolkulla ja lähes soitetaan pomolle että ei päästä tänään töihin koska joku saattaa tulla ostamaan jonkun taskukirjan.

Lisäksi, ehkä olen alitajuisesti oppinut lukemalla näitä, mutta olen aina tehnyt ostajalle selväksi että ottaa tasarahan mukaan.

...joskus näköjään jaksanut vastata useammallakin sanalla kun ostajana on selvästi ollut pikkulapsi :shy:
tempsnip.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Ei kertaakaan ole kukaan yrittänyt tinkiä kun ostotilanteessa on tavattu. Ihmettelisin kyllä vähän jos joku moiseen ryhtyisi. Itse laitan aina sähköpostin näkyviin vain, sitten kun sovitaan kaupoista niin puhelinnumero ja aina tapaan julkisella paikalla ja käteiskauppaa.

Ei ole ollut mitään ongelmia kunhan saadaan sovittua tapaamisaika.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Tottakai Tori. Huuto on täynnä kiinanroskaa ja sieltä ei enää tule edes etsittyä mitään. Huudossa kuitenkin tehnyt kauppaa vuodesta 2001, nykyisin se tuntuu ihan kuolleelta.

Toriin vaan ja numero esillä. Jos hinta on oikea niin joku soittaa ja hakee tavarat parissa päivässä. Näin Helsingissä, pikkukaupungeissa kokemus voi poiketa.

Hyvin rasittavaa jankata jotain sähköpostilla ja sopia jostain noutoajasta, kun sama hoituu puhelimessa minuutissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Tori.fistä tullut nyt kolme kertaa hylsy ilmoituksesta. Ensin meni läpi mutta laitoin pari lisäkuvaa niin nyt ei mene millään läpi. Ensin ei otsikko ollut hyvä, kun oli polkupyörän nimi siinä niin muutin sen sitten "Polkupyörä 22 tuumaa" ja lisäsin vielä tekstiin, että on kuin jopo-klooni. Seuraavaksi väittävät, että on tuoteväärennös ja kuvissa on polkupyörä jostain 60-70 luvulta. Ihme touhua.
Törmäsin kanssa samaan ongelmaan kesällä kun olin laittamassa jopo tyylistä leveää satulaa myyntiin.
Ilmoitus blokattiin juurikin tuon jopo tyylisen kuvauksen takia tuoteväärennöksenä, heti kun poisti sen niin ei mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
492
Vanha kunnon renkaidenpotkija!
Eikö nimenomaan juuri renkaiden ja vastaavien kuluvien myyntiartikkeleiden kanssa kannata toimia näin :confused:

Ilmoituksen suttuisista kuvista on vähän paha sanoa onko renkaat ja vanteet niin priimaa kuin myyjä väittää, joten puhelimessa sanoo vain että tulee katsomaan niitä. Sitten vasta paikan päällä aloitetaan kaupan hieronta kun on nähnyt niiden todellisen kunnon. Luonnollisestikaan tämä ei ole sellainen skenaario, jossa ensin puhelimessa luvataan maksaa 500 ja paikan päällä aletaan tinkimään hintaa alemmaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Eikö nimenomaan juuri renkaiden ja vastaavien kuluvien myyntiartikkeleiden kanssa kannata toimia näin :confused:

Ilmoituksen suttuisista kuvista on vähän paha sanoa onko renkaat ja vanteet niin priimaa kuin myyjä väittää, joten puhelimessa sanoo vain että tulee katsomaan niitä. Sitten vasta paikan päällä aloitetaan kaupan hieronta kun on nähnyt niiden todellisen kunnon. Luonnollisestikaan tämä ei ole sellainen skenaario, jossa ensin puhelimessa luvataan maksaa 500 ja paikan päällä aletaan tinkimään hintaa alemmaksi.
Nykypäivän halpakännykässäkin on ihan kohtuulaatuinen kamera ja "digitaalifilmi" on halpaa joten suttuisten kuvien takana on joko idiootti tai huijari. Itse skippaan tuollaiset ilmoitukset suoraan ellei kyseessä satu olemaan matalahintainen kohde jonka kunto ei tarvi olla hyvä.

Lisäksi vähänkään älykkäämpi kauppias osaa laittaa ilmoitukseen oleelliset tiedot kohteesta eikä pelkkää "soittele ja kysele" tekstiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Nykypäivän halpakännykässäkin on ihan kohtuulaatuinen kamera ja "digitaalifilmi" on halpaa joten suttuisten kuvien takana on joko idiootti tai huijari. Itse skippaan tuollaiset ilmoitukset suoraan ellei kyseessä satu olemaan matalahintainen kohde jonka kunto ei tarvi olla hyvä.
No et sinä millään vaikka jonkun lastenrattaiden mekanismien toimivuutta valokuvista voi nähdä. :facepalm:

Miten ihmiset voi tehdä tästä näin vaikeaa. Vaihtoehdot on ihan selvät:
A) Ostaja ilmoittaa "tulen hakemaan" -> kaupat tapahtuu pyyntihinnalla tai muulla valmiiksi sovitulla
B) Ostaja ilmoittaa "tulen katsomaan" -> paikan päällä voi vielä neuvotella hinnasta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
No et sinä millään vaikka jonkun lastenrattaiden mekanismien toimivuutta valokuvista voi nähdä. :facepalm:

Miten ihmiset voi tehdä tästä näin vaikeaa. Vaihtoehdot on ihan selvät:
A) Ostaja ilmoittaa "tulen hakemaan" -> kaupat tapahtuu pyyntihinnalla tai muulla valmiiksi sovitulla
B) Ostaja ilmoittaa "tulen katsomaan" -> paikan päällä voi vielä neuvotella hinnasta
Kun tuo olisikin noin helppoa. Mutta kun on ostajia jotka näin eivät toimi. Osa ei tunnu ymmärtävän edes kellonaikojen päälle eli eivät tule sovittuun aikaan tai lopulta edes ollenkaan. Tai sitten juurikin niitä jotka sanovat ensin ostavansa tuotteen mutta alkavat sitten paikanpäällä vielä tingata.

Edit: Myös myyjissä on joskus näitä joiden kanssa tuntuu olevan hirveän hankala sopia joku aika jolloin tuotteen voisi tulla noutamaan. Pukataan aina vaan taaksepäin ja tyyliin olen-juuri-ovellasi kohdassa tulee viesti että "sori siirretäänkö huomiseen"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Kun tuo olisikin noin helppoa. Mutta kun on ostajia jotka näin eivät toimi. Osa ei tunnu ymmärtävän edes kellonaikojen päälle eli eivät tule sovittuun aikaan tai lopulta edes ollenkaan. Tai sitten juurikin niitä jotka sanovat ensin ostavansa tuotteen mutta alkavat sitten paikanpäällä vielä tingata.

Edit: Myös myyjissä on joskus näitä joiden kanssa tuntuu olevan hirveän hankala sopia joku aika jolloin tuotteen voisi tulla noutamaan. Pukataan aina vaan taaksepäin ja tyyliin olen-juuri-ovellasi kohdassa tulee viesti että "sori siirretäänkö huomiseen"
Tämä on kyllä totta ja käsiteltykin tässä ketjussa jo moneen kertaan.

Tuo yo. kommenttini oli vain siihen, kun moni lyttäsi tämän Paalausmestarin kommentin jonain "rekaiden potkimisena":
Kalliimmassa tavarassa tinkaaminen suoritetaan paikan päällä kun nähdään tavaran kunto, ei internetsissä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
492
Nykypäivän halpakännykässäkin on ihan kohtuulaatuinen kamera ja "digitaalifilmi" on halpaa joten suttuisten kuvien takana on joko idiootti tai huijari. Itse skippaan tuollaiset ilmoitukset suoraan ellei kyseessä satu olemaan matalahintainen kohde jonka kunto ei tarvi olla hyvä.

Lisäksi vähänkään älykkäämpi kauppias osaa laittaa ilmoitukseen oleelliset tiedot kohteesta eikä pelkkää "soittele ja kysele" tekstiä.
Vaikka myyjällä olisikin kelvollinen kamera, niin ei sitä välttämättä osata käyttää kunnolla. Ei tarvitse olla kuin vähän hämärää niin kuvista tulee herkästi suttua, tai tarkentaa epähuomiossa ohi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Vaikka myyjällä olisikin kelvollinen kamera, niin ei sitä välttämättä osata käyttää kunnolla. Ei tarvitse olla kuin vähän hämärää niin kuvista tulee herkästi suttua, tai tarkentaa epähuomiossa ohi.
Ja sitä ei sitten voi tarkistaa heti ottamisen jälkeen että kuvasta tuli hyvä jos kerta pitää vain yksi ainoa kuva per kulma ottaa? Eikä vahingossakaan voi räpsiä useampia kuvia jotta vaikka yksi epäonnistuisi niin sattuisi vielä ne muut olemaan? Taikka olemaan vaikka niin edistynyt että ottaisi ne kuvat jossain hyvässä valossa eikä yön pimeydessä tai käyttäisi salama?
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Kyllä, oma moka jos laittaa paskoja kuvia. Harvoin tulee niin hyviä myyntikohteita vastaan, etteikö olisi varaa skipata ilmoitus. Kertoo joskus jo ilmoittajan luonteesta jos kuvat on huonoja ja/tai selvästi puutteellisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
232
No et sinä millään vaikka jonkun lastenrattaiden mekanismien toimivuutta valokuvista voi nähdä. :facepalm:

Miten ihmiset voi tehdä tästä näin vaikeaa. Vaihtoehdot on ihan selvät:
A) Ostaja ilmoittaa "tulen hakemaan" -> kaupat tapahtuu pyyntihinnalla tai muulla valmiiksi sovitulla
B) Ostaja ilmoittaa "tulen katsomaan" -> paikan päällä voi vielä neuvotella hinnasta
Juurikin näin :tup:
Itse yleensä a kohdassa sanon että että ok kaupat tuli jos tuote on kuvailemasi kuntoinen.
Sitä kun on niin monennäköstä hermannia tullut nähtyä niin luotto mennyt ihmisiin.

Ei se aina huonot kuvatkaan saa perääntymään kaupoista, tai huono ilmoitus. Siksi tykkään soittaa ja tiedustella. Siellä voi olla joku 70-vuotias vanhus myymässä ja itse tuote ihan mintti, aateekoo-taidot vaan viime vuosituhannelta. Ja sitten on tietysti huijjarikusettajaveijjarit jotka laukoo ummet ja lammet puhelimeen ja itse tavara on niin paskaa ettei siitä voi tarjota mitään, eikä ottas edes ilmaiseksi.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Muutaman päivän kytännyt yhtä monitoimitulostinta. Myyjä kertoi, että varattu ja kyllä ilmoituksessakin se sanottiin (ei sanottu). En edes tinkinyt, vaan olisin maksanut pyynnin kun oli mielestäni sopiva hinta. Eilen tuli viestiä kympin jälkeen, että tänään jos varaaja ei hae niin saan sen.

Ihme naisten FB-kirppistouhua. Veikkaan, että taas tulee illemmalla viestiä, että joo hae vaan, varaaja ei ottanut koska väärä väri
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Muutaman päivän kytännyt yhtä monitoimitulostinta. Myyjä kertoi, että varattu ja kyllä ilmoituksessakin se sanottiin (ei sanottu). En edes tinkinyt, vaan olisin maksanut pyynnin kun oli mielestäni sopiva hinta. Eilen tuli viestiä kympin jälkeen, että tänään jos varaaja ei hae niin saan sen.

Ihme naisten FB-kirppistouhua. Veikkaan, että taas tulee illemmalla viestiä, että joo hae vaan, varaaja ei ottanut koska väärä väri
Joo,suoraviivaisesta touhusta pidän itse ja naurattaa nämä "VARATTU" hommat. Mulla kävi kerran niin kun olin myymässä as.pesukonetta niin joku nainen sanoi että olisi kiinnostunut ja pyysi lisää kuvia. Otin kuvia ja laitoin sähköpostiin. Samaan aikaan joku mies sanoi otti yhteyttä (taisi vielä soittaa) että "Onko kone vielä myymättä? Ostan koneen jos on, millon voin tulla hakemaan" ja lupas vielä ottaa irti paikaltaan.. Sovin kaupat seuraavalle päivälle. Laitoin naiselle viestiä että pesukone meni jo niin sieltä tulee viestiä takaisin että "miksi menit myymään toiselle" :D jep jep (nainen ei siis edes sanonut että olisi ostamassa tms. toki oli koneesta kiinnostunut).

Kyllähän näissä, sekä ostot että myynnit, toimii niin että se joka lyö rahat kouraan ja sopii hommat niin voittaa. Ja tottakai jos jotain sopii niin siitä pidetään kiinni.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Olisin saanut sen tulostimen, ja kuten arvasin, viestiä tuli myöhemmin. Ei helevetti, ihme kikkailua muutaman kympin tavarasta. Vissiin odotteli "parempia" tarjouksia tms. Nojoo, sain jo toisen vähän kalliimman ilman mitään päivien odotteluita. Soitto, sovitaan tapaaminen, pikku tinkaus ja kätellään.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Näin minä ainakin toimin. Saatan puhelimessa kysyä onko ilmaa mutta lopullisen päätöksen teen vasta tuotteen nähtyä. Tavaran kunnosta voidaan olla monta mieltä, myyjällä voi olla tunnearvoa, kuvista kaikkea ei näe, jne jne. Elektroniikka on tietysti oma alueensa, mutta yleisesti näin. Jos tavara on sitä mitä on luvattu, en yleensä tinkaa ollenkaan mutta kun liikenteessä on vaikka mitä hermannia.

En mä mikään väkisin tinkaaja ole tai tuomassa epäsopivaa rahaa. Vaan reilu peli. Jos joku siitä suuttuu niin ei voi mitään, mutta väärässä en suostu olemaan.

Ehkä tässä on joku sukupolvien välinen kuilu, mutta sähköpostilla tinkaajalle sanoisin varmaan että soita tai tule katsomaan.
No joo, ymmärrän jos selityksenä on kunto, mutta huonossa kunnossa olevan tuotteen jätän itse kokonaan ostamatta. Ne ostajat jotka ovat mulla paikanpäällä tinganneet, ovat tehneet sen ihan "huvikseen", ilman mitään varsinaista syytä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Huoh tota Torin purkkavirityksen toimintaa. Poistin ilmoituksen 23.9 klo 13 (poiston vahvistussähköpostin aika) niin vielä 24.9 klo 18 joku onnistuu nettilomakkeen kautta lähettämään ko. ilmoituksesta viestiä sähköpostiin :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Tuntuu että tori on myös kuormittunut uusien ilmoitusten julkaisun osalta. Viimeisinnilmoitus julkaistiin muutamassa tunnissa, niin kyl tämän vielä kestää.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Tuohon live tinkimiseen voi auttaa vielä yksi keino, että jos ostajan kanssa viestitellään spostilla tai tekstarilla niin voi viime kädessä laittaa sivulauseessa sitten pienen varoituksen että hinnassa ei ole neuvottelemisen varaa, ennen kun tulee hakemaan.

Mä oon varmaan monen mielestä mulkku, että saatan lähettää useampaan ostoilmoitukseen kerrallaan viestin, että "onko mennyt" tai "saisiko lisää kuvia", mutta sitten minusta ei kuulu mitään. Syy on vaan siinä, että laitan tälläistä "spämmiä" samanaikaisesti aika monelle. Kyllä mä vielä erikseen mainitsen jos oikeasti kiinnostaa ja olisin tulossa hakemaan. Ja älkää hyvät ihmiset tehkö niitä varauksia! Tuote kannattaa varata vasta siinä vaiheessa kun ostaja ilmoittaa että tulee 2h päästä hakemaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kuvan puute tuskin oli hylsyn syy, koska kuvattomia ilmoituksia on pilvin pimein palvelussa.

Mutta en tiedä varmasti, koska ei se paskalafka ole viitsinyt mulle mitään vastata kyselyyn.
Mä yritin myydä kerran pyörää siellä, otin eka netistä kuvan kun ei sattunut olemaan kuvaa sillä hetkellä, no ei kelvannut, kaivoin vanhan kuvan missä näkyy puoli rengasta mun toisesta pyörästä, oli kuulemma epäselvä kuva kun näkyy toisen pyörän rengas, kävin ottamassa pyörästä kuvan pyöräkellarissa, ei käynnyt kun voi olla jonkun muun pyörä kun kuvattu pyöräkellarissa!:facepalm:

En laittanut ilmoitusta toriin.
 
  • Tykkää
Reactions: MrM
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Kannattaa muuten tutustua myös Facebookin marketplaceen, se on ihan kätevä myyntikanava jos oppii käyttää, ja ehdoton hyvä puoli siinä on se, että jengi käyttää ja lukee messengeria 100% paremmin kuin spostia. Laitoin viikonloppuna 6 tavaraa myyntiin, 2 niistä meni nyt vkl aikana juurikin FB:n kautta, eikä Torista taas ollut kukaan yhteydessä. Toki jengi siel kyselee vielä enemmän onko saatavilla, mutta sitten ei mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
FB:stä kanssa sellaisia kokemuksia, että kyselyitä tulee helposti paljon ja tinkaajia.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
FB:stä kanssa sellaisia kokemuksia, että kyselyitä tulee helposti paljon ja tinkaajia.
Joo, näin on, mutta mua ei haittaa koska olen siellä jatkuvasti muutenkin :D
Jännä juttu jonka huomasin, että siellä on sikana jengiä jotka asuu Suomessa mutta puhuvat englantia. Ilmeisesti suomenkielinen Tori on heille käyttökelvoton.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Miten ihmeessä eBayssa voi myyjä saada top rated statuksen viesteihin vastaamatta jättämällä ja myymällä väärennettyä kamaa?
Pyytää vielä lähettämään muutaman euron feikki tuote takasin kiinaan.

Ei voi näköjään noihin Top Rated 99,5% palautteen myyjiinkään luottaa...
 

Ziggy

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2018
Viestejä
32
Miten ihmeessä eBayssa voi myyjä saada top rated statuksen viesteihin vastaamatta jättämällä ja myymällä väärennettyä kamaa?
Pyytää vielä lähettämään muutaman euron feikki tuote takasin kiinaan.

Ei voi näköjään noihin Top Rated 99,5% palautteen myyjiinkään luottaa...
Pientä maksua vastaan muut kiinalaiset tekaisevat feikkitilejä, sitten "ostavat" ja antavat "palautetta". Näin saadaan myyjälle hyvä palaute!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Pientä maksua vastaan muut kiinalaiset tekaisevat feikkitilejä, sitten "ostavat" ja antavat "palautetta". Näin saadaan myyjälle hyvä palaute!
Joo, muttakun tollakin myyjällä on yli 26k palautetta 8 vuoden ajalta.
Ja suurin osa, arviolta 95%, kohteista on ns. nonbrand kamaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Hyviä tilejä myös myydään eteenpäin huijareille ja varastetaan, lisöksi osa ihmisistä ei vaan välitä että se muutaman euron feikki on feikki. Harvemmin murto-osalla oikean hinnasta muutenkaan saa kunnollista.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Kerrankin nopeat ja sujuvat kaupat torissa. Pari lihakunnanlaatikollista motskariosaa, ostaja soitteli toiselta puolen suomea, että hakija tulisi tänää puolen päivän jälkeen. Auto tuli pihaan, maksu ja kättely. Niinkuin sovittiin. (laitoin vielä ylimääräistä romua laatikoihin, kun pitää tyhjentää tallia muutenkin) Toivottavasti kelepaa kaupanpäälliset.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
248
Taas viime aikoina myynyt jonkin verran tavaraa Torin kautta. Pääasiassa elektroniikkaa. Ei voi taaskaan muuta kun ihmetellä miten aivottomia ihmisiä on... Tuotteista on hyvät kuvat ja ilmoituksessa selkeästi vain nouto. Silti tulee näitä "tuotko tänne ja tänne matkaa vaan 100km" -kyselyitä. Hyvä on myös toinen yleinen "saisko lisää kuvia". Niin mistä? Ilmoituksessa on hyvät ja selkeät kuvat, mutta jos haluat lisää kuvia voin toki ottaa. Sen vaan voisi heti kertoa että mistä niitä kuvia tarkalleen ottaen haluat. Sitten nämä jotka pistää jostain parinsadan tuotteesta "saat satasen ja tuun hakeen". Siihen sitten vastaan, että ei kiitos, on tarjottu jo esim.150€ jos näin on. Sitten sieltä vastataan taas sama "tuun tänään hakeen satasen kans". No et vittu tule.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Hyvä on myös toinen yleinen "saisko lisää kuvia". Niin mistä? Ilmoituksessa on hyvät ja selkeät kuvat, mutta jos haluat lisää kuvia voin toki ottaa. Sen vaan voisi heti kertoa että mistä niitä kuvia tarkalleen ottaen haluat.
Onkohan nuo kusettajat niin röyhkeitä, että kyselevät kuvia joilla pistävät uutta myytävää?
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
248
Hyvä pointti, eipä ole tullut mieleen, mutta ihan mahdollistahan tuokin on.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Facebookin marketplacesta on kyl hyviäkin kokemuksia ja hyviä löytöjä, mutta tässä erehdyin kauppaamaan PC näyttöä afrikkalaiselle;
- Saapui paikalle ja luuli sitä TV:ksi, kauppoja ei syntynyt
- Otti ensin kassin olalle, ja oli vähän niinku liikkeelle lähdössä ennen maksua... kunnes kysyi, missä on kaukosäädin

Taidan jatkossa katsoa kaikki nämä pois...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 446
Viestejä
4 162 164
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom