Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä noita lähetyksiä joskus katoilee mutta ihan hirveän yleistä se ei ole. Yksi itselleni tulossa ollut paketti on kadonnut, yksi itse lähettämäni kirje (ei liittynyt mihinkään kaupantekoon) on kadonnut sekä aikanaan useampiakin paperilaskuja on jäänyt tulematta perille. Tuo otos on yli 25v ajalta ja varmaan useampia satoja paketteja on tuona aikana löytänyt ennemmin tai myöhemmin perille. Ja tuo noiden paperilaskujenkin katoaminen sijoittuu oikeastaan yhden vuoden ajalle jolloin täälläpäin oli "epäpätevä" postinjakaja joka oli hävitellyt tai jakanut väärään osoitteeseen paljon muidenkin kirjeitä.Itse olen lähettänyt/vastaanottanut Postin kautta tuhansia paketteja (jostain 90-luvun alusta lähtien) eikä yksikään ole hävinnyt. Kerran yksi paketti seikkaili jossain väärässä paikassa viikkoja, soitto niin hoitui.
Suurin osa kuitenkin seurannalla siitä lähtien kun se on ollut saatavilla. Muistaakseni se katoamisen todennäköisyys on jotain samaa luokkaa kuin saada lotossa 7 oikein (vai olikohan tämä kirjeissä).
Luulen että ne joilla on paljon katoamisia tekevät jotain väärin, typottavat osoitteen ja eivät laita lähettäjän osoitetta tjms.
Nyt meni aika lakimiehen analyysiksi, ootko joskus tuntenut Kari tai Jussi Uotin?On näistä taidettu aiemminki tapella ja vamraa iha oikeudessaki asti. Vissii virallinen kanta lienee se, että myyjä on tehnyt velvoitteensa siinä vaiheessa, ku jättänyt postille. Saatan muistaa väärin ja oli sit kuitenki toistepäinMut sit toisaalla postilla on myyjän kanssa soppari eikä ostajan kanssa. Ostajahan toki voisi itsekin sen postituksen tilata ja myyjä käy laittaan automaattiin, jolloin ostaja saa tapella postin kanssa.
Mikäs tässä mielenkiintoista? Eikö tuo kerro että kysyntää on alle 320e maksavilla jolloin menevät nopeasti kaupaksi ja sen yli menevät ovat kalliita jolloin ne eivät mene kaupaksi?Playstation 5 -kauppa näyttää kyllä mielenkiintoiselta Uudenmaan alueella kun on laittanut hakuvahdin konsolin osalta. Hintahaitari on 250-450e. Pro-mallit 450-800e. Päivittäin tulee useita perusmalleja myyntiin ja lähtökohtaisesti kaikki alle 320e olevat PS5:t menee käytännössä heti. Yli 350e maksavat sitten seisoo myynnissä pidempään ellei myyjä tingi hinnasta.
Hyvin ovat kyllä hintansa pitäneet, uutena on saanut halvimmillaan 399€ hintaan (levyasemalla).Mikäs tässä mielenkiintoista? Eikö tuo kerro että kysyntää on alle 320e maksavilla jolloin menevät nopeasti kaupaksi ja sen yli menevät ovat kalliita jolloin ne eivät mene kaupaksi?
Mikäs tässä mielenkiintoista? Eikö tuo kerro että kysyntää on alle 320e maksavilla jolloin menevät nopeasti kaupaksi ja sen yli menevät ovat kalliita jolloin ne eivät mene kaupaksi?
Niinhän tuossa ekassa kuvassa sanotaan.Hyvä uudistus. Saakohan ostaja valita itse MH:n ja Postin välillä, jos myyjä tarjoaa molempia? Toivottavasti, sillä mun asiamiesposti on nykyään vähän syrjässä, MH:n piste ei.
Kokeile laittaa johonkin toiseen osastoon, se tunnistautuminen vaaditaan vaan joillakin riskialtteimmilla. Usein menee ilmoitus läpi väärälläkin osastolla.Torissa myynyt kaikenlaista. Talvirenkaita, toimistotuoleja, kodinkoneita, sohvia yms. Mitään ongelmia ikinä.
Nyt yritin laittaa vanhaa kaapelimodeemia (10-20€ kapistus) myyntiin ja olisi pitänyt tunnistautua.
Jäi sitten ilmoittamatta.
Kai tämä on periaatekitinää, ja jossain vaiheessa pitänee antautua systeemille. Schibsted varmaan jossain vaiheessa edellyttää että on y-tunnus, toiminimi ja ALV-numero ennen kuin saa tehdä ilmoituksia. Mutta tässä vaiheessa tuntuu jotenkin hölmöltä että pitää tehdä vahva tunnistautuminen jotta saa 10€ kapistuksen kiertoon.
Onkohan tuolla Lähikaupan ilmoitustaululla tilaa
Kiitos. Kirjoitan, en lue.Niinhän tuossa ekassa kuvassa sanotaan.
Tuli tehtyä ostos tori diilillä. Ostaja hyväksyi kaupat, ei ole vielä postittanut tuotetta/torissa lukee perus: rahat lähtee tililtä kun saan tuotteen ja hyväksyn kaupat (niinkuin aina tori diilillä). Paitsi rahat on jo nyt lähtenyt tililtä eikä ole katevaruksissa, niinkuin pitäisi olla tässä vaiheessa kauppoja.
Ei ole hätää ettenkö saisi tuotetta, mutta näinhän sen ei pitäisi mennä.
Edit* vai muistatko väärin, että pitäisi näkyä ensin katevaruksissa kunnes hyväksyn tuotteen?
Yhdessä välissä 2000 luvun alussa postilla hävisi hemmetisti kallista pakettitavaraa. Siihen aikaan oli itsepalvelu postit hetken muotia. Alkoi kallista uutta laitetta häviämään muutamaan kuukauteen paljon.Itse olen lähettänyt/vastaanottanut Postin kautta tuhansia paketteja (jostain 90-luvun alusta lähtien) eikä yksikään ole hävinnyt. Kerran yksi paketti seikkaili jossain väärässä paikassa viikkoja, soitto niin hoitui.
Suurin osa kuitenkin seurannalla siitä lähtien kun se on ollut saatavilla. Muistaakseni se katoamisen todennäköisyys on jotain samaa luokkaa kuin saada lotossa 7 oikein (vai olikohan tämä kirjeissä).
Luulen että ne joilla on paljon katoamisia tekevät jotain väärin, typottavat osoitteen ja eivät laita lähettäjän osoitetta tjms.
Ei helvetti, mä olin jo unohtanut tuon totaalisen paskan itsepalvelupostihelvetin.Yhdessä välissä 2000 luvun alussa postilla hävisi hemmetisti kallista pakettitavaraa. Siihen aikaan oli itsepalvelu postit hetken muotia. Alkoi kallista uutta laitetta häviämään muutamaan kuukauteen paljon.
Esim Lohjalla posti piti kaikkia paketteja itsepalvelu tilassa asiakkaiden saatavilla, ihmeteltiin kun alkoi häviämään kallista postiennakko tavaraa, mikä oli vartavasten tilattu paikkaan.
Vuosia käräjöitiin asiasta. Ei edennyt mihinkään. Paketit häipyi ilmaan itsepalvelusta. Ja posti ei ollut kertonut tästä kokeilusta julkisuuteen.
Ja poliisi pyyhki perseensä vaikka summat olivat useista lähetyksistä tuhansia yhteensä, ei viitsinyt edes tutkia kunnolla.
Hävisi hiljaa tuo postin itsepalvelukokeilu aikanaan.
Mutta mitään ei ole opittu, 2025 kallista pakettipostia käsittelee kaverit millä edes Suomalaista vakinaista henkilötunnusta.
Meilläpäin nuo on kohtalaisen hyvin toteutettu, ei hirveän suurta vaaraa että voisi joku ohikulkija napata paketin mukaansa, tosin esim Jouluna tai milloin muuten on paljon paketteja liikkeellä niin riski kyllä kasvaa kun noita pakettirullakoita käsitellään välillä ehkä vähän huolimattomasti.Nykyäänkin on moni asiamiesposti aika heikosti toteutettu. Usein on hyllyt/rullakot/postipakettipinot aivan vapaasti otettavissa siinä marketin/kioskin kassan ja ulko-oven välissä. Riittävästi kun on pokkaa, niin helposti lähtee ainakin pienemmät paketit tuollaisesta matkaan.
Toinen mitä usein tulee ihmeteltyä, on postin tai matkiksen jakeluautot. Säännönmukaisesti näkee, että se paketteja pullisteleva pullakoppiauto jätetään käyntiin ja luukut auki, sillä aikaa kun sitä yhtä rullakkoa lähdetään rullaamaan parkkipaikalta markettiin ja siellä sitten ladotaan tavarat automaatteihin. Rosvoilla tuossakin hyvin reilu vartti aikaa napata ainakin ne helpot hedelmät, tai vaikka hypätä sisälle asti ja alkaa valikoimaan.
Ihan totta, pääsääntöisesti nuo paketit on edes vähän jemmassa, siellä kassan takana tms. Mutta ihan säännöllisesti näkee noita huonoja esimerkkejä.Meilläpäin nuo on kohtalaisen hyvin toteutettu, ei hirveän suurta vaaraa että voisi joku ohikulkija napata paketin mukaansa, tosin esim Jouluna tai milloin muuten on paljon paketteja liikkeellä niin riski kyllä kasvaa kun noita pakettirullakoita käsitellään välillä ehkä vähän huolimattomasti.
Lisäksi osa kaupoista lähettää tuotteet pelkästään myyntipakkauksissa, joiden päälle laitettu osoitelappu. Näissä tapauksissa, kun paketissa lukee rtx 5090, niin lähtee varmaan helpommin luvatta jonkun matkaan.Ei sinäänsä ihmetytä jos jotain katoaakin, ainakin itselle on useamman kerran vuosien varrella paikallinen R-kioski posti antanut kiireessä jonkun toisen ihmisen paketin joten on tullut opittua että heti käteen saadessa pitää tarkistaa että paketissa todella on oma nimi.

Saattaa olla tyypillinen konkkavika, laite toimii niin kauan kun on seinässä sitten hyyttyy lämmittämällä saataa toeta.Mutta eihän telkku sitten enää toiminutkaan. Valmiusvalo syttyy, mitään ei tapahdu mistään. Mitään ulkoisia vaurioita ei näy. Kaikki netistä löydetyt reset-keinot testattu.
Saattaa olla tyypillinen konkkavika, laite toimii niin kauan kun on seinässä sitten hyyttyy lämmittämällä saataa toeta.
Silti myyjä voisi kyllä jotenkin reagoida, maksun puolitus kohtuullista tai jopa hyvitys.
En usko että tässä tapauksessa on kyse sellaisesta koijauksesta mitä omalle kohdalle joskus yli 20v sitten yritettiin mutta eihän sitä tiedä.Mulle tilanne olisi selvitetty, jos myyjä vastaisi edes sen verran, että "sait testata, en ole vastuussa myöhemmistä ongelmista". Sitten ainakin tietäisin, ettei mitään vastuunkantoa ole. Täysi hiljaisuus sen sijaan on melko ärsyttävää ja kuten sanoin epäilyttävää.
Pari vuotta vanha tietokone....60€ MYYDÄÄN Lenovo pöytäkone | Tori
Miksi sinä annat lisänäkyvyyttä selville vedätyksille . . . ei niillä ainakaan mitään coolness faktoria ole.SSD levy edullisesti!intel kovalevy | Tori
Eiköhän nää ole linkitetty ihan huumoriarvon vuoksi? Satasen SSD nauratti vähän jopa ääneenkin.Miksi sinä annat lisänäkyvyyttä selville vedätyksille . . . ei niillä ainakaan mitään coolness faktoria ole.
Mutta kun tuo antaa klikkauksia niille ilmoituksilla . . . jos välttämättä noita haluaa laittaa niin käyttäisi vaikka ruudunkaappaus kuvaa.Eiköhän nää ole linkitetty ihan huumoriarvon vuoksi? Satasen SSD nauratti vähän jopa ääneenkin.![]()
Miksi sinä annat lisänäkyvyyttä selville vedätyksille . . . ei niillä ainakaan mitään coolness faktoria ole.
Meinaatko, että joku täältä ostaisi noita? Klikkimäärillä ei itsessään ole mitään merkitystä eikä kukaan osta satasella vanhaa SSD-levyä
Kyllähän se on kummallisuudessaan parin hörähdyksen arvoista, jos joku myy 0-5 euron arvoista roskaa satasella.Kaikenlainen muu lutkuttaminen ja sekaantuminen jonkun toisen tavaroidensa hinnoitteluun on aika väsynyttä ja hyödytöntä, jokainen pyytää tavarastaan sen minkä parhaaksi kokee.
Ottamatta kantaa tähän kyseiseen tapaukseen, monessakin tavarassa voi joku tietty ohjelmistoversio/vuosimalli/virhe/poikkeavuus/väri/jne vaikuttaa hintaan kymmenen tai satakertaisesti siinä omassa niche- harrastus tai keräilijäporukassa. Ulkopuoliset sitä eivät tiedä ja näennäisen pöljä hintakin voi olla ihan validi oikealle ostajalle. Itsekseen voi kukin sellaiselle hörähdellä, mutta muuten kannattaa yleensä pitää mölyt mahassaan, ellei itse kuvitettele olevansa kaikkien alojen eritysasiantuntija.Kyllähän se on kummallisuudessaan parin hörähdyksen arvoista, jos joku myy 0-5 euron arvoista roskaa satasella.
On toki ihan hyvä tiedostaa että tavaroilla on muutakin arvoa kuin niiden alkuperäinen käyttöarvo vähennettynä ikääntymisellä. Tämä varmaan on useimmilla hallussa.Itsekseen voi kukin sellaiselle hörähdellä, mutta muuten kannattaa yleensä pitää mölyt mahassaan, ellei itse kuvitettele olevansa kaikkien alojen eritysasiantuntija.
En tiedä onko minulla käynyt tuuri, mutta olen tässä kuukauden sisällä myynyt Torissa kaksi Samsungin Android-luuria ja kumpikaan ei tainnut keretä olemaan kahta viikkoa siellä tyrkyllä.Tosiaan netti on ihan täynnä paskoja hyödyttömiä asioita joita silti "myydään", ja myös hyödyllisiä asioita paskoilla hinnoilla.
Mä myin mun vanhan kännykän joka just ja just meni kaupaksi. Rupesin jo miettimään että sen varmaan joutuu viemään kierrätykseen, kun kukaan ei sellaista enää näytä haluavan.
Siinä hämäsi aika paljon, kun tietysti mä voin keksiä hinnan lähinnä muiden hintoja katselemalla. Jos katsoo torissa puhelimia hinnoiltaan 5-25 euroa niin siellä on yllättävän vähän Android puhelimia. Sen sijaan siellä on yllättävän paljon 20-25 vuotiaita alkuperäisen Nokian(NMP) perus GSM puhelimia, suurin osa uudemman, mutta vielä alkuperäisen Nokian Windows Phone tyhmäpuhelimista(Lumiat yms). Sekä muutama hassu lankapuhelin ja tälläistä. Osa noista voi mennä kaupaksi, suurin osa kai ei, ainakaan ei niillä hinnoilla mitä siellä on.
Huomasin tuossa muuten juuri kuinka erikoisen huonosti Huuto.net nykyään toimii, ja samalla bongasin outoja mutta tunnistettuja käyttäjiä, plus muutaman potentiaalisen kusetuksen. Mutta katsotaan jos viitsin asiasta tehdä erillistä viestiä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.