Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites findit.fi ?
Tori.fi uudistui – käyttäjät raivoissaan: ”Minä luovutan”
Moni käyttäjä tyrmää suositun kauppapaikan uuden sovelluksen.www.is.fi
– Halusimme tehdä Torin käyttämisestä helpompaa, houkuttelevampaa ja turvallisempaa. Olemme 15 vuoden aikana luoneet vahvan brändisuhteen. Ja kun Toriin tehdään yhtään mitään uudistuksia, käyttäjät reagoivat siihen tunteella, johtaja Jenni Tuomisto Schibsted Suomesta sanoo.
Voisiko joku tiivistää mikä tuossa uudessa Torissa on pielessä? Ihan yhtä hyvältä tai siis huonolta näyttää pikaisella testaamisella ainakin selaimella kuin aiemminkin. Alakategoriat kuitenkin löytyy ainakin muutamista testaamistani alueista kuten ennenkin ja lisäksi tuotteet saa halutessaan nyt filtteroitua jopa kaupunginosan tarkkuudella. Muuten tuntuu olevan sitä samaa.
Luurilla en palvelua ole koskaan käyttänyt, joten se on sitten eri asia, jos valitus koskee lähinnä sitä puolta. Samaten tuon uuden "ToriDiilin" toiminta on vielä vähän epäselvää ja sen käyttämisessä tuntuisi olevan vähän pakottamisen makua. Ilmeisesti myöskään palautejärjestelmä ei koske kuin sen kanssa tehtyjä kauppoja?
Joo, on tuolla näköjään kaikenlaista käyttöliittymäkukkasta ja leiska venyy ja paukkuu vähän miten sattuu. Osoite näyttää olevan edelleen beta.tori.fi, joten josko siellä joku vielä yrittäisi tehdä jotain? En pidätä hengitystä, kun eihän Tori ole onnistunut kehityksessä ja järkevissä muutoksissa aiemminkaan. Massat tykkäävät paskasta ja Tori tarjoilee juuri sitä.On tuo uusi huomattavan paljon sekavampi layoutiltaan. Muutama esimerkki: vanhassa oli osto-myynti-annnetaan-paikkakunta jne valinnat heti siinä ylärivissä tarjolla, nyt vaatii scrollaamista. Vanhassa oli kaikki tuloksen saman kokoisina ruutuina nätisti suorassa, nyt ruudulle tulevat tulokset tulee kaikki eri kokoisissa laatikoissa sekavasti eri korkeudella. Erittäin tärkeä, eli hakuoperaattorit ei enää toimi, not if or jne, nyt ei enää pääse nimimerkkiä klikkaamalla näkemään myyjän muita ilmoituksia. Reilusti yli puoli screeniä on hukkatilaa tyhjää valkoista (vaikka ei vanhakaan ollut lähelläkään optimaalista tilankäyttöä), hyvin heikko suoritus jos vain noin 6kpl hakutuloksia saa mahtumaan kerrallaan näytölle kokonaan.
Niin näköjään pääseekin ainakin joillakin käyttäjillä, mutta siihenkin tullut ylimääräisiä mutkia, ensin pitää painaa "näytä profiilin tiedot" ja sitten vasta pääsee painamaan sitä nimimerkkiä. Tämäkään ei kuitenkaan toimi kaikkien myyjien kohdalla, joilla vielä eilen oli paljonkin myytävää, saattaa olla vielä beta-vaiheen oikkuja kyllä.Osa noista on kuitenkin ihan vaan tottumiskysymyksiä ja osa taas ei pidä ainakaan selainversiossa paikkaansa, eli mm. nimimerkistä pääsee kyllä edelleen näkemään myyjän muut ilmoitukset.
Voisiko joku tiivistää mikä tuossa uudessa Torissa on pielessä? Ihan yhtä hyvältä tai siis huonolta näyttää pikaisella testaamisella ainakin selaimella kuin aiemminkin. Alakategoriat kuitenkin löytyy ainakin muutamista testaamistani alueista kuten ennenkin ja lisäksi tuotteet saa halutessaan nyt filtteroitua jopa kaupunginosan tarkkuudella. Muuten tuntuu olevan sitä samaa.
Luurilla en palvelua ole koskaan käyttänyt, joten se on sitten eri asia, jos valitus koskee lähinnä sitä puolta. Samaten tuon uuden "ToriDiilin" toiminta on vielä vähän epäselvää ja sen käyttämisessä tuntuisi olevan vähän pakottamisen makua. Ilmeisesti myöskään palautejärjestelmä ei koske kuin sen kanssa tehtyjä kauppoja?
Edit.
Jeps, palautteet koskevat vain ToriDiili-kauppoja:
Minun mielestäni siellä pitäisi olla palautteet käytettävissä kaikille tunnistettuna kauppoja tekeville, mutta ilmeisesti haluavat tuputtaa tuota hieman erikoista, palvelumaksullista ToriDiiliä osittain sillä verukkeella.
Minulla 95% koko torin käytöstä oli käydä vilkaisemassa selaintabissa olevaa hakuvahdit sivua, jolla näkyi lista kaikista omien vahtien kanssa mätsäävistä ilmoituksista. Tällaista sivua ei näytä enää olevan ollenkaan. Ja tuo and/or/jne operaattorien puuttuminen on myös vahdit rikkonut kokonaan.
Voisiko joku tiivistää mikä tuossa uudessa Torissa on pielessä? Ihan yhtä hyvältä tai siis huonolta näyttää pikaisella testaamisella ainakin selaimella kuin aiemminkin. Alakategoriat kuitenkin löytyy ainakin muutamista testaamistani alueista kuten ennenkin ja lisäksi tuotteet saa halutessaan nyt filtteroitua jopa kaupunginosan tarkkuudella. Muuten tuntuu olevan sitä samaa.
Luurilla en palvelua ole koskaan käyttänyt, joten se on sitten eri asia, jos valitus koskee lähinnä sitä puolta. Samaten tuon uuden "ToriDiilin" toiminta on vielä vähän epäselvää ja sen käyttämisessä tuntuisi olevan vähän pakottamisen makua. Ilmeisesti myöskään palautejärjestelmä ei koske kuin sen kanssa tehtyjä kauppoja?
Edit.
Jeps, palautteet koskevat vain ToriDiili-kauppoja:
Minun mielestäni siellä pitäisi olla palautteet käytettävissä kaikille tunnistettuna kauppoja tekeville, mutta ilmeisesti haluavat tuputtaa tuota hieman erikoista, palvelumaksullista ToriDiiliä osittain sillä verukkeella.
Minä en ainakaan ennen päässyt esimerkiksi minulle viestin lähettäneen henkilön myyntejä katsomaan, mutta tässä nykyisessä pääsen.
En tiedä onko se hyvä vai huono asia, että pääsee näkemään toisen kaikki myynnit. Esimerkiksi jos joku trolli (ja näitähän torissa riittää) lähettää minulle yhdestä tuotteesta nyt viestin, niin sittenhän hän pääsee näkemään myös kaikki muutkin myynnit, mitä minulla on ja ulottamaan trollauksen myös niihin, kun se ennen rajoittui siihen yhteen, minkä oli sattunut löytämään.
No eikös sieltä kaikki tuumakoot puutu,sekä maastopyörät osio ainakin?Tältä se siellä uudessa näyttää:
Ja siis täsmälleen samat kategoriavalinnat on, vaikka menisi suoraan kategoriavalikon kautta, ilman tuota hakusanaa.
No eikös sieltä kaikki tuumakoot puutu,sekä maastopyörät osio ainakin?
En tiedä minkälaisia trolleja sulla siellä viesteissä on, mutta niistä pääsee eroon kun klikkaa viesteissä lähettäjän nimen vierestä kolmea pistettä ja sieltä "Estä käyttäjä", ja törkeämmissä tapauksissa "Ilmianna käyttäjä".
Nyt on kaikki tietokonekomponentit sekavasti yhdessä ryppäässä, ei voi erikseen hakea esim. näytönohjaimia tai muisteja.
Eikös tää ole ihan suora kopio siitä mitä Tori oli männävuosina?Mites findit.fi ?
Tämähän näyttää selkeälle, joskus aikaisemminkin tuota vilkaissut, mutta unohtunut sittemmin kun ei sieltä mitään löytynyt! Toivottavasti väki siirtyy vaikka sinne, nythän tuo on aika autio paikka.Mites findit.fi ?
Miten Gigantti liittyy tähän?Tuo layout on aivan karsea tietokoneen selaimella. Aivan kuin ideana olisi ollut tehdä sivusto likinäköisille, mahdollisimman useita fonttikokoja käyttäen. Hukkatilaa on aivan käsittämätön määrä, eli ilmoituksia mahtuu näkyviin hyvin vähän kerrallaan.
Äidinkielen tunnitkaan ei ole aikanaan maistuneet, kun pitää otsikoida "Notifikaatiot". Miksi ihmeessä pitää käyttää tuollaisia sanoja?
Kyllä tästä vahvat Gigantti-vibat tulee, ala-arvoista osaamista.
Tämäkin on vain yksi esimerkki, mutta hakemalla sanalla "näytönohjain" saat tietenki myös ne kaikki tietokonepaketit ja läppärit, jossa näytönohjain on listattuna.Jos etsisin näytönohjainta, kirjoittaisin hakukenttään yhtenä hakusanana "näytönohjain", samoin jos olisin myymässä, kyllä ilmoituksessa olisi sana "näytönohjain", jolloin ilmoitus kyllä löytyisi, oli sen kategoria sitten mikä tahansa.
Itseasiassa en juurikaan koskaan ole käyttänytkään noita kategorioita kun tavaraa etsin. Ihan liian usein voi tavara olla ties mihin kategoriaan listattuna, pääsääntöisesti parempi vaan hakea suoraan etusivulta ja unohtaa ne kategoriat kokonaan. On toki tapauksia, joissa voi olla parempi vain selailla kategorioissa, jos ei vaikka tiedä millä sanalla lähtisi hakemaan.
Varmaan siten että Gigantillakin meni joku aika sitten se nettisivujen uusiminen ihan vihkoon. Kaikki ennen hienosti toimineet jutut hajosivat tai poistuivat, kirjautuminen toimi jos toimi, sivut olivat hitaat, kategoriat sielläkin perseellään jne.Miten Gigantti liittyy tähän?
Jotenkin tulee hyvin vahvasti mieleen nyt Facen Marketplace, tästä uudesta layoutista, ainakin tietokoneella katsottuna.
Heilläkin on surkeat nettisivut, ja joiltakin osin saman tyyliset kuin tämä uusi Tori.fi.Miten Gigantti liittyy tähän?
Toivottavasti väki siirtyy vaikka sinne, nythän tuo on aika autio paikka.
Minä en ainakaan ennen päässyt esimerkiksi minulle viestin lähettäneen henkilön myyntejä katsomaan, mutta tässä nykyisessä pääsen.
En tiedä onko se hyvä vai huono asia, että pääsee näkemään toisen kaikki myynnit.
Torissa ainakin tehtiin vaan nopeasti uusi käyttäjä ja sama meno jatkui.
Nää on kuule sitkeitä nämä elämäntapahäiriköijät, joiden sisältä elämässä on vain trollaus ja kiusanteko.
Mites virtalähde? Jollekin se on virtalähde, jollekin toiselle poweri, jollekin kolmannelle PSU, ja sitten vielä kaikki typotetut variantit...Jos etsisin näytönohjainta, kirjoittaisin hakukenttään yhtenä hakusanana "näytönohjain", samoin jos olisin myymässä, kyllä ilmoituksessa olisi sana "näytönohjain", jolloin ilmoitus kyllä löytyisi, oli sen kategoria sitten mikä tahansa.
Skipata.Mitähän pitäisi tuumata, kun myyjä myy muutaman vuoden vanhoja PC-osia noin puoleen hintaan mitä kaupassa on myynnissä; kertoo, että on kiire myydä ja haluaa hoitaa kommunikoinnin ainoastaan whatappin kautta, Torin ulkopuolella?
Lähdetään siitä perusmuotoisesta oikein kirjoitetusta suomenkielen sanasta. Kyllä virtalähteen myyjän pitäisi osata kirjoittaa siihen ilmoitukseensa "virtalähde", leipätekstissa voi sitten olla myös se poweri. Hyvä tapa on myös myynti-ilmoitukseen kirjoittaa muitakin mieleen tulevia hakusanoja, niin kauan kuin ne oikeasti liittyvät myytävään tuotteeseen, eivätkä turhaan suolaa muita hakuja. Muistikampaa myyvää pidän hieman yksinkertaisena, jos ei ilmoituksessa ole mitään "muisti-" alkuista sanaa, tai jos virtalähteen myyjän ilmoituksessa ei lue "virtalähde", nämä on ihan selkeitä esimerkkejä joilla on täysin vakiintunut suomenkielinen nimi, kyllä silloin voi myyjä syyttää ihan itseään jos ei ilmoitus löydy jos ei niitä ole viitsitty ilmoitukseen kirjoittaa.Mites virtalähde? Jollekin se on virtalähde, jollekin toiselle poweri, jollekin kolmannelle PSU, ja sitten vielä kaikki typotetut variantit...
Muistikampa? -kammat? -piirit? RAMit?
Huuto.netissä (ja ilmeisesti Torissa ennen?) on kätevää, kun voi vain mennä oikeaan osastoon ja kirjoittaa hakusanaksi "Corsair", niin saa kaikki Corsairin powerit näkyviin.
Voi ei, vaikuttaisit sairastuneen perusteettomaan optimismiin.Lähdetään siitä perusmuotoisesta oikein kirjoitetusta suomenkielen sanasta.
Onko viesteistä jäänyt "nähty" ilmoitus pois? välillä ihan hyvä.Nykyään saa näemmä taas sen yksityisviestin luettua suoraan sähköpostista
Onko viesteistä jäänyt "nähty" ilmoitus pois? välillä ihan hyvä.
Tontti-ilmoitukset ovat näköjään myös poistuneet(minne lie) uudistuksen myötä. Itselläni oli kaksi mökkitonttia myynnissä ja ilmoitus on häipynyt kokonaan. Mitään asiaan liittyen ei Torin suunnalta ole ilmoitettu ja aspa taitaa olla tukossa kun yhteydenottoonikaan ei ole vastattu.Asunto/talo/mökki ilmoitukset on nyt ilmeisesti integroitu Oikotien kanssa, eli käytännössä kaikki nuo näkyy nyt Oikotien alla. Äkkiseltään en löytänyt esim. päivämäärää milloin joku mökki on "Toriin" laitettu myyntiin, kun se näkyy ainoastaan siellä Oikotien puolella ja vain pieni ilmoitus, että tämä ilmo jätetty alunperin Toriin. Mikähän järki tuossakin on nyt edes koko Toria tähän enää liittää, kun kaikki painottuu enemmän Oikotien puolelle? ja jotta ilmoituksen näkee kunnolla ja kokonaan pitää olla rekisteröityneenä / kirjautuneena Oikotiehen.
Jeps, palautteet koskevat vain ToriDiili-kauppoja:
Minun mielestäni siellä pitäisi olla palautteet käytettävissä kaikille tunnistettuna kauppoja tekeville, mutta ilmeisesti haluavat tuputtaa tuota hieman erikoista, palvelumaksullista ToriDiiliä osittain sillä verukkeella.
Tontti-ilmoitukset ovat näköjään myös poistuneet(minne lie) uudistuksen myötä. Itselläni oli kaksi mökkitonttia myynnissä ja ilmoitus on häipynyt kokonaan. Mitään asiaan liittyen ei Torin suunnalta ole ilmoitettu ja aspa taitaa olla tukossa kun yhteydenottoonikaan ei ole vastattu.
”Halusimme uudistua, koska haluamme tehdä kiertotalouskulutuksesta entistä relevantimman vaihtoehdon uuden tavaran ostamiselle. Uudistuksilla pyrittiin luomaan entistä helppokäyttöisempi ja luotettavampi palvelu”, Tuomisto sanoo.
Niinpä sitä kiertotalous kokemustahan me kaipasimme.....Jotta käytetyn tavaran kauppa voisi kasvaa, palvelua oli muutettava vastaamaan sitä kokemusta, jonka ihminen saa, kun hän ostaa verkosta minkä tahansa uuden tuotteen.