- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 3 601
Vähän erikoinen näkemys. Torin yksi paskinmpia puolia on niin helppo mahdollisuus huijauksiin. Sekä tuo Toridiili että nähtävästi myös jossain vaiheessa tulevat palautteet, erityisesti jälkimmäinen, pyrkivät korjaamaan tuota ja tuomaan Torin sentään 2000 luvulle, jostain epämääräisestä 90-luvun keltainen pörssi tyylisestä systeemistä josta ei postitse ostaessa tiedä etukäteen mitä on saamassa, jos ylipäätään on. Aika hyvin että tuo on vihdoin tapahtumassa jo 2024.
Joo siis allekirjoitan tuota kyllä. Itsekin olen tullut huijatuksi torissa ja kirjoittanut sinne palautetta asiasta, että huijarien paratiisihan tuo on. Ite kuitenkin reilusti yli sata kauppaa tuolla tehnyt niin jonkin verran kokemusta paikasta. Toridiili on hyvä uudistus ja ehkä itsekin sitä tulen käyttämään jos jotain isompaa meinaisi ostaa. Yleinen palaute systeemi ei kuitenkaan tuolla tule toimimaan kun varmasti ihmiset antaa palautetta kun ei saanutkaan tuotetta ostettua tmv. kiukuttelua, mutta onneksi sellaista ei kai ole tulossakaan.
Se mitä tarkoitin on, että torin haku toimii nyt jotenkin tosi huonosti, sivusto näyttää todella rumalta ja on huono käyttää. Tyhjää tilaa on sivuilla melkeinpä yhtäpaljon kuin kuvaa, siinä missä hintojen muokkaaminen tuotteisiin oli ennen helppoa on nyt paljon suuremman työn takana kun joutuu rullaamaan alas ja ilmoitukset muutenkin epäkäytännöllisempiä tehdä. Myöskin kaikki on viety jonkin taakse. Vaikkapa siinä missä omiin ilmoituksiin pääsi etusivulta yhdellä klikkauksella ei enää onnistu. Paljon on myös hyviäkin asioita enkä tarkoita vain sitä, että kaikkea vastustan, mutta kokonaisuutena selkeästi epäonnistunut.
torin käyttäjäpalautesysteemikin on tullu tänään, näköjään toimii vain toridiilin kanssa eli ei kuka tahansa/kelle tahansa voi jättää arvosteluja
Toisaalta luojan kiitos. Jotenkin tuollaisissa paikoissa on niin erikoista porukkaa, että vaikka kaupat sujuvatkin hyvin varmaan tulisi kaikenlaista vastaan. Varsinkin kun tuolla luultavasti palautteita voisi antaa tekemättä kauppoja.
Eikä ebay myynneissä vastuu pääty edes tuohon. Eräästä ebay myynnistäni alkoi vastaanottaja jenkeissä lutkuttamaan, että kunto ei ole se mitä on luvattu, teki disputen, jonka ebay päätteli (aivan oikein) ostokrapulaiseksi kusetusyritykseksi ja maksoi minulle lopulta holdissa olleet rahat. Tämän jälkeen tuo sankari teki disputen paypaliin, taas oli rahat uudestaan holdissa pitkän aikaa, kunnes paypalikin lopulta tuli siihen tulokseen, että rahat maksetaan minulle, tavarassa ei ole vikaa. Tämän jälkeen tuo ostaja teki disputen luottokorttiyhtiöönsä, joka yllättäen päättikin, että ei tarvitse maksaa ja ostaja saa pitää tavaran ja rahansa. Reilu puoli vuotta meni tähän vääntelyyn (sen alkuperäisen 6kk ajan jälkeen), meni rahat, sekä tavara.. Erikoista sinänsä, kun Ebay ja Paypal käyttivät päätöksensä tukena molempien osapuolien kirjoituksia, viestinvaihtoa ja valokuvia, luottokorttiyhtiö teki päätöksensä yksipuolisesti ainoastaan ostajan toiveen mukaan.
Noita vastaavia tarinoita on ebaysta ties kuinka paljon. Toivottavasti et menettänyt isoa summaa. Tuo meinaan on peli jossa ostaja ei voi kuin voittaa sillä valehtelusta ei seuraa mitään. Tori tulee todennäköisesti olemaan pulassa ja veikkaisin, etteivät ole osanneet varautua kuinka paljon noita valituksia alkaa tulemaan.
Viimeksi muokattu: