Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 331
torissa ei missään nimessä varata kellekkään. Eka maksaja saa. Tietty ny voi odottaa jonku aikaa (ettei tuplamyyntiä tule), mut myynnissä pysyy niin kauan, ku kaupat on tehty. Laita vaa takas myyntiin (ja ilmoita ostajalle), jos joku muu on nopeempi, niin pistät vaa viestiä, että meni jo. Viidakon lait siellä on, toiki tyyppi saattanu jo löytää toisen kohteen eikä koskaan ilmoita mitään.
Aikaisemmin olen tuolleen tehnytkin, mutta tällä kertaa tein poikkeuksen. Kun torstaina kauppoja hierottiin ja antoi jo osoitteenkin mihinkä kone piti lähettää.
Ja koneesta puski niin paljon viestiä että otetaan tää mille kelpaa pyynti hintani. Kun kaksi seuraavaksi parasta tarjousta oli 200€ + rahti.
Mutta vähän vaikuttaa että turhaan tuli luotettua että homma olisi toiminut.
Eli jatkossa en odota rahoja edes seuraavaan päivään.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
737
En käsitä miten jotkut, pääosin ei suomea puhuvat, kehtaavat edes ehdottaa että lähtisin jonkun myynnissä olevan tavarani kuskaamaan jonnekin kauas, minne minulla ei ole mitään asiaa muutenkaan, ihan vaan hyvää hyvyyttäni.

Nytkin joku haluaa, että kuljettaisin yhden 15 euroa maksavan tavaran 50km päähän ja saisin vain sen tuotteen hinnan, 15 euroa. En edes vastaa tuollaisiin.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 015
Parasta on vain todeta noihin, että noutokaupalla mennään ja useissa Tori-kohteissa olen todennut joustona omalta taholtani, että nouto voidaan järjestää myös HSL:n AB-alueen raidepysäkeille (lähijuna, metro, ratikka). Raidepysäkeille siksi, että myyjän aikaa ei liiaksi mene kulkemiseen, kuten busseilla kulkiessa voisi mennä (esim.kotoani keskustaan 15 min junalla ja bussilla 35 min).

Mutta joo, ei anna vieraskielisistä kovin fiksua kuvaa tuollainen, mutta en todellakaan ole yllättynyt...
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
737
Parasta on vain todeta noihin, että noutokaupalla mennään ja useissa Tori-kohteissa olen todennut joustona omalta taholtani, että nouto voidaan järjestää myös HSL:n AB-alueen raidepysäkeille (lähijuna, metro, ratikka). Raidepysäkeille siksi, että myyjän aikaa ei liiaksi mene kulkemiseen, kuten busseilla kulkiessa voisi mennä (esim.kotoani keskustaan 15 min junalla ja bussilla 35 min).

Mutta joo, ei anna vieraskielisistä kovin fiksua kuvaa tuollainen, mutta en todellakaan ole yllättynyt...
Oli pakko esittää tyhmää... Kyseessä siis 15e hintainen tuote.

tori.jpg


Itsellä on yleensä toimitustavat selkeästi mainittu: 1) Kotoa iltaisin ja viikonloppusin sovittuna ajankohtana, 2) Nouto työpaikalta sovittuna ajankohtana, 3) postitus. Silti noita kyselijöitä riittää. Saattaisin ehkä liikahtaa, jos ihan kysyttäisiin, että voinko tuoda, maksan polttoainekulut + ehkä joku pieni vaivan palkka. Näin olen pari kertaa toiminut ja ihan itsekin ehdottanut.

Kyllä ne suomalaisetkin osaavat.. Asun Uudellamaalla kehyskunnassa ja jostain syystä yleensä Helsinkiläiset luulee, että mä olen ihan koska vaan tulossa Helsinkiin tuomaan tavarat ostajan kotiovelle. Heh, kerran oli yksi ostaja ja pyysi, että voinko tuoda sen jonnekin nönönö-kaupunginosan metroasemalle. Sanoin että ei onnistu, kun ei ole muuta asiaa sinne, mutta olen Otaniemessä työkeikalla seuraavana päivänä, että tule metrolla sinne niin tehdään siellä kaupat? Ostaja sanoi että hän ei käytä metroa, vain pyöräilee. Tokaisin, että mäkään en käytä metroa ja mä vaan autoilen. Kaupat jäi tekemättä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 287
Ärsyttäviä tällaisetki henkilöt, jotka on tarjonneet jotain, mut et ole tarjousta hyväksynyt. Vastaat esim. että palaat asiaan myöhemmin, jos ei parempaa tule. Sit ku päätät, että ok, se on ihan ok tarjous ja vastaat henkilölle, että tehdään kaupat (1-2 vuorokauden sisään). Ylläripylläri, se tarjoaakin vielä alempaa hintaa. No jäi taas kaupat ko. henkilön kans tekemättä. IMO rikkoo jotain kirjoittamattomia sääntöjä, vittuilua tollainen on (tiedän mitä oot valmis maksaan, mut tarjoat vähemmän).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 436
Torissa lähinnä tavaraa myynyt niin eipä ole yhtään ilmoitusta ollut mitä ei olis nää afrikan veijarit piinannut. 20v vanha öljykattila herätti mielenkiinnon ihan etelä-amerikasta asti... ei hyvää päivää :facepalm:. Osa rämpyttää sit whatsappiin viestiä ja puheluita. Eikö ne tajua tonne toriin värkätä jotain geoblockkia tms? Viroon olen kyl onnistuneita kauppoja tehnyt niin jotain poikkeuksiakin on.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 287
Torissa lähinnä tavaraa myynyt niin eipä ole yhtään ilmoitusta ollut mitä ei olis nää afrikan veijarit piinannut. 20v vanha öljykattila herätti mielenkiinnon ihan etelä-amerikasta asti... ei hyvää päivää :facepalm:. Osa rämpyttää sit whatsappiin viestiä ja puheluita. Eikö ne tajua tonne toriin värkätä jotain geoblockkia tms? Viroon olen kyl onnistuneita kauppoja tehnyt niin jotain poikkeuksiakin on.
Itse en numeroa/osoitetietoja anna vasta kun kaupat on varmat tai vaatii niitä kauppojen loppuunviemiseksi. Miksi edes antaa noita tietoja, jos ei Suomesta ole ostaja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
ROLF :srofl:

Nyt tuli ebayltä 200usd lasku XD. Voi venäjä kirjaimellisesti. Noi kaks firmaa skimmaa kyl välistä aika ison siivun. Enpä taida myydä enää tuolla mitään. Viimeksi myin joskus -19 eikä silloin mitään laskuja tullut.

Paypallin lasku nyt on ollut aina, mutta koska ebay on alkanut muutamien tuotteiden myyjiltä ottamaan rahaa?

Kyllä oli taas niin paska veto myydä tuolla :D
Ryssän maalle myydyn 3080:n tarina jatkuu. Ihmetellyt miksi se keikkuu tuolla postin apissa vielä. No tänään tuli Maximilta viestiä, että missä kortti. Voitko kysellä kurriiri firmalta.

Lähetin hälle seurantakoodin minkä olin jo aikoja sitten laittanut ja pastesin seuranta historian, että kortti on 2vk odottanut sulla postissa, etkä ole hakenut?

Vastasi, että aijaa no hänpä käy kyselemässä.

Mitäs tässä nyt sitten tapahtuu kun sankari ei hae sitä ja kortti palautuu mulle? Mä maksan kiltisti kaiken takaisin +postit tänne. Eli saan miinusta 2xpostit + pay pal feen + ebay feen?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 436
Itse en numeroa/osoitetietoja anna vasta kun kaupat on varmat tai vaatii niitä kauppojen loppuunviemiseksi. Miksi edes antaa noita tietoja, jos ei Suomesta ole ostaja?
Joo siis en mitään tietoja lähtökohtaisesti ole noille antanut. Välistä toki jutustellut kun ei noista aina nyt ihan täysin varma voi olla kun pistäävät torin kautta viestiä. Toki sen puhelinnumeron voisi jättää ilmoituksesta pois niin pääsis eroon noista whatsapp-veijareista.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 287
Joo siis en mitään tietoja lähtökohtaisesti ole noille antanut. Välistä toki jutustellut kun ei noista aina nyt ihan täysin varma voi olla kun pistäävät torin kautta viestiä. Toki sen puhelinnumeron voisi jättää ilmoituksesta pois niin pääsis eroon noista whatsapp-veijareista.
Juu älä jaa puhelinnumeroa. Sama sähköpostin kans. Ei niitä ole tarkoitus julkisesti jakaa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
1621852550287.png


Yrittääkö tämä kiinalainen kusettaa minua? Kauanko Ebayssa nämä requestit pysyy ylhäällä, että pystyykö muutaman viikon odottelemaan, jos jotain tulisi vai pitäisikö pyytää ebayta heti väliin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712


Yrittääkö tämä kiinalainen kusettaa minua? Kauanko Ebayssa nämä requestit pysyy ylhäällä, että pystyykö muutaman viikon odottelemaan, jos jotain tulisi vai pitäisikö pyytää ebayta heti väliin?
Ottaisin itse heti Ebayn mukaan. Mitään siinä et häviä.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
184
Onko porukalla kokemusta ebayssa myymisestä?

Lähinnä ihmetyttää postikulujen arviointi. Ilmeisesti pitäisi käyttää .de tai .fr versiota?

.com version laskuria testailin joskus niin postivaihtoehdot mitä se antoi oli ihan törkeitä hintoja.

Suomen Postin sivuilla hinnat pomppivat eri maiden välillä ihan EU:n sisälläkin aika paljon niin pohtinut miten tuon postikulujen ilmoittaminen onnistuu järkevästi?

Vai onko tuossa suomalaisena järkevin ratkaisu, jos ebayssä pakko myydä niin rajoittaa kohdemaita esim. yhteen eli vaikka Ranska ja ilmoittaa postin ilmoittamat postikulut?
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
735
Onko porukalla kokemusta ebayssa myymisestä?

Lähinnä ihmetyttää postikulujen arviointi. Ilmeisesti pitäisi käyttää .de tai .fr versiota?

.com version laskuria testailin joskus niin postivaihtoehdot mitä se antoi oli ihan törkeitä hintoja.

Suomen Postin sivuilla hinnat pomppivat eri maiden välillä ihan EU:n sisälläkin aika paljon niin pohtinut miten tuon postikulujen ilmoittaminen onnistuu järkevästi?

Vai onko tuossa suomalaisena järkevin ratkaisu, jos ebayssä pakko myydä niin rajoittaa kohdemaita esim. yhteen eli vaikka Ranska ja ilmoittaa postin ilmoittamat postikulut?
Toi postikulujen laittaminen on kieltämättä ongelmallista siellä. Ite oon rajottanu myynnin vain eurooppaan ja kompensoinu sit postikuluja tuotteen hinnassa. Vaatteita kun oon myyny ni se ei tietynlaisiin vaatteisiin antanu laittaa kuin vain pienen summan postikuluja. Oon myyny comissa että co.ukssa, pääosin jälkimmäisessä koska Englannissa ne markkinat on olleet. Siellä tota ongelmaa just esiintyi, ei saanu laittaa tietyn määrän yli posteja joten otin sit 20€ ylimäärästä tuotteesta ja postikulut £9.50. Tästä on tosin aikaa jo pari vuotta et homma saattanu muuttua.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
184
Toi postikulujen laittaminen on kieltämättä ongelmallista siellä. Ite oon rajottanu myynnin vain eurooppaan ja kompensoinu sit postikuluja tuotteen hinnassa. Vaatteita kun oon myyny ni se ei tietynlaisiin vaatteisiin antanu laittaa kuin vain pienen summan postikuluja. Oon myyny comissa että co.ukssa, pääosin jälkimmäisessä koska Englannissa ne markkinat on olleet. Siellä tota ongelmaa just esiintyi, ei saanu laittaa tietyn määrän yli posteja joten otin sit 20€ ylimäärästä tuotteesta ja postikulut £9.50. Tästä on tosin aikaa jo pari vuotta et homma saattanu muuttua.
No ainakin nykyään tilannetta sekoittaa vielä se, että englanti ei ole enää eu:ssa. Tosin siinä lähinnä tulee ostajan roolissa paljon lisäkuluja, en ole tutkinut miten myynti menee EU:n ulkopuolelle niin itse mietin lähinnä EU:n maihin myymistä. Ei tarvitse turhia miettiä.

Ehkä pitää käydä läpi postin laskuria ja valita sen mukaan maat mistä hyväksyy ostotarjouksia ja pistää vain kiinteät postikulut. Jonkin maan kohdalla voi tulla tappiota parisen euroa, mutta tiettyjen tavaroiden myynti on niin pientä suomessa, että tuntuu ainoa ratkaisu olla joko ebay tai tavaroiden myynti johonkin 10% niiden arvosta, jos meinaa saada myydyksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Aika vaikeeta toriin pistää näyttistä myyntiin kyllä. Nimilappukin vielä, eikä silti mene ilmotus läpi...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 287
Aika vaikeeta toriin pistää näyttistä myyntiin kyllä. Nimilappukin vielä, eikä silti mene ilmotus läpi...
Kokeile kylmästi vaa tehdä uus ilmoitus. Itsellä vähä semmoinen mutu, että kun/jos ilmoitus saa jonku lipun, nii sit automaatio hylkää sen, vaikka mitä tekis. Tai sit tosiaan ottaa ylläpitoon yhteyden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Mulla kaikki näyttisilmoitukset pitää aina pyörittää ylläpidon kautta torissa. Ei auta mitkään liput ja laput. Viikonloppua vasten jos myy, niin saattaa mennä päiväkausia asian viemisessä läpi. Myöskään uusi ilmoitus ei auta (ei mene läpi).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Tein ainakin 5 kertaa XD. No ylläpidon kautta ja halusivat kuittia nähtäväksi.

En oikein hiffaa tota logiikkaa kun joku yli 6v vanha tili. Myytyjä kohteita jonkun verran tänä vuonna ja myös muita ilmoituksia.

Kyllä sen nyt pitäis pystyä päättelemään ettei ole huijaus. Kait he aika paljon inffoa saavat käyttäjän historiasta?

Itse kysyisin ylläpidolta syytä siihen. Todennäköisesti johtuu trokarimyyjistä.
Tarkoitat huijareita? Onko torilla muka jotain linjausta trokareita kohtaan?

Itse myin pari korttia pari kuukautta sitten. Ei muita näytis myyntejä. Joten vaikka olisi linjauksia niin ei ole siitä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Lieneekö niin paljon ollut epäselvyyksiä koskien näytönohjain myyntejä koskien, että haluavat toimia varman päälle.
No täällä myynnissä oleva kortti niin 5min päästä kopio siitä kuvasta on ilmestynyt toriin. Noita on ollut todella monia. Mutta näissäkin joku tuore tili...
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
356
Öhm, oisko järkeä alkaa käyttään kaikkissa myyntikuvissa omaa tunnusta niin vähenis ainakin vähä tuommonen kuvien hyväksikäyttö.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
413
No täällä myynnissä oleva kortti niin 5min päästä kopio siitä kuvasta on ilmestynyt toriin. Noita on ollut todella monia. Mutta näissäkin joku tuore tili...
Kannattaa vaan suosiolla laittaa huuto.net:in myyntiin, paljon nopeampaa ja kätevämpää. Tosin torissa voit saada paremman hinnan jos jaksat säätää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 287
Öhm, oisko järkeä alkaa käyttään kaikkissa myyntikuvissa omaa tunnusta niin vähenis ainakin vähä tuommonen kuvien hyväksikäyttö.
..taaaii, saisko iotech lisättyä leiman ladattuihin kuviin ilmaiseksi/pienellä (varmaan tähän lisäosa löytyy?) rahalla sen sijaan, että opastaa tuhansia käyttäjiä tekeen niin? @Sampsa?
 
Liittynyt
09.12.2019
Viestejä
177
Mitähän torille kuuluu tuotteen kuitit. Tässä mennään mielestäni valtuuksien yli aika paljonkin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 287
Mitähän torille kuuluu tuotteen kuitit. Tässä mennään mielestäni valtuuksien yli aika paljonkin.
Mistä valtuuksista puhut? Tottahan he saavat päättää, mitä julkaisevat. Kukaan ei pakota käyttään ko. palvelua, jos ehdot ei kelpaa.. Muistaakseni suomalaisella mac-foruumilla hopeisessa omenassakin on säännöissä, että uudehkoissa tuotteissa pitää kuittiki löytyä. Ei mikää hassumpi sääntö, imo.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Mitähän torille kuuluu tuotteen kuitit. Tässä mennään mielestäni valtuuksien yli aika paljonkin.
Mutulla mennään mutta saattaa siinä olla jotain vastuu kysymystä että laitonta tavaraa ei saa välittää myyntipalvelussa, eli varmistellaan että ei ole varastettua kamaa tms.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Tori yrittää kitkeä huijareita, se on tuon systeemin idea jossa jokainen ilmoitus täytyy hyväksyä jollain tapaa.

Toi ei mun mielestä ole kovin hyvä tapa koska ostajilla ei ole mitään keinoa. Toria on nykyään pakko käyttää kun se on niin paljon aktiivisempi.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
184
Vieläkään en oikein ymmärrä miksi torissa ei ole mitään myyjäpalautejuttua. Vaikka nyt lähtökohtaisesti jossain 20€ tavaroissa harva yrittää huijata. Mutta, kun niitäkin on niin pitää tosi varovasti ostaa, jos ei pysty noutamaan tavaraa. Puhumattakaan vähänkin arvokkaammista tavaroista.

Palautepisteet myyjillä niin ongelma ratkaistu. Ei voi ymmärtää miksi ei ole käytössä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Vieläkään en oikein ymmärrä miksi torissa ei ole mitään myyjäpalautejuttua. Vaikka nyt lähtökohtaisesti jossain 20€ tavaroissa harva yrittää huijata. Mutta, kun niitäkin on niin pitää tosi varovasti ostaa, jos ei pysty noutamaan tavaraa. Puhumattakaan vähänkin arvokkaammista tavaroista.

Palautepisteet myyjillä niin ongelma ratkaistu. Ei voi ymmärtää miksi ei ole käytössä.
Joskus myös käyttäjän estäminen olisi ihan mukavaa, itse sain pariin ilmoitukseen jatkuvaa häiriköintiä viestien muodossa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 287
Tämä esto on kyllä jo siellä, ainakin siis viestien blokkaus.
Varmaan jo korjattu, mut aikoinaan oli rasittavaa, ku sai sähköpostin ilmoituksen viestistä, mut sitä ei voinut sit mitenkään lukea :D Ts. sähköpostiin saatto tulla spämmiä, ku joku ääliö kirjoitteli vaikka oli estetty.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Tämä esto on kyllä jo siellä, ainakin siis viestien blokkaus.
No näköjään, voisin vaikka vannoa että viimeksi kun katsoin oli vaihtoehtona vain keskustelun poistaminen. Noh aina oppii. Silti mietityttää että jos estän viestit niin näkevätkö silti ilmoituksen? Jos vaikka sitten innostuvat puhelinrumbaan...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 287
No näköjään, voisin vaikka vannoa että viimeksi kun katsoin oli vaihtoehtona vain keskustelun poistaminen. Noh aina oppii. Silti mietityttää että jos estän viestit niin näkevätkö silti ilmoituksen? Jos vaikka sitten innostuvat puhelinrumbaan...
kts. mun viesti. Varmasti ilmoituksen näkevät ja voivat viestejä laittaa. Toivottavasti ovat korjanneet, että niistä ei edes ilmoituksia sähköpostiin tule. Esto-toiminto itsessään on kyllä jo pitkään ollut.
edit: ja siis noinhan esto on oikein toteutettu, että estetty ei edes tiedä(jos ei älyä, että viestejä ei kukaan eli "nähty"), että viestit ei mee perille. Siinäpä tuhlatkoot omaa aikaansa vain :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
kts. mun viesti. Varmasti ilmoituksen näkevät ja voivat viestejä laittaa. Toivottavasti ovat korjanneet, että niistä ei edes ilmoituksia sähköpostiin tule. Esto-toiminto itsessään on kyllä jo pitkään ollut.
edit: ja siis noinhan esto on oikein toteutettu, että estetty ei edes tiedä(jos ei älyä, että viestejä ei kukaan eli "nähty"), että viestit ei mee perille. Siinäpä tuhlatkoot omaa aikaansa vain :D
Itselle ei ole ikinä tullut mitään viestejä spostiin tori-viesteistä. Mutta joo noinhan se toimiikin ihan ok jos ei estosta ole tietoa.
 
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
50
Aika moni tekee juurikin näin. Lähinnä ainakin itselle se on enemmänkin pelin henki, että pientä tinkausta pitää olla puolin toisin. Vaikkei sillä edes olisi mitään käytännön merkitystä.
Itse pistän suoraan alennetun hinnan hintapyyntiin. En jaksa mitään turkkilaisia hintoja laittaa, että voidaan tinkailla.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Tää on jo vanhempi tapaus, mutta päätin että enää ikinä myy tuotetta joasta todennäköisedsti kiinostuu teinit, mannet, tai trokarit. Tässä myin nettikaupasta tilattuja väärän kokoisia kenkiä, Hinta kai lähempänä satasta kun viittäkymppiä. Koitin vielä vastauksissani käyttää termejä kuten "lol" jos nuoriso ymmärtäisi paremmin :geek::rofl: Ihan hyvin kasvatettu nuorukainen oli kyllä lopulta. Ikuisiiskysymys toi tinkailu.
 

Liitteet

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Mikähän torin systeemissä on, ilmottaa että on viesti tullu, mutta jumittaa tuohon kohti ny kokoaja eikä näytä viestiä?
Firefoxilla ainakin teki niin koneella.. puhelimella sitte kokeilin chromen kautta, sieltä vähä aikaa lataili tuota ja sitten näytti viestin.

1622483491742.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Mikähän torin systeemissä on, ilmottaa että on viesti tullu, mutta jumittaa tuohon kohti ny kokoaja eikä näytä viestiä?
Firefoxilla ainakin teki niin koneella.. puhelimella sitte kokeilin chromen kautta, sieltä vähä aikaa lataili tuota ja sitten näytti viestin.

Sitten ne perinteiset kysymykset, onko Firefoxissa jotain skriptin/mainosten esto lisäosia? Taikka käytätkö jotain muuta mainosten/skriptien estoa (PiHole, NextDNS jne...)?
Mitä jos kokeilet toista selainta?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Sitten ne perinteiset kysymykset, onko Firefoxissa jotain skriptin/mainosten esto lisäosia? Taikka käytätkö jotain muuta mainosten/skriptien estoa (PiHole, NextDNS jne...)?
Mitä jos kokeilet toista selainta?

Mjooh, näyttävästi ei auttanut vaikka otin ne pois päältä.. (pop up blocker ja adblocker) chromessa toimii niitten kanssakin.

Edit: Näyttävästi kun käynnistin vaan firefoxin uudestaan kun olin nuo ottanut pois käytöstä, niin toimi sitten. :thumbsup:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Mjooh, näyttävästi ei auttanut vaikka otin ne pois päältä.. (pop up blocker ja adblocker) chromessa toimii niitten kanssakin.

Edit: Näyttävästi kun käynnistin vaan firefoxin uudestaan kun olin nuo ottanut pois käytöstä, niin toimi sitten. :thumbsup:
Juu, aina ei noiden lisäosien pelkkä disablointi riitä, saattaa jäädä taustalle kummittelemaan, etenkin kun nuo mainosten/skriptien estäjät aikas syvällä toimivat...
Siksi itsellä on kakkos selain, jolla hoidan tarvittaessa asiat, kuten verkkokaupoista ostot sun muut, kun ne ei kans yleensä tykkää noista.
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Mikähän torin systeemissä on, ilmottaa että on viesti tullu, mutta jumittaa tuohon kohti ny kokoaja eikä näytä viestiä?
Firefoxilla ainakin teki niin koneella.. puhelimella sitte kokeilin chromen kautta, sieltä vähä aikaa lataili tuota ja sitten näytti viestin.

Itsellä on tehnyt tuota jo kuukausia mobiiliselaimessa. Olen usein raportoinut näitä vikoja, mutta korjauksia ei ole juuri kuulunut -tai ovat viipyneet, niin tätä en ole vielä jaksanut edes raportoida. Joutuu odotteleen aika kauan, mutta lopulta lista tulee esille.
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Jos itse haluan 100e jostain, niin laitan hinnan sinne 110-140e riippuen yleisestä hintatasosta, niin kun ostaja saa tingattua kympin pari niin se on tyytyväinen ja itse tyytyväinen kun sai mitä ajattelikin.
Ja tämä tapa karsii ne ostajat, jotka ostaisivat suoraan satasella tinkimättä, mutta eivät ota edes yhteyttä 110-140e hinnalla. Niitäkin on, ihan oikeesti. Eli taktiikasta riippuen valikoituu myös ostajakunta - paitsi että ne tinkaajat ovat toki aina mukana tinkaamassa. Jos haluaa tehdä vain tinkaajien kanssa kauppaa, niin toi on toki toimiva taktiikka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
766
Toimiikos muilla kirjautuminen Toriin?
Eipä toimi ei.

Tuo viesti ongelma itselle ilmaantui myös joku viikko takaperin, pöytäkoneella ei mitään toivoa päästä lukemaan viestejä vaikka sivu raksuttaisi koko yön, aikaisemmin pääsi kännykällä, tänään lakkasi sekin ja sopivasti tuli myös tuo kirjautumisen hajoaminen niin taisi jäädä kaupat kesken.
Tein tuosta viestiongelmasta vikailmoituksen aikaisemmin ja hetken päästä tuli viesti että olisi korjattu, no ei ollut :)
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
873
Eipä toimi ei.

Tuo viesti ongelma itselle ilmaantui myös joku viikko takaperin, pöytäkoneella ei mitään toivoa päästä lukemaan viestejä vaikka sivu raksuttaisi koko yön, aikaisemmin pääsi kännykällä, tänään lakkasi sekin ja sopivasti tuli myös tuo kirjautumisen hajoaminen niin taisi jäädä kaupat kesken.
Tein tuosta viestiongelmasta vikailmoituksen aikaisemmin ja hetken päästä tuli viesti että olisi korjattu, no ei ollut :)
Tuo viestiongelma oli itekin päivällä, uBlock siellä esti jonkun kikkulan. En nyt nimeä muista, joku websocket kuitenkin. Päästin sen lävitte niin toimi.

Kirjautumiseen ei auta mikään, kokeilin ihan neitseellisellä selaimella niin sama juttu. Android appin kautta vielä pelittää toistaiseksi.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Myin huutonetissä n.150kpl erillisinä kohteina keräilyesineitä. Jokaiseen merkkasin toimituskuluksi 6€.
Yksi melko tuore käyttäjä huusi muutaman kohteen ja pyysi saada ne toimitettuna kirjeenä, jonka kohteiden koko kyllä salli.
Suostuin tähän, mutta ilmoitin etten ole vastuussa Postin toiminnasta silloin.
Ostaja maksoi sunnuntaina ja raha näkyi maanantaina tililläni.
Postitin kirjeen torstaina. Seuraavana keskiviikona ostaja laittoi sähköpostia ja tekstiviestin, jossa kyseli, että onko postitettu, kun ei kirjettä näy. Vastasin, että Posti tuo jos on tuodakseen, postitettu on.
Seuraavana päivänä tulikin viestiä, että kirje saapui.
Ostaja antoi minulle neutraalin palautteen ilman mitään perustelua/viestiä.
Nyt kysynkin, että onko tuo palaute nyt ihan aiheellinen teidän mielestä?
Olenko myyjänä velvollinen viemään samalla hetkellä kirjeen postiin, kun ostaja on tuotteet maksanut? Olenko oikeutettu muuttamaan antamani positiivisen palautteen, kun tästä kaupasta jäikin nyt aavistuksen paska maku suuhun?
Ja nyt puhutaan kuuden euron kaupasta.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
356
No onhan tuo ihan naurettavaa laittaa neutraali palaute jonkin postitusnopeuden perusteella. Laittoko se ees siihen neutraaliin palauteeseen syyn: postitusnopeus? Vaikka jotku myyjät postittaa tavarat salamannopeasti niin ei sitä voi odottaa kaikilta :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 287
No onhan tuo ihan naurettavaa laittaa neutraali palaute jonkin postitusnopeuden perusteella. Laittoko se ees siihen neutraaliin palauteeseen syyn: postitusnopeus? Vaikka jotku myyjät postittaa tavarat salamannopeasti niin ei sitä voi odottaa kaikilta :D
Toisaalta ei toisen palaute pitäis omaan palautteeseen vaikuttaa. Tai noh, ehkä oman palautteen kriittisyyteen. Eli turhan neutraalin vuoksi voi toinenki osapuoli löytää jotain turhaa nillitettävää. "Maksu venyi" (kesti yli 10min)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 399
Viestejä
4 197 452
Jäsenet
70 902
Uusin jäsen
kymera3534

Hinta.fi

Ylös Bottom