Näyttönimi on käyttäjän muokattavissa vapaasti. Eli kyllä voi. Löytyy sovelluksesta kun klikkaa omaa pärstää vasemmasta yläkulmasta ja valitsee "Name and address". Siellä on kenttä "Alias" mikä määrittää mikä nimi näytetään muille käyttäjille.
(Tyhmä kysymys, mutta) mietin tässä ääneen voisiko tää kaveri olla niin kiero, että ottanut toisen identiteetin? Tyyppi ei osaa edes kirjoittaa kunnolla. Koska viestintä oli niin surkealla tasolla (kirjoitetun kielen tuotto) niin ilmaisin epäilykseni huijauksesta kaupoista keskustellessa. Tyyppi kuitenkin mm. laittoi pyydettäessä kuvan tuotteesta, missä etunimi ja päivämäärä paperille kirjoitettuna tuotteen vieressä kuvassa. Lisäksi ilmaisi, että ko. Facebook-sivut kuuluvat hänelle, sillä perusteella millä nimellä esiintyi. Ei tosin tarjonnut itse linkkiä, vaan kaivoin itse sivut esiin ja kysyin asiaa.
Jos ei ole oikeasti se kaveri, keneksi tekeytyi, niin voisiko tuossa olla itse kauppapetoksen lisäksi kyseessä identiteettirikos? Jos ja todennäköisesti kun tavaraa ei tule, haluan tyypin mahdollisimman kovalla lainkirjaimella vastaamaan perseilystään.
Identiteettivarkaus – Wikipedia
Ainakin sopii Wikipedian kuvaukseen asiasta.
Viimeksi muokattu: