Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kokeiles edes muutama viesti taaksepäin seurata keskustelua.Kai se nyt itse tietää mitä haluaa omaan palautteeseen laittaa jos mitään. Sitä tarvi täältä kysellä.
Myin huutonetissä n.150kpl erillisinä kohteina keräilyesineitä. Jokaiseen merkkasin toimituskuluksi 6€.
Yksi melko tuore käyttäjä huusi muutaman kohteen ja pyysi saada ne toimitettuna kirjeenä, jonka kohteiden koko kyllä salli.
Suostuin tähän, mutta ilmoitin etten ole vastuussa Postin toiminnasta silloin.
Ostaja maksoi sunnuntaina ja raha näkyi maanantaina tililläni.
Postitin kirjeen torstaina. Seuraavana keskiviikona ostaja laittoi sähköpostia ja tekstiviestin, jossa kyseli, että onko postitettu, kun ei kirjettä näy. Vastasin, että Posti tuo jos on tuodakseen, postitettu on.
Seuraavana päivänä tulikin viestiä, että kirje saapui.
Ostaja antoi minulle neutraalin palautteen ilman mitään perustelua/viestiä.
Nyt kysynkin, että onko tuo palaute nyt ihan aiheellinen teidän mielestä?
Olenko myyjänä velvollinen viemään samalla hetkellä kirjeen postiin, kun ostaja on tuotteet maksanut? Olenko oikeutettu muuttamaan antamani positiivisen palautteen, kun tästä kaupasta jäikin nyt aavistuksen paska maku suuhun?
Ja nyt puhutaan kuuden euron kaupasta.
Se kun mitään syytä ei palautteelle ollut. Ainoa asia minkä keksin tuolle neutraalille oli tuo, kun pisti viestiä ettei ole tullut vielä.No onhan tuo ihan naurettavaa laittaa neutraali palaute jonkin postitusnopeuden perusteella. Laittoko se ees siihen neutraaliin palauteeseen syyn: postitusnopeus? Vaikka jotku myyjät postittaa tavarat salamannopeasti niin ei sitä voi odottaa kaikilta
Se kun mitään syytä ei palautteelle ollut. Ainoa asia minkä keksin tuolle neutraalille oli tuo, kun pisti viestiä ettei ole tullut vielä.
Toimii ja yleensä CTRL + F5 auttaa vastaavissa tilanteissa.Onko huuto.net taas rikki? Sivu lataa mutta ainakin itsellä kaikki muotoilut puuttuu ja näin ollen näky aika räjähtänyt.
Ehkä tuossa on taustalla erilainen ajattelutapa kolmiportaisen arvosteluasteikon soveltamisesta.
Sitähän voisi soveltaa myös seuraavasti: Jos kaupat sujuvat normaalisti, kuten voisi olettaa, niin palaute on neutraali. Jos menee jotain pieleen, palaute on negatiivinen. Ja jos menee jostain syystä paremmin kuin voisi olettaa (esim. paketissa on ostetun tavaran lisäksi nallekarkkeja), palaute on positiivinen.
Sinä taas ilmeisesti ajattelet, että "neutraali" tarkoittaa samaa kuin "lievä negatiivinen".
Onhan tuo maanantai-torstai väli aika pitkä kuitenkin ja aika kärsivällisesti ostaja myös odotteli 1,5 viikkoa ennen kuin laittoi viestiä eli pitempään mitä olisi voinut postilta odottaa jos olisit postittanut seuraavana päivänä. Minusta neutraali palaute tuosta on ihan oikeutettu kun postituksessa kesti sinusta johtuen pidempään kuin odotettiin.Myin huutonetissä n.150kpl erillisinä kohteina keräilyesineitä. Jokaiseen merkkasin toimituskuluksi 6€.
Yksi melko tuore käyttäjä huusi muutaman kohteen ja pyysi saada ne toimitettuna kirjeenä, jonka kohteiden koko kyllä salli.
Suostuin tähän, mutta ilmoitin etten ole vastuussa Postin toiminnasta silloin.
Ostaja maksoi sunnuntaina ja raha näkyi maanantaina tililläni.
Postitin kirjeen torstaina. Seuraavana keskiviikona ostaja laittoi sähköpostia ja tekstiviestin, jossa kyseli, että onko postitettu, kun ei kirjettä näy. Vastasin, että Posti tuo jos on tuodakseen, postitettu on.
Seuraavana päivänä tulikin viestiä, että kirje saapui.
Ostaja antoi minulle neutraalin palautteen ilman mitään perustelua/viestiä.
Nyt kysynkin, että onko tuo palaute nyt ihan aiheellinen teidän mielestä?
Olenko myyjänä velvollinen viemään samalla hetkellä kirjeen postiin, kun ostaja on tuotteet maksanut? Olenko oikeutettu muuttamaan antamani positiivisen palautteen, kun tästä kaupasta jäikin nyt aavistuksen paska maku suuhun?
Ja nyt puhutaan kuuden euron kaupasta.
Onpa kyllä aikamoista ripulia tuo ebay:ssä huutaminen, joku ehti huutaa just ennen ajan loppumista eikä tuo mitään siitä viittiny mainita.
Onhan tuo maanantai-torstai väli aika pitkä kuitenkin ja aika kärsivällisesti ostaja myös odotteli 1,5 viikkoa ennen kuin laittoi viestiä eli pitempään mitä olisi voinut postilta odottaa jos olisit postittanut seuraavana päivänä. Minusta neutraali palaute tuosta on ihan oikeutettu kun postituksessa kesti sinusta johtuen pidempään kuin odotettiin.
Voihan sulla tietty olla joku syy miksei sitä kirjettä saanut heti postiin, mutta tollaset kannattaa rehellisesti kommunikoida. Heti maanantaina olisit ilmoittanut että maksu saapunut mutta kerkeet postittaa vasta torstaina niin asia olis ollut eri. Tai viimeistään torstaina olisit ilmoittanut että nyt kirje postitettu.
Kostoksi ei kannata sun antamaa palautetta käydä muuttamassa...
Tai joku ei vaan osannu laittaa hintaa jonka on valmis siitä maksamaan ja näin ollen hävisi huutokaupan?!Onpa kyllä aikamoista ripulia tuo ebay:ssä huutaminen, joku ehti huutaa just ennen ajan loppumista eikä tuo mitään siitä viittiny mainita.
Pistin ostajalle viestiä ja kysyin syytä palautteelle. Vastausta ei tullut ennen kuin kävin vaihtamassa antamani palautteen neutraaliksi.
Syy oli juuri epäilemäni, eli ostaja sai tavaransa vasta 10 päivää maksun jälkeen
Postilla meni 7 päivää viedä kirje perille. Normaalisti se olisi ollut maanantaina perillä, jos torstaina postitin. Silloin olisi ostaja odottanut 7 päivää, onko tämäkin pitkä aika?Aika pitkä aika odottaa kyllä. Kannattaisi mainita hitaasta postituksesta jo ilmossa.
Kun sitä ollaan kauppapaikalla esim torissa, niin tori hinta hieman ylikanttiin ja saa varautua näihin tiukka hinta kysymyksiin aivan varmasti. Unohtamatta niitä renkaan potkijoita"Mikä on tiukka hinta?"
Hitto, että toi ärsyttää joka ikinen kerta yhtä paljon. Lähtökohtaisesti se hintapyynti on se tiukka hinta. Välillä ei jaksa vastata yhtään mitään, joskus taas vastaan että "tarjoamalla voi selvitä".
Aika pitkä aika odottaa kyllä. Kannattaisi mainita hitaasta postituksesta jo ilmossa.
Vaikkakin on se kultainen sääntö, että 14 arkipäivän kuluessa tulee toimittaa paketti.. Posti on yksi hyvä esimerkki miksi tämä kultainen sääntö on, itse käytän matkahuoltoa, koska lähtee rivakkaasti, mutta on se toinen juttu haluaako koronapesäkkeisiin itse mennä viemään pakettia Joten sitä pelivaraa on varattava itse kun sitä tarvitsee. Muutenkin jos lähdetään nussimaan pilkkua, niin verkkokaupan toimituspolitiikka on 3-5 arkipäivää ennenkuin tavara ihantaa liikkeelle käsittelystä. Ja siihen vielä postin toimitusaika päälle, siksi tilaankin Turku osavaltion kunkuilta (caseking) populaatiolta osat, koska saa "pikatoimituksen" 0-3€ riippuen tilaushinnastaPostilla meni 7 päivää viedä kirje perille. Normaalisti se olisi ollut maanantaina perillä, jos torstaina postitin. Silloin olisi ostaja odottanut 7 päivää, onko tämäkin pitkä aika?
Onhan tuo maanantai-torstai väli aika pitkä kuitenkin ja aika kärsivällisesti ostaja myös odotteli 1,5 viikkoa ennen kuin laittoi viestiä eli pitempään mitä olisi voinut postilta odottaa jos olisit postittanut seuraavana päivänä. Minusta neutraali palaute tuosta on ihan oikeutettu kun postituksessa kesti sinusta johtuen pidempään kuin odotettiin.
Voihan sulla tietty olla joku syy miksei sitä kirjettä saanut heti postiin, mutta tollaset kannattaa rehellisesti kommunikoida. Heti maanantaina olisit ilmoittanut että maksu saapunut mutta kerkeet postittaa vasta torstaina niin asia olis ollut eri. Tai viimeistään torstaina olisit ilmoittanut että nyt kirje postitettu.
Kostoksi ei kannata sun antamaa palautetta käydä muuttamassa...
Erittäin hyvä idea. Epäillään että vastapuoli voisi kusettaa, niin tehdään ennakoiva peliliike ja kusetetaan vastapuolta.Lähetä kasa tiiliskiviä ja älä anna palautusosotetta.
Kohde ei sinänsä ollut liian hyvää ollakseen totta mutta se olisi pitänyt arvata että jos tuotteet olivat myymättä vielä vrk ilmoituksen jättämisen jälkeen, hälytyskellojen olisi pitänyt soida.
Tätä en ihan ymmärtänyt, siis onko se hälyttävää jos jollain on myynnissä tavaraa jotka ovat yli vuorokauden olleet myynnissä?
Mikä tuote?Ei toki myytävät tuotteet olivat vain sen verran harvinaisia ja yleensä kun näitä tulee myyntiin asti, menevät samantien.
Mikä tuote?
Mikähän tuossa torissa mättää, kun tulee sähköposti notifikaatio, että joku laittanut viestiä, mutta apissa ei mitään viestiä näy. Näin on käynyt ennenkin. Turhauttavaa, jos siellä yritetään olla yhteydessä ja en voi vastata koska viestiä ei näy.
Voiko se toinen poistaa viestin vai onko tää vain bugitusta?
Huutonettiin on vaivihkaa ilmestynyt huutoturva niminen palvelu, jossa ohjeet olivat niin pitkät ettei niitä jaksanut kokonaan lukeakaan.
Mutta ilmeisesti ostaja voi nyt päättää pitääkö tuotteen, ja sitten jos pitää, niin sitten vasta myyjä saa rahat palvelusta.
Ja myyjän pitää tunnistautua ja ostajankin rekisteröityä.
Varmaan hyvä monille, mutta todella huono kaikille jotka eivät voi käyttää, lisäksi se oli ilmestynyt siihen ehdota hintaa kohdalle.
Tuo palautesysteemi oli ihan riittävä. Ei tuossa lisäturvaa ostajalle tarvittu. Ihme touhua. Torikin tekee kaikkea muuta, paitsi ottaa käyttöön sen kevyimmän ja todella turvallisen vaihtoehdon: palautejärjestelmä. Ilmeisesti on muotia keskittyä epäolennaisiin asioihin...ja ostaja voi jättää tuotteen noutamatta ja saada rahansa takaisin. Ostaja voi myös tehdä kaikenlaista ja myyjä siitä vaan kärsii. Lisäksi myyjän pitää maksaa tästä palvelusta (tai jotenkin se lisätään hintaan).
Tällä kyllä karsiutuvat huijarimyyjät tehokkaasti, mutta ostajalla on vielä liikaa oikeuksia. Aina voi palauttaa tuotteen ja tuossa voi tulla mielenkiintoinen tilanne, jos myyjä lähettää ehjän tuotteen, ostaja paskoo sen ja vetoaa virhevastuuseen. Sitten noiden ehtojen mukaan myyjä saa risan tuotteen takaisin ja ostaja saa takaisin koko summan. Lisäksi Posti voi taas tuhota paketteja ja siitäkin on vastuu myyjällä. Yksityisten välisessä kaupassa riittää, että minä todistan, että lähti täältä ehjänä.
Onko tämä nyt kuitenkin joku vaihtoehtoinen lisähomma jonka halutessaan voi myyjä ottaa käyttöön? Koitin tuota lukea huuto.netin sivuilta mutta yllättäen oli aika sekavaa paskaa kuten huuto.net yleensäkin...ja ostaja voi jättää tuotteen noutamatta ja saada rahansa takaisin. Ostaja voi myös tehdä kaikenlaista ja myyjä siitä vaan kärsii. Lisäksi myyjän pitää maksaa tästä palvelusta (tai jotenkin se lisätään hintaan).
Tällä kyllä karsiutuvat huijarimyyjät tehokkaasti, mutta ostajalla on vielä liikaa oikeuksia. Aina voi palauttaa tuotteen ja tuossa voi tulla mielenkiintoinen tilanne, jos myyjä lähettää ehjän tuotteen, ostaja paskoo sen ja vetoaa virhevastuuseen. Sitten noiden ehtojen mukaan myyjä saa risan tuotteen takaisin ja ostaja saa takaisin koko summan. Lisäksi Posti voi taas tuhota paketteja ja siitäkin on vastuu myyjällä. Yksityisten välisessä kaupassa riittää, että minä todistan, että lähti täältä ehjänä.
Onko tämä nyt kuitenkin joku vaihtoehtoinen lisähomma jonka halutessaan voi myyjä ottaa käyttöön? Koitin tuota lukea huuto.netin sivuilta mutta yllättäen oli aika sekavaa paskaa kuten huuto.net yleensäkin.
On vaihtoehtoinen ja muutamalla myyjällä vasta näin tuon. Vaikuttaa kyllä huonolle systeemille ja tuntuu ettei tuosta ole mitään hyötyä.
Erikoista vain, kun kyseessä on ”annetaan” tuote. Eli kusetuksen todennäköisyys on aika pieni.Voihan olla huijari tai vielä todennäköisemmin joku spämmeri, jonka profiili sitten poistetaan nopeasti ja täten kai viestitkin poistuu.
Huutonettiin on vaivihkaa ilmestynyt huutoturva niminen palvelu, jossa ohjeet olivat niin pitkät ettei niitä jaksanut kokonaan lukeakaan.
Mutta ilmeisesti ostaja voi nyt päättää pitääkö tuotteen, ja sitten jos pitää, niin sitten vasta myyjä saa rahat palvelusta.
Ja myyjän pitää tunnistautua ja ostajankin rekisteröityä.
Varmaan hyvä monille, mutta todella huono kaikille jotka eivät voi käyttää, lisäksi se oli ilmestynyt siihen ehdota hintaa kohdalle.
Missä tuo varsinaisesti näkyy? Löysin vaan käyttöehdot. En ohjetta mikä tuo on, tai en myöskään nähnyt mistä se kytketään päälle. Kokeilin luoda uutta ilmoitusta eikä siinäkään tullut mitään kohtaa tuollaiseen.
Periaatteesaa pitäisi olla mahdollista palauttaa ilmoitus ilmaiseksi vanhalle paikalle. 2 € maksaa ilmoituksen nostaminen kärkeen.Ilmoitukseni vanhentui ja yritän julkaista uudelleen niin pitäisi maksaa 2 euroa. Onko aina ollut noin vai onko uusi juttu? Eikö tuon voi kiertää tekemällä samasta tavarasta uuden ilmoituksen? Voi olla että olen tuon jo ainakin kerran ilmoittanut uudelleen, tuleeko toi maksu jos useamman kerran ilmoittaa saman uudelleen tms.
Voi kiertää juurikin noin. Välillä on viivettä että vanha ilmoitus poistuu.Ilmoitukseni vanhentui ja yritän julkaista uudelleen niin pitäisi maksaa 2 euroa. Onko aina ollut noin vai onko uusi juttu? Eikö tuon voi kiertää tekemällä samasta tavarasta uuden ilmoituksen? Voi olla että olen tuon jo ainakin kerran ilmoittanut uudelleen, tuleeko toi maksu jos useamman kerran ilmoittaa saman uudelleen tms.
Itse olen tehnyt näin. Muutan myyntikuvan resoluutiota hieman ja muokkaan vähän tekstiä niin saa tehtyä uuden ilmoituksen.Ilmoitukseni vanhentui ja yritän julkaista uudelleen niin pitäisi maksaa 2 euroa. Onko aina ollut noin vai onko uusi juttu? Eikö tuon voi kiertää tekemällä samasta tavarasta uuden ilmoituksen? Voi olla että olen tuon jo ainakin kerran ilmoittanut uudelleen, tuleeko toi maksu jos useamman kerran ilmoittaa saman uudelleen tms.
Onko sillä muita tuotteita myynnissä mistä vois vetää johtopäätöksiä?Torissa uusi käyttäjä, ei puhelinnumeroa ilmoituksissa. Edullinen tuote, kuitti puuttuu ja sen takia halpa hinta. Vastasi kysymyksiin nopeasti, mutta kun kysyin milloin voin noutaa, meni hiljaiseksi. Pitäisikö tuosta tehdä ilmoitus ylläpitoon?