Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
644
Miksi huuto on kuollut ja tuo järjetön paskakasa tori on suosiossa? Tappoiko ne kiinapaskan listaajat sen vai mikä?
Tori vs Huuto; itsellä oli jo vuosia että käytän vain Tori koska se on ilmainen ja selkeä. Huudossa oli jotain ominaisuuksia joiden takia olisi pitänyt maksaa (viimeksi ostin jotain sieltä kyllä +5v sitten sieltä niin en kunnolla muista...oliko niin että viestiä ei pystynyt lähettämään jos ei ollut itsellä maksullinen käyttäjätunnus?). Muutenkin itsellä jäi mieleen tietty sekavuus koska käytin palvelua harvoin. Ehkä jos olisi käyttänyt enemmän niin tilanne toinen.

Ilmeisesti tuolla oli myös tuota halpaa roinaa netistä ostavia jotka laittoivat ne sitten uusina tuonne? Mutta eipä se Torin puolella sen parempi tilanne ole, roskaa on myynnissä ihan älyttömiä määriä.
 
Liittynyt
29.07.2019
Viestejä
14
Sattui erikoinen tapahtuma. Ostin eräältä henkilöltä viallisena myytävän näytönohjaimen 70 eur + postit. Ei tullut mieleenkään, että joku viitsisi huijata tuollaisella. No, myyjä pyysi maksun paypalin kautta ja sanoi lähtevänsä heti postittamaan sitä, vaan eipä postittanutkaan. Myöhemmin koitin paypalissa näkyvää hänen @ osoitetta, ja se ei ole käytössä.
Tein rikosilmoituksen asiasta vaikka summa ei olekaan järin suuri. Tuskin saan koskaan mitään takaisin, mutta jospa nyt olisi yksi huijari vähemmän eikä muut joutuisi huijatuksi tämän myyjän taholta.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
89
Onko kukaan muu laittanut tästä asiasta viestiä Torin asiakastukeen? Odottelen edelleen vastausta reilu viikko sitten laittamaan pyyntöön muuttaa sähköpostiosoite toimivaksi, mutta en ole saanut mitään vastausta asiaan. Onko normaalia, että Torin asiakastuessa on näin pitkät vastausajat viesteihin?
Torille iso keskisormi siitä, että eivät kuitanneet, että käyttäjätunnus on muutettu uuden sähköpostin alle. Huomasin muutoksen, kun tuli tähän uuteen sähköpostiin ilmoitus vanhan myynti-ilmoituksen poistumisesta Torista. Olisihan tuo nyt voitu kuitata asiakastuesta jo aikaisemmin, että tekivät muutoksen ja käy luomassa uusi Schibsted-tili palveluun uuden sähköpostin alle.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Onko muilla havaintoja, että kaupankäynti olisi alkanut nyt takkuilemaan ihan kunnolla? Siis, että ihmiset ei osta enää mitään. Itselläni tavaroita myynnissä useammallakin alustalla ja tuossa reilu puoli vuotta sitten vielä kauppa kävi, mutta nyt on pysähtynyt kuin seinään. :hmm:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
734
Onko muilla havaintoja, että kaupankäynti olisi alkanut nyt takkuilemaan ihan kunnolla? Siis, että ihmiset ei osta enää mitään. Itselläni tavaroita myynnissä useammallakin alustalla ja tuossa reilu puoli vuotta sitten vielä kauppa kävi, mutta nyt on pysähtynyt kuin seinään. :hmm:
Riippuu varmaan mitä myy ja milloin. Itsellä jäi yksi polkupyörä ylimääräiseksi syksyllä ja ajattelin ettei sitä kukaan talvea vasten osta. Laitoin nyt sitten keväällä ilmoituksen ja pyörä meni kaupaksi seuraavana päivänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Onko muilla havaintoja, että kaupankäynti olisi alkanut nyt takkuilemaan ihan kunnolla? Siis, että ihmiset ei osta enää mitään. Itselläni tavaroita myynnissä useammallakin alustalla ja tuossa reilu puoli vuotta sitten vielä kauppa kävi, mutta nyt on pysähtynyt kuin seinään. :hmm:
Torissa tavara liikkuu hyvin. Viimeisen 6kk:n aikana myynyt useita tuotteita. Tabletti, pari luuria, kannettava ja eilen meni tunnissa fillari. Viimeisen 1kk:n aikana ostanut käyttämättömän hanan ja lavuaarin kylpyhuoneeseen.
Eli jos myyt eikä mene kaupaksi niin kannattanee päivittää pyyntihintaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 058
Onko muilla havaintoja, että kaupankäynti olisi alkanut nyt takkuilemaan ihan kunnolla? Siis, että ihmiset ei osta enää mitään. Itselläni tavaroita myynnissä useammallakin alustalla ja tuossa reilu puoli vuotta sitten vielä kauppa kävi, mutta nyt on pysähtynyt kuin seinään. :hmm:
Mitä tuotteita on myynnissä? Voitko laittaa linkkiä?
Kaupankäynti on kyllä jatkunut aina liiankin kanssa :D
Komponentteja yms. ei silti "paljoa" ole tullut ostettua lähiaikoina, mutta mitä nyt muistaa,
niin ainakin Xbox one raato, i3 1150 kannalla, Pentium G4560, Athlon kone, XTiden lähetys ja korjaus, joku kannettava, joku toinenkin uusi kannettava, 1tb levy, MikroMikko, ide kaapeleita, muitakin kaapeleita, cd levyjä. Nämä olivat vain komponentit yms. Paljon enemmän on muuta
kertynyt :D
Sitten komponenteista vielä pitäisi hankkia 115* cooleri, DDR4 muistikampa, joku kotelo,
tehokkaampi 1151 prossu. Sitten on loputon lista mitä muuta, ja siitä on tullut nyt etsittyä
110v -> 230v konvertteria(voi käyttää usa laitetta suomessa), joka ainakin Ebaysta löytyisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tuolla torissa näköjään ongelmaa että myyjän viestit eivät näy ostajalle kun ostaja laittaa viestiä ja siihen vastaa. Olen ihmetellyt tässä pari kolme päivää kun tuotteen ostajat laittaa viestiä uudestaan vaikka olen jo vastannut niihin.
Joten testasin nyt kaverin kanssa siten että hän laittoi viestiä minun myymään tuotteeseen ja se näkyi minulla heti mutta kun vastasin siihen niin hänellä ei näkynyt mitään vastausta.
Kaveri kirjoitti uudestaan siihen viestiketjuun ja se näkyi taas minulla heti mutta siihenkään vastaus ei näy kaverillani.

Siis ihmetellyt tässä miksi ei kaupat suju vaikka olen hyväksynyt hinta tarjouksen mitä ostajat ovat tehneet, mutta ei ole ostajista kuulunut sen jälkeen mitään, tai osa on laittanut saman kysymyksen/tarjouksen uudelleen.
Kai ovat ihmetelleet miksi en ole vastannut mitään, kun ei ole niitä viestejä välittynyt torin kautta. Itsellä sentään näkyy viestiketjussa myös vastaukseni mutta ostaja ei niitä näe.
No täytyy laittaa heidän ylläpitoon viestiä.

Edit. Ja laitettu vuodatus torin ylläpidolle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 054
Tuolla torissa näköjään ongelmaa että myyjän viestit eivät näy ostajalle kun ostaja laittaa viestiä ja siihen vastaa. Olen ihmetellyt tässä pari kolme päivää kun tuotteen ostajat laittaa viestiä uudestaan vaikka olen jo vastannut niihin.
Joten testasin nyt kaverin kanssa siten että hän laittoi viestiä minun myymään tuotteeseen ja se näkyi minulla heti mutta kun vastasin siihen niin hänellä ei näkynyt mitään vastausta.
Kaveri kirjoitti uudestaan siihen viestiketjuun ja se näkyi taas minulla heti mutta siihenkään vastaus ei näy kaverillani.

Siis ihmetellyt tässä miksi ei kaupat suju vaikka olen hyväksynyt hinta tarjouksen mitä ostajat ovat tehneet, mutta ei ole ostajista kuulunut sen jälkeen mitään, tai osa on laittanut saman kysymyksen/tarjouksen uudelleen.
Kai ovat ihmetelleet miksi en ole vastannut mitään, kun ei ole niitä viestejä välittynyt torin kautta. Itsellä sentään näkyy viestiketjussa myös vastaukseni mutta ostaja ei niitä näe.
No täytyy laittaa heidän ylläpitoon viestiä.

Edit. Ja laitettu vuodatus torin ylläpidolle.
Ilmankos. Olenkin ihmetellyt kun jotkut myyjät pistävät välillä mykkäkoulun päälle tarjouksen jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tuolla torissa näköjään ongelmaa että myyjän viestit eivät näy ostajalle kun ostaja laittaa viestiä ja siihen vastaa. Olen ihmetellyt tässä pari kolme päivää kun tuotteen ostajat laittaa viestiä uudestaan vaikka olen jo vastannut niihin.
Joten testasin nyt kaverin kanssa siten että hän laittoi viestiä minun myymään tuotteeseen ja se näkyi minulla heti mutta kun vastasin siihen niin hänellä ei näkynyt mitään vastausta.
Kaveri kirjoitti uudestaan siihen viestiketjuun ja se näkyi taas minulla heti mutta siihenkään vastaus ei näy kaverillani.

Siis ihmetellyt tässä miksi ei kaupat suju vaikka olen hyväksynyt hinta tarjouksen mitä ostajat ovat tehneet, mutta ei ole ostajista kuulunut sen jälkeen mitään, tai osa on laittanut saman kysymyksen/tarjouksen uudelleen.
Kai ovat ihmetelleet miksi en ole vastannut mitään, kun ei ole niitä viestejä välittynyt torin kautta. Itsellä sentään näkyy viestiketjussa myös vastaukseni mutta ostaja ei niitä näe.
No täytyy laittaa heidän ylläpitoon viestiä.

Edit. Ja laitettu vuodatus torin ylläpidolle.
Torin ylläpito vastasi minulle tänään ja kertoi että heidän viestin välityspalvelussa on ollut ongelmia mutta nyt ovat korjanneet vian.
Tein testin kaverin kanssa ja nyt viestit menevät perille.
Mutta vähänkö harmittaa kun yksi ostaja tuotteelleni oli sitten jo kerennyt ostamaan toiselta myyjältä tämän takia. No odotellaan sitten toista ostajaa, ei tässä muutakaan voi.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
Toriin laitoin ilmotuksen, kerkes olla minuutin , johan huijari otti heti yhteyttä. Halusi ostaa tuotteen ja , tori pakettina jonka posti toimittaa. Pyyti sähköpostia että tulee hänen tiedot sinne, sinne ilmestyi, ns postilta sähköposti jossa tämä tuote ja vastaanottajan nimi. Ja postinkautta olisi tulossa maksutuotteesta, painonappula maksunvastaan ottamiseen. Veikkaan että ite ois joutunu maksumieheksi
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 223
Toriin laitoin ilmotuksen, kerkes olla minuutin , johan huijari otti heti yhteyttä. Halusi ostaa tuotteen ja , tori pakettina jonka posti toimittaa. Pyyti sähköpostia että tulee hänen tiedot sinne, sinne ilmestyi, ns postilta sähköposti jossa tämä tuote ja vastaanottajan nimi. Ja postinkautta olisi tulossa maksutuotteesta, painonappula maksunvastaan ottamiseen. Veikkaan että ite ois joutunu maksumieheksi
Juu, noistahan on muutkin raportoineet, esim. tuolla: Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Ilmeisesti jotkut noihin haksahtavat heti kun näkyy tutun firman logo jossain reunassa.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
melko kieroo porukkaa. Itellä pisti sekin heti jo miettimään kun samalla minuutilla kun ilmoitusjulkastiin rupes viestiä pukkaa
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Tuolla torissa näköjään ongelmaa että myyjän viestit eivät näy ostajalle kun ostaja laittaa viestiä ja siihen vastaa. Olen ihmetellyt tässä pari kolme päivää kun tuotteen ostajat laittaa viestiä uudestaan vaikka olen jo vastannut niihin.
Joten testasin nyt kaverin kanssa siten että hän laittoi viestiä minun myymään tuotteeseen ja se näkyi minulla heti mutta kun vastasin siihen niin hänellä ei näkynyt mitään vastausta.
Kaveri kirjoitti uudestaan siihen viestiketjuun ja se näkyi taas minulla heti mutta siihenkään vastaus ei näy kaverillani.

Siis ihmetellyt tässä miksi ei kaupat suju vaikka olen hyväksynyt hinta tarjouksen mitä ostajat ovat tehneet, mutta ei ole ostajista kuulunut sen jälkeen mitään, tai osa on laittanut saman kysymyksen/tarjouksen uudelleen.
Kai ovat ihmetelleet miksi en ole vastannut mitään, kun ei ole niitä viestejä välittynyt torin kautta. Itsellä sentään näkyy viestiketjussa myös vastaukseni mutta ostaja ei niitä näe.
No täytyy laittaa heidän ylläpitoon viestiä.

Edit. Ja laitettu vuodatus torin ylläpidolle.
Tuossa tilanteessa olisit voinut muokata myynti-ilmoitukseen tiedoksi, että Torin viestit ei ilmeisesti toimi ja ottakaa yhteys puhelimella tai sähköpostilla.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
On kyllä ihan käsittämätöntä, että Toriin ei saada tunnistautumismahdollisuutta eikä ostaja/myyjä -palautetta. Noilla kahdella taklaisi suuren osan huijareista hyvin äkkiä. Olen tuosta laittanutkin joskus palautetta, mutta Toria ei kiinnosta paskaakaan, että heidän alustalla tehtaillaan jatkuvasti huijauksia.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Tuossa tilanteessa olisit voinut muokata myynti-ilmoitukseen tiedoksi, että Torin viestit ei ilmeisesti toimi ja ottakaa yhteys puhelimella tai sähköpostilla.
Torilla ollut välillä aika hidasta tämä muokkauksienkin hyväksyminen, joten luultavasti olisi vika ollut jo korjattu kun se olisi ilmoitukseen tupsahtanut. :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 217
Torissa kans ärsyttävää, jos ilmoitusta ei hyväksytä, nii saa vain geneerisen ilmoituksen säännöistä, ei itse hylkäämisen syytä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tuossa tilanteessa olisit voinut muokata myynti-ilmoitukseen tiedoksi, että Torin viestit ei ilmeisesti toimi ja ottakaa yhteys puhelimella tai sähköpostilla.
Näin teinkin. Muokkasin ilmoitusta ja lisäsin siihen tekstin että "torin viestit eivät toimi tällä hetkellä kunnolla joten te jotka olette laittaneet viestiä minulle tässä 3 päivän sisään niin ette ole nähneet minun vastauksia teille. Jos tori.fi ei korjaa tätä ongelmaa vuorokauden sisään niin ilmoitan täällä sähköpostiosoitteeni jonka kautta voin käydä keskustelua kaupoista."
Ja kun tori korjasi tuon ongelman alle vuorokaudessa ni muokkasin tuon tekstin pois ilmoituksestani. Mutta siinä menee varsinkin iltaisin/öisin se muutama tunti että muokattu ilmoitus tulee näkyviin.
Ja vihdoin kuin pystyin vastaamaan ostajalle joka oli minulle jo 2 päivää laittanut viestiä niin hän ilmoitti että ostanut jo toisen samanlaisen tuotteen. Ja tosiaan hän ei ollut nähnyt yhtään niitä minun vastauksia, vasta eilinen viesti minulta tavoitti hänet.
Ja lisäksi en halua puhnumeroani torissa jakaa, en edes testiksi. Enkä myöskään maili osoitetta mielellään kun osa ostajista on mitä on...
Onneksi mun ei tarvitse kuin pari kauppaa tehdä torissa vuosittain
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
On kyllä ihan käsittämätöntä, että Toriin ei saada tunnistautumismahdollisuutta eikä ostaja/myyjä -palautetta. Noilla kahdella taklaisi suuren osan huijareista hyvin äkkiä. Olen tuosta laittanutkin joskus palautetta, mutta Toria ei kiinnosta paskaakaan, että heidän alustalla tehtaillaan jatkuvasti huijauksia.
Jos ylläpitää TOR-verkon puolella sivustoa, jossa muut henkilöt tekevät esimerkiksi huumausainekauppaa, niin ylläpitäjänä saat itsekin syytteen (ja tuomion) huumausainerikoksesta tai vähintään avunannosta.
Jos ylläpitää torrent sivustoa, jossa muut henkilöt voi jakaa linux distroja ja laittomia elokuvia, niin ylläpitäjänä saat syytteen (ja tuomion) koska mahdollistit asian.
Jos ylläpitää Tori.fi sivustoa, jossa muut henkilöt voi tehdä petoksia vuosikausia eikä kukaan edes yritä tehdä asialle mitään, niin kukaan ei ole vastuussa. :confused:

Olisi kiva tietää kuinka paljon poliisi saa rikosilmoituksia petoksista, jotka on tehty tietyillä alustoilla/sivuilla. Tori olisi aivan varmasti kusettajien suosima paikka tilastojen valossa. Jos tulisi kauppapaikka, jossa tunnistautuminen on pakollista ostajille ja myyjille, niin jatkossa myisin kaikki romuni siellä.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Onko näissä Torin ilmoituksen tarkastuksissa nykyään jotain häikkää? Odotellut jo 15 tuntia, että tuo minun ilmoitus julkaistaisiin.
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Onko näissä Torin ilmoituksen tarkastuksissa nykyään jotain häikkää? Odotellut jo 15 tuntia, että tuo minun ilmoitus julkaistaisiin.
3 päivää sitten meni 12 minuuttia hyväksymiseen. Ilmoitus jätetty 18:00 aikoihin.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Taas vähän eBay sekoilua.
Ostin Ranskasta kolmelta eri myyjältä yhden tuotteen. Nimetään ne vaikka A, B ja C. A ensimmäinen ja C viimeinen.
Paketti A lähetetty 3.3.
Paketti B lähetetty 10.3.
Paketti C lähetetty 14.3.

Kaikki normaalina postipakettina.
Ensimmäisenä saapui paketti C. Saapumisilmoitus tuli 6 päivää paketin saapumisesta.
Seuraava paketti B. Saapui viimeisenä päivänä, mitä eBay ilmoitti sen saapuvan. Ei saapumisilmoitusta.
Paketti A oli tässä vaiheessa jo yli viikon myöhässä.
Pistin paketti A:n lähettäjälle refund vaatimuksen. Myyjä nopeasti vastasi ja ilmoitti, että seurannan mukaan paketti on edelleen Ranskassa, paikallisen postin hallussa. Tämän näin seurannasta itsekin.

Tästä 4 päivää ja myyjä ilmoitti, että paketti on perillä. Tämä seurannasta myös todettavissa.
8 tuntia myyjän viestistä tuli ebaylta ilmoitus, että saan rahani takaisin, koska myyjä ei ole ilmoittanut ebaylle toimivaa seurantatunnusta.
Kun tarkistin refund vaatimuksen tapahtumat, pystyi sieltä näkemään, että myyjä oli antanut saman lähetystunnuksen, joka siis toimii. Oli myös selvittänyt tilanteen ebaylle.
Mielestäni aika ikävä tilanne myyjälle, jos Ranskan posti hilloaa paketti kuukauden ja eBay päättää palauttaa rahat, vaikka myyjä on toiminut kaikin puolin oikein.

Olen harkinnut eBayssa myyntiä, mutta jos toiminta on siellä tuollaista, niin taidan jättää väliin.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
526
Jos ylläpitää TOR-verkon puolella sivustoa, jossa muut henkilöt tekevät esimerkiksi huumausainekauppaa, niin ylläpitäjänä saat itsekin syytteen (ja tuomion) huumausainerikoksesta tai vähintään avunannosta.
Jos ylläpitää torrent sivustoa, jossa muut henkilöt voi jakaa linux distroja ja laittomia elokuvia, niin ylläpitäjänä saat syytteen (ja tuomion) koska mahdollistit asian.
Jos ylläpitää Tori.fi sivustoa, jossa muut henkilöt voi tehdä petoksia vuosikausia eikä kukaan edes yritä tehdä asialle mitään, niin kukaan ei ole vastuussa. :confused:

Olisi kiva tietää kuinka paljon poliisi saa rikosilmoituksia petoksista, jotka on tehty tietyillä alustoilla/sivuilla. Tori olisi aivan varmasti kusettajien suosima paikka tilastojen valossa. Jos tulisi kauppapaikka, jossa tunnistautuminen on pakollista ostajille ja myyjille, niin jatkossa myisin kaikki romuni siellä.
Tänä vuonna 4 läppärikauppaa. Kaikki huijareita tai jotain liimanhaistelijoita.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 459
Huusin jokin aika sitten tuotteesta jota oli yritetty myydä kuukausia ilman ainuttakaan huutoa, kyselyä.

Muutaman päivän sisällä ilmestyi toinenkin huutaja korotusautomaattineen.

Kyseisellä huutajalla ei ollut ainuttakaan palautetta, kauppaa takanaan.

En lähtenyt huutamaan tuotteesta koska haistoin palaneen käryä.

Huuto päättyi ja tässä kävi juuri niin kuin olin odottanut, viikko kohteen sulkeutumisesta, kohde palasi uudelleen myyntiin.

Myyjä oli antanut negatiivisen palautteen lunastamattomsta tuotteesta.

Annoin asian olla kunnes muutama pv sitten kävin tämän myyjän aiempia myyntejä lävitse ja selvisi että hänen useammassakin kohteessa oli tämä samainen huutaja tehnyt huutoja ja "hävinnyt" kaikki aiemmat huudot.

Itse uskon että tämä myyjä on tämän toisenkin tunnuksen takana, mielenkiintoisen asiasta tekee sen että on tehnyt satoja kauppoja ja palautteet ovat 100% positiivisia.

Itse annoin asian olla, miten olisitte itse toimineet ?

Edit. en ilmiantanut kun en halua mahdollista "häirikköä" perääni irl.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 217
Huusin jokin aika sitten tuotteesta jota oli yritetty myydä kuukausia ilman ainuttakaan huutoa, kyselyä.

Päivä tämän jälkeen ilmestyi toinenkin huutaja korotusautomaattineen.

Kyseisellä huutajalla ei ollut ainuttakaan palautetta, kauppaa takanaan.

En lähtenyt huutamaan tuotteesta koska haistoin palaneen käryä.

Huuto päättyi ja tässä kävi juuri niin kuin olin odottanut, viikko kohteen sulkeutumisesta, kohde palasi uudelleen myyntiin.

Myyjä oli antanut negatiivisen palautteen lunastamattomsta tuotteesta.

Annoin asian olla kunnes muutama pv sitten kävin tämän myyjän aiempia myyntejä lävitse ja minulle selvisi että hänen useammassakin kohteessa oli tämä samainen huutaja tehnyt huutoja ja "hävinnyt" kaikki aiemmat huudot.

Itse uskon että tämä myyjä on tämän toisenkin tunnuksen takana, mielenkiintoisen asiasta tekee sen että on tehnyt satoja kauppoja ja palautteet ovat 100% positiivisia.

Itse annoin asian olla, miten olisitte itse toimineet ?
Jeps, toi ollut aina olemassa. Toisaalla huutokauppa-genreen kuulunee toi, että joku on nostamassa hintaa. Netissä se voi olla itse myyjäkin. Eikös huuto.netissä ole tunnistautuminen käytössä nykyää? En oo siis palvelua pitkään aikaan käyttänyt, mutta ylläoleva oli ihan normimeininkiä aikanaan ainaki. Jos tunnistautuminen on nykyää käytössä, niin toinen voi olla tyyliin myyjän puoliso tai vastaata läheinen?

En tekis mitään. Myyjän oma moka nostaa hintaa liikaa. Sopivalla taktiikalla hintaa toki saa nostettua.

Ihan sivumainintana. Koita kirjoittaa kappaleittain, lauseiden sijaan. Olisi helpompaa luettavaa :)
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 459
Jeps, toi ollut aina olemassa. Toisaalla huutokauppa-genreen kuulunee toi, että joku on nostamassa hintaa. Netissä se voi olla itse myyjäkin. Eikös huuto.netissä ole tunnistautuminen käytössä nykyää? En oo siis palvelua pitkään aikaan käyttänyt, mutta ylläoleva oli ihan normimeininkiä aikanaan ainaki. Jos tunnistautuminen on nykyää käytössä, niin toinen voi olla tyyliin myyjän puoliso tai vastaata läheinen?

En tekis mitään. Myyjän oma moka nostaa hintaa liikaa. Sopivalla taktiikalla hintaa toki saa nostettua.
Myyjä on tunnistautunut, huutaja taasen ei. Aiemmassa huudossa on ollut eräs toinenkin huutaja ilman historiaa sekä tunnistautumista. Kohteen voittaja maksoi siis tämän toisen huutajan myötä rutkasti enemmän mutta tämä on vain allekirjoittaneen mutuilua, ilman faktoja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 058
Huusin jokin aika sitten tuotteesta jota oli yritetty myydä kuukausia ilman ainuttakaan huutoa, kyselyä.

Muutaman päivän sisällä ilmestyi toinenkin huutaja korotusautomaattineen.

Kyseisellä huutajalla ei ollut ainuttakaan palautetta, kauppaa takanaan.

En lähtenyt huutamaan tuotteesta koska haistoin palaneen käryä.

Huuto päättyi ja tässä kävi juuri niin kuin olin odottanut, viikko kohteen sulkeutumisesta, kohde palasi uudelleen myyntiin.

Myyjä oli antanut negatiivisen palautteen lunastamattomsta tuotteesta.

Annoin asian olla kunnes muutama pv sitten kävin tämän myyjän aiempia myyntejä lävitse ja selvisi että hänen useammassakin kohteessa oli tämä samainen huutaja tehnyt huutoja ja "hävinnyt" kaikki aiemmat huudot.

Itse uskon että tämä myyjä on tämän toisenkin tunnuksen takana, mielenkiintoisen asiasta tekee sen että on tehnyt satoja kauppoja ja palautteet ovat 100% positiivisia.

Itse annoin asian olla, miten olisitte itse toimineet ?
Ehdottaisin myyjälle, että lisää osta heti hinnan vaihtoehdoksi. Lisäksi voisi olla myös ehdota hintaa vaihtoehtona.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 712
Ehdottaisin myyjälle, että lisää osta heti hinnan vaihtoehdoksi. Lisäksi voisi olla myös ehdota hintaa vaihtoehtona.
Lol? Ainoastaan perseilevä myyjä harrastaisi mitään tuollaista. Ei perseilevälle myyjälle kannata ehdottaa yhtään mitään koska perseily on tarkoituksenmukaista ja hyvin tietoista. Perseilijä tekee mitä haluaa. Tuskinpa edes huutonetin ylläpito tuollaiseen puuttuisi. Eihän huutonetillä ole mitään runsaudentarjontaa myyjistä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Onko muilla havaintoja, että kaupankäynti olisi alkanut nyt takkuilemaan ihan kunnolla? Siis, että ihmiset ei osta enää mitään. Itselläni tavaroita myynnissä useammallakin alustalla ja tuossa reilu puoli vuotta sitten vielä kauppa kävi, mutta nyt on pysähtynyt kuin seinään. :hmm:
Juu, on. Koneitten osia menee kaupaksi. Mutta muuten huonosti. Toiselta kuluttajalta kun ei voi ostaa luotolla...
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Tori.fi kokemukset ostajista

"Köyhän miehen Palsamäki"
- Tarjoaa tuotteesta jotain naurettavaa vittuilun säestämänä
- Loukkaantuu kun ei myy
-> Suoraan ignoreen

"Onko vielä myynnissä?"
- Kuuskymppinen joutomies, jolla kyselyikä
-> Ei kannata vastata mitään

"Lähetätkö alasimen Lohjalle?" Viimeksi markka-aikana postin hinnastoon tutustunut eläkeläinen
->Suoraan poistoon

"Soitatko numeroon xxx?"
- No en soita, haluaa jutella omistamastaan samanlaisesta tuotteesta...
-> Suoraan poistoon

"Aikataulu Anssi"
- Voi noutaa kun ajaa ohi to iltana kahden viikon päästä täysikuulla klo 12.34-12.35
- Ei ilmaannu koskaan, koska on kännissä jossain korvessa, "Serkku hakee", Serkkukin oli kännissä
->Suoraan poistoon

"Milli-Ville"
- Mittaatko etäisyyden X-Y ja onko reikä punainen vai keltainen?
- Ei kannata vastata, etsii jotain yksisarvista tai joudut mittailemaan seuraavat 5 viikkoa

"Varaatko, selvittelen?"
- Selvittelee päätänsä ja lompakon tyhjyyttä, ei kuulu enää ikinä mitään
-> Ei kannata varata mitään
Yks ostajakandidaatti oli lähes kaikki samassa henkilössä. Mutta onpahan hauska juttu kerrottavaksi iltanuotiolla.
 
Liittynyt
11.09.2018
Viestejä
294
Suomessa olisi kyllä edelleen, vuosienkin jälkeen, tilaa kunnon kauppapaikalle huudon / torin sijaan. Täkäläisille suunnattu ebay voisi jyrätä nämä molemmat räpellykset suohon aika nopeasti.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 459
Ehdottaisin myyjälle, että lisää osta heti hinnan vaihtoehdoksi. Lisäksi voisi olla myös ehdota hintaa vaihtoehtona.
Tällä hetkellä kyseiset tuotteet ovat juurikin osta heti periaatteella ja hintakin on kohtuullinen mutta periaate estää ostamasta, odotellaan josko tulisivat myyntiin muiden myyjien toimesta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
327
Suomessa olisi kyllä edelleen, vuosienkin jälkeen, tilaa kunnon kauppapaikalle huudon / torin sijaan. Täkäläisille suunnattu ebay voisi jyrätä nämä molemmat räpellykset suohon aika nopeasti.
Jep mä maksan myyjänä mielelläni joku 5% tälle uudelle välitysfirmalle (ja ostajana sen 5% enemmän tavaroista) ja vastaanotan kaikki palautukset mitään vastaan väittämättä.
Vaikka eBayssä lukee this seller doesn't accept returns, voit palauttaa tuotteen esim. "koska se ei ollut kuvatunlainen" tai "hajalla" ja lähettää vaikka väärän tuotteen palautuksessa takaisin, jos se näyttää samalta kuin kuvissa. Jos myyjänä alat väittämään vastaan, niin kohta sulla ei ole oikeutta käyttää palvelua enää kummassakaan roolissa.

eBay on myyjille syöpää. Se on suosittu ainoastaan siksi, että se on niin tunnettu. Ja koska se on niin tunnettu, on mahdollista saada tarpeeksi rehellisiä asiakkaita korvaamaan myyntipalkkiot ja huijaavat asiakkaat. Onnea vaan, jos myyt yksittäistä tuotetta satunnaisin väliajoin ja ostaja riitauttaa sen.
Ja se on vaikea myös ostajille esim. muusta kuin myyjästä riippuvista toimitusongelmissa (eBay global shipping program ongelma), koska et saa eBayhin yhteyttä mitenkään muissa asioissa kuin riidoissa (riidoissakin taitaa olla robotti, joka ratkaisee asian aina ostajan eduksi keksityllä asiakaspalvelijan nimellä).

Ja yleisesti tästä aiheesta:
Mielellään maksan ton huuto.netin tehomyyjä palvelun niinä aikoina kun on myyntihousut jalassa ja haluan laittaa minimipistemäärän ostajille. Ja vahvistautuminen on iso juttu. Mitään niin pientä en vaivaudu myymäänkään, että tuo 50 myyntiä tulisi täyteen. Ainut mitä haluaisin olisi mahdollisuus kieltää kysymykset tuotteesta, koska sinne tulee aina jotain 50% tarjouksia tai se yksi huuto.netin IT-kylähullu kirjottelemaan.

Torikin on myyjänä hyvä paikka. Siirryn toriin, kun muualla esitetty vikinä alkaa vituttamaan ja tavara pitää vaan saada myytyä. Yksityisviesteillä voi vikistä ihan mitä vaan. Ihmiset tosin välillä odottaa jotain limusiinikyytiä ostetuille tavaroille, vaikka ostaa "noudolla". Suostun siihen usein, mutta outo ilmiö, kun tota tavaroiden tuomista oston jälkeen pyydetään ainoostaan torissa.
Ostajana ei oo hyvä paikka, koska niin monta kertaa saanut paskaa hyvänä kuvatun tavaran sijasta tai tullut oikeesti huijatuksi. Otan joka kerta kuvakaappaukset ostaessa jotain, koska tori tuntuu suosivan tota hämärätoimintaa poistamalla ilmotukset kuvineen.
Helsingissä asuessa voi ostajanakin olla hyvä paikka, kun voi tarkastaa tuotteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 058
Ebay on ostajana hyvä paikka, mutta postikulut ovat sitten liian korkeat. Myyjänä voi olla liian hankalaa, ainakin mitä on kuullut kysymyksiä siitä että miten myyjäksi voi alkaa.
Torista ei voi koskaan ostaa, myyjä katoaa vain pahimmassa tapauksessa.
Facen ryhmät myös äärimmäisen hankalia, sääntöjä voi keksiä vaikka millaisia kesken huutokaupan, kukaan ei tiedä mitä on keksitty tai myyty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Myin ebay:ssa ja nyt rahat olleet pallipay:ssä pidossa 2.4 saakka. Joskus aiemminkin myynyt eikä vastaavaa. Piti lähetellä passista kuvaa ja jostain sähkölaskusta. Tili ollut jostain -04 saakka jotta ihmettelen mikä tällänen on... Vielä lukee, että 7 päivää pidossa varmistuksesta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Myin ebay:ssa ja nyt rahat olleet pallipay:ssä pidossa 2.4 saakka. Joskus aiemminkin myynyt eikä vastaavaa. Piti lähetellä passista kuvaa ja jostain sähkölaskusta. Tili ollut jostain -04 saakka jotta ihmettelen mikä tällänen on... Vielä lukee, että 7 päivää pidossa varmistuksesta.
Tullut sellainen kuva, että vuodenvaihteen jälkeen on tullut muutoksia moneen palveluun ja rahaliikennettä tarkkaillaan kovemmin ja varmistellaan henkilöllisyyksiä eri tilanteissa...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Onkohan leipurilla lähtenyt taas mopo käsistä vai mikä juttu tämä taas on? Vaihtoehtoina "hyväksy kaikki" tai "asetukset". Asetuksista valittavissa vain "Suostumus" tai "Oikeutettu etu"? Mitä hittoa tuo edes tarkoittaa? Ei tälläkään kertaa siis pienintäkään hajua mitä olen hyväksymässä, joten en ajatellut hyväksyä. Jääköön tämäkin alusta sitten..

1618315787157.png

1618315764671.png


E: Asiaan liittyy myös kiva lista "Toimittajista", eikä tuohon edes mahtunut kaikki. Näillekö kaikille annetaan oikeus "skannata laitettani"?
1618316017289.png
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 075
Onkohan leipurilla lähtenyt taas mopo käsistä vai mikä juttu tämä taas on? Vaihtoehtoina "hyväksy kaikki" tai "asetukset". Asetuksista valittavissa vain "Suostumus" tai "Oikeutettu etu"? Mitä hittoa tuo edes tarkoittaa? Ei tälläkään kertaa siis pienintäkään hajua mitä olen hyväksymässä, joten en ajatellut hyväksyä. Jääköön tämäkin alusta sitten..




E: Asiaan liittyy myös kiva lista "Toimittajista", eikä tuohon edes mahtunut kaikki. Näillekö kaikille annetaan oikeus "skannata laitettani"?
En tiedä mitä tuo oikeutettu etu tarkoittaa, mutta ainakin muilla sivustoilla tuon on saanut ruksittua pois.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 217
Välikevennyksenä tällainen. Melko reilua toimintaa, toivottavasti ei mee jollekki, joka pistää myyntiin vain. Tai sit tääki on kusetus, jossa pyydetään jotain makseleen jollain verukkeella (oli lähetyskin mahdollinen) :D
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 713
Välikevennyksenä tällainen. Melko reilua toimintaa, toivottavasti ei mee jollekki, joka pistää myyntiin vain. Tai sit tääki on kusetus, jossa pyydetään jotain makseleen jollain verukkeella (oli lähetyskin mahdollinen) :D
Joo, vähän trollilta tai/ja kusetukselta vaikuttaa.
Ei osaa ilman kirjoitus virheitä ainakaan ilmottaa.
Edit: ja ite en osaa lukea näköjään enään... :smoke:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 870
Onko tietoa voiko Mobilepayhin syöttää väärän näyttönimen, mikä näkyy maksukumppanille? Liittyy Tori-kauppoihin, mitkä alkaa vaikuttaa kusetukselta. On tiedossa kaverin Facebook-sivut ja siellä näkyy julkisena esimerkiksi kaikki kaverit. Nimi on sellainen, että se tuskin on kenenkään muun, kuin myyjän ilmoittaman nimen haltijan. Sama nimi näkyy Mobilepay maksunsaajana puhelinnumeron perusteella, mutta voi se olla mikkihiiri-nimi?

Meinasin nimittäin lähteä reagoimaan niin, että laitan kaikille kaverin facekontakteille tiedon, että tyyppi harrastaa tämmöistä rikollista ihmisten kusettamista netissä, mutten missään nimessä halua tehdä sitä väärälle ja asiaan mitenkään liittymättömälle henkilölle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 698
Viestejä
4 189 369
Jäsenet
70 784
Uusin jäsen
juged

Hinta.fi

Ylös Bottom