Netflix on julkaissut tiedon tuosta ja totta helvetissä jos infran toimivuus olisi maidosta kiinni, sitä pitäisi tietenkin lantrata. Mikä ihmeen kysymys. Mielensä pahoittavan jonnen mielipiteellä ei tuossa olisi mielestäni mitään merkitystä. Tärkeintä olisi turvata se infran toimivuus ensin.Olisiko oikein lantrata maitoa vedellä jotta sitä riittää kaikille ja olla kertomatta tästä maidon ostajille koska eroa tuskin edes huomataan
Miten Netflixin asiakkaat, jotka eivät seuraa twitteriä tms ovat saaneet tiedon asiasta ?Netflix on julkaissut tiedon tuosta ja totta helvetissä jos infran toimivuus olisi maidosta kiinni, sitä pitäisi tietenkin lantrata. Mikä ihmeen kysymys. Mielensä pahoittavan jonnen mielipiteellä ei tuossa olisi mielestäni mitään merkitystä. Tärkeintä olisi turvata se infran toimivuus ensin.
Ainakin joskus ilmeisesti toimittivat operaattoreille bokseja, en tiedä mikä nyt käytäntö, jos, niin tuskin loppuu kaista, tuskin maksaa juurikaan lisää. AWS:n infra (eikö ne siellä ole) tuskin myöskään kyykkää, maksaahan toki pitää.Tietenkään syynä ei voi olla se että Netflixin kapasiteetti on äärirajoilla ja he eivät halua sitä kasvattaa koska käyttö hässäkän jälkeen kuitenkin taas pienenee.
"Ihan hyväsydämmisyyttämme me laatua laskemme ja asiakkaamme varmaan mielellään maksavat täyden hinnan ettemme me tästä kärsi mitenkään!".
Jos asiakas huomaa eron ja se häiritsee, niin vastaus löytynee aika nopeasti. Jos taas ei huomaa, niin ei varmaan haitannutkaan...Miten Netflixin asiakkaat, jotka eivät seuraa twitteriä tms ovat saaneet tiedon asiasta ?
On se petos jos kuluttaja maksaa paremmasta kuvanlaadusta ja sitä heikennettäisiin kaikessa hiljaisuudessa. Sama kuin autosta otettaisiin päivityksellä 25% tehoista pois.Eli mitä ei toimiteta? Kaistanmuutos ei ole millään tavalla petos, jos Netflix ei ole kuluttajalle myynyt tiettyä ehdotonta lupausta kaistasta. Onko Netflix siis jossain luvannut, että tavaraa tulee aina vähintään jollain kaistalla?
Kuluttaja ei maksa mistään spesifisestä kuvanlaadusta, joka olisi bitratena kuluttajalle myyty. 4K on yhä 4K. Atmos on yhä käsittääkseni Atmos. Mitään petosta tässä ei ole. Ja jos on, niin ei muuta kuin haastamaan niin voit tulla tänne naureskelemaan, kuinka olin väärässä. Siihen asti puheet jostain petoksesta ovat ihan tuulesta temmattuja. Saat voita leivän päälle, jos löydät ehdoista lupauksen jostain, mitä nyt ei enää pidetä. Suora lainaus olisi paras.On se petos jos kuluttaja maksaa paremmasta kuvanlaadusta ja sitä heikennettäisiin kaikessa hiljaisuudessa
En tiedä. Enkä suoraan sanottuna tiedä, miksi edes pitäisi saada tietoa niin kauan kuin kun ei ole mitään lupausta siitä, mikä bitrate kuluttjalle kuuluu.Miten Netflixin asiakkaat, jotka eivät seuraa twitteriä tms ovat saaneet tiedon asiasta ?
Takerrut epäolennaisuuksiin. Sinun mielestä on ok heikentää palvelua, minun mielestä ei jos hinta ei laske, ja siitä ei ilmoiteta asiakkaalle.Kuluttaja ei maksa mistään spesifisestä kuvanlaadusta, joka olisi bitratena kuluttajalle myyty. 4K on yhä 4K. Atmos on yhä käsittääkseni Atmos. Mitään petosta tässä ei ole. Ja jos on, niin ei muuta kuin haastamaan niin voit tulla tänne naureskelemaan, kuinka olin väärässä. Siihen asti puheet jostain petoksesta ovat ihan tuulesta temmattuja. Saat voita leivän päälle, jos löydät ehdoista lupauksen jostain, mitä nyt ei enää pidetä. Suora lainaus olisi paras.
Ja autoanalogia ei toimi, sillä ne tehot on asiakkaalle ilmoitettu auton tiedoissa, kun sitä kauppaa tehdään.
Älä olkiukkoile, kiitos. Minun mielstäni se ei ole siis petos, kuten väitit. Laadunlasku sinänsä ei tietenkään ole mikään toivottava asia. Mutta poikkeuksellisessa tilanteessa sen totta helvetissä hyväksyn, enkä revi tämän takia pelihousuja. Lost in Space näytti eilen ihan yhtä hyvältä kuin aiemmin omalla nuhapumppu 55" 4K OLED:illäni.Takerrut epäolennaisuuksiin. Sinun mielestä on ok heikentää palvelua, minun mielestä ei jos hinta ei laske, ja siitä ei ilmoiteta asiakkaalle.
En minäkään repisi jos netflix olisi ilmoittanut palvelunsa heikentämisestä, liikaa vaadittu näemmä.Älä olkiukkoile, kiitos. Minun mielstäni se ei ole siis petos, kuten väitit. Laadunlasku sinänsä ei tietenkään ole mikään toivottava asia. Mutta poikkeuksellisessa tilanteessa sen totta helvetissä hyväksyn, enkä revi tämän takia pelihousuja. Lost in Space näytti eilen ihan yhtä hyvältä kuin aiemmin omalla nuhapumppu 55" 4K OLED:illäni.
Tuo on kyllä aivan järkyttävän ärsyttävä "tehokeino".Narcosissa lienee käytetty myös ärsyttävää efektiä jossa kuvan reunat eivät ole focuksessa, mitä lie sillä saavutetaan, mutta näkyy joissain sarjoissa "tehokeinona".
Netflixin Facebookissa kans oli melkoisia kommenttejaEiköhän tässä käy joko niin että netflix antaa näille kuukausille kun sitä rajoittamista tehdään joku 10-30 prosentin alennuksen tai sitten menevät Eu johdon seläntaakse että pakko oli.
Discord servussa jossa olen on tosiaan mennyt meno sellaiseksi että poppareita kuluu
4G-verkko on varmasti myös kovilla ruuhka-aikana joka paikassa.Taitaa olla korkeintaan netflixin omat putket operaattoreille tukossa.
Kuka hitto nyt 4G verkkoa Netflixin katsomiseen käyttää (paitsi jossain bussissa tms, puhelimen ruudulta, ja siellä nyt ei haittaa pieni laadun heikennys) Kotona kun katsoo 120" 4K kuvaa niin ei oikein halua mitään laadun heikennyksiä. Ja kotona kuitenkin kiinteä 1000 megainen liittymä.4G-verkko on varmasti myös kovilla ruuhka-aikana joka paikassa.
Varmaan jokainen, joka ei ole kiinteän laajakaistan piirissä. Itsellä kiinteä, mutta kauempana kaupungeista asuvat eivät ole samassa onnellisessa asemassa. (En kyllä osaa arvioida, kuinka suurta osaa suomalaisista tämä koskee.)Kuka hitto nyt 4G verkkoa Netflixin katsomiseen käyttää (paitsi jossain bussissa tms, puhelimen ruudulta, ja siellä nyt ei haittaa pieni laadun heikennys) Kotona kun katsoo 120" 4K kuvaa niin ei oikein halua mitään laadun heikennyksiä. Ja kotona kuitenkin kiinteä 1000 megainen liittymä.
Kuulemma netti välillä hitaana myös kaapelimodeemin käyttäjillä, kun se on jaettua kaistaa.Varmaan jokainen, joka ei ole kiinteän laajakaistan piirissä. Itsellä kiinteä, mutta kauempana kaupungeista asuvat eivät ole samassa onnellisessa asemassa. (En kyllä osaa arvioida, kuinka suurta osaa suomalaisista tämä koskee.)
Ehkä se johtuu tuosta. Näytti kyllä pahalta kun kuvan alareunassa oleva pöytä oli pelkkää blurria.Narcosissa lienee käytetty myös ärsyttävää efektiä jossa kuvan reunat eivät ole focuksessa, mitä lie sillä saavutetaan, mutta näkyy joissain sarjoissa "tehokeinona".
Eihän Netflix auta tässa millään tavalla alikapasiteetin kanssa, loppuasiakkaat "auttavat" (Netflixiä), sillä joutuvat maksamaan saman hinnan pienemmästä bitratesta (=heikompi tuote normi hinnalla). Netflix vain pakottaa loppuasiakkaat auttamaan, koska loppuasiakas ei hommalle minkään voi. Ainoa millä loppuasiakas voi auttaa operaattoreita kapasiteetin kanssa on subin heikennys tai irtisanominen.Voi nyt vittu On kyllä helvetin "moraalitonta", kun YouTube ja Netflix vapaaehtoisesti auttavat alikapasiteetin kanssa painivia operaattoreita poikkeusolosuhteissa, joita ihmiskunta ei sotien jälkeen ole kokenut, vähentämällä hiukan kaistankäyttöä todennäköisesti niin, ettei kukaan huomaa laadussa yhtään mitään. Ja palstoilla jonnet itkevät ja raivoavat tuon takia ja kutsuvat "moraalittomaksi". Ei saatanan saatana teidän kanssanne.
Netflix on tässä ainoa aktiivinen taho. Netflix sen kaistan säätää ja tekee päätöksen. Netflix on se taho, joka voi tähän vaikuttaa. Vähintään hassua todeta, että "eihän Netflix auta tässä millään tavalla". Mutta jos haluat ajatella, että käyttäjät olivat tässä laupiaita auttajia, niin ei kai siinä mitään.Eihän Netflix auta tässa millään tavalla alikapasiteetin kanssa
Netflix sanoi, että:Netflixiltä olisi kuitenkin ollut reilua sanoa vaikka että
No sehän nyt on sanomattakin selvää, että Netflix on ainoa joka voi tuota oman lähtöpäänsä outputtia säätää. He vain tekevät tuon auttamisen asiakkaidensa kustannuksella (heikompi tuote, sama hinta) ja asiakkaat eivät voi vaikuttaa tähän itse millään tavalla. Siksi sanoin, että asiakkaat ovat ne jotka "auttavat". Ja kerroin myös jo, kuinka asiakkaat voivat itse olla aktiivisesti niitä laupiaita auttajia, subi heikommaksi tai kokonaan katkolle => verkkojen kuormitus tippuu kummasti. Mutta en tietenkään ajattele, että olisi mitenkään realistista että porukka alkaa massoittain irtisanomaan Netflixiä vihapaissään tai jalommalla ajatuksella kaistaa säästääkseen.Netflix on tässä ainoa aktiivinen taho. Netflix sen kaistan säätää ja tekee päätöksen. Netflix on se taho, joka voi tähän vaikuttaa. Vähintään hassua todeta, että "eihän Netflix auta tässä millään tavalla". Mutta jos haluat ajatella, että käyttäjät olivat tässä laupiaita auttajia, niin ei kai siinä mitään.
Suurimmalla osalla varmaan enemmänkin ongelmana että laatua heikennetään ilman että hintaa alennetaan. Netflix olisi voinut laittaa kaikille joita asia koskettaa viestin:Minusta tämä on hyvä asia. Eiköhän sitä pärjää kuukauden vähän huonommallakin laadulla.
Enpä tiedä, riippunee alueesta, käyttäjien määrästä.Kyllä siellä menee se netflixin ja operaattorin välinen putki paljon aiemmin tukkoon kuin operaattorin verkko.
Asiakastiedote: Haluamme turvata asiakkaillemme mobiiliverkon sujuvan toiminnan. Mobiiliverkon kuormitus kasvaa näinä aikoina, kun kotona opiskellaan ja ollaan etätöissä, sekä vapaa-aikana viihdytään elokuvien ja verkkopelaamisen parissa. Käytäthän puhelimellasi ja muilla kotisi nettilaitteilla kodin kiinteää laajakaistaa ja sen langatonta verkkoa (WLAN/WiFi) ennen mobiilidatayhteyttä, niin varmistamme sujuvan mobiiliverkon toiminnan mahdollisimman monelle käyttäjälle. Lue vinkit: elisa.fi/mobiiliverkko Terveisin Elisa
Eipä sillä parilla eurolla suurimman osan kanssa olekaan mutta varmaan enemmistö noista jotka nyt käyvät kuumana ainakin rauhottaisi. Se on se periaate.Itsehän olen niin saatanan rikas ja hyvätuloinen, että se N kuukautta x 4e/kk säästöllä ei ole vittujakaan merkitystä yhtään minkään suhteen.
Mikäs vika 4G-verkossa on? Sen saman ~15Mbps bitraten sieltä saa kuin muillakin yhteystavoilla. Mulla ainakin toimii 4k kuva ihan hienosti 100 Mbit/s 4G mokkula yhteydellä.Kuka hitto nyt 4G verkkoa Netflixin katsomiseen käyttää (paitsi jossain bussissa tms, puhelimen ruudulta, ja siellä nyt ei haittaa pieni laadun heikennys) Kotona kun katsoo 120" 4K kuvaa niin ei oikein halua mitään laadun heikennyksiä. Ja kotona kuitenkin kiinteä 1000 megainen liittymä.
Suomessa on halpa mobiilinetti ja aika moni käyttää sitä ainoana nettiliittymänään. Eikä jossain hornan kuusessa ole välttämättä oikein varteenotettavia vaihtoehtojakaan. Nythän puhelinverkkoja ollaan purkamassa eikä syrjäseudulla mitään kaapeli-tv:täkään ole...Kuka hitto nyt 4G verkkoa Netflixin katsomiseen käyttää (paitsi jossain bussissa tms, puhelimen ruudulta, ja siellä nyt ei haittaa pieni laadun heikennys) Kotona kun katsoo 120" 4K kuvaa niin ei oikein halua mitään laadun heikennyksiä. Ja kotona kuitenkin kiinteä 1000 megainen liittymä.
Ei ainakaan vielä ole, 4k hdr pyörii normaalisti.Mutta asiasta kukkaruukkuun.. Onko havaintoja, onko YouTube huonontanut laatua? Ja eikös nämä huononnukset voi välttää VPN:ää käyttämällä, jos ihan välttämättä haluaa? Ikävänä puolena verkon kokonaiskuormitus kyllä lisääntyy tuon takia, mutta joo.
Mobiili on aina mobiili kun kapan rajoittaa radiotie. Rungosta tuo ei todellakaan jää kiinni.Enpä tiedä, riippunee alueesta, käyttäjien määrästä.
Kyse on periaatteesta. Palvelu alkaa muutenkin olemaan ylihintainen, elokuvatarjonta on ala-arvoinen.Itsehän olen niin saatanan rikas ja hyvätuloinen, että se N kuukautta x 4e/kk säästöllä ei ole vittujakaan merkitystä yhtään minkään suhteen.
Kyllä, olen tämän huomannut. Itse asialla ei ole kellekään vittuakaan väliä, mutta periaatteessa pitää pahoittaa mieli ja vettä hirveät itkupotkut. Mä en ole koskaan oikein tajunnut tuollaista. Sillä ainoa kärsijä on se kuluttaja itse, joka menettää palvelun periaatteitten takia. (Tämä sillä oletuksella, että pavelu irtisanotaan vain siksi, että periaate.) Samaan olen törmännyt esim. osakepuolella. Joku pahoitti mielensä osakevälittäjän yhden edustajan yksistä kommenteista yhdessä lehtijutussa ja sen takia vaihtoi välittäjää kalliimpaan, jolla heikompi markkinatarjonta. En voi käsittää, että kärsitään itse periaatteiden takia.Kyse on periaatteesta.
Tämä on jo mahdollista. Mutta ei vapaaehtoisuuteen perustuvat ratkaisut oikein toimi.Netflixihän voisi myös mahdollistaa ohjelmien lataamisen ja vieläpä käyttäjän valitsemaan aikaan, jos ruuhkahuippuja halutaan tasata.
Nyt en väitä olevani asiantuntija, mutta tuollainen tuntuisi menevän net neutralityä vastaan, joka ainakin Euroopassa on onneksi yhä suht voimissaan. Silti varmaan ihan mahdollinen skenaario, ja ehkä juuri siksi Netflix koki parhaaksi olla oma-aloitteinen.Ja koska ongelma oletettavasti koskee pääosin näitä surullisen kuuluisia 4G-verkkoja, eivätkö operaattorit voisi itse säännöstellä kaistaa, jos se oikeasti meinaa tehdä paikoin tiukkaa? Suoratoistopalvelut kyllä mukautuvat tarjolla olevaan kaistaan.
Ei onnistu ainakaan TV-apin puolella, jossa ne kaistatkin liikkuu varmasti rajummin.Tämä on jo mahdollista. Mutta ei vapaaehtoisuuteen perustuvat ratkaisut oikein toimi.
Totta, my bad. Ei taida onnistua muuta kuin mobiilisovelluksella. Veikkaan silti, että vapaaehtoisuus ei ole mikään ratkaisu. Vaan Netflixin on se temppu tehtävä itse.Ei onnistu ainakaan TV-apin puolella, jossa ne kaistatkin liikkuu varmasti rajummin.
Harvemmin noissa telkkareissa on sitä tallennuskapasiteettia suunniteltu tuota varten, valmistajat kun haluaa säästää kaikessa...Ei onnistu ainakaan TV-apin puolella, jossa ne kaistatkin liikkuu varmasti rajummin.
Olen samaan kiinnittänyt huomiota. Narcosin uusin kausi ja Witcher ihan paskottu tällä ihme filtterillä.Narcosissa lienee käytetty myös ärsyttävää efektiä jossa kuvan reunat eivät ole focuksessa, mitä lie sillä saavutetaan, mutta näkyy joissain sarjoissa "tehokeinona".