Netflix

Inside Look: The People v. O.J. Simpson - American Crime Story - tuli juuri katsottua, olipas mielenkiintoinen!
 
Kaksi leffaa katottu nyt vkl:na ja Lost girls ja Spencer Confidential ollut molemmat ihan hyviä, 7/10.
 
Pitäs kyllä sitten kuukauden hinnankin tippua tuon neljäsosan, mutta tätähän ei varmasti tule tapahtumaan...

Netflix's decision to reduce video bitrate by a quarter appears to be a compromise.
 
Aivan varmasti tippuisi hinta tai peruttaisiin tuo typerä idea laskea kuvanlaatua jos ihmiset massoittain peruuttaisivat tilauksensa tämän vuoksi.
 
1584653388094.png


ja näin. No, oikeasti vasta Huhtikuun puolella ennen seuraavaa laskutusta.

edit: Ei hätiköintejä. Kuva kunnossa. Ainakin vielä.
 

Liitteet

  • 1584653388167.png
    1584653388167.png
    59,9 KB · Luettu: 113
Odottelin, että Netflix vähän markkinointitempauksena antaisi jotain etuja kotona oleville ihmisille, vaikka lisäisi tarjontaa tai laskisi hintaa, mutta saatiinkin tällainen etu.

EDIT: Osaako kukaan arvioida, onko "internetin kaista loppumassa", eli onko tällainen miten hyödyllinen ratkaisu? Ilman muuta käyttö on nousussa ja esimerkiksi uusia laitteita voi olla nyt vaikea saada.
 
Telia ilmoitti ettei mitään ongelmaa. Elisa oli vissiin kityssyt jotain.
Odottelin, että Netflix vähän markkinointitempauksena antaisi jotain etuja kotona oleville ihmisille, vaikka lisäisi tarjontaa tai laskisi hintaa, mutta saatiinkin tällainen etu.

EDIT: Osaako kukaan arvioida, onko "internetin kaista loppumassa", eli onko tällainen miten hyödyllinen ratkaisu? Ilman muuta käyttö on nousussa ja esimerkiksi uusia laitteita voi olla nyt vaikea saada.
 
Kai suurin ongelma on mobiiliyhteyksien kuormittuminen, mutta luulisi että käyttö jakautuu tasaisemmin koko päivälle kun ihmiset ovat enemmän kotonaan. Normaalisti suurin piikki on illalla. Hieman sapettaa tilanne kun jossain on heikko infra niin viedään 4K pois koko Euroopasta.
 
Kai suurin ongelma on mobiiliyhteyksien kuormittuminen, mutta luulisi että käyttö jakautuu tasaisemmin koko päivälle kun ihmiset ovat enemmän kotonaan. Normaalisti suurin piikki on illalla. Hieman sapettaa tilanne kun jossain on heikko infra niin viedään 4K pois koko Euroopasta.
Runkoverkon kapasiteetin riittämisestä ovat koko ajan uutisoineet. Mobiiliverkon yksittäiset solut tuskin kiinnostavat ketään. Ja silloin kun meillä on yö, on toisella puolella maailmaa päivä, eli ei kannata ajatella ihan niin putkikatseisesti, että näitä pelkästään meidän kannalta säädettäisiin.

Ainakin tämänhetkisen tiedon mukaan kuvanlaatua rajoitetaan juurikin vain kuormitushuippuina, ei jatkuvasti. Ja joku 4K nyt on tässä tilanteessa muutenkin aivan tarpeetonta luksusta, josta voi ihan hyvin luopua suuremman hyvän edessä. Ketään ei kiinnosta, jos joku puritaani alkaa kiukuttelemaan, kun ei näe töllöstään leffoja riittävän hyvällä kuvanlaadulla, kun maailmalla on samaan aikaan pandemian aiheuttama globaali kriisi menossa.
 
Ainakin tämänhetkisen tiedon mukaan kuvanlaatua rajoitetaan juurikin vain kuormitushuippuina, ei jatkuvasti. Ja joku 4K nyt on tässä tilanteessa muutenkin aivan tarpeetonta luksusta, josta voi ihan hyvin luopua suuremman hyvän edessä. Ketään ei kiinnosta, jos joku puritaani alkaa kiukuttelemaan, kun ei näe töllöstään leffoja riittävän hyvällä kuvanlaadulla, kun maailmalla on samaan aikaan pandemian aiheuttama globaali kriisi menossa.

Näin. Palvelun heikentäminen tietysti harmittaa monia (oma töllö jostain vuosituhannen alusta, joten...), mutta toisaalta olen kohdannut elämässäni huomattavasti raskaampiakin vastoinkäymisiä. :)
 
En löytänyt tietoa että poistuuko Atmos-äänet myös? Siinä ja siinä viitsiikö maksaa UHD:sta vaikka Atmos säilyisikin, mutta jos ei niin ainakin silloin täytyy laskea tilaus HD-tasoon, Netflix kun tuskin itse alentaa hintoja..
 
Muutama tuttu discordissa totesivat että jos ei alennusta tule kuukausimaksuun niin loppuu netflixin käyttö.

Itse en rupea peruuttelemaan jos vaikuttaa vain ruuhkahuippuina mutta kyllä se pienikin alennus varmasti olisi hyvä veto netflixiltä.
 
Muutama tuttu discordissa totesivat että jos ei alennusta tule kuukausimaksuun niin loppuu netflixin käyttö.

Itse en rupea peruuttelemaan jos vaikuttaa vain ruuhkahuippuina mutta kyllä se pienikin alennus varmasti olisi hyvä veto netflixiltä.

Pieni alennus olisi ehdottomasti hyvä kädenojennus. Mutta tuollaista rage-quittailua en oikein tajua. Parhaimmillaan se kuvanlaadun ero on huomaamaton. Ja jokainen varmaan tajuaa, että ollaan ihan poikkeuksellisissa olosuhteissa. Kärsijä tässä on vain se, joka tilauksen peruu. (Toisaalta, jos ei Netflixiä katsele koronalockdown aikana, en tajua miksi ei perunut aiemmin). Kunhan ihmettelen mielensäpahoittajia, jokainen saa toki tehdä mitä haluaa.
 
Pieni alennus olisi ehdottomasti hyvä kädenojennus. Mutta tuollaista rage-quittailua en oikein tajua. Parhaimmillaan se kuvanlaadun ero on huomaamaton. Ja jokainen varmaan tajuaa, että ollaan ihan poikkeuksellisissa olosuhteissa. Kärsijä tässä on vain se, joka tilauksen peruu. (Toisaalta, jos ei Netflixiä katsele koronalockdown aikana, en tajua miksi ei perunut aiemmin). Kunhan ihmettelen mielensäpahoittajia, jokainen saa toki tehdä mitä haluaa.

Osa näistä oli tosiaan vihjannut että kyllä ne netflixin omat sarjat jostain saa katsottua ilman maksuakin. Joku uutinen oli että popcorn time oli tullut takaisin linjoille saa nähdä lisääntyykö piratismi.
 
Tuen omalla toimillani mahdollisuuksien mukaan paikallisia pienyrittäjiä mutta miljardi luokan kasvotonta Netflix yritystä taasen en.

Olisin taatusti peruuttanut oman jäsenyyteni (perhe/UltraHD) tämän väliaikaisen muutoksen myötä ellei jäsenyys olisi jo muutenkin päättymässä viikon sisällä.

Uusia kausia on tulossa sarjoihin joita odottelen joten Netflix tulee kylläkin saamaan vielä rahani mutta vasta sitten kun saan täyden vastineen sille mistä olen valmis maksamaan eli UltraHD ominaisuudesta.

Jäljellä olevan viikon voin hyvinkin olla katselematta jos joku täällä pahoittaa tästä mielipiteestä mielensä ;)

Nm. iso ruutu sekä kahden metrin katseluetäisyys.
 
Olisin taatusti peruuttanut oman jäsenyyteni (perhe/UltraHD) tämän väliaikaisen muutoksen myötä ellei jäsenyys olisi jo muutenkin päättymässä viikon sisällä.

Eli millainen oli kuvanlaadun ero, jonka takia haluaisit perua? Vai oletko tehnyt kunnon vertailua? Vai peruisitko ihan periaatteen takia?
 
Eli millainen oli kuvanlaadun ero, jonka takia haluaisit perua? Vai oletko tehnyt kunnon vertailua? Vai peruisitko ihan periaatteen takia?

En ole tehnyt vertailua koska en ole katsonut tällä viikolla Netflixiä.

Yleensä ottaen omasta mielestäni ero teräväpiirron ja UltraHD:n välillä on suuri, riippuen toki katseluetäisyydestä, ruudun koosta sekä lähetyksessä käytettävästä bitrate:sta.

Peruisin siis ihan vain periaatteen vuoksi.
 
Ymmärrettävää on, että tässä poikkeuksellisessa tilanteessa pitää tehdä mitä pitää tehdä, mutta kun koko Netflixin hinnasto perustuu kuvanlaatuun, niin pientä goodwilliä olisi voinut heittää hinnan alennuksien muodossa kerta rupeavat laatua tiputtamaan. Tällöin päällimmäisenä olisi jäänyt mieleen anteeksipyytelevä Netflix, joka haluaisi säilyttää parhaan mahdollisen laadun, eikä niinkään fuck-you-got-mine Netflix. Fakta kuitenkin on, että noista paremmista tilauksista maksaa ihmiset ketkä haluaa nähdä sitä hyvää kuvaa jopa tällein globaalin kriisin keskellä.

Ja ei en ole peruuttamassa omaa 4K Netflix tilaustani, vaan nautin paikoin huonommasta bit-ratesta, joka luultavasti näyttää vieläkin kilpailijoita paremmalle, pitkin hampain.
 
1080p on ihan melkein yhtä ok kuin UHD, mutta jos tosiaan jonnekin 720p tai 576p:een pudottavat niin voi vittu. 55" tv:lläkin rujon sumeaa.
 
Käsittääkseni netflix aikoo korkeimman kulutuksen aikaan leikata bitratea jopa 25 prosenttia eli periaatteessa voitte katsoa uhd tai fhd mutta käytännössä kuvanlaatu heikkenee.

Tosin jos saataisiin uusia parempia pakkausalgoritmeja käyttöön niin saisi sen 25 prosenttia pois ilman että kukaan huomaa mitään.
 
Päivitin pari päivää sitten kalleimpaan pakettiin, kun halusin katsoa ainakin Altered Carbonin toisen kauden hyvällä kuvanlaadulla. Tulipa taas valittua hyvä aika. :)
 
Tuen omalla toimillani mahdollisuuksien mukaan paikallisia pienyrittäjiä mutta miljardi luokan kasvotonta Netflix yritystä taasen en.

Olisin taatusti peruuttanut oman jäsenyyteni (perhe/UltraHD) tämän väliaikaisen muutoksen myötä ellei jäsenyys olisi jo muutenkin päättymässä viikon sisällä.
Tässä ei ole oikeastaan Neftlixistä kyse vaan operaattoreiden verkoista Suomessa ja Euroopassa jotka ovat äärirajoilla. Netflix-liikenteellä on iso osuus verkkojen käytössä ja siksi EU-tasolta pyydettiin josko liikennettä saisi vähennettyä varmistuksena että lisääntyneet etätyöt ja vastaavat hoituisi sujuvasti.
 
Vahva suositus norjalaiselle kauhuantologialle Hyytävää kyytiä: Bloodride | Netflix Official Site

6 jaksoa tällä ensimmäisellä kaudella joka toivottavasti ei jää viimeiseksi. Ensimmäinen oli vähän siinä ja siinä, henkilökohtaisesti ahdisti lemmikit ja tarina oli muuten epäuskottavan suoraviivainen. Jaksot 2 ja 3 oli puolestaan erinomaiset ja yllättävät.

Loput 3 vielä katsomatta, mutta erityisesti tässä kiehtoo että perustarina on kohtalaisen uskottava ja pohjoismaiseen arkeen sopiva. En vaan tiedä johtaako tuo nimikko "kyyti" mihinkään vai jääkö täysin turhaksi liimaksi tarinoiden ympärille.
 
Kävin rupattelemassa lontoonkielisen aspan kanssa:
- 4K edelleen saatavilla
- bitrate -25%, myönsi että voi olla marginaalinen vaikutus kuvanlaatuun, Raikun bitrate tukee tätä
- Atmos saatavilla kuten ennenkin
- ei ollut vielä varmuutta miten hyvitetään 4K-tilaajille
Joo, kattelin tossa jakson Altered Carbonia enkä huomannut mitään heikennystä kuvanlaadussa. 4K HDRää puski koko ajan.
 
Käsittääkseni kyse on koko ajan ollut, että tarvittaessa pudotetaan laatua, jos kaista meinaa loppua. Mutta moni "uutis" -sivusto antaa käsityksen että se on samantein pistetty neljäsosa bittivirrasta poies ja ny porukka on jo muureilla ja irtisanomassa soppareita. Perusmeininkiä nykyään...
 
Käsittääkseni kyse on koko ajan ollut, että tarvittaessa pudotetaan laatua, jos kaista meinaa loppua. Mutta moni "uutis" -sivusto antaa käsityksen että se on samantein pistetty neljäsosa bittivirrasta poies ja ny porukka on jo muureilla ja irtisanomassa soppareita. Perusmeininkiä nykyään...
Nämä olis kannattanu tehdä kaikessa hiljaisuudessa niin suurin ei olis huomannu yhtään mitään mutta kun tästä piti tehdä juttu niin se eskaloitui näin.
 
Nämä olis kannattanu tehdä kaikessa hiljaisuudessa niin suurin ei olis huomannu yhtään mitään mutta kun tästä piti tehdä juttu niin se eskaloitui näin.

Joku olisi kuitenkin huomannut pudotuksen kaistassa, ja siitäkös meteli olisi syntynyt kun Netflix ei olisi kertonut asiaa etukäteen. Nyt pelaa avoimin kortein. Propsit siitä.
 
Miten niin avoimin kortin? Asiakkaita ei ole laadun heikentämisestä vieläkään infottu, vaan ne jotka asiasta tietävät ovat lukeneet mediasta. Täysin moraalitonta toimintaa. Kyllä netflixin pitäisi omia asiakkaitaan ensimmäisenä suoraan infota.
 
Täysin moraalitonta toimintaa.

Voi nyt vittu :facepalm: On kyllä helvetin "moraalitonta", kun YouTube ja Netflix vapaaehtoisesti auttavat alikapasiteetin kanssa painivia operaattoreita poikkeusolosuhteissa, joita ihmiskunta ei sotien jälkeen ole kokenut, vähentämällä hiukan kaistankäyttöä todennäköisesti niin, ettei kukaan huomaa laadussa yhtään mitään. Ja palstoilla jonnet itkevät ja raivoavat tuon takia ja kutsuvat "moraalittomaksi". Ei saatanan saatana teidän kanssanne.

:facepalm:

Saatana.
 
Tietenkään syynä ei voi olla se että Netflixin kapasiteetti on äärirajoilla ja he eivät halua sitä kasvattaa koska käyttö hässäkän jälkeen kuitenkin taas pienenee.

"Ihan hyväsydämmisyyttämme me laatua laskemme ja asiakkaamme varmaan mielellään maksavat täyden hinnan ettemme me tästä kärsi mitenkään!".
 
Se on ikävä toisia, että porukka on elänyt ehkä liian hyvää elämää (on sen verran nuori), että ei oikein osaa suhteuttaa ongelmia oikeisiin mittakaavoihin. Se on, kun ollaan minä minä minä mentaliteetilla valitettavasti turhankin usein liikkeellä.

Haluaisin uskoa, että hiukan varttuneemmat ihmiset ovat jo kokeneet elämässä vastoikäymisiä ja täten osaa suhteuttaa asioita, että mistä ottaa itkupotkuraivarit ja mistä ei.

Jos nuo toimet auttaa ihmisiä esim. työskentelemään kotona tämän pahimman yli, niin siitä vain. Minä en ainakaan pientä meiltäni pahoittanut. Koskee ihan joka asiassa kuin netflixin laadun heikentyessä. Tämä on kuitenkin vain väliaikaista.

Ei kohdistu täällä kehenkään tiettyyn, vaan yleinen ilmapiiri on vain nykyään näin.
 
Ja siis Netflix ei ole ainoa joka rajoittaa kaistaa - Amazon, Apple ja Google YouTube myös leikkaa että kyllä tässä on ihan tosi kyseessä.
 
Tullu tässä parin päivän aikana katottua reilummin netflixiä ja empä ainakaan oo huomannu että olis laatua tiputettu. Tosin toi netflixi on mulla vaan se perus fullhd setti,niin tiiä sitten kuinka helposti sitä laadun tippumista edes huomaa kun keskittyy leffaan/sarjaan.
 
Voi nyt vittu :facepalm: On kyllä helvetin "moraalitonta", kun YouTube ja Netflix vapaaehtoisesti auttavat alikapasiteetin kanssa painivia operaattoreita poikkeusolosuhteissa, joita ihmiskunta ei sotien jälkeen ole kokenut, vähentämällä hiukan kaistankäyttöä todennäköisesti niin, ettei kukaan huomaa laadussa yhtään mitään. Ja palstoilla jonnet itkevät ja raivoavat tuon takia ja kutsuvat "moraalittomaksi". Ei saatanan saatana teidän kanssanne.

:facepalm:

Saatana.
Firma joka tekee miljardiluokan tulosta ja jonka asiakasmäärä kasvanee tässä tilanteessa ei viitsi edes kertoa asiakkailleen että laatua tietoisesti heikennetään, saati antaa asiakkailleen alennusta. Olisiko oikein lantrata maitoa vedellä jotta sitä riittää kaikille ja olla kertomatta tästä maidon ostajille koska eroa tuskin edes huomataan?
 
Tai lantrataan suoraan kaikki oluet vedellä. 25% sisällöstä pois ja vettä tilalle. Eikä kerrota kellekkään, ja hinta tietenkin samana. Eihän siinä mitään ongelmaa. Ja miksi lopettaa siihen, eiköhän tehdä sama kaikille palveluille, elintarvikkeille jne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 323
Viestejä
4 504 389
Jäsenet
74 380
Uusin jäsen
Santtuv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom