- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 320
Tätä odotellaan kovasti.
Kyllä vaan, tästä tulee jotekin mieleen Breaking Bad omalla tavallaan, katsotaan miten synkäksi tämä vielä muuttuu.Tätä odotellaan kovasti.
Odottelin, että Netflix vähän markkinointitempauksena antaisi jotain etuja kotona oleville ihmisille, vaikka lisäisi tarjontaa tai laskisi hintaa, mutta saatiinkin tällainen etu.
EDIT: Osaako kukaan arvioida, onko "internetin kaista loppumassa", eli onko tällainen miten hyödyllinen ratkaisu? Ilman muuta käyttö on nousussa ja esimerkiksi uusia laitteita voi olla nyt vaikea saada.
Runkoverkon kapasiteetin riittämisestä ovat koko ajan uutisoineet. Mobiiliverkon yksittäiset solut tuskin kiinnostavat ketään. Ja silloin kun meillä on yö, on toisella puolella maailmaa päivä, eli ei kannata ajatella ihan niin putkikatseisesti, että näitä pelkästään meidän kannalta säädettäisiin.Kai suurin ongelma on mobiiliyhteyksien kuormittuminen, mutta luulisi että käyttö jakautuu tasaisemmin koko päivälle kun ihmiset ovat enemmän kotonaan. Normaalisti suurin piikki on illalla. Hieman sapettaa tilanne kun jossain on heikko infra niin viedään 4K pois koko Euroopasta.
Näin. Palvelun heikentäminen tietysti harmittaa monia (oma töllö jostain vuosituhannen alusta, joten...), mutta toisaalta olen kohdannut elämässäni huomattavasti raskaampiakin vastoinkäymisiä.Ainakin tämänhetkisen tiedon mukaan kuvanlaatua rajoitetaan juurikin vain kuormitushuippuina, ei jatkuvasti. Ja joku 4K nyt on tässä tilanteessa muutenkin aivan tarpeetonta luksusta, josta voi ihan hyvin luopua suuremman hyvän edessä. Ketään ei kiinnosta, jos joku puritaani alkaa kiukuttelemaan, kun ei näe töllöstään leffoja riittävän hyvällä kuvanlaadulla, kun maailmalla on samaan aikaan pandemian aiheuttama globaali kriisi menossa.
Pieni alennus olisi ehdottomasti hyvä kädenojennus. Mutta tuollaista rage-quittailua en oikein tajua. Parhaimmillaan se kuvanlaadun ero on huomaamaton. Ja jokainen varmaan tajuaa, että ollaan ihan poikkeuksellisissa olosuhteissa. Kärsijä tässä on vain se, joka tilauksen peruu. (Toisaalta, jos ei Netflixiä katsele koronalockdown aikana, en tajua miksi ei perunut aiemmin). Kunhan ihmettelen mielensäpahoittajia, jokainen saa toki tehdä mitä haluaa.Muutama tuttu discordissa totesivat että jos ei alennusta tule kuukausimaksuun niin loppuu netflixin käyttö.
Itse en rupea peruuttelemaan jos vaikuttaa vain ruuhkahuippuina mutta kyllä se pienikin alennus varmasti olisi hyvä veto netflixiltä.
Osa näistä oli tosiaan vihjannut että kyllä ne netflixin omat sarjat jostain saa katsottua ilman maksuakin. Joku uutinen oli että popcorn time oli tullut takaisin linjoille saa nähdä lisääntyykö piratismi.Pieni alennus olisi ehdottomasti hyvä kädenojennus. Mutta tuollaista rage-quittailua en oikein tajua. Parhaimmillaan se kuvanlaadun ero on huomaamaton. Ja jokainen varmaan tajuaa, että ollaan ihan poikkeuksellisissa olosuhteissa. Kärsijä tässä on vain se, joka tilauksen peruu. (Toisaalta, jos ei Netflixiä katsele koronalockdown aikana, en tajua miksi ei perunut aiemmin). Kunhan ihmettelen mielensäpahoittajia, jokainen saa toki tehdä mitä haluaa.
Eli millainen oli kuvanlaadun ero, jonka takia haluaisit perua? Vai oletko tehnyt kunnon vertailua? Vai peruisitko ihan periaatteen takia?Olisin taatusti peruuttanut oman jäsenyyteni (perhe/UltraHD) tämän väliaikaisen muutoksen myötä ellei jäsenyys olisi jo muutenkin päättymässä viikon sisällä.
Selvästi sumeammalta kuva näytti. Laskisivat hinnan puoleen jos kuva paskotaan pilalle.Eli millainen oli kuvanlaadun ero, jonka takia haluaisit perua? Vai oletko tehnyt kunnon vertailua? Vai peruisitko ihan periaatteen takia?
En ole tehnyt vertailua koska en ole katsonut tällä viikolla Netflixiä.Eli millainen oli kuvanlaadun ero, jonka takia haluaisit perua? Vai oletko tehnyt kunnon vertailua? Vai peruisitko ihan periaatteen takia?
Kiitän, että sanoit tämän ääneen. Veikkaan, että tämä koskee suurinta osaa perujista. Tulkaa sitten kertomaan, jos ette perukaan tai jos aloitatte heti uudestaan tilauksen!Peruisin siis ihan vain periaatteen vuoksi.
85" telkkarilla pitää avata kaihtimet ja mennä pihalta katsomaan, ettei näytä niin suttuiselta.1080p on ihan melkein yhtä ok kuin UHD, mutta jos tosiaan jonnekin 720p tai 576p:een pudottavat niin voi vittu. 55" tv:lläkin rujon sumeaa.
Tässä ei ole oikeastaan Neftlixistä kyse vaan operaattoreiden verkoista Suomessa ja Euroopassa jotka ovat äärirajoilla. Netflix-liikenteellä on iso osuus verkkojen käytössä ja siksi EU-tasolta pyydettiin josko liikennettä saisi vähennettyä varmistuksena että lisääntyneet etätyöt ja vastaavat hoituisi sujuvasti.Tuen omalla toimillani mahdollisuuksien mukaan paikallisia pienyrittäjiä mutta miljardi luokan kasvotonta Netflix yritystä taasen en.
Olisin taatusti peruuttanut oman jäsenyyteni (perhe/UltraHD) tämän väliaikaisen muutoksen myötä ellei jäsenyys olisi jo muutenkin päättymässä viikon sisällä.
Joo, kattelin tossa jakson Altered Carbonia enkä huomannut mitään heikennystä kuvanlaadussa. 4K HDRää puski koko ajan.Kävin rupattelemassa lontoonkielisen aspan kanssa:
- 4K edelleen saatavilla
- bitrate -25%, myönsi että voi olla marginaalinen vaikutus kuvanlaatuun, Raikun bitrate tukee tätä
- Atmos saatavilla kuten ennenkin
- ei ollut vielä varmuutta miten hyvitetään 4K-tilaajille
Nämä olis kannattanu tehdä kaikessa hiljaisuudessa niin suurin ei olis huomannu yhtään mitään mutta kun tästä piti tehdä juttu niin se eskaloitui näin.Käsittääkseni kyse on koko ajan ollut, että tarvittaessa pudotetaan laatua, jos kaista meinaa loppua. Mutta moni "uutis" -sivusto antaa käsityksen että se on samantein pistetty neljäsosa bittivirrasta poies ja ny porukka on jo muureilla ja irtisanomassa soppareita. Perusmeininkiä nykyään...
Tuo on petos myydä palvelua x, mutta jättää se toimittamatta.Nämä olis kannattanu tehdä kaikessa hiljaisuudessa niin suurin ei olis huomannu yhtään mitään mutta kun tästä piti tehdä juttu niin se eskaloitui näin.
Joku olisi kuitenkin huomannut pudotuksen kaistassa, ja siitäkös meteli olisi syntynyt kun Netflix ei olisi kertonut asiaa etukäteen. Nyt pelaa avoimin kortein. Propsit siitä.Nämä olis kannattanu tehdä kaikessa hiljaisuudessa niin suurin ei olis huomannu yhtään mitään mutta kun tästä piti tehdä juttu niin se eskaloitui näin.
Eli mitä ei toimiteta? Kaistanmuutos ei ole millään tavalla petos, jos Netflix ei ole kuluttajalle myynyt tiettyä ehdotonta lupausta kaistasta. Onko Netflix siis jossain luvannut, että tavaraa tulee aina vähintään jollain kaistalla?Tuo on petos myydä palvelua x, mutta jättää se toimittamatta.
Voi nyt vittu On kyllä helvetin "moraalitonta", kun YouTube ja Netflix vapaaehtoisesti auttavat alikapasiteetin kanssa painivia operaattoreita poikkeusolosuhteissa, joita ihmiskunta ei sotien jälkeen ole kokenut, vähentämällä hiukan kaistankäyttöä todennäköisesti niin, ettei kukaan huomaa laadussa yhtään mitään. Ja palstoilla jonnet itkevät ja raivoavat tuon takia ja kutsuvat "moraalittomaksi". Ei saatanan saatana teidän kanssanne.Täysin moraalitonta toimintaa.
Firma joka tekee miljardiluokan tulosta ja jonka asiakasmäärä kasvanee tässä tilanteessa ei viitsi edes kertoa asiakkailleen että laatua tietoisesti heikennetään, saati antaa asiakkailleen alennusta. Olisiko oikein lantrata maitoa vedellä jotta sitä riittää kaikille ja olla kertomatta tästä maidon ostajille koska eroa tuskin edes huomataan?Voi nyt vittu On kyllä helvetin "moraalitonta", kun YouTube ja Netflix vapaaehtoisesti auttavat alikapasiteetin kanssa painivia operaattoreita poikkeusolosuhteissa, joita ihmiskunta ei sotien jälkeen ole kokenut, vähentämällä hiukan kaistankäyttöä todennäköisesti niin, ettei kukaan huomaa laadussa yhtään mitään. Ja palstoilla jonnet itkevät ja raivoavat tuon takia ja kutsuvat "moraalittomaksi". Ei saatanan saatana teidän kanssanne.
Saatana.