Netflix

Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 948
Ei mitään mainintaa tuosta Messiah-sarjasta täällä? Katsoin juuri, ja erittäin mielenkiintoinen ja laadukkaasti tehty. Yksi omaperäisimpiä tuotantoja Netflixissä aikoihin. Toki true-uskovaiset ovat käyneet spämmäämässä huonoja arvosteluja kun mennyt sarja tunteisiin.

Muutama epäloogisuus jäi häiritsemään, mutta vahva 8/10 ja suositus.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
Jännästi Dolby Vision leffoissa ja sarjoissa ei näy päävalikosta tietoa ollenkaan, onko 4k vai fullHD. Kuitenkin melkein kaikki (varmaan 95%) netflixin DV sisällöstä on myös 4k. Ihan yksittäisiä poikkeuksia löytyy, kuten esim Annihilation. Yleensä kyseessä joku ulkopuolinen tuotanto, jonka Netflix on ostanut ja jälkikäteen käsitellyt HDR:ksi, mutta jota ei ole alunperin kuvattu 4k. Omat tuotantonsa tuo Netflix kuvaa käytännössä kaikki 4k. Tuo Witcher myös on niin nättiä 4k että ei sitä voi kyllä FullHD versioon sekoittaa. Tuota voi katsoa vaikka silmät kiinni ruudussa ja silti näkyy teräviä yksityiskohtia.
Mistä moinen tieto, että Netflix ”käsittelisi” jälkikäteen materiaalin hdr-muotoon? Esimerkiksi ja tietääkseni alla oleva sarja ei ole Netflixin tuotantoa, mutta imdb:n mukaan dolby vision on ollut toki mukana ihan jo tuotantovaiheessa.
Star Trek: Discovery (TV Series 2017– ) - IMDb
 
Liittynyt
05.06.2019
Viestejä
176
Jännästi Dolby Vision leffoissa ja sarjoissa ei näy päävalikosta tietoa ollenkaan, onko 4k vai fullHD. Kuitenkin melkein kaikki (varmaan 95%) netflixin DV sisällöstä on myös 4k. Ihan yksittäisiä poikkeuksia löytyy, kuten esim Annihilation.
Sekoitatkohan johonkin toiseen leffaan? Annihilation on 4K ja HDR. Star Trek Discovery on 1080p ja HDR kuten myös Ballad of Buster Scruggs.
 
Liittynyt
05.06.2019
Viestejä
176
Ei mitään mainintaa tuosta Messiah-sarjasta täällä? Katsoin juuri, ja erittäin mielenkiintoinen ja laadukkaasti tehty. Yksi omaperäisimpiä tuotantoja Netflixissä aikoihin. Toki true-uskovaiset ovat käyneet spämmäämässä huonoja arvosteluja kun mennyt sarja tunteisiin.

Muutama epäloogisuus jäi häiritsemään, mutta vahva 8/10 ja suositus.
Pari jaksoa takana ja ihan jees ollut eli jatketaan loppuun asti :)
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
202
Jännästi Dolby Vision leffoissa ja sarjoissa ei näy päävalikosta tietoa ollenkaan, onko 4k vai fullHD...
Ehkä Netflixin ohjelmakuvakkeiden määrä on yksinkertaisesti rajallinen, eli siinä kohtaa voidaan valita näkymään joko HD, UHD tai DV. Hämäävää kyllä.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 948
Mistä moinen tieto, että Netflix ”käsittelisi” jälkikäteen materiaalin hdr-muotoon? Esimerkiksi ja tietääkseni alla oleva sarja ei ole Netflixin tuotantoa, mutta imdb:n mukaan dolby vision on ollut toki mukana ihan jo tuotantovaiheessa.
Star Trek: Discovery (TV Series 2017– ) - IMDb
Olen jostain käsittänyt että Netflix olisi teettänyt jostain ostoleffoista tuon DV/HDR-puolen jälkikäteen, jonka seurauksena ne olisivat 1080p ja DV. Star Trek Discovery on toki 1080p DV omasta takaa, ja se unohtui tuossa esimerkkinä mainita. Niin tai näin, olennaisempi pointti lienee tuo että käytännössä kaikki Netflixin alusta alkaen omat DV-produktiot ovat 4k. Ulkopuolelta ostetut voivat olla joskus harvoin 1080p DV.

Mutta onko tuo Annihilation oikeasti 4k? Se ei näytä 4k:lta, ja mielestäni youtubessa olleet 4K HDR clipit näyttävät paremmalta, kuin Netflixistä löytyvä versio. Voin olla tässä sitten väärässäkin, mutta tuo Annihilation on omaan silmään paljon pikselimössöisempi/pakkausjälkisempi, kuin 4k-leffat yleensä. Hemmetin hienot DV-efektit siinä kyllä on.

Edit : List of 4k/HDR/Atmos Movies & TV Shows on Netflix – HD Report Tällä listalla ei ainakaan ole Annihilationia

List of 4K Titles on Netflix - What's on Netflix eikä tällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.06.2019
Viestejä
176
Mutta onko tuo Annihilation oikeasti 4k? Se ei näytä 4k:lta, ja mielestäni youtubessa olleet 4K HDR clipit näyttävät paremmalta, kuin Netflixistä löytyvä versio. Voin olla tässä sitten väärässäkin, mutta tuo Annihilation on omaan silmään paljon pikselimössöisempi/pakkausjälkisempi, kuin 4k-leffat yleensä. Hemmetin hienot DV-efektit siinä kyllä on.

Edit : List of 4k/HDR/Atmos Movies & TV Shows on Netflix – HD Report Tällä listalla ei ainakaan ole Annihilationia

List of 4K Titles on Netflix - What's on Netflix eikä tällä.
Netflixin infonappula Sonyn töllössä näyttää resoluutioksi 2160p, en osaa muuten varmuudella sanoa onko oikeasti.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 338
Mutta onko tuo Annihilation oikeasti 4k? Se ei näytä 4k:lta, ja mielestäni youtubessa olleet 4K HDR clipit näyttävät paremmalta, kuin Netflixistä löytyvä versio. Voin olla tässä sitten väärässäkin, mutta tuo Annihilation on omaan silmään paljon pikselimössöisempi/pakkausjälkisempi, kuin 4k-leffat yleensä. Hemmetin hienot DV-efektit siinä kyllä on.
Kyllä sen pitäisi olla UHD, mutta näyttää kyllä huonommalta.

Playing bitrate (a/v): 128 / 16000 (3840x2160)
Playing/Buffering vmaf: 104/104
Buffering bitrate (a/v): 128 / 16000
Buffer size in Bytes (a/v): 3930894 / 440461336
Buffer size in Bytes: 444392230
Buffer size in Seconds (a/v): 240.256 / 228.228
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 151
Lämmin suositus tälle kolmiosaiselle dokumentille, 4/5.

Mitä vähemmän luette tai tiedätte asiasta etukäteen, sitä parempi.

Näpit irti kissoista: Nettitappajan jäljillä | Netflix – viralliset sivut

Don't F**k with Cats: Hunting an Internet Killer (TV Mini-Series 2019) - IMDb
Oli aika paskaa mielestäni. 2/5

Venytetty tarpeettomasti, vaikka asiaa ei ollut edes yhteen kokonaiseen jaksoon. Kaikki ihmiset olivat poliiseista lähtien enemmän tai vähemmän idiootteja. Milloin esim. olette viimeksi kuulleet murhatutkijasta, joka itkee kertoessaan videosta, jossa tapahtuu murha? Ei hyvää päivää mitä tuubaa.

Lisäksi niillä Facebookissa keskenään kissojen murhaajaa excelöineillä perässähiihtäjillä ei ollut mitään tekemistä jutun selvittämisen, eikä itse asiassa minkään muunkaan kanssa.

Jos murhatutkinta ja erikoiset tapaukset kiinnostavat, kannattaa mieluummin lukea Juha Rautaheimon muistelmakirja Hermo.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Otin pitkästä aikaa Netflixin ja ihmettelin, että ovat ottaneet Amazonista mallia ja tektitykset puuttuu osasta leffoja. Chattailin Netflixin aspan kanssa ja ilmeisesti olen onnistunut luomaan tilini Viroon. :D Mietinkin, että oli halvempi kuin muistin. No, lähes kaikki muu on suomiteksteillä. Ihna mielenkiinnosta, näkyykö teillä muilla Inceptionissa suomenkiliset tekstit, vai oliko aspa taas ihan pihalla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 338
Otin pitkästä aikaa Netflixin ja ihmettelin, että ovat ottaneet Amazonista mallia ja tektitykset puuttuu osasta leffoja. Chattailin Netflixin aspan kanssa ja ilmeisesti olen onnistunut luomaan tilini Viroon. :D Mietinkin, että oli halvempi kuin muistin. No, lähes kaikki muu on suomiteksteillä. Ihna mielenkiinnosta, näkyykö teillä muilla Inceptionissa suomenkiliset tekstit, vai oliko aspa taas ihan pihalla?
Joo kyllä näkyy Inceptionissa suomi tekstit. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 338
Heh. No, ei taida viitsiä siirtää tiliä ja maksaa enemmän, että saisi yhteen leffaan tekstit. Tosin kai tuolla on vähän eri valikoima muutenkin.
Virossa on näköjään selvästi vähemmän sisältöä, eli se selittänee osittain halvempaa hintaa.

Netflix International: What can I watch worldwide? | finder.com - tuolla näkyy esimerkiksi eri maiden sisältöjen määrä (päivitetty viime syyskuussa). Virossa on 135 sarjaa ja 1186 elokuvaa vähemmän tarjolla kuin Suomessa.

Ainakin tuossa elokuvien määrässä on aika hurja ero.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Virossa on 135 sarjaa ja 1186 elokuvaa vähemmän tarjolla kuin Suomessa.

Ainakin tuossa elokuvien määrässä on aika hurja ero.
No, onhan tuossa juu iso ero. No, vielä on jonossa paljon katsottavaa. Pitää pyytää muutosta, kun alkaa loppumaan.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 317
Eikös Netflixin katsottavat sisällöt kuitenkin määräydy geolokaation mukaan?
Jos katsot Suomessa, näet Suomen tarjonnan, jos katsot Ruotsissa, näet Ruotsin tarjonnan vaikka olis virolainen tili?

Ruotsissakin Netflix on halvempi kuin Suomessa vaikka tarjonta on ainakin nimikkeiden määrällä mitattuna aika tasoissa. Mahtaako meillä olla taas jotain ylimääräisiä tekijänoikeusmafiamaksuja jotka nostaa hintaa rikkaampaan länsinaapuriin verrattuna..

Edit: piti oikein tarkistaa, voi olla tai olla olematta

Netflixin käyttäminen matkustettaessa

Jos haluat katsoa Netflixiä matkustaessasi, tarvitset vain vakaan internetyhteyden tuettua laitetta varten. Jos matkustat toiseen maahan, saatat huomata seuraavia muutoksia Netflix-kokemuksessasi:

Elokuvien ja TV-sarjojen valikoimat: Striimausvalikoima (mukaan lukien ääni-/tekstitysvaihtoehdot) on sama kuin paikassa, josta lähdit matkalle.

Jos olet matkalla pidemmän ajan tai matkustat Euroopan unionin ulkopuolelle, saatat huomata muutoksia saatavilla olevissa vaihtoehdoissa. Euroopan unionin maissa tarjoamme rajoitetun ajan saman sisällön kuin kotimaassasi. Ilmoitamme sinulle, kun rajoitettu ajanjakso päättyy. Sen jälkeen katsottavissasi on tv-sarja- ja elokuvavalikoima maasta, jossa olet matkalla. Kerromme sinulle, kun tämä muutos tapahtuu.

Ominaisuuksien saatavuus: Oma lista ei välttämättä ole saatavilla.

Eri ikärajat: Saatat joutua muokkaamaan lapsilukkoasetuksiasi.

Jos olet ladannut nimikkeitä puhelimeesi tai tablettiisi, et välttämättä pysty katsomaan niitä toisessa maassa.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Eikös Netflixin katsottavat sisällöt kuitenkin määräydy geolokaation mukaan?
Jos katsot Suomessa, näet Suomen tarjonnan, jos katsot Ruotsissa, näet Ruotsin tarjonnan vaikka olis virolainen tili?
EU:n sisällä reissatessa näkyy kotimaan mukaan... tai minun tapauksessa nyt sitten sen alkuperäisen väärän maan mukaan. Näin väitti aspa ja sille tosiaan vaikuttaa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 317
EU:n sisällä reissatessa näkyy kotimaan mukaan... tai minun tapauksessa nyt sitten sen alkuperäisen väärän maan mukaan.
Mulla on tästä vähän ristiriitaisia kokemuksia. Joskus kun olen katsonut firman nettiyhteydellä (joka reitittyy Ruotsin kautta ruotsalaisella IP:llä) Netflixiä, on siellä ollut katsottavissa ohjelmia, joita Suomen Netflixissä ei vielä ole ollut saatavilla. Esim. Flash oli tällainen sarja jota katsoin joskus ja sitten koko sarjaa ei löytynytkään kotona ollessa kuin vasta muutama kuukausi myöhemmin ilmoituksella "uutta Netflixissä" :confused:
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 307
Trust ja Messiah random otoksia ja ihan kelpo sarjoja joilta en juuri mitään odottanut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 429
EU:n sisällä reissatessa näkyy kotimaan mukaan... tai minun tapauksessa nyt sitten sen alkuperäisen väärän maan mukaan. Näin väitti aspa ja sille tosiaan vaikuttaa.
Nurse jackie ei ole tarjolla Suomessa ja tsekkasin juuri NordVPN:n kautta, että Hollannista löytyy. Pelasikin vielä ihan ok. Tämä puhuisi sen puolesta, että sijainti maakohtaisista on tuo tarjonta, ei account maakohtaista.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Nurse jackie ei ole tarjolla Suomessa ja tsekkasin juuri NordVPN:n kautta, että Hollannista löytyy. Pelasikin vielä ihan ok. Tämä puhuisi sen puolesta, että sijainti maakohtaisista on tuo tarjonta, ei account maakohtaista.
Netflix ja matkustaminen tai muuttaminen
Elokuvien ja TV-sarjojen valikoimat: Striimausvalikoima (mukaan lukien ääni-/tekstitysvaihtoehdot) on sama kuin paikassa, josta lähdit matkalle.
Hmm... sekä Netflixin aspan, että sivujen mukaan näkyy kyllä kotimaan valikoima. Ja samalla tavoin toimii minulla. Eli katsoin muutaman sarjan, joita ei ole Virossa, mutta Suomessa on ja niitä ei löydy minulta tällä hetkellä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 307
Itsellä nyt ulkomailla näkyy Suomen valikoima ihan no problem. Vaimolla sitten näkyy Suomessa omalla tilillä Keski-Euroopan valikoima. Itsellä myös näkyy Saksan Amazon Prime Suomessa, koska laskutusosoite ollut joskus siellä ja en ole katkaissut Primea.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 927
YOU sarja kyllä yllätti. Ensimmäisen kauden ensimmäinen jakso alussa antoi ymmärtää et melko rakkaus draamaa tarjolla, joten jäi kesken, mutta annoin sitten uuden mahdollisuuden muutaman jakson muodossa ja kyllähän se sitten koukutti. Toinen kausi oli vielä entistä hauskempi.
mukavaa psykoottista hulluutta ja dexteri meininkiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
83
Olisi pitänyt lopettaa Dracula kahteen ekaan jaksoon. Kolmas jakso pilasi hyvän alun aivan totaalisesti.
Oli kyllä totaalinen lätsähdys tuo kolmas kausi.
Jos tykkää kunnon ritari meiningistä, niin kannattaa katsoa Knightfall, löytyy kaksi kautta ja itse katsoin ne kahdessa päivässä, on hyvin koukuttava sarja.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
702
Osaako joku kertoo et miks lukee vahvistimen näytössä "DD+ +Neu:X TV" kun on LG:n oledista hdmi ARC äänivalintana ja leffan ääniraitana on Dolby atmos? The irishman kyseessä. Ei kai ääniraita voi Dolby digital plus olla..? :D
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 338
Osaako joku kertoo et miks lukee vahvistimen näytössä "DD+ +Neu:X TV" kun on LG:n oledista hdmi ARC äänivalintana ja leffan ääniraitana on Dolby atmos? The irishman kyseessä. Ei kai ääniraita voi Dolby digital plus olla..? :D
Ainakin Denon ja Onkyo vahvistimissa "atmos" ääni tehdään DTS Neural X:llä. Ei ole siis sama tekniikka kuin Dolby Atmos, mutta ilmeisesti hyvin saman kaltainen.

edit. Eli Dolby Digital+ + Neural X
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 998
Ainakin Denon ja Onkyo vahvistimissa "atmos" ääni tehdään DTS Neural X:llä.
Mistä tämän tiedon olet saanut/keksinyt? DTS:X on samantyyppinen 3Däänijärjestelmä kuin Atmos ja Neural X periaatteessa DTS:n vastine Dolbyn Surroundille (tai ehkä uusi Atmos Height Virtualization jopa lähempänä - tuosta en varma ole). Joka tapauksessa Atmos on Atmos ja kyllä Denonin ja Onkyon vahvistimet ne Atmosina toistavat (jos Atmosina saavatkin) eikä Neural X:llä ole asian kanssa tekemistä.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
702
@apek & @Pempula hmm eli näkyykö teillä vahvarin näytössä Atmos-teksti jos lähdemateriaali moisen sisältää? Ei kai mulla tuossa nyt vahvari ensin esim laskeskele et onko kaiutinsetuppi oikea, esim joku 5.1.2? Mulla siis "vaan"5.1 käytössä ja haluisin luonnollisesti vaan saada mahd hyvän ääniraidan ulos leffalle. Vahvarin kaukosäätimen info-nappikaan ei Netflixin pyöriessä jostain syystä tee mitään, luulis et se tarjoaa tiedon ääniraidasta, kaiutinsetupista jne. mut ei...

PS sellainen havainto et jos Kaken alareunassa olevaa Pure-nappia painelee niin vahvarin näyttöön tulee eri tiloja, ainakin pure ja pure direct tais löytyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
@apek & @Pempula hmm eli näkyykö teillä vahvarin näytössä Atmos-teksti jos lähdemateriaali moisen sisältää? Ei kai mulla tuossa nyt vahvari ensin esim laskeskele et onko kaiutinsetuppi oikea, esim joku 5.1.2? Mulla siis "vaan"5.1 käytössä ja haluisin luonnollisesti vaan saada mahd hyvän ääniraidan ulos leffalle. Vahvarin kaukosäätimen info-nappikaan ei Netflixin pyöriessä jostain syystä tee mitään, luulis et se tarjoaa tiedon ääniraidasta, kaiutinsetupista jne. mut ei...

PS sellainen havainto et jos Kaken alareunassa olevaa Pure-nappia painelee niin vahvarin näyttöön tulee eri tiloja, ainakin pure ja pure direct tais löytyä.
Kannattaa lukea vahvarin ohje, että mitä tiloja sieltä löytyy ja mitä ne tarkoittavat. Kun ainakin ennen tilojen nimet vaihtelivat valmistajittain.

Pure kuulostaa kaksikanavatilalta, joka ohittaa kaikki vahvarin äänenkäsittelypiirit? Toisaalta se voi olla myös täsmälleen oikea valinta, jos se on sama kuin Direct -tila yleensä, eli vahvari toistaa lähteestä tulevan signaalin sellaisenaan juuri niin moneen kanavaan kuin sieltä lähteestä tulee. Tällöin vahvarin pitäisi tunnistaa, että mikä signaali sieltä tulee ja sen pitäisi lukea näytössä. Mulla Netflix:stä tulee yleensä Dolby Digital 5.1-kanavaisena. Uudemmalla vahvarilla tulisi vissiin DD+ 5.1?
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
702
Kannattaa lukea vahvarin ohje, että mitä tiloja sieltä löytyy ja mitä ne tarkoittavat. Kun ainakin ennen tilojen nimet vaihtelivat valmistajittain.

Pure kuulostaa kaksikanavatilalta, joka ohittaa kaikki vahvarin äänenkäsittelypiirit? Toisaalta se voi olla myös täsmälleen oikea valinta, jos se on sama kuin Direct -tila yleensä, eli vahvari toistaa lähteestä tulevan signaalin sellaisenaan juuri niin moneen kanavaan kuin sieltä lähteestä tulee. Tällöin vahvarin pitäisi tunnistaa, että mikä signaali sieltä tulee ja sen pitäisi lukea näytössä. Mulla Netflix:stä tulee yleensä Dolby Digital 5.1-kanavaisena. Uudemmalla vahvarilla tulisi vissiin DD+ 5.1?
Mjoo. Korjatkaa jos oon väärässä mut oon käsittäny et DD5.1 on suht huonolaatuisen bitraten omaava ääni? Eikös DTS:kin olisi parempi? Eli jos näin on niin oon yllättynyt Netflixin tarjoamaan ääneen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Mjoo. Korjatkaa jos oon väärässä mut oon käsittäny et DD5.1 on suht huonolaatuisen bitraten omaava ääni? Eikös DTS:kin olisi parempi? Eli jos näin on niin oon yllättynyt Netflixin tarjoamaan ääneen.
Mulla on tosin vaan se perustilaus, ei sitä kalliimpaa.
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
218
@apek & @Pempula hmm eli näkyykö teillä vahvarin näytössä Atmos-teksti jos lähdemateriaali moisen sisältää? Ei kai mulla tuossa nyt vahvari ensin esim laskeskele et onko kaiutinsetuppi oikea, esim joku 5.1.2? Mulla siis "vaan"5.1 käytössä ja haluisin luonnollisesti vaan saada mahd hyvän ääniraidan ulos leffalle. Vahvarin kaukosäätimen info-nappikaan ei Netflixin pyöriessä jostain syystä tee mitään, luulis et se tarjoaa tiedon ääniraidasta, kaiutinsetupista jne. mut ei....
Atmos tekstejä ei vahvariin saa, jos ei kattokaiuttimia ole kytketty vahvistimeen. Jos on perus 5.1 niin silloinhan et atmos äänellä tee yhtään mitään, kun atmos tuo lisänä normi ääniraitaan vain nuo "katosta" kuuluvat äänet. Netflixissä pitää olla kallein tilaus, jos haluaa parhaimman äänen.

Jos vahvistin tukee, niin 5.1 setupilla saa kyllä virtualisoituja korkeusääniefektejä dts virtual x:llä ja dolbyn oma tais olla joku height virtualizer tms.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
702
Atmos tekstejä ei vahvariin saa, jos ei kattokaiuttimia ole kytketty vahvistimeen. Jos on perus 5.1 niin silloinhan et atmos äänellä tee yhtään mitään, kun atmos tuo lisänä normi ääniraitaan vain nuo "katosta" kuuluvat äänet. Netflixissä pitää olla kallein tilaus, jos haluaa parhaimman äänen.

Jos vahvistin tukee, niin 5.1 setupilla saa kyllä virtualisoituja korkeusääniefektejä dts neural x:llä ja dolbyn oma tais olla joku height virtualizer tms.
Joo eli vahvistin tulkitsee kiinniolevien kaiuttimien määrän ja itsellä ei siis ole Atmos-settiä. Olin siinä luulossa tosiaan et Atmos ääni ois vaikkapa DD:hen verrattuna vaan bitrate-parannus mut on myös kaiutin-lkm sidonnainen. My Bad. DD+ Neu:X näkyy tosiaan kaiuttimen paneelissa eli sillä mennään ja oltava tyytyväinen ees mahtavaan Dolby Vision -kuvaan.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
720
Pakko.tulla avautumaan et how i met your mother vika kausi jossa kaikki pitäisi ratketa on niin vitun täyttä tuubaa että ammun aivoni pihalle. Alkoi harmittaa että aloitin koko vitun sarjan.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
Pakko.tulla avautumaan et how i met your mother vika kausi jossa kaikki pitäisi ratketa on niin vitun täyttä tuubaa että ammun aivoni pihalle. Alkoi harmittaa että aloitin koko vitun sarjan.
Muistaakseni vaihtoehtoin loppu oli vielä pahempi.

Ei näissa sarjoissa kestä alkuasetelma kuin 3-5 kautta. Oli kai tarkoitusena että Ted deittailee useita ehdokkaita, mutta jämähteli melko nopeasti pitkäkestoisimpiin suhteisiin.

Samoin Big Bang Theoryssa kaikille toivottomille nörteille löytyi lopullinen kumppani tuosta vaan ja viimeiset kaudet on ihan tuubaa. Toki ensimmäisetkin kaudet keskittyi vonkaamiseen erityisestit Leonardin ja Pennyn välillä, mutta alunperin se suhde oli tuomittavissa toivottomaksi ja muut hahmot ei päässyt edes sille tasolle suhteissaan. Käännekohta oli kun Sheldon sai kumppanin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 058
Kattelin eilen loppuun sen draculan ja...

Kaks ekaa jaksoa oli hyviä, mutta kun mentiin nykyaikaan, niin lässähti aika kovaa.
En edes muista oonko koskaan kattonu mitään sarjaa mikä pilaa hyvän tarinan niin totaalisesti yhdessä jaksossa.

Kaks ekaa jaksoa oli jotain 8/10 ja vika jakso oli jotain 2/10.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
579
Katsoin juuri loppuun Messiah ja...

Pienestä hypestä huolimatta ajan haaskuuta. Koko ajan tunne että nyt lähtee, eikä lähde.
 
Liittynyt
05.06.2019
Viestejä
176
Katsoin juuri loppuun Messiah ja...

Pienestä hypestä huolimatta ajan haaskuuta. Koko ajan tunne että nyt lähtee, eikä lähde.
Juuri näin. Joka jaksossa tulee vihjeitä suuntaan ja toiseen mutta homma ei etene yhtään. Tällä systeemillä vois jatkaa siisonitolkulla. Vai olisko tuo lopulta ollu paholainen?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 677
Pakko.tulla avautumaan et how i met your mother vika kausi jossa kaikki pitäisi ratketa on niin vitun täyttä tuubaa että ammun aivoni pihalle. Alkoi harmittaa että aloitin koko vitun sarjan.
Ite olin pitkään vältellyt ton viimisen kattomista, mut ei se mun mielestä ollut mikää hirveen rimanalitus, siinä välissä oli minusta pari huonompaaki kautta.

Ei näissa sarjoissa kestä alkuasetelma kuin 3-5 kautta. Oli kai tarkoitusena että Ted deittailee useita ehdokkaita, mutta jämähteli melko nopeasti pitkäkestoisimpiin suhteisiin.
Tämähän se, ihmiset tykästyy siihen alkuasetelmaan, mut ei sillä voida jatkaa ihan loputtomiin, ihmiset kasvaa ja nii kasvaa ne "roolihahmotkin". Scrubsissa oli todella vaikeuksia sen kanssa, että hahmot "kasvoi" ja samalla niitä yritettiin pitää kuitenki siellä alkuasetelmassa. Tässä jopa viiminen kausi(8. kausi, ysi oli jo enemmän spinoff) minusta paransi sarjaa ja jätti lopulta ihan hyvän maun, vaikka nuo kaudet 5-7. oli välillä aika jäätävää poukkoilua.

Mut joo, ainakin itelle Scrubs, Frendit ja HIMYM kaikkien viiminen kausi jossain määrin nosti sarjat pois sieltä "jatkuvan laskun suosta", ihan vaan sen takia, että tarinoita uskallettiin alkaa päättämään ja tekemään juonellisesti merkittäviä ratkaisuja.

Eri asia toki jotku piirretyt, mutta niissä nyt ei oo mitään hohtoa ainakaan itelle.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 151
Wonder oli näköjään ilmaantunut Netflixiin, tai on se siellä saattanut olla kauemminkin, mutta minä huomasin sen vasta nyt. Ihan hyvä feel good -leffa vakavista aiheista, kuten mm. erilaisuus ja koulukiusaaminen.

Wonder (2017) - IMDb
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 645
Rick & Mortyn vikan kauden jaksot silkkaa kuraa, niistä puuttui huumori ja kaikki muu olikin sitten vanhan kierrätystä.. Jäikö kenellekään muulle samat fiilikset noista vai onko aika vaan kullannut muistot sarjan alusta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
692
Cheer: Season 1

Katsoin eilen viimeisen jakson uudesta Cheer-sarjasta, jossa seurataan Teksasilaisen Navarron nuortenopiston (=junior college) cheerleadereiden valmistautumisesta kauden tärkeimpään joukkuekilpailuun. Tuohon joukkueeseen mahtui monenlaisista eri taustoista tulevia nuoria, joista osalla on aika rankka nuoruus takana, tai ainakin katkolla kiitos uuden elämänsuunnan. Joukkueen vaativa valmentaja Monica liimaa porukan yhteen ja antaa heille uskon parempaan tulevaisuuteen.

Täytyy sanoa, että sarja onnistui yllättämään erittäin positiivisesti. Kaiketi odotin jotain pinnallista raapaisua jo muutenkin ennakko-odotuksieni osalta pinnalliseen joukkueurheilulajiin... mutta olin mitä ilmeisemmin hakoteillä. Näiltä tyypeiltä vaaditaan aivan mahdottomasti ja nuortenopiston jälkeen ura onkin käytännössä sitten siinä. Käytetäänkö tässä hyväksi vai koulitaanko uusiksi tulevaa elämää varten? Katsojan näkökulmasta tämä vaikuttaa melko kornilta, mutta koulun entisillä oppilailla on asiasta melko vahva mielipide.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 151
Rick & Mortyn vikan kauden jaksot silkkaa kuraa, niistä puuttui huumori ja kaikki muu olikin sitten vanhan kierrätystä.. Jäikö kenellekään muulle samat fiilikset noista vai onko aika vaan kullannut muistot sarjan alusta?
Kyllä minä pidin näistä uusista jaksoista lähes siinä missä vanhoistakin, vaikka nämä eivät ihan timanttia oleetkaan. Vauhti oli paikoin tarpeettoman rajua ja kikkailua oli liikaa.

Sarjalle on muuten omakin ketjunsa --> Rick and Morty
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 948
Kyllä minä pidin näistä uusista jaksoista lähes siinä missä vanhoistakin, vaikka nämä eivät ihan timanttia oleetkaan. Vauhti oli paikoin tarpeettoman rajua ja kikkailua oli liikaa.

Sarjalle on muuten omakin ketjunsa --> Rick and Morty
Omasta mielestäni nuo uudet jaksot olivat aivan silkkaa timanttia ja helvatun hyviä. Just sayin'.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 745
Viestejä
4 321 293
Jäsenet
72 099
Uusin jäsen
Antart

Hinta.fi

Ylös Bottom