Netflix

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Niin. Jos tiedät sen tarinan taustan, ei siinä olisi ollut sinänsä väliä, minkä näköinen se kyborgiruumis on (kunhan se muistuttaa olennaisesti muuten alkuperäistarinan hahmoa), koska se on vain väline päähenkilön sielun kantamiseen. Se ei ole siis hänen alkuperäinen ruumiinsa muutenkaan.

Kuten sanoin aiemmin, riippuu huomattavan paljon tarinasta, sopiiko valinta toteutukseen vai ei. Mitä futuristisempaan maailmaan mennään, sen vähemmän sillä on yleensä merkitystä, koska se on myös loogisesti uskottavaa laveasti ottaen katsojalle. Mutta sekään ei tietenkään tarkoita, että missä tahansa tarinassa mikä tahansa ratkaisu toimii.
Kyllä, pidän suuresti myös Ghost in the Shellistä. Kummassakin tarinassa päähenkilöillä teoriassa melko vapaat kädet näyttää miltä haluavat. Siksipä tuo olikin niin hyvä vertailukohta.

Tarinan puolesta olen tosin sitä mieltä, että Ghost in the Shellissä sen hahmon istuminen sinne paikalliseen Japaniin olisi ollut tarinan kannalta oleellisempaa, työ huomioiden.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 387
Kyllä minusta aika ihmeellistä että Gaiman ite ollut castaamassa ja valinneet parhaan rooliin sopivan näyttelijän hahmoksi fantasiasarjaan näyttelemään kuolemaa ja tämä on ihan kauhea ongelma monelle kun heidän mielestään tämän näyttelijän ihonväri on väärä? Siis ei riitä että on itse koko sarjan luoja siunaamassa tämän valinnan.
Mainitsin tästä jo aiemmassa viestissäni: "Tiedän kyllä Gaimanin sanoneen, että näin on hyvä. Mutta jos niin on, minkähän takia Gaiman ei osannut sanoa piirtäjille jo sarjakuvaa tehdessään, millaisia henkilöitä kuvitukseen pitää tulla?"
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
175
Mainitsin tästä jo aiemmassa viestissäni: "Tiedän kyllä Gaimanin sanoneen, että näin on hyvä. Mutta jos niin on, minkähän takia Gaiman ei osannut sanoa piirtäjille jo sarjakuvaa tehdessään, millaisia henkilöitä kuvitukseen pitää tulla?"
Ehkä koska kyse ei olekaan siitä millaisia henkilöitä siellä _pitää_ olla vaan siitä millaisia siellä _voi_ olla? Mitä olit mieltä tuosta että Tom Ellis ei mitenkään vastaa sarjakuvien Luciferia mutta silti kaipasit juuri häntä sarjaan ihan vaan sillä perusteella että olisi mies?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 387
Sillä ei ihan oikeasti ole tämän tarinan kannalta _mitään väliä_ onko Luciferin näyttelijä mies, nainen vai joku muu. Jos asia häiritsee niin se häiritsee jostain sisäisestä syystä ja jokainen voi sitten itsekseen miettiä että mikä siinä itseä nyppii.
Sori vaan, mutra kyökkipsykologiset analyysisi eivät kiinnosta.

Kuulostaa jo melkein trollaukselta ulista ensin Tom Ellisin parransängestä, tummasta olemuksesta ja ei-davidbowiemaisesta ulkonäöstä, ja heti seuraavaksi puolustella Gwendoline Christien valintaa Luciferin rooliin. No, parransänki puuttuu ja hiuksetkin ovat vaaleat, joten roolitus on niiltä osin osunut oikeaan. Kiva juttu, jos juuri nuo ovat riittävät kriteerit.

En muuten ole nähnyt yhtään jaksoa Lucifer-sarjasta, joten en tiedä kuinka hyvin tai huonosti Ellis sopi rooliinsa. Mainitsin asiasta siksi, että ko. sarja on samaa DC-universumia ja siten kuvittelisin Sandmanin olevan osa samaa jatkumoa. Mutta voihan olla, ettei DC halua olla kuten MCU.

Pointtini on juuri tuossa jatkumossa: Tv-sarjan tekijät eivät ole keksineet tyhjästä Sandmania ja Sandmanin maailmaa tv-sarjaa varten. Kyseessä on olemassa olevien sarjakuvien adaptaatio tv-sarjaksi. Jos tv-sarja olisi kokonaan uusi teos ennennäkemättömine henkilöineen ja tapahtumineen, niin kenelläkään ei olisi nokan koputtamista roolituksen suhteen. (Tai no, varmaan joillakin olisi, kun nykymaailma on mikä on. Mutta minulla ei olisi.)

Itse asiassa Sandman-sarjakuvakaan ei ole pelkästään Gaimanin päästä syntynyt uusi luomus, vaan Gaimanin tulkintaa DC-universumin hahmoista. Siksi sarjakuvassakaan ei ole vaihdettu aiempien henkilöiden sukupuolta tai ihonväriä kokonaan muuksi. Henkilöiden käytöstä ja luonteenpiirteitä on tietysti muutettu, ja se on tiettyyn rajaan asti aivan OK, niin sarjakuvan kuin tv-sarjankin suhteen. Esim. tv-sarjassa Korinttilaisen homostelu ei haitannut yhtään. (Se mikä haittasi oli kehno CGI. Piirrettynä Korinttilainen näytti painajaiselta, näyteltynä taas ei, vaikka Boyd Holbrook vetikin roolinsa erittäin hyvin.)

Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että tv-sarjaan tehdyt muutokset eivät ole mitään sattumia, vaan ajattelevien ihmisten tietoisen toiminnan tulosta? Ei Gwendoline Christie tupsahtanut yllättäen kuvauspaikalle Luciferiksi, vaan tekijäkaartissa useampi henkilö teki harkitun päätöksen, että Luciferin näyttelijäksi valitaan nainen, vaikka sama Lucifer on ollut aina ennen mies. Minkä ihmeen takia katsojien pitäisi ajatella, että sukupuolen (tai ihonvärin) vaihdolla ei ole mitään väliä, kun sillä päivänselvästi on ollut suurikin väli sarjan tuottajille, käsikirjoittajille ja roolittajille?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 387
Minulla on aika vahva mielikuva, että Endlessit on Gaimanin omaa tuotantoa.
Saattaa hyvinkin olla, en ole niin perehtynyt DC:n maailmaan.

Josta tulikin mieleeni, että eipäs ihan kaikki tv-sarjaa varten tehdyt muutokset olekaan huononnuksia. Pidän ihan oikeana päätöstä jättää sarjakuvassa vilahtavat muut DC-supersankarit kokonaan pois. Esim. Furyn ja Silver Scarabin esiintyminen olisi vain sotkenut viimeisten jaksojen juonta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
175
Kuulostaa jo melkein trollaukselta ulista ensin Tom Ellisin parransängestä, tummasta olemuksesta ja ei-davidbowiemaisesta ulkonäöstä, ja heti seuraavaksi puolustella Gwendoline Christien valintaa Luciferin rooliin.
Mua vaan ihan aidosti kiinnostaa että se sukupuoli ja ihonvärikö on ainot tekijät jotka näyttelijällä pitää osua maaliin jotta se kelpaa eikä ole huononnus? Kun selvästikään kyse ei siis ole siitä että haluaisit että näyttelijä vastaa sarjakuvan esikuvaansa mahdollisimman pitkälle vaan ihan päinvastainen kelpaa ja olisi kelvannut tähänkin mukaan. Kunhan nyt vaan ois ollut mies. Kun tätä asiaa näin perkaa niin se kuulostaa oikeasti aika naurettavalta..

Edit. Tulkitsit minua myös väärin, en ulissut Ellisin olemuksesta koska se ei minua ikinä Luciferissa haitannut. Nostin asian esiin koska sinä itse toivoit että Ellis olisi voinut jatkaa roolissaan myös tässä ja ihmetytti tosiaan tuo että millä perusteella hän sitten on validi ja hyvä valinta rooliin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että tv-sarjaan tehdyt muutokset eivät ole mitään sattumia, vaan ajattelevien ihmisten tietoisen toiminnan tulosta? Ei Gwendoline Christie tupsahtanut yllättäen kuvauspaikalle Luciferiksi, vaan tekijäkaartissa useampi henkilö teki harkitun päätöksen, että Luciferin näyttelijäksi valitaan nainen, vaikka sama Lucifer on ollut aina ennen mies.
Liittyen Christien valintaan kohdassa 5:21

edit: ja omasta mielestä ei vetänyt ehkä parasta antiaan tässä sarjassa ja jotenkin puitteet setillä oli aika valjut IMO, joka jätti Helvetistä aika olemattoman kuvan. Harvoja paikkoja ko. sarjassa, jotka ei oikein vakuuttaneet mitenkään, ehkä budjetti loppu tmv. En Christien valintaa erityisemmin moittisi, koska puitteet vei pikkasen vaikuttavuutta siltä.
Nyt loppuun asti katsoneena, ihan helvetin hyvä sarja. Osa roolisuorituksista oli hieman valjuja vuorosanoihin nähden, jotka näin Gaimanin tuotantoa tuntemattomalle oli aika rautaista tavaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Lukemisen lisäksi pitäisi myös ymmärtää lukemansa. Mutta kiitos osallistumisesta.
Ymmärsin lukemani täysin, ja tein siitä selvät johtopäätökset, mutta niitä en todennäköisesti saa sanoin kuvailla kirjaimellisesti koska täällä on tiettyjä sääntöjä.

Saattaa hyvinkin olla, en ole niin perehtynyt DC:n maailmaan.
Katsomisen lisäksi pitäisi myös perehtyä katsomaansa tai kommentoimaansa, mutta saahan kaikkeen toki omia "mielipiteitään" ladella mistään mitään tietämättä. Ja samapa näihin on vastailla kun tietää mitä tulee takaisin kuitenkin. En kiitä osallistumisesta.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
115
The Sandman oli ihan ok se pari ensimmäistä jaksoa missä löyty Charles Dance. En ymmärrä mistä tuo 18v luokitus tulee kun juonen käänteet oli kuin jostain teineille suunatussa sarjassa eikä nyt mitää kauean järkyttävää materiaalia löytynyt ja itse sandman tuntuu olevan ihan tuhnu tyyppi. Ainekset oli mielenkiintosee sarjaan mutta täytyy tunnustaa että usea jakso tuntui ylipitkältä ja juonenkäänteet ei hirveän mielenkiintosia olleet. Muutama hyvä roolisuoritus väliin mahtui mutta ei tätä kyllä voi suositella katottavaksi.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 119
Katsoin kauden loppuun ja sarja ei osoittautunutkaan niin huonoksi kuin miltä puolivälissä näytti. Vaikka kokonaisuus jäikin aika keskinkertaiseksi, niin katson kyllä seuraavankin kauden, jos/kun sellainen tulee.

Suurin ongelma sarjassa on se, että kaikki käsikirjoituksen ja henkilöhahmojen muutokset alkuperäisistä tarinoista olivat huononnuksia. Lyhentäminen ja muut muutokset ovat kyllä ymmärrettäviä, kun eri medioista on kyse. Mutta ihmettelen, miksi kymmeneen jaksoon pitää ahtaa monta sarjakuvan tarinaa, jos niitä täytyy sitten pätkiä ja pilkkoa.

Enkä edelleenkään näe mitään hyötyä, miksi esim. Kuoleman pitää olla musta, Lucienin ja Luciferin naisia ja Intohimon transmikälie. Tiedän kyllä Gaimanin sanoneen, että näin on hyvä. Mutta jos niin on, minkähän takia Gaiman ei osannut sanoa piirtäjille jo sarjakuvaa tehdessään, millaisia henkilöitä kuvitukseen pitää tulla?

Alkuperäisessä sarjakuvassa on kyllä diversiteettiä aivan tarpeeksi. Mutta nyt kun Netflix vääntää sen tv-sarjaa varten 11:een, niin se näyttää päälleliimatulta Twitterin SJW-öyhöttäjien mielistelyltä. Sarja ei parane siitä millään tavalla.
Jokseenkin samaa mieltä, myös aiemmasta kommentistasi, että nelosjakso oli huono. Sen verran eri mieltä, että itse tykkäsin Desiresta. Onnistuneesti hahmo sisälsi molemmat sukupuolet, mikä oli itse asiassa jo sarjiksessakin. Ja kun Loputtomia on seitsemän, mikä on pariton luku...

Muutoksista ja woketuksesta noin muuten. En niistä täällä foorumilla yleensä pahemmin mainitse, vaikka ne silmiin usein pistävätkin, tätä nykyä varsinkin. Jos muutos toimii, en jaksa yleensä miettiä asiaa sen pahemmin. Jos taas ei toimi, niin herää kysymys, miksi muutos on pitänyt ylipäätään tehdä. Yleensä jos jotain muutetaan niin muutetaan parempaan suuntaan. Toki aina erilaiset realiteetit tulevat vastaan esimerkiksi näyttelijävalinnoissa, kuten vaikka että keillä on vapaata sloteissaan. Lisäksi kyseessä on toki myös mielipideasia ja kuten Harry Callahan totesi; ne ovat kuin persaukko, kaikilta löytyy sellainen. Tässä sarjassa osa muutoksista toimi (minulle), osa ei. Lucienne oli mielestäni hyvä ja Kuolema ok, joskaan ei ihan niin pirtsakka kuin hahmon itse olen mielessäni kuvitellut. Johanna Constantine taas ei toiminut mulle lainkaan, hahmo enemmän ärsytti. Luciferkaan ei ihan täysillä toiminut, se tosin voi mennä jakson huonon kässärin piikkiinkin. Hahmoon yhdistämäni ylpeys ei tullut esiin juuri lainkaan. Niin ja sitä Lucifer-sarjaa en jaksanut kuin yhden jakson juuri siitä syystä, että sarjan Lucifer ei vastannut mulle tätä Sandmanin Aamutähteä pätkääkään. Korinttilaisen näyttelijäkään ei mielestäni täysillä toiminut, en tosin pitänyt jäbästä jo Narcosin ekalla kaudellakaan. Näin esimerkkinä siitä, että aina ei voita etnisyysuskollisuudellakaan. Muutenkin meininkiä sarjassa on pehmennetty, onko se sitten hienovaraisuutta vai alemman ikärajan hakemista, mene ja tiedä.

Kokonaisuutena sarja jäi mulle hieman plussan puolelle, ja kyllä tätä enemmänkin voisi katsella. Huonot käsikirjoittajat laskivat pisteitä, toivottavasti parantavat jatkossa. Laskeskelin, että tätä tahtia voisi ainakin kolmeksi, ehkä neljäksi kaudeksi olla materiaalia jäljellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Pidin varsin paljon elokuvasta 10 Cloverfield Lane. Turhia en halua spoilata, asetelma on maanalainen huone, josta naispäähenkilö herää onnettomuuden jälkeen. Käänteitä riittää sopivasti ja elokuva piti otteessa ihan viimemetreille asti. IMDB: 7.2/10. Genert: Draama, kauhu, mysteeri. Lämmin suositus!

 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Pidin varsin paljon elokuvasta 10 Cloverfield Lane. Turhia en halua spoilata, asetelma on maanalainen huone, josta naispäähenkilö herää onnettomuuden jälkeen. Käänteitä riittää sopivasti ja elokuva piti otteessa ihan viimemetreille asti. IMDB: 7.2/10. Genert: Draama, kauhu, mysteeri. Lämmin suositus!

Minä katselin tämän joskus silloin kun tämä julkaistiin. Ihan ok pätkä, mutta silloin aikoinaan oli päällä hirveä markkinointitiimin muodostama hype, että kyseessä olisi hirviöspektaakkeli Cloverfieldin edeltäjä. Tuo jätti kokemuksen tästä leffasta osittain kylmäksi, kun eihän tässä ollut lopulta mitään todellista yhteyttä siihen nimen lisäksi. Tavallaan jopa häiritsi, kun koko ajan yritti pähkäillä että miten ihmeessä mikään liittyy Cloverfieldiin.

JJ Abrams, who produced this film, has described this film as not a direct sequel to Cloverfield, but as a "blood relative" to the original movie. 10 Cloverfield Lane appears to be related to Cloverfield in name only, perhaps as an homage or as part of an anthology film series. No creatures, either "Clover" or its parasites, from that movie, appear in this film, nor are the events of Cloverfield referenced. It's also not a prequel to the original movie, as Michelle's iPhone comes from after 2008, and Emmett's bus ticket has a date from after 2008. The only name reference to Cloverfield comes from the title, which the end of the movie reveals is Howard's address.

However, there are connections via the film's viral marketing. Howard appears as an employee of the month on the Tagruato "website", which is the parent company of Bold Futura, who owned the satellite that crashed into the sea and woke the Cloverfield monster up (the satellite can be seen crashing in the distance in the final scene in Cloverfield). In this movie, when Michelle enters the ventilation room, she finds an envelope from Bold Futura. Emmett also mentions that Howard worked for some big company that worked on "satellite stuff". It could be said that the Cloverfield incident was a distraction or test of Earth's defenses.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Minä katselin tämän joskus silloin kun tämä julkaistiin. Ihan ok pätkä, mutta silloin aikoinaan oli päällä hirveä markkinointitiimin muodostama hype, että kyseessä olisi hirviöspektaakkeli Cloverfieldin edeltäjä. Tuo jätti kokemuksen tästä leffasta osittain kylmäksi, kun eihän tässä ollut lopulta mitään todellista yhteyttä siihen nimen lisäksi. Tavallaan jopa häiritsi, kun koko ajan yritti pähkäillä että miten ihmeessä mikään liittyy Cloverfieldiin.
Ok, mulla ei ollut tuota taakkaa. Cloverfield Projectin katsoin joskus ja en tainnut hirveästi lämmetä. Mutta en (onneksi) ajatellut että nämä liittyisivät mitenkään toisiinsa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Devil in Ohio.

Erittäin, erittäin keskinkertainen. Ei mitään yllättävää, kaikki ennalta-arvattavaa huttua. Tämän keskinkertaisemmaksi on vaikea enää mennä. Pisteet näteistä näyttelijöistä. Siinäpä se sitten olikin.

4/10
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
6 jaksoa meni Edgerunneria putkeen, jos olisi ollut viikonloppu niin varmaan olisi tullut katsottua loppuun.
Vakiona tuli japaniksi mutta ei vaan ei tuntunut luontaiselle joten ääniraita oli laitettava englanniksi.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Edgerunners on kaunis paikoittain. Enkku dubi vaikuttaa luonnollisemmalta kun on enkku laulujakin taustalla.

edges.jpg
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
499
Jahas, Netflix on vissiin poistanut tuon mahdollisuuden ottaa Turkin kautta VPNllä.
Ei meinaan mene luottokorttitiedot läpi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Jahas, Netflix on vissiin poistanut tuon mahdollisuuden ottaa Turkin kautta VPNllä.
Ei meinaan mene luottokorttitiedot läpi
Turkista otettaessa ne luottokorttitiedot pitää olla siellä ennestään valmiina eli ainakin yksi kuukausi suomesta normaalihinnalla.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
499
Turkista otettaessa ne luottokorttitiedot pitää olla siellä ennestään valmiina eli ainakin yksi kuukausi suomesta normaalihinnalla.
Jep, mulla oli kolmisen vuotta tili, mutta nyt laitoin kesän ajaksi poikki.
Yritin ottaa tuota 4K versiota Turkista mutta kun yrittää aktivoida niin tulee että jotain meni vikaa tai että maksutiedoissa vikaa
 

Axu

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Kannattaa ostaa jostain Turkin netflixin lahjakortti ja aktivoida sillä VPN:llä Turkin kautta.
Ainakin itsellä toimi ja pari viikkoa sitten veloitti sen Turkin hinnan mukaisen summan omalta luottokortilta.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Katsoin Edgerunnersin. On todella kova! Suosittelen lämpimästi. Minä katsoin Japaniksi kun en ole vielä peliä pelannut. Sarjasta motivoituneena laitoin pelin asentumaan :tup:
Olisihan se ollut kiva, jos Davidille olisi ollut onnellinen loppu mutta toisaalta tämä loppu sopi teemaan todella hyvin. Jäi erittäin hyvin mieleen.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Katseleekos jengi täältä ns. muiden maiden Netflix-kirjastoja? Mikä mahtaa nykypäivänä olla simppelein/vaivattomin/halvin/tietoturvallisin tapa päästä muiden maiden kirjastoihin käsiksi?
Tehnyt sattuneesta syystä mieli jo pidemmän aikaa kattoa elokuva Downfall, mutta ei näin Suomessa löydy tutkittuani oikein mistään striimipalveluista mokomaa. Tänään huomasin, että löytyy näemmä Netflixistä, mutta ei ole vissiin tarjolla Suomessa. Vituttaa ihan saatanasti maksaa striimipalveluista kuukausimaksua, kun ei itse pysty katsomaan haluamaansa sisältöä, mikä palvelusta kuitenkin teknisesti löytyy.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Katseleekos jengi täältä ns. muiden maiden Netflix-kirjastoja? Mikä mahtaa nykypäivänä olla simppelein/vaivattomin/halvin/tietoturvallisin tapa päästä muiden maiden kirjastoihin käsiksi?
Tehnyt sattuneesta syystä mieli jo pidemmän aikaa kattoa elokuva Downfall, mutta ei näin Suomessa löydy tutkittuani oikein mistään striimipalveluista mokomaa. Tänään huomasin, että löytyy näemmä Netflixistä, mutta ei ole vissiin tarjolla Suomessa. Vituttaa ihan saatanasti maksaa striimipalveluista kuukausimaksua, kun ei itse pysty katsomaan haluamaansa sisältöä, mikä palvelusta kuitenkin teknisesti löytyy.
Ei tullut justwatch.comin kautta vastaa mitään muutakaan maata missä Downfall (Perikato) olisi katsottavissa Netflixin kautta. Ehkä se jossakin silti on, jos se sieltä löytyi mutta ei suostu täällä toistumaan.

Netflix on pyrkinyt melko aktiivisesti estämään tunnettujen VPN-palveluiden osoitesarjojen kautta tulevat yhteydet. Välillä voi jollakin palvelulla toimia ja toisinaan taas ei.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995


Tää oli kova. Mukavan hidastemponen verrattuna nyky adhd leffoihin/sarjoihin. Tykkäsin siitä ekan jakson painostavuudesta.

Jos jotain toivoisin lisää tälläsiin sarjoihin olis se gore ja kaikki sairaudet mitä Dahmer teki urheille. Toki ymmärrän, ettei sellasta haluta kuvata, mutta itse toivoisin näkeväni joskus mahdollisimman todellisuutta vastaavan kuvauksen aiheesta. Kokonaisuudessaan hyvä ja hyvin tehty minisarja.

9/10
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789


Tää oli kova. Mukavan hidastemponen verrattuna nyky adhd leffoihin/sarjoihin. Tykkäsin siitä ekan jakson painostavuudesta.

Jos jotain toivoisin lisää tälläsiin sarjoihin olis se gore ja kaikki sairaudet mitä Dahmer teki urheille. Toki ymmärrän, ettei sellasta haluta kuvata, mutta itse toivoisin näkeväni joskus mahdollisimman todellisuutta vastaavan kuvauksen aiheesta. Kokonaisuudessaan hyvä ja hyvin tehty minisarja.

9/10
Ihmettelin miksi Dahmerista oli tehty paljon vastenmielisemmän näköinen kuin hän oikeissa kuvissa näyttää olleen. Lisäksi jotenkin ihmeen kaupalla Netflix sai tähänkin leivottua kunnolla woke-elementtejä. Parissa viimeisessä jaksossa korostui.

7/10
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Ihmettelin miksi Dahmerista oli tehty paljon vastenmielisemmän näköinen kuin hän oikeissa kuvissa näyttää olleen. Lisäksi jotenkin ihmeen kaupalla Netflix sai tähänkin leivottua kunnolla woke-elementtejä. Parissa viimeisessä jaksossa korostui.

7/10
Joitain videoita katselin aiheesta ja niissä puhuttiin, ettei haluttu glorifioida sarjamurhaajaa ja ehkä se on syy siihen, että "oli tehty paljon vastenmielisemmän näköinen". Kuka tietää.
 
Viimeksi muokattu:

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Mitäs woke-elementtejä siellä oli? 9. jakso loppui äsken ja erinomainen sarja.
En minäkään nyt ihan tajunnut vaikka koko sarjan katsonut että oliko tässä jotain woketusta?

Lienee woketutkani on ei ole tarpeeksi herkkä. Pitänee hioa sitä vastaamaan näiden wokeltajien herkkyyttä :)
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Onko tämä oikea ketju käsitellä asiaa? Tuntuu että helposti tulee joku paimentamaan jos täällä aletaan asiasta vääntämään.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
652
Dahmer on erittäin hyvin ja huolella tehty hyytävä sarja. Ehdottomasti paras filmatisointi tästä aiheesta.
Evan Petersin suoritus todella uskottava ja etenkin kun nähnyt oikean Dahmerin haastatteluita niin roolisuoritus todella lähellä alkuperäistä.
Ei tossa mielestäni ollut wokea, sinänsä ei edes kiinnosta koko aihe mutta moni mainitsee näistä välillä ihan turhaan muuallakin:


Vai onko Dahmerin tapauksessa se, että keskitytään uhrien sekä heidän perheidensä kuvaamiseen sekä muuhun jälkipuintiin sitten muka wokea?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
161
Alkoi jo naurattamaan tämä Netflixin woketus Umbrella Academyn tuoreimmalla kaudella kun oikeassa elämässä transuna ulos tulleen Ellen Pagen roolihahmokin laitetaan vaihtamaan sukupuolta, vaikka tällä ei ole mitään tekemistä esim. alkuperäisten sarjakuvien kanssa.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Minusta jos arvioi jotain tuotantoa voi mainita woken ja sen miten se vaikutti omaan kokemukseen, mutta enempää sitä ei kannattane lähteä avaamaan koska sitten alkaa vänkääminen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Minusta jos arvioi jotain tuotantoa voi mainita woken ja sen miten se vaikutti omaan kokemukseen, mutta enempää sitä ei kannattane lähteä avaamaan koska sitten alkaa vänkääminen.
Toki tuo herättää keskustelua, kun tuo kokemus kovin subjektiivinen. Yllä olevassa esimerkissähän wokelletaan ihan kunnolla, kun vaaditaan, että näyttelijä ristiinpukeutuisi näytellessään, eikä hahmon sukupuoli vaihdu esiintyjän oman mukana. Noin niinkuin toiselta katsantakannalta. (sis. /s)

Ehkä asiaan auttaisi jos kertoisi mikä aiheuttaa näkemyksen, eikä kategoriset väittteet 'tässä woketetaan ihan kunnolla'.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Toki tuo herättää keskustelua, kun tuo kokemus kovin subjektiivinen. Yllä olevassa esimerkissähän wokelletaan ihan kunnolla, kun vaaditaan, että näyttelijä ristiinpukeutuisi näytellessään, eikä hahmon sukupuoli vaihdu esiintyjän oman mukana. Noin niinkuin toiselta katsantakannalta. (sis. /s)

Ehkä asiaan auttaisi jos kertoisi mikä aiheuttaa näkemyksen, eikä kategoriset väittteet 'tässä woketetaan ihan kunnolla'.
Sitten vaan kun kerrotaan se näkemys niin siitä alkaa se vänkääminen puolesta ja vastaan. Tämä näkyy aika monessa ketjussa, jossa käsitellään jotain yksittäistä sarjaa mikä on viime vuosien aikana tehty. Eikö tässä haluttu nyt kuitenkin välttää sitä keskustelua.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Hollywood voisit ottaa mallia edgerunnersista. Kukaan ei tuo esille woketusta siitä puhuttaessa, kun sarjan tekijät eivät yritä voittaa jotain kulttuurisotaa tai teinityttöjen poliittista hyväksyntää niiden viihdetuotoksella.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Dahmer oli tosi hyvä. Parissa päivässä hujahti sujuvasti. Näyttely hyvää ja hyytävää oli tunnelma. Karmeaa poliisitoimintaa ollut. Viimeisessä jaksossa oli tunnelmallisesti kuvattu Dahmeria ja toista sarjamurhaajaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom