- Liittynyt
- 10.01.2017
- Viestejä
- 676
Kävi kyllä mielessä että mikä Audissa on parempaa, kun vuosituhannen vaihteen C5 A6 jätti minut loskaisella mutkatiellä kuin seisomaan. Meinasin ajaa ulos kun kokeilin pysyä perässä Jos se oli Audi allroad quattro niin ehkä se selittää... Tienpito on maalla haastavaa, jonkinlainen loskakerros tuntuu olevan aina tiellä. Toinen paha on höttölumi penkalla, sinne kun joutuu väistämään (paikalliset ajavat keskellä tietä) niin lumipenkan ja ojan kutsu on vahva.
Itse olen ajanut kitkoilla vuodesta 2004, välillä on ollut liukasta mutta perille on aina päästy. Etuvetoisilla valoista pääsi yleensä lähtemään nasta-autoilijoita nopeammin, luistonesto ja kaasun järkevä annostelu auttaa. Nelivedolla ei ole vielä tullut sellaista vaikutelmaa että olisi (liian) liukasta, sen verran se tuo vakautta normaaliin etenemiseen. Toki muiden tielläliikkujien aivotukset pitää huomioida. Kotimatkalla on pitkä jyrkähkö alamäkiä, siinä kun edellä ajava hidastaa vauhdin alle viidenkympin ja itse tulee takaa kahdeksaakymppiä... Ohittaminen voi olla vaihtoehto.
Cupran minimivanne on käytännössä 18", 225 leveä kitka on kohtuullinen kompromissi ajettavuuden ja talvipidon välillä. Eilen kävin katsomassa Suzuki Vitaraa (emännälle), siinäkin oli 215 17" rengastus vakiona. Swiftiä tuli ajettu, siinä olisi hauska neliveto kaikille teille. Viskolla, ei löydy Haldexia.
Itse olen ajanut kitkoilla vuodesta 2004, välillä on ollut liukasta mutta perille on aina päästy. Etuvetoisilla valoista pääsi yleensä lähtemään nasta-autoilijoita nopeammin, luistonesto ja kaasun järkevä annostelu auttaa. Nelivedolla ei ole vielä tullut sellaista vaikutelmaa että olisi (liian) liukasta, sen verran se tuo vakautta normaaliin etenemiseen. Toki muiden tielläliikkujien aivotukset pitää huomioida. Kotimatkalla on pitkä jyrkähkö alamäkiä, siinä kun edellä ajava hidastaa vauhdin alle viidenkympin ja itse tulee takaa kahdeksaakymppiä... Ohittaminen voi olla vaihtoehto.
Cupran minimivanne on käytännössä 18", 225 leveä kitka on kohtuullinen kompromissi ajettavuuden ja talvipidon välillä. Eilen kävin katsomassa Suzuki Vitaraa (emännälle), siinäkin oli 215 17" rengastus vakiona. Swiftiä tuli ajettu, siinä olisi hauska neliveto kaikille teille. Viskolla, ei löydy Haldexia.