Eikö niissä ole lukittava tasauspyörästö ja talvirengaspakko varmaan vähän auttaa. Paripyörille varmasti välittyy sen verran vääntömomenttia, että renkaat sutaisevat helpostikin ja pienen sutimisen jälkeen lumi sulaa ja muuttuu jääksi renkaan alle, jolloin siitä mäestä tai risteyksestä ei enää lähdetäkään. Monen kuorkkikuskin mielestä kuulemma kuorma-autolla ei ole juuri liukkaampaa kuin henkilöautolla ja se riippuu ratin ja penkin välistä. Kärryhommat ovat toki erikseen, mäkiin pitää olla kunnolla vauhtia ja täysperällä on varmaan mukava peruutella liukas mäki alas.Tän talven mielenkiintosinta on ollut huomata, kuinka onneton tommonen 2-akselinen 14t Scania on. Jää kiinni semmosiin paikkoihin mistä mentäis jollain Nissan Micrallakin. Tietty kuorma päällä menee jo paremmin. 3-akselinen oli mukavampi, kun sai teliä nostamalla painoa vetarille ja isompi auto, niin oli sitä jo tyhjänäkin. Onneks tähän asti on lapiolla selvitty, ei oo tarvinnu hinurille soitella.
En ole itse ajanut raskasta kalustoa, mutta jonkin verran on tullut kuskeja jututettua.