My Summer Car

No johan on vekkuli vehje toi mopo, hitusen epävakaa :D Saisi tulla mahdollisuus tankata hätätilassa satsumaan tota 2T bensaa, tehot laskisi ja hirveä savu tulisi.
 
Voi vihhu :D pelailin nii koitin nousta kekmettii nii äijä pomppas pilviin :D laitan videon joskus tubee ja linkin tänne
 
Viimeksi muokattu:
Voi vihhu :DDDDDD pelailin nii koitin nousta kekmettii nii äijä pomppas pilviin :D laitam videon joskus tubee ja linkin tänne
Eikös ilmaan nouseminen ole "normaalia" ellei erityisen korkealle noussut?
 
Onkos tässä päivityksessä tullut joku juttu, että baarissa äijät vetelee läpsimisen SM-kisoja?
 
Novoiperkele... Ulkoa kuulu kolinaa ja sinne ku kurkkas nii satsuman kori kadonnu, en oo kerenny kasaamaan yhtää
 
Tuli eilen pelattua pitkästä aikaa ja vanha ongelma tuli koettua uudestaan: Satsuma alkaa esimerkiksi kauppaan ja takaisin -reissun yhteydessä aina paluumatkalla siinä hiekkatiellä ensin paukkumaan ja seos alkaa mennä itsestään rikkaammalle, kunnes tarpeeksi pitkään ajaessa moottori syttyy tuleen. :D Tuon pidempää lenkkiä ei pysty ajamaan, ihan sama kuinka rauhallisesti ajaisi. Ennen tuota seoksen rikastumista, auto toimii normaalisti (seos muistaakseni säädetty 15.3:een tai 15.4:ään - onko liian rikkaalla?) eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Eilen ehdin sammuttamaan moottorin ennen kuin syttyi tuleen, viilettyään toimi taas normaalisti. :confused:
 
Tuli eilen pelattua pitkästä aikaa ja vanha ongelma tuli koettua uudestaan: Satsuma alkaa esimerkiksi kauppaan ja takaisin -reissun yhteydessä aina paluumatkalla siinä hiekkatiellä ensin paukkumaan ja seos alkaa mennä itsestään rikkaammalle, kunnes tarpeeksi pitkään ajaessa moottori syttyy tuleen. :D Tuon pidempää lenkkiä ei pysty ajamaan, ihan sama kuinka rauhallisesti ajaisi. Ennen tuota seoksen rikastumista, auto toimii normaalisti (seos muistaakseni säädetty 15.3:een tai 15.4:ään - onko liian rikkaalla?) eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Eilen ehdin sammuttamaan moottorin ennen kuin syttyi tuleen, viilettyään toimi taas normaalisti. :confused:

14.7 tais olla optimaalisin.
 
Tuli eilen pelattua pitkästä aikaa ja vanha ongelma tuli koettua uudestaan: Satsuma alkaa esimerkiksi kauppaan ja takaisin -reissun yhteydessä aina paluumatkalla siinä hiekkatiellä ensin paukkumaan ja seos alkaa mennä itsestään rikkaammalle, kunnes tarpeeksi pitkään ajaessa moottori syttyy tuleen. :D Tuon pidempää lenkkiä ei pysty ajamaan, ihan sama kuinka rauhallisesti ajaisi. Ennen tuota seoksen rikastumista, auto toimii normaalisti (seos muistaakseni säädetty 15.3:een tai 15.4:ään - onko liian rikkaalla?) eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Eilen ehdin sammuttamaan moottorin ennen kuin syttyi tuleen, viilettyään toimi taas normaalisti. :confused:

Isompi numero-> laihemmalla (ilman suhde bensaan). Paras on kai in real life 14.7.
 
Tuli eilen pelattua pitkästä aikaa ja vanha ongelma tuli koettua uudestaan: Satsuma alkaa esimerkiksi kauppaan ja takaisin -reissun yhteydessä aina paluumatkalla siinä hiekkatiellä ensin paukkumaan ja seos alkaa mennä itsestään rikkaammalle, kunnes tarpeeksi pitkään ajaessa moottori syttyy tuleen. :D Tuon pidempää lenkkiä ei pysty ajamaan, ihan sama kuinka rauhallisesti ajaisi. Ennen tuota seoksen rikastumista, auto toimii normaalisti (seos muistaakseni säädetty 15.3:een tai 15.4:ään - onko liian rikkaalla?) eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Eilen ehdin sammuttamaan moottorin ennen kuin syttyi tuleen, viilettyään toimi taas normaalisti. :confused:

Jos ei seoksen säätö auttanut niin varmaan siellä on joku pultti löysällä. Ota seuraavalle reissulle kanisterit mukaan ja lisää nesteitä matkan aikana. Pääset ainakin kotia asti ja tiedät mikä siellä vuotaa:D 14.7 voi olla optimaalisin seos, mutta rikkaammalla voi saada isompia tehoja alemmille kierroksille. Ihtellä on 13.2 ollut käytössä.

E: Carburator voi jäädä herkästi löysälle.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä sama vika, kun Moksulla. Irrotin jäähdyttimen ja ruuvailin takasin kiinni eikä auttanut. Nesteet on täynnä keittämiseen asti. Kyselin tuolta pelin omasta Discordista apua, mutta ei oikein kukaan osannu auttaa. Tosiaan Teimolta paluumatkalla rupee keittämään.
 
Jos seos on pitkään liian laihalla iskee mäntäpistiäinen, jos moottori syttyy tuleen on joku imusarjan/pakosarjan pultti löysällä.

Myös moottoriöljy toimii jäähdyttäjänä eli alhainen öljytaso = overheat = seokset laihenee ja alkaa paukkumaan.
 
Käytin sitä editoria, ja sen mukaan jokunen olikin jäänyt löysälle. Pitää vielä kokeilla, miten auto käyttäytyy. :)
 
Nyt saa sen Teimon kaupan pihassa olevan amis-auton hinaukseen. Tänään laitoin sen loka-auton perään ja ajelin hiekkatietä pitkin (Fleetarin kautta) kotiin. Kovasti musiikki jumputti autosta mutta kyllä se matkalla sitten hiljeni kun muutaman kerran näytti pyörivän hinausköyden päässä oikein kunnolla.

Irroitin sitten auton viimeiselle matkalle junanradalle ja hyvinhän se lenteli kun juna tuli.
 
Semmonen kysymys että meneekö katsastuksesta lävitte jos innoissani viritin autoni fleetarilla, moottorin viritys, moottorin säätö ja auraus kulmien säätö nuo kaikki.
 
Semmonen kysymys että meneekö katsastuksesta lävitte jos innoissani viritin autoni fleetarilla, moottorin viritys, moottorin säätö ja auraus kulmien säätö nuo kaikki.
Menee läpi.

Näitä osia ei saa olla kiinni:
Steel exhaust pipe
Racing muffler
All wheel upgrades
Harness
Bucket seats
Long coil springs
Roll cage
 
Ainiin pystyykö fleetarin autoa tankkaamaan, ku sano että sillä voit ajella kotia, ja älä kovin paljon paina sitä kaasua jne.
 
.... Nyt mulle tuli joku puhelu minkä sähelsin kiinni koska luulin sen olevan puliukko, siellä oli kuiten fleetari ja se sano että haluisinko tienata 10pulloa viinaa sillä että tukin paskat jonkun lindelin kaupan etteen missäs tämä kyseinen kauppa on?
 
.... Nyt mulle tuli joku puhelu minkä sähelsin kiinni koska luulin sen olevan puliukko, siellä oli kuiten fleetari ja se sano että haluisinko tienata 10pulloa viinaa sillä että tukin paskat jonkun lindelin kaupan etteen missäs tämä kyseinen kauppa on?

Eikö ainoa vaihtoehto ole Teimon Kauppa?
 
.... Nyt mulle tuli joku puhelu minkä sähelsin kiinni koska luulin sen olevan puliukko, siellä oli kuiten fleetari ja se sano että haluisinko tienata 10pulloa viinaa sillä että tukin paskat jonkun lindelin kaupan etteen missäs tämä kyseinen kauppa on?
Katsastusasema on ainakin nimeltään Katsastus Rindell Oy, eli voisi tarkoittaa sitä. Löytyy melkein Teimon kaupan vierestä.
 
Joku rinkelilindell se oli kun suomensin lähimuistista, niin en kaikkia muista.
Juu pyysi tyhjentämään paskaauton säiliön rindellin katsastusaseman oven eteen



edit.

tulipa tuossa testattua miten satsuma käyttäytyy ilman taka iskareita..
ja lopuksi miten käyttäytyy ilman iskareita ja jousia.. vielä kun edestä saisi jouset pois niin tulisi kelpo rät-luuk lowrider.

3F17FB5467C18E91266115957499E04B43471B46
 
Viimeksi muokattu:
Ihan yllätyin kun pyörii yli 5v vanhalla melko tehottomalla läppärillä. Toki huonoilla asetuksilla mutta silti ihan pelattava. Luulin, että tää ois tosi raskas peli.
 
Ihan yllätyin kun pyörii yli 5v vanhalla melko tehottomalla läppärillä. Toki huonoilla asetuksilla mutta silti ihan pelattava. Luulin, että tää ois tosi raskas peli.
Joo tosin mullaki aika tehoton läppäri 2.2ghz prossul ja intengroidulla näytönohjaimella, fps 2-20. Kyllä sitten on makiaa ku viikon päästä kokkoon ekan kunnon pelikoneen.
 
tulipa tuossa testattua miten satsuma käyttäytyy ilman taka iskareita..
ja lopuksi miten käyttäytyy ilman iskareita ja jousia.. vielä kun edestä saisi jouset pois niin tulisi kelpo rät-luuk lowrider.

3F17FB5467C18E91266115957499E04B43471B46

Täällä on ollut käynnissä vähän samantyyliset testit. Ihan hyvin tuo satsuma kulkee vaikka alustasta ottaa muutaman tärkeä pultin pois :vihellys:

 
Tässä kun aikasemmin sanoin auton keittämisestä niin syy selvisi. Kiristelin pultteja ja löysinkin muutaman löystyneen. Nämä korjasin, mutta auto keitti edelleen vähän matkan ajon jälkeen. Pysähdyin tienvarteen ihmettelemään konehuonetta, vaikka ennen otin "Quit without saving". "Fan belt" oli menny poikki. Moottori siis toimi, mutta vesipumppu ei pyörinyt ja auto lämpeni. Kävelin Teimolle ostamaan uuden fan beltin ja laitoin auton käyntiin. 10 sekunnissa lämmöt palasivat ja ajelin kotia kohden lähemmäksi rajoitinta vasten ilman huolia. Fan Belt oli siis paikoillaan lähtiessä, mutta tietyn ajon jälkeen ilmeisemmin katkesi liiallisen kireyden takia. Latasin aina saven uusiksi, kun auto keitti, joten en tullut tälläistä huomanneeksi.

No auto kääntyi katolleen kotimatkalla, mutta siis kannattaa katsoa vähän sinne konehuoneeseen ennen kun epäilee sen kummempia vikoja :D.
 
Miten se tuon satsuman paukkuminen, mistä se johtuu ja miten sen voi estää?

Paukkuuko Satsuma aina vai vaan silloin kuin lämmöt huomattavasti yli puolen välin ? Seokset ovat liian korkealla, jos paukkuu normaalilämmöissä. Rullaa seosruuvia hiiren rullalla alaspäin seoksen laihentamiseksi. Jos omistat seosmittarin, sillä pitäisi tähdätä siihen 14-15 väliin. Jos taas rupeaa vain paukkumaan kovan ajon jälkeen kun lämmöt korkealla, anna koneen vähän jäähtyä niin pitäisi paukkuminen loppua jos säädöt siis ovat muuten oikein. Jos et ole vielä hankkinut "viri" jäähdytintä, se auttaa Satsuman jäähdyttämiseen.
 
Milläs mää ton hiacen saan ojasta? Tyhmänä lähin mopolla kolaripaikoille, enkä traktorilla. Pitääkö nyt sit mennä takasi himaa välissä...
 
Milläs mää ton hiacen saan ojasta? Tyhmänä lähin mopolla kolaripaikoille, enkä traktorilla. Pitääkö nyt sit mennä takasi himaa välissä...
Tavaratilasta työntämällä ainakin joskus onnistui, ja jos on kaljakoria mukana, niin sepäs vasta tehokas autonkääntäjä onkin :p
 
Mitenkäs tähän saa xbone controllerin? Haluttais sohvalta pelata.. Kaikki muut sain laitettua, mutta en keksinyt, miten hiiren sais oikeeseen tattiin..

Edit. löysinkin jo, että ennen pelin käynnistämistä niitä saa muokattua..
 
Tässä kun aikasemmin sanoin auton keittämisestä niin syy selvisi. Kiristelin pultteja ja löysinkin muutaman löystyneen. Nämä korjasin, mutta auto keitti edelleen vähän matkan ajon jälkeen. Pysähdyin tienvarteen ihmettelemään konehuonetta, vaikka ennen otin "Quit without saving". "Fan belt" oli menny poikki. Moottori siis toimi, mutta vesipumppu ei pyörinyt ja auto lämpeni. Kävelin Teimolle ostamaan uuden fan beltin ja laitoin auton käyntiin. 10 sekunnissa lämmöt palasivat ja ajelin kotia kohden lähemmäksi rajoitinta vasten ilman huolia. Fan Belt oli siis paikoillaan lähtiessä, mutta tietyn ajon jälkeen ilmeisemmin katkesi liiallisen kireyden takia. Latasin aina saven uusiksi, kun auto keitti, joten en tullut tälläistä huomanneeksi.

No auto kääntyi katolleen kotimatkalla, mutta siis kannattaa katsoa vähän sinne konehuoneeseen ennen kun epäilee sen kummempia vikoja :D.

Tämän huomasin omasta Satsumastani, tuli kerrankin katsottua konepellin alle ja sieltä puuttui tuo hihna. :D
 
Milläköhän nimellä mahtaa traktorin peräkärry löytyä msceditorista? Ajoin koko yhdistelmän joskus järveen, sain itse kekmetin kyllä teleportattua takaisin kotiin mutta kärryä ei näy.
 
Milläköhän nimellä mahtaa traktorin peräkärry löytyä msceditorista? Ajoin koko yhdistelmän joskus järveen, sain itse kekmetin kyllä teleportattua takaisin kotiin mutta kärryä ei näy.
Itsekin sitä pitkään etsin msceditorissa. Nimi taisi olla flatbed tai jotain sinne päin.
 
Mietin että tupakkihan tästä pelistä puuttuu.. :D Ja voiko tässä muuten kuolla nälkään? Ruokaa ei oo missään ja kaupalle ei jaksais lähtee ajelee..
 
Fleetari vei yöllä Satsuman tallista kun nukuin. Satsuma oli katollaan suolammikossa ja autosta puuttuu ainakin konepelti ja kuskin ovi.

Osaako kukaan sanoa mistähän ne osat löytyisi kun eivät ole siellä suolla eivätkä kaatopaikalla.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kaikkien halukkaiden mahdollista ladata "Experimental Test Branch" -versio. Lisätietoa Steam foorumilla.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 786
Viestejä
4 499 043
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom