Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Self-Destructing Cookies lopettaa toimintansa reilun kuukauden kuluttua tulevassa versiossa 57, joten kannattaa ennen sitä alkaa katsella vaihtoehtoa. Cookie AutoDelete on käsittääkseni aika suosittu vaihtoehto, mutta ainakaan minulle se ei toiminut juuri ollenkaan enkä jaksanut lähteä taas profiilintyhjennystalkoisiin.Kappas vain nythän se päivittyi 64 bittiseen. 56.0.1
En ainakaan vielä huomannut mitään vikaa. NoScript, uBlock Origin ja Self Destructing Cookies näyttäisi myös toimivan.
Self-Destructing Cookies lopettaa toimintansa reilun kuukauden kuluttua tulevassa versiossa 57, joten kannattaa ennen sitä alkaa katsella vaihtoehtoa. Cookie AutoDelete on käsittääkseni aika suosittu vaihtoehto, mutta ainakaan minulle se ei toiminut juuri ollenkaan enkä jaksanut lähteä taas profiilintyhjennystalkoisiin.
Äkkiäkös tuon Cookie AutoDeletenkin kokeilee. Kyllä se monilla toimii, joten ehkä sinullakin. Ja siis ylipäänsä iso osa lisäosista hajoaa version 57 myötä, koska Mozilla vaihtaa lisäosarajapinnan eivätkä kaikki vanhat lisäosat ole edes mahdollisia uudella rajapinnalla. Osa muutetaan käyttämään uutta rajapintaa muttei kaikkia.Voi persuus. Jos joku tietää paremman niin sanokoon. Flashin keksejä taitaa CCleanerkin kyllä poistella.
Minua vaivaa sama ongelma. Lisäosa poistaa evästeitä vain "ajoittain", mutta kun suljen selaimen kaikki evästeet ovat aina hävinneet. Olen lisännyt osoitteita whitelist-listalle ja Firefox on asetettu säilyttämään evästeet asetuksissa (about:preferences#privacy). Olen asentanut uudelleen pariinkin kertaan, mutta Firefoxin profiilia en ole vielä ehtinyt palauttaa. Otin väliaikaisesti pois käytöstä ja asetin Firefoxin poistamaan kaikki keksit selaimen suljettaessa.Self-Destructing Cookies lopettaa toimintansa reilun kuukauden kuluttua tulevassa versiossa 57, joten kannattaa ennen sitä alkaa katsella vaihtoehtoa. Cookie AutoDelete on käsittääkseni aika suosittu vaihtoehto, mutta ainakaan minulle se ei toiminut juuri ollenkaan enkä jaksanut lähteä taas profiilintyhjennystalkoisiin.
Erikoiselle kuulostaa kieltämättä. Googlailin itse Cookie AutoDeleten kanssa, mikä mahtaa olla vikana, ja jotain neuvoja löytyi (luullakseni juurikin GitHubin Issues-osiosta), mutta ne olivat vähän epämääräisen ja oudon kuuloisia, ja kuulosti sille, että muut lisäosat tai jopa Self-Destructing Cookiesin jälkeensä jättämät tiedostot saattavat häiritä Cookie AutoDeleten toimintaa. En jaksanut sitten lähteä etsimään vikaa vaan päätin jättää koko homman sikseen ja odottaa, josko version 57 ollessa ajankohtainen alkaisi vihdoin löytyä jotain vähän kypsemmässä kehitysvaiheessa olevaa saman asian ajavaa lisäosaa. Keksien automaattinen poistaminen nyt ei varsinaisesti ole kovin kriittistä puuhaa, joten tokkopa muutama kuukausi kovin pahaa tekee.Minua vaivaa sama ongelma. Lisäosa poistaa evästeitä vain "ajoittain", mutta kun suljen selaimen kaikki evästeet ovat aina hävinneet. Olen lisännyt osoitteita whitelist-listalle ja Firefox on asetettu säilyttämään evästeet asetuksissa (about:preferences#privacy). Olen asentanut uudelleen pariinkin kertaan, mutta Firefoxin profiilia en ole vielä ehtinyt palauttaa. Otin väliaikaisesti pois käytöstä ja asetin Firefoxin poistamaan kaikki keksit selaimen suljettaessa.
Yllättäen en ole löytänyt Github-sivulla "issueta", vaikka olen nähnyt useita viestejä saman ongelman kanssa painivilta. Self-Destructing Cookies oli äärimmäisen helppokäyttöinen ja minimalistinen - Cookie AutoDeleten kehittäjä käyttää sekavia termejä ja oletusasetukset ovat omituiset, kun esimerkiksi oletuksena evästeitä ei poisteta ja tuki subdomaineille täytyy ottaa itse käyttöön.
- Users of 32-bit Firefox on 64-bit Windows are migrated to 64-bit Firefox for increased stability and security.
Eli jatkossa asennuspaketiksi kannattaa valita 64 suoraan.
Mitäs ongelmia tuo on aiheuttanut, jotenkin en millään usko etteikö olisi asian laita noin. Lisäosat ym.
Ei taida onnistua ainakaan 57:ssa mitenkään. Olin joku päivä aiemmin törmännyt userChrome.css-tiedostoon, jota muokkaamalla voi muuttaa Firefoxin ulkoasua. Etsin ja kokeilin erilaisia CSS-valitsimia, mutta mikään niistä ei tuntunut vaikuttavan scrollbareihin, ei edes *-valitsin.Onko tähän liukukytkimeen mitää mahdollisuutta säätää jotain tummepaa, ei millään meinaa erottaa missä kothaa mennään.
scrollbar slider {
background-color: black;
}
Onko kellään muulla kadonnut noscriptin se nappula johonki? Ei löydy mistään. Edes tuolta palkkien muokkaus valikosta.
Näyttäisi olevan päällä mutta ei nappia missään.
Asenna uudestaan. Kasilla onnistui noin. Kympillä piti pelleillä enemmänkin.
Jotain ongelmaahan tuossa oli kuten virallisilla sivuillakin mainittiin.
Poistin tuon 32-bittisen onnistuneesti. Tosin sen jälkeen tämä jäljelle jäänyt 64-bittinen Firefox ehdotti refreshaustaMuistaa, profiili on eri paikassa.
Minulla oli kolmessa eri koneessa 32-bittinen versio 56.0, joka kahdessa koneistani helposti päivittyi Help -> About Firefoxin kautta klikkaamalla 64-bittiseksi versioksi 56.0.1. Tässä yhdessä koneessa se ei päivittynyt koska väitti olevansa koko ajan up to date.Ei ole itselläkään 56.0 päivittynyt tuohon 56.0.1, veikkaan että tuo päivitys tuli automaattisesti vain kaikille jotka siirrettiin 32-bit Firefoxista 64-bittiseen.
8GB loppuu nykyään paljon helpommin kuin ennen, mm. sisäinen PDF-viewer napsauttaa helposti muistin täyteen (nightly versio käytössä).Paljonko teillä Firefox käyttää muistia?
Paljonko teillä Firefox käyttää muistia? Työkoneessa (10-kannettava) minulla vie 1,1:stä 1,5:een gigaan... ihmettelin kun tuntuu hiukan jumittelevan ja kurkistin task manageriin. Tällä hetkellä näyttää olevan versio 56.0.1 käytössä.
8GB loppuu nykyään paljon helpommin kuin ennen, mm. sisäinen PDF-viewer napsauttaa helposti muistin täyteen (nightly versio käytössä).
Menee luultavasti se muisti vanhojen sivujen muistamiseen yms. Ei siinä noin isoja muistivuotoja ole.Paljonko teillä Firefox käyttää muistia? Työkoneessa (10-kannettava) minulla vie 1,1:stä 1,5:een gigaan... ihmettelin kun tuntuu hiukan jumittelevan ja kurkistin task manageriin. Tällä hetkellä näyttää olevan versio 56.0.1 käytössä.
Edit. Käynnistin Firefoxin uudestaan ja aluksi näyttää vievän semmoista vähän päälle 200 megaa. Pitääkin mielenkiinnosta seurailla missä vaiheessa muistin kulutus karkaa taivaisiin.
En käyttänyt kuin yhden kerran uuden profiilin jälkeen...Miksi käytät sisäistä PDF:ää. SumatraPDF eikä ongelmia.
Prosessejako tarkoitat?Näköjään 5-säiettä nyt käytössä ja 2715,4Mt 1.4% suorintintehoa. 1-säikeistä näköjään Daemon tools shell extension mutta ei vie kuin 2Mt.
Prosessejako tarkoitat?
8GB riittää satoihin välilehtiin, kunhan ei ole paljon korkean resoluution kuvia. Kun muisti alkaa täyttyä, tyhjenee joidenkin välilehtien sisältö ja ne latautuvat uudelleen vasta, kun välilehden aktivoi.Onko Firefox hyvä selain jos pitää usein monta välilehteä auki ja muistia on "vain" 8GB?
Pöytäkoneella ainakin jos on youtube välilehtiä auki niin chromen kanssa kone menee ihan jumiin.8GB riittää satoihin välilehtiin, kunhan ei ole paljon korkean resoluution kuvia. Kun muisti alkaa täyttyä, tyhjenee joidenkin välilehtien sisältö ja ne latautuvat uudelleen vasta, kun välilehden aktivoi.
Kokeile sekä rautakiihdytyksen kanssa että ilman, kumpi toimii paremmin.Luin että lastpass on julkaissut betan quantum laajennoksesta joten asensin sen mutta huomasin yhden puutteen firefoxista jonka olin unohtanut, ainakaan Surfacella kahden sormen zoomaus on hirveän töksyvä ei tähän olisi korjausta?
En kyllä saanut yhtään mainosta näkyviin arviolta 10-20 videon testauksella FF-versiolla 56 ja uusimmalla uBlock Origin -versiolla.UBlock ei tällähetkellä blokkaa Youtubessa mainoksia.
Voisi olla joku väärin toimiva lisäpalikka. Suurin osa Firefoxin ongelmista tulee käsittääkseni kehnosti koodatuista lisäosista eli ihan mitä tahansa ei kannata asentaa.Ongelma Firefoxissa ajoittain cpu load 100% kaikilla coreilla.Eli siis coret juuttuvat 100% käytölle ja Firefox tarvitsee uudelleenkäynnistyksen.
Kokeilin Firefox quantumia ja siinä oli paljon tätä ongelmaa.
Päivitin taaksepäin versioon 56.0.2 ja sama juttu jatkuu.
Onko muilla ollut samanlaista käyttäytymistä?
Samaa vikaa täälläkin kotikoneella, mutta duunissa blokkaa kaiken. (56 versio siis käytössä)Osassa videoista blokkaa mainokset ja osassa ei. 56.0.2 versio itellä ja päivittelin lisäosat myös sekä niiden listat. Täytyy viel testailla ja kattella.