Mopokuumetta

Onneks toi ei tallissa rahaa pyydä, sen mitä vakiolla ajanu niin toi on huomattavasti helpompi ajaa kun on voimaa huomattavasti enemmän ja 6vaihde taas mukava matka ajossa=saa kierrokset alemmas ja kulutusta sitä myötä pienemmäks. tänä kesänä heitetty yks +1000km v-loppu reissukin.
Juu, ei vanhempia pyöriä vakiona jaksa kauaa katella, vaan pakko vähän modernisoida ja parannella.

Juu, ei vanhempia pyöriä vakiona jaksa kauaa katella, vaan pakko vähän modernisoida ja parannella.
Juurikin näin, eikä mee parkkipaikalla sekasin muiden kanssa. ja toi on tosiaan evo koneella niin ei oo twincamin tai uudempien ongelmia. perus huolloilla kestää isältä pojalle jos on järki päässä. ja tosiaan listasta unohtu mainita että nokka akselikin on vaihdettu aika paljon raikkaampaan=huomaa kyllä kun on alueella.

Tuntuis olevan pirun hankalaa hinnoitella enemmän rakenneltu/viritetty pyörä nykyään, mitähän tämmösella tekniikalla olevan H-D hinnaks kehtaisi laittaa?.

96cid stroukeri
S&S kannet
S&S super e kaasari
Ultima 6v vaihdelaatikko
Thuderheader 2-1 putkisto
16" fat apehanger
Strechi tankki
Bullet vilkut edessä ja takana
Pikakiinniteinen korkea sissybar
Lepera satula
Rsd tupit
Motogadget Digimittaristo
Fatboy vanteet
Sivulaukut+tarakalle sopiva laukku
Hieno pyörä! Kannattaa myös miettiä, jos myy niin saako samaan rahaan tilalle yhtä miellyttävää.

Viritykset harvoin nostavat arvoa, mutta voivat jouduttaa/hidastaa myymistä. Arvoa voi nostaa, jos on antaa vakio-osat mukaan, ja ostaja on itsekkin roplaaja. Itse olen joskus myynyt vakio/viriosia käytettynä ja siten tullut tehtyä ihan hyviä kauppoja. Ergonomia- ja tyyliasiat sitten jakaa enemmänkin mielipiteitä. Kaikki eivät tykkää ajaa ns. kainalonkuivattajilla, jolloin matalampi tanko saattaa houkuttaa enemmän ostajia, sekä rautaristi saattaa karkottaa joitain.

Hieno pyörä! Kannattaa myös miettiä, jos myy niin saako samaan rahaan tilalle yhtä miellyttävää.

Viritykset harvoin nostavat arvoa, mutta voivat jouduttaa/hidastaa myymistä. Arvoa voi nostaa, jos on antaa vakio-osat mukaan, ja ostaja on itsekkin roplaaja. Itse olen joskus myynyt vakio/viriosia käytettynä ja siten tullut tehtyä ihan hyviä kauppoja. Ergonomia- ja tyyliasiat sitten jakaa enemmänkin mielipiteitä. Kaikki eivät tykkää ajaa ns. kainalonkuivattajilla, jolloin matalampi tanko saattaa houkuttaa enemmän ostajia, sekä rautaristi saattaa karkottaa joitain.
Toi oli ainoo mikä herätti omistamisen haluja omassa hinta luokassa kun prätkää ettin. omakotitalon osto vaan mielessä pyöriny niin sillä vaan miettiny myyntiä, mut tosiaan ei ole pakko myydä. 3-4v jo ollu ja joka kevät vaihdettu öljyt joka nurkkaan yms perus tarkistukset/huollot tehty. Itse asiassa toi tanko antaa paljon ryhdikkäämmän ajoasennon kun vakio tanko, ei oo selkä notkollaan/kaarella ja sitä myöten kipeydy. ittekkin mietin tangon vaihtoa, mutta kun tohon tottu niin itse asissa todella hyvä ajoasento. tänä kesänä ajanu jo noin 4tkm yks +1000km v-loppu reissu ja muutenkin ympäriinsä.

Pyörästä peukku, ei mikään perus Honda tms. mitä on parkkipaikat täynnä.
2015 vuoden Monster 821 siis kyseessä, jäi tuosta aiemmasta viestistä.
Viime kesänä näihin aikoihin kun tää ilmaantui nettimotoon niin piti mennä samantien kojottamaan. Matkaanhan se sitten parin tunnin harkinnan jälkeen lähti eikä oo päivääkään harmittanut. Tykkään isosti. Ainoa asia, mikä aiheuttaa vähä karheutta on tuo TFT-näyttö. Mun luolamiesaivot haluais viisareita :btooth:
Edellinen omistaja on tosiaan vaihdellut osia sinnetänne, talvella sitten tuli iso pahvilaatikollinen orkkisosia ja muuta tilpehööriä RM Heinolta.

Tuusmotorin huollolle suositus minulta. Pyörä maanantaina illasta heille, sijaispyörä alle ja huolletun pyörän nouto keskiviikkoaamuna. Espoon Heinolla kuulosti olevan vaikeaa, enemmän aikaa vievää, puolet kalliimpaa eikä sijaispyörästä voitu ees neuvotella.

Ihan sama kuin autoissa. Hyvin harvoin viritellystä saa yhtään lisää vs vakio. Poikkeuksia on aina, esim virittely joka parantaa kestävyyttä, on muuten ns. mallin "vakiojuttuja" jotka kannattaa tehdä ja siinä samalla tulee vähän lisätehoa otettua (dieseleiden saastelaitteet, Saab E85 muutokset, joissain autoissa joku yleisesti hyväksi tunnettu virisofta, alustan joku heikko kohta joka helppo korjata aftermarket "viriosalla" jne. Prätkissä sanoisin että lyhyellä kokemuksella ne pari juttua mistä voi saada jotain on tail tuck, kahvanlämmittimet ja jotain pieniä muutoksia kuten USB virtapiuhat tms.
Mikä on tail tuck. Googlen mukaan liittyy joogaamiseen tai koiriin :(

Nyt joutu bandiitti telakalle kesän ensimmäisen kerran. Etupyörän laakeri antautu ja pa paineet katosi. Syylliseksi jälkimmäiseen paljastui polttoainehanan paska tiiviste.
20250723_202924.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
282 724
Jäsenet
78 459
Uusin jäsen
akumäkinen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom