No jos tallia ei ole, niin en suosittele kyllä mitään hommaa, mutta perus stefan vaihto on muutama pultti auki ja takas kiinni homma ja netti on täynnä videoita.
Mutta se, 500€ tuosta hommasta on ihan kusetusta.
Ymmärrän, että jos on joku muoviluoti Upside-Down keulalla, missä iskarin säätöjä joka suuntaan, niin parempi jättää ammattilaisille, noissa voi olla koviakin paineita tietyissä paikoissa.
Täällä talli olisi ollut vajaan tunnin ajomatkan päässä. Ei ollut vaan varmuutta, että olisiko ollut heti suoraan sopivia työkaluja. Nyt siis kävin erikseen ostamassa E16 torxin jarruihin ja myös 35mm koolle sopivan ison jakoavaimen. J kotoa suoraan lyhyt matka kauppaan. Jakoavainkin on kyllä jossain muutenkin jo, mutta hukkasin sen autotalliin.
Eli se pieni moottoripyörälle hyvin sopiva tallikin on, mutta täytyisi ensin ehtiä tyhjentää turhasta sinne kertyneestä roinasta.
Mutta nyt jo kesäisellä säällä oli minusta mukava ruuvailla ihan taivasalla, kun ei satanutkaan ja oli lämmintä. V-Rodissa on aika tukeva seisontatuki, niin sain laattojen päällä tunkattua etukulmasta keulan ylös. Eli laattaa oli nyt ainakin sen seisontatuen alla, että ei vaan mopo kaadu. Taisi olla vähän vajaa kaksi päivää korjauksessa, kun illalla aloitin ja seuraavana päivänä oli kasassa.
Myyjä oli laskenut, että 3 tuntia aika maksimissaan olisi ollut koko homma.
Toki vaihtoehtona purkaa tolpat pois ja viedä huoltoon, niin ei olisi tarvinnut tässä tapauksessa 500€ maksaa. Mutta nyt tolpat siis sai olla paikallaan pyörässä kiinni. Toki sitten pyörä olisi ollut kauemmin levällään, koska eihän sinne huoltoon heti olisi saanut aikaa, vaan ehkä vasta viikon päästä.
Nyt on jarrulevyt ainakin puhdistettu "pesuaineella". Ainakin toinen levy siis ehti vähän likaantua keulaöljystä. Voikohan muuten jarrupalat mennä pilalle öljystä? Varmaan ne hioutuu käytössä taas uudenveroisiksi?
Nyt hieman vieroitusoireita, kun en ole kotona ja ei pysty ajamaan

Eilen tultiin ja luultavasti maanantaina vasta ehtii ajamaan, paha
Eikä ole niin suuremmin väliä mikä kaksipyöräinen peli (mopo), mutta silti ajaminen kiinnostaa liikaa.