Mopokuumetta

Onko tuommoiset peilit pelkästään sen takia asennettu ettei tule sanomista, vai onko oikeasti käyttökelpoisia?
Kaverin pyörässä oli vastaava ja peilistä näki pelkästään, jos katsoi suoraan alaspäin, siirti koko kroppaa toiselle perskankulle ja nosti kyynärpään tieltä pois. :tup:

Onko tuommoiset peilit pelkästään sen takia asennettu ettei tule sanomista, vai onko oikeasti käyttökelpoisia?
Kaverin pyörässä oli vastaava ja peilistä näki pelkästään, jos katsoi suoraan alaspäin, siirti koko kroppaa toiselle perskankulle ja nosti kyynärpään tieltä pois. :tup:
Mulla oli gixerissä vastaavanlaiset tangonpääpeilit ja oli kyllä yhtä tyhjän kanssa. Ymmärrän, että alkuperäiset peilit eivät sovi varsinkaan jonkun kyykkypyörän lookkiin, mutta ajaessa ollaan muutenkin niin haavoittuvia, että itse tykkään nähdä ympäristöä mahdollisimman paljon, jotta voi välttää edes jotkut tilanteet.

Vespoissakin porukka asentelee noita pieniä huonoja peilejä. Itse teen päinvastoin: haluan vaihtaa tehtaan huononnetut takaisin muutaman vuoden vanhempiin parempiin ;-) Kevytharmitus että tekivät kaksi ansaa: vaihtoivat kierrekoon, ja: -suunnan ;-D
Peileillä ei tee kyllä yhtään mitään moottoripyörässä. Itse en ainakaan luota siihen, vaan aina katson. Omassakin vain yksi peili ja sekin sen takia, että en turhaa sakkoa saa.

Kyllä itse ainakin liikennevaloissa/risteyksissä odotellessa katson erityisellä tarkkuudella nimenomaan peilistä, että jarruttaako taakse ilmestyvä auto vai pitääkö itse kiihdyttää alta pois.

Kyllä nimenomaan liikenteen seassa tulee vilkuiltua peileihin, että mitä siellä takana tapahtuu. Kaistanvaihoissa yms. toki aina kääntyy pää.

Onkos muuten michelin road 5 (tai 6) vielä ihan järkivalinta? Nykyiset rupeaa olemaan vaihtokunnossa ja näihin ollut kyllä tyytyväinen.

Peileillä ei tee kyllä yhtään mitään moottoripyörässä. Itse en ainakaan luota siihen, vaan aina katson. Omassakin vain yksi peili ja sekin sen takia, että en turhaa sakkoa saa.
?? Jos kääntelisin päätäni jatkuvasti, se olisi aina pois eteenpäinkatsomisesta, ja johan kypäräkin on tiellä moisessa sirkushommassa!
Jos sinulla olisi kunnon peili, ehkä pitäisitkin siitä? Nyt sinulla on jokin lilliputtinen tärisevä, ja tosiaan: vääristävä muotirutku? Joka vielä sijoitettuna niin että helpompi kääntää päätä 120 astetta?
Varmaan ne auton peilit on yhtä turhia, ne nimittäin ei ole yhtään sen parempia kuin kunnon peili missä tahansa laitteessa...

Molempi parempi niin ei ole kuin pöllö puussa. Peileillä pysyy tilanteen tasalla ja ennen mitään radikaaleja liikkeitä (kaistanvaihdot jne.) vilkaisu jotta näkee kuolleen kulman. Ei pystyisi kyllä ilman ajamaan kun ei näe onko joku renkaassa kiinni ja esim. valoissa onko joku tulossa niskaan.

Asiaan; onko näkynyt mitään hieman pidemmällä varrella varustettuja kohtuu ohuita nahkahanskoja ? En tiedä virallista termiä tuon tyylisille, mutta Alpinestars Crazy8/Richa Cruiser tyylisiä. Optimaalista olisi jos saisi päivällä varret menemään hihan suusta sisään ja auringon laskiessa vedettyä hihan päälle. Ihme ettei kukaan ole kehittänyt irroitettavalla varrella olevia. Nyt on aina "tuulituubit" mukana jotka sitten vetää hanskat ja hihansuun päälle estämään tuulen sisäänpääsyn. Eli tätä tyyliä hanskat;

Kyllä nimenomaan liikenteen seassa tulee vilkuiltua peileihin, että mitä siellä takana tapahtuu. Kaistanvaihoissa yms. toki aina kääntyy pää.

Onkos muuten michelin road 5 (tai 6) vielä ihan järkivalinta? Nykyiset rupeaa olemaan vaihtokunnossa ja näihin ollut kyllä tyytyväinen.

Ei ole noista uudemmista malleista kokemusta, mutta road neloset olen laittanut kolmeen edelliseen vehkeeseen ja pelkkää hyvää sanottavaa niistä. Tuskin nuo uudemmat mallit ovat ainakaan huonommaksi menneet? Erityisen paljon tykkäsin nelosissa märkäpidosta ja kulutuskestävyydestä. Vielä tuhansien kilometrien jälkeen renkaat käytännössä näyttivät kuin uusilta. Toki, jos myös radalla meinaat ajella ja vieläpä agressiivisesti, niin parempia kompromissirenkaita varmasti löytyy markkinoilta. Puhtaasti tuommoiseen sport tourinkiajoon olisi vaikea itselle valita mitään muuta, varsinkin näillä leveysasteilla, jossa vettä sataa enemmän tai vähemmän pitkin ajokautta. Viime kesänä pidemmällä päiväreissulla osui vesisadetta varmaankin noin 1000km:n matkalle koko reissun kokonaispituudesta(~1400km), mutta onhan se kuitenkin mukava ajaa renkailla, joihin luottaa :lol:

Hm, jossain videossa tyyppi väitti että jarrujärjestelmän ilman aiheuttamaa pehmeyttä voi vähentää kun laittaa nippusiteen jarrukahvaan tiukkaan pariksi päiväksi, ja väite perustui ajatukseen että ylösnousevat kuplat pääsevät säiliöön. Onkos joku koittanut, ja havainnut jotain tämäntapaista?

Hm, jossain videossa tyyppi väitti että jarrujärjestelmän ilman aiheuttamaa pehmeyttä voi vähentää kun laittaa nippusiteen jarrukahvaan tiukkaan pariksi päiväksi, ja väite perustui ajatukseen että ylösnousevat kuplat pääsevät säiliöön. Onkos joku koittanut, ja havainnut jotain tämäntapaista?
Vähän hassulta kuulostaa, kahvaa painaess kuitenki se yhteys säiliön ja letkun välillä menee kiinni. Tosin voihan ne ilmakuplat paremmin liikkua siihen kahvan juureen jos siellä on painetta, mene ja tiedä.
Tosin jos siellä ilmaa on niin kannattaisi varmaan lähtökohtaisesti oikeasti ilmata ne jarrut ja vaihtaa nesteetkin jossei sitä hetkeen ole tehty. Ei ole kummoinenkaan puuha.

Onhan tästä puhuttu iät ja ajat. Itekki testannu mutta en nyt osaa kyllä sanoa oliko siitä mitään iloa.

Tapa toimii joskus, mutta taitaa perustua siihen, että nesteessä olevat mikroskooppiset kaasukuplat liukenevat nesteeseen paineen alla. Mihinkään kuplien nousemiseen tuo ei perustu. Yhteys pääsylinteristä säiliöön on tukossa, kun kahva on painettuna. Nesteen vaihto on hyvä tehdä, jos tuollaista ongelmaa. Elikkä jos normaalilla ilmaamisella ei tule kuntoon, mutta tuo nippuside auttaa, silloin itse vaihtaisin kyllä nesteet uusiin.

Kuplat saa hyvin ylös kun jollakin konstilla painaa jarrusatulan mäntää sisään, jolloin neste virtaa satulasta kohti säiliötä.

Nesteet vaihdan itse aina valuttamalla, jolloin ei tarvitse ilmailla mitään ja on hyvin aikaa nauttia asennusolut.

Joopa, jos tuota teoretisoisi, niin kuplat ei välitä missä asennossa kahva on, vaan ne nousee joka tapauksessa niin ylös kuin pääsevät, ja jos ne pitäisi saada säiliöön, pitäsi kahvaa pumpata, mutta niin hitaasti? ettei kupla painuisi vauhdilla alas? ;-)

Itselläni puoli vuotta vanha peli, joten ei tässä olla nesteitä vaihtamassa, mutta videoiden katselu lie sallittua...

Statistiikka

Viestiketjuista
272 529
Jäsenet
76 928
Uusin jäsen
Hariboll

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom