- Liittynyt
- 17.04.2017
- Viestejä
- 624
Jari Litmanen sovitti aina jalkapallokenkänsä käymällä suihkussa ne jalassa. ;-)
En ehkä ole vielä valmis tuohon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jari Litmanen sovitti aina jalkapallokenkänsä käymällä suihkussa ne jalassa. ;-)
tilannemedia.fi
Nyt kun tässä mentiin taas pakkaselle, niin päätin ottaa vihdoin auki tuon kytkimen ja vaihtaa sinne taakse "gear position sensorin". Oireillut jo pitkään, mutta kun ei ole ajoa haitannut(toki ärsyttänyt), niin ei ole jaksanut aloittaa. No, nyt se on vietävä maaliin, kun kytkinlevyt ovat lattialla levällään.
Heh, varmaan tuo olisi ollut jopa todennäköistä vielä 10v sitten, ennen esikoisen syntymääTeithän niin kuin minä ja kaveri aikoinaan. Purettiin Kawasakin kytkin ja kyytipoikana korillinen kaljaa ja kossu, siitä sitten paikalliseen. Seuraavana päivänä krapulassa kateltiin osia mitkä oli nätissä järjestyksessä lattialla ja kummallakaan ei aavistustakaan miten laitetaan kasaan. Tää oli ennen nettiä, joten maahantuojalta haettiin räjäytyskuvat.
Been there, done thatTeithän niin kuin minä ja kaveri aikoinaan. Purettiin Kawasakin kytkin ja kyytipoikana korillinen kaljaa ja kossu, siitä sitten paikalliseen. Seuraavana päivänä krapulassa kateltiin osia mitkä oli nätissä järjestyksessä lattialla ja kummallakaan ei aavistustakaan miten laitetaan kasaan. Tää oli ennen nettiä, joten maahantuojalta haettiin räjäytyskuvat.
Onko sille joku syy miksi et soita vaikkapa tuonne yliteippaus.fi ja kysy että mikä teippi on kaikista vähiten tympeä asentaa tuohon sun kohteeseen? Mitä joskus olen yksittäisiä auton ja mopon osia teippaillut, niin se jäi mieleen että huonolla teipillä ei amatööri saa mitään järkevää tehtyä joka suuntaan kaarevalle pinnalle.Remontit selvinpäin on ihan passé ;-)
-Mites jannut on onnistuneet kiveniskuteippiasennukset?
-Kyselin moista palveluna Vespan pohjaan mutta eipä tuo firmaa kiinnostanut. Ajattelin osta 15c, leveää teippiä ja liimaila sitä mutaman vieresin. Nuohan eivät pohjassa näy, ja etulokasuojan takanakin näkyvyys aika pientä, eli sinänsä onnistuma ei ole äärikriittistä. Mutta, muoveja kun on monenlaisia niin jokin lie helpompaa kuin toinen?
Halvalla saisi "Finbullet"-merkkisenä, tai "lastaussuoja" nimisenä teippinä.
Lastaussuoja autoon (läpinäkyvä) — 10cm ja 15cm leveydet - Yliteippaus.fi
Minulla sama GPS-palikan vaihto busassa myös edessä, ollut jo pari vuotta ns. vaiheessa. Osat ja osaaminen löytyy, intoa ja motivaatiota ei juurikaan. Hyvinhän se pyörä muutenkin näyttää toimivan, ja kun arpoo vaihdenäyttöön väärää numeroa vain lämpimänä ja vain 3-4 vaihteille niin samapa tuo. Taitaa vielä olla ecussa suht samanlaiset kartat noille vaihteille (enkä edes tiedä katsooko ECU tiedon mikä vaihde valittuna nimenomaan vaihdesensorista). Mutta hieman ärsyttäväähän tuo kyllä on. Onneksi busseissa on niin äääärettömästi vääntöä millä vaan vaihteella ettei se ole edes niin oleellista.Nyt kun tässä mentiin taas pakkaselle, niin päätin ottaa vihdoin auki tuon kytkimen ja vaihtaa sinne taakse "gear position sensorin". Oireillut jo pitkään, mutta kun ei ole ajoa haitannut(toki ärsyttänyt), niin ei ole jaksanut aloittaa. No, nyt se on vietävä maaliin, kun kytkinlevyt ovat lattialla levällään.
Oliko sile joku syy miksi et voinut kertoa mikä oli huono, ja mikä hyvä teippi? Syy miksi kysyin oli, kuten ehkä jutustani selvisi että: "muoveja kun on monenlaisia niin jokin lie helpompaa kuin toinen?" Se mikä on hyvä ja mikä huono, se lie myös sovellusstilanne, eikä absoluuttinen hyvyys.Onko sille joku syy miksi et soita vaikkapa tuonne yliteippaus.fi ja kysy että mikä teippi on kaikista vähiten tympeä asentaa tuohon sun kohteeseen? Mitä joskus olen yksittäisiä auton ja mopon osia teippaillut, niin se jäi mieleen että huonolla teipillä ei amatööri saa mitään järkevää tehtyä joka suuntaan kaarevalle pinnalle.
10 vuotta sitten kun olen tuollaista teippihommaa harrastellut niin halpakaupan hiilikuitu-look brändäämätön teippi oli ihan hirveää liimata, aina jäi ilmakuplia. Lisäksi sen kestoikä jäi vaatimattomaksi. Toisella kertaa jostain paikallisesta erikoisliikkeestä ostamani 3M valmistama kiiltävä musta teippi taas oli huomattavasti helpompi asentaa ( ei siltikään ollut amatöörille helppoa). Tämä teippi kesti 2-pyöräisen katteissa pari kesää ja talvea ja sitten pyörä lähti etiäpäin.Oliko sile joku syy miksi et voinut kertoa mikä oli huono, ja mikä hyvä teippi?
Tämän skippaisin, liian usein tämän merkkiset jutut on kelvotonta rapaa.Halvalla saisi "Finbullet"-merkkisenä,
Kesäksi vähän pidempää reissua taas suunnitellut, kun viime kesänä jäi toteuttamatta. Eurooppaan siis kiinnostaisi lähteä joskus heinäkuussa, reissussa olla viikko tai vähän reilu. Koska täältä Oulusta on pitkä matka joka paikkaan, mietin että jos saisi lähetettyä pyörän vaikka Muncheniin, lentäisi Lufthansalla itse perässä ja ajelisi sieltä mutkien kautta kotiin. Saa olla toki muukin keski-eurooppan kaupunki kyseessä, mutta tuonne olisi helpoin lentää. Onko jollain tietoa, mistä kannattaisi kysellä pyörän kuskaamista? Tai jollain muuten kokemusta asiasta? Laitoin muutamaan paikkaan jo kyselyä, mutta vielä ei oikein tärpännyt.
Hutera muistikuva olisi, että joku tuttu sai pyöränsä samalle suunnalle noin 500 eurolla, mutta en vaan muista mitenkään että kuka ja milloin. Sanoin kyllä heti suoraan mielipiteeni. Eikai tuo nyt niin paha matka ole porhaltaa Oulustakaan?Ekan ajopäivän jälkeen vaikka Helsinkiin yöksi ja sitten aamulla paatilla pyörän kanssa eteenpäin. Tallinnaan kun pääsee aamusta, niin Illalla on jo esimerkiksi Liettuassa helposti
No, tämä siis tulee tällaisen rautaperseen suusta, joka ajelee tarvittaessa nurisematta sen 1400km päivässä
Toukokuun puolivälin paikkeilla pitäisi lähteä muutaman päivän ajo suorittamaan Puolaan tunnetuimmalle keskitysleirille. Koen, että lukemattomien dokumenttien katselun jälkeen se paikka on vaan nähtävä itse. Noin 5pv kaveri arvioi matkan kestoksi, niin ei tarvitse tuli persausten alla ajella. Mutta joo, ekana päivänä tavoite päästä Liettuaan ja toisena päivänä ollaankin jo perillä kohteessa. ”Hallitukselta” siunaus matkalle tuli samantien, toisin kuin jos olisi esimerkiksi ehdottanut parin viikon golf-lomaa Pattayalla - harva siellä lopulta kuulemma bagiin ehtii koskea![]()
Onhan noita muutamiakin:Saa olla toki muukin keski-eurooppan kaupunki kyseessä, mutta tuonne olisi helpoin lentää. Onko jollain tietoa, mistä kannattaisi kysellä pyörän kuskaamista? Tai jollain muuten kokemusta asiasta? Laitoin muutamaan paikkaan jo kyselyä, mutta vielä ei oikein tärpännyt.
Kannattaa ensin pohtia mitä siitä reissulta meinaa hakea. Viikon reissu käy aika lyhyeksi jos siinä meinaa vielä jostain etelästä ajella Ouluun ja se paluumatka on vain välttämätön paha. Toki jos siinä paluumatkalla on ideana ajella katselemaan paikkoja ja se on osa lomareissua, niin sitten se menee siinä samalla toki. Jos ideana on suhailla mutkateitä ja katsella vuoristomaisemia alpeilla, niin siinä menee viikko aika nopeasti ja siinä jää kolmisen päivää enemmän aikaa pyöriä kohteessa kun ottaa kuljetuksen mopolle myös takaisin kotiin. Aiemmin hinnat oli Niinivirralla noin 500€/suunta välille Vantaa-Milano.Kesäksi vähän pidempää reissua taas suunnitellut, kun viime kesänä jäi toteuttamatta. Eurooppaan siis kiinnostaisi lähteä joskus heinäkuussa, reissussa olla viikko tai vähän reilu. Koska täältä Oulusta on pitkä matka joka paikkaan, mietin että jos saisi lähetettyä pyörän vaikka Muncheniin, lentäisi Lufthansalla itse perässä ja ajelisi sieltä mutkien kautta kotiin. Saa olla toki muukin keski-eurooppan kaupunki kyseessä, mutta tuonne olisi helpoin lentää. Onko jollain tietoa, mistä kannattaisi kysellä pyörän kuskaamista? Tai jollain muuten kokemusta asiasta? Laitoin muutamaan paikkaan jo kyselyä, mutta vielä ei oikein tärpännyt.
Etelä-Suomessa noita firmoja varmaan onkin ihan hyvin, pitää alkaa laittamaan niille viestejä. Kymmenen päivää suunnilleen on aiottu kesto reissulle, joka tapauksessa yli viikon. Mutkien kautta kotiinpäin ja mielenkiintoisissa paikoissa vieraillen. Omalla lähtökohtaisesti kiinnostaa ajella, säästipä jollain keinolla muutaman satasen tai ei.Kannattaa ensin pohtia mitä siitä reissulta meinaa hakea. Viikon reissu käy aika lyhyeksi jos siinä meinaa vielä jostain etelästä ajella Ouluun ja se paluumatka on vain välttämätön paha. Toki jos siinä paluumatkalla on ideana ajella katselemaan paikkoja ja se on osa lomareissua, niin sitten se menee siinä samalla toki. Jos ideana on suhailla mutkateitä ja katsella vuoristomaisemia alpeilla, niin siinä menee viikko aika nopeasti ja siinä jää kolmisen päivää enemmän aikaa pyöriä kohteessa kun ottaa kuljetuksen mopolle myös takaisin kotiin. Aiemmin hinnat oli Niinivirralla noin 500€/suunta välille Vantaa-Milano.
Ja jossei omalla ole pakko ajella, niin kannattaa katsella mitä vuokraukselle jää hintaa. Todennäköisesti lyhyellä reissulla edullisempaa kuin se oman pyörän rahtaaminen paikalle. Tuossa heinä-/elokuussa siellä on vaan muutama muukin lomailija paikalla, niin hinnat ja saatavuus kannattaa selvitellä etukäteen.
Eikä ole, varsinkaan jos mittarissa on 0,251 Machsitä kurvaa motarille ja siellähän on tylsää!
Ei varmaan tarvetta sotkea tällä sen enempää topicin varsinaista aihetta, mutta vielä tämän verran täsmennyksenä. Munchen oli vain esimerkki määränpäästä, koska sinne pääsee Oulusta suoralla lennolla ilman välilaskuja. Ja kuitenkin se on aika pelipaikoilla Keski-Euroopassa ja niin sanotusti Alppien juurella. Reittisuunnitelma Munchenistä eteenpäin menisi alustavasti etelään Itävaltaan, sieltä ehkä Sloveniaan ja kotiinpäin Itävällan, Slovakian, Puolan ja baltian kautta. Esim. tälleen, vaikka toki Tsekkikin on potentiaalinen maa tuossa välissä:Se Milano on pyörän lähetyspaikkana minusta paljon viksumpi kuin München, meinaan Etelä-Saksata ylöspäin on tasaista ja paljon tylsempää kuin Etelä-Saksasta eteläänpäin, siinä kun Alpit alkaa... Mutta ehkä itse tekisn toisinpäin, loman aluksi ja poispäinmennessä kaikki on vielä kivaa, mutta että lentäisi etelään ja palaisi pyörälllä: siinä kelit vaan kylmenee ja paikat kotoistuu koko ajan...ja kyllä tuollaisen reissun kerran tekee, mutta jos on menossa Ruotsin/Tanskan/Saksan halki neljättää kerta niin aika monen vaiheen yli haluaa hypätä, kun sitä alkaa ajatella määränpäitä, eikä nauti enää senhetkisyydestä. Joku Saksa ja Ranska on sikäli hankalia läpikulkumaita ettei niissä voi "ajella pikkuteitä ja nauttia!" kun kyliä on neljän kilsan välein ja ne alkavat sen kahdennentoista jälkeen vaikuttaa ihan samoilta, ja kun päivällisaikaan huomaa ettei matka muuten ole kilometreissä edistynyt juuri yhtään, sitä kurvaa motarille ja siellähän on tylsää!
Hyvä että tuollakin selvisi, ja onpahan osa varalla jos Ebay-arvonta osuu joskus vielä maaliinsa! Minullahan on ollut tuo osa laatikossa jo varmaan yli 1,5 vuotta odottamassa (hain ihan tiskiltä Porvoon Snellmannilta, tuli parissa päivässä ja maksoin siitä takuulla aivan liikaa). Vaihdan ehkä sitten kun kytkinlevyt menee taas muutenkin vaihtoon. Olen lukenut noista GPS-palikan ongelmista, näyttäisi tosiaan usein siltä että huolellinen puhdistus auttaa monesti. Eri älykkäänä wannabe-mekaanikkona tietenkin luin noita korjaa-itse -juttuja vasta jo ostettuani sen uuden palikan, eikä suinkaan ennenMcBladelle tiedoksi, että koska ebayn kautta tilaamani vaihdesensori ei vieläkään näin viikon odotuksen jälkeen ole lähtenyt tänne tulemaan, niin päätin vaan putsata nykyisen anturin ja liitännän huolellisesti -> koko paketti kasaan. Sehän toimii taas ilman mitään nikottelua, vaikka mitä yrittäisiTästä herääkin kysymys, että onko ollut tankin alla liittäntä huonosti ja / tai anturi moskainen. Tuntuu oudolta, että putsauksella itse osa korjaantuisi. No, katsotaan meneekö 500, vai 50000km ennenkuin oire palaa. Toistaiseksi stabiili ja vapaan valo sekä vaihteet näkyy taulussa kuten pitääkin.
Tuosta Innsbruckista ei olisi kovin pitkä matka länteen passo Stelvioon, ihan vaan vinkkinä... Ja noin muuten, reittivalinnassasi on iso ongelma. Se nimittäin aikaansaa minussa melkoista kateutta ja matkakuumetta, eli kiitti nyt vaanEi varmaan tarvetta sotkea tällä sen enempää topicin varsinaista aihetta, mutta vielä tämän verran täsmennyksenä. Munchen oli vain esimerkki määränpäästä, koska sinne pääsee Oulusta suoralla lennolla ilman välilaskuja. Ja kuitenkin se on aika pelipaikoilla Keski-Euroopassa ja niin sanotusti Alppien juurella. Reittisuunnitelma Munchenistä eteenpäin menisi alustavasti etelään Itävaltaan, sieltä ehkä Sloveniaan ja kotiinpäin Itävällan, Slovakian, Puolan ja baltian kautta. Esim. tälleen, vaikka toki Tsekkikin on potentiaalinen maa tuossa välissä:
![]()
Noin 3500km olisi tuon reissun pituus.
Joo, ei ole reitti vielä kiveenhakattu. Ja saa nyt nähdä saako sen pyörän toimittamisesta edes mitään sovittua, että viitsisi alkaa tarkemmin suunnittelemaan.Tuosta Innsbruckista ei olisi kovin pitkä matka länteen passo Stelvioon, ihan vaan vinkkinä... Ja noin muuten, reittivalinnassasi on iso ongelma. Se nimittäin aikaansaa minussa melkoista kateutta ja matkakuumetta, eli kiitti nyt vaan. No ei sentään, hyvää matkaa toivottaen! Itselläni euroopanreissut jää tänä(kin) vuonna väliin kun on hieman yytee:tä ja lomautusta tiedossa.
Puhumattakaan siitä kun ne kohta alkaa huuhtelemaan katuja sillä ihanhelvetinliukkaalla jollain liuoksella. Ihanan luistavaa, varsinkin jos eksyy jonnekkin stadin mukulakiviosuuksille. Bonuksena vielä ekstrakivaa pulssinkohotusta jos ajelee ratikkakiskojen päältä juuri katupesun jälkeen.Pölystä en välitä, mutta hiekka asvaltin päällä! Ai ai ku jännää välillä! ;-)
Joo oma lemppari on nuo kiskot mitkä menevät liikenneympyrän läpi. Olet valmiiksi kallellaan ja kiskot menevät ympyrän läpi eikä mahdollista välttää. Pakko himmata niin paljon että saa pyörän ihan pystyyn.Puhumattakaan siitä kun ne kohta alkaa huuhtelemaan katuja sillä ihanhelvetinliukkaalla jollain liuoksella. Ihanan luistavaa, varsinkin jos eksyy jonnekkin stadin mukulakiviosuuksille. Bonuksena vielä ekstrakivaa pulssinkohotusta jos ajelee ratikkakiskojen päältä juuri katupesun jälkeen.
Ja samaan sarjaan kiskojen yli 90 asteen käännökset mitä omalla työmatkalla tulee muutama kappale suuntaansa. Kaikki vielä niin, ettei pyörää kerkeä kääntämään ennen kiskoja kokonaan, vaan joutuu käännöksen tekemään ns. kahdessa osassa. No ainakin on tullut harjoiteltuaJoo oma lemppari on nuo kiskot mitkä menevät liikenneympyrän läpi. Olet valmiiksi kallellaan ja kiskot menevät ympyrän läpi eikä mahdollista välttää. Pakko himmata niin paljon että saa pyörän ihan pystyyn.
Mitkä nuo peilit on ja miten tuo kiinnitys on toteutettu? Samankaltaiset haussa omaankin bandiittiin.Nyt on viikon verran melkein päivittäin käyty lenkillä. Vanteet pitäisi vielä irroitella ja laittaa uudet renkaat alle![]()
Jotkut brändittömät tangonpääpeilit. Merkistä ja mallista en osaa sanoa, sillä joku edellisistä omistajista on ne tuohon laittanut eikä mitään merkintää näissä ole.Mitkä nuo peilit on ja miten tuo kiinnitys on toteutettu? Samankaltaiset haussa omaankin bandiittiin.
Biltema, tuosta oli alkuperänen peili oli niin jumissa ettei pystynyt säätämään asentoa t: edellinen omistajaMitkä nuo peilit on ja miten tuo kiinnitys on toteutettu? Samankaltaiset haussa omaankin bandiittiin.
Mulla oli gixerissä vastaavanlaiset tangonpääpeilit ja oli kyllä yhtä tyhjän kanssa. Ymmärrän, että alkuperäiset peilit eivät sovi varsinkaan jonkun kyykkypyörän lookkiin, mutta ajaessa ollaan muutenkin niin haavoittuvia, että itse tykkään nähdä ympäristöä mahdollisimman paljon, jotta voi välttää edes jotkut tilanteet.Onko tuommoiset peilit pelkästään sen takia asennettu ettei tule sanomista, vai onko oikeasti käyttökelpoisia?
Kaverin pyörässä oli vastaava ja peilistä näki pelkästään, jos katsoi suoraan alaspäin, siirti koko kroppaa toiselle perskankulle ja nosti kyynärpään tieltä pois.![]()
Peileillä ei tee kyllä yhtään mitään moottoripyörässä. Itse en ainakaan luota siihen, vaan aina katson. Omassakin vain yksi peili ja sekin sen takia, että en turhaa sakkoa saa.Vespoissakin porukka asentelee noita pieniä huonoja peilejä. Itse teen päinvastoin: haluan vaihtaa tehtaan huononnetut takaisin muutaman vuoden vanhempiin parempiin ;-) Kevytharmitus että tekivät kaksi ansaa: vaihtoivat kierrekoon, ja: -suunnan ;-D
Sama näkymä siellä takana katsomalla on kuin se mikä peilissä näkyy.Peileillä ei tee kyllä yhtään mitään moottoripyörässä. Itse en ainakaan luota siihen, vaan aina katson. Omassakin vain yksi peili ja sekin sen takia, että en turhaa sakkoa saa.
Katos perkeleBiltema, tuosta oli alkuperänen peili oli niin jumissa ettei pystynyt säätämään asentoa t: edellinen omistaja
Ei ole, peilin kautta mittasuhteet, tarkkuus, ei mikään ole sama asia kuin kääntämällä päätä ja katsomalla.Sama näkymä siellä takana katsomalla on kuin se mikä peilissä näkyy.
?? Jos kääntelisin päätäni jatkuvasti, se olisi aina pois eteenpäinkatsomisesta, ja johan kypäräkin on tiellä moisessa sirkushommassa!Peileillä ei tee kyllä yhtään mitään moottoripyörässä. Itse en ainakaan luota siihen, vaan aina katson. Omassakin vain yksi peili ja sekin sen takia, että en turhaa sakkoa saa.
Peileillä ei tee kyllä yhtään mitään moottoripyörässä. Itse en ainakaan luota siihen, vaan aina katson. Omassakin vain yksi peili ja sekin sen takia, että en turhaa sakkoa saa.
Kyllä nimenomaan liikenteen seassa tulee vilkuiltua peileihin, että mitä siellä takana tapahtuu. Kaistanvaihoissa yms. toki aina kääntyy pää.
Onkos muuten michelin road 5 (tai 6) vielä ihan järkivalinta? Nykyiset rupeaa olemaan vaihtokunnossa ja näihin ollut kyllä tyytyväinen.
Vähän hassulta kuulostaa, kahvaa painaess kuitenki se yhteys säiliön ja letkun välillä menee kiinni. Tosin voihan ne ilmakuplat paremmin liikkua siihen kahvan juureen jos siellä on painetta, mene ja tiedä.Hm, jossain videossa tyyppi väitti että jarrujärjestelmän ilman aiheuttamaa pehmeyttä voi vähentää kun laittaa nippusiteen jarrukahvaan tiukkaan pariksi päiväksi, ja väite perustui ajatukseen että ylösnousevat kuplat pääsevät säiliöön. Onkos joku koittanut, ja havainnut jotain tämäntapaista?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.