Mopokuumetta

Olisin kyllä melko epäileväinen jos DID ZVM530 X2 lähtisi 40e:llä. Feikkejä kun siellä näyttäisi olevan, ja ketjun katketessa vauriot ovat huomattavasti säästöjä suuremmat. En sano että ne kaikki on feikkejä, mutta ei tulta ilman savua.

Pari 10 sek. googlauksella löydettyä esimerkkiä muittenkin epäilyistä.
Heads-up on buying chains from Amazon
DID Chain- Great Deal or Counterfeit?

Kun siellä vielä samalla myydään esim. tällaista huomattavasti kovempaan 261USD hintaan, niin epäily kasvaa entisestään:
D.I.D 530ZVM-X Super Street 120 Link Chain

Itse en osta Amazonista koskaan mitään (lähinnä mm. siksi että en pidä Bezosin businessmallista ja firman tavasta kohdella varastoduunareitaan). Busaan ostin samantyyppisen DID 530ZVM X2 -ketjun ja katkaisu/niittaustyökalun ihan Motonetistä ja vaihdoin itse. Ihan sama jos se ketju maksaa 169e tai hieman päälle satasen.
Jokainen tehkööt omat päätelmänsä. Edelleen myyjänä on Amazon eikä mikään satunnaispulju. Aika selvästi viimeinen kappale varaston perukoilla mistä algoritmi haluaa päästä eroon.
Samaa tuotetta on myyty viime kesänä kuumimpaan sesonkiin 195€. Eiköhän Amazon osta noita ison nipun jos ei suoraan "DAIDO KOGYO" kautta, niin joltain toimittajalta.

Muutenkin aika turhaa verrata täysin eri ketjuja, jotain random myyjää ja jenkki amazonia, kun siellä on ihan oma markkinansa.

Screenshot 2025-03-09 210302.png
 
Viimeksi muokattu:
Jokainen tehkööt omat päätelmänsä. Edelleen myyjänä on Amazon eikä mikään satunnaispulju. Aika selvästi viimeinen kappale varaston perukoilla mistä algoritmi haluaa päästä eroon.
Samaa tuotetta on myyty viime kesänä kuumimpaan sesonkiin 195€. Eiköhän Amazon osta noita ison nipun jos ei suoraan D.I.D kautta, niin joltain toimittajalta.

Muutenkin aika turhaa verrata täysin eri ketjuja, jotain random myyjää ja jenkki amazonia, kun siellä on ihan oma markkinansa.

Screenshot 2025-03-09 210302.png
Täsähän vain tuumaillaan. Ja ollaan aiheellisesti epäuskoisia edes Amazonin innosta myydä tappiolla noita.

Kyllähån Amazon varmasti ostaa suoraan tehtaalta ketjut. Hyvin paljo pienemmätkin toimijat asioi suoraan valmistajan kans.
 
Joo kyllä noilla sporteilla lähtee kortti kuivumaan varsin herkästi. Kierroksia, vaihtamista, ampuu putkeen ja provosoi ajamaan kovempaa. Oli oikea valinta ottaa naku. Tänäänkin ohitus kiveä heittelevästä rekasta nosti nopeuden ihan hetkessä lähelle rajoitusta... Se helppous millä tuommoinen 185kg/+90hv laite repii vauhtia jos on pitoa ja ei yritä keulia on naurettava. Pelottava ajatella mitä 200hp kyykky tekee.
Ainut kerta kun itseltä on ylinopeussakkoja tullut since -89, niin kortti lähti joskus 2009, kun 67 hv katuendurolla ohitin matelevan letkan. Ehkä 300m ajoin ylinopeutta, kun sattuivat kissalan pojat tulemaan vastaan. 125@80, kortti pois kuukaudeksi ja 26 päiväsakkoa. Mielestäni ihan "oikeutettu juttu8" 20 vuoden prätkäilyn jälķeen.
 
Muilla kokemuksia Michelin Pilot Power 2CT:stä? Onko samaan hintaan parempia? Laitoin meinaan viime keväänä takarenkaaksi ja nyt olisi jo uusintakunnossa yhden kesän jälkeen. Normaalia (joskin aika äkäistä) ajelua 600cc nakulla n. 7000km

1001renkailta saisin etu- ja takarenkaan hintaan 230€ :smoke:
 
Muilla kokemuksia Michelin Pilot Power 2CT:stä? Onko samaan hintaan parempia? Laitoin meinaan viime keväänä takarenkaaksi ja nyt olisi jo uusintakunnossa yhden kesän jälkeen. Normaalia (joskin aika äkäistä) ajelua 600cc nakulla n. 7000km

1001renkailta saisin etu- ja takarenkaan hintaan 230€ :smoke:
Power ja power 2ct ovat periaatteessa sama rengas, mutta 2ct on kahdella eri seoksella, jossa keskellä sama seos ja 2CT:ssä reunat pehmeämpi. Rengas on vanhaa mallia ja Power julkaistu 2005 ja oli monessa sen ajan pyörässä ensiasennusrengas, kuten omassa 1050 Speed triplessä ja Suzuki 1000 K5.

Olen ajanut ison kasan kumpaakin ja ollut sporttisemmissa vehkeissä luottorengas. Onko mitään käytännön eroa Power vs 2ct, niin eipä ole. Hyvä pito ja kohtalainen kestävyys. Halpa hinta. Erittäin herkkä ohjattavuus. Löysä runko ja helppo vaihtaa vaikka käsipelissä. Hintaa kannattaa katsoa myös Mynetmotolta.
 
Ovatko nuo ajokengät aina niin naurettavan ahdistavat saada jalkaan? Olen käyttänyt aina pidemmällä matkalla kunnon saappaita ja joskus pikkuajoissa jopa vahvistettuja lenkkareita, mutta viime kesänä ostin verkosta ns. sikaa säkissä ja postissa saapuivat alpinestars sp-2 ajokengät. Itsessään kenkien koko osui täysin kohdalleen ja on hyvät pitää jalassa. Ongelma nimenomaan on tuo jalan ujutus kenkään. Mahdollisimman ohuilla sukilla ja kahdella kädellä sekä jalalla runtaten se jotenkin onnistuu, muttei tee mieli heti riisua niitä ja yrittää uudelleen 😀 Hyvä puoli varmaan on se, että mällin sattuessa todennäköisesti pysyvät ainakin jalassa 🤌 Ovat siltikin aika vaivalloiset laittaa jalkaan, ainakin näihin 46-47 kuvioihin. Kun pystyisi jollain kikalla hieman venyttämään tuota aukkoa, niin noita tulisi jopa pidettyä helteillä.
 
Ovatko nuo ajokengät aina niin naurettavan ahdistavat saada jalkaan? Olen käyttänyt aina pidemmällä matkalla kunnon saappaita ja joskus pikkuajoissa jopa vahvistettuja lenkkareita, mutta viime kesänä ostin verkosta ns. sikaa säkissä ja postissa saapuivat alpinestars sp-2 ajokengät. Itsessään kenkien koko osui täysin kohdalleen ja on hyvät pitää jalassa. Ongelma nimenomaan on tuo jalan ujutus kenkään. Mahdollisimman ohuilla sukilla ja kahdella kädellä sekä jalalla runtaten se jotenkin onnistuu, muttei tee mieli heti riisua niitä ja yrittää uudelleen 😀 Hyvä puoli varmaan on se, että mällin sattuessa todennäköisesti pysyvät ainakin jalassa 🤌 Ovat siltikin aika vaivalloiset laittaa jalkaan, ainakin näihin 46-47 kuvioihin. Kun pystyisi jollain kikalla hieman venyttämään tuota aukkoa, niin noita tulisi jopa pidettyä helteillä.
Paksutkin saappaat saa muotoutumaan ja vetristymään joten kyllä ne "lenkkaritkin". Itsellä tuottaa enemmän ongelmaa vetää Alpinen pitkät jalkaan ja ajaessa jarrulle taivutus on hiukan kankea (jarru sen verran ylhäällä vs tappi). Ajoin noilla monta tonnia krossimönkkärillä, joten eivät ole päässeet elämään niin paljon tuossa suunnassa kuin mitä prätkä vaatii. Omat matalat ovat hiukan kevyemmän näköiset Alpinet kuin nuo sinun ja kyllä ne jalkaan laittaessa pitää muistaa venyttää nauhat isolle. Sen jälkeen kun jalka on sisällä niin ovat erittäin mukavat ainakin näin parin tonnin ajon jälkeen.
 
Ajokengät on aina vähän nihkeät laittaa jalkaan. Ei auta se vetoketjukaan kyljessä. Saappaat menee helpommin. Itseltä löytyy molemmat, mutta turvallisuuden takia saappailla mennään. Itsellä ongelmana että kaikki kengät/saappaat tuntuvat olevat liian kapealla lestillä, vailla en edes (tietääkseni) omaa mitenkään leveää jalkaa. Ahdistaa siis aina varpaiden kohdalta vaikka muuten istuisi täydellisesti.
 
Joopa, havahduin nuorempana ääli...jannuna torstaina että meidän Kökarin kalakeikka huomenna, ja budjetissa mökki, bensat ja viinat, jos aikoo syödä, ei ole varaa saapppaisiin!
Joten nahkasaappaani painokoneen viereen, suihkin niihin joka rasvaa mitä löysin, ja välillä tahkosin white spiritin ja vaseliinin seosta pintaan. Aina kun näytti että imi, niin lisää. Pitivät vettä loistavasti, mutta kylmät oli talvella ;-)
 
Oli ajatuksena kä'ydä tiedustelemassa kiveniskuteipin/kiveniskumassan laitosta Vespan pohjaan moisilta firmoilta.. ja joo, kaksi astetta hellettä -jäi menemäti ;-)
 

Toivottavasti ei ole arvon muroista kukaan ennättänyt korttiaan menettämään :)

Nyt kun tässä mentiin taas pakkaselle, niin päätin ottaa vihdoin auki tuon kytkimen ja vaihtaa sinne taakse "gear position sensorin". Oireillut jo pitkään, mutta kun ei ole ajoa haitannut(toki ärsyttänyt), niin ei ole jaksanut aloittaa. No, nyt se on vietävä maaliin, kun kytkinlevyt ovat lattialla levällään.
 
Nyt kun tässä mentiin taas pakkaselle, niin päätin ottaa vihdoin auki tuon kytkimen ja vaihtaa sinne taakse "gear position sensorin". Oireillut jo pitkään, mutta kun ei ole ajoa haitannut(toki ärsyttänyt), niin ei ole jaksanut aloittaa. No, nyt se on vietävä maaliin, kun kytkinlevyt ovat lattialla levällään.

Teithän niin kuin minä ja kaveri aikoinaan. Purettiin Kawasakin kytkin ja kyytipoikana korillinen kaljaa ja kossu, siitä sitten paikalliseen. Seuraavana päivänä krapulassa kateltiin osia mitkä oli nätissä järjestyksessä lattialla ja kummallakaan ei aavistustakaan miten laitetaan kasaan. Tää oli ennen nettiä, joten maahantuojalta haettiin räjäytyskuvat.
 
Teithän niin kuin minä ja kaveri aikoinaan. Purettiin Kawasakin kytkin ja kyytipoikana korillinen kaljaa ja kossu, siitä sitten paikalliseen. Seuraavana päivänä krapulassa kateltiin osia mitkä oli nätissä järjestyksessä lattialla ja kummallakaan ei aavistustakaan miten laitetaan kasaan. Tää oli ennen nettiä, joten maahantuojalta haettiin räjäytyskuvat.
Heh, varmaan tuo olisi ollut jopa todennäköistä vielä 10v sitten, ennen esikoisen syntymää :D Oikeastaan vain yksi kysymys olisi. Onko tarvetta asentaessa nuo massalevyt pyöräyttää vielä öljyssä? En aio niitä uusia, kun näyttivät hyviltä eikä luista kytkin, vaikka kuinka vedättäisi.
 
Remontit selvinpäin on ihan passé ;-)
-Mites jannut on onnistuneet kiveniskuteippiasennukset?
-Kyselin moista palveluna Vespan pohjaan mutta eipä tuo firmaa kiinnostanut. Ajattelin osta 15c, leveää teippiä ja liimaila sitä mutaman vieresin. Nuohan eivät pohjassa näy, ja etulokasuojan takanakin näkyvyys aika pientä, eli sinänsä onnistuma ei ole äärikriittistä. Mutta, muoveja kun on monenlaisia niin jokin lie helpompaa kuin toinen?
Halvalla saisi "Finbullet"-merkkisenä, tai "lastaussuoja" nimisenä teippinä.
Lastaussuoja autoon (läpinäkyvä) — 10cm ja 15cm leveydet - Yliteippaus.fi
 
Teithän niin kuin minä ja kaveri aikoinaan. Purettiin Kawasakin kytkin ja kyytipoikana korillinen kaljaa ja kossu, siitä sitten paikalliseen. Seuraavana päivänä krapulassa kateltiin osia mitkä oli nätissä järjestyksessä lattialla ja kummallakaan ei aavistustakaan miten laitetaan kasaan. Tää oli ennen nettiä, joten maahantuojalta haettiin räjäytyskuvat.
Been there, done that :) . Sekä Tunturi Supersportin vaihdelaatikon että Honda XR400R:n kaasarin kanssa. Tunan laatikonpurku oli vielä paljon ennen digikameroiden aikaa, ja useat purkukaljat itseeni asennettuna että edes uskaltaisi ryhtyä ei ehkä ollut se välkyin idea ikinä. Sain sen silti kasaan, eikä jäänyt kun vajaa tusina jotain prikkoja ja pikkuosia yli, ja silti se toimi. XR:n kaasarin kasaaminen oli peräti helppoa kun oli jollain 0,3 megapixelin kameralla ottanut "kuvia" purkuoperaatiosta (joka sekin tapahtui pienessä nousupöhnässä) ja katsoi intternetsistä loput. Kytkinhän on simppeli verrattuna, katsoo vaan että massalevyt ja ne muut menee suurinpiirtein tasan, ja että kytkinkellon ruuvit on momentissa (ja muistaa ne jouset myös). Itse olen vaihtanu busaan ainakin 3 krt 158tkm aikana.
 
Remontit selvinpäin on ihan passé ;-)
-Mites jannut on onnistuneet kiveniskuteippiasennukset?
-Kyselin moista palveluna Vespan pohjaan mutta eipä tuo firmaa kiinnostanut. Ajattelin osta 15c, leveää teippiä ja liimaila sitä mutaman vieresin. Nuohan eivät pohjassa näy, ja etulokasuojan takanakin näkyvyys aika pientä, eli sinänsä onnistuma ei ole äärikriittistä. Mutta, muoveja kun on monenlaisia niin jokin lie helpompaa kuin toinen?
Halvalla saisi "Finbullet"-merkkisenä, tai "lastaussuoja" nimisenä teippinä.
Lastaussuoja autoon (läpinäkyvä) — 10cm ja 15cm leveydet - Yliteippaus.fi
Onko sille joku syy miksi et soita vaikkapa tuonne yliteippaus.fi ja kysy että mikä teippi on kaikista vähiten tympeä asentaa tuohon sun kohteeseen? Mitä joskus olen yksittäisiä auton ja mopon osia teippaillut, niin se jäi mieleen että huonolla teipillä ei amatööri saa mitään järkevää tehtyä joka suuntaan kaarevalle pinnalle.
 
Nyt kun tässä mentiin taas pakkaselle, niin päätin ottaa vihdoin auki tuon kytkimen ja vaihtaa sinne taakse "gear position sensorin". Oireillut jo pitkään, mutta kun ei ole ajoa haitannut(toki ärsyttänyt), niin ei ole jaksanut aloittaa. No, nyt se on vietävä maaliin, kun kytkinlevyt ovat lattialla levällään.
Minulla sama GPS-palikan vaihto busassa myös edessä, ollut jo pari vuotta ns. vaiheessa. Osat ja osaaminen löytyy, intoa ja motivaatiota ei juurikaan. Hyvinhän se pyörä muutenkin näyttää toimivan, ja kun arpoo vaihdenäyttöön väärää numeroa vain lämpimänä ja vain 3-4 vaihteille niin samapa tuo. Taitaa vielä olla ecussa suht samanlaiset kartat noille vaihteille (enkä edes tiedä katsooko ECU tiedon mikä vaihde valittuna nimenomaan vaihdesensorista). Mutta hieman ärsyttäväähän tuo kyllä on. Onneksi busseissa on niin äääärettömästi vääntöä millä vaan vaihteella ettei se ole edes niin oleellista.
 
Onko sille joku syy miksi et soita vaikkapa tuonne yliteippaus.fi ja kysy että mikä teippi on kaikista vähiten tympeä asentaa tuohon sun kohteeseen? Mitä joskus olen yksittäisiä auton ja mopon osia teippaillut, niin se jäi mieleen että huonolla teipillä ei amatööri saa mitään järkevää tehtyä joka suuntaan kaarevalle pinnalle.
Oliko sile joku syy miksi et voinut kertoa mikä oli huono, ja mikä hyvä teippi? Syy miksi kysyin oli, kuten ehkä jutustani selvisi että: "muoveja kun on monenlaisia niin jokin lie helpompaa kuin toinen?" Se mikä on hyvä ja mikä huono, se lie myös sovellusstilanne, eikä absoluuttinen hyvyys.
Se, miksen mahdollisten 6 euron kauppojen takia kuluta ammatilaisten aikaa varttia, lie sekin jo tuossa lauseessa vastattuna. Ja ehkä hekin haluavat pitää asiat salassa ;-) -mutta täältä aiheesta tähän.
 
Oliko sile joku syy miksi et voinut kertoa mikä oli huono, ja mikä hyvä teippi?
10 vuotta sitten kun olen tuollaista teippihommaa harrastellut niin halpakaupan hiilikuitu-look brändäämätön teippi oli ihan hirveää liimata, aina jäi ilmakuplia. Lisäksi sen kestoikä jäi vaatimattomaksi. Toisella kertaa jostain paikallisesta erikoisliikkeestä ostamani 3M valmistama kiiltävä musta teippi taas oli huomattavasti helpompi asentaa ( ei siltikään ollut amatöörille helppoa). Tämä teippi kesti 2-pyöräisen katteissa pari kesää ja talvea ja sitten pyörä lähti etiäpäin.

Halvalla saisi "Finbullet"-merkkisenä,
Tämän skippaisin, liian usein tämän merkkiset jutut on kelvotonta rapaa.

Oma pointtini oli lähinnä se että erikoisliikkeen tiskiltä siltä ammattilaiselta löytyy ajantasaista tietoa, sekä suositus siitä mitä kalvoa kannattaa ostaa. Miksi käyttää omaa aikaa tuntikaupalla selvitystyöhön kun voisi ottaa puhelimen käteen ja kysyä mitä kalvoa ammattilainen ottaisi hyllystä hommaan X. Lisäksi jos tajuaa kysyä niin saa samalla rahanarvoisia neuvoja siitä miten se teippi kannattaa asentaa jotta sen saa paikalleen siististi ja niin että se myös pysyy siinä. Jos on vähittäiskauppaa päättänyt lähteä pyörittämään, niin mielestäni asiakaspalvelu kuuluu hintaan. Ihan samalla tavalla siellä B2B puolellakin kysellään tyhmiä kysymyksiä ja turvaudutaan vastapuolen ammattitaitoon hankintoja tehdessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 847
Viestejä
4 676 731
Jäsenet
76 683
Uusin jäsen
Hanaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom