Mopokuumetta

Olisin kyllä melko epäileväinen jos DID ZVM530 X2 lähtisi 40e:llä. Feikkejä kun siellä näyttäisi olevan, ja ketjun katketessa vauriot ovat huomattavasti säästöjä suuremmat. En sano että ne kaikki on feikkejä, mutta ei tulta ilman savua.

Pari 10 sek. googlauksella löydettyä esimerkkiä muittenkin epäilyistä.
Heads-up on buying chains from Amazon
DID Chain- Great Deal or Counterfeit?

Kun siellä vielä samalla myydään esim. tällaista huomattavasti kovempaan 261USD hintaan, niin epäily kasvaa entisestään:
D.I.D 530ZVM-X Super Street 120 Link Chain

Itse en osta Amazonista koskaan mitään (lähinnä mm. siksi että en pidä Bezosin businessmallista ja firman tavasta kohdella varastoduunareitaan). Busaan ostin samantyyppisen DID 530ZVM X2 -ketjun ja katkaisu/niittaustyökalun ihan Motonetistä ja vaihdoin itse. Ihan sama jos se ketju maksaa 169e tai hieman päälle satasen.
Jokainen tehkööt omat päätelmänsä. Edelleen myyjänä on Amazon eikä mikään satunnaispulju. Aika selvästi viimeinen kappale varaston perukoilla mistä algoritmi haluaa päästä eroon.
Samaa tuotetta on myyty viime kesänä kuumimpaan sesonkiin 195€. Eiköhän Amazon osta noita ison nipun jos ei suoraan "DAIDO KOGYO" kautta, niin joltain toimittajalta.

Muutenkin aika turhaa verrata täysin eri ketjuja, jotain random myyjää ja jenkki amazonia, kun siellä on ihan oma markkinansa.

Screenshot 2025-03-09 210302.png
 
Viimeksi muokattu:
Jokainen tehkööt omat päätelmänsä. Edelleen myyjänä on Amazon eikä mikään satunnaispulju. Aika selvästi viimeinen kappale varaston perukoilla mistä algoritmi haluaa päästä eroon.
Samaa tuotetta on myyty viime kesänä kuumimpaan sesonkiin 195€. Eiköhän Amazon osta noita ison nipun jos ei suoraan D.I.D kautta, niin joltain toimittajalta.

Muutenkin aika turhaa verrata täysin eri ketjuja, jotain random myyjää ja jenkki amazonia, kun siellä on ihan oma markkinansa.

Screenshot 2025-03-09 210302.png
Täsähän vain tuumaillaan. Ja ollaan aiheellisesti epäuskoisia edes Amazonin innosta myydä tappiolla noita.

Kyllähån Amazon varmasti ostaa suoraan tehtaalta ketjut. Hyvin paljo pienemmätkin toimijat asioi suoraan valmistajan kans.
 
Joo kyllä noilla sporteilla lähtee kortti kuivumaan varsin herkästi. Kierroksia, vaihtamista, ampuu putkeen ja provosoi ajamaan kovempaa. Oli oikea valinta ottaa naku. Tänäänkin ohitus kiveä heittelevästä rekasta nosti nopeuden ihan hetkessä lähelle rajoitusta... Se helppous millä tuommoinen 185kg/+90hv laite repii vauhtia jos on pitoa ja ei yritä keulia on naurettava. Pelottava ajatella mitä 200hp kyykky tekee.
Ainut kerta kun itseltä on ylinopeussakkoja tullut since -89, niin kortti lähti joskus 2009, kun 67 hv katuendurolla ohitin matelevan letkan. Ehkä 300m ajoin ylinopeutta, kun sattuivat kissalan pojat tulemaan vastaan. 125@80, kortti pois kuukaudeksi ja 26 päiväsakkoa. Mielestäni ihan "oikeutettu juttu8" 20 vuoden prätkäilyn jälķeen.
 
Muilla kokemuksia Michelin Pilot Power 2CT:stä? Onko samaan hintaan parempia? Laitoin meinaan viime keväänä takarenkaaksi ja nyt olisi jo uusintakunnossa yhden kesän jälkeen. Normaalia (joskin aika äkäistä) ajelua 600cc nakulla n. 7000km

1001renkailta saisin etu- ja takarenkaan hintaan 230€ :smoke:
 
Muilla kokemuksia Michelin Pilot Power 2CT:stä? Onko samaan hintaan parempia? Laitoin meinaan viime keväänä takarenkaaksi ja nyt olisi jo uusintakunnossa yhden kesän jälkeen. Normaalia (joskin aika äkäistä) ajelua 600cc nakulla n. 7000km

1001renkailta saisin etu- ja takarenkaan hintaan 230€ :smoke:
Power ja power 2ct ovat periaatteessa sama rengas, mutta 2ct on kahdella eri seoksella, jossa keskellä sama seos ja 2CT:ssä reunat pehmeämpi. Rengas on vanhaa mallia ja Power julkaistu 2005 ja oli monessa sen ajan pyörässä ensiasennusrengas, kuten omassa 1050 Speed triplessä ja Suzuki 1000 K5.

Olen ajanut ison kasan kumpaakin ja ollut sporttisemmissa vehkeissä luottorengas. Onko mitään käytännön eroa Power vs 2ct, niin eipä ole. Hyvä pito ja kohtalainen kestävyys. Halpa hinta. Erittäin herkkä ohjattavuus. Löysä runko ja helppo vaihtaa vaikka käsipelissä. Hintaa kannattaa katsoa myös Mynetmotolta.
 
Ovatko nuo ajokengät aina niin naurettavan ahdistavat saada jalkaan? Olen käyttänyt aina pidemmällä matkalla kunnon saappaita ja joskus pikkuajoissa jopa vahvistettuja lenkkareita, mutta viime kesänä ostin verkosta ns. sikaa säkissä ja postissa saapuivat alpinestars sp-2 ajokengät. Itsessään kenkien koko osui täysin kohdalleen ja on hyvät pitää jalassa. Ongelma nimenomaan on tuo jalan ujutus kenkään. Mahdollisimman ohuilla sukilla ja kahdella kädellä sekä jalalla runtaten se jotenkin onnistuu, muttei tee mieli heti riisua niitä ja yrittää uudelleen 😀 Hyvä puoli varmaan on se, että mällin sattuessa todennäköisesti pysyvät ainakin jalassa 🤌 Ovat siltikin aika vaivalloiset laittaa jalkaan, ainakin näihin 46-47 kuvioihin. Kun pystyisi jollain kikalla hieman venyttämään tuota aukkoa, niin noita tulisi jopa pidettyä helteillä.
 
Ovatko nuo ajokengät aina niin naurettavan ahdistavat saada jalkaan? Olen käyttänyt aina pidemmällä matkalla kunnon saappaita ja joskus pikkuajoissa jopa vahvistettuja lenkkareita, mutta viime kesänä ostin verkosta ns. sikaa säkissä ja postissa saapuivat alpinestars sp-2 ajokengät. Itsessään kenkien koko osui täysin kohdalleen ja on hyvät pitää jalassa. Ongelma nimenomaan on tuo jalan ujutus kenkään. Mahdollisimman ohuilla sukilla ja kahdella kädellä sekä jalalla runtaten se jotenkin onnistuu, muttei tee mieli heti riisua niitä ja yrittää uudelleen 😀 Hyvä puoli varmaan on se, että mällin sattuessa todennäköisesti pysyvät ainakin jalassa 🤌 Ovat siltikin aika vaivalloiset laittaa jalkaan, ainakin näihin 46-47 kuvioihin. Kun pystyisi jollain kikalla hieman venyttämään tuota aukkoa, niin noita tulisi jopa pidettyä helteillä.
Paksutkin saappaat saa muotoutumaan ja vetristymään joten kyllä ne "lenkkaritkin". Itsellä tuottaa enemmän ongelmaa vetää Alpinen pitkät jalkaan ja ajaessa jarrulle taivutus on hiukan kankea (jarru sen verran ylhäällä vs tappi). Ajoin noilla monta tonnia krossimönkkärillä, joten eivät ole päässeet elämään niin paljon tuossa suunnassa kuin mitä prätkä vaatii. Omat matalat ovat hiukan kevyemmän näköiset Alpinet kuin nuo sinun ja kyllä ne jalkaan laittaessa pitää muistaa venyttää nauhat isolle. Sen jälkeen kun jalka on sisällä niin ovat erittäin mukavat ainakin näin parin tonnin ajon jälkeen.
 
Ajokengät on aina vähän nihkeät laittaa jalkaan. Ei auta se vetoketjukaan kyljessä. Saappaat menee helpommin. Itseltä löytyy molemmat, mutta turvallisuuden takia saappailla mennään. Itsellä ongelmana että kaikki kengät/saappaat tuntuvat olevat liian kapealla lestillä, vailla en edes (tietääkseni) omaa mitenkään leveää jalkaa. Ahdistaa siis aina varpaiden kohdalta vaikka muuten istuisi täydellisesti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 611
Viestejä
4 674 438
Jäsenet
76 650
Uusin jäsen
Tacobreak

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom