Täällä on yksi 690 SMCR -15, reilut 25tkm ajossa. Alustaa ja rengastusta lukuunottamatta tämähän on täysin sama laite kuin Enduro R. Oman kokemuksen pohjalta voi sanoa että kone kestää aika hurjaakin väärinkäyttöä ja tuppinurin ratapäivillä huudattamista. Kurafoorumeilla joitain yksiköitä on avattu vasta 100tkm kohdilla ja silloinkin vaihdettua kytkinlevyt tms. Öljyjä, öljy- ja bensansuodattimia saa vaihtaa aika tiuhaan ja muuta perushuoltoa on syytä harrastaa.
Omassa on evo1-setti imusihdillä, suoralla putkella ja kartoilla höystettynä, persedynossa voi varovasti sanoa vakioon verrattuna olevan se 10% enemmän pyrkimystä. Muutenkin näissä tuntuu olevan aika riittävästi suorituskykyä, joten en pitäisi tehoeroja kovin merkittävänä. Ehkä kovempaan ajoon noita uudempia avustavia järjestelmiä voisi kaipailla.
ABSien haukkumista en voi ymmärtää, näihin on saatavilla niitä dongleja joilla saa takapyörästä ABSit pois ja uudemmissa tämä kai on jo ihan näytöltä valittavissa(?) Sellainen löytyy itseltäkin, se on hyvä räppäilyssä ja soralla, mutta en voisi kuvitella ottavani ABSeja pois etupyörältä. Muutenkin näissä ABSit tuntuvat käyttäytyvän hienosti ja loogisesti, mitä olen vertaillut samanikäisten japsimallien ruksuttimiin.
supermotossa taitaa olla paremmat etujarrut myös? Mietin, että voisi SM vanteet ja kummit enduroonkin hankkia muutamaa ratapäivää varten. Saako tuon etujarrun keittämään helposti, jos käy harrastelijamielellä radalla pyörimässä?
Käytettyjen hinnat kyllä aivan tapissa, kuten olivat jo viime kesänä. Melkein tekisi mieli venyttää budjettia ja hakea uusi ennemmin.
Absit & luistonesto ovat omasta mielestä vain hyvä asia, mutta joku pikakytkin on kurahommissa ehdottoman tarpeen.