Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samiii
  • Aloitettu Aloitettu
Kokemuksia näistä kiinan halpiksista? Samoja pyöriä myydään useilla merkeillä ja hinnat aikalailla samoissa. CMACEWHEEL TP26 Fat E-MTB tämä näyttää ainakin vastaavalta kuin Vakole co26. Jotku suomikaupat myy näitä ja esim. shengmiloja mutta hinnat aikalailla tuplat. Lähinnä tarkoitus sillointällöin käydä polkuja ajelemassa joten ei isoja rahoja viitsisi laittaa kiinni ja käyttettyjenkin hinnat järkyttävät :)

Tilasin tuon TP26-mallisen. Saa nähdä, odotukset ei ole korkealla, mutta eipä se ny kovin kalliiksi tullut.

Samaa laitosta myy näemmä finfat-niminen putiikki liki 2,5 tonnin hintaan. Kiinankaupasta maksoi 1130€.

Raportoin tänne kun akku räjähtää ja runko katkeaa :D
 
Fatin leveät ja pehmeät renkaat on kyllä etu kaupungissa, varsinkin käsikaasun kanssa kun se pysyy helposti pystyssä tosi hitaassa vauhdissa ja paikallaankin niin voi valua kävelijöiden seassa.
Viikonlopuksi luvattu 30c eikä mitään menoa, mikäköhän olis joku kiinnostava mutta kohtuuhintainen paikka max 100km tampereesta mihin menis yöksi lataamaan ja ryyppäämään :hmm:
 
Noniin cmacewheel tp26 saapui. Ihan hyvät ensivaikutelmat; tosi jämäkän oloinen pyörä. Painaa aivan helvetisti, alamäissä mennään lujaa.

Osat tietty shimanon halppiskamaa, mutta toimiihan ne kevyessä käytössä. Jarrut tehokkaan oloiset.

Takaiskari tekee tuskin mitään, en tiedä joustaako se ollenkaan.

Tehoa piisaa, mäet ei tunnu missään, jos laiskottaa.

Valot hyvät, takavalo pattereilla istuimessa. Etuvalo akusta. Pari usb-ulosottoa.

Huristelin 35km hiekkatielenkin laiskasti polkien, akun varauksesta meni yksi palkki viidestä.

Metsäteillä parhaimmillaan, montut ja kuoppaiset pinnat ei tunnu missään.

Ihan hyvä on reilun tonnin pyöräksi kyllä tämmösen seniorin kruisailuihin. Näiden kanssa toki ostaminen lienee aika lottoa ja takuuasiat saattaa olla haastavia. Riskillä mennään siis :tup:
 
Hyvin kestää akku E/FAT:ssa meikäläisen käytössä. Viime latauksesta nyt ajettu 146km ja vielä näyttäisi 49,2V olevan mehuja. Akkukuvake puolivälissä.
 
Hyvin kestää akku E/FAT:ssa meikäläisen käytössä. Viime latauksesta nyt ajettu 146km ja vielä näyttäisi 49,2V olevan mehuja. Akkukuvake puolivälissä.
Joo, mä ajoin #tourdetuusulanjärvi2023 68km maastoa ja mulla oli samat lukemat taulussa, seuraavalla kerralla tietää että voi käyttää enemmän apuja.
 
Hydrauliset jarrut, miten mahtaa talvella toimia?!

Eiköhän ne toimi, kun niitä on käytetty henkilöautoissa viimeiset lähes sata vuotta.

Tai tietysti kiinalainen saa varmaan nekin pilattua ahneuksissaan laittamalla jarrunesteen/öljyn sijaan linjoihin jotain halvempaa.
 
Noniin cmacewheel tp26 saapui. Ihan hyvät ensivaikutelmat; tosi jämäkän oloinen pyörä. Painaa aivan helvetisti, alamäissä mennään lujaa.

Osat tietty shimanon halppiskamaa, mutta toimiihan ne kevyessä käytössä. Jarrut tehokkaan oloiset.

Takaiskari tekee tuskin mitään, en tiedä joustaako se ollenkaan.

Tehoa piisaa, mäet ei tunnu missään, jos laiskottaa.

Valot hyvät, takavalo pattereilla istuimessa. Etuvalo akusta. Pari usb-ulosottoa.

Huristelin 35km hiekkatielenkin laiskasti polkien, akun varauksesta meni yksi palkki viidestä.

Metsäteillä parhaimmillaan, montut ja kuoppaiset pinnat ei tunnu missään.

Ihan hyvä on reilun tonnin pyöräksi kyllä tämmösen seniorin kruisailuihin. Näiden kanssa toki ostaminen lienee aika lottoa ja takuuasiat saattaa olla haastavia. Riskillä mennään siis :tup:

Tuli viestisi rohkaisemana tilattua tämä, ja noin viikossa tuli tännekin. Onhan tuo jämerän oloinen, mutta itselleni tulleessa yksilössä taitaa akku olla dead on arrival. Niitä neljää vihreää ledivaloa vain vilkuttaa kun virtanäppäintä painaa tai pitää pohjassa, mutta pyörä ei herää henkiin. Eikä se akun usb-porttikaan anna virtaa. Kaikki virtaliitännätkin mielestäni kävin läpi, rungon sisällä mahdollisesti suoraan akkuun kytköksessä olevaa liitosta ei toki tietenkään pysty tarkastamaan. Vai onko tuon käynnistäminen jokin älykkyytesti?
 
Tuli viestisi rohkaisemana tilattua tämä, ja noin viikossa tuli tännekin. Onhan tuo jämerän oloinen, mutta itselleni tulleessa yksilössä taitaa akku olla dead on arrival. Niitä neljää vihreää ledivaloa vain vilkuttaa kun virtanäppäintä painaa tai pitää pohjassa, mutta pyörä ei herää henkiin. Eikä se akun usb-porttikaan anna virtaa. Kaikki virtaliitännätkin mielestäni kävin läpi, rungon sisällä mahdollisesti suoraan akkuun kytköksessä olevaa liitosta ei toki tietenkään pysty tarkastamaan. Vai onko tuon käynnistäminen jokin älykkyytesti?

Mulla akun nappi näyttää tason kun painaa napukkaa akussa, sitten ne sammuu.

Itse fillari lähtee lähtee hereille painamalla muutaman sekunnin virtanappia ohjaustangossa.

Niissä lienee erilaisia kytkimiä, mulla se on tuon mallinen, virtanappi peukalolle

IMG_20230716_174950.jpg
 
Mulla akun nappi näyttää tason kun painaa napukkaa akussa, sitten ne sammuu.

Itse fillari lähtee lähtee hereille painamalla muutaman sekunnin virtanappia ohjaustangossa.

Niissä lienee erilaisia kytkimiä, mulla se on tuon mallinen, virtanappi peukalolle

IMG_20230716_174950.jpg

No voi hemmetti, tämä olikin siis enemmän tarkkaavaisuus- kuin älykkyystesti. Ihan sama vipstaaki tuossakin, mutta olin vain katsonut nopeasti että tuosta säädetään vain avustuksen tasoa. Jäi aivan tyystin tuo virtanäppäin huomaamatta kun eilen illalla pihatöiden jälkeen väsyneenä vielä löin pyörää kasaan. Aiempaa kokemusta vain Tunturin sähköpyöristä, jotka muistaakseni lähtee siitä akun päältä virtanäppäimestä päälle, niin vähän senkin takia tuli tyhmänä vain keskityttyä sen ison akun päällä olevan virtanäppäimen paineluun. Kiitos sinulle tästä!

Täytyy vielä alkuviikosta katsoa liikennevakuutus kuntoon ennen kuin kehtaan pidemmälle lähteä, mutta muutaman kerran ajoin korttelia ympäri. Kovin kummoista analyysiä en vielä lähde tekemään, mutta tehoa tuossa tosiaan tuntuu piisaavan ja kovaa pääsee jos haluaa.
 
No voi hemmetti, tämä olikin siis enemmän tarkkaavaisuus- kuin älykkyystesti. Ihan sama vipstaaki tuossakin, mutta olin vain katsonut nopeasti että tuosta säädetään vain avustuksen tasoa. Jäi aivan tyystin tuo virtanäppäin huomaamatta kun eilen illalla pihatöiden jälkeen väsyneenä vielä löin pyörää kasaan. Aiempaa kokemusta vain Tunturin sähköpyöristä, jotka muistaakseni lähtee siitä akun päältä virtanäppäimestä päälle, niin vähän senkin takia tuli tyhmänä vain keskityttyä sen ison akun päällä olevan virtanäppäimen paineluun. Kiitos sinulle tästä!

Täytyy vielä alkuviikosta katsoa liikennevakuutus kuntoon ennen kuin kehtaan pidemmälle lähteä, mutta muutaman kerran ajoin korttelia ympäri. Kovin kummoista analyysiä en vielä lähde tekemään, mutta tehoa tuossa tosiaan tuntuu piisaavan ja kovaa pääsee jos haluaa.


Juu siellä vielä sivussakin yksi nappi, neljä yhteensä siis

Kulkee tosiaan kovaa ilman rajoittamista, ja tehoa ainakin meikäläiselle riittävästi, kiipeää jyrkätkin mäet kevyesti. Rajoitin toimii jotenkin oudosti: "spurttaa" kiihdytyksissä ensi muutaman kmh yli sen 25kmh, sitten ikäänkuin laskee oikealle tasolle. Ei paljoa haittaa, outon oloinen vaan.
 
Laitetaas päivitystä Cmacewheel TP26 fatbikesta, nelisen sataa kilsaa ajeltuna. Akulla ajelee helposti 100km latauksella, kun ajelee kuntoilumielessä rauhassa polkien.

Liikennevakuutus järjestyi IFistä, 72€/vuosi.

Löytyi myös vika; kun pyörän ottaa latauksesta ja lähtee liikkeelle, nopeusmittari pompottaa supernopeasti 0-99,9kmh välillä. Samalla veto nypyttää. Tätä jatkuu pari sataa metriä, kunnes normalisoituu.

Laitoin tukeen viestiä, ja sanoivat lähettävänsä uuden "komponentin". Mitä sitten liekään :D

Nopeusanturi lienee moottorin sisällä, en ainakaan bongaa sitä pinnoista tms paikoista.

Tehoa piisaa, vetää vanhan läskin melkein mihin vaan.

Moottori tosi hiljainen vrt edelliseen, jossa oli nuriseva Bafangin moottori.

Levyjarrut on jotain Kiinan kamaa, merkkinä Dyisland, toimii kevyesti eikä levyt vingu. Yhdellä sormella voi käytellä. Tosi hyvät siis.

Joustohaarukka edessä aivan turha ja liian löysä pyörän painolle, onneksi saa lukittua. Pohjaa ryteikössä helposti kun lukitus auki.

Osa osista perus-halpis Shimanoa, eli todella halpaa ja helppoa uusia tarpeen tullen.

Mutta edelleen mielestäni hinta/laatusuhde on hyvä, 4-5 kertaa kalliimmat pyörät on sitten erikseen ja eri tarpeeseen.

Kivaa sillä on ajella pitkin hiekkateitä ja mantuja.

Työmatkapyöräksi tuo on myös ihan passeli, jämäkkää tekoa.
 
Joustohaarukka edessä aivan turha ja liian löysä pyörän painolle, onneksi saa lukittua. Pohjaa ryteikössä helposti kun lukitus auki.

Säädä sitä jäykemmälle?
Lähdin kiertämään hämeenlinna-tammisaari-bengtskar-kemiö-turku, ja nyt turun kohdalla pohdin pitäisikö polkea poriin vai pyöriä pari päivää turun alueella.
Efatin 832wh kestää enemmän kuin mun perse :rofl:
 
Säädä sitä jäykemmälle?
Lähdin kiertämään hämeenlinna-tammisaari-bengtskar-kemiö-turku, ja nyt turun kohdalla pohdin pitäisikö polkea poriin vai pyöriä pari päivää turun alueella.
Efatin 832wh kestää enemmän kuin mun perse :rofl:
Juu, maastoa 68km ja 50% akkua jäljellä, kadulla korkeilla paineilla tuolla ajaa varmaan 200km:lol:
 
Moni autoalan insinöörit varoittelevat automaattivaihteiston liian aikaisesta vaihdosta, niinku virittelyn jälkeen. Suoralla maantiellä ei tietenkään ongelmia mutta kaupunkiajossa liian isoilla vaihteilla ei olisi niinku kovin hyvää moottorille. Mites itte näette nämä mielipiteet?
 
Moni autoalan insinöörit varoittelevat automaattivaihteiston liian aikaisesta vaihdosta, niinku virittelyn jälkeen. Suoralla maantiellä ei tietenkään ongelmia mutta kaupunkiajossa liian isoilla vaihteilla ei olisi niinku kovin hyvää moottorille. Mites itte näette nämä mielipiteet?
Auton (poltto)moottori != pyörän sähkömoottori

Tällä tavalla näen asian.
 
Toivottaasti ei ole kiellettyä mainostamista, mutta jos jotakin kiinnostaa niin voisin mahdollisesti luopua Helsingin Akkutehtaan rakentamasta ATX Dynafat 2000w (1008Wh akulla) pyörästäni. Erittäin tyytyväinen olen pyörään ollut, mutta tällä hetkellä käyttö vähäistä muuton johdosta.

Pitää muutenkin suositella Helsingin Akkutehdasta kaikille tehokkaammista pyöristä kiinnostuneilla. Todella ammattitaitoista toimintaa hyvällä asiakaspalvelulla. Suurella todennäköisyydellä tulen seuraavankin pyörän hommaamaan heiltä, kun aika on otollinen.
 
Moni autoalan insinöörit varoittelevat automaattivaihteiston liian aikaisesta vaihdosta, niinku virittelyn jälkeen. Suoralla maantiellä ei tietenkään ongelmia mutta kaupunkiajossa liian isoilla vaihteilla ei olisi niinku kovin hyvää moottorille. Mites itte näette nämä mielipiteet?

itellä on keskimoottori ja yksi ainoa vaihde, millä ajetaan 1kmh, 20kmh ja suljetulla alueella :giggle: huiput on 80kmh. hyvin toimii. voimansiirto kyllä voi olla vähän kovilla, koska kuten tiedetään niin teho on nopeus x vääntö ja jos rattaat pyörii hitaasti tehosta huolimatta (=liikkeelle lähtiessä "isolla vaihteella", ja täydellä teholla mitä moottorista lähtee) niin silloin vääntöä on paljon kohdistuen rattaisiin ja ketjuihin.... vapaaratas piti korvata kaksrivisellä laakeroinnilla koska se antautui 1000km kohdilla, ei kestä yhtään sivuttaista vääntöä, ja rattaat+ketjut vaihtaa kunnollisiin, sen jälkeen onkin ollu vain ajoa.
 
Laitetaas päivitystä Cmacewheel TP26 fatbikesta



Löytyi myös vika; kun pyörän ottaa latauksesta ja lähtee liikkeelle, nopeusmittari pompottaa supernopeasti 0-99,9kmh välillä. Samalla veto nypyttää. Tätä jatkuu pari sataa metriä, kunnes normalisoituu.

Laitoin tukeen viestiä, ja sanoivat lähettävänsä uuden "komponentin". Mitä sitten liekään :D

Päivitellääs taas. Kiinanpojat kyllä aktiivisesti yrittävät auttaa, mutta ei vieläkään toimi :D

Uusi mittari/tietokone tms laite ei muuttanut tilannetta.

Hokasin että mittarilukema pomppii vain kun moottoria kuormittaa, eli ei koskaan jos vaikka käsikahvalla rengasta ilmassa pyörittää. Mutta jos samalla rengasta vähän laskee maahan ja tulee kuormaa, pompotus alkaa.

Tapahtuu useimmiten kun akku on juuri ladattu, harvemmin jos ajeltu muutamakin km.

Oon nyt ajellut niin että rajoitin pois päältä, sillon ei vaikuta ajamiseen pl. nopeusmittarin satunnainen nollassa/maksimissa käyminen.

90% ajasta fillari toimii ihan normaalisti.

En ole vielä itse keksinyt mikä fillarin vähistä komponenteista moisen saisi aikaan.

Nopeussensori lienee jossain napamoottorin sisällä, mutta tuskin sekään viallinen, kun kerran ilman normaalia kuormaa toimii aina.

Netistä bongasin tarinoita hall-antureista, semmoset kenties.. mutta menee jo aika tekniseksi osaamiseksi niiden tulkitseminen.
 
kun moottoria kuormittaa
Syntyy ajatus, että tehopiikki -> tehon pätkiminen -> huono kontakti jossain liitinpiikissä, eli tehotarpeen noustessa huonossa kontaktissa jännite (voltit) tippuu ja virta (ampeerit) kasvaa .... volttien heilahtelu sotkee mittarin toimintaa samaatahtia kuin tapahtuu tehojen pätkiminen "nypytys" ..... jossain akun ja moottorin välisessä kontaktissa, tai peräti itse akussa BMS jarruttelee tehopiikkejä .... juotosvika ehkä ....
 
IMG_20230829_183506.jpg


Kuraa voisi olla vähemmänkin, tietysti kuka käski mennä suolle pyöräilemään....
Syksy saapuu ja goretexit on hankittuna mutten silti tiedä kuinka paljon tulen talvella vielä katumaan päätöstä luopua autosta :D
Nastarenkaat pitää vielä hankkia mutta samalla voisi ostaa jonkin kunnollisen lampun, tämän hetkinen täyttää lähinnä lain kirjaimen, jos aikoo yhtään harrastaa pimeään aikaan niin pitää saada valotehoa.


Vaikuttaisi äkkiä lupaavalta, jalka kääntyy 15° sivusuunnassa minkä pitäisi riittää, 1600 lumenia 3.5h kuullostaa kohtuulliselta.
Saa ehdottaa, mieluummin lähempänä 100€ kuin 200€
 
IMG_20230829_183506.jpg


Kuraa voisi olla vähemmänkin, tietysti kuka käski mennä suolle pyöräilemään....
Syksy saapuu ja goretexit on hankittuna mutten silti tiedä kuinka paljon tulen talvella vielä katumaan päätöstä luopua autosta :D
Nastarenkaat pitää vielä hankkia mutta samalla voisi ostaa jonkin kunnollisen lampun, tämän hetkinen täyttää lähinnä lain kirjaimen, jos aikoo yhtään harrastaa pimeään aikaan niin pitää saada valotehoa.


Vaikuttaisi äkkiä lupaavalta, jalka kääntyy 15° sivusuunnassa minkä pitäisi riittää, 1600 lumenia 3.5h kuullostaa kohtuulliselta.
Saa ehdottaa, mieluummin lähempänä 100€ kuin 200€
Varmasti hyvä valo, mulla tämä

Pyöränvalo Nitecore BR35, 1800 lm

Ja vaikka menee sysimustassa metsässä niin on kuin päivä jos täydellä teholla menee, kadulle saa sitten säädettyä vähemmän tehoa.

20221031_171101.jpg


Kypärässä vielä 1000lumenia lisää...
 
Eikö efatissä ole mahdollisuutta käyttää vakiona suoraan pyörän akun virtaa? Suosittelen kyllä sitä ensisijaisesti niin ei tarvi latailla mitään lamppuja.

Pyörän akusta 48/52V - 12V DC-DC muunnin ja kytkin välille saa ison valikoiman vaihtoehtoja. Valitseen sellaisen missä on pitkät sekä lyhyet valot niin saa ajaa julkisillakin teillä muita häikeisemättä.
 
Eikö efatissä ole mahdollisuutta käyttää vakiona suoraan pyörän akun virtaa?

Ainakin siinä on mahdollisuus kytkeä valot päälle niin että näytössä näkyy lampun kuva niin eiköhän se ole mahdollista.
Sitten vaan joutuisi vetämään johtoja ja hankkimaan sopivia valoja, näkisin noi lion ratkaisut helpompina vaikka olisikin pro jos ajovalot syttyisi kun käynnistää pyörän.
 
Eikö efatissä ole mahdollisuutta käyttää vakiona suoraan pyörän akun virtaa? Suosittelen kyllä sitä ensisijaisesti niin ei tarvi latailla mitään lamppuja.

Pyörän akusta 48/52V - 12V DC-DC muunnin ja kytkin välille saa ison valikoiman vaihtoehtoja. Valitseen sellaisen missä on pitkät sekä lyhyet valot niin saa ajaa julkisillakin teillä muita häikeisemättä.
Ei ole, näytössä on usb-a liitin mutta sieltä ei saa kuin 0,8A virtaa ja sillä lataa korkeintaan puhelinta...

Mun linkkaamassa valossa on lyhyet ja pitkät...
 
Ainakin siinä on mahdollisuus kytkeä valot päälle niin että näytössä näkyy lampun kuva niin eiköhän se ole mahdollista.
Sitten vaan joutuisi vetämään johtoja ja hankkimaan sopivia valoja, näkisin noi lion ratkaisut helpompina vaikka olisikin pro jos ajovalot syttyisi kun käynnistää pyörän.
Ei onnistu, varmistettu maahantuojalta...
 
Pesetkö säkin sitä kylppärissä? :D
Eli tota jalkaa saa käännettyä sopivasti vaikka se on tossa kohdassa, toi ois ihan varteenotettava :hmm:
En mä sitä kylppärissä pese, korkeintaan talvella kuivatan siellä ja että lumi ja jää sulaa pois, muuten on varastossa...
 
Päätin sitten tilata tuollaiset, sikahintaisia mutta saaneet hyvin positiivista palautetta.
Talvellahan sen sitten näkee, ja eiköhän noi pari talvea kestä...
Mun piti säästää tällä pyöräily projektilla mutta siihen on nyt jo maaliskuun jälkeen mennyt parin vuoden autoilun verran rahaa :eek:
Noh, onneksi pyöräilyssä on hyvin vähän juoksevia kuluja kun tarpeelliset roinat on hankittu.


Tuolta tilaamalla olisi säästänut 40e mutta kun tilasin verkkiksestä samoilla postareilla muutakin, niin en jaksanut vaivautua.

 
Viimeksi muokattu:
No on se aika hurjaa, että fillarin kumi maksaa saman kuin auton rengas. Mielipuolista etten sanois.
 
No on se aika hurjaa, että fillarin kumi maksaa saman kuin auton rengas. Mielipuolista etten sanois.
Kumpaa tehdään enemmän, auton nastarenkaita, vai läskipyörän nastarenkaita?

Mä voin lohduttaa sua, jotkut ostaa sähköpyörän joka maksaa saman verran kuin se auto! :tup:

Harrastukset maksaa...
 
Muista rekisteröidä, jos onnistuu

Epäilen että tuskin onnistuu näitä rekisteröidä. Mut rauhaksiin rajoituksella 25/km
IMG_20230729_111420.jpg


Pyörällä pystyy matkustamaan välin hanko-benktsar-kasnäs, mutta se vaatii parin tuopin verran reittien yhteensopivuuden selvittämistä ja hieman pyörän kantelua :rofl:
Muista rekisteröidä, jos onnistuu

Tuskin onnistuu :kahvi:

Toiseen lainaukseen että tuttu paatti Summersea kun telakalla mun kanssa samassa paikassa missä pidän venettäni.
 
Rajoitettu 25/kmh.

On kyllä mainio vehje ja jos haluaa polkea kevyemmin, niin sopivaa avustusta.

PS. Sinänsä ihan melko sekavan sopan on byrokraatti näistä keittänyt sillain. Vakuutettava tämä polkupyörä vs. esim sähköpotkulauta osoittaa että touhussa ei ole järkeä käytetty edes mausteeksi, kun sama teho ja nopeus joko vakuutetaan tai ei vakuuteta. Ja vieläpä niinpäin että se vaarallinen surkealla ohjausgeometrialla pienillä renkailla oleva potkulauta on vakuuttamaton, mutta turvallinen järeä fillari vaatii vakuutuksen. Nykyään 12-15v tytöt vetelee 2 päällä 25km/h jollain citygogo scootterilla ja kun mä haluan 25km/h pyörään 39v:nä kaasun, niin tarvitsen liikennevakuutuksen.

IMG20230913121700.jpg
 
PS. Sinänsä ihan melko sekavan sopan on byrokraatti näistä keittänyt sillain. Vakuutettava tämä polkupyörä vs. esim sähköpotkulauta osoittaa että touhussa ei ole järkeä käytetty edes mausteeksi, kun sama teho ja nopeus joko vakuutetaan tai ei vakuuteta. Ja vieläpä niinpäin että se vaarallinen surkealla ohjausgeometrialla pienillä renkailla oleva potkulauta on vakuuttamaton, mutta turvallinen järeä fillari vaatii vakuutuksen. Nykyään 12-15v tytöt vetelee 2 päällä 25km/h jollain citygogo scootterilla ja kun mä haluan 25km/h pyörään 39v:nä kaasun, niin tarvitsen liikennevakuutuksen.

Tätähän minäkin olen kritisoinut, omasta Efatista otan varmaan vakuutuksen pois...
 
Noi vakuutukset on halpoja ja samalla saa osakaskon niin en täysin ymmärrä valitusta.
 
Rajoitettu 25/kmh.

On kyllä mainio vehje ja jos haluaa polkea kevyemmin, niin sopivaa avustusta.

PS. Sinänsä ihan melko sekavan sopan on byrokraatti näistä keittänyt sillain. Vakuutettava tämä polkupyörä vs. esim sähköpotkulauta osoittaa että touhussa ei ole järkeä käytetty edes mausteeksi, kun sama teho ja nopeus joko vakuutetaan tai ei vakuuteta. Ja vieläpä niinpäin että se vaarallinen surkealla ohjausgeometrialla pienillä renkailla oleva potkulauta on vakuuttamaton, mutta turvallinen järeä fillari vaatii vakuutuksen. Nykyään 12-15v tytöt vetelee 2 päällä 25km/h jollain citygogo scootterilla ja kun mä haluan 25km/h pyörään 39v:nä kaasun, niin tarvitsen liikennevakuutuksen.
Vielä hauskemman tuosta tekee se, että jos otat pyörästä ketjut ja polkimet pois niin se onkin L1e-A luokan vehkeen sijaan kevyt sähköajoneuvo, joka ei tarvikkaan liikennevakuutusta ja voit ajella peukkukaasulla mielinmäärin. Toki silloin ei saisi olla istuinta tai se ei saa olla tietyn korkeuden yli maasta (en muista tarkkaa rajaa), ellei laite ole itsestääntasapainotttuva tai ensisijaisesti maastokäyttöön tarkoitettu. Ja tuohon viimeisimpään kategoriaan putoaa helposti leveiden renkaiden ja jousituksen perusteella.
 
Ongelmahan nimenomaan on siinä, että liikennevakuutuksen myötä tippuu pois kotivakuutuksen piiristä (joitain poikkeuksia lukuunottamatta).

Mitä kotivakuutus korvaisi paremmin kuin osakasko?
Omavastuukin on (mulla) satasen pienempi kuin kotivakuutuksessa.

E: ja onhan liikennevakuutuksessa se hyöty että jos joku lapsi juoksee talojen välistä oikealta suoraan eturenkaaseen, singahtaa siitä vastaantulevaan bussiin ja halvaantuu niin ei joudu maksamaan kuntoutusta....
 
Mitä kotivakuutus korvaisi paremmin kuin osakasko?
Omavastuukin on (mulla) satasen pienempi kuin kotivakuutuksessa.

E: ja onhan liikennevakuutuksessa se hyöty että jos joku lapsi juoksee talojen välistä oikealta suoraan eturenkaaseen, singahtaa siitä vastaantulevaan bussiin ja halvaantuu niin ei joudu maksamaan kuntoutusta....
Vakuutusmaksua maksaessa kotivakuutuksen piiriin kuuluva pyörä on paljon parempi, kun ei tarvitse ylimääräisestä vakuutuksesta maksaa. Oletuksena tietysti, että jokaisella on kotivakuutus. Varkautta vastaan nämä pitää vakuuttaa, ellei halua kärsiä melko todennäköistä varkautta omissa nahoissaan.

Bussiskenaariossa bussin liikennevakuutus tai liikennevakuutuskeskus korvaa henkilövahingot - tai pyöräilijän vastuuvakuutus, joka sekin on oletuksena jokaisen kotivakuutuspaketissa mukana.
 
Tuli päivitettyä Efatin jarrut ja takapakkaan lyhyempää välitystä, alkuperäinen 11-36, nyt 11-40 ja onhan se parempi vaikka saisi ehkä olla vieläkin lyhyempi.

katso liitettä 1183766

Kaikki käytännössä plug and play, vaihdevaijeria hieman säädin, mutta ketju ym. alkuperäisiä vajaa pari tonnia ajettuja.

Jarrut kyllä herkistyi mukavasti ja etujarrun kanssa saa olla jo ihan varovainen.

katso liitettä 1183767

2900€ pyörään on mennyt jo varmaan 600€ pelkkiin päivityksiin:

Valot
Talvirenkaat
Jarrut
Polkimet
Gripit
Satula
Satulaputki
Takapakka
Juomapulloteline
Lokaria
Ajovaatteita

katso liitettä 1183768
Onko linkkiä mistä löysit 11-40 rataspakan? Laittaisin itsekkin tilaukseen.

Tämän 30 eturattaan oon laittanut 32 tilalle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 141
Viestejä
4 523 343
Jäsenet
74 535
Uusin jäsen
Veeti Saarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom