Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samiii
  • Aloitettu Aloitettu
Nelituumaisten nastarenkaiden valikoiman vähyys aika erikoista. Muutama hassu merkki tarjoaa sellaisia. Ehkä vaan kärkkäiseltä tuollaiset, onko kellään kokemuksia? Saakohan nastoja uusittua yms?

 
Hmm, 3300km noilla ketjuilla ja rattailla, en huomaa mitään vikaa.
Olisikohan järkevämpää vaihtaa ketjut nyt vai katsoa kauanko noi kestää ja vaihtaa kaikki samalla :hmm:
 
katso liitettä 1183766


Jarrut kyllä herkistyi mukavasti ja etujarrun kanssa saa olla jo ihan varovainen.

Mitä vaihdoit jarruihin?
Ja hävisikö se varsinkin kostealla kuuluva kitinä?
Oon sinänsä ihan tyytyväinen noihin jarruihin, niissä on hyvä tuntuma ja tarpeeksi tehoa, mutta joutuu säätämään hirveen tarkkaan ettei pidä ääntä ja kosteina vinkuvat kumminkin.
 
Helvetti, säästäväisyys kostautui: en ole raaskinut vielä laittaa nastoja alle ettei ne kulu asfaltilla kun on edelleen pääasiassa sulaa.
Äsken sitten töistä kotiin ja jäällä kyljelleen :rofl:
Onneksi ei lähtenyt kuin maalia jarrukahvasta, perseessä ja olkapäässä mustelma sekä kolaus egossa.
Täytynee vaihtaa seuraavaan yövuoroon jos kelit on edelleen että illalla sataa ja yöllä on pakkasta...
Mitenköhän hyvin pyörän nastat kestää kuivaa asfalttia :hmm:
 
Helvetti, säästäväisyys kostautui: en ole raaskinut vielä laittaa nastoja alle ettei ne kulu asfaltilla kun on edelleen pääasiassa sulaa.
Äsken sitten töistä kotiin ja jäällä kyljelleen :rofl:
Onneksi ei lähtenyt kuin maalia jarrukahvasta, perseessä ja olkapäässä mustelma sekä kolaus egossa.
Täytynee vaihtaa seuraavaan yövuoroon jos kelit on edelleen että illalla sataa ja yöllä on pakkasta...
Mitenköhän hyvin pyörän nastat kestää kuivaa asfalttia :hmm:

Eiköhän nuo ihan hyvin kestä fattiksen alla kun ne kestää kapeammankin renkaan alla oikein hyvin liiempiä kulumatta. Toki turhan vauhdikasta ajoa kannattaa välttää, ihan jo oman turvallisuudenkin vuoksi.
 
Helvetti, säästäväisyys kostautui: en ole raaskinut vielä laittaa nastoja alle ettei ne kulu asfaltilla kun on edelleen pääasiassa sulaa.
Äsken sitten töistä kotiin ja jäällä kyljelleen :rofl:
Onneksi ei lähtenyt kuin maalia jarrukahvasta, perseessä ja olkapäässä mustelma sekä kolaus egossa.
Täytynee vaihtaa seuraavaan yövuoroon jos kelit on edelleen että illalla sataa ja yöllä on pakkasta...
Mitenköhän hyvin pyörän nastat kestää kuivaa asfalttia :hmm:
Ei ne kulu sen enempää kuin talvellakaan. Ihmiset ihan turhaan pelkäävät. Ja vaikka kuluisi, niin ainakin omasta mielestäni turvallisuus menee sen edelle.
 
Nastoissahan kannattaisi laittaa ne alle nimenomaan hyvissä ajoin, että ne tulee sisään ajetuksi.

Nastat asettuu reikiinsä sisäänajossa ja jos heti kylmiltään lähtee ajamaan jäiselle asvaltille tms niin irtoilevat herkemmin kun tulee pieniä luistoja ja sitten taas nappaa pitoa.
 
Hmm, koska tää vaihto tapahtui nopeammin kuin luulin niin en ehtinyt tilata uusia vannenauhoja, uskaltaakohan noita pestä astianpesukoneessa :hmm:
 
Pitää kanssa tilata nastarenkaat, vaikka aika kalliita ovatkin. Kärkkäisen 99,90€ halvimmat mitä olen löytänyt 26x4 kokoisia.
 
Nyt kun päässyt parisataa kilometriä testaamaan noita almightyjä niin sanoisin että kohtuullisen hyvä pito sekä kuivalla että märällä jäällä.
Ei ne nyt lähellekään jääratapiikkejä pääse, mutta sitä ei voine olettaakaan, tosin noi on ainoat polkupyörän nastarenkaat mitä olen ikinä kokeillut.
Koska niidenkin rajoja piti tietysti etsiä niin koiran ulkoiluttaja pääsi kyselemään että "eikai ole liukasta" kun makailin keskellä väylää kyljellään.
Efat kaipaisi liukkaalle ihan aavistuksen loivempaa casteria :hmm:

GOPR2559_1698950703789.JPG


Tampereella oli eilen ja toissapäivänä aivan mahtava pyöräilykeli, harmi että se muuttui vetiseksi tänään.
 
Mitkäs olis parhaat fatbike renkaat missä olis hyvä sivuttaispito märissä juurakoissa.
Fatbiken renkaissa on ongelma metsässä suurimmaksi osaksi yleensä noi sivuttais liukumiset.
 
Taas on hyvät pyöräilykelit :) muuten pysyy hyvin lämpimänä mutta varpaat jäätyy vaikka on villasukat ja vaelluskengät.
Onkohan olemassa jotain akkukäyttöisiä lämmittimiä jotka ratkaisisi ongelman :hmm:
 
Liian vähän ilmatilaa kengissä jos varpaat palelee...

Voi olla, noi on vähän ahtaat villasukalla :hmm:
Laitoin sen piikkiin ettei varpaat liiku pyöräillessä.
Noissa merreleissä on kyllä joku tuuletusritiläkin tossa etuosassa, pitää kokeilla pysyykö paremmin lämpimänä jos laittaa sadesuojat :hmm:
Pitäishän nyt 2023 olla akuilla lämmitettäviä kengän päällisiä....
 
Viimasuoja, ohuemmat sukat että jää ilmatilaa, tai parempi ja isompi kenkä...

Täytyy melkein hankkia joku tohon sopivampi kenkä ellei mitään sopivaa lämmitintä löydy, jos -4c:ssä on ongelmia parin tunnin lenkillä niin tuskin tää on kovemmilla pakkasilla ratkaistavissa sukkien vaihdolla.

E: tiesin kyllä tavallaan itsekin ton kenkien vaihdon olevan ainoa ratkaisu mutta yritin välttää taas laittamasta 200e "ylimääräisiin" kenkiin :rofl:
 
Hmm, kai se on järkevin vaihtoehto hankkia omat kengät talvipyöräilyyn, eihän se tässä konkurssissa nyt enää paljon tunnu ja tyhmää se on palellakin.
Vedenpitävyys on vähän hassu ominaisuus jos tarkoitus on pyöräillä pakkasella mutta kai noi kaikki kalliimmat harrastuskengät on goretexia.

E: saapahan samalla 6k€ pyöräilyyn vuodessa rikki :rofl:
 
Tuli myös huristeltua, pellon pohjat yms vielä aika pehmeää, mutta tuommonen fatbike kyllä menee uskomattomista jorpakoista. Pestävää piisaa.

Tuo laturin liittimen kumitulppa ei meinaa millään pysyä kiinni, pitäs suunnitella siihen parannus..

20231115_171721.jpg


Itsellä jalassa tällaiset, hieman käytössä väljähtyneet (muutamankin kerran upotettu suonsilmään). Joten jalkaan tupla villasukat - jalat suorastaan kuumat :lol:

Mainio hinta-laatu suhde

 
Positiivinen palaute hervannan m&m pyörähuollolle,
Vaihtaja otti vahinkoa ja sekosi.
Hoidettiin sillä aikaa kun kävin syömässä :)
 
Noissa almightyissä on ihan selvästi huonompi sivuttaispito paksussa loskassa kuin juggernauteissa.
 
Taas on hyvät pyöräilykelit :) muuten pysyy hyvin lämpimänä mutta varpaat jäätyy vaikka on villasukat ja vaelluskengät.
Onkohan olemassa jotain akkukäyttöisiä lämmittimiä jotka ratkaisisi ongelman :hmm:
Onhan näitä, itsellä ei ole kokemusta, esim.
 
Taas positiivista palautetta vartiokylän pyörälle: lähdin töistä ja efatin moottori alkoi pitämään varsin häiritsevää ääntä.
Pakkasta oli -26c, kotiin päästyäni laitoin videon ongelmasta niin vastattiin että varmaan alennusvaihde jäätynyt ja hajonnut, lähetä tänne.
3h alle viikko kesti kun takarengas lähti kotoa ja tuli takaisin ehjänä.
Kohta on takuu loppu ja seuraavan moottorivaurion joutuu maksamaan itse :D
Töissä ei ole lämmintä paikkaa säilyttää pyöriä niin voihan yö tollasessa pakkasessa olla aika rankka pyörälle.
Neuvottiin käyttämään avustinta varovasti aluksi kovilla pakkasilla.
Muuten on toiminut hyvin näissäkin keleissä, jarrut on vähän tahmean tuntuiset, rengaspaineita pitää tarkkailla ja range lyhenee noin puoleen, en tiedä johtuuko se enemmän akun kylmenemisestä vai lumihangessa nastarenkailla etenemisestä.
 
Taas positiivista palautetta vartiokylän pyörälle: lähdin töistä ja efatin moottori alkoi pitämään varsin häiritsevää ääntä.
Pakkasta oli -26c, kotiin päästyäni laitoin videon ongelmasta niin vastattiin että varmaan alennusvaihde jäätynyt ja hajonnut, lähetä tänne.
3h alle viikko kesti kun takarengas lähti kotoa ja tuli takaisin ehjänä.
Kohta on takuu loppu ja seuraavan moottorivaurion joutuu maksamaan itse :D
Töissä ei ole lämmintä paikkaa säilyttää pyöriä niin voihan yö tollasessa pakkasessa olla aika rankka pyörälle.
Neuvottiin käyttämään avustinta varovasti aluksi kovilla pakkasilla.
Muuten on toiminut hyvin näissäkin keleissä, jarrut on vähän tahmean tuntuiset, rengaspaineita pitää tarkkailla ja range lyhenee noin puoleen, en tiedä johtuuko se enemmän akun kylmenemisestä vai lumihangessa nastarenkailla etenemisestä.


Kiinanpyöräkin toiminut ihan ookoo pakkasella, hydraulijarrut tosiaan siinäkin tahmean oloiset mutta vertyy käyttämällä.

Range puolittuu kylmässä myös, mutta muuten ei ongelmia.

Alla ei nastoja, laskin rengaspaineita ja pitää ihmeen hyvin. Toki kun tulee jäätä kunnolla, niin siinä ei varmana pitoa löydy.
 
Taas positiivista palautetta vartiokylän pyörälle: lähdin töistä ja efatin moottori alkoi pitämään varsin häiritsevää ääntä.
Pakkasta oli -26c, kotiin päästyäni laitoin videon ongelmasta niin vastattiin että varmaan alennusvaihde jäätynyt ja hajonnut, lähetä tänne.
3h alle viikko kesti kun takarengas lähti kotoa ja tuli takaisin ehjänä.
Kohta on takuu loppu ja seuraavan moottorivaurion joutuu maksamaan itse :D
Töissä ei ole lämmintä paikkaa säilyttää pyöriä niin voihan yö tollasessa pakkasessa olla aika rankka pyörälle.
Neuvottiin käyttämään avustinta varovasti aluksi kovilla pakkasilla.
Muuten on toiminut hyvin näissäkin keleissä, jarrut on vähän tahmean tuntuiset, rengaspaineita pitää tarkkailla ja range lyhenee noin puoleen, en tiedä johtuuko se enemmän akun kylmenemisestä vai lumihangessa nastarenkailla etenemisestä.
Molemmista. Nastarenkaat jo itsessään lisää rullausvastusta joka vähentää rangea. Tuohon moottoriin, jatkossa kannattaa motti avata ja vaihtaa tilalle tarpeesi kylmää kestävää rasvaa / vaseliinia. Alennusvaihteessa on siis pieni määrä rasvaa nylon ja metallirattaiden välissä. Toki kylmällä motilla liikkeelle lähteminen varsinkin jos rasvat on vielä jähmeät voi aiheuttaa nylon rattaiden hampaiden murtumisen, jolloin se alkaa ääntää ja voi lakata toimimasta kokonaan. Tähän auttaa juurikin, että lähtee aluksi pienellä teholla liikkeelle jos motti aivan jäinen. Se kun lämpenee käytössä. Toki noi rattaat olisi helppo itsekkin vaihtaa. Tai sitten vaihtaa koko alennusvaihteen kytkimineen.
 
Olikos jossain hinta keskustelua L1e-a vakuutuksista? Minkälaisia hintoja olette saaneet ja mistä yhtiöistä?
 
Päivitellääs talvikuulumiset cmacewheel fatbiken kanssa.

Menee kyllä pahassakin kelissä ilman nastoja, rengaspaineet vaan alas.

Jarrupalat on aika kovilla, kun painoa piisaa. Niitä saa mistä vaan, shimanon palat sopii. Sama koskee aika pitkälti muitakin kulutusosia, halpaa on.

Mitään pakkasesta johtuvaa oireilua tms ei ole ilmaantunut, tietty kantama vähenee kylmässä, mutta eipä sitä nyt montaa tuntia pakkasessa jaksa ajellakaan.

Jostain syystä uutena ollut vedon pätkimisbugi on kadonnut, hyllyssä takuuseen tullutta vaihto-osaa riittää, mm uusi moottori ja ohjainpaneeli. Vaihdetaan sitten jos alkaa vielä temppuilla.

Summarum: oikein mainio kapine hintaansa nähden, ei toki kannata facebookin keskustelupalstoille mennä - pään irtoaminen ja kallon halkeaminen on pienintä mitä sen porukan mielikuvitus saa aikaan niiden hintalappuharrastajien keskuudessa.
 
Päivitellääs talvikuulumiset cmacewheel fatbiken kanssa.

Menee kyllä pahassakin kelissä ilman nastoja, rengaspaineet vaan alas.

Jarrupalat on aika kovilla, kun painoa piisaa. Niitä saa mistä vaan, shimanon palat sopii. Sama koskee aika pitkälti muitakin kulutusosia, halpaa on.

Mitään pakkasesta johtuvaa oireilua tms ei ole ilmaantunut, tietty kantama vähenee kylmässä, mutta eipä sitä nyt montaa tuntia pakkasessa jaksa ajellakaan.

Jostain syystä uutena ollut vedon pätkimisbugi on kadonnut, hyllyssä takuuseen tullutta vaihto-osaa riittää, mm uusi moottori ja ohjainpaneeli. Vaihdetaan sitten jos alkaa vielä temppuilla.

Summarum: oikein mainio kapine hintaansa nähden, ei toki kannata facebookin keskustelupalstoille mennä - pään irtoaminen ja kallon halkeaminen on pienintä mitä sen porukan mielikuvitus saa aikaan niiden hintalappuharrastajien keskuudessa.

Mikä malli sulla on? Stocki vai modattu?
 
olen etsinyt halpaa 20" pyörillä olevaa mahdollisimman yksinkertaista ja huoltovapaata sähköpyörää josta akun saa helpoista pois latausta varten ja tätä pohtinut:


Tämän etu moniin muihin verrattuna on ketjuvaihteiden puute, mutta onko tuossa sitten kappavaihteet tai ei mitään vaihteita?
 
olen etsinyt halpaa 20" pyörillä olevaa mahdollisimman yksinkertaista ja huoltovapaata sähköpyörää josta akun saa helpoista pois latausta varten ja tätä pohtinut:


Tämän etu moniin muihin verrattuna on ketjuvaihteiden puute, mutta onko tuossa sitten kappavaihteet tai ei mitään vaihteita?
En ole nähnyt yhdessäkään napamoottorissa napavaihteita, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä kiinalaiset menevät keksimään. Tuossa ei näyttäisi olevan vaihdevipua ohjaustangossa eli vaihteita on siis tasan yksi, mikä riittänee tuollaiseen pyörään ihan hyvin.

Halpa tuo on. Yksinkertaiseksi en menisi sanomaan, koska tuossa taittomekanismi rungossa ja ohjaustangossa. Tämä yhdistettynä halpuuteen pyörä on varmasti vetelä sivusuunnassa ja sillä ajaminen on sitä myöten halvantuntuista ja tietyllä tapaa epävarmaa.
 
olen etsinyt halpaa 20" pyörillä olevaa mahdollisimman yksinkertaista ja huoltovapaata sähköpyörää josta akun saa helpoista pois latausta varten ja tätä pohtinut:


Tämän etu moniin muihin verrattuna on ketjuvaihteiden puute, mutta onko tuossa sitten kappavaihteet tai ei mitään vaihteita?

Ei tuossa taida olla mitään vaihteita, eli aika surraamista saattaa olla ajaminen isommassa vauhdissa.

Kuvistä päätellen samanlainen simppeli sähkömoottori kuin esim omassani on.

Toki voihan sitä sitten käsikaasulla huristella :D
 
hämäsi kun jossain kuvassa oli viiva poljinkeskiöön ja luki 7 gang, mutta lienee joku virhe, ei tuossa 7 kpl eturattaitakaan ole:D
 
olen etsinyt halpaa 20" pyörillä olevaa mahdollisimman yksinkertaista ja huoltovapaata sähköpyörää josta akun saa helpoista pois latausta varten ja tätä pohtinut:


Tämän etu moniin muihin verrattuna on ketjuvaihteiden puute, mutta onko tuossa sitten kappavaihteet tai ei mitään vaihteita?
Mielenkiintoinen kapistus - tuota kun pääsisi koe-ajamaan niin saisi aika hyvän kokonaiskuvan ennen ostopäätöstä.
 
Mielenkiintoinen kapistus - tuota kun pääsisi koe-ajamaan niin saisi aika hyvän kokonaiskuvan ennen ostopäätöstä.
Tänään laitoin tilaukseen kun en vastaavia löytänyt samaan hintaan ja tuli sopivasti 15€ alennuskuponki. Tuo vaihteiden puute teki tästä minulle kiinnostavan kun tiedän, että joudun sitä rassaamaan jos/kun se vikaantuu ja tiedän myös, että nykyinen käyttäjä ei ole koskenut vaihteisiin vissiin kertaakaan edellisen pyörän kanssa.. Pitää tarkistaa ja silikonilla tiivistää sähköosat koska se on ollut murhe vanhan pyörän kanssa, näyttää olevan joku sähköboksi tuolla satulatolpan juuressa, arvatenkin tiivistys voi olla puutteellista. Samoin nuo tangossa olevat nappulat tuppaa olemaan ongelma talvikäytössä.
 
Tänään laitoin tilaukseen kun en vastaavia löytänyt samaan hintaan ja tuli sopivasti 15€ alennuskuponki. Tuo vaihteiden puute teki tästä minulle kiinnostavan kun tiedän, että joudun sitä rassaamaan jos/kun se vikaantuu ja tiedän myös, että nykyinen käyttäjä ei ole koskenut vaihteisiin vissiin kertaakaan edellisen pyörän kanssa.. Pitää tarkistaa ja silikonilla tiivistää sähköosat koska se on ollut murhe vanhan pyörän kanssa, näyttää olevan joku sähköboksi tuolla satulatolpan juuressa, arvatenkin tiivistys voi olla puutteellista. Samoin nuo tangossa olevat nappulat tuppaa olemaan ongelma talvikäytössä.
Heh, joo. Onkohan se controller box. Mukavasti laitettu rungon väriseksi. Nää valtavirrasta poikkeavat kapistukset on mielenkiintoisia. Aina jos mahdollista, niin talvisin pakkasesta sisätiloihin.
 
Tänään laitoin tilaukseen kun en vastaavia löytänyt samaan hintaan ja tuli sopivasti 15€ alennuskuponki. Tuo vaihteiden puute teki tästä minulle kiinnostavan kun tiedän, että joudun sitä rassaamaan jos/kun se vikaantuu ja tiedän myös, että nykyinen käyttäjä ei ole koskenut vaihteisiin vissiin kertaakaan edellisen pyörän kanssa.. Pitää tarkistaa ja silikonilla tiivistää sähköosat koska se on ollut murhe vanhan pyörän kanssa, näyttää olevan joku sähköboksi tuolla satulatolpan juuressa, arvatenkin tiivistys voi olla puutteellista. Samoin nuo tangossa olevat nappulat tuppaa olemaan ongelma talvikäytössä.
Toi rupesi kyllä kiinnostaa täälläkin joten kun pääset testaamaan niin laita ensikokemuksia.
 
Toi rupesi kyllä kiinnostaa täälläkin joten kun pääset testaamaan niin laita ensikokemuksia.
juu kai sitä pitää kokeilla vaikkei se itselle tulekaan. Nyt tosin taitaa lakon takia jäädä paketti matkalle, seurannan mukaan lähti Puolasta mutta saa nähdä miten tulee perille.
 
Tuolla ei toisessa rinnakkaiskeskustelussa tykätä kovaa menevistä, mutta ei tämä nyt välttämättä tännekään sovi, mutta kokeillaan silti.

Mua kiinnostaisi vähän avata tuota potkua omasta Helkamasta (Shimano E7000 koneella) ja katsoa miten jenkkiasetuksille säädetty pyörä polkaisee (25km/h -> 32km/h) kun aikanani ehdin jo tottua vetelemään sähköskuutilla työmatkaa vähän tuota reippaampaa vauhtia.

STunlocker on ohjelma jota mietin, luurille BT:n kautta, kun tietokonekäyttiksissä olen sen verran vammainen etten tuota suosituinta tykkää käyttää. Vastaavaa säätöä on tullut tosiaan tehtyä skuutin kanssa että sen verran pohjakokemusta on, mutta lähinnä tarkoitus oli kysyä josko joku olisi onnistuneesti tuolla STunlockerilla pyörää laittanut rivakammaksi ja onko onnistunut ilman haavereita ja koneiden resetointeja tai brikkaamisia? Onko siis toimintavarma ohjelmisto.
 
Etsinnässä about tonnin luokassa sähköpyörä. Tulee käytännössä työmatkoihin, mutta muutama kilometri poiketaan päätiestä, niin voi olla joskus aamulla lumea tiellä haitolla. Hieman googlettelin pyöriä, niin tuli vastaan tämmöinen kuin Vakole CO26 (Vakole CO26 26). Jonkin verran näitä löytyy, mutta oikein kestävyydestä en ole löytänyt infoa.

Tällä hetkellä on todella hyvä maastopyörä, mutta talvisin ei ole jaksanut enää sitten käyttää, niin mietin että tuolla saattaisi saada fiilistä kulkea myös talvella.

Kokemuksia kyseisestä kamppeesta tai jostain muusta pyörästä otetaan mieluusti vastaan.
 
Etsinnässä about tonnin luokassa sähköpyörä. Tulee käytännössä työmatkoihin, mutta muutama kilometri poiketaan päätiestä, niin voi olla joskus aamulla lumea tiellä haitolla. Hieman googlettelin pyöriä, niin tuli vastaan tämmöinen kuin Vakole CO26 (Vakole CO26 26). Jonkin verran näitä löytyy, mutta oikein kestävyydestä en ole löytänyt infoa.

Tällä hetkellä on todella hyvä maastopyörä, mutta talvisin ei ole jaksanut enää sitten käyttää, niin mietin että tuolla saattaisi saada fiilistä kulkea myös talvella.

Kokemuksia kyseisestä kamppeesta tai jostain muusta pyörästä otetaan mieluusti vastaan.
Oliko nimenomaan tarkoitus olla läski vai kelpaako ihan maastopyörä myös? Ja nimenomaan yli 250W pyörä?

Merkkinä ihan outo, eikä juuri tietoja noilla sivuilla ole tiedossa osista, pääasiassa moottorista. Tuohon hintaan jousitettu sähköpyörä kertoo kyllä siitä että jokin on vialla.

En mä nyt tästäkään merkistä mitään järkyttävää laatua odottaisi, mutta Verkkokauppa.comin "oma" merkki GZR on ainakin hinnoiltaan kautta linjan melko kilpailukykyinen. Ainakin verrokkina tuolle voisi olla vaivan arvoista vilkaista jos sieltä löytyisi sopiva malli. Ainakin niissä osat ovat pääosin tunnetuilta valmistajilta jolloin huolto ja varaosat ovat helpommin saatavilla.
 
Etsinnässä about tonnin luokassa sähköpyörä. Tulee käytännössä työmatkoihin, mutta muutama kilometri poiketaan päätiestä, niin voi olla joskus aamulla lumea tiellä haitolla. Hieman googlettelin pyöriä, niin tuli vastaan tämmöinen kuin Vakole CO26 (Vakole CO26 26). Jonkin verran näitä löytyy, mutta oikein kestävyydestä en ole löytänyt infoa.

Tällä hetkellä on todella hyvä maastopyörä, mutta talvisin ei ole jaksanut enää sitten käyttää, niin mietin että tuolla saattaisi saada fiilistä kulkea myös talvella.

Kokemuksia kyseisestä kamppeesta tai jostain muusta pyörästä otetaan mieluusti vastaan.


Mulla on tuosta firmasta ostettu, eri merkkinen pyörä. Aika samalta näyttää ainakin osa osista.

1500km takana, ihan hyvältä tuntuu. Pirun painava, mutta jämäkkä.

Takuun tapainenkin toiminut ookoo. Omassa oli vika, että pätki veto ajoittain. Kiinan pojat lähetteli uusia osia, jopa uuden moottorin. Vika oli johdossa joka menee moottoriin. Nyt toimii.

Voimaa noissa ihan eri tavalla kuin edellisessä 250w pyörässä.

Kulutusosat halpaa, menee shimanon perusjarrupalat ja tavalliset, edulliset ketjut.

Jos on tee-se-itse miekkonen, niin voin suositella. Jos taas tarvitsee huoltoapua, ja merkki tärkeää- en suosittele.
 
Joo samaan tulokseen olen tullut, että hieman pitänee itsellä olla valmiutta rassata pyörää, jos joku ongelma tulee. Myös ostajat ovat olleet tyytyväisiä pyöriin, reklamaatoihin on vastattu nopeasti. Hieman toki arveluttaa laittaa näihin, mutta koen että saan vastineeksi enemmän. Myöskin kun on kaivellut, niin jonkin verran näitä jo ihmisillä on.

Malli minkä luultaavasti tilaan, on tämä: Lankeleisi MG600 Plus 1000W Bafang Motor 26

Perusteluna miksi tähän päädyttiin on suurimpana vääntöavustin ja pelkästään joustokeula. En tee tuolla takajoustolla mitään, kun on käytännössä asvalttia omat ajot.
 
Muikkarina tähänkin ketjuun 1.6 tulevasta muutoksesta. Eli jatkossa yli 250w tai yli 25kg painoisella sähköajoneuvolla pitää olla liikennevakuutus. Täälläkin kun on noita "1kw turvin" sähkömopoilijoita kirjoitellut, niin tietää ainakin hommata nyt viimeistään sen vakuutuksen. Joskaan en tiedä onko siitä mitään apua jos jollakin SurRon tyyppisellä vehkeellä tuolla kaduilla painelee ilman että se on jo rekisteröity mopoksi

Asiassa on enemmän keskustelua tuolla oikeassa ketjussa:
 
Muikkarina tähänkin ketjuun 1.6 tulevasta muutoksesta. Eli jatkossa yli 250w tai yli 25kg painoisella sähköajoneuvolla pitää olla liikennevakuutus. Täälläkin kun on noita "1kw turvin" sähkömopoilijoita kirjoitellut, niin tietää ainakin hommata nyt viimeistään sen vakuutuksen. Joskaan en tiedä onko siitä mitään apua jos jollakin SurRon tyyppisellä vehkeellä tuolla kaduilla painelee ilman että se on jo rekisteröity mopoksi

Asiassa on enemmän keskustelua tuolla oikeassa ketjussa:
Yli 250w pyörä on L1e-A 1000w asti ja ne on pitänyt vakuuttaa aina, muut on mopoja ja ne pitää rekisteröidä ja vakuuttaa, painolla ei ole mitään tekemistä polkupyörien kanssa, vaan kevyissä sähköisissä kulkuneuvoissa eli sähköpotkulaudoissa.
 
Yli 250w pyörä on L1e-A 1000w asti ja ne on pitänyt vakuuttaa aina, muut on mopoja ja ne pitää rekisteröidä ja vakuuttaa, painolla ei ole mitään tekemistä polkupyörien kanssa, vaan kevyissä sähköisissä kulkuneuvoissa eli sähköpotkulaudoissa.
Juuri niin. Paitsi kun pyörästä nappaa polkimet pois ja sujauttaa kaasukahvan tankoon, on kevyt sähköajoneuvo valmis eikä aiemmin ole vakuutusta tarvinnut
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom