Mulla alunperin vaihtui Elisan liittymä Moihin juuri tuon kuuluvuuden takia. Espoossa juuri meidän kohdalla Elisan verkossa katvealue ja sanoivat, ettei asiaan ole tulossa muutosta. Netti toimi joitakin kb/s jos ollenkaan ja puhelut katkeili jatkuvasti. Moilla (DNA) sen sijaan verkko on yleensä aina 50-100MB/s, eikä kuuluvuudessa ole muutenkaan ollut moitteen sijaa. Tuo Elisan 2,90e/kk oli vaan liian hyvä tarjous ohitettavaksi, vaikka kanssa MOIta olisin halunnut tukeakin. Käytetään kotona sitten WLANia ellei Elisan verkko toimi vieläkään. Tosin voihan se olla, että 4g toimiikin. Vanha liittymäni oli 3g.
Kerava, Ruokolahti, Uusikaupunki, Kuortti (Pertunmaa). Paikat, missä mulla DNA:n verkon kanssa ongelmia - toimii, eikä puhelut katkeile, mutta hieman pätkii käyttö. Elisalla ei ongelmia mainituissa paikoissa. Sama juttu Telialla - käytännössä mahdotonta käyttää, joten se ei ole ollut edes vaihtoehto.
6e/kk on mielestäni hyvä kohtuuhinta perusliittymästä, joka Moi on. Mutta onhan se, jos mä saisin 24kk ajaksi 3e/kk rajatonta dataa tunnetusti alueella hyvin toimivalta operaattorilta, niin sehän olis vain plussaa. Anyway tässä nyt katsotaan, että saanko Elisalta jotain tarjousta kun vähän tyrkytellyt itseäni sinne päin.
PS
Matkapuhelinfoorumilla on kuva kirjeestä, jonka Elisa on lähettänyt joillekin Moi-laisille. Se on jo mielestäni markkina-aseman väärinkäyttöä, mutta mitäpä minä näistä tiedän - on tosiaan ainoa ehto superhalvalle hinnalle se, että siirtyy pois Moi mobiilin-asiakkuudesta :o Aika suoranaista touhua haluta jyystää operaattori alas vielä, kun se on tehtävissä.
Linkki, jos se täällä sallitaan, suoraan postaukseen jossa kuva kyseisestä keissistä:
Operaattorikampanjat