Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aikaisemmin Telia tarjosi kaupassa 6,9€ / kk rajattomalla 4G-netillä, mutta kiireisenä en ehtinyt jäädä sopimusta tekemään tai sen enempää miettimään.
Minulle tuli myös Moin asiakkaana Elisalta tarjous 9,90€ Huoleton 4G-liittymään (tai 4,90€ pelkkä nettiyhteys). Kaksi kertaa ovat jo lappusen laittaneet postissa. Äsken kävin Elisan chatissa kysymässä, pystyykö heittämään vielä parempaa tarjousta, olkookin "Huoleton" tai "Tarkka". Ei kuulemma pystyneet, joten jäi vielä liittymät Moille.
Iskälle olivat tarjonneet joskus aikaisemmin tuota 2,9€ hintaa. Sillä hinnalla tai vähän kalliimmallakin olisin itsekin ottanut.
Mutta puhelimitse tosissaan pitää kysellä, chatista ja tiskiltä ei saa mitään "spessuhommia" pl. nää kirjetarjoukset mistä on tiedotettu koko firmalle.
Kyllähän nuo ovat aina yrittäneet välillä soitella, mutta itse mielummin hoidan sopimukset muualla kuin puhelimessa. Oikeassa olet kyllä tuosta chatista, mutta yllättäen onnistuin viilaamaan ADSL:n hintaa aika lailla alaspäin Telian chatissa muutama viikko sitten. Ei olisi moinen onnistunut takavuosina.
@samiv Bonuswayn kautta tilatessa Moilta saa hyvän bonuksen. 25€/tilaus ja itseasiassa tänään sekä huomenna on vielä joku 2x bonukset (aktivoitava erikseen) kamppis eli ostohyvitystä tulee 50€ per tilaus. Tuolla korvaa aika monen kuukauden hintaeron.
Miten numeronsiirto toimii käytännössä? Tekisi mieli käyttää tuo bonusway-tarjous, mutta en pääse muutamaan viikkoon kotiin, jonne uusi sim tulisi. Eikai yhtäkkiä käy niin että vanha liittymä lakkaa toimimasta yllättäen?
Siirtoaika on n. 2 viikkoa. Muilla operaattoreilla päivän voi valita 2vk-2kk aikahaitarilla mutta Moilla käsittääkseni siirtyy heti kun on mahdollista ilman valintamahdollisuutta. Periaatteessa voit hidastaa siirtoa niin, että annat vajaat henkilötiedot jolloin sotu pitää käydä syöttämässä erikseen. Käytännössä en tiedä miten tuo toimii, kun vahingossa kerran jäi nuo antamatta ja se viivästytti. Varminta olisi ehkä kysyä Moin chatista onko siirtoa mahdollista viivyttää tiettyyn päivään.
Mulla ei näy vieläkään, eikä bonusway ole vastannut asiakaspalveluun lähetettyyn viestiin tai edes kuitannut saaneensa tuota puuttuva bonus -raporttia millään tavalla. Mitenkäs muilla joilla oli ongelmia?Tuli Bonuswaylta s.posti uudesta bonustapahtumasta: 50€ Moi.
Ja näkyy arvioitavana.
Mulla ei näy vieläkään, eikä Moi ole vastannut asiakaspalveluun lähetettyyn viestiin tai edes kuitannut saaneensa tuota puuttuva bonus -raporttia millään tavalla. Mitenkäs muilla joilla oli ongelmia?
Joo bonuswaylle tosiaan valitin asiasta, meni sekaisin tuossa viestissä. Nyt aamupäivällä tulikin aspasta viestiä että yrittävät selvittää asiaa.Ei kait sitä raporttia Moille tarvitse laittaa? Bonuswayn ongelmahan se on, jos tuo ei kirjaudu. Itse ainakin viimeksi laitoin vaan viestiä siihen Bonuswayn tuki-sähköpostiin bonuksen puuttuessa ja kirjasivat sen päivässä tai kahdessa tuonne tilille. Noin muutoin on bonukset kirjaantuneet ihan hyvin. Olen kuitenkin käyttänyt ostoihin incognitoa tai Edgeä ettei Chromen Adblock estä noita kirjauksia.
Moin aspasta sen verran, että vastauksiin tuppaa menemään se 1-2 viikkoa. Ja tuskin ottavat kantaa tuohon Bonuswayn kirjaantumiseen, kun se ei varsinaisesti ole heidän ongelmansa. Bonuswayn pitäisi itse selvittää tuo Moin kanssa asiakkaan ilmoitettua, että bonus ei kirjaantunut.
Onko moin liittymiä bonuswayn kautta tilailleet saaneet bonuksia tilille asti?
Onko moin liittymiä bonuswayn kautta tilailleet saaneet bonuksia tilille asti?
joo itse kanssa peruin nyt tilauksen, kun ei tuolle lisäsimmille ole juurikaan käyttöä ja noi bonukset ei oikein tunnu toimivan. Kyllähän tuo 50e rahaa 10e tilauksesta kuulostikin vähän hullultaItellä oli Moi käytössä ~kuukauden ja bonukset tuli, onhan niitä saanut jo siitä et avaa numeron Moille ja siirtää heti pois, siinä on kyllä kestänyt kuukausia.
Itellä nyt testissä että saako bonukset suljetusta liittymästä.
Nyt paukkui ensimmäistä kertaa 4 gigan raja. Mutta puoleen gigaan asti vain. Olikos se nyt 2,5 euroa ylittävältä osuudelta/giga. Ei paha.
Moin perusliittymään kuuluu 1 giga EU dataa kuukaudessa. Ja kun brexit astuu voimaan vasta ensi vuonna niin se vähennetään siis kotimaan data kiintiöstä. Ylimääräinen data maksaa 3.5 euroa/GT + kotimaan hinta.Mitenkäs Moilla kun olisi tarkoitus lähteä Lontooseen tässä syksyllä niin miten onko tuolla kallista datailla sanotaanko nyt lonkalta että esimerkiksi yhden gigan verran.
Testasin tuossa juuri omalla 4g reitittmimellä kun tökkäsin yhden Moi simmin sinne. Ei ole mitään ongelmaa (pingaus google.fi näyttää 59ms).
Myöskin tuo julkinen.dna.fi toimii hienosti eli julkinen IP löytyy.
Paras oli testata omalla plex media serverillä kun jos ei ole julkinen niin siihen ei pääse ulkonta käsiksi mutta nyt toimii komeasti.
Eli vaikka mitä MOI väittää niin julkisen IP:n saa laittamalla APN:ksi tuon julkinen.dna.fi
Lyhyt vastaus: porttiohjaukset tuohon b593s-22:een.Sain julkisen IPV6-osoitteen vaihtamalla tuon DNA:n APN:n. En vain edelleenkään pääse ulkoapäin kotisivuilleni, mitähän vielä pitäisi tehdä? Mulla on b593s-22, jossa Raspberry Pi kiinni.
Boksissa pitää säätää ensin vain kiinteä sisäverkon ip-osoite tuolle rasbille. Sitten vain portforward päälle siihen halutusta ulkoportista.Jep, sitäkin kokeilin tuloksetta. Täysin sivistymättömälle tosin oli aika epäselvää, miten se tässä tapauksessa olisi pitänyt tehdä, mutta ohjasin kaikki portit raspin IPv4 osoitteen porttiin 80. Ei toiminut. Vanhalla DNA-liittymällä toimi ohjaus IPv4 8080->80.
Tuo IPv6 voi tuottaa ongelmia Ikävä kyllä en osaa tarkemmin auttaa.Noin se on tehty, ja noin testannut. Tosin nyt siellä on porttiväli, jotka kaikki on ohjattu porttiin 80, pitää kokeilla illalla vielä yksittäisellä portilla. Mutta tämä pitäisi siis näin toimia, kun siis ulkoa yritän päästä IPv6-osoitteeseen (kun muuta julkista ei ole) ja ohjaukset on tehty IPv4-osoitteilla?
Sain julkisen IPV6-osoitteen vaihtamalla tuon DNA:n APN:n. En vain edelleenkään pääse ulkoapäin kotisivuilleni, mitähän vielä pitäisi tehdä? Mulla on b593s-22, jossa Raspberry Pi kiinni.
Hyvää päivää! Mullakin on ollut MOI:n liittymä jonkin aikaa sitten. Milloin mahtaa tulla tuki VoLTE/VoWiFi:lle ??
Sehän VoLTE/VoWiFi tuki on äärettömän surkea kaikille kolmella Suomen matkapuhelinverkolla. Tukevat varmaan alle yhtä puhelinmallia tuhannesta mitä on olemassa.
Eiköhän tuo Moin VoLTE/VoWiFi tuki mene suoraan sen mukaan mikä on DNA-operaattorille tuki niille. Toki voi olla myös suppeampi tuki. Laajempi ei ainakaan.