Moi Mobiili

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 369
Kyllä se on omastakin mielestä ollut aina simmikohtainen, en vaan osannut jostain syystä katsoa sieltä ja sitten Moin aspa sekoitti lisää. :D
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
180
Minulle tuli myös Moin asiakkaana Elisalta tarjous 9,90€ Huoleton 4G-liittymään (tai 4,90€ pelkkä nettiyhteys). Kaksi kertaa ovat jo lappusen laittaneet postissa. Äsken kävin Elisan chatissa kysymässä, pystyykö heittämään vielä parempaa tarjousta, olkookin "Huoleton" tai "Tarkka". Ei kuulemma pystyneet, joten jäi vielä liittymät Moille.

Iskälle olivat tarjonneet joskus aikaisemmin tuota 2,9€ hintaa. Sillä hinnalla tai vähän kalliimmallakin olisin itsekin ottanut.

Aikaisemmin Telia tarjosi kaupassa 6,9€ / kk rajattomalla 4G-netillä, mutta kiireisenä en ehtinyt jäädä sopimusta tekemään tai sen enempää miettimään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Aikaisemmin Telia tarjosi kaupassa 6,9€ / kk rajattomalla 4G-netillä, mutta kiireisenä en ehtinyt jäädä sopimusta tekemään tai sen enempää miettimään.
Ettei olis ollut tuo etananetillä varustettu mikä nettisivuiltakin löytyy (99.99% varmasti oli): Rajaton Lite 0,2M

Minulle tuli myös Moin asiakkaana Elisalta tarjous 9,90€ Huoleton 4G-liittymään (tai 4,90€ pelkkä nettiyhteys). Kaksi kertaa ovat jo lappusen laittaneet postissa. Äsken kävin Elisan chatissa kysymässä, pystyykö heittämään vielä parempaa tarjousta, olkookin "Huoleton" tai "Tarkka". Ei kuulemma pystyneet, joten jäi vielä liittymät Moille.
Eivät pysty noita kummempiin. Ja jos pystyisivät niin se ei ainakaan chatissa tapahtuisi, heillä on kaikista sidotuimmat kädet tarjousten kanssa ja vasta hiljattain saivat luvat tarjota näitä kirjehommiakin. Jotkut harvat ovat saaneet vielä Tarkka 4G:n 4,90€/kk mutta tämä todellakin on ollut harvinaista. Mutta puhelimitse tosissaan pitää kysellä, chatista ja tiskiltä ei saa mitään "spessuhommia" pl. nää kirjetarjoukset mistä on tiedotettu koko firmalle.

Iskälle olivat tarjonneet joskus aikaisemmin tuota 2,9€ hintaa. Sillä hinnalla tai vähän kalliimmallakin olisin itsekin ottanut.
Joskus helmikuussa vielä tosissaan tarjoilivat tuota. Oli varmaan pakko ottaa pois myynnistä, kun oli niin selkeää saalistushinnoittelua kilpailijan kampittamiseksi. Nuo nykyisetkin ovat vielä hyvin rajamailla tuon asian suhteen.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
180
Mutta puhelimitse tosissaan pitää kysellä, chatista ja tiskiltä ei saa mitään "spessuhommia" pl. nää kirjetarjoukset mistä on tiedotettu koko firmalle.
Kyllähän nuo ovat aina yrittäneet välillä soitella, mutta itse mielummin hoidan sopimukset muualla kuin puhelimessa. Oikeassa olet kyllä tuosta chatista, mutta yllättäen onnistuin viilaamaan ADSL:n hintaa aika lailla alaspäin Telian chatissa muutama viikko sitten. Ei olisi moinen onnistunut takavuosina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Kyllähän nuo ovat aina yrittäneet välillä soitella, mutta itse mielummin hoidan sopimukset muualla kuin puhelimessa. Oikeassa olet kyllä tuosta chatista, mutta yllättäen onnistuin viilaamaan ADSL:n hintaa aika lailla alaspäin Telian chatissa muutama viikko sitten. Ei olisi moinen onnistunut takavuosina.
Tuossa soittelussa sieltä operaattorilta päin on hyvä tiedostaa se, että eivät saa tarjota niitä puhelinliittymiä ellet itse anna omasta aloitteesta lupaa. Eivät saa siis edes periaatteessa edes udella, josko saisi tarjota. Ymmärrän kyllä sen, että haluaisi välttää noita puhelimitse mutta tarjousten laadun kannalta se on ainakin Elisalla ylivoimaisesti paras kanava.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 210
Nyt on perheellä (vaimo+2lasta) Telialta liittymä, joka maksaa 5€/kk ja sisältää 5GB/kk per liittymä. Nyt syksyllä pitäisi lisäks hankkia nuorimmallekkin lapselle oma liittymä. Telian huono puoli on se, että liittymien kuukausittainen data ei ole yhdistettävissä, jolloin kahdella käyttäjällä ei dataa kulu juuri ollenkaan ja paljon mobiilidataa käyttävällä täyttyy liittymän data puolessa välissä kuuta.

Ajattelin että ottaisin nuorimmalle Moi:n ja sitten siirtäisin vaimon ja kahden muun lapsen liittymät myös moille, koska moilla tuon datamäärän voi jakaa kaikkien kesken. Tällöin liittymäkohtainen hinta nousisi eurolla ja data vähenisi gigalla, mutta koska datat lasketaan yhteen olisi eniten käyttävällä vähintään tuplaten dataa käytettävissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
@samiv Bonuswayn kautta tilatessa Moilta saa hyvän bonuksen. 25€/tilaus ja itseasiassa tänään sekä huomenna on vielä joku 2x bonukset (aktivoitava erikseen) kamppis eli ostohyvitystä tulee 50€ per tilaus. Tuolla korvaa aika monen kuukauden hintaeron.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 210
@samiv Bonuswayn kautta tilatessa Moilta saa hyvän bonuksen. 25€/tilaus ja itseasiassa tänään sekä huomenna on vielä joku 2x bonukset (aktivoitava erikseen) kamppis eli ostohyvitystä tulee 50€ per tilaus. Tuolla korvaa aika monen kuukauden hintaeron.
Kiitos vinkistä, Heti laitoin tilaukseen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Mulla on kaksi SIMMiä Moilta, mikä antaa 8 Gb ja se on riittänyt kännykälle. Tämä on ihan OK ja hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Miten numeronsiirto toimii käytännössä? Tekisi mieli käyttää tuo bonusway-tarjous, mutta en pääse muutamaan viikkoon kotiin, jonne uusi sim tulisi. Eikai yhtäkkiä käy niin että vanha liittymä lakkaa toimimasta yllättäen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Miten numeronsiirto toimii käytännössä? Tekisi mieli käyttää tuo bonusway-tarjous, mutta en pääse muutamaan viikkoon kotiin, jonne uusi sim tulisi. Eikai yhtäkkiä käy niin että vanha liittymä lakkaa toimimasta yllättäen?
Siirtoaika on n. 2 viikkoa. Muilla operaattoreilla päivän voi valita 2vk-2kk aikahaitarilla mutta Moilla käsittääkseni siirtyy heti kun on mahdollista ilman valintamahdollisuutta. Periaatteessa voit hidastaa siirtoa niin, että annat vajaat henkilötiedot jolloin sotu pitää käydä syöttämässä erikseen. Käytännössä en tiedä miten tuo toimii, kun vahingossa kerran jäi nuo antamatta ja se viivästytti. Varminta olisi ehkä kysyä Moin chatista onko siirtoa mahdollista viivyttää tiettyyn päivään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Siirtoaika on n. 2 viikkoa. Muilla operaattoreilla päivän voi valita 2vk-2kk aikahaitarilla mutta Moilla käsittääkseni siirtyy heti kun on mahdollista ilman valintamahdollisuutta. Periaatteessa voit hidastaa siirtoa niin, että annat vajaat henkilötiedot jolloin sotu pitää käydä syöttämässä erikseen. Käytännössä en tiedä miten tuo toimii, kun vahingossa kerran jäi nuo antamatta ja se viivästytti. Varminta olisi ehkä kysyä Moin chatista onko siirtoa mahdollista viivyttää tiettyyn päivään.
Itselläni simmin tulo postissa kesti odotettua kauemmin ja sain kyllä siirrettyä siirtopäivää eteenpäin viikonlopun yli, vaikka tekstiviestejä lähestyvästä numeronsiirrosta oli jo vanhalta operaattorilta tullut. En muista hoituiko asia Moin aspa-chatissa vai sähköpostitse, mutta hoitui kuitenkin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Mulla on 3 SIM-korttia ja ihan kiva kun pääsee itse asetuksiin nettisivujen kautta ja laittamaan lasten korteille data-arestin kun ovat nyt 4 viikkoa Vietnamissa.

Ei tule yllätyslaskuja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Tuliko teille heti Bonuswayhyn näkyviin tuo 50€ tilauksesta? Itsellä jotenkin hyytyi tuo tilaus tilausvahvistukseen (vaikka emailiin tuli viesti että meni läpi) ja ainakaan vielä ei näy bonuswayssa mitään. Ei tosiaan arvioitavana eikä tilitettävänä -kohdista kummassakaan..
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
372
Tuli Bonuswaylta s.posti uudesta bonustapahtumasta: 50€ Moi.
Ja näkyy arvioitavana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2017
Viestejä
5
Vaihdoin Elisalta kuuluvuusongelmien takia Moille. No Moi:lla olikin estetty kakki 0606 alkuiset numerot ja pyykkituvan rahastin sattuu olemaan tuommonen. Kyselyä aspasta ja estoa ei voi poistaa. Vitutus oli suuri kun nyrkkipyykille joutu ja piti sit vaihtaa DNA:lle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Tuli Bonuswaylta s.posti uudesta bonustapahtumasta: 50€ Moi.
Ja näkyy arvioitavana.
Mulla ei näy vieläkään, eikä bonusway ole vastannut asiakaspalveluun lähetettyyn viestiin tai edes kuitannut saaneensa tuota puuttuva bonus -raporttia millään tavalla. Mitenkäs muilla joilla oli ongelmia?

E: moi -> bonusway
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Mulla ei näy vieläkään, eikä Moi ole vastannut asiakaspalveluun lähetettyyn viestiin tai edes kuitannut saaneensa tuota puuttuva bonus -raporttia millään tavalla. Mitenkäs muilla joilla oli ongelmia?
Ei kait sitä raporttia Moille tarvitse laittaa? Bonuswayn ongelmahan se on, jos tuo ei kirjaudu. Itse ainakin viimeksi laitoin vaan viestiä siihen Bonuswayn tuki-sähköpostiin bonuksen puuttuessa ja kirjasivat sen päivässä tai kahdessa tuonne tilille. Noin muutoin on bonukset kirjaantuneet ihan hyvin. Olen kuitenkin käyttänyt ostoihin incognitoa tai Edgeä ettei Chromen Adblock estä noita kirjauksia.

Moin aspasta sen verran, että vastauksiin tuppaa menemään se 1-2 viikkoa. Ja tuskin ottavat kantaa tuohon Bonuswayn kirjaantumiseen, kun se ei varsinaisesti ole heidän ongelmansa. Bonuswayn pitäisi itse selvittää tuo Moin kanssa asiakkaan ilmoitettua, että bonus ei kirjaantunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Ei kait sitä raporttia Moille tarvitse laittaa? Bonuswayn ongelmahan se on, jos tuo ei kirjaudu. Itse ainakin viimeksi laitoin vaan viestiä siihen Bonuswayn tuki-sähköpostiin bonuksen puuttuessa ja kirjasivat sen päivässä tai kahdessa tuonne tilille. Noin muutoin on bonukset kirjaantuneet ihan hyvin. Olen kuitenkin käyttänyt ostoihin incognitoa tai Edgeä ettei Chromen Adblock estä noita kirjauksia.

Moin aspasta sen verran, että vastauksiin tuppaa menemään se 1-2 viikkoa. Ja tuskin ottavat kantaa tuohon Bonuswayn kirjaantumiseen, kun se ei varsinaisesti ole heidän ongelmansa. Bonuswayn pitäisi itse selvittää tuo Moin kanssa asiakkaan ilmoitettua, että bonus ei kirjaantunut.
Joo bonuswaylle tosiaan valitin asiasta, meni sekaisin tuossa viestissä. Nyt aamupäivällä tulikin aspasta viestiä että yrittävät selvittää asiaa.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
8
Tein tilauksen bonuswayn kautta, tilatessa bonus 25€ ja puoli tuntia myöhemmin 30€, vaihtelee siis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Onko moin liittymiä bonuswayn kautta tilailleet saaneet bonuksia tilille asti?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Onko moin liittymiä bonuswayn kautta tilailleet saaneet bonuksia tilille asti?
Onhan tuo Bonusway melko kivikautinen systeemi. Pitäis ilmottaa, että kauanko sen liittymän pitää olla voimassa, että on oikeutettu bonukseen. Tällä kertaa sentään tuli Moilta postikulutkin takasi liittymästä perumista seuraavana päivänä.

Eipä tuota viitsi pitää arpapelillä voimassa useaa kuukautta. Olis kyllä jäänyt voimaan jos bonus olisi tullut 100% varmuudella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 210
Onko moin liittymiä bonuswayn kautta tilailleet saaneet bonuksia tilille asti?
Ei vielä ole tullut. Juuri käyn sähköpostivaihtoa bonuswayn kanssa, kun ei bonukset kirjautuneet vaikka liittymät on jo auki ja käytössä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 369
Itellä oli Moi käytössä ~kuukauden ja bonukset tuli, onhan niitä saanut jo siitä et avaa numeron Moille ja siirtää heti pois, siinä on kyllä kestänyt kuukausia.

Itellä nyt testissä että saako bonukset suljetusta liittymästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Itellä oli Moi käytössä ~kuukauden ja bonukset tuli, onhan niitä saanut jo siitä et avaa numeron Moille ja siirtää heti pois, siinä on kyllä kestänyt kuukausia.

Itellä nyt testissä että saako bonukset suljetusta liittymästä.
joo itse kanssa peruin nyt tilauksen, kun ei tuolle lisäsimmille ole juurikaan käyttöä ja noi bonukset ei oikein tunnu toimivan. Kyllähän tuo 50e rahaa 10e tilauksesta kuulostikin vähän hullulta :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Millä tavalla ne ei nyt toimi? Ihmeellistä kitinää noista. Siellä on selkeästi ilmoitettu, että "Bonuksen keskimääräinen maksuaika 7 - 14 viikkoa". Toki arvioitavaksi pitäisi tulla käytännössä heti tai viimeistään seuraavana päivänä mutta itse summa tulee vasta tuon ajan sisään. Noissa menee normaalisti kuukausia ja se ei ole Bonuswaysta vaan bonuksen maksajasta kiinni. Jos Moin bonus on kirjautunut Bonuswayhin arvioitavaksi niin 99.99% varmuudella se bonus myös teille maksetaan. Ei tarvitse olla liittymän voimassa enää bonuksen maksuhetkellä. Bonuksia on ihmiset saaneet epäonnistuneista ja peruutetuistakin tilauksista. Olen itsekin saanut Bonuksen liittymästä, jonka siirsin heti avauksen jälkeen Elisalle. Bonuksen saamisessa ei ole mitään selkeitä vaatimuksia, joten perusteita sen perumiseen ei pitäisi olla jos liittymästä maksetaan vähintäänkin yksi lasku.
 
Viimeksi muokattu:

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Nyt paukkui ensimmäistä kertaa 4 gigan raja. Mutta puoleen gigaan asti vain. Olikos se nyt 2,5 euroa ylittävältä osuudelta/giga. Ei paha.

Mutta tulikin oltua pois wifin ulottumattomissa pitkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Nyt paukkui ensimmäistä kertaa 4 gigan raja. Mutta puoleen gigaan asti vain. Olikos se nyt 2,5 euroa ylittävältä osuudelta/giga. Ei paha.
1,5€/GB eli tavallaan sama hinnoittelu gigoille kuin perusliittymässä on. Eipä tuo paha lisähinta ole. Mutta olisi kyllä kiva, jos olisi mahdollista valita miten toimia datarajan ylittymisen jälkeen (eli jos vaikka datarajan ylityttyä pitäisi tekstarilla aktivoida lisäkäyttö tai jos olisi mahdollista asettaa maksimiraja).
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
94
Kirjoitellaas omat kokemukset liittymän vaihdosta Moille.

Alunperin olin Telian asiakkaana, maksoin 19,90e/kk perus 50M rajattomasta överiminuuteilla ja EU-datalla, kunnes tarjousjakso, joka siis sisälsi muutaman laskuttoman kuukauden, olisi päättynyt ja hinta noussut muutamalla eurolla. Laitoin numeronsiirtoa Moille, minkä jälkeen Telia tarjosi 16,90e/kk rajatonta 100M 600min/600sms ja pakollisella EU-datalla. Hauskaa oli, kun asiakaspalvelija sanoi seuranneensa minun datakäyttöä ja totesi tuon olevan kannattava. Laskeskelin siinä puhelun aikana ääneen hänen kertomien tietojen perusteella, että huonoimmassakin kuussa Moin vastaava liittymä maksaisi korkeintaan saman verran kuin hänen tarjoamansa. Parempaan ei kuitenkaan pystynyt ja totesin, että katsotaan taas "vain uusille asiakkaille" -tarjousten yhteydessä uudestaan.

Ensivaikutelma Moista ei kuitenkaan vakuuttunut. 30.7. laitoin numeronvaihdon vetämään ja seuraavana päivänä sain viestin sim-kortin postituksesta. Viikkoa myöhemmin, kun numeronsiirto oli tulossa seuraavana päivänä, otin yhteyttä asiakaspalveluun kun korttia ei näkynyt. Arvailtiin yhdessä, että kirje oli luultavasti jäänyt Postin syövereihin. Yllätyksekseni selvisi, että Moilla on muutama toimipiste, josta sain haettua saman päivän aikana uuden kortin.

Tänään tapahtunut operaattorinvaihdos sekä koettu asiakaspalvelu aikajanan muodossa:

11:45 - Vanha kortti lakkaa toimimasta kutakuinkin täsmällisesti ilmoituksen mukaisena aikana.
11:55 - Saan sähköpostia uuden kortin aktivoinnista, mutta kuitenkaan kortissa ei ole mitään eloa.
13:15 - Soitan asiakaspalveluun, kun mitään verkkoyhteyksiä ei vieläkään ole. Asiakaspalvelija toteaa, että ilmeisesti aktivoitu kortti onkin tämä postissa hukkunut, eikä puhelimessani oleva. Pahoittelujen lisäksi saan lupauksen, että hän ottaa asian hoidettavakseen tämän päivän aikana ja saan tästä tietoa sähköpostiin, koska millään muulla tavalla minuun ei saa yhteyttä ilman toimivaa liittymää.
16:45 - Viiden tunnin jälkeen ilman mitään yhteyksiä soitan jälleen asiakaspalveluun, jossa on vastassa eri henkilö. Selitän hänelle tilanteen, ja hän toteaa aiemman asiakaspalvelijan lähteneen jo kotiin. Hän lähtee itse selvittämään asiaa, ja noin minuutin hiljaisuuden jälkeen ilmoittaa, että kortti pitäisi nyt toimia. Käynnistän puhelimen uudestaan ja liittymä toimii. Saan lupauksen, että seuraavan kuun lasku mitätöidään tästä sotkusta hyvityksenä.

Ymmärrettävää on, että tällaisia erehdyksiä sattuu, mutta asiakaspalvelu oli lähinnä naurettavaa. Luvataan asiakkaalle hoitaa asia ja laittaa tästä henkilökohtaisesti sähköpostia, mutta lähdetään sitten kotiin ja jätetään asia sikseen. Terveisiä vain sinulle ja toivon mukaan muillekin firmassa työskenteleville, kun kuitenkin luette näitä asiakaskokemusketjuja.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Mitenkäs Moilla kun olisi tarkoitus lähteä Lontooseen tässä syksyllä niin miten onko tuolla kallista datailla sanotaanko nyt lonkalta että esimerkiksi yhden gigan verran.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
484
Mitenkäs Moilla kun olisi tarkoitus lähteä Lontooseen tässä syksyllä niin miten onko tuolla kallista datailla sanotaanko nyt lonkalta että esimerkiksi yhden gigan verran.
Moin perusliittymään kuuluu 1 giga EU dataa kuukaudessa. Ja kun brexit astuu voimaan vasta ensi vuonna niin se vähennetään siis kotimaan data kiintiöstä. Ylimääräinen data maksaa 3.5 euroa/GT + kotimaan hinta.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
8
En tiedä miten tuota kulutusta laskisi itse, en oikein luota siihen moin laskuriin. Otin taas reissussa moi-simmin ja reitittimen käyttöön. Päivän aikana katsoin s-postin, selasin 4 tuntia tori myyntisivua, katsoin areenasta Doc Martin sarjan osan joka kesti alle tunnin, tunti facebookissa, eikä sitten muuta, muita laitteita kuin läppäri ei ollut käytössä. Katsoin oma moista kulutuksen, joka oli 1.672 gt. Siis tuon 4 gigaa saa hyvin helposti menemään päivässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Areenan Doc Martin jakso parhaalla laadulla on 1.35GB eli siihen se on kulunut
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Streaming video vie melkosesti kaistaa loppupeleissä, itsellä laskurin mukaan mennyt 125Gb nyt 14pv aikana, siinä siis Youtube ja Netflix on suurimmaksi osaksi käytössä, jonkin verran surffausta.
Eli tuo Moin 4Gb kuukausiraja ei riitä kuin perus surffaukseen, turha unelmoida katsovansa videoita...
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Testasin tuossa juuri omalla 4g reitittmimellä kun tökkäsin yhden Moi simmin sinne. Ei ole mitään ongelmaa (pingaus google.fi näyttää 59ms).
Myöskin tuo julkinen.dna.fi toimii hienosti eli julkinen IP löytyy.
Paras oli testata omalla plex media serverillä kun jos ei ole julkinen niin siihen ei pääse ulkonta käsiksi mutta nyt toimii komeasti.

Eli vaikka mitä MOI väittää niin julkisen IP:n saa laittamalla APN:ksi tuon julkinen.dna.fi
Onkohan tietoa toimiiko julkinen ip edelleen samalla tempulla? 4G netti pitäisi kotiin saada ja julkiselle ip:lle olisi tarvetta.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
4
Sain julkisen IPV6-osoitteen vaihtamalla tuon DNA:n APN:n. En vain edelleenkään pääse ulkoapäin kotisivuilleni, mitähän vielä pitäisi tehdä? Mulla on b593s-22, jossa Raspberry Pi kiinni.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Sain julkisen IPV6-osoitteen vaihtamalla tuon DNA:n APN:n. En vain edelleenkään pääse ulkoapäin kotisivuilleni, mitähän vielä pitäisi tehdä? Mulla on b593s-22, jossa Raspberry Pi kiinni.
Lyhyt vastaus: porttiohjaukset tuohon b593s-22:een.
esmes
Tämä siis sivistymätön vastaus.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
4
Jep, sitäkin kokeilin tuloksetta. Täysin sivistymättömälle tosin oli aika epäselvää, miten se tässä tapauksessa olisi pitänyt tehdä, mutta ohjasin kaikki portit raspin IPv4 osoitteen porttiin 80. Ei toiminut. Vanhalla DNA-liittymällä toimi ohjaus IPv4 8080->80.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Jep, sitäkin kokeilin tuloksetta. Täysin sivistymättömälle tosin oli aika epäselvää, miten se tässä tapauksessa olisi pitänyt tehdä, mutta ohjasin kaikki portit raspin IPv4 osoitteen porttiin 80. Ei toiminut. Vanhalla DNA-liittymällä toimi ohjaus IPv4 8080->80.
Boksissa pitää säätää ensin vain kiinteä sisäverkon ip-osoite tuolle rasbille. Sitten vain portforward päälle siihen halutusta ulkoportista.

Toimivuutta kannattaa testata sisäverkon ulkopuolelta, esimerkiksi kännykän 4G-liittymän kautta.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
4
Noin se on tehty, ja noin testannut. Tosin nyt siellä on porttiväli, jotka kaikki on ohjattu porttiin 80, pitää kokeilla illalla vielä yksittäisellä portilla. Mutta tämä pitäisi siis näin toimia, kun siis ulkoa yritän päästä IPv6-osoitteeseen (kun muuta julkista ei ole) ja ohjaukset on tehty IPv4-osoitteilla?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Noin se on tehty, ja noin testannut. Tosin nyt siellä on porttiväli, jotka kaikki on ohjattu porttiin 80, pitää kokeilla illalla vielä yksittäisellä portilla. Mutta tämä pitäisi siis näin toimia, kun siis ulkoa yritän päästä IPv6-osoitteeseen (kun muuta julkista ei ole) ja ohjaukset on tehty IPv4-osoitteilla?
Tuo IPv6 voi tuottaa ongelmia :nb: Ikävä kyllä en osaa tarkemmin auttaa.
Taino...voit vielä kokeilla http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ että mitä se kertoo, vai kertooko mitään.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Sain julkisen IPV6-osoitteen vaihtamalla tuon DNA:n APN:n. En vain edelleenkään pääse ulkoapäin kotisivuilleni, mitähän vielä pitäisi tehdä? Mulla on b593s-22, jossa Raspberry Pi kiinni.
Muistelisin, että DNA:lla on blokattu alemmat portit ja eri palveluiden käyttämät oletusportit. Kannattaa kokeilla alkaen portista ~500.

Ja tietysti kiinteä ip ja porttiohjaukset modeemiin, kuten aiemmin sanottu.

Edit:
Netin tuki | DNA
Sivun alaosasta löytyy "IP-osoitteet ja sallitut portit"

DNA Liikkuva Laajakaista-, Veppi- ja Dataprepaid -liittymät sisältävät yhden julkisen, vaihtuvan IP-osoitteen (dynaaminen IP-osoite). Liittymillä voidaan käyttää sovelluksia, jotka avaavat itse yhteyden palvelimeen päin, kuten VPN-, IRC- ja Telnet -sovellukset. Internetistä liittymiin tulevaa liikennettä on rajoitettu protokolla- ja porttikohtaisesti, sallitut tietoliikenneportit ovat TCP-protokollassa 500, 2222–2231 ja 1024-65535 sekä UDP-protokollassa 123, 259, 500 ja 1024-65535.

DNA ja julkinen IP - Nettiyhteydet - tuki.dna.fi - DNA
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
4
Moi-liittymästä otsikon mukaisesti siis kysymys, mistä ongelma kohdallani alkoi. Edellisen, DNA-liittymäni, IPv4 oli vaihtuva julkinen ja kuten mainittu porttiohjauksella sai yhteyden ulkoa, kun käytti sallittua porttia linkkisi mukaisesti. Moin IPv4 on NATattu, mutta IPv6 julkinen, joten yritän sillä nyt saada homman toimimaan toistaiseksi laihoin tuloksin.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Soittivat DNA:lta ja tarjosivat 50 megan rajatonta nettiä (4 sentin puhelut/tekstiviestit), mutta nyt en enää muista hintaa, saattoi olla 6,90 €, mutta kun saattoi jopa olla sen 5,90 €. Onko muille tullut soittoja?

Edit. oli vähän kiirettä töissä ja siksi halusin lopettaa puhelun nopeasti. Ja kun tässä nyt vuosi tullut Moilla mentyä niin vain kerran on data ylittänyt tuon 4 gigaa.
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
8
Hyvää päivää! Mullakin on ollut MOI:n liittymä jonkin aikaa sitten. Milloin mahtaa tulla tuki VoLTE/VoWiFi:lle ??
Siis MOI:lla :) Mutta olen saanut paremman tarjouksen Elisa:lta (19.9 € / kk 24 kk ajan). Maksaa tolla mun
käytöllä siis MOI:lla sen 28 € / kk (rajaton data/puhelut) plus päälle vielä sms/mms joita lähetän yleensä vaan
muutaman. Puheluita tulee yleensä yli 300 min. / kk:ssa ja dataa menee yli 50 Gt kuukaudessa. Moi saisi mie-
lestäni tarkistaa vähän hintoja kilpailukykyisemmiksi kun saa muilta noita tarjouksia. Siis nykyisessä liittymäs-
sä rajaton 200 Mbs data. Pitäisi hinnan jonkin verran tippua että menisin takaisin MOI:n :) Datan jaan
myöskin läppäriini (Hotspot). Ainoa netti yhteys kotona siis ei WiFi:ä. Ja tota EU/ETA dataa myöskin saisi vielä
vähän nostaa. 1 tai 2 Gt dataa saa menemään aika äkkiä :) Tosin harvoin tarvitsee edes EU/ETA dataa.
Joten ainakin pysyn toistaiseksi Elisa:ssa
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Hyvää päivää! Mullakin on ollut MOI:n liittymä jonkin aikaa sitten. Milloin mahtaa tulla tuki VoLTE/VoWiFi:lle ??
Sehän VoLTE/VoWiFi tuki on äärettömän surkea kaikille kolmella Suomen matkapuhelinverkolla. Tukevat varmaan alle yhtä puhelinmallia tuhannesta mitä on olemassa.

Eiköhän tuo Moin VoLTE/VoWiFi tuki mene suoraan sen mukaan mikä on DNA-operaattorille tuki niille. Toki voi olla myös suppeampi tuki. Laajempi ei ainakaan.
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
8
Sehän VoLTE/VoWiFi tuki on äärettömän surkea kaikille kolmella Suomen matkapuhelinverkolla. Tukevat varmaan alle yhtä puhelinmallia tuhannesta mitä on olemassa.

Eiköhän tuo Moin VoLTE/VoWiFi tuki mene suoraan sen mukaan mikä on DNA-operaattorille tuki niille. Toki voi olla myös suppeampi tuki. Laajempi ei ainakaan.
Jep. Mulla itellä on OnePlus 5 puhelimena. Ainoa joka tukee on Elisa jota käytän VoLTE puheluihin. Toivottavasti tulee myöskin MOi:in. Ei ainakaan vielä tukenut kun kysyin chat:ssä!
Ei ilmeisesti toimi vielä vaikka DNA:n verkko tukee muutamalle puhelimelle ?? Mutta en ole kauheasti perehtynyt noiden tekniikkaan...
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
eilen ihmettelin et on kovin hiljaista puhelimessa, ei uudenvuoden toivotuksia eikä mitään. Aamulla sitten tuli kasa viestejä ja rupes tulee puheluita häätäisiltä ihmisiltä kun ovat jo luulleet että on sattunu jotain vakavaa, kun numeroon ei ole saanu yhteyttä koko päivänä ja yönä, muutaku vasta tänä aamuna. Liekkö johtunu moi:sta ettei oo linjata toiminu. Puhelimessa kyl linjatolpipssa ollu pykäliä koko illan
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Miten pitkään kestää simin toimitus tällä hetkellä?
Kesällä tais 1,5 viikkoa mennä, että onko vielläkin yhtä hidasta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 542
Viestejä
4 165 929
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom