Moi Mobiili

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Aiempiin keskusteluihin osaa ottamatta tulin vain toteamaan, että minulla ainakin MOI on toiminut erittäin loistavasti. Kaikki toiminut asiallisesti asiakaspalvelusta laskutukseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
Juu kyllä kaikki toimi alusta alkaen niinkuin pitääkin. Elisa vaan laitto liian hyvän tarjouksen, jotta vaihtu kahdeksi vuodeksi :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Juu kyllä kaikki toimi alusta alkaen niinkuin pitääkin. Elisa vaan laitto liian hyvän tarjouksen, jotta vaihtu kahdeksi vuodeksi :D
Vaihdoin heinäkuussa MOI:lle, yli 15 vuotta olin DNA:n asiakas. Elisa pommittanut nyt pari kk jo eri numeroista, pitäisi ehkä vastata ja kertoa että ei kiitos.. :cigar2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Joo. Itse ainakin juttukeikoilla jaan tietysti puhelimen datayhteyttä läppärille, mikäli satunnaisella työpisteellä ei satu olemaan ilmaista wifiä saatavilla. Ei todellakaan datakatot tule vastaan, kun pelkästään tekstiä siirrän sähköpostilla ja tsekkaan muutaman faktan netistä sitä ennen.

Sen verran pitää olla jyvällä, mitä koneellaan tekee, että mikä toiminto sitä dataa liikuttaa paljon ja mikä vähemmän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Vaihdoin MOI:t elisaan ja se oli virhe.

Elisaan huijari lupasi muksujen puhelimiin rajattoman 3G:n joka kuulemma rittää puhelimeen. niin riittä mutta ei Elisalla ole enää 3G-liittymiä vaan ne olivatkin 1M-nopeuteen rajttuja 4G-liittymiä.

MOILLe mennään takaisin ja Elisa saa kuulla kunniansa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 012
Moi ..
Kysynpä viisaammilta ensinnäkin että kun kytken puhelimen mobiilitukiasemaksi, niin kuluttaako se pelkästään dataa enemmän, kuin jos käyttäisin pelkästään puhelintani internettiin?
Ja kokemusta MOIsta. Otin ennen matkalle lähtöäni Moin simmin puhelimeen. Simmi tuli mutta liittymän siirtoon meni kaksi päivää vaille täysi kuukausi. Kerroin heti alussa heille chatissä tarkasti mikä tilanne DNA:n kanssa. Sopimuksen uusinta dnalta. Purkumahdollisuus 14 vrk sisällä ja halusin sen purkaa ja siirtyä Moille. Ok. Onnistuu oli vastaus. Kysyin haluavatko minun katkaisevan itse sopparin DNAn kanssa .. ei tarvitse eikä pidä siirto menee heidän kauttaan. No ei koskaan mennyt. Jouduin lopulta tekemään sen itse s-postilla. Koskaan ei selvinnyt mikä tökki. Kolme päivämäärää sain MOIlta milloin yhteys on kyketty. Tekstiviestillä piti tulla ed.päivänä tieto kellonajasta. Ensimmäistäkään viestiä ei tullut.
No kytkeytyi se lopulta syyskuun lopulla kun homma alkoi elokuussa.
No en käyttänyt yhteyttä ulkomailla ja niin näytti mittaritkin. Avasin datan käytön yms. Vasta kun lentokone rullasi vantaan kentällä 01.01 noin klo 16.15 ja data lähti rullaamaan myös.
Laskutuskausi päättyi 02.01... Kentältä menin suoraan hotelliin ja siellä hotellin wifiin. Sieltä junaan ja junassa wifiin. Kotona käytin pelkästään facebookin selailuun yms. Mitään videoita en katsellut enkä lataillut mitään. Chattasin poikani kanssa iltapäivällä ja mittari näytti 2.1 Gigaa menneen jo. Oin puoli tuntia olimme yhteyksissä ja kokeilin kytkeä puhelimen usb:llä pöytäkoneeseen. Avasin selaimen ja näin etä toimii. Katkaisin yhteyden. Mitään latauksia eoäi ollut päällä.
Mitään ei lataudu automaattisesti minun koneella eikä päivitä puhelinkaan automaattisesti. Ja päivitykset näkyy listana puhelimessa kun jotain on päivitetty. Mutta Gigat heilahti hetkessä 2.9:ään.
Edelleenkään en tehnyt suurempia kännykällä kuin chattasin whatsappissa ja selailin facebookia. Videotakaan en antanut aueta. Lopputulema laskutuskaudelle 3.350Gigaa.
Tulenkatkuista viestittelyä Chatissä.... kysyttiin mistä luen dataa. Kännystä.... ok ajattelin kone antaa omiaan ja pyytelin jo anteeksi. Mutta chatti mainitse että mun Moi näyttää heidän lukemiaan. Tarkastin ne ja peruin äkkiä anteeksipyynnit. Samaa kertomaa ja kyselin että mitä v...ua tämä meinaa?
Minulla kuulemma on joku sovellus joka sitä käyttää noin paljon.. ja minä kysyin että mikä sitä imee? Tyttö tarkasti heidän mittaristaan ja yöllä on ollut minulla iso piikki kulutuksessa.... päivityksiä tai jotain. Kerroin ettei varmasti päivitä ja vaikka päivittäisi niin ei kulu noin paljoa! Mutta ei ole mitään päivittänyt.
Ok. Tarksstin sovelluksien kulutukset. Missään muussa ei näkynyt mitään väriä palkissa kuin yhdessä. Yhteyden jako! 2.8 Gigaa. Ei muuta.
Mihin se hetkessä hujautti MOIn kautta dataa 2.8 Gigaa.

Samalla puhelimella jaoin Thaimaan simmillä koko päivän mitä meni matkustamiseen Bangkokiin ja siitä koneeseen nousuun, eli noin 7-8 tuntia. Kulutus jaettuna 320Megaa....
Chatissä meni kahdelta hermot kun yritin saada selvityksen. Eivöt kuulemma voi sitä selvittää ja pitää tehdä kysely sähköpostilla laskutus@..... Joo olen tehnyt koko setistä ja ensimmäiset syksyllä.
Tänään tuli ensimmäinen. Kulutusta ei voi tietää heillä... puhrlimesta näen kuulemma miten olen datani käyttänyt :)
Pitkä juttu toivottavasti joku jaksoi lukea.
Niin ja vastata sen verran että viekö se jako jotenkin enemmän data kuin pelkästään puhelimella käytettynä?
Turha tästä on Moita lähteä millään tavalla syyttelemään, selkeästi kun vielä siinä laitteessa näkyy että dataa oikeasti johonkin on käytetty. Ei ne siellä Moilla saa sinun puhelimen datalaskuriin lukuja syötettyä. Sitten olisi eri juttu jos olisi 100% varma että itse sitä ei ole mihinkään käyttänyt (ja puhelimen laskurit näyttää pieniä lukuja) mutta laskussa näkyy paljon suuremmat. Toki saattaa myös olla mahdollista että puhelin bugaa ja jako ollut päällä vaikka näyttää että ei olisi, mutta tämäkään ei operaattorille kuulu millään tavalla.

Niin ja itsellä myös toiminut hienosti, laskut pitäneet hyvin kutinsa ja 4 Gt riittänyt joka kuukausi erinomaisesti. Lähinnä kun pitää vaan huolen että suoratoistopalvelut (Youtube, Netflix, jne) katsoo vain WLANin yli eikä jaa nettiä mihinkään niin ei ongelma, muulla käytöllä en ole ikinä saanut täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
287
3€ rajaton 4g 50mbs nopeudella Elisaltamyös täällä nyt tilattuna, eivät kertoneet tiskillä vielä pari viikkoa sitten mitään. Ei se mitään, jouluna vähän vanhempien luona netin hitaus otti päähän ja olisi voinut striimata enemmänkin jos olis ollut rajaton. Muuten en ole ollut kertaakaan vielä yli rajojen, mutta jatkossa näyttää siltä, että puhelimen nettiä pääsee muutenkin jakamaan työasioissa joten rajaton käytännössä pakollinen.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 255
Ite vaihdoin myös DNA :n asiakkuudesta Moille, kun tulee niin vähän soiteltua enää ja viestejä lähetettyä tyyliin 0. Ei moitittavaa toistaiseksi.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
301
Siis elisalta 4g liittymä 2,90e/kk entisille asiakkaille jotka vaihtaneet moihin?
Ei paha, tosin tuo ei vissiin ole kuin 24kk voimassa.

Ei siis pärjää vieläkään saunalahden 5€/kk rajaton 3G+ilmaiset elisa/slahti-puhelut setille joka on voimassa "ikuisesti" ja nopeudet on aina 20/5 luokkaa suunnilleen, eli sen mitä taitaa puhelin antaa myöten.

Kalliita nämä 15-20€ rajaton netti hinnat nykyään, ainakin omasta näkökulmasta :D
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
595
Puhelinliittymät on yksityispuolella jo melko pitkään mennyt nahkoineen. Just kun tilanne oltiin saatu järkeväksi ja 20-25e liittymähinnat olivat normaaleja päätti Telia suuressa viisaudessa raiskata koko puhelinliittymien kannattavuuden. 11e liittymät ja asiakkaita siirty toiselta operaattorilta toiselle DNA ja Elisa vastasivat Telialle, vuoden päästä nää siirtyy taas operaattorilta toiselle ja ihmetellään miksi en saa enää 11e liittymää.

Sitten se menetetty raha tehdään jostain muusta.

Ja kyllä, olen operaattorilla töissä, mutta olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka ovat niin juutalaisia että ovat valmiita käymään kaikki keinot että saavat pari euroa kuukaudessa halvemman puhelinliittymän :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
287
Joo, ei oo voimassa kuin 24kk. Sitten takaisin MOI:lle ja uutta tarjousta kehiin. :D

edit: Ja onhan säästöt nyt ainakin 10€/kk jos vertaa ihan perustarjoukseen puhelinliittymästä. Se on tälläselle juutalaiselle jo paljon. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 651
Ja kyllä, olen operaattorilla töissä, mutta olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka ovat niin juutalaisia että ovat valmiita käymään kaikki keinot että saavat pari euroa kuukaudessa halvemman puhelinliittymän :D
"Kaikki keinot" sisältää yleensä parin minuutin Moi-tilauksen ja sen jälkeen saakin odottaa winback-tarjousta. Ei siinä tarvi olla juutalainen jos ei halua maksaa turhasta. Tässä tai missään muussakaan asiassa. Harvemmin operaattoreiden puoleltakaan tarjotaan kanta-asiakkaalle edullisinta liittymää, vaikka maksais tietämättömyyden takia 50e/kk jostain puhelinliittymästä. Kummallista touhua, ettei esim 10v asiakkuus riitä hyvän tarjouksen saamiseen vaan tarvitaan edes tällaista turhaa, mutta tietävälle asiakkaalle helppoa kikkailua. Kanta-asiakas saattaa maksella sitä tarjousajan jälkeistä 39,90e/kk hintaa samasta liittymästä, josta tarjoushaukka maksaa 9,90e/kk :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Ja se 10EUR/kk edullisempi liittymä tekee sen kahden vuoden aikana jo 240EUR säästöä joka ei enää ole aivan pieni summa.

Olen itse vähän havahtunut siihen että noiden puhepakettien kanssa on vähän yks lysti kun ainakin itsellä tulee enimmäkseen soiteltua noihin yritysnumeroihin ja nehän ei kuulu noihin jos ovat jotain 02 alkuisia yms numeroita.

Eipä nuo operaattorit muutenkaan kannusta pitkäkestoiseen asiakasuhteeseen kun sen parin vuoden tarjouksen jälkeen lätkäistään jopa moninkertainen "listahinta" jos asiakas ei muista uutta tarjousta ruinata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Jep. Miksi maksaisin puhelinliittymästä yhtään sen enempää kuin on tarvis, kun en puhelimella soita yhtään mihinkään, ellei ole aivan välttämätön pakko? Ts. asiaa ei pysty hoitamaan mitenkään muulla tavalla. Sama koskee tekstiviestejä. Mobiilinetinkin käyttö on hyvin maltillista. Minulla on puhelin sitä varten, että ihmiset saavat minut tarvittaessa kiinni. Sitä vartenko pitäisi maksaa parisataa vuodessa nykyistä enemmän jollekin toiselle operaattorille suojelurahaa?
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
46
Ja kyllä, olen operaattorilla töissä, mutta olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka ovat niin juutalaisia että ovat valmiita käymään kaikki keinot että saavat pari euroa kuukaudessa halvemman puhelinliittymän :D
Yksittäisen liittymän kohdalla näin tietenkin voi ajatella. Itse maksan koko perheen liittymät 5 kpl, joten säästö vuodessa on mielestäni merkittävä. Nyt maksan Elisalle tuon mainitsemasi 11€ per liittymä, mikä tekee kuukaudessa 55€ ja vuodessa 660€. Elisan sivuilla vastaava liittymä (käyttö myös ulkomailla) on 29,90€/kk eli viidestä liittymästä 149,50 €/kk ja vuodessa yhteensä 1794 €. Erotus vuodessa siis 1134€, mikä on mielestäni merkittävä summa rahaa ainakin minulle.

Raaka ja yksinkertainen matematiikka pistää ainakin minut kilpailuttamaan liittymämme joka vuosi ja joskus useammankin kerran vuodessa.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
595
"Kaikki keinot" sisältää yleensä parin minuutin Moi-tilauksen ja sen jälkeen saakin odottaa winback-tarjousta. Ei siinä tarvi olla juutalainen jos ei halua maksaa turhasta. Tässä tai missään muussakaan asiassa. Harvemmin operaattoreiden puoleltakaan tarjotaan kanta-asiakkaalle edullisinta liittymää, vaikka maksais tietämättömyyden takia 50e/kk jostain puhelinliittymästä. Kummallista touhua, ettei esim 10v asiakkuus riitä hyvän tarjouksen saamiseen vaan tarvitaan edes tällaista turhaa, mutta tietävälle asiakkaalle helppoa kikkailua. Kanta-asiakas saattaa maksella sitä tarjousajan jälkeistä 39,90e/kk hintaa samasta liittymästä, josta tarjoushaukka maksaa 9,90e/kk :)
Ne verkotkin kun pitäisi jollain rahalla rakentaa. Normaalihintaan siirtyvän liittymään saa aina
jokaiselta operaattorilta tarjouksen, mutta ei samaa hintaa minkä uusi asiakas, mikä on mun mielestä täysin loogista.

Itse en jaksa juosta parin euron perässä, vaan maksan mielummin siitä että homma pelittää.

Samalla kun te kilpailutatte teidän puhelinliittymiänne ja säästätte kymmenen euroa kuukaudessa, niin suosittelen tsekkaamaan esim. sähkösopimuksen, asuntolainan ja vakuutukset.

Yksittäisen liittymän kohdalla näin tietenkin voi ajatella. Itse maksan koko perheen liittymät 5 kpl, joten säästö vuodessa on mielestäni merkittävä. Nyt maksan Elisalle tuon mainitsemasi 11€ per liittymä, mikä tekee kuukaudessa 55€ ja vuodessa 660€. Elisan sivuilla vastaava liittymä (käyttö myös ulkomailla) on 29,90€/kk eli viidestä liittymästä 149,50 €/kk ja vuodessa yhteensä 1794 €. Erotus vuodessa siis 1134€, mikä on mielestäni merkittävä summa rahaa ainakin minulle.

Raaka ja yksinkertainen matematiikka pistää ainakin minut kilpailuttamaan liittymämme joka vuosi ja joskus useammankin kerran vuodessa.
5 liittymän kohdalla tottakai kannattaa pyytää tarjous. Sinun liittymäsi normaalihinta on itseasiassa 31,90e/kk, mutta nykyasiakas saa aina tarjouksen tarjoushinnan päätyttyä.
Tarkoitinkin nyt lähinnä ihmisiä, jotka kitisevät parin euron hinta erosta per liittymä.

Ps. Yhdelläkään operaattorilla ei ole olemassa enää liittymää mikä maksaisi 50€/kk edes normaalihintaisena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Ne verkotkin kun pitäisi jollain rahalla rakentaa. Normaalihintaan siirtyvän liittymään saa aina
jokaiselta operaattorilta tarjouksen, mutta ei samaa hintaa minkä uusi asiakas, mikä on mun mielestä täysin loogista.

Itse en jaksa juosta parin euron perässä, vaan maksan mielummin siitä että homma pelittää.

Samalla kun te kilpailutatte teidän puhelinliittymiänne ja säästätte kymmenen euroa kuukaudessa, niin suosittelen tsekkaamaan esim. sähkösopimuksen, asuntolainan ja vakuutukset.




5 liittymän kohdalla tottakai kannattaa pyytää tarjous. Sinun liittymäsi normaalihinta on itseasiassa 31,90e/kk, mutta nykyasiakas saa aina tarjouksen tarjoushinnan päätyttyä.
Tarkoitinkin nyt lähinnä ihmisiä, jotka kitisevät parin euron hinta erosta per liittymä.

Ps. Yhdelläkään operaattorilla ei ole olemassa enää liittymää mikä maksaisi 50€/kk edes normaalihintaisena.
Saahan sitä haaskata jokainen rahansa niinkuin lystää, ei siinä, ostaa vaikka niitä tuksun seinäkalentereita jos rahaa on liikaa. Itse myös yllä olevat kilpailuttanut ja kilpailutan tasaisin väliajoin. poislukien asuntolainen jonka vain kerran.

Minun mielestä vain ei näiden operaattorien verkkojen välillä toimivuudessa juuri ole merkittäviä eroja kuin vain jotain paikkakohtaisia. En ole vielä keksinyt mitä 300 megaisella netillä tekee jossain puhelimessa kun ainakin omat toimet hoituvat vaikka niillä 3G nopeuksilla. Lisäksi mitään varsinaisia muita etuja ei operaattorit tarjoa joten mistään pitkäikäiestä asiakkuudesta ei palkita, Eikö oikein juuri keskittämisestäkään edes.

Tästä syystä en näe miksi minun pitäisi maksaa enemmän samasta palvelusta jonka voin saada muualta halvemmalla.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Itse en jaksa juosta parin euron perässä, vaan maksan mielummin siitä että homma pelittää.
Siinähän se avainsana tuli. Toimivuudessa ei ole normaalitilanteessa oikeasti mitään merkittäviä eroja (pl. ilmeisimmät katvealueet), joten lojaalius yhdelle operaattorille on silkkaa sokeutta. Itsekin olen entinen operaattorin työntekijä ja silloin käytössä oli "talon liittymä", koska se oli halvin. Palvelu on oikeasti kaikilla valtaosin samalla tasolla, joten hinnasta muodostuu käytännössä ainoa merkittävä tekijä. Toki joku saattaa arvostaa asiakaspalvelua, mutta keskimäärin ei siinäkään ole suuria eroja. Hyviä ja huonoja kokemuksia on kaikista firmoista ja mikään firma ei pitkäaikaisia asiakkuuksia palkitse normaalia paremmilla hinnoilla. Omista vanhoista asiakkuuksista ei siis suoranaisesti edes yritetä kilpailla vaan annetaan numeronsiiron alkaa ja sitten katsotaan saadaanko rescuen/winbackin kautta asiakas taas itselle. Fiksu firma tekisi tuon winbackin heti kun vanha tarjous loppuu. Tämä viestisi asiakkaalle sitä, että hänen etuaan oikeasti mietitään ja loisi tilanteet, jossa vaihtaessa ainoastaan raha ei ratkaisisi... Mutta toistaiseksi kukaan ei winbackia tee ilman asiakkaan menettämisen tapahtumista.

Muutaman euron perässäjuokseminen on tässä siis aivan perusteltua, kun ei sillä mitään häviä. Ne, jotka liittymänsä kilpailuttavat ovat yleensä myös niitä, jotka kilpailuttavat muutkin sopimukset ja vakuutukset säännöllisesti. Uskallan epäillä, että todella harva, jota puhelinliittymien kilpailutus ei kiinnosta, kiinnostaisi oma sähkösopimus, asuntolaina tai vakuutus yhtään sen enempää. Tämä on vähän sellainen periaatekysymys.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 651
Ps. Yhdelläkään operaattorilla ei ole olemassa enää liittymää mikä maksaisi 50€/kk edes normaalihintaisena.
Edullisista paketeista tietämättömät saattavat hyvinkin maksaa minuuttihinnottelusta 50e/kk.

Paras hintalaatusuhde kannattaa valita niin liittymähommissa kuin muissakin ostoksissa. Valinta on helppo jos tuote on sama, mutta hinnassa on eroa :)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 166
Tämän ketjun innoittamana ajattelin tarkistaa josko ikivanhan liittymäni voisi päivittää johonkin parempaan. Käytössä näemmä Saunalahti Norppa+. 4,6e kuukaudessa ja sisältää hurjan 0.25M netin ja tuollaista liittymää ole edes myynnissä. :lol: Halvin vaihtoehto mitä hallintasivuilta tarjottiin oli 1M 9,99e/kk. Kannattaa näemmä olla lojaali ja pitkäaikainen asiakas kun liittymäsurffaajille tarjotaan herkkuja 3e/kk ja meikää kairataan peppuun.

Tuntuu vain jotenkin hölmöltä jos ensin pitää vaihtaa operaattoria ja sitten tulla takaisin vanhalle paremman tarjouksen perässä. Noh, katsotaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
287
Tämän ketjun innoittamana ajattelin tarkistaa josko ikivanhan liittymäni voisi päivittää johonkin parempaan. Käytössä näemmä Saunalahti Norppa+. 4,6e kuukaudessa ja sisältää hurjan 0.25M netin ja tuollaista liittymää ole edes myynnissä. :lol: Halvin vaihtoehto mitä hallintasivuilta tarjottiin oli 1M 9,99e/kk. Kannattaa näemmä olla lojaali ja pitkäaikainen asiakas kun liittymäsurffaajille tarjotaan herkkuja 3e/kk ja meikää kairataan peppuun.

Tuntuu vain jotenkin hölmöltä jos ensin pitää vaihtaa operaattoria ja sitten tulla takaisin vanhalle paremman tarjouksen perässä. Noh, katsotaan.
Näin itselläkin kävi. Nostivat tosin ensin sen Galaxy S:n liittymän hintaa (en muista enää minkäniminen) parantamatta mitään joten meni hermot ja siirsin pois. Silloin jo kävin kysymässä tarjousta ensin Saunalahdelta, mutta ei heillä ollut mitään tarjota ensin, sen jälkeen kun vaihdoin pois niin heti oli jotain tarjota. Mielelläni olisin pysynyt asiakkaana.

Olen esimerkiksi aina pitänyt kiinni DNA:n netistä kun olivat aikoinaan hinta-laatusuhteeltaan kaapelimodeemillaan ihan omaa luokkaansa 90-luvun lopussa/2000 luvun alussa. Nyt on niistäkin luovuttava kun 4g netti maksaa 17€/kk ja Saunalahdelta vastaan 3.90€/kk tai jotain sinnepäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Tämän ketjun innoittamana ajattelin tarkistaa josko ikivanhan liittymäni voisi päivittää johonkin parempaan. Käytössä näemmä Saunalahti Norppa+. 4,6e kuukaudessa ja sisältää hurjan 0.25M netin ja tuollaista liittymää ole edes myynnissä. :lol: Halvin vaihtoehto mitä hallintasivuilta tarjottiin oli 1M 9,99e/kk. Kannattaa näemmä olla lojaali ja pitkäaikainen asiakas kun liittymäsurffaajille tarjotaan herkkuja 3e/kk ja meikää kairataan peppuun.

Tuntuu vain jotenkin hölmöltä jos ensin pitää vaihtaa operaattoria ja sitten tulla takaisin vanhalle paremman tarjouksen perässä. Noh, katsotaan.
Toinen on sitten se että ne edulliset liittymät pakkolopetetaan. Itsellä oli yksi DNA liittymä vuosia sitten joka ei juuri mitään maksanut verrattuna muihin liittymiin mutta sitten tuli postilaatikkoon kirje jossa todettiin että DNA lopettaa kyseisen liittymätyypin tarjoamisen ja liittymäsi muuttuu jonkun toisen tyyppiseksi joka on näin ja näin paljon parempi ja sitten pienemmällä perässä: että niin muuten, myös hinta nousee.

Ennen lopettamista tuota liittymää ei muistaakseni oltu enää vuosiin tarjottu.

Vaihtoehtona sitten oli että jos ei miellytä niin voit irtisanoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Toinen on sitten se että ne edulliset liittymät pakkolopetetaan. Itsellä oli yksi DNA liittymä vuosia sitten joka ei juuri mitään maksanut verrattuna muihin liittymiin mutta sitten tuli postilaatikkoon kirje jossa todettiin että DNA lopettaa kyseisen liittymätyypin tarjoamisen ja liittymäsi muuttuu jonkun toisen tyyppiseksi joka on näin ja näin paljon parempi ja sitten pienemmällä perässä: että niin muuten, myös hinta nousee.

Ennen lopettamista tuota liittymää ei muistaakseni oltu enää vuosiin tarjottu.

Vaihtoehtona sitten oli että jos ei miellytä niin voit irtisanoa.
Juu. Yritetään luoda ihmisille tarpeita, joita niillä ei ole. Helpoiten se käy sillä, kun vanhat liittymätyypit lopetetaan, joten on pakko suostua kalliimpiin liittymiin. Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka monta prosenttia puhelinliittymistä olisi näitä halpoja perusliittymiä hyvin vähäisillä dataominaisuuksilla tai ilman dataa kokonaan, jos sellaisia olisi ollut jatkuvasti tarjolla ja olisi edelleen.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
563
Globetel tarjoaa liittymiä ilman dataa. Tai liittymään kuuluu data mutta sen voi estää pyytämällä aspasta.
Meillä esim vaimokkeella joka ei perusta älyluureista on 300 min/tekstaria paketti 7,90eur/kk kun aiemmin¨maksettiin turhasta saunalahdelle se 19,90eur/kk..
 
Liittynyt
21.03.2017
Viestejä
49
Laitoin perjantaina Moi -liittymän tulemaan ja Elisalta tulikin tänään vastapalloon tarjous 4,9 €/kk 50mbps rajaton 4G ja puhelut/txt 0,069€ 2v määräaikainen voimassa. Tuli sitten otettua Elisan tarjous, niin ei tarvi miettiä datarajoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
Laitoin perjantaina Moi -liittymän tulemaan ja Elisalta tulikin tänään vastapalloon tarjous 4,9 €/kk 50mbps rajaton 4G ja puhelut/txt 0,069€ 2v määräaikainen. Tuli sitten otettua Elisan tarjous, niin ei tarvi miettiä datarajoja.
Nyt se on muuttunut jo määräaikaiseksi :think:
 
Liittynyt
25.10.2017
Viestejä
188
Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka monta prosenttia puhelinliittymistä olisi näitä halpoja perusliittymiä hyvin vähäisillä dataominaisuuksilla tai ilman dataa kokonaan, jos sellaisia olisi ollut jatkuvasti tarjolla ja olisi edelleen.
Halvin dataton (mahdollinen maksu käytön mukaan) liittymä jossa sekuntiveloitus ja erilaisia puhe/tekstaripaketteja saatavana lienee Saunalahden latausliittymä. Kuukausimaksu 0€/kk. On vähän kuin prepaid mutta tuolle voi siirtää oman numeron toisin kuin normi prepaidiin. Just otin tuon vain siksi että vuodesta -93 asti ollut numero säilyisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Laitoin perjantaina Moi -liittymän tulemaan ja Elisalta tulikin tänään vastapalloon tarjous 4,9 €/kk 50mbps rajaton 4G ja puhelut/txt 0,069€ 2v määräaikainen. Tuli sitten otettua Elisan tarjous, niin ei tarvi miettiä datarajoja.
häh mulle tarjottiin tota hintaan 3e/kk?
E: ja ilman määräaikasuutta, ilman avausmaksua, lupas vielä ettei tuu toimituskulujakaan, mutta ne näemmä näkyy tuol tilausvahvituksessa (pitänee laittaa viel viestii tosta)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
118
Elisan puhelinmyyjä soitti tänään täysin puskista ja kyseli millainen kiinteä nettiliittymä on. Keskustelu siirtyi siitä 4G nettiliittymiin ja kun mainitsin käyttäni nettiä puhelimen kautta, niin puhelun aihe siirtyi puhelinliittymiin. Puhelinliittymästä tarjouksen kuuleminen vaati sen, että sanoin selkeästi että se sopii. Puhelinmyyjät ilmeisesti käyttävät tätä taktiikkaa liittymien myyntikiellon kiertoon: Puhelinmyyjä saa kaupata puhelinliittymää vain luvallasi – sano "puhelin", se riittää

Myyjä tarjosi tuota useasti täällä mainittua Tarkka 4G liittymää 2.90€/kk 24kk ajaksi ilman avausmaksuja yms. Päädyin ottamaan tarjouksen, vaikka rajattomalle netille on tarvetta vain ehkä kerran vuodessa. Liittymä oli kuitenkin puolet halvempi.

Olen ollut Moin asiakkaana jo yli vuoden, joten tarjous ei ollut mikään Winback-tarjous. Edellisetkin liittymät ovat olleet muulta kuin Elisalta/Saunalahdelta. En ole myöskään vaihtanut osoitetietoja tms.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Tämä on MOI ketju mutta menköön tänne.

Elisa on muuttanut saunalahti TARKKA-liittymät minuuttiveloittevaksi ei enää sykäys/sekuntiveloitusta, vaikka edelleen sivuilla oleva sopimus-PDFniin väittää.

Myyjä valahteli tästäkin asiasta. Palaan MOIN asiakkaaksi ja mitkään winback-tarjoukset ei auta. Luottamus Elisaan meni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Moilla haetaan nyt näemmä mainosmannekiinejä. Tuli sähköposti jossa pyydettiin kertomaan videolla (tai kirjoittaen) itsestä, perheestä ja Moista. Näitä pätkiä kait ei vielä suoraan mainokseen pökätä vaan etsitään potentiaalisia kasvoja joista sitten tehdään jotain.
 
Liittynyt
11.08.2017
Viestejä
10
Yksi pieni miinus tuli havaiittua Moi:sta, kun koitin vaihtaa siihen takaisin Elisasta: jos on aiemmin ollut liittymä Moi:ssa ja sitten vaihtanut sen johonkin toiseen operaattoriin, niin eipä vaihdetakaan enää niin helpolla takaisin Moihin. Moin sivuilla näkyy edelleen aiemmin voimassa ollut SIM, joka tosin lakannut toimimasta jo kuukausia sitten. Noh, tilausta ei voi nyt netistä tehdä, koska järjestelmä valittaa aina, että numerolle on jo olemassa tilaus. Eli jos nyt haluan vaihtaa takaisin Moihin, täytyy ilmeisesti mennä aspan kautta. :facepalm:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kysyin eilen chatissa mobiilivarmenteen aikataulusta ja vastaus oli, että aikataulu ei ole tiedossa.

Ensimmäisen kerran tiedustelin samaa asiaa kaksi vuotta sitten ja silloin vastaus oli pian.
 

Kursu

☠️
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
165
Yksi pieni miinus tuli havaiittua Moi:sta, kun koitin vaihtaa siihen takaisin Elisasta: jos on aiemmin ollut liittymä Moi:ssa ja sitten vaihtanut sen johonkin toiseen operaattoriin, niin eipä vaihdetakaan enää niin helpolla takaisin Moihin. Moin sivuilla näkyy edelleen aiemmin voimassa ollut SIM, joka tosin lakannut toimimasta jo kuukausia sitten. Noh, tilausta ei voi nyt netistä tehdä, koska järjestelmä valittaa aina, että numerolle on jo olemassa tilaus. Eli jos nyt haluan vaihtaa takaisin Moihin, täytyy ilmeisesti mennä aspan kautta. :facepalm:
Saman asian kanssa tappelin kuukausi sitten. Chatin/Facebookin kautta saa nollattua sen tilin arkisin, viikonloppuisin ei kuulemma onnistu.
 
Liittynyt
11.08.2017
Viestejä
10
Saman asian kanssa tappelin kuukausi sitten. Chatin/Facebookin kautta saa nollattua sen tilin arkisin, viikonloppuisin ei kuulemma onnistu.
Nopeasti Moi kyllä tuon vanhan tilin poisti. Maanantaina aamulla soitin heti kahdeksalta ja 40min päästä pystyi jälleen tilaamaan. Liittymän vaihto jäi kyllä loppujen lopuksi itseltä tekemättä; Elisa tarjosi Saunalahti Huoleton 4G-liittymän 24kk ajaksi hintaan 9,9€/kk.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
528
elisalta tuli eilen kirje käsinkirjotetuin osoitetiedoin, 50megasta nettiliittymää tarjottiin 4,9€/kk

tänään mukavan oloinen neito soitteli kirjeen perään ja "sai" huijattua mut puhumaan puhelinliittymistä ja tarjosi Saunalahti tarkkaa(50mt rajaton data, puhelut& viestit 6,9snt) 2,9€/kk tai huoletonta(50mt kaikki rajatonta) 9,9€/kk

lupas huomenna soitella paremmalla aikaa ja taitaa moi vaihtua elisaa
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
elisalta tuli eilen kirje käsinkirjotetuin osoitetiedoin, 50megasta nettiliittymää tarjottiin 4,9€/kk

tänään mukavan oloinen neito soitteli kirjeen perään ja "sai" huijattua mut puhumaan puhelinliittymistä ja tarjosi Saunalahti tarkkaa(50mt rajaton data, puhelut& viestit 6,9snt) 2,9€/kk tai huoletonta(50mt kaikki rajatonta) 9,9€/kk

lupas huomenna soitella paremmalla aikaa ja taitaa moi vaihtua elisaa
Mulle tuli maanantaina samanlainen kirje. Postimerkin voi höyryttää irti jatkokäyttöön kun siinä ei ole edes leimaa :D

Eilen ja tänään alkoi pommittaminen puhelimitse, mutta numerot menivät heti Fonecta Finderin estolistalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Mulle tuli maanantaina samanlainen kirje. Postimerkin voi höyryttää irti jatkokäyttöön kun siinä ei ole edes leimaa :D

Eilen ja tänään alkoi pommittaminen puhelimitse, mutta numerot menivät heti Fonecta Finderin estolistalle.
Sama pommittaminen täällä ja sitkeä onkin. Yleensä puhelin pirisee sen 10-20s, mutta nyt valehtelematta minuutin kaksi (vähintään). Soitelkoon nyt, en jaksa estää enkä vastata. Tuskin tulee tarjousta, jossa puhelinlaskut on 7e/kk satamegasella netillä. :)

edit: Sorruin vastaamaan ja vaihtamaan liittymää. Hinta oli puoli-ilmainen ja myyjä mukava, niin eipä siinä muuta tarvittu. :D
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
@sbasil

Estin sen takia kun en ole vaihtamassa nettiliittymää, enkä puhelinliittymiä.

Moilta on 3kpl sim-kortteja ja netti tulee Telialta 100/100 valokuidusta ja kaikkien niiden hinnat ovat kohdillaan.
 
Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
3
Uskotteko, että Moita on vielä kahden vuoden päästä? On tuo sen verran halpa hinta, että vaikea nähdä että viitsii jäädä Moille...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Uskotteko, että Moita on vielä kahden vuoden päästä? On tuo sen verran halpa hinta, että vaikea nähdä että viitsii jäädä Moille...
Ei Elisakaan kaikille muiden operaattoreiden käyttäjille varmaan näitä 2,90e/kk-tarjouksia voi tehdä. Vielähän tuo MOI on edullinen, jos vaihtaa siihen vaikka Telialta, DNA:lta tai vaikka Elisan nykyisenä asiakkaana, joita huipputarjoukset ei koske. Liikenne käy moneen suuntaan. :)
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
106
Ei Elisakaan kaikille muiden operaattoreiden käyttäjille varmaan näitä 2,90e/kk-tarjouksia voi tehdä. Vielähän tuo MOI on edullinen, jos vaihtaa siihen vaikka Telialta, DNA:lta tai vaikka Elisan nykyisenä asiakkaana, joita huipputarjoukset ei koske. Liikenne käy moneen suuntaan. :)
Elisahan nimenomaa Moi:ta vastaan taistelee nyt. Haluavat uuden tekijän markkinoilta pois, koska kokevat uhaksi - nyt vielä pieni tekijä, niin helpompi on kalastella 90% hinnanalennuksilla asikkaita takasin... Jos antaa jatkaa kasvua rauhassa, sillä käy äkkiä kuten Applen tapauksessa vs. Nokia.

Alunperin siirryin Elisa -> Moi hinnan takia. Moi (ja siis DNA:n) kuuluvuus vaan on paljon heikompi, kuin Elisalla... Toisaalta puhelinlaskut olleet nyt <8eur/kk, Elisan halvin 18e/kk... 4gigaa dataa riittää itselleni oikein loistavasti. Mutta rehellisyyden nimissä: jos saisin tuon Elisan Tarkka 4G:n 2,90€/kk, ottaisin. Haluan tukea Moi:ta ja tykkään konseptista (tavallinen liittymä tavalliselle käyttäjälle), mutta kenttä on mitä on PK-seudullakin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Elisahan nimenomaa Moi:ta vastaan taistelee nyt. Haluavat uuden tekijän markkinoilta pois, koska kokevat uhaksi - nyt vielä pieni tekijä, niin helpompi on kalastella 90% hinnanalennuksilla asikkaita takasin... Jos antaa jatkaa kasvua rauhassa, sillä käy äkkiä kuten Applen tapauksessa vs. Nokia.

Alunperin siirryin Elisa -> Moi hinnan takia. Moi (ja siis DNA:n) kuuluvuus vaan on paljon heikompi, kuin Elisalla... Toisaalta puhelinlaskut olleet nyt <8eur/kk, Elisan halvin 18e/kk... 4gigaa dataa riittää itselleni oikein loistavasti. Mutta rehellisyyden nimissä: jos saisin tuon Elisan Tarkka 4G:n 2,90€/kk, ottaisin. Haluan tukea Moi:ta ja tykkään konseptista (tavallinen liittymä tavalliselle käyttäjälle), mutta kenttä on mitä on PK-seudullakin...
Mulla alunperin vaihtui Elisan liittymä Moihin juuri tuon kuuluvuuden takia. Espoossa juuri meidän kohdalla Elisan verkossa katvealue ja sanoivat, ettei asiaan ole tulossa muutosta. Netti toimi joitakin kb/s jos ollenkaan ja puhelut katkeili jatkuvasti. Moilla (DNA) sen sijaan verkko on yleensä aina 50-100MB/s, eikä kuuluvuudessa ole muutenkaan ollut moitteen sijaa. Tuo Elisan 2,90e/kk oli vaan liian hyvä tarjous ohitettavaksi, vaikka kanssa MOIta olisin halunnut tukeakin. Käytetään kotona sitten WLANia ellei Elisan verkko toimi vieläkään. Tosin voihan se olla, että 4g toimiikin. Vanha liittymäni oli 3g.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 056
Viestejä
4 193 956
Jäsenet
70 844
Uusin jäsen
lenras

Hinta.fi

Ylös Bottom