Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Liittynyt
20.09.2022
Viestejä
20
Ei minullakaan onnistunut NFC:llä plussakortin lisääminen, laite vain tärähtää mainitsemallasi tavalla.

Lisäsin käsin ja hyvin toimii. Siinähän on se lisää kortti manuaalisesti.
Ei itsellänikään ottanut ensimmäisellä kerralla kun puhelin "tärähti". Liikuttelin korttia eri kohdissa puhelimen selkäpuolelta ja vasta neljännellä "tärähdyksellä" sovellus tunnisti kortin.
Eli kannattaa liikutella sitä korttia laajalla alueella niin kauan kunnes sovellus tunnistaa sen.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Yleisön pyynnöstä olen julkaissut Mobiilibonuksen uusimman Betan myös tuotannon puolelle.

Eli nyt myös playkaupan normaaliversiossa on täysi tuki Plussakortille. Saa vinkata kavereille. :tup:
Miten tuon löytää. Mulla näkyy vain MobiiliBonus (Wofori shoppailu 1,19 €)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Asentamatta jää, ei ole liitetty mitään tilejä Androidiin.
No sitten ei voi mitään. Tuo summa on niin nimellinen, että sen maksaa mielellään sovelluksen kautta saatavasta lisäarvosta. Vielä kun tosiaan saisi sen toimimaan Prisman viivakoodilukijoiden lainauspäätteiden kanssa.

Kehitysideana Valexille sellainen, että siellä käyttöliittymässä voisi olla mahdollisuus nimetä lisätyt kortit ja myös poistaa niitä. Nyt kortit näkyvät sovelluksen yläreunassa pelkkinä numeroina, eikä niitä voi ilmeisesti poistaa mitenkään.
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
168
Sopisi varmaan Tyhmät ihmiset-ketjuun, mutta tajusin vasta ,että plussakorttini on myös etäluettavissa :D. olin aina luullut sen olevan vaan magneettijuovalla toimiva .Kortti siis vanha kuin synti.
 
Liittynyt
15.11.2020
Viestejä
63
Osaako mobiilibonus lukea plussan op:n kortista, johon on plussa liitetty vai pitääkö olla erillinen plussakortti.?Itsellä vielä toimii tuo plussa sovelluskin, mut vois siirtyä yhden sovelluksen taktiikkaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Osaako mobiilibonus lukea plussan op:n kortista, johon on plussa liitetty vai pitääkö olla erillinen plussakortti.?Itsellä vielä toimii tuo plussa sovelluskin, mut vois siirtyä yhden sovelluksen taktiikkaan.
Osaa lukea, eli ei tarvitse olla erillinen. Been there, done that.

Minullakin toimi se vanha sovellus vielä viime viikolla, mutta sitten se alkoi herjailemaan jotain, joten poistin sen kokonaan ja lisäsin plussakortin Mobiilibonukseen S-kortin rinnalle. K-kaupoissa pääte lukee plussakortin sovellusta avaamatta. S-ryhmällä pitää avata sovellus ensin käsin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 235
Tuli uusi pankkikortti tuossa kun edellinen meni vanhaksi. Tuon vanhan kortin etäluettava plussaominaisuus kuitenkin toimii vielä. Onko jollakin tietoa miten iso tuolla kortilla on se etäluettava alue? Tuli vain mieleen että voisi leikellä sen osan irti ja tehdä siitä vaikka avaimenperän tai jonkin pienen lätkän mitä säilyttää vaikka puhelimen kuoressa. Käytössä iphone joten ei saa tuota mobiilibonusta käytettyä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Ei kovin vahva startti....sovellus ei lue lähiluettavaa plussa-korttia--->ääni kuuluu mutta kortti ei tallennu
Täällä olikin jo sanottu, että kannattaa liikutella korttia hieman eri kohdissa NFC sirua jotta kortti saadaan luettua kokonaan.

Kortin numeron voi lisätä myös käsin. Tosin NFC on varmempi, koska se lukee plussan 1:1 kopiona.

EDIT: onko kyseessä siis pelkkä etäluettava Plussakortti? Olen tehnyt sovelluksen käyttämällä OPn korttiin lisättyä plussakorttia ja minulla ei ole tietoa miten tuommoinen pelkällä plussaominaisuudella oleva kortti käyttäytyy, joten sen joutunee lisäämään käsin.

Asentamatta jää, ei ole liitetty mitään tilejä Androidiin.
Ei voi mitään. Itse olen käyttänyt tuon teknologian tutkimiseen ja sovelluksen kehittämiseen useamman työpäivän verran aikaa.

Tietysti kaikkea voi kehittää yhteiseen hyvään, mutta mielestäni hinta ei ole kovin paha hyötyyn nähden ja olisin sen verran varmasti maksanut jollekin toiselle jos tällainen sovellus olisi ollut valmiina.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2017
Viestejä
47
Tuli uusi pankkikortti tuossa kun edellinen meni vanhaksi. Tuon vanhan kortin etäluettava plussaominaisuus kuitenkin toimii vielä. Onko jollakin tietoa miten iso tuolla kortilla on se etäluettava alue? Tuli vain mieleen että voisi leikellä sen osan irti ja tehdä siitä vaikka avaimenperän tai jonkin pienen lätkän mitä säilyttää vaikka puhelimen kuoressa. Käytössä iphone joten ei saa tuota mobiilibonusta käytettyä.
Tämä kiinnostaa minuakin.
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
27
Täällä olikin jo sanottu, että kannattaa liikutella korttia hieman eri kohdissa NFC sirua jotta kortti saadaan luettua kokonaan.

Kortin numeron voi lisätä myös käsin. Tosin NFC on varmempi, koska se lukee plussan 1:1 kopiona.

EDIT: onko kyseessä siis pelkkä etäluettava Plussakortti? Olen tehnyt sovelluksen käyttämällä OPn korttiin lisättyä plussakorttia ja minulla ei ole tietoa miten tuommoinen pelkällä plussaominaisuudella oleva kortti käyttäytyy, joten sen joutunee lisäämään käsin.
Kolme kuukautta sitten tilasin "kadonneen" kortin tilalle uuden----->ääni siis kuuluu mutta kortin tiedot ei tallennu.IMG_20221003_134229.jpg

EDIT: Okei pitääpä kokeilla OP+plussa kortilla ehkä se siitä------>Heti toimi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Kolme kuukautta sitten tilasin "kadonneen" kortin tilalle uuden----->ääni siis kuuluu mutta kortin tiedot ei tallennu.IMG_20221003_134229.jpg
Jos jollain on tämmönen pelkkä plussakortti, joka ei ole aktiivikäytössä, niin voisi lähettää minulle kirjeellä lainaan. Saisin lisättyä tuen pelkän plussankortin lisäämiselle.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Ei voi mitään. Itse olen käyttänyt tuon teknologian tutkimiseen ja sovelluksen kehittämiseen useamman työpäivän verran aikaa.

Tietysti kaikkea voi kehittää yhteiseen hyvään, mutta mielestäni hinta ei ole kovin paha hyötyyn nähden ja olisin sen verran varmasti maksanut jollekin toiselle jos tällainen sovellus olisi ollut valmiina.
Onko WearOS-tuesta mitään uutta tietoa :comp:?
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
27
Jos jollain on tämmönen pelkkä plussakortti, joka ei ole aktiivikäytössä, niin voisi lähettää minulle kirjeellä lainaan. Saisin lisättyä tuen pelkän plussankortin lisäämiselle.
Nopeastihan tuon voi itsekin tilata(ei maksa mitään).....pari viikkoa toimitusaika koska jos OP+plussa käytössä niin silloin myös omistaa henkilökohtaisen Plussa-kortin.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Onko WearOS-tuesta mitään uutta tietoa :comp:?
Jos tässä muut työt vähän rauhoittuisi, niin voisi keskittyä siihenkin. Pitänee varmaan jostain torista ostaa käytetty wear kello, jolla pääsisi alkuun.

Android studiossa ei ole tukea ulkoiselle nfc lukijalle, niin pelkällä emulaattorilla homma ei onnistu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Jos tässä muut työt vähän rauhoittuisi, niin voisi keskittyä siihenkin. Pitänee varmaan jostain torista ostaa käytetty wear kello, jolla pääsisi alkuun.

Android studiossa ei ole tukea ulkoiselle nfc lukijalle, niin pelkällä emulaattorilla homma ei onnistu.
Itse käytän kelloa maksamiseen lähes pelkästään joten ostan tuon softan heti jos tulee wear os versio. Toivottavasti sinulla on aikaa tuohon jossain vaiheessa :tup:
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 223
Tuli uusi pankkikortti tuossa kun edellinen meni vanhaksi. Tuon vanhan kortin etäluettava plussaominaisuus kuitenkin toimii vielä. Onko jollakin tietoa miten iso tuolla kortilla on se etäluettava alue? Tuli vain mieleen että voisi leikellä sen osan irti ja tehdä siitä vaikka avaimenperän tai jonkin pienen lätkän mitä säilyttää vaikka puhelimen kuoressa. Käytössä iphone joten ei saa tuota mobiilibonusta käytettyä.
Sitä antennia on siellä kortin sisällä aika paljon, eli ei onnistu mitenkään helposti toimintakuntoisen pienen palan ottaminen.

Alla kuva yhdestä korttimallista, ja seuraavassa artikkelissa on lisätietoja: What's inside a credit card - Hacker's ramblings

Noita designejä on toki erilaisia, mutta yleensä koko kortin pinta-ala on kyllä hyödynnetty antennin käyttöön. Googlettamalla "credit card contactless antenna" tai vastaavaa löytyy lisää.

Debit-card-split-2.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 235
Sitä antennia on siellä kortin sisällä aika paljon, eli ei onnistu mitenkään helposti toimintakuntoisen pienen palan ottaminen.

Alla kuva yhdestä korttimallista, ja seuraavassa artikkelissa on lisätietoja: What's inside a credit card - Hacker's ramblings

Noita designejä on toki erilaisia, mutta yleensä koko kortin pinta-ala on kyllä hyödynnetty antennin käyttöön. Googlettamalla "credit card contactless antenna" tai vastaavaa löytyy lisää.

Kiitos, aika hankalalta näyttää tosiaan. NFC tägit ei paljoa maksa myös, saiskohan sellaiseen ohjelmoitua helposti plussakortin ominaisuuden :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Jos jollain on tämmönen pelkkä plussakortti, joka ei ole aktiivikäytössä, niin voisi lähettää minulle kirjeellä lainaan. Saisin lisättyä tuen pelkän plussankortin lisäämiselle.
edellä olleeseen ongelmaani liittyen, niin samanlainen kortti se itsellänikin on.
en tosin ole vielä käynyt tuossa läheisessä k-kaupassa, niin en ole vielä testannut toimiiko tuo manuaalisesti lisätty kortti oikein.
kannattaa tosiaan tilata se maksuton erilliskortti, niin saat tuon etäluvun toimimaan myös näissä pelkissä plussakorteissakin.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
17
S-marketin itsepalvelukassa tuntuu menevän sekaisin mobiilibonuksesta. Kaksi kertaa kokeillut ja molemmilla kerroilla kassa alkanut ilmoittamaan "odota myyjää". Korttipääte näyttää "bonus ok" mutta ei mene eteenpäin että saisi suoritettua maksun.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
S-marketin itsepalvelukassa tuntuu menevän sekaisin mobiilibonuksesta.
On kyllä erikoinen. Onko kortti luettu NFCllä? Tämä on varmin tapa, kun kortin tiedot kopioidaan, eikä generoida ohjelmallisesti.

Itse käytän useasti Itsepalvelukassaa, eikä ole ollut ongelmia.
 

EAN

Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
160
On kyllä erikoinen. Onko kortti luettu NFCllä? Tämä on varmin tapa, kun kortin tiedot kopioidaan, eikä generoida ohjelmallisesti.

Itse käytän useasti Itsepalvelukassaa, eikä ole ollut ongelmia.
Tällä hetkellä on käytössä kaksi eri kassajärjestelmää, saattaa johtua siitä.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
91
Plussa kortin numerosarja näkyy minun kortilla huonosti. Alkaako kaikki plussakortit 703240 numerolla? En saanut lisätty NFC:n kautta.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
17
On kyllä erikoinen. Onko kortti luettu NFCllä? Tämä on varmin tapa, kun kortin tiedot kopioidaan, eikä generoida ohjelmallisesti.

Itse käytän useasti Itsepalvelukassaa, eikä ole ollut ongelmia.
Ei ole. Tuo mun s-bonuskortti on vaan tuommoinen magneettijuovalla oleva kortti jossa ei ole nfc:tä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Kortti on nyt manuaalisesti lisätty. En tiedä miksi sitä ei saatu lisätty NFC kautta vaikka yritin useita kertoja.
Ymmärtääkseni toistaiseksi toimii vain pankkikorteihin liitettyjen plussien etäluku.
jos sinulla on samanlainen erillinen plussakortti kuin minulla, niin toistaiseksi nuo voidaan lisätä vain käsin.
Valexi on tuomassa tuon etäluvun erilliskortteihin, kunhan saa käsiinsä erillisen plussakortin.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Kuka on tämä Valexi, onko jotain yhteyksiä Keskoon tai Osuuskauppaan? Eikö näiltä tekijöiltä tule muka mitään virallista bonus-mobiilia?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Kuka on tämä Valexi, onko jotain yhteyksiä Keskoon tai Osuuskauppaan? Eikö näiltä tekijöiltä tule muka mitään virallista bonus-mobiilia?
Tämän foorumin yksi käyttäjä, kuten me kaikki. Tietääkseni ei ole mitään yhteyksiä kumpaankaan kaupparyhmään, mutta @valexi voi varmaan itse kertoa tarkemmin.

K-ryhmällä oli oma ja ihan järkeväkin sovellus tähän tarpeeseen, mutta se ei ole enää käytettävissä. Mahdollisesti myöhemmin tulee jotain, mutta veikkaan että kehitys menee taaksepäin. S-ryhmällä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Mobilepay, joka on täysi susi.

Valexi on harrastuspohjalta vääntänyt sen pari euroa maksavan Mobiilibonus-sovelluksen, jonne saa lisättyä nämä molemmat etukortit ja käytettyä niitä kätevästi puhelimesta. S-bonusten osalta sovellus pitää avata ensin, mutta se osaa sulkeutua kortin lukemisen jälkeen, jolloin maksu lähtee Gpayn kautta heti perään. K-plussien osalta sovellusta ei tarvitse avata lainkaan.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Porukka skannailee luottokortin tietoja johonkin appiin jonka on tehnyt foorumikäyttäjä valexi. Eikö tuota voisi jopa sanoa vähän arveluttavaksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Porukka skannailee luottokortin tietoja johonkin appiin jonka on tehnyt foorumikäyttäjä valexi. Eikö tuota voisi jopa sanoa vähän arveluttavaksi.
Ei luottokortti liity tähän mitenkään. Bonuskortti on ihan eri asia ja sillä on oma numeronsa. Vaikka sen numeron julkaisisi täällä, et saa aiheutettua mitään haittaa. Sovellus antaa lukijan kysyessä sen numeron vastauksena, jotta ei tarvitse näyttää sille sitä fyysistä korttia.

Skeptisyys on toki hyvä asia ja alunperin olin toki itsekin samalla tavalla mietteliäs tämän kanssa, kunnes perehdyin asiaan tarkemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Porukka skannailee luottokortin tietoja johonkin appiin jonka on tehnyt foorumikäyttäjä valexi. Eikö tuota voisi jopa sanoa vähän arveluttavaksi.
Ei tuonne mene mitään luottokortin tietoja vaan plussakortin sekä s bonus kortin numero. Pahinta mitä sinulle voisi käydä jos joku niitä "väärinkäyttää", olisi että saisit extra bonuksia ja plussaa.

Tämä softa vaan laittaa sen sellaiseen muotoon että kortinlukija osaa sen lukea. Voit kantaa numeroa myös paperilapulla mukanasi ja luetella sen kassalla jos haluat.

Se mikä tässä on käsittämätöntä on, että megakorporaatiot kuten kesko ja s ryhmä, ovat niin järkyttävän saamattomia ja jälkeenjääneitä mobiiliasioissa että satunnainen foorumi käyttäjä pystyy helposti (no en tiedä paljonko aikaa meni, mutta tuskin nyt mitään älyttömyyksiä) tekemään paljon paremman softan kun nuo korporaatiot vuosikausiin/mahdollisesti ikinä.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Jo tämä että tuota ei pystynyt muka lukemaan vain siltä plussakortilta vaan nimen omaan yhdistelmäkortilta, mutta olkoon en ole asentamassa muutenkaan koska vielä toimii tuo Keskonkin applikaatti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Jo tämä että tuota ei pystynyt muka lukemaan vain siltä plussakortilta vaan nimen omaan yhdistelmäkortilta, mutta olkoon en ole asentamassa muutenkaan koska vielä toimii tuo Keskonkin applikaatti.
Niin, ei pysty vielä, kun siinä on jotain korttikohtaista säätämistä, mutta varmaan sekin siitä selviää. Siihen saakka kortin numeron voi kuitenkin kirjoittaa käsin sinne sovellukseen.

Mutta samapa se varmasti on kaikille muille millä tavalla haluat sitä käyttää ja jos se vanha K-mobiiliplussa sinulla vielä toimii, niin se on myös ihan ok. Tuo Mobiilibonus on kuitenkin aika olennainen niille, joilla ei ole tuota vaihtoehtoa ja lisäksi sinne saa lisättyä myös sen S-bonuskortin.
 

Tigiiz

(oo=[][]=oo)
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
191
Saapa huomata tulisiko Keskolta jo toimiva ratkaisu Applen laitteille, ilman että Mobilepayn kautta keräisi plussat.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Saapa huomata tulisiko Keskolta jo toimiva ratkaisu Applen laitteille, ilman että Mobilepayn kautta keräisi plussat.
Spoiler: Ei ole tulossa.

IPhonella maksaminen EU:n syyniin – Applea epäillään kilpailun vääristämisestä
Apple ei anna muiden maksupalveluiden kuin oman Apple Paynsa käyttää puhelimen nfc- eli lähimaksusirua. Tämä pakottaa muut maksupalvelut käyttämään bluetoothia tai muuta ratkaisua tai perustamaan oman rahansiirtopalvelunsa Applen tekniikalle ja maksamalla Applelle lisenssimaksut.
 

Tigiiz

(oo=[][]=oo)
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
191
Juu aika näyttäköön, tuleeko mittään asiallista applen käyttäjille.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Ei se kuitenkaan estä keskoa tuomasta korttiaan Apple Payhin. Tosin tämän toteutumisen todennäköisyydet ovat aika olemattomat.
Tämähän on tietysti mahdollista. Tosin jos olen oikein ymmärtänyt, niin kortti pitäisi tuoda walletin maksukorttien puolelle, jolloin ensin pitäisi vaihtaa K-Plussakortille, sitten takaisin maksukortille, jolla lähtee maksu. -> Ei kovin kätevää.

Applella aika heikko tuki noille bonuskorteille ja tukevat ilmeisesti viivakoodeja/QR koodeja tällä hetkellä.
 
  • Tykkää
Reactions: ltz

ltz

Liittynyt
30.07.2018
Viestejä
9
En huomannut oliko tätä jo kysytty, mut ootko @valexi miettinyt lähdekoodin julkaisemista esim. GitHubiin? Se ei poissulje sitä, että sovellus olisi edelleen maksullinen, mutta voisi parantaa yleistä luottamusta softaan.

Vaikka täälläkin on mainittu, että kysehän on vain bonuskortista, on myös mainittu, että kortin lähiluku sovellukseen toimii toistaiseksi ainoastaan kombokortilla eli maksukortilla, jossa on Plussa – se ei enää ole "vain bonuskortti".
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
En huomannut oliko tätä jo kysytty, mut ootko @valexi miettinyt lähdekoodin julkaisemista esim. GitHubiin? Se ei poissulje sitä, että sovellus olisi edelleen maksullinen, mutta voisi parantaa yleistä luottamusta softaan.

Vaikka täälläkin on mainittu, että kysehän on vain bonuskortista, on myös mainittu, että kortin lähiluku sovellukseen toimii toistaiseksi ainoastaan kombokortilla eli maksukortilla, jossa on Plussa – se ei enää ole "vain bonuskortti".
Miksi kukaan maksaisi sovelluksesta, jos lähdekoodi on julkinen ja voi kääntää sovelluksen itse? Noin niinkuin pelkistettynä.

Ja edelleen, jos se kortin lisääminen NFC:n kautta arveluttaa, niin sen voi tehdä myös käsin.
 

ltz

Liittynyt
30.07.2018
Viestejä
9
Miksi kukaan maksaisi sovelluksesta, jos lähdekoodi on julkinen ja voi kääntää sovelluksen itse? Noin niinkuin pelkistettynä.

1. "voi kääntää sovelluksen itse" – moniko oikeasti osaa & jaksaa, kun hinta on pari euroa. Lisenssit on olemassa. Free != Open Source
2. En nyt 100% varmuudella pysty sanomaan, mutta oletan, että voin yhtälailla laittaa tuon sovelluskaupasta ladatun apk:n kaverille jakoon. Warettajat warettaa jne.

(Lisäksi olisi mahdollista saada muita mukaan projektiin – toki voi olla, että se ei ole tekijän intresseissä)

Ja edelleen, jos se kortin lisääminen NFC:n kautta arveluttaa, niin sen voi tehdä myös käsin.
Juu, tää on hyvä :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 642
Viestejä
4 186 933
Jäsenet
70 774
Uusin jäsen
Berch

Hinta.fi

Ylös Bottom