- Liittynyt
- 21.11.2016
- Viestejä
- 6 154
Kahteen kertaan viikonloppuna toiminut ongelmitta k-kauppojen kassalla.Joko se on saatu toimimaan taas?
Kahteen kertaan viikonloppuna toiminut ongelmitta k-kauppojen kassalla.Joko se on saatu toimimaan taas?
Mikä järki jos sen kerta voi sinne wallettiin lisätä? En tosiaan minäkään ole saanut tuota K-plussa -sovellusta toimimaan, herjaa vaan tuota verkkovirhettä.Ne plussat pitää ottaa K-Plussa-mobiilikortilla.
Koska Walletissa ei ole tuke Plussakortin Nfc lukemiselle. Tai no teknisesti on, sitä vaan ei ole Keskon toimesta tehtyy, syystä X.Mikä järki jos sen kerta voi sinne wallettiin lisätä? En tosiaan minäkään ole saanut tuota K-plussa -sovellusta toimimaan, herjaa vaan tuota verkkovirhettä.
Se järki, että Keskon systeemin eivät toimi sen walletin kautta. Sen voi toki sinne lisätä, mutta se lisää pelkän kortin numeron, ei mitään muuta. Saat ne plussat silläkin, jos näytät numeron kassalle ennen maksua ja pyydät että naputtelee käsin numeron päätteelle.Mikä järki jos sen kerta voi sinne wallettiin lisätä? En tosiaan minäkään ole saanut tuota K-plussa -sovellusta toimimaan, herjaa vaan tuota verkkovirhettä.
Se ilmeisesti toimii, jos kortin on lisännyt ennen tuota ongelman alkamista. Vaikka siis valittaakin ettei voimassaoloa pysty tarkistamaan yms.Aika outoa että tuo vika plussa mobiilissa tiedetään mutta silti ainakin itsellä se toimii moitteetta.
Mulla se ei toiminut viimeviikon lopulla mutta tänään toimi okAika outoa että tuo vika plussa mobiilissa tiedetään mutta silti ainakin itsellä se toimii moitteetta.
4., 5. ja 8.9. toiminut täällä. Muita kokeiluita ei ole ollutkaan.Mulla se ei toiminut viimeviikon lopulla mutta tänään toimi ok
Tsekkasin mitmproxylla ja selvisi, että tuo sovellus ensinnäkin käyttää backendina / gatewayna herokuapp.comia ja tuo Heroku sovellus on asetettu maintenance moodiin. Eli huoltokatko, joka tosin on jo naurettavan kauan kestänyt.Vaihdoin luurin niin korttia lisättäessä tulee tosiaan vain verkkovirhettä. Noh, ehkä se siitä jossain vaiheessa korjautuu.
Oliko siellä luettavissa se kohdeosoite minne tiedot olisi pitänyt lopulta päätyä?Tsekkasin mitmproxylla ja selvisi, että tuo sovellus ensinnäkin käyttää backendina / gatewayna herokuapp.comia ja tuo Heroku sovellus on asetettu maintenance moodiin. Eli huoltokatko, joka tosin on jo naurettavan kauan kestänyt.
Ei muuta kuin tuo heroku-osoiteOliko siellä luettavissa se kohdeosoite minne tiedot olisi pitänyt lopulta päätyä?
https://k-ruoka-mobile-gw-prod.herokuapp.com/v1/users?appid=PLUMOB
Suosittelen tätä.Se järki, että Keskon systeemin eivät toimi sen walletin kautta. Sen voi toki sinne lisätä, mutta se lisää pelkän kortin numeron, ei mitään muuta. Saat ne plussat silläkin, jos näytät numeron kassalle ennen maksua ja pyydät että naputtelee käsin numeron päätteelle.
Uusi Curve on kuitenkin jo Curve-apissa virtuaalisena, fyysistä korttia en ainakaan itse juuri mihinkään muuhun tarvitse kuin käteisnostoihin automaatista joskus harvoin.Curve kortti meni vanhaksi. Lähettivät mailia että uusi tulee 10-14 arkipäivän sisällä. Sanoisin että aika surkea systeemi, että uusi lähetetään vasta kun vanha on jo käyttökelvoton ja toimitusaikakin noin pitkä. Hyvin olisivat voineet lähettää jo kuukausi sitten.
No niinpä olikin. Tosin ei jostain syystä onnistu lisäys google wallettiin. Tulee ilmoitus että lähimaksamistanei voi ottaa käyttöön tässä puhelimessa, yritä myöhemmin uudelleen.Uusi Curve on kuitenkin jo Curve-apissa virtuaalisena, fyysistä korttia en ainakaan itse juuri mihinkään muuhun tarvitse kuin käteisnostoihin automaatista joskus harvoin.
Aivan sama koska kuitenkin ovat jo GooglePayssä.Pankit | OP ja Pivo vetäytyvät pohjoismaisesta mobiililompakkohankkeesta
EU:n kilpailuviranomaiset epäilevät mobiilimaksumarkkinan keskittyvän liikaa Suomessa.www.hs.fi
Pivo näköjään jatkanee omana softanaan eikä yhdisty MobilePayn ja Vippsin kanssa.
Aika outoa että tuo vika plussa mobiilissa tiedetään mutta silti ainakin itsellä se toimii moitteetta.
Menikö minulta jotain ohi, sillä ainakin täällä on K-plussa toiminut koko ajan ja toimii edelleen kaikissa laitteissa (viimeisin vaihdettu keväällä). Jos tuo koskee jonkin tietyn ajankohdan jälkeen lisättyjä laitteita, nniin mistä lähtien tämä on ollut ongelma?Jaahas. Tuossahan on voinut käydä siten, että Heroku otettu käyttöön ilmaisversiolla ja käyttäjämäärien kasvaessa huomanneet siellä, että hitto tätähän käytetään liiketoiminnassa ja pistetty accountti jäihin.
Jos sopimusrikkomuksesta kyse, niin accounttia ei välttämättä saa auki edes rahalla, vaan tuo url on toimimaton pysyvästi.
Sopivasti sitten kun mobiilikortin sorsat on häveyksissä, niin ei saada korjattua uutta versiota ulos.
Ainakin pari kolme viikkoa on verkkovirhettä valitellut, eli oletettavasti ainakin sen aikaa.Menikö minulta jotain ohi, sillä ainakin täällä on K-plussa toiminut koko ajan ja toimii edelleen kaikissa laitteissa (viimeisin vaihdettu keväällä). Jos tuo koskee jonkin tietyn ajankohdan jälkeen lisättyjä laitteita, nniin mistä lähtien tämä on ollut ongelma?
OK, otan sitten vähän takaisinpäin. Luultavasti korttia ei saa Wallettiin (Google tai Apple), ennenkuin fyysistä korttia on kerran käytetty kaupan maksupäätteessä, jolloin se pyytää tunnuslukua ekalla kerralla ennenkuin sallii lähimaksun. En muistanut, että törmäsin samaan ongelmaan yli vuosi sitten Norwegianin kortin kanssa, jota en pystynyt lisäämään Apple Wallettiin sitten mitenkään, eikä missään ollut asiasta ohjettakaan.No niinpä olikin. Tosin ei jostain syystä onnistu lisäys google wallettiin. Tulee ilmoitus että lähimaksamistanei voi ottaa käyttöön tässä puhelimessa, yritä myöhemmin uudelleen.
Mitähän tälle sitten tekisi.
Laitoin curvelle viestiä että saako jotenkin toimimaan vai ei, mutta ilmeisesti ei ennenkuin fyysinen kortti saapuu. No täytyy kantaa korttia mukana seuraavat pari viikkoa, on kyllä hankalaksi tehty.OK, otan sitten vähän takaisinpäin. Luultavasti korttia ei saa Wallettiin (Google tai Apple), ennenkuin fyysistä korttia on kerran käytetty kaupan maksupäätteessä, jolloin se pyytää tunnuslukua ekalla kerralla ennenkuin sallii lähimaksun. En muistanut, että törmäsin samaan ongelmaan yli vuosi sitten Norwegianin kortin kanssa, jota en pystynyt lisäämään Apple Wallettiin sitten mitenkään, eikä missään ollut asiasta ohjettakaan.
Yritin kymmeniä kertoja useisiin puhelimiin, Androidiin ja Appleen, aina yhtä huonolla menestyksellä. Lopulta arvasin ja kokeilin ensin sitä kaupan kassalla, jonka jälkeen alkoi onnistua. Sama ongelma tuli myöhemmin eteen kahden S-Pankin kortin kanssa, joita en pystynyt lisäämään Curveen. Vasta aktivoimalla fyysiset kortit kassapäätteellä tunnusluvulla homma onnistui.
Oletko poistanut vanhan kortin Wallet:sta? Mullakin on uusi kortti vielä matkalla mutta sen tiedot meni hyvin Wallet:iin, kun poistin sieltä ensin vanhan kortin.Laitoin curvelle viestiä että saako jotenkin toimimaan vai ei, mutta ilmeisesti ei ennenkuin fyysinen kortti saapuu.
Tämä on sikäli totta, että itsellänikin ensimmäinen Curve meni hyvin Wallettiin ja pääsin sitä käyttämään, vaikka fyysinen kortti tuli vasta parin viikon päästä. Sen sijaan Norwegianin lisääminen sen paremmin Curveen kuin Wallettiinkaan ei onnistunut, vaikka poistin vanhat kortit. Sen jälkeen en päässyt laittamassa edes vanhaa takaisin.Oletko poistanut vanhan kortin Wallet:sta? Mullakin on uusi kortti vielä matkalla mutta sen tiedot meni hyvin Wallet:iin, kun poistin sieltä ensin vanhan kortin.
Uudenkarhean Norwegianin laitoin ennen vanhan poistoa juuri pari viikkoa sitten Google Payhin eikä mitään ongelmia.Sen sijaan Norwegianin lisääminen sen paremmin Curveen kuin Wallettiinkaan ei onnistunut, vaikka poistin vanhat kortit. Sen jälkeen en päässyt laittamassa edes vanhaa takaisin.
Olin silloin Curveen yhteydessä ja myöhemmin sovellukseen tuli päivitys, jonka jälkeen homma toimi ja ehkä sillä kertaa oli sovelluksessa vikaa. Sen sijaan S-Pankin kortteja ei saanut mitenkään Curveen sisälle ilman kassapäätteellä käyntiä ja tunnusluvun antamista. Näistä on siis yli vuosi aikaa.Uudenkarhean Norwegianin laitoin ennen vanhan poistoa juuri pari viikkoa sitten Google Payhin eikä mitään ongelmia.
Poistin ja nyt meni läpi. Empä tajunnut että tuollainenkin vaikuttaa.Oletko poistanut vanhan kortin Wallet:sta? Mullakin on uusi kortti vielä matkalla mutta sen tiedot meni hyvin Wallet:iin, kun poistin sieltä ensin vanhan kortin.
Eipä se toimi koska pitää olla erikseen plussa mobiili asennettuna.huomasin juuri k-kaupassa, että plussa ei toimi vaikka OP:n korttiin on plussa kytketty ja OP:n kortti google walletissa, siellä vielä erikseen on Loyalty kohdassa tuo plussa. Pitäisikö sen automaattisesti toimia?
Se plussa on yhdistetty siihen sun fyysiseen korttiin omana nfc-tunnisteenaan, GPay ei noteeraa sitä millään tavalla.huomasin juuri k-kaupassa, että plussa ei toimi vaikka OP:n korttiin on plussa kytketty ja OP:n kortti google walletissa, siellä vielä erikseen on Loyalty kohdassa tuo plussa. Pitäisikö sen automaattisesti toimia?
Eipä se toimi koska pitää olla erikseen plussa mobiili asennettuna.
Paitsi uuteen laitteeseen ei sitä mobiili plussaa saa enää toimimaan, koska verkkovirhe. Enkä hirveästi luota siihen, että Kesko saa sen korjattua, tuskin on lähdekoodiakaan enää tallessa.Se plussa on yhdistetty siihen sun fyysiseen korttiin omana nfc-tunnisteenaan, GPay ei noteeraa sitä millään tavalla.
Plussa mobiilikorttia kännykkään niin saa plussapallot talteen.
Siinä taitaa joutua sitten valtisemaan joko tai? Joko S-kortti, tai Plussa kortti? Ei taida molempia saada? Tietysti jos on puhelimessa työprofiili johon saa toisen mobiilibonuksen asennettua, niin varmaan sen kautta toimisiMobiiliBonus -sovelluksella saa myös plussat kotiutettua.
Saa, kummatkin näkyy sovelluksessa kun lisäsin kplussan kaveriks. Mutta en tiedä miten sitten toimii, pitää huomenna kokeilla s-kaupassa mitä tekee.Ei taida molempia saada?
Eipä ole kyseistä sovellusta enään olemassa. Sain tänään asiakaspalvelusta vastauksen:Eipä se toimi koska pitää olla erikseen plussa mobiili asennettuna.
Okei, eli ajovat alas koko sovelluksen. No ihan periaatteesta en Mobile Payta asenna, joten naputelkoosa jatkossa kassa sitten Plussa kortin numeron Google Walletista manuaalisesti.Eipä ole kyseistä sovellusta enään olemassa. Sain tänään asiakaspalvelusta vastauksen:
Hei, onpa hyvä, että otit yhteyttä!
Plussan mobiilikorttisovellus on poistettu pois sovelluskaupasta eikä sitä voi siis jatkossa enää ladata.
Jos sinulla siis on käytössäsi Mobile Pay, kannattaa liittää Plussa-kortti suoraan siihen. Näin saat poimittua Plussa-pisteet ja hyödynnettyä tarjoukset käyttämättä muovista Plussa-korttia.
Ystävällisin terveisin,
Ida / K-Plussan asiakaspalvelu
Ja ei muuta kuin palauteboksi laulamaan. AsiakaspalauteEipä ole kyseistä sovellusta enään olemassa. Sain tänään asiakaspalvelusta vastauksen:
Hei, onpa hyvä, että otit yhteyttä!
Plussan mobiilikorttisovellus on poistettu pois sovelluskaupasta eikä sitä voi siis jatkossa enää ladata.
Jos sinulla siis on käytössäsi Mobile Pay, kannattaa liittää Plussa-kortti suoraan siihen. Näin saat poimittua Plussa-pisteet ja hyödynnettyä tarjoukset käyttämättä muovista Plussa-korttia.
Ystävällisin terveisin,
Ida / K-Plussan asiakaspalvelu
Jaa että se on nyt kuopattu. Se olikin aivan liian toimiva ja huoleton softa. Tietääkö joku tarkemmin mitä siellä on tapahtunut? Joku sovelluksen kehittäjä lähtenyt ovet paukkuen sorsat mukanaan?Okei, eli ajovat alas koko sovelluksen. No ihan periaatteesta en Mobile Payta asenna, joten naputelkoosa jatkossa kassa sitten Plussa kortin numeron Google Walletista manuaalisesti.
Jep. Laitoin just vihaista palautetta Keskolle. Eihän se yksittäinen palaute mitään merkkaa, mutta ehkä, jos ja kun niitä palautteita tulee enemmän, niin huomaavat, että ehkä tulikin tehtyä jotain väärin.Ja ei muuta kuin palauteboksi laulamaan. Asiakaspalaute
Ainoa ruokakauppa, jolla fiksu mobiilibonussysteemi natiivisti tarjolla ja päättivät sitten sen mennä tappamaan.
Juu ei tosiaan löydy enää Google Playsta sovellusta.Jaa että se on nyt kuopattu. Se olikin aivan liian toimiva ja huoleton softa. Tietääkö joku tarkemmin mitä siellä on tapahtunut? Joku sovelluksen kehittäjä lähtenyt ovet paukkuen sorsat mukanaan?
Plussakortti luetaan eri koodilla kassapäätteen toimesta, joten sen lisäämisellä ei ole vaikutusta s-kortin toimintaan/lukuun.Veikkaan tosin että ei kovin hyvin jos siellä on jo entuudestaan se S-kortti. @valexi olisiko mitään kommentteja tähän?
Mobiilibonus laittaa plussapalvelun päälle vasta kun Plussakortti on luettu. Sitä ei voinut aiemmin tehdä automaattisesti, koska muuten mobiiliplussa ei olisi toiminut ja itsellänikin oli se asennettuna.Pitää kokeilla tuota Mobiilibonus sovellusta Plussien kanssa. S-ryhmän kaupoissa se toimii kyllä loistavasti. Kiitos @valexi
Androidin asetuksista saa ainakin valittua, että sovellus ei sammu itsestään eikä mene virransäästötilaan.Plussakortti luetaan eri koodilla kassapäätteen toimesta, joten sen lisäämisellä ei ole vaikutusta s-kortin toimintaan/lukuun.
Mobiilibonus laittaa plussapalvelun päälle vasta kun Plussakortti on luettu. Sitä ei voinut aiemmin tehdä automaattisesti, koska muuten mobiiliplussa ei olisi toiminut ja itsellänikin oli se asennettuna.
Tuon plussapalvelun toimintaa ei ole paljoa testattu (esim. että sammutteleeko Android jossain välissä tuommoisia palveluja jotka sovellus luo itse, eikä ole määritelty sovelluksen perustoiminnaksi), joten jotain voi ilmetä.
Plussakortilla ei tarvitse laittaa oletussovellukseksi. S-kortilla pitää laittaa NFC asetuksista avoinna olevan sovellus maksusovellukseksi. Silloin voit ottaa S-bonukset avaamalla sovelluksen ja se sulkeutuu automaattisesti bonuksien lukemisen jälkeen.Mietin tässä, että aukeaako sovellus itsestään esim. sen jälkeen kun ensimmäinen tuote on luettu ja puhelimen vie maksupäätteelle vaikka MobiiliBonus sovellus ei olisi valittuna oletusmaksusovellukseksi NFC asetuksissa.
Eli sovellus aukeaa itsestään ja kuittaa Plussat vaikka ei olisi oletuksena, mutta S-Bonuksien kanssa ei toimi ellei laita oletussovellukseksi? Entä jos avaan sovelluksen etukäteen S-Bonuksien kohdalla, mutta itse sovellus ei ole valittanu oletukseksi, niin toimiiko tuolloin?Plussakortilla ei tarvitse laittaa oletussovellukseksi. S-kortilla pitää laittaa NFC asetuksista avoinna olevan sovellus maksusovellukseksi. Silloin voit ottaa S-bonukset avaamalla sovelluksen ja se sulkeutuu automaattisesti bonuksien lukemisen jälkeen.
Toimiiko Mobiilibonus plussien kanssa samalla tavalla kuin plussa mobiilikortti eli sovellusta ei tarvi erikseen aukaista vai samaan tapaan kuin S-bonukset eli appi ensin auki? En ole vielä tuota kokeillut, kun plussan mobiilikortti toimii vielä luurissa, enkä halua sitä sen takia poistaa.Plussakortilla ei tarvitse laittaa oletussovellukseksi. S-kortilla pitää laittaa NFC asetuksista avoinna olevan sovellus maksusovellukseksi. Silloin voit ottaa S-bonukset avaamalla sovelluksen ja se sulkeutuu automaattisesti bonuksien lukemisen jälkeen.