Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Mikä järki jos sen kerta voi sinne wallettiin lisätä? En tosiaan minäkään ole saanut tuota K-plussa -sovellusta toimimaan, herjaa vaan tuota verkkovirhettä.
Koska Walletissa ei ole tuke Plussakortin Nfc lukemiselle. Tai no teknisesti on, sitä vaan ei ole Keskon toimesta tehtyy, syystä X.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Joo näköj
Mikä järki jos sen kerta voi sinne wallettiin lisätä? En tosiaan minäkään ole saanut tuota K-plussa -sovellusta toimimaan, herjaa vaan tuota verkkovirhettä.
Se järki, että Keskon systeemin eivät toimi sen walletin kautta. Sen voi toki sinne lisätä, mutta se lisää pelkän kortin numeron, ei mitään muuta. Saat ne plussat silläkin, jos näytät numeron kassalle ennen maksua ja pyydät että naputtelee käsin numeron päätteelle.

Just olin tuossa plussan asiakaspalveluun yhteydessä ja totesivat vain, että tällä hetkellä on tekninen vika sovelluksessa ja korjaus on menossa. Mainitsin kyllä, että se tekninen vika on ollut jo monta viikkoa.

Tällä hetkellä ei tosiaan saa edes korttia lisättyä sovellukseen.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Aika outoa että tuo vika plussa mobiilissa tiedetään mutta silti ainakin itsellä se toimii moitteetta.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Aika outoa että tuo vika plussa mobiilissa tiedetään mutta silti ainakin itsellä se toimii moitteetta.
Se ilmeisesti toimii, jos kortin on lisännyt ennen tuota ongelman alkamista. Vaikka siis valittaakin ettei voimassaoloa pysty tarkistamaan yms.

Nyt jos sovelluksen asentaa, niin korttia ei voi lisätä ollenkaan.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 201
Vaihdoin luurin niin korttia lisättäessä tulee tosiaan vain verkkovirhettä. Noh, ehkä se siitä jossain vaiheessa korjautuu.
 

ltz

Liittynyt
30.07.2018
Viestejä
9
Vaihdoin luurin niin korttia lisättäessä tulee tosiaan vain verkkovirhettä. Noh, ehkä se siitä jossain vaiheessa korjautuu.
Tsekkasin mitmproxylla ja selvisi, että tuo sovellus ensinnäkin käyttää backendina / gatewayna herokuapp.comia ja tuo Heroku sovellus on asetettu maintenance moodiin. Eli huoltokatko, joka tosin on jo naurettavan kauan kestänyt.


Olin itse aspaan yhteydessä ja he ohjeistivat lisäämään kortin MobilePay-sovellukseen. Tein tuon, mutta käsittääkseni toimiakseen se vaatisi että maksaa MobilePaylla kassalla ja se taas ei kuulosta käytännölliseltä.
 

Liitteet

Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Tsekkasin mitmproxylla ja selvisi, että tuo sovellus ensinnäkin käyttää backendina / gatewayna herokuapp.comia ja tuo Heroku sovellus on asetettu maintenance moodiin. Eli huoltokatko, joka tosin on jo naurettavan kauan kestänyt.
Oliko siellä luettavissa se kohdeosoite minne tiedot olisi pitänyt lopulta päätyä?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Jaahas. Tuossahan on voinut käydä siten, että Heroku otettu käyttöön ilmaisversiolla ja käyttäjämäärien kasvaessa huomanneet siellä, että hitto tätähän käytetään liiketoiminnassa ja pistetty accountti jäihin.
Jos sopimusrikkomuksesta kyse, niin accounttia ei välttämättä saa auki edes rahalla, vaan tuo url on toimimaton pysyvästi.

Sopivasti sitten kun mobiilikortin sorsat on häveyksissä, niin ei saada korjattua uutta versiota ulos. :think:
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
145
Näemmä tuota mobiilikortti sovellusta ei ole päivitetty ikuisuuksiin, joten voipi olla että korjausta asiaan ei ole tulossa lainkaan. Tuntuu kuolleelta sovellukselta.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Jos jollain kellä ei nyt tuo mobiiliplussa toimi ja sattuu olemaan MobiiliBonus asennettuna, voi koittaa lisätä plussakortin sinne.
Toimii samalla tavalla kuin S-kortin lisääminen, eli luku NFCllä. Tuota ei ole vaan testattu kovinkaan paljon...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 160
Se järki, että Keskon systeemin eivät toimi sen walletin kautta. Sen voi toki sinne lisätä, mutta se lisää pelkän kortin numeron, ei mitään muuta. Saat ne plussat silläkin, jos näytät numeron kassalle ennen maksua ja pyydät että naputtelee käsin numeron päätteelle.
Suosittelen tätä.
Varsinkin heidän kohdalla jotka ei varsinaisesti plussappalloja kerää, vaan haluavat oikein hinnan ostamilleen tuotteille.

Ajatus että palaute voisi tehota tuota kautta, toki toinenkin naivi motiivi on se että hintamarkkinointi tervehtys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Curve kortti meni vanhaksi. Lähettivät mailia että uusi tulee 10-14 arkipäivän sisällä. Sanoisin että aika surkea systeemi, että uusi lähetetään vasta kun vanha on jo käyttökelvoton ja toimitusaikakin noin pitkä. Hyvin olisivat voineet lähettää jo kuukausi sitten.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
104
Curve kortti meni vanhaksi. Lähettivät mailia että uusi tulee 10-14 arkipäivän sisällä. Sanoisin että aika surkea systeemi, että uusi lähetetään vasta kun vanha on jo käyttökelvoton ja toimitusaikakin noin pitkä. Hyvin olisivat voineet lähettää jo kuukausi sitten.
Uusi Curve on kuitenkin jo Curve-apissa virtuaalisena, fyysistä korttia en ainakaan itse juuri mihinkään muuhun tarvitse kuin käteisnostoihin automaatista joskus harvoin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Uusi Curve on kuitenkin jo Curve-apissa virtuaalisena, fyysistä korttia en ainakaan itse juuri mihinkään muuhun tarvitse kuin käteisnostoihin automaatista joskus harvoin.
No niinpä olikin. Tosin ei jostain syystä onnistu lisäys google wallettiin. Tulee ilmoitus että lähimaksamistanei voi ottaa käyttöön tässä puhelimessa, yritä myöhemmin uudelleen.

Mitähän tälle sitten tekisi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Aika outoa että tuo vika plussa mobiilissa tiedetään mutta silti ainakin itsellä se toimii moitteetta.
Jaahas. Tuossahan on voinut käydä siten, että Heroku otettu käyttöön ilmaisversiolla ja käyttäjämäärien kasvaessa huomanneet siellä, että hitto tätähän käytetään liiketoiminnassa ja pistetty accountti jäihin.
Jos sopimusrikkomuksesta kyse, niin accounttia ei välttämättä saa auki edes rahalla, vaan tuo url on toimimaton pysyvästi.

Sopivasti sitten kun mobiilikortin sorsat on häveyksissä, niin ei saada korjattua uutta versiota ulos. :think:
Menikö minulta jotain ohi, sillä ainakin täällä on K-plussa toiminut koko ajan ja toimii edelleen kaikissa laitteissa (viimeisin vaihdettu keväällä). Jos tuo koskee jonkin tietyn ajankohdan jälkeen lisättyjä laitteita, nniin mistä lähtien tämä on ollut ongelma?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Menikö minulta jotain ohi, sillä ainakin täällä on K-plussa toiminut koko ajan ja toimii edelleen kaikissa laitteissa (viimeisin vaihdettu keväällä). Jos tuo koskee jonkin tietyn ajankohdan jälkeen lisättyjä laitteita, nniin mistä lähtien tämä on ollut ongelma?
Ainakin pari kolme viikkoa on verkkovirhettä valitellut, eli oletettavasti ainakin sen aikaa.

Siis jos kortti on lisätty ennen tuota ongelman alkamista, niin se toimii, vaikka sovellus valittaakin ettei kortin voimassaoloa voitu varmistaa. Mutta uuteen laitteeseen (tai jos poistat mobiili plussa sovelluksen ja asennat uudestaan) ei korttia voi lisätä, koska tulee verkkovirhe.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Onko kukaan muu saanut lisättyä curvea google wallettiin lähiaikoina? Virhettä vaan antaa, curven ohjeissa on että valitse tekstiviesti vaemistus, mutta en edes pääse sinne asti vaan tulee valitusta että lähimaksamistabei voi ottaa käyttöön jne. sen jälkeen kun on kortin kaikki tiedot lisätty.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
104
No niinpä olikin. Tosin ei jostain syystä onnistu lisäys google wallettiin. Tulee ilmoitus että lähimaksamistanei voi ottaa käyttöön tässä puhelimessa, yritä myöhemmin uudelleen.

Mitähän tälle sitten tekisi.
OK, otan sitten vähän takaisinpäin. Luultavasti korttia ei saa Wallettiin (Google tai Apple), ennenkuin fyysistä korttia on kerran käytetty kaupan maksupäätteessä, jolloin se pyytää tunnuslukua ekalla kerralla ennenkuin sallii lähimaksun. En muistanut, että törmäsin samaan ongelmaan yli vuosi sitten Norwegianin kortin kanssa, jota en pystynyt lisäämään Apple Wallettiin sitten mitenkään, eikä missään ollut asiasta ohjettakaan.

Yritin kymmeniä kertoja useisiin puhelimiin, Androidiin ja Appleen, aina yhtä huonolla menestyksellä. Lopulta arvasin ja kokeilin ensin sitä kaupan kassalla, jonka jälkeen alkoi onnistua. Sama ongelma tuli myöhemmin eteen kahden S-Pankin kortin kanssa, joita en pystynyt lisäämään Curveen. Vasta aktivoimalla fyysiset kortit kassapäätteellä tunnusluvulla homma onnistui.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
OK, otan sitten vähän takaisinpäin. Luultavasti korttia ei saa Wallettiin (Google tai Apple), ennenkuin fyysistä korttia on kerran käytetty kaupan maksupäätteessä, jolloin se pyytää tunnuslukua ekalla kerralla ennenkuin sallii lähimaksun. En muistanut, että törmäsin samaan ongelmaan yli vuosi sitten Norwegianin kortin kanssa, jota en pystynyt lisäämään Apple Wallettiin sitten mitenkään, eikä missään ollut asiasta ohjettakaan.

Yritin kymmeniä kertoja useisiin puhelimiin, Androidiin ja Appleen, aina yhtä huonolla menestyksellä. Lopulta arvasin ja kokeilin ensin sitä kaupan kassalla, jonka jälkeen alkoi onnistua. Sama ongelma tuli myöhemmin eteen kahden S-Pankin kortin kanssa, joita en pystynyt lisäämään Curveen. Vasta aktivoimalla fyysiset kortit kassapäätteellä tunnusluvulla homma onnistui.
Laitoin curvelle viestiä että saako jotenkin toimimaan vai ei, mutta ilmeisesti ei ennenkuin fyysinen kortti saapuu. No täytyy kantaa korttia mukana seuraavat pari viikkoa, on kyllä hankalaksi tehty.

Toivottavasti s pankki saisi ton google wallet tuen kohta tehtyä niin voisi unohtaa koko curven.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
104
Oletko poistanut vanhan kortin Wallet:sta? Mullakin on uusi kortti vielä matkalla mutta sen tiedot meni hyvin Wallet:iin, kun poistin sieltä ensin vanhan kortin.
Tämä on sikäli totta, että itsellänikin ensimmäinen Curve meni hyvin Wallettiin ja pääsin sitä käyttämään, vaikka fyysinen kortti tuli vasta parin viikon päästä. Sen sijaan Norwegianin lisääminen sen paremmin Curveen kuin Wallettiinkaan ei onnistunut, vaikka poistin vanhat kortit. Sen jälkeen en päässyt laittamassa edes vanhaa takaisin.

Curveahan saa myös ilman fyysisistä korttia, jolloin sen lisääminen Wallettiin onnistuu suoraan. On kuitenkin myös tilanteita, joissa korttia ei pysty lisäämään ilman aktivointia kassapäätteellä, näin omana kokemuksena. Mikä sitten on normaali käytäntö, sitä en tiedä.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Sen sijaan Norwegianin lisääminen sen paremmin Curveen kuin Wallettiinkaan ei onnistunut, vaikka poistin vanhat kortit. Sen jälkeen en päässyt laittamassa edes vanhaa takaisin.
Uudenkarhean Norwegianin laitoin ennen vanhan poistoa juuri pari viikkoa sitten Google Payhin eikä mitään ongelmia.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
104
Uudenkarhean Norwegianin laitoin ennen vanhan poistoa juuri pari viikkoa sitten Google Payhin eikä mitään ongelmia.
Olin silloin Curveen yhteydessä ja myöhemmin sovellukseen tuli päivitys, jonka jälkeen homma toimi ja ehkä sillä kertaa oli sovelluksessa vikaa. Sen sijaan S-Pankin kortteja ei saanut mitenkään Curveen sisälle ilman kassapäätteellä käyntiä ja tunnusluvun antamista. Näistä on siis yli vuosi aikaa.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 771
huomasin juuri k-kaupassa, että plussa ei toimi vaikka OP:n korttiin on plussa kytketty ja OP:n kortti google walletissa, siellä vielä erikseen on Loyalty kohdassa tuo plussa. Pitäisikö sen automaattisesti toimia?
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
huomasin juuri k-kaupassa, että plussa ei toimi vaikka OP:n korttiin on plussa kytketty ja OP:n kortti google walletissa, siellä vielä erikseen on Loyalty kohdassa tuo plussa. Pitäisikö sen automaattisesti toimia?
Eipä se toimi koska pitää olla erikseen plussa mobiili asennettuna.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
huomasin juuri k-kaupassa, että plussa ei toimi vaikka OP:n korttiin on plussa kytketty ja OP:n kortti google walletissa, siellä vielä erikseen on Loyalty kohdassa tuo plussa. Pitäisikö sen automaattisesti toimia?
Se plussa on yhdistetty siihen sun fyysiseen korttiin omana nfc-tunnisteenaan, GPay ei noteeraa sitä millään tavalla.

Plussa mobiilikorttia kännykkään niin saa plussapallot talteen.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Eipä se toimi koska pitää olla erikseen plussa mobiili asennettuna.
Se plussa on yhdistetty siihen sun fyysiseen korttiin omana nfc-tunnisteenaan, GPay ei noteeraa sitä millään tavalla.

Plussa mobiilikorttia kännykkään niin saa plussapallot talteen.
Paitsi uuteen laitteeseen ei sitä mobiili plussaa saa enää toimimaan, koska verkkovirhe. Enkä hirveästi luota siihen, että Kesko saa sen korjattua, tuskin on lähdekoodiakaan enää tallessa.
MobiiliBonus -sovelluksella saa myös plussat kotiutettua.
Siinä taitaa joutua sitten valtisemaan joko tai? Joko S-kortti, tai Plussa kortti? Ei taida molempia saada? Tietysti jos on puhelimessa työprofiili johon saa toisen mobiilibonuksen asennettua, niin varmaan sen kautta toimisi :hmm:
 
Liittynyt
20.09.2022
Viestejä
20
Eipä se toimi koska pitää olla erikseen plussa mobiili asennettuna.
Eipä ole kyseistä sovellusta enään olemassa. Sain tänään asiakaspalvelusta vastauksen:



Hei, onpa hyvä, että otit yhteyttä!

Plussan mobiilikorttisovellus on poistettu pois sovelluskaupasta eikä sitä voi siis jatkossa enää ladata.

Jos sinulla siis on käytössäsi Mobile Pay, kannattaa liittää Plussa-kortti suoraan siihen. Näin saat poimittua Plussa-pisteet ja hyödynnettyä tarjoukset käyttämättä muovista Plussa-korttia.

Ystävällisin terveisin,

Ida / K-Plussan asiakaspalvelu
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Eipä ole kyseistä sovellusta enään olemassa. Sain tänään asiakaspalvelusta vastauksen:



Hei, onpa hyvä, että otit yhteyttä!

Plussan mobiilikorttisovellus on poistettu pois sovelluskaupasta eikä sitä voi siis jatkossa enää ladata.

Jos sinulla siis on käytössäsi Mobile Pay, kannattaa liittää Plussa-kortti suoraan siihen. Näin saat poimittua Plussa-pisteet ja hyödynnettyä tarjoukset käyttämättä muovista Plussa-korttia.

Ystävällisin terveisin,

Ida / K-Plussan asiakaspalvelu
Okei, eli ajovat alas koko sovelluksen. No ihan periaatteesta en Mobile Payta asenna, joten naputelkoosa jatkossa kassa sitten Plussa kortin numeron Google Walletista manuaalisesti.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Eipä ole kyseistä sovellusta enään olemassa. Sain tänään asiakaspalvelusta vastauksen:



Hei, onpa hyvä, että otit yhteyttä!

Plussan mobiilikorttisovellus on poistettu pois sovelluskaupasta eikä sitä voi siis jatkossa enää ladata.

Jos sinulla siis on käytössäsi Mobile Pay, kannattaa liittää Plussa-kortti suoraan siihen. Näin saat poimittua Plussa-pisteet ja hyödynnettyä tarjoukset käyttämättä muovista Plussa-korttia.

Ystävällisin terveisin,

Ida / K-Plussan asiakaspalvelu
Ja ei muuta kuin palauteboksi laulamaan. Asiakaspalaute

Ainoa ruokakauppa, jolla fiksu mobiilibonussysteemi natiivisti tarjolla ja päättivät sitten sen mennä tappamaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Okei, eli ajovat alas koko sovelluksen. No ihan periaatteesta en Mobile Payta asenna, joten naputelkoosa jatkossa kassa sitten Plussa kortin numeron Google Walletista manuaalisesti.
Jaa että se on nyt kuopattu. Se olikin aivan liian toimiva ja huoleton softa. Tietääkö joku tarkemmin mitä siellä on tapahtunut? Joku sovelluksen kehittäjä lähtenyt ovet paukkuen sorsat mukanaan?

Vanhat asennukset ilmeisesti toimivat mukisematta, mutta kuinkahan kauan?

Kannattaa ehkä kokeilla miten se toimisi tuon aiemmin mainitun MobiiliBonus-sovelluksen kanssa. Veikkaan tosin että ei kovin hyvin jos siellä on jo entuudestaan se S-kortti. @valexi olisiko mitään kommentteja tähän?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Ja ei muuta kuin palauteboksi laulamaan. Asiakaspalaute

Ainoa ruokakauppa, jolla fiksu mobiilibonussysteemi natiivisti tarjolla ja päättivät sitten sen mennä tappamaan.
Jep. Laitoin just vihaista palautetta Keskolle. Eihän se yksittäinen palaute mitään merkkaa, mutta ehkä, jos ja kun niitä palautteita tulee enemmän, niin huomaavat, että ehkä tulikin tehtyä jotain väärin.

Pitää kokeilla tuota Mobiilibonus sovellusta Plussien kanssa. S-ryhmän kaupoissa se toimii kyllä loistavasti. Kiitos @valexi :thumbsup:
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Jaa että se on nyt kuopattu. Se olikin aivan liian toimiva ja huoleton softa. Tietääkö joku tarkemmin mitä siellä on tapahtunut? Joku sovelluksen kehittäjä lähtenyt ovet paukkuen sorsat mukanaan?
Juu ei tosiaan löydy enää Google Playsta sovellusta.

Tässä ketjussa taisi olla jo kaivettu tieto ulos, että sovellus käyttää backendinä herokuappia ja se on asetettu maintenance tilaan. Miksi ja mitä se sitten käytännössä tarkoittaa, niin se ei tainut käydä selväksi vielä.

Eihän sitä sovellusta tosiaan oltu enää moneen vuoteen päivitetty (tietysti toimivaa sovellusta ei tarvitse päivittää).

Onko sitten heroku laittanut hanat kiinni Keskon suuntaan, vai Kesko herokuun? Sitä ei tarina kerro.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Veikkaan tosin että ei kovin hyvin jos siellä on jo entuudestaan se S-kortti. @valexi olisiko mitään kommentteja tähän?
Plussakortti luetaan eri koodilla kassapäätteen toimesta, joten sen lisäämisellä ei ole vaikutusta s-kortin toimintaan/lukuun.

Pitää kokeilla tuota Mobiilibonus sovellusta Plussien kanssa. S-ryhmän kaupoissa se toimii kyllä loistavasti. Kiitos @valexi :thumbsup:
Mobiilibonus laittaa plussapalvelun päälle vasta kun Plussakortti on luettu. Sitä ei voinut aiemmin tehdä automaattisesti, koska muuten mobiiliplussa ei olisi toiminut ja itsellänikin oli se asennettuna.

Tuon plussapalvelun toimintaa ei ole paljoa testattu (esim. että sammutteleeko Android jossain välissä tuommoisia palveluja jotka sovellus luo itse, eikä ole määritelty sovelluksen perustoiminnaksi), joten jotain voi ilmetä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
487
En voinut lisätä Mobiilibonukseen Plussa korttia NFC llä. Tuli kyllä merkkiääni mutta mitään muuta ei tapahtunut. Kun kokeilin lisätä manuaalisesti tuli ilmoitus Plussa service state: true ja Plussa service running: true. Eli pitäiskö tuon nyt toimia? Käytössä Galaxy A53.
 
Liittynyt
20.09.2022
Viestejä
20
Plussakortti luetaan eri koodilla kassapäätteen toimesta, joten sen lisäämisellä ei ole vaikutusta s-kortin toimintaan/lukuun.


Mobiilibonus laittaa plussapalvelun päälle vasta kun Plussakortti on luettu. Sitä ei voinut aiemmin tehdä automaattisesti, koska muuten mobiiliplussa ei olisi toiminut ja itsellänikin oli se asennettuna.

Tuon plussapalvelun toimintaa ei ole paljoa testattu (esim. että sammutteleeko Android jossain välissä tuommoisia palveluja jotka sovellus luo itse, eikä ole määritelty sovelluksen perustoiminnaksi), joten jotain voi ilmetä.
Androidin asetuksista saa ainakin valittua, että sovellus ei sammu itsestään eikä mene virransäästötilaan.

Mietin tässä, että aukeaako sovellus itsestään esim. sen jälkeen kun ensimmäinen tuote on luettu ja puhelimen vie maksupäätteelle vaikka MobiiliBonus sovellus ei olisi valittuna oletusmaksusovellukseksi NFC-asetuksissa. Sittenhän ei tarvitse tehdä muuta kuin avata näyttölukituksen ja napata plussat / bonukset jonka jälkeen varsinainen maksu käy oletusmaksusovelluksella.

PS. MobiiliBonus sovellukseen saa lisättyä sekä S-Bonuksen että Plussan samaan aikaan ja maksupääte tunnistaa itse oikean, kun joku täällä kyseli. Itselläni on S-Pankin Visa sekä OP:n kortissa Plussa ja liitin molemmat MobiiliBonus sovellukseen NFC-toimintoa käyttäen.

IMG_20220920_103907~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Mietin tässä, että aukeaako sovellus itsestään esim. sen jälkeen kun ensimmäinen tuote on luettu ja puhelimen vie maksupäätteelle vaikka MobiiliBonus sovellus ei olisi valittuna oletusmaksusovellukseksi NFC asetuksissa.
Plussakortilla ei tarvitse laittaa oletussovellukseksi. S-kortilla pitää laittaa NFC asetuksista avoinna olevan sovellus maksusovellukseksi. Silloin voit ottaa S-bonukset avaamalla sovelluksen ja se sulkeutuu automaattisesti bonuksien lukemisen jälkeen.
 
Liittynyt
20.09.2022
Viestejä
20
Plussakortilla ei tarvitse laittaa oletussovellukseksi. S-kortilla pitää laittaa NFC asetuksista avoinna olevan sovellus maksusovellukseksi. Silloin voit ottaa S-bonukset avaamalla sovelluksen ja se sulkeutuu automaattisesti bonuksien lukemisen jälkeen.
Eli sovellus aukeaa itsestään ja kuittaa Plussat vaikka ei olisi oletuksena, mutta S-Bonuksien kanssa ei toimi ellei laita oletussovellukseksi? Entä jos avaan sovelluksen etukäteen S-Bonuksien kohdalla, mutta itse sovellus ei ole valittanu oletukseksi, niin toimiiko tuolloin? :hmm:

Mietin vain tässä että onko siitä jotain hallaa, jos Google Pay ei ole valittuna oletussovellukseksi. Toiseksi minulla on nyt kaksi MobiiliBonus vaihtoehtoa oletussovellus valikossa, kun lisäsin sekä S-Bonuksen, että Plussan.

Screenshot_2022-09-20-11-31-15-29_41a74ddf68be21faad2fbbb691b15143.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 150
Plussakortilla ei tarvitse laittaa oletussovellukseksi. S-kortilla pitää laittaa NFC asetuksista avoinna olevan sovellus maksusovellukseksi. Silloin voit ottaa S-bonukset avaamalla sovelluksen ja se sulkeutuu automaattisesti bonuksien lukemisen jälkeen.
Toimiiko Mobiilibonus plussien kanssa samalla tavalla kuin plussa mobiilikortti eli sovellusta ei tarvi erikseen aukaista vai samaan tapaan kuin S-bonukset eli appi ensin auki? En ole vielä tuota kokeillut, kun plussan mobiilikortti toimii vielä luurissa, enkä halua sitä sen takia poistaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 287
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom